abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70322591
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 13:45 schreef Matty___ het volgende:
jammer dat geen SAP (die shitty java client daar gelaten) op os x draait anders zou ik mijn hard maken voor een macbook als deze laptop is afgeschreven.

en nee ik ga niet vmware met windows draaien om te kunnen werken
Weet je dit zeker? Volgens mij heeft SAP zelfs een iPhone client.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  woensdag 24 juni 2009 @ 13:48:32 #202
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_70322628
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 13:47 schreef Jarno het volgende:

[..]

Weet je dit zeker? Volgens mij heeft SAP zelfs een iPhone client.
zag alleen een java client maar dat werkt voor geen meter. geen natief.
mocht je link hebben dan graag
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 24 juni 2009 @ 13:51:13 #203
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_70322722
quote:
We are an SAP consulting company and we are all working with Macs. The Java GUI is strong enough for day to day activities, but you will be missing some functionality like:

history option
graphical display of certain charts
interactive excel (ms office integration)

The performance of the Java GUI is a little better than the Windows GUI. Each Java GUI comes with release information, that explains the bugs and fixes.

In some cases our customer demands a windows GUI and for that we are using parallel desktop with Windows XP SP2.
Die java client werd in 2007 nog als goed gezien?
  woensdag 24 juni 2009 @ 13:52:46 #204
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_70322785
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 13:51 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Die java client werd in 2007 nog als goed gezien?
heb hem even thuis uitprobeerd. zag er a. niet uit. en b. had ik geen abap editor. maar misschien had ik een oude versie te pakken.

waar komt die quote vandaan?
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
pi_70322819
Ik heb ook geen handson ervaring met SAP maar tijdens een selectietraject werd ons de java client bijzonder aangeprezen en werd het ook verkocht zoals Swets hierboven citeert.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 24 juni 2009 @ 13:53:51 #206
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 24 juni 2009 @ 13:54:13 #207
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_70322850
Nu is SAP sowieso een drama.
pi_70322907
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 13:54 schreef Swetsenegger het volgende:
Nu is SAP sowieso een drama.
Wordt dat tegenwoordig al geleverd incl. consultant net als zo'n Canal+ pakket ofzo?
  woensdag 24 juni 2009 @ 13:55:52 #209
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_70322911
quote:
hmm op zich de moeite dus...
  woensdag 24 juni 2009 @ 13:56:14 #210
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_70322927
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 13:55 schreef Jarno het volgende:

[..]

Wordt dat tegenwoordig al geleverd incl. consultant net als zo'n Canal+ pakket ofzo?
hehe zonder krijg je het ook niet geinstalleerd
pi_70322999
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 13:27 schreef Matty___ het volgende:

[..]

ik snap dat het handig is.
maar ook niet nodig als je maar uitkijkt.
ik had in 5 jaar nog nooit het probleem dat de snoer in de weg zat en daardoor mijn laptop op de grond lag

mischien komt dat ooit nog en dan zal ik aan jullie denken.
Uitkijken voor valpartijen, uitkijken voor virussen.. dat is het probleem met PC's, je moet blijven uitkijken anders gaat het mis. Terwijl Macs gewoon beveiligd zijn voor dit soort dingen, zowel voor virussen als voor valpartijen.

En een magsafe afdoen als "niet nodig als je maar uitkijkt".. tsja, zoiets zou je ook kunnen zeggen voor autoriemen of een airbag..
  woensdag 24 juni 2009 @ 13:59:42 #212
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_70323043
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 13:58 schreef Nooduitgang het volgende:

[..]

Uitkijken voor valpartijen, uitkijken voor virussen.. dat is het probleem met PC's, je moet blijven uitkijken anders gaat het mis. Terwijl Macs gewoon beveiligd zijn voor dit soort dingen, zowel voor virussen als voor valpartijen.

En een magsafe afdoen als "niet nodig als je maar uitkijkt".. tsja, zoiets zou je ook kunnen zeggen voor autoriemen of een airbag..
we zijn er al uit.
en een mac is niet beveiligd tegen virusen er zijn gewoon te weinig in omloop.
pi_70323064
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 13:58 schreef Nooduitgang het volgende:
Ik denk niet dat er ooit iemand is doodgegaan door het ontbreken van magsafe op zijn/haar laptop.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 24 juni 2009 @ 14:01:29 #214
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_70323101
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 14:00 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Ik denk niet dat er ooit iemand is doodgegaan door het ontbreken van magsafe op zijn/haar laptop.
Ook weer zo'n verschil. Als je laptop valt haal je je schouders op. Als je macbook valt sterf je een beetje van binnen.
pi_70323110
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 13:59 schreef Matty___ het volgende:

[..]

we zijn er al uit.
Dat is onzin. Ook een Mac heeft out of the box een software firewall aan boord en beschikt over een (betere uitvoering van) iets als UAC.
  woensdag 24 juni 2009 @ 14:02:06 #216
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_70323118
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 14:01 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ook weer zo'n verschil. Als je laptop valt haal je je schouders op. Als je macbook valt sterf je een beetje van binnen.
zit wat in bij deze prijzen
pi_70323154
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 14:01 schreef Swetsenegger het volgende:
Is inderdaad het verschil tussen mensen die een laptop zien als een werkmiddel en mensen die een laptop zien als uiting van hun sekte-achtige religie.
  woensdag 24 juni 2009 @ 14:03:52 #218
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_70323191
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 14:01 schreef Jarno het volgende:

[..]

Dat is onzin. Ook een Mac heeft out of the box een software firewall aan boord en beschikt over een (betere uitvoering van) iets als UAC.
een virus heeft weinig met firewall te maken (die btw standaard uitstaat)
en dat die gewoon om root wachtwoord vraagt bij het installeren vind ik nou niet echt een super beveiliging als het pkg vervolgens in het installscript rm -rf / doet ben je alles kwijt OMDAT je je root wachtwoord hebt gegeven.

wil niet zeggen dat windows het beter doet hoor
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 24 juni 2009 @ 14:04:11 #219
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_70323201
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 14:02 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Is inderdaad het verschil tussen mensen die een laptop zien als een werkmiddel en mensen die een laptop zien als uiting van hun sekte-achtige religie.
Precies, en dan heb je nog mensen die zichzelf gewoon het beste gunnen. Net zoals een ferrari eigenaar ook ene traantje wegpinkt als hij 'm om een lantaarnpaal vouwt.

Verder niets dramatisch natuurlijk.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 24 juni 2009 @ 14:06:02 #220
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_70323263
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 14:03 schreef Matty___ het volgende:

[..]

en dat die gewoon om root wachtwoord vraagt bij het installeren vind ik nou niet echt een super beveiliging als het pkg vervolgens in het installscript rm -rf / doet ben je alles kwijt OMDAT je je root wachtwoord hebt gegeven.

wil niet zeggen dat windows het beter doet hoor
Ja, want als je "womanfuckhorse.mov" download tik je ook zonder problemen je wachtwoord in als die daar om vraagt.
pi_70323281
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 14:03 schreef Matty___ het volgende:

[..]

Je zegt:
quote:
en een mac is niet beveiligd tegen virusen
Een Windows PC heeft out of the box ķķk geen virusscanner aan boord (behalve dan een laffe trial versie die misschien meegeleverd is ofzo) dus ze zijn beide identiek beschermd, maar de Windows PC heeft een veel hogere kans op besmetting.
  woensdag 24 juni 2009 @ 14:07:39 #222
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_70323321
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 14:06 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ja, want als je "womanfuckhorse.mov" download tik je ook oznder problemen je wachtwoord in als die daar omvraagt.
ilife 09 had een trojan. had net zo goed dus dat rm command kunnen zijn.

nou denk dat nog veel gebruikers het zouden doen omdat een mac toch zo veilig is, das beetje het probleem je kweekt gebruikers die denken dat het niet fout kan gaan.
  woensdag 24 juni 2009 @ 14:08:42 #223
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_70323355
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 14:06 schreef Jarno het volgende:

[..]

Je zegt:
[..]

Een Windows PC heeft out of the box ķķk geen virusscanner aan boord (behalve dan een laffe trial versie die misschien meegeleverd is ofzo) dus ze zijn beide identiek beschermd, maar de Windows PC heeft een veel hogere kans op besmetting.
klopt maar dat betekent toch niet dat de mac dan beter beveiligd is.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 24 juni 2009 @ 14:10:20 #224
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_70323411
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 14:07 schreef Matty___ het volgende:

[..]

ilife 09 had een trojan. had net zo goed dus dat rm command kunnen zijn.

nou denk dat nog veel gebruikers het zouden doen omdat een mac toch zo veilig is, das beetje het probleem je kweekt gebruikers die denken dat het niet fout kan gaan.
Zoals eerder in dit topic... Ik denk juist dat de gemiddelde apple gebruiker beter het verschil weet tussen virus, trojan en exploit dan de gemiddelde windows gebruiker. Vergeet niet dat het grootste gedeelte van de mac gebruikers (ruime) ervaring heeft met windows en doelbewust is overgestapt.

Er zijn maar weinig mensen die als eerste computer bij een mac uitkomen.
pi_70323415
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 14:07 schreef Matty___ het volgende:

[..]

ilife 09 had een trojan.
Achteraf gezien heeft eigenlijk niemand dat trojan in het wild gezien en er wordt zelfs aan getwijfeld of het geen reclamestunt is geweest van de av-fabrikant die als eerste met het nieuws kwam.
  woensdag 24 juni 2009 @ 14:11:30 #226
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_70323451
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 14:10 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Zoals eerder in dit topic... Ik denk juist dat de gemiddelde apple gebruiker beter het verschil weet tussen virus, trojan en exploit dan de gemiddelde windows gebruiker. Vergeet niet dat het grootste gedeelte van de mac gebruikers (ruime) ervaring heeft met windows en doelbewust is overgestapt.

Er zijn maar weinig mensen die als eerste computer bij een mac uitkomen.
in europa misschien maar in de vs is dat toch anders.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 24 juni 2009 @ 14:11:33 #227
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_70323453
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 14:08 schreef Matty___ het volgende:

[..]

klopt maar dat betekent toch niet dat de mac dan beter beveiligd is.
Jawel, want voor elk virus of trojan moet ik nog steeds mijn root wachtwoord intikken. Dat is op een standaard windows installatie echt niet nodig. Sterker nog, gewoon een reading pane hebben in je mailclient kan al besmetting tot gevolg hebben.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 24 juni 2009 @ 14:11:58 #228
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_70323468
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 14:11 schreef Matty___ het volgende:

[..]

Wat gek dat daar dan niet massaal macs naar de klote geholpen worden.
  woensdag 24 juni 2009 @ 14:13:03 #229
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_70323510
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 14:10 schreef Jarno het volgende:

[..]

Achteraf gezien heeft eigenlijk niemand dat trojan in het wild gezien en er wordt zelfs aan getwijfeld of het geen reclamestunt is geweest van de av-fabrikant die als eerste met het nieuws kwam.
had screenshots gezien van het installatie package van ilife zonder en met torjan,

zag je duidelijk een extra package tussen staan. en je publiek is veel kleiner dus die torrent wordt er zo afgehaald.
  woensdag 24 juni 2009 @ 14:16:05 #230
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_70323621
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 14:11 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Jawel, want voor elk virus of trojan moet ik nog steeds mijn root wachtwoord intikken. Dat is op een standaard windows installatie echt niet nodig. Sterker nog, gewoon een reading pane hebben in je mailclient kan al besmetting tot gevolg hebben.
nu haal je email erbij.

ik had her over een installatie van iets wat je hebt gedownload. waardoor het toch het vaakst mis gaat.

in dat geval maakt het niet uit. je wilt het gedownloade installeren dus voer je je root ww in
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 24 juni 2009 @ 14:20:58 #231
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_70323783
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 14:16 schreef Matty___ het volgende:

[..]

nu haal je email erbij.
Eh nee jij zegt dat bij een standaard installatie een mac niet beter beveiligd is. Dat is wel zo.
quote:
ik had her over een installatie van iets wat je hebt gedownload. waardoor het toch het vaakst mis gaat.

in dat geval maakt het niet uit. je wilt het gedownloade installeren dus voer je je root ww in
Nee, want voor 99% van de downloads heb ik geen ww nodig. Pas wanneer er daadwerkelijk ingegrepen wordt op het systeem is er een ww nodig. IK ben altijd rete voorzichtig met het intikken van mijn wachtwoord als ik een app uit niet zo veilige bron heb.

Feit blijft dat ik onder windows geen ww nodig heb als een installatie nadrukkelijk op het systeem ingrijpt omdat iedereen root rechten heeft. En helaas is de eerste poging om dat aan te pakken zo rigide doorgevoerd dat iedereen die UAC direct uitzet.

Waarom is het onder windows zo moeilijk om een gebalanseerde gebruikers toegang te verzinnen?
  woensdag 24 juni 2009 @ 14:24:29 #232
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_70323905
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 14:20 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Eh nee jij zegt dat bij een standaard installatie een mac niet beter beveiligd is. Dat is wel zo.

vraag me af of het bij win7 net zo erg als bij win95.
pi_70324209
Bij een standaard installatie van Windows is trouwens Outlook Express niet ingesteld op een mailaccount en kun je dus geen virus krijgen door mail te previewen.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 24 juni 2009 @ 14:35:25 #234
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_70324269
Kom laten we gaan definitieneuken
  woensdag 24 juni 2009 @ 14:37:40 #235
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_70324339
gebruikt iemand outlook expres uberhaupt?
pi_70324440
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 14:35 schreef Swetsenegger het volgende:
Kom laten we gaan definitieneuken
Nou ja, gelijke monniken, gelijke kappen.
Al is schijnbaar de gemiddelde Windows PC na een verse installatie, indien onbeschermd, binnen een kwartier na aansluiten op het internet geīnfecteerd. Tenminste, dat was een paar jaar terug. Weet niet hoe het nu is.
  woensdag 24 juni 2009 @ 14:43:23 #237
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_70324516
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 14:41 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Nou ja, gelijke monniken, gelijke kappen.
Al is schijnbaar de gemiddelde Windows PC na een verse installatie, indien onbeschermd, binnen een kwartier na aansluiten op het internet geīnfecteerd. Tenminste, dat was een paar jaar terug. Weet niet hoe het nu is.
sinds xp sp2 niet meer
pi_70324590
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 14:43 schreef Matty___ het volgende:
sinds xp sp2 niet meer
Dat idee had ik zelf ook al een beetje. .
pi_70325492
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 14:37 schreef Matty___ het volgende:
gebruikt iemand outlook expres uberhaupt?
Als backup voor m'n contacten en agenda. Puur backup.
Omnia dicta fortiora, si dicta Latina
pi_70325541
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 15:08 schreef EvilMarc het volgende:

[..]

Als backup voor m'n contacten of agenda. Puur backup.
Ook zoiets. Collega van mij met een HD Diamond Touch 2 of-hoe-heet-dat had een update gedaan van z'n telefoon, was -ie de helft van z'n instellingen en foto's kwijt. Dat soort dingen kan ik me dus gewoon niet voorstellen en vind ik ZO slordig. Er is een op iTunes aan te merken, maar elke keer een backup van je iPhone (en deze ook terug kunnen zetten bij problemen) is gewoon lekker. .
pi_70325905
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 15:10 schreef Jarno het volgende:
Ook zoiets. Collega van mij met een HD Diamond Touch 2 of-hoe-heet-dat had een update gedaan van z'n telefoon, was -ie de helft van z'n instellingen en foto's kwijt. Dat soort dingen kan ik me dus gewoon niet voorstellen en vind ik ZO slordig. Er is een op iTunes aan te merken, maar elke keer een backup van je iPhone (en deze ook terug kunnen zetten bij problemen) is gewoon lekker. .
Als je met een HTC het meegeleverde backupprogramma gebruikt, behoud je gewoon alle instellingen, foto's, programma's enz.
pi_70329045
-Omdat een stroomadapter 90 euro kost
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 24 juni 2009 @ 16:51:51 #243
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_70329637
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 16:37 schreef jimjim1983 het volgende:
Geef je nu op iemand antwoord?
pi_70329646
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 16:51 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Geef je nu op iemand antwoord?
op de TT
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 24 juni 2009 @ 16:59:59 #245
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_70329952
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 16:52 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

op de TT
Je weet dat je die PA er gewoon bij krijgt he.
pi_70330153
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 16:59 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Je weet dat je die PA er gewoon bij krijgt he.
ja dat weet ik, is die 90 euro dan gerechtvaardigd?
pi_70330398
Heeft er hier iemand een goede website waarop staat hoe al die nummering bij de MacBook Pro's gedaan word? Ik zie overal nummers, maar logica ho maar!

*crusty wil een mac book pro aanschaffen
Partyagenda;
Outdated....
pi_70330511
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 16:37 schreef jimjim1983 het volgende:
Niets heeft bij apple ook een normale prijs .
pi_70330896
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 14:11 schreef Matty___ het volgende:

[..]

Zelfs in Europa word dit minder. Althans voornamelijk NL vind ik. Ik zie steeds meer mensen een macbook kopen voor het design en niet voor het OS.
Ze hebben ooit een keer gehoord dat Mac beter is dan windows en vinden vista bagger, dus schakelen over.
Partyagenda;
Outdated....
pi_70332090
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 13:59 schreef Matty___ het volgende:

[..]

we zijn er al uit.
Te weinig voor wat..?

Er zijn overigens geen virussen voor Mac OS X in omloop. Als je anders wilt beweren zou ik graag een bron willen zien, een virus voor Mac OS X zou makkelijk te vinden moeten zijn. En kom nu niet met een trojan aanzetten, want die hebben toestemming van de gebruiker nodig en zijn dus per definitie mogelijk op elk systeem.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')