Gaat alleen niet altijd op:)quote:Op woensdag 12 december 2007 13:12 schreef DroogDok het volgende:
Gebruik in plaats van mits en tenzij gewoon als, levert vaak duidelijkere, beter leesbare zinnen op.
Noem eens een zin waarin je mits of tenzij niet door "als .... geen" of "als.....wel" kan vervangen?quote:
je bent ontslagen, tenzij je hard aan het werk gaatquote:Op woensdag 12 december 2007 13:24 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Noem eens een zin waarin je mits of tenzij niet door "als .... geen" of "als.....wel" kan vervangen?
ik vind 'alleen als' en 'behalve als' ook wel goeie vervangersquote:Op woensdag 12 december 2007 13:26 schreef daarweetiknietsvan het volgende:
[..]
je bent ontslagen, tenzij je hard aan het werk gaat
->Je bent ontslagen, als je niet hard aan het werk gaat.quote:Op woensdag 12 december 2007 13:26 schreef daarweetiknietsvan het volgende:
je bent ontslagen, tenzij je hard aan het werk gaat
ja maar dat is dan weer 1 woord meer dat je moet zeggen/ typenquote:Op woensdag 12 december 2007 13:27 schreef Dylanesque het volgende:
[..]
ik vind 'alleen als' en 'behalve als' ook wel goeie vervangers
ook die verlangt de zin met 1 woord... en tijd is geld,...quote:Op woensdag 12 december 2007 13:29 schreef Alcarin het volgende:
[..]
->Je bent ontslagen, als je niet hard aan het werk gaat.
Maar vervangen door 'als' is gewoon laf, ik vind 'mits' en 'tenzij' mooie woorden, mits ze goed worden gebruikt
dan liever "desalniettemin" in plaats van "toch".quote:Op woensdag 12 december 2007 13:29 schreef Alcarin het volgende:
[..]
->Je bent ontslagen, als je niet hard aan het werk gaat.
Maar vervangen door 'als' is gewoon laf, ik vind 'mits' en 'tenzij' mooie woorden, mits ze goed worden gebruikt
Dat en Mits / tenzij heeft dus niks met elkaar te maken. Ik zuig in Nederlands maar goed, opzich wel terechte klachtquote:Op woensdag 12 december 2007 13:45 schreef D.Licious het volgende:
Terechte klacht. Net als 'is' ipv 'eens' en 'me' ipv 'mijn' of 'm'n'
Wordt dat niet sarcastisch bedoeld dan?quote:Op woensdag 12 december 2007 18:57 schreef Sapstengel het volgende:
Danken en wijten, nog zoiets. Voorbeeld van veel gemaakte fout: "Ja dat slechte cijfer is te danken aan.."
Soms, maar over het algemeen niet. Terechte klacht van TSquote:Op woensdag 12 december 2007 19:03 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Wordt dat niet sarcastisch bedoeld dan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |