en die worden dan zomaar zonder verdoving van de bomen gepluktquote:Op maandag 22 juni 2009 11:21 schreef huuphuup het volgende:
[..]![]()
sorry![]()
kipnuggets groeien zo aan de bomenheus waar!
Pap waarom verzamelen we alleen maar koolwitjesquote:Op maandag 22 juni 2009 13:30 schreef Pietverdriet het volgende:
Als nu heeeeel veel vlinders gevangen worden, hoeven boeren veel minder rupsen dood te spuiten die de gewassen aanvreten.
Ik vind dat je dat niet zomaar kan veroordelen. Immers die vent kan best een hele bekende bioloog/insectoloog zijn of een professioneel opzetter, weet jij veel. En als hij wil dat zijn kinderen leren opzetten van beesten of het leren bestuderen van dieren, dan vind ik het prima. Mits natuurlijk het een zeldzaam dier is. Maar al het doden om het doden is, dan vind ik het zonde. Als het om een natuurles te geven is, prima.quote:Op zondag 21 juni 2009 20:48 schreef Sakura het volgende:
Ik weet niet hoor, ligt dat nou aan mij of is onderstaand echt niet normaal.
Lopen we vandaag te wandelen in een bos, lopen er voor ons een vader met zijn 3 kinderen van ik schat 4, 6 en 8 jaar oud. Kinderen met een groot vlindernet achter de vlinders aan, heel leuk plaatje om te zien, dus op het moment dat we langs hen lopen, maken we even een praatje.
De jongste had namelijk net een vlinder gevangen.
Dus wij vragen wat ze nu met die vlinder ging doen. "die nemen we mee naar huis en zetten we op" zegt pa trots.
Wij gelijk van huh, is dat normaal?
Nog even aan de jongste gevraagt of ze het niet veel leuker vond om die vlinder weer los te laten en om te zien hoe die weer wegvloog.
"ja" zei ze bedeesd, maar pa er gelijk hard overheen "maar opzetten is ook heel leuk"
Tering, dat is toch niet normaal, kinderen op die leeftijd al leren dat het "leuk" is om mooie dingen dood te maken?
We hebben maar niet voor gesteld om hun hondje (als ze dat al hadden) ook maar af te maken en op te zetten. Maar die pa mogen ze van mij gelijk uit de ouderlijke macht zetten, je kinderen zo'n verwrongen opvoeding geven
HET VERSCHIL TUSSEN MITS EN TENZIJ, MOEDERNEUKER, LEER HET !!!!quote:Op maandag 22 juni 2009 14:08 schreef hassanjassan het volgende:
[..]
Ik vind dat je dat niet zomaar kan veroordelen. Immers die vent kan best een hele bekende bioloog/insectoloog zijn of een professioneel opzetter, weet jij veel. En als hij wil dat zijn kinderen leren opzetten van beesten of het leren bestuderen van dieren, dan vind ik het prima. Mits natuurlijk het een zeldzaam dier is. Maar al het doden om het doden is, dan vind ik het zonde. Als het om een natuurles te geven is, prima.
lekker belangrijk kneus, ga es lekker in SC offtopic, mits/tenzij je dat niet kan...quote:Op maandag 22 juni 2009 14:12 schreef _Led_ het volgende:
[..]
HET VERSCHIL TUSSEN MITS EN TENZIJ, MOEDERNEUKER, LEER HET !!!!
Het verschil tussen 'mits' en 'tenzij'
mits/tenzij
Mensen die het verschil tussen mits en tenzij niet kennen
Die laatste categorie kan je trouwens ook prachtig opzetten.quote:Op maandag 22 juni 2009 14:19 schreef Re het volgende:
estetisch is zo'n vlinder natuurlijk prachtig maar niets minder dan een langpootmug, bromvlieg of wesp die je met gezelfde gemak naar de eeuwige jachtvelden jaagt omdat ze lastig zijn...
Nogal belangrijk ja, aangezien je anders precies het omgekeerde zegt van wat je bedoelt.quote:Op maandag 22 juni 2009 14:15 schreef hassanjassan het volgende:
[..]
lekker belangrijk kneus, ga es lekker in SC offtopic, mits/tenzij je dat niet kan...
Hoezo hij bedoelt toch gewoon dat het nutteloos is om een veel voorkomend dier op te zetten omdat iedereen die al heeft. En je dus beter zeldzame specimen kunt vangen en opzettenquote:Op maandag 22 juni 2009 14:28 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Nogal belangrijk ja, aangezien je anders precies het omgekeerde zegt van wat je bedoelt.
Dat, en je komt natuurlijk gewoon erg dom over.
Precies, wie gaat er mee pandaberen afknallen en opzetten? Da's leuk voor thuis, toch? Of sumatraanse tijgers, da's leuk als velletje voor de open haard.quote:Op maandag 22 juni 2009 14:33 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Hoezo hij bedoelt toch gewoon dat het nutteloos is om een veel voorkomend dier op te zetten omdat iedereen die al heeft. En je dus beter zeldzame specimen kunt vangen en opzetten
Ach ja, een vlinder opzetten is toch veel wreder dan een kat in de fik steken en ermee gaan voetballen? Ik bedoel je hebt het wel over een vlinder ja !quote:Op dinsdag 23 juni 2009 14:02 schreef Scorpie het volgende:
Sorry hoor, maar iemand die al op basis van 1 situatie conclusies trekt zouden ze GELIJK uit hun ouderlijke macht moeten ontzetten, hoe kan je ZO VERROT je kinderen opvoeden!?
Ik geloof je direct.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 14:13 schreef hassanjassan het volgende:
Over verrot kinderne opvoeden gesproken, ik zat ooit es op de bouelvard in scheveningen naar een vrouw die haar kind cola verbood, omdat dat amerikaans was en dus slecht was....tsssss.....neem maar een glas hollandse melk jongen ! (I kid you not, echt gebeurd...)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |