Dat dusquote:Op vrijdag 9 mei 2008 12:32 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Volgens mij is het verboden op je werk (mits je in de bouw werkt). Voor de rest niet tenzij het in de APV staat
Mits is bevestigend (een voorwaarde), tenzij is ontkennend (indien niet).quote:Op vrijdag 9 mei 2008 13:16 schreef IkWilbert het volgende:
leg uit voor de mensen die het niet weten
quote:Op vrijdag 9 mei 2008 13:20 schreef Glijdt_licht het volgende:
Tenzij: Als iets 'normaal' is, maar bij bepaald iets wordt ontkent. Makkelijkere vertaling: Behalve als.
Dus Ik poep in het toilet, tenzij er geen toilet is.
Ik poep in het toilet, behalve als er geen toilet is.
Ik poep in het toilet mits er een toilet is.
mits = indien
Dus ik poep in het toilet indien er een toilet is.
Eens met de klacht. Speciaal voor die mensen worden hokjes gemaakt op formulieren met de tekst "mits u dit hokje aankruist gaat u akkoord met de levenslange toezending van reclamemateriaal".quote:
Mensen die cool denken te zijn door in een taalergernistopic mensen uit te maken voor grammar nazis en vervolgens nazis fout spellen.quote:
Da's dan weer zonde...quote:Op vrijdag 9 mei 2008 13:20 schreef Glijdt_licht het volgende:
Tenzij: Als iets 'normaal' is, maar bij bepaald iets wordt ontkend.
Aangezien je ‘de topic’ kunt zeggen, kun je ook ‘die topic’ of ‘deze topic‘ zeggen.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 13:29 schreef Syrena het volgende:
Logisch, als ze het verschil tussen deze, die en dit ook al niet snappen en dan maar altijd die zeggen![]()
Die topic, die bootje, die kopieerapparaat
Je hebt gelijkquote:
Dan mag jij bij mij op bezoek komen.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 13:20 schreef Glijdt_licht het volgende:
ik poep in het toilet indien er een toilet is.
Het is om te beginnen behoorlijk vies om nederlands en engels door elkaar heen te gebruiken.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 13:32 schreef Iblis het volgende:
[..]
Aangezien je ‘de topic’ kunt zeggen, kun je ook ‘die topic’ of ‘deze topic‘ zeggen.
Het verdient geen schoonheidsprijs, maar in de 19e eeuw werd ‘topic’ al gebruikt: Spoedig gaat het als een loopend vuurtje door de stad, en ook in Amsterdam, in den kring der Meryans, zal het een paar weken de topic zijn… (1897).quote:Op vrijdag 9 mei 2008 13:34 schreef simmu het volgende:
[..]
Het is om te beginnen behoorlijk vies om nederlands en engels door elkaar heen te gebruiken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |