Modaal ligt ergens tussen de 35-40k¤ hier geloof ik, dus 2 keer zo hoog is het waarschijnlijk niet (weet niet wat modaal is in Nederland).quote:Op zondag 21 juni 2009 19:12 schreef Liejannuh het volgende:
Ik mag overigens graag in het verre buitenland naar de kapper gaan. Gewoon omdat het leuk is. En omdat het vaak maar een fractie kost van wat je in NL betaald.![]()
Liggen de lonen in Noorwegen ook 2 keer hoger dan die in Nederland Fogel?
Waarom zit er eigenlijk sla doorheen? Het "gezondheidsalibi"?quote:Op zondag 21 juni 2009 19:12 schreef Djahani het volgende:
bij ons ziet ie er veel anders uit, wij hebben niet zoveel groeten
Bij ons heb je friet, döner, knoflook, chilli saus, gesmolten kaas, en sla.
Yammmieeeee![]()
[ afbeelding ]
Zo ziet de menukaart van mijn plaatselijk turkse snackkar er ook uitquote:Op zondag 21 juni 2009 19:06 schreef Fogel het volgende:
Vorig topic: [SC] #157: Waar we Fogel feliciteren
[ afbeelding ]
En hier dan maar weer verder over de kapsalon.
Wiskundigen weten dat ook: http://members.home.nl/jvdweg1/Wiskwoordenboek/M.htmquote:
Cool, sinds wanneer is dat dan?quote:Op vrijdag 26 juni 2009 08:19 schreef Blik het volgende:
Komende week maar eens een nieuw paspoort halen incl. vingerafdrukken
Vanaf maandag 29 juni. Moet een nieuw paspoort hebben voor mijn vakantie in augustus. ik heb expres gewacht tot die invoering van het nieuwe paspoort zodat ik gewoon een gloednieuwe editie heb.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 08:49 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Cool, sinds wanneer is dat dan?
Ik zit er over te denken om toch maar een keer een ID kaart te gaan halen. Hebben ze daar ook al leuke features aan toegevoegd?
Ik hoor net dat het is uitgesteld tot 21 september, dus geen vingerafdrukken voor mijquote:Op vrijdag 26 juni 2009 08:59 schreef Liejannuh het volgende:
Goh, had ik helemaal gemist.![]()
Ik heb eigenlijk geen idee hoe lang mijn paspoort nog geldig is. Zal ik ook nog even nakijken, ik wil ook wel een kek exemplaar met vingerafdrukken.
Ja, ik weet het, maar toch... Dit is een nieuwe griep en hoe snel die hier om zich heen grijpt beangstigt me. Dat de WHO fase 6 uitroept wil ook iets zeggen. Die weten toch wel van de hoed en de rand lijkt me. In ieder geval meer dan de gemiddelde Fok´er hierquote:Op vrijdag 26 juni 2009 21:50 schreef Fogel het volgende:
En hoeveel mensen zijn er aan een normaal influensavirus overleden in dezelfde periode? Vast een stuk meer...
De eerste dodelijke slachtoffers kwamen uit de buitenwijken van Buenos Aires, waar het behoorlijk armoedig is en de ziekenhuizen waarschijnlijk ook niet toereikend. Maar nu sterven er ook mensen uit de betere wijken. Las vanochtend over een 22 jarige zwangere vrouw die het niet heeft overleefd. De baby hebben ze kunnen redden (35 weken). Over de rest weet ik geen details, misschien maar beterquote:Op vrijdag 26 juni 2009 22:37 schreef Liejannuh het volgende:
Ach, er gaan jaarlijks enorm veel mensen dood aan de gewone griep. Je kunt pas wat zinnigs zeggen over het gevaar van de griep als je ook iets weet over de slachtoffers. Waren dat allemaal bejaarden of mensen met een zwak gestel of waren het gezonde en fitte mensen?
Bron?quote:Op vrijdag 26 juni 2009 22:40 schreef Fogel het volgende:
de remedie is "lig 1 week op bed en doe rustigaan"
Ok. Maar de zwangere dame mocht geen Tamiflu gebruiken. Dus misschien had ze het wel overleefd als ze dat wel had genomen.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 22:55 schreef flipsen het volgende:
[..]
De eerste dodelijke slachtoffers kwamen uit de buitenwijken van Buenos Aires, waar het behoorlijk armoedig is en de ziekenhuizen waarschijnlijk ook niet toereikend. Maar nu sterven er ook mensen uit de betere wijken. Las vanochtend over een 22 jarige zwangere vrouw die het niet heeft overleefd. De baby hebben ze kunnen redden (35 weken). Over de rest weet ik geen details, misschien maar beter
Daar is mij net niets vreemds aan opgevallenquote:Op woensdag 1 juli 2009 23:00 schreef Liejannuh het volgende:
Hoe zou het trouwens zijn met de wenkbrauwen van Vogue?
Dat zag ik ook in de nieuwsbrief van Columbusquote:Op woensdag 1 juli 2009 22:23 schreef Fogel het volgende:
Het Chinese Spring Airlines is van plan staanplaatsen aan te gaan bieden op hun vluchten aldus Sky News.
Ben nog maar 1x van de Buitenveldertbaan opgestegen voor zover ik weet.quote:Op maandag 29 juni 2009 14:29 schreef Thetallguy het volgende:
Andersom wordt dat ook weleens gedaan, 2x de A4 over om dan vanaf de Buitenveldertbaan richting het oosten op te stijgen
Aan de verzopen fans te zien die rond middernacht terugkwamen met de bus, was het vooral erg nat.quote:Hoe was Take That?
Stockholm => mooie stad, bijzondere architectuur te vinden in de vorm van Olympisch stadion en suburbs. Daarnaast wat designwinkels, musea en goed eten. Niet al te duur ook. Zeker aan te raden in de zomer als de bewoners tot leven zijn gekomen en in elk park en plein een feest isquote:Op woensdag 1 juli 2009 23:22 schreef k_man het volgende:
Als dit de keuzes zijn:
- Stockholm
- Dublin
- Praag
- Boedapest
Waar moet ik dan heen en waarom?
quote:Op woensdag 1 juli 2009 23:12 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Daar is mij net niets vreemds aan opgevallen
Dan is het snel bijgetrokken!quote:Op zaterdag 20 juni 2009 19:02 schreef Vogue het volgende:
Dios mioIk ben vanochtend naar een Turks kappertje geweest bij mij in de straat om mijn haar te knippen en mijn wenkbrauwen te verven en epileren. Mijn haar is prima, maar mijn wenkbrauwen zien er niet uit! Bijna zwart zijn ze, en in een heel vreemd model
Ik ben nu even bij mijn ouders, en mijn moeder schrok zich rot toen ze me zag
quote:Op woensdag 1 juli 2009 23:36 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Stockholm => mooie stad, bijzondere architectuur te vinden in de vorm van Olympisch stadion en suburbs. Daarnaast wat designwinkels, musea en goed eten. Niet al te duur ook. Zeker aan te raden in de zomer als de bewoners tot leven zijn gekomen en in elk park en plein een feest is
Volledig mee eens
Dublin => Niet heel bijzonder. Geen architectuur op een brug en een herontwikkelde fabriek na. De omgeving is wel mooi; met het treintje kun je naar het zuiden naar wat dorpjes of naar het noorden Howth, het schiereiland om te wandelen. Voor de rest niet zo veel te beleven.
Ze hebben een grote "pin" in het centrum. Trinity college is erg mooi en temple bar ziet er ook leuk uit. Verder redelijk grauw, maar ach, ze hebben er Guinness, dan hou ik het wel uit een paar dagen, zou er zeker nog een keer naar terug gaan
Praag => Overpriced Disneydorp. Is leuk als je 80+ bent en/of Amerikaan of Japanner. Of graag tussen massa's van die groepen rondloopt. In het centrum is mooie Jugendstil architectuur, maar veel niet origineel en te kitsch. Slecht eten, duur en onvriendelijke mensen.
Ligt er misschien aan wanneer je gaat? Ik heb geen last gehad van groepen toeristen en overpriced vond ik het al helemaal niet -en dat was vanuit Nederlands studentperspectief-, met 3 personen goed uit eten en drinken voor 25 gulden totaal noem ik niet duur. Voor het laatst daar in 2004 geweest en vond het nog steeds totaal niet duur. slecht heb ik daar ook niet gegeten, maar dat lag er misschien aan dat ik een persoonlijke gids had die er al 4 jaar woonde en vrij veel buiten de deur at. Erg handig in Praag is dat je zo goed als over goed te voet kan komen
Boedapest => In september / oktober als de meeste toeristen verdwenen zijn en Sziget en de andere festival voorbij zijn, dan is het een authentieke stad met verschillende kanten. Van mooie megalomane architectuur, tot een burcht en van een oude markthal tot vervallen straten. Voor het eten hoef je er niet naartoe, dat is niet heel goedkoop en zeker niet al te best.
Gellert hotel en spa, je "voelt" daar de goede oude tijd toen reizen nog exclusief was... OK alles kan wel een likje verf gebruiken maar dat is mijn favoriete hotel in Boedapest en verblijf liever daar dan in een gloednieuw en modern hotel. Als je een voorbeeld wil zien van hoe architectuur niet hoort, neem dan een kijkje bij het Hilton hotel in de bastion... verkrachting van erfgoed als je het mij vraagt. Nadeel van de stad is dat alle bezienswaardigheden nogal ver uit elkaar liggen (maar taxis zijn goedkoop...). Goede opera hebben ze ook! Gebouwd als een verbeterde versie van die in Wenen
Waarvan aktequote:Op woensdag 1 juli 2009 23:45 schreef k_man het volgende:
Of het zegt iets over de opmerkzaamheid van DT.
Graag gedaanquote:Op woensdag 1 juli 2009 23:56 schreef k_man het volgende:
Dank voor de uitgebreide reacties trouwens, Fogel en DT.
www.colorbike.nlquote:Colorbike is een basic fiets met grote idealen. Want Colorbike gaat verder: met jouw Colorbike verzeker je een kind, ergens op deze wereld, van een transportmiddel. Om naar school te gaan. Dat vindt Colorbike belangrijk. Voor 199 euro koop je bij Colorbike dus twee fietsen voor de prijs van één.
Ierland schijnt momenteel ook bovengemiddeld last te hebben van de crisis, waardoor de prijzen weer iets schappelijker zouden moeten zijn. Maar goed, daar wordt de stad niet boeiender van. Ik denk dat het toch Praag wordt.quote:Op donderdag 2 juli 2009 12:28 schreef Hik het volgende:
Ik weet wel dat ik destijds echt schrok hoe verschikkelijk duur Dublin was, vooral qua verblijf. Qua B&B was het echt nog belachelijker dan London....![]()
Te weinig drinken?quote:Op donderdag 2 juli 2009 15:14 schreef Fogel het volgende:
Ik heb trouwens ook spierpijn en hoofdpijn. Reden: schutting in de verf zetten en te weinig drinken in een te warme omgeving...
Er gaan toch geen vluchten naar buiten de Europese Economische Zone?quote:Op zaterdag 4 juli 2009 16:21 schreef k_man het volgende:
Kun je op vliegveld Eindhoven een beetje goed taxfree winkelen?
Ik ben er een paar jaar geleden wel eens geweest, maar het stelt niet veel voor.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 16:21 schreef k_man het volgende:
Kun je op vliegveld Eindhoven een beetje goed taxfree winkelen?
Waarom zou dat niet mogen?quote:
Van wie zou ik dat niet mogen?quote:
Is de griep dan wel voorbij ?quote:Op vrijdag 10 juli 2009 21:49 schreef flipsen het volgende:
Leuk Vogue! Regel dan even een zakentripje naar Argentinie rond 5 december he
Nog van helemaal niemandquote:Op zondag 12 juli 2009 00:41 schreef Bora-Bora het volgende:
Flips, van welke fokkers heb je voor de 5e december al toezeggingen?
Het punt is dat Argentinie nogal negatief in het nieuws is momenteel ivm de Gripe A, dus ik verwacht geen boekingen meer de komende tijd. Dan houdt het ook even op met kadootjes uitdelenquote:Op zondag 12 juli 2009 17:27 schreef k_man het volgende:
Wel tof als Tipica de trouwe HTL-users trakteert op een tripje Argentinië ter gelegenheid van jouw huwelijk.
Het is nu ook winter he... Beter seizoen om naar Argentinie te gaan is vanaf oktober. En die baard? Mijn broertje zei dat ik nu eindelijk cool wasquote:Op zondag 12 juli 2009 17:40 schreef k_man het volgende:
Geen cadeau? Zelfs niet als ik zeg dat ik vandaag jarig ben?
Ja, een collega van me zou op vakantie gaan naar Argentinië, maar heeft dat ook geannuleerd. Nog niet eens zozeer uit vrees om iets op te lopen, maar meer omdat zo ongeveer alles nu gesloten schijnt te zijn.
En die baard... neem of een goed verzorgde baard, of geen baard. Dit is inderdaad niet echt tof.
Als jij zegt vandaag jarig te zijn, moeten wij dan ook 'gefeliciteerd' zeggen ?quote:Op zondag 12 juli 2009 17:40 schreef k_man het volgende:
Geen cadeau? Zelfs niet als ik zeg dat ik vandaag jarig ben?
930 euro voor een retourtje met United of LAN... is dat wat het moet kosten of kan het veel goedkoper?quote:Op zondag 12 juli 2009 17:30 schreef flipsen het volgende:
Dan houdt het ook even op met kadootjes uitdelen
Nee! Ik ben denk ik de laatste!quote:Op zondag 12 juli 2009 23:09 schreef DutchTrain het volgende:
Dan ben ik waarschijnlijk de laatste van vandaag om je te feliciteren![]()
Oh, ook nog gefeliciteerd dan!quote:Op zondag 12 juli 2009 17:28 schreef flipsen het volgende:
Zou het dan toch aan die baard liggen? Hij gaat er vandaag af
[ afbeelding ]
(Surprise verjaardagsparty op de pokerclub)
[ afbeelding ]
(verjaardag thuis)
Yep, gister was het zwarte zaterdag, maar daar hebben wij verder geen last van, gelukkig.quote:Op zondag 12 juli 2009 08:44 schreef Gaoxing het volgende:
Bora, hoe gaat het in het zuiden? Druk waarschijnlijk; gisteren was toch zwarte zaterdag?
quote:Ik ben een beetje wazig: gisteren thuis gekomen na een maand Europa en (samen met de ukken) aan het jetlaggen. Jongste ligt met koptelefoon naar een van de nieuwe luisterboeken te luisteren. Dat z'n ogen open zijn is volgens mij puur een formaliteit. En het is hier waaaarm! Nou ja, eigenlijk is het hier heel normaal, maar na die laatste paar dagen in NL....![]()
Zoiets is voor mij bijna niet te geloven, aangezien de dochter van Chéri een grondige hekel heeft aan kaas! Ze denkt dat ze er allergisch voor is, en durft zelfs een verpakte kaas niet aan te pakken!!!quote:Vakantie was heerlijk, trouwens. Vooral de weken in de Dordogne. Ik heb er een half jaar gewoond, maar was er nu alweer jaren niet geweest, en het is toch wel een waanzinnig mooi gebied. En dat eten.... oh dear! Oudste dacht dat ze in de hemel was: we hadden 8 soorten kaas op tafel liggen, waar ze vrolijk bij het ontbijt al aan begon. M'n Franse zwager vermaakte zich kostelijk.
Oei, dat klinkt wel ingrijpend indd!quote:Nu maar eens kijken hoe de crisis hier heeft huisgehouden. De Ford families hebben net een verhuisdatum gekregen, ik hoorde een gerucht dat Coca Cola vertrekt, er waren een paar al geplande verhuizingen...... over een maand staat de helft van de huizen leeg.
quote:
Dat klinkt een stuk beter. En ik wilde toch ook nog even langs Washingtonquote:Op maandag 13 juli 2009 20:14 schreef flipsen het volgende:
rond de 600 vanaf Dusseldorf is geen uitzondering.
Hmmm, goeie tips!quote:Op maandag 13 juli 2009 20:14 schreef flipsen het volgende:
DT: Vanaf Brussel of Dusseldorf kan je goedkopere vluchten scoren, zeker als ze via de US gaan. Zit je wel lekker lang in het vliegtuig en bizarre overstaptijden in de US over het algemeen (als in meer dan 10 uur), waarbij je uiteraard niet zomaar even het vliegveld af mag. Maar ook op de site van Iberia zelf (en dan vooral de Duitse variant) kan je een of twee maanden van tevoren mooie promo-acties scoren, rond de 600 vanaf Dusseldorf is geen uitzondering.
Lief!quote:Op woensdag 15 juli 2009 01:20 schreef flipsen het volgende:
Zonder baard, met uitzicht vanaf de feestzaal gezien
[ afbeelding ]
Hoezo mag je niet het vliegveld af? Je bent gewoon door de douane gegaan en hebt een visum gekregen hoor als je je bagage hebt opgehaald. Je kunt gewoon naar buiten lopen als je wilt. (Heb ik in Miami in ieder geval wel gedaan)quote:Op maandag 13 juli 2009 20:14 schreef flipsen het volgende:
DT: Vanaf Brussel of Dusseldorf kan je goedkopere vluchten scoren, zeker als ze via de US gaan. Zit je wel lekker lang in het vliegtuig en bizarre overstaptijden in de US over het algemeen (als in meer dan 10 uur), waarbij je uiteraard niet zomaar even het vliegveld af mag. Maar ook op de site van Iberia zelf (en dan vooral de Duitse variant) kan je een of twee maanden van tevoren mooie promo-acties scoren, rond de 600 vanaf Dusseldorf is geen uitzondering.
Heb 2 weken geleden al gevierd, van het gekregen geld ga ik lekker mijn Advanced Open Water PADI halenquote:Op woensdag 15 juli 2009 08:38 schreef DutchTrain het volgende:
Zijn er ook al cadeaus ?
[ afbeelding ]
Hmm, ik moet het boek over The World's Most Dangerous Places eerst nog uitlezen. Met uitgebreide handleidingen over hoe te voorkomen dat je ontvoert wordt, wat te doen als dat toch gebeurt, hoe je te gedragen in oorlogssituaties en andere handige tips voor de gemiddelde zonvakantie.quote:Op woensdag 15 juli 2009 08:38 schreef DutchTrain het volgende:
Zijn er ook al cadeaus ?
[ afbeelding ]
Tja, hmmm. Bij nader inzien was met baard dan toch leuker.quote:Op woensdag 15 juli 2009 01:20 schreef flipsen het volgende:
Zonder baard, met uitzicht vanaf de feestzaal gezien
[ afbeelding ]
@ UIO, K-Man, Liejannuh: Bedanktquote:Op woensdag 15 juli 2009 10:43 schreef Liejannuh het volgende:
Klinkt als een goed boek K_man!
Gefeliciteerd Blik!
Waar kunnen we taart komen halen?
Dat is net te ver fietsen.quote:
Ook dat is nog een km of 60 fietsen.quote:
Ik niet.quote:
Nou, erg sociaal vind ik je niet hoorquote:Op donderdag 16 juli 2009 10:45 schreef Hik het volgende:
Tjonge wat een sociaal gebeuren ineens hier!![]()
k_man en Vogue gefeliciteerd met banen en verjaardagen enzo.
Ben ik ook niet.quote:
tss, en dan zelfs nog niet de moeite nemen om me te feliciterenquote:Op donderdag 16 juli 2009 11:25 schreef Hik het volgende:
[..]
Ben ik ook niet.
Ik ben vooral moe, op het ogenblik...
eh. Gefeliciteerd?quote:Op donderdag 16 juli 2009 11:30 schreef Blik het volgende:
[..]
tss, en dan zelfs nog niet de moeite nemen om me te feliciteren
ik woon in Utrecht, had me uitgenodigdquote:Op donderdag 16 juli 2009 11:34 schreef Hik het volgende:
[..]
eh. Gefeliciteerd?![]()
Overigens: al die mensen in Utrecht dit weekend en niemand die even een doosje is komen tillen...![]()
quote:Op donderdag 16 juli 2009 10:45 schreef Hik het volgende:Nog voldoende klussen te doen en dozen uit te pakken.....
That's the spirit!quote:Op donderdag 16 juli 2009 11:35 schreef Liejannuh het volgende:
Sorry Hik, ik moest kanoën en picknicken en tapas eten. En ik weet niet waar je huis woont.
Anders was ik wel in de weg komen lopen.
quote:Op donderdag 16 juli 2009 14:33 schreef Liejannuh het volgende:
Je moet ook een taart foto posten Flipsen!
Maar alsnog gefeliciteerd!
Nee, was op reis. H1N1 is nu ook in opmars in Noorwegen, maar ik vind het nog steeds niks om me druk over te maken.quote:
Je post dat drie weken na dato, vind je het gek...quote:Op donderdag 16 juli 2009 14:28 schreef flipsen het volgende:
Ja allemaal leuk en aardig hoor, maar als ik foto´s post met ´verjaardag thuis´ en ´verjaardag surpriseparty op de pokerclub´, denk dan maar niet dat iemand mij alsnog feliciteert
quote:Op donderdag 16 juli 2009 19:25 schreef flipsen het volgende:
Het gaat om het principe!
Tjee, jij bent een Rat!!quote:Op donderdag 16 juli 2009 11:30 schreef Blik het volgende:
[..]
tss, en dan zelfs nog niet de moeite nemen om me te feliciteren
Ja, was een beetje lang geleden indd; ik dacht dat de felicitatieronde allang voorbij was!quote:Op donderdag 16 juli 2009 14:28 schreef flipsen het volgende:
Ja allemaal leuk en aardig hoor, maar als ik foto´s post met ´verjaardag thuis´ en ´verjaardag surpriseparty op de pokerclub´, denk dan maar niet dat iemand mij alsnog feliciteert
Wat valt je ditmaal zo tegen precies?quote:Op donderdag 16 juli 2009 11:52 schreef Gaoxing het volgende:
Bora: jawel, hub was wel mee, maar die negeert jetlags, zowel die van hemzelf als die van de kinders. En aangezien hij vanaf afgelopen maandag gewoon weer moest werken ook wel terecht
En ja, het is weer even wennen. Het is ieder jaar weer een beetje een verrassing hoe het is om terug te komen, en het valt me dit keer niet zo erg mee. Ik zit erover te denken om volgende week nog maar een paar dagen met de kids binnen Thailand op vakantie te gaan
quote:Op donderdag 16 juli 2009 22:03 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Wat valt je ditmaal zo tegen precies?
Leuk strandboekie inderdaad! Goeie tip!quote:Op woensdag 15 juli 2009 10:41 schreef k_man het volgende:
Hmm, ik moet het boek over The World's Most Dangerous Places eerst nog uitlezen. Met uitgebreide handleidingen over hoe te voorkomen dat je ontvoert wordt, wat te doen als dat toch gebeurt, hoe je te gedragen in oorlogssituaties en andere handige tips voor de gemiddelde zonvakantie.
[ afbeelding ]
Heb je de weersvoorspellingen gezien voor zondag?quote:
Amai zennequote:
Ja, ik ben al een possje donateur/uitlener! Super goede club!quote:Op vrijdag 17 juli 2009 08:35 schreef Liejannuh het volgende:
Zijn jullie trouwens al lid van www.kiva.org?
Kiva Fok-team #3-Verstrek een microkrediet aan een ondernemer
Ik vind het echt een geweldig idee!
Allerlei kleine dingen. Het grootste zijnde dat onze lieve huishoudster een flink bedrag 'kwijt' is ("Ja, ik had het maar in m'n kamer gelegd omdat er in het huis zoveel mensen aan het klussen waren, en nu is het weg. Dus is het gestolen. Denk ik. Maar misschien ook niet")quote:Op donderdag 16 juli 2009 22:03 schreef Bora-Bora het volgende:
Wat valt je ditmaal zo tegen precies?
Jouw ervaring met huurautos?quote:Op maandag 20 juli 2009 08:05 schreef Liejannuh het volgende:
Het is vast een afgeragde boel waar je toch weinig meer aan kunt slopen. En dan toch vinden ze dingen die je hebt gesloopt en mag je betalen.
Nee, niet eens eigenlijk!quote:
Waarschijnlijk wel ja. Ieder jaar kregen we van de reisorganisatie dan ook het nadrukkelijke verzoek om alles grondig te checken en foto's van te maken, dan konden ze je niks maken mochten ze achteraf verschillende dingen claimen.quote:Op maandag 20 juli 2009 08:05 schreef Liejannuh het volgende:
Het is vast een afgeragde boel waar je toch weinig meer aan kunt slopen. En dan toch vinden ze dingen die je hebt gesloopt en mag je betalen.
Da's wel een erg smerige manier om extra geld te verdienen... waarom heb je dat betaald als jij het niet was?quote:Op maandag 20 juli 2009 08:37 schreef Blik het volgende:
[..]
En dan nog heb ik eens een keer 300 euro mogen aftikken voor een paar zwarte vlekken op de muur die er al zaten
omdat je anders niet naar huis kan, je hebt niet echt een keuze. En we hebben het met z'n 8en betaald, dus de schade viel mee p.p.quote:Op maandag 20 juli 2009 08:41 schreef Fogel het volgende:
[..]
Da's wel een erg smerige manier om extra geld te verdienen... waarom heb je dat betaald als jij het niet was?
Vaak 100 euro p.p. Dus met 8 man 800 euro borg.quote:Op maandag 20 juli 2009 09:56 schreef UIO_AMS het volgende:
Ow wacht, die feesthotels vragen natuurlijk borg.
Als je bekijkt dat fatsoenlijke kunst al snel enkele honderden euros kost, als je als hotel 200 kamers hebt ben je al snel enkele tonnen kwijt om 'echte' kunst in je hotel neer te zettenquote:Op maandag 20 juli 2009 10:30 schreef Hik het volgende:
Wat is dat toch met kunst op hotels en in kantoren. Altijd van die "veilige" dingen die als gevolg daarvan opgaan in het behang of té lelijk zijn. Dat je geen Kabouter Butplug in je hotelkamer zet snap ik wel, maar iets meer "echte" kunst zou toch aardig zijn.
Pranburi, net ten zuiden van Hua Hin. Een afschuwelijk oord met overvolle strandenquote:
Je kunt toch ook iets nemen van beginnende kunstenaars?quote:Op maandag 20 juli 2009 10:33 schreef Blik het volgende:
[..]
Als je bekijkt dat fatsoenlijke kunst al snel enkele honderden euros kost, als je als hotel 200 kamers hebt ben je al snel enkele tonnen kwijt om 'echte' kunst in je hotel neer te zetten
Dan kom je in de verkeerde hotels. De 'nette Mariot-dingen' zullen inderdaad een veilig, nietszeggend reprootje ophangen. Verderop in Keulen vind je echter ook een hotel met o.a. werk van Helmut Newton aan de muren (Hopper St Antonius). Of anders Hotel Santo, dat er ook heel aardig uitziet.quote:Op maandag 20 juli 2009 10:30 schreef Hik het volgende:
Wat is dat toch met kunst op hotels en in kantoren. Altijd van die "veilige" dingen die als gevolg daarvan opgaan in het behang of té lelijk zijn. Dat je geen Kabouter Butplug in je hotelkamer zet snap ik wel, maar iets meer "echte" kunst zou toch aardig zijn.
Nou ja... je kunt je ook afvragen of dat 'echte' kunst is. Zo'n idyllisch plaatje dat een broodschilder maakt voord e toeristen.quote:Op maandag 20 juli 2009 10:39 schreef Liejannuh het volgende:
Beetje shoppen in de juiste gebieden en je hebt voor 30 euro een tof schilderij gevonden.
Is mij ook gelukt in Guatemala en Marokko. :p
Klopt, en ook UIO vond het geen topstad. Ik kan me echter voorstellen dat het voor jou een prima stad is. Het ligt er maar aan wat je interesseert.quote:Op maandag 20 juli 2009 11:55 schreef Hik het volgende:
Ik aas op een lang weekendje Lissabon. Ik weet dat jij het niks vond k_man... waarom niet eigenlijk?
Ik spreek veel mensen die er helemaal weg van zijn...
quote:Op maandag 20 juli 2009 12:09 schreef k_man het volgende:
[..]
Nou ja... je kunt je ook afvragen of dat 'echte' kunst is. Zo'n idyllisch plaatje dat een broodschilder maakt voord e toeristen.
Klinkt eigenlijk precies zoals ik het me voor had gesteld.quote:Op maandag 20 juli 2009 12:23 schreef k_man het volgende:
Misschien is het anders als je vooral wilt shoppen, rondslenteren, tapas eten en fado aanhoren.
Ik heb thuis een mooie wereldbol liggen, gemaakt door een Tanzaniaanse ambachtsman. De verschillende landen en continenten zijn erg uh.. creatief, geografisch gezien...quote:Op maandag 20 juli 2009 13:06 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dit is toch mooi!En ontzettend schattig omdat er geen hol klopt van het perspectief.
Dit hotel is dan wel iets voor jou: http://www.hotelartsbarcelona.com/quote:Op maandag 20 juli 2009 10:30 schreef Hik het volgende:
Ik heb ook wel eens zo'n lijst gehad. Volgens mij in dat hotel in Keulen waar we laats waren (toch best een net Mariot-ding, maargoed, veel zuipende Hollanders daar zeker...). Hoe dan ook; we hadden toen net besloten dat huis te kopen en hebben daar nog zitten filosoferen of het nog zinnig was wat mee te nemen voor het nieuwe huis...
Maar het was té lelijk allemaal (met name alles wat wegdraagbaar was
)
Ja, klopt.quote:Op maandag 20 juli 2009 13:19 schreef Hik het volgende:
Maargoed, zag wel dat jij er 10 jaar geleden bent geweest toch?
Ik besef ook dat ik in een standaard-keten niet veel verwachten kan op dat gebied, dat is ook helemaal mijn punt niet (ik ga toch niet naar hotels om van de kunst te genietenquote:Op maandag 20 juli 2009 14:11 schreef k_man het volgende:
Dat zeg ik. Hik komt in de verkeerde hotels.
Ja, is leuk.quote:Op maandag 20 juli 2009 13:06 schreef Liejannuh het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is toch mooi!En ontzettend schattig omdat er geen hol klopt van het perspectief.
Het leuke is ook dat een vriend van mij een zelfde schilderij heeft, maar dat net anders.
Juist, echte kunst is iets anders dan een lokaal schilderijtje, hoe leuk dat ook is. Is vaak een stuk duurder, daarom zul je dat vaak niet in normale hotels zien staan. Er zijn natuurlijk wel hotels waar kunst staat, maar daar betaal je vaak ook weer voor.quote:Op maandag 20 juli 2009 14:15 schreef k_man het volgende:
[..]
Ja, is leuk.Maar wat ik bedoelde blijkt ook wel uit jouw reactie: dit soort schilderijen worden natuurlijk de één na de ander geschilderd om aan de toeristen te verkopen. Is niks mis mee, maar of je het moet beschouwen als 'kunst' is vraag twee.
Ow! Ik had eigenlijk een antwoord van een regel of 2 verwacht.quote:Op maandag 20 juli 2009 14:31 schreef k_man het volgende:
[..]
Daarover zijn in K&L al talloze discussies gevoerd. Niet voor herhaling vatbaar.
Volgens mij heb ik een verkeerd beeld gegeven met mijn "echte kunst" opmerking. Ik doelde niet op peperdure werken van gerenommeerde kunstenaars. En ook niet op kunst van de toeristenmarkt. Volgens mij heb je een tussengebied wat best betaalbaar is, misschien geen kunst volgens de klassieke definitie; een aankomend kunstenaar, leuke wandschilderaar of een goede reproductie is ook leuk. Dat hoeft niet meer te kosten dan dat lijstje met doorzichtig veilig geneuzel, volgens mij. En anders hang je gewoon niks op, of je laat je kind wat tekenen, of je plakt een leuk behangetje...quote:Op maandag 20 juli 2009 14:18 schreef Blik het volgende:
[..]
Juist, echte kunst is iets anders dan een lokaal schilderijtje, hoe leuk dat ook is. Is vaak een stuk duurder, daarom zul je dat vaak niet in normale hotels zien staan. Er zijn natuurlijk wel hotels waar kunst staat, maar daar betaal je vaak ook weer voor.
quote:
Die had ik ook gezien en die is erg leuk. Twijfelde eigenlijk vooral omdat ik bang was voor het IKEA effect (zie bovenstaande verhaal over de Kandinsky). Nu ik afgelopen week zelfstandig een papieren wereldkaart in de vernieling heb geholpen (wilde hem behangen op een grote plaat, dat werd niets...quote:Op maandag 20 juli 2009 16:53 schreef Blik het volgende:
http://www.ikea.com/us/en/catalog/products/70119430
Ook dit is één van de steden waar k_man en ik het over oneens zijn. En dat ondanks het prachtige Calatrava station.quote:Op maandag 20 juli 2009 11:55 schreef Hik het volgende:
Ik aas op een lang weekendje Lissabon. Ik weet dat jij het niks vond k_man... waarom niet eigenlijk?
Ik spreek veel mensen die er helemaal weg van zijn...
Geen idee, maar ik heb dat ding gewoon gekocht en kwam er vervolgens achter dat die nergens anders dan in Delft te krijgen was en ook maar voor een korte tijd.quote:Op maandag 20 juli 2009 20:46 schreef Fogel het volgende:
Limited edition bij de IKEA is een oplage van slechts 100.000 stuks ipv 1.000.000?
En dat à 15 euro entree pp! Ik vond het wel leuk, ben nu wel erg benieuwd naar de Hermitage in St. Petersburg.quote:
Dat is zo ongeveer het enige moderne bouwwerk van enige betekenis op internationaal niveau, in de hele stad. Beetje mager.quote:Op maandag 20 juli 2009 20:38 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Ook dit is één van de steden waar k_man en ik het over oneens zijn. En dat ondanks het prachtige Calatrava station.
Dan vergeet je twee bruggen, de lift en funiculars om van de benedenstad naar de bovenstad te komenm de andere expo gebouwen, Torre Belém, een klooster, een paleis, het fort, de stadions en de hele benedenstad in een uniek gridpatroon voor het gemak? Om nog maar te zwijgen van de bijzondere kloosters, het casino, kasteel van Sintra in de omgeving.quote:Op maandag 20 juli 2009 21:58 schreef k_man het volgende:
Dat is zo ongeveer het enige moderne bouwwerk van enige betekenis op internationaal niveau, in de hele stad. Beetje mager.
Je had het woordje 'modern' gemist, denk ik. Net als 'zo ongeveer'.quote:Op maandag 20 juli 2009 22:49 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Dan vergeet je twee bruggen, de lift en funiculars om van de benedenstad naar de bovenstad te komenm de andere expo gebouwen, Torre Belém, een klooster, een paleis, het fort, de stadions en de hele benedenstad in een uniek gridpatroon voor het gemak? Om nog maar te zwijgen van de bijzondere kloosters, het casino, kasteel van Sintra in de omgeving.
En dat voor een stad van maar 500.000 inwoners.
Ik ben voorlopig niet in de buurt, maar zal proberen het een keer mee te pikken.quote:Op maandag 20 juli 2009 21:44 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
En dat à 15 euro entree pp! Ik vond het wel leuk, ben nu wel erg benieuwd naar de Hermitage in St. Petersburg.
Jemig, dat dat bestaat...quote:Op maandag 20 juli 2009 07:49 schreef Fogel het volgende:
Als je je ooit afgevraagd hebt wat het kost om een hotelkamer te slopen is deze lijst handig:
[ afbeelding ]
Is van Hotel Michel op Kos die nogal veel last hebben van "feestende" jongeren (ik noem het slopen van eigendommen geen feest), je moet daar de huisregels waar ook deze prijslijst bijzit ondertekenen alvorens je de sleutels van de hotelkamer krijgt. Aldus VG.no.
Je woont al te lang in Frankrijkquote:Op dinsdag 21 juli 2009 03:33 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Jemig, dat dat bestaat...![]()
De "couch", is dat het bed?
Ga je schamen, zo'n globetrotter als jij die het woord couch niet kent... (Denk aan Couchsurfing)quote:Op dinsdag 21 juli 2009 03:33 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Jemig, dat dat bestaat...![]()
De "couch", is dat het bed?
quote:Op maandag 20 juli 2009 23:10 schreef Bora-Bora het volgende:
Wij hebben thuis gekke kleurige dingen aan de muur hangen, maar ook Vasarely's, eigen foto's en af en toe een plaat van New York (nee, niet van Ikea...). (Spul wordt regelmatig afgewisseld.)
Ik vind 15 euro aan de hoge kant voor een museum. De Hermitage is absoluut leuk, maar ook geen museum waarin je uren rond blijft dwalen ofzo. Dan vind ik 15 euro redelijk prijzig. Maar gelukkig heb ik een Museumjaarkaart en kan ik gratis naar binnen.quote:Op maandag 20 juli 2009 23:38 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ik ben voorlopig niet in de buurt, maar zal proberen het een keer mee te pikken.
"En dat à 15 euro entree pp!" Bedoel je "wegens deze lage prijs" of "zelfs met deze hoge prijs"? (ik heb echt geen flauw idee wat musea kosten en 15¤ is geen bedrag waar ik over na moet denken of dat uit wil geven of niet...)
Ah OK. Ik kijk eerlijk gezegd nooit zo naar de prijs, vandaar mijn vraag. MJK had ik ooit geintegreerd in mijn rabobank pinpas, dat was wel handig.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 09:00 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Ik vind 15 euro aan de hoge kant voor een museum. De Hermitage is absoluut leuk, maar ook geen museum waarin je uren rond blijft dwalen ofzo. Dan vind ik 15 euro redelijk prijzig. Maar gelukkig heb ik een Museumjaarkaart en kan ik gratis naar binnen.
In de categorie musea ken ik in Nederland alleen Madame Tussauds die duurder is. Maar dat is dan eigenlijk weer geen museum.
In Hanoiquote:Op maandag 20 juli 2009 23:01 schreef DutchTrain het volgende:
Waar is TTG
http://www.ad.nl/binnenla(...)g_naar_Schiphol.html ?
Tot nu toe welquote:Op dinsdag 21 juli 2009 14:19 schreef Liejannuh het volgende:
Klinkt allemaal erg goed Vogue! Rotterdam bevalt goed dus?
Ik ook trouwens. Vrij saai en ik moet bekennen dat mij zelfs het eten tegenviel, maar dat is meer een kwestie van smaak... (Mijn Chéri vindt bijv. de stad zelf ook niet super, maar het eten fantastisch!)quote:Op maandag 20 juli 2009 12:45 schreef UIO_AMS het volgende:
Eens met k_man voor wat betreft Lissabon. Niet echt een bijster interessante stad. Eten was wel ok, maar ook niet meer dan dat.
Hé wat origineel!quote:Op dinsdag 21 juli 2009 18:26 schreef k_man het volgende:
Geinig, dat pick & mix van LP.
Ik ga binnenkort naar Luxemburg en een stukje van Duitsland (Baden-Baden, Stuttgart, Zwarte Woud). Voor Luxemburg zou ik normaal de LP België & Luxemburg hebben moeten kopen, voor het stukje Duitsland de LP van héél Duitsland.
Met pick & mix komt het neer op het kopen van de twee Luxemburg hoofdstukjes en het hoofdstuk Baden-Württemberg. Ben ik voor een dikke ¤ 5 klaar.
En krijg je dan een 2e hands-gids, of ook echt een nieuwe?quote:Op dinsdag 21 juli 2009 19:28 schreef DutchTrain het volgende:
Goed idee inderdaad, alleen betalen voor het deel van de reisgids dat je nodig hebt.
Ik heb in Manchester nog mijn oude reisgids over Wales ingeruild voor een gratis nieuwe Time Out reisgids van Berlijn. Was toevallig een actie alleen op de dag dat ik er was.
Ja, ik zat indd te kijken wat nou met het bedframe overeenkwam, en je zal wel gelijk hebben met dat "bed head" ja; ook al klinkt het een beetje...eenzijdig...quote:Op dinsdag 21 juli 2009 07:19 schreef Fogel het volgende:
[..]
Je woont al te lang in Frankrijkeen couch is een bank (waar je uiteraard ook de activiteit coucher uit kan voeren).
Ik gok dat de "bed head" het bed zelf is en de "simple matpass" en "double matpass" zijn de verschillende matrastypes.
Zie hierboven.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 08:37 schreef Blik het volgende:
Ga je schamen, zo'n globetrotter als jij die het woord couch niet kent... (Denk aan Couchsurfing)
Ja, dat krijgen we wel vaker te horen...quote:Op dinsdag 21 juli 2009 08:44 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Van die Vasarely's zou ik helemaal gestoord worden.
quote:Op woensdag 22 juli 2009 01:25 schreef Bora-Bora het volgende:
Volgens mij zitten we hier nu trouwens op een duidelijke meerderheid die niet zo dol op Lissabon is, DT...)
Helemaal nieuw. Ik moest er ook voor naar het kantoor van de uitgever.quote:Op woensdag 22 juli 2009 01:33 schreef Bora-Bora het volgende:
En krijg je dan een 2e hands-gids, of ook echt een nieuwe?
Als .pdf bestand. Zelf even printen dus.quote:Op woensdag 22 juli 2009 01:33 schreef Bora-Bora het volgende:
Hé wat origineel!
En in wat voor vorm krijg je die gids dan? Net als een gewone reisgids?
je zou zeggen dat het al 10 uur geweest is...quote:Op woensdag 22 juli 2009 10:26 schreef Fogel het volgende:
Voor mensen die nog wat FB miles hebben liggen (en in Nederland geregistreerd staan) en daar vanaf willen, ga hier even kijken: www.flyingblueauction.com/
hij doet het, zal wel GMT time geweest zijnquote:Op woensdag 22 juli 2009 11:00 schreef Blik het volgende:
[..]
je zou zeggen dat het al 10 uur geweest is...
Waarin verschilt zo'n Encounter gids van de normale City Guide?quote:Op woensdag 22 juli 2009 10:24 schreef Hik het volgende:
Dat Pick & Mix is heel aardig inderdaad!![]()
Ik heb gisteren zo'n Encounter LP voor Lissabon gekocht. Kijken of ik daar nog wat aan heb.
Ondanks de partypoopers hier () heb ik enorm veel zin om te gaan!
Niet heel veel hoor. De Encounter is gegroepeerd per stadsdeel/wijk en dat is op zich wel makkelijker. Verder staat er net zo weinig info in als in een reguliere kleine stadsgids, maar die was er niet van Lissabon...quote:Op donderdag 23 juli 2009 15:46 schreef k_man het volgende:
[..]
Waarin verschilt zo'n Encounter gids van de normale City Guide?
Moet het per opbod?quote:Op vrijdag 24 juli 2009 10:45 schreef Liejannuh het volgende:
Ik wil de zilverkleurige best doorverkopen hoor.
Wat hebben jullie er voor over?
Die encounter gidsjes lijken me leuk voor erbij. Of voor een weekend ofzo. Staan er ook een beetje goede kaarten in Hik?
Hehehehe, nee hoor, dat nog net niet.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |