Mja dat is dus wel een van de, zo niet het, nade(e)l(en) van wonen waar ik woon. Tis goedkoop, maar je houdt je hart vast wanneer een van de buren verhuist. Nu is het rustig (nog steeds regelmatig vaag gekrijs, middernachtelijk geschreeuw en onduidelijk lawaai, maar das rustig) maar ieder moment kan er idd weer een tokkie in de straat komen wonen die de hele boel op stelten zet.quote:Op maandag 22 juni 2009 00:59 schreef dvr het volgende:
Ik hoop dat je buren binnenkort plaatsmaken voor een onwaarschijnlijk tableau van Tokkies, kinderrijke Noord-Afrikanen, psychotische drugsdealers en Antilliaanse steeldrumliefhebbers. Dan zullen we je eens horen als je een paar maanden later in een rustige maar veel te dure vrijesectorflat weer aan de bonen-in-tomatensaus zit!

Onze vegetarische vriend met een voorliefde voor pistolen?quote:Op maandag 22 juni 2009 03:35 schreef raptorix het volgende:
[..]
3 keer raden welke vriend Eberhart verdedigde toen hij advocaat was...

Was het maar waar!quote:Op zondag 21 juni 2009 23:50 schreef k_man het volgende:
[..]
Nou, dan mogen de inkomens bij Defensie ook wel een stuk omlaag. Laat ze daar eens wat aan doen! Dat dit kan in Nederland. Meer dan ¤ 4.500 voor zo'n figuur als jij.

Dus als je als 2 verdiener met een allebei modaal inkomen klein en goedkoop wilt wonen omdat je bv graag veel op reis bent of je geld aan andere dingen wilt uitgeven dan MOET je blijkbaar kopen want goedkoop huren kan dan niet meer volgens dit plan.quote:Op zondag 21 juni 2009 12:45 schreef ShadyLane het volgende:
[..]
Nou, recht om een woning te kopen.....het lijkt me dan de enige uitweg. Ik heb kennelijk wel de vrijheid om te kiezen voor klein wonen, maar alleen als het een piepkleine koopwoning betreft. Particulier iets kleins huren is onbetaalbaar, en huur ik via een corporatie, dan ben ik een scheefwoner en hou een woning bezet voor al die mensen met een lager inkomen. Waarvan er 46 voor mij eindigden op de wachtlijst en hun neus ophaalden voor deze woning, omdat ie te klein zou zijn en geen balkon heeft.
(Ik weet trouwens niet zeker of ik een scheefwoner ben hoor, want ik huur wel via een corporatie, maar die stelde een minimum inkomenseis. Maar ongeacht of ik er een ben of niet, ik vind niet dat de gevolgen van waardeloos beleid afgeschoven zouden moeten worden op individuen)
Als je een stel bent met 2x modaal in een sociale huurwoning is het een ander verhaal. Als je dan weinig wilt besteden aan wonen, kun je er zelf voor kiezen iets kleins te kopen. Of zelfs particulier huren is voor hen prima betaalbaar. Maar een gezin met een eenverdiener, of een alleenstaande, kan gewoon niet zoveel kanten op, ook niet als ie modaal verdient of net daarboven.
 pvda
 pvda  

Weet jij hoe de koningin woont??quote:Op maandag 22 juni 2009 10:17 schreef EdvandeBerg het volgende:
Feit blijft natuurlijk wel dat de huurprijzen kunstmatig laag worden gehouden. Als ik het stukje in de TT goed lees, zie ik dat er een soort geindexeerde prijs per woning wordt vastgesteld, waar dan weer een korting vanaf gaat die hoger is naarmate mensen minder inkomen hebben. Dat klinkt natuurlijk vrij sociaal.
Zou het niet zo zijn dat er gewoon te weinig goedkope (lees: kleine) huurwoningen zijn? Ik ken zat alleenstaanden of stellen die een eigenlijk te grote woning bewonen

Ik snap jouw reactie niet helemaal. Ik geef slechts aan dat ik het redelijk vind dat mensen die meer verdienen, minder korting krijgen. Maar ook dat er blijkbaar meer vraag is naar kleine goedkope huurwoningen, ook door mensen die beter verdienen.quote:Op maandag 22 juni 2009 10:47 schreef henkway het volgende:
[..]
Weet jij hoe de koningin woont??
Huurprijzen gaan met de inflatie op en neer, zo is dat geregeld in Nederland, als koopwoningen in waarde omlaag gaan, blijven de huren gewoon stijgen, dat kun je niet ophangen aan de inkomens van die mensen
dan jaag je de nette bewoners weg uit de prachtwijken
Als je de huren met de markt op en neer wil laten gaan dan krijg je toestanden als in Oekraine daar is 40% huurverlaging normaal tegenwoordig vanwege de economie

Als er vraag is naar kleine huurwoningen dan moet je die laten bouwen.quote:Op maandag 22 juni 2009 11:00 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Ik snap jouw reactie niet helemaal. Ik geef slechts aan dat ik het redelijk vind dat mensen die meer verdienen, minder korting krijgen. Maar ook dat er blijkbaar meer vraag is naar kleine goedkope huurwoningen, ook door mensen die beter verdienen.

Exact! Ik ben een alleenstaande met wel een flink bovenmodaal salaris. Maar ik wil gewoon een gezellig woninkje in een leuke buurt, met een slaapkamer, woonkamer, keuken, badkamer. Het is toch van de zotte dat de overheid me in een villa zou willen stoppen.quote:Op maandag 22 juni 2009 11:08 schreef henkway het volgende:
[..]
Als er vraag is naar kleine huurwoningen dan moet je die laten bouwen.
Er zijn ook mensen met een kleine huurwoning en met een bovenmodaal inkomen die veel reizen en nauwelijks thuis zijn
Moeten die nu een 5 kamer woning gaan zoeken om dat de overheid zich weer met alles wil bemoeien??
 Ik geef me geld liever uit aan cd's, muziekinstrumenten en dergelijke dan een flinke hypotheek of huur voor een paar vierkante meter waar ik niets mee doe.
 Ik geef me geld liever uit aan cd's, muziekinstrumenten en dergelijke dan een flinke hypotheek of huur voor een paar vierkante meter waar ik niets mee doe.

Gek genoeg is het bij een eigen woning precies andersom. Hoe hoger het inkomen des te groter de korting.quote:Op maandag 22 juni 2009 11:00 schreef EdvandeBerg het volgende:
Ik geef slechts aan dat ik het redelijk vind dat mensen die meer verdienen, minder korting krijgen.

Zijn kantoor stond onze oplichter van Rochdale bij.....quote:Op maandag 22 juni 2009 08:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Onze vegetarische vriend met een voorliefde voor pistolen?

Oh, da's jammer. Je zei iets over een huur van ¤ 560 die vervolgens met 60% verlaagd is, waardoor je minder dan 5% van je inkomen aan wonen betaalt. Dus ik deed even (¤ 560 * 0,4 *20 om op je inkomen uit te komen.quote:

Niemand zegt dat mensen met een hoog inkomen persé weg moeten uit de huurwoning waar ze nu zitten. Het gaat er om dat die mensen daar nu met korting wonen.quote:Op maandag 22 juni 2009 11:11 schreef pfaf het volgende:
[..]
Exact! Ik ben een alleenstaande met wel een flink bovenmodaal salaris. Maar ik wil gewoon een gezellig woninkje in een leuke buurt, met een slaapkamer, woonkamer, keuken, badkamer. Het is toch van de zotte dat de overheid me in een villa zou willen stoppen.Ik geef me geld liever uit aan cd's, muziekinstrumenten en dergelijke dan een flinke hypotheek of huur voor een paar vierkante meter waar ik niets mee doe.

quote:Op maandag 22 juni 2009 10:23 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Dus als je als 2 verdiener met een allebei modaal inkomen klein en goedkoop wilt wonen omdat je bv graag veel op reis bent of je geld aan andere dingen wilt uitgeven dan MOET je blijkbaar kopen want goedkoop huren kan dan niet meer volgens dit plan.
Echt wat een walgelijk plan, communisme ten top. De volgende stap is dat de overheid bepaalt dat iemand met een modaal of hoger inkomen alleen nog maar bij de alber heijn boodschappen mag doen en alleen maar in auto's van boven de 20k mag rijden.pvda

Echt als je na dit soort dingen nog op deze grafpartij stemt ben je óf steuntrekker óf communist óf gewoon hersendood.

Dan is de oplossing toch nog veel makkelijker alle huizen heel duur maken en wie er in aanmerking komt voor huurtoeslag krijgt het toch wel totdat deze teveel gaat verdienen.quote:Op maandag 22 juni 2009 12:19 schreef k_man het volgende:
* corporaties gebruiken de winst die ze op dure woningen maken om de huren van goedkope woningen laag te houden.

Dit gaat niet op in een ongezonde markt, zoals de Nederlandse woningmarkt.quote:Op maandag 22 juni 2009 12:39 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
En toch blijf ik het zeggen, jullie hoeven niet in een woning van de overheid of van een nu geprivatiseerde woningbouwcorporatie te zitten. Maak je daarentegen wel gebruik van spullen van derden, dan moet je je toch maar voegen naar hun wensen lijkt mij.

het beheer van het vastgoed en de regels liggen bij de overheid hoorquote:Op maandag 22 juni 2009 12:39 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
En toch blijf ik het zeggen, jullie hoeven niet in een woning van de overheid of van een nu geprivatiseerde woningbouwcorporatie te zitten. Maak je daarentegen wel gebruik van spullen van derden, dan moet je je toch maar voegen naar hun wensen lijkt mij.

Daar sluit ik mijn ogen niet voor, maar wat doe je er zelf aan? Wat doen al die klagers er aan behalve klagen? Alleen maar roepen helpt niet echt, maar dat kenmerkt de Nederlander wel een beetje. We zijn een gewillig volkje hè, we mopperen een beetje en gaan over tot de orde van de dag.quote:Op maandag 22 juni 2009 12:57 schreef pfaf het volgende:
[..]
Dit gaat niet op in een ongezonde markt, zoals de Nederlandse woningmarkt.

waarom die link? Want die heeft feitelijk niks te maken met je stelling. Die overigens (deels) onjuist is.quote:Op maandag 22 juni 2009 13:02 schreef henkway het volgende:
[..]
het beheer van het vastgoed en de regels liggen bij de overheid hoor
http://www.telegraaf.nl/b(...)oraties__.html?p=1,2

Gelulquote:Op maandag 22 juni 2009 13:20 schreef raptorix het volgende:
Het punt is dat mensen allemaal roepen: "ja ik laat me niet verplicht verplaatsen", maar deze mensen beseffen proviteren wel van sociale woningbouw, en ja als je sociaal proviteert dan zul je de lasten ook moeten ondervinden.

Je weet hoe hoog de overdrachtsbelasting is als je een woning koopt?quote:Op maandag 22 juni 2009 13:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Gelul
Als ik niet hier zou wonen zou ik een hypotheek van 3 ton hebben, dan zou ik 18.000 euro rente van mijn inkomen aftrekken en dus een slordige 9000 euro minder belasting betalen.
Kortom, de staat profiteerd van mij, ik niet van de staat

6 procent van de koopsomquote:Op maandag 22 juni 2009 13:51 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je weet hoe hoog de overdrachtsbelasting is als je een woning koopt?
quote:Daarnaast hoe kom je aan 18 rente aftrek op een hypotheek van 3 ton? Ik heb een hypotheek van 150k en krijg 2700 per jaar terug....

nou die link laat je zien dat de overheid alles onder beheer heeftquote:Op maandag 22 juni 2009 13:39 schreef k_man het volgende:
[..]
waarom die link? Want die heeft feitelijk niks te maken met je stelling. Die overigens (deels) onjuist is.

Dan snap ik nog steeds niet hoe je aan 18k komt, ik ben geen belasting expert maar het lijkt me wel een erg hoog bedrag.quote:Op maandag 22 juni 2009 13:52 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
6 procent van de koopsom
[..]
6% rente en een inkomen van ver boven modaal

6 procent van 300.000 is 18.000, daarvan krijgt hij de helft terug, exact zo hij al aangafquote:Op maandag 22 juni 2009 14:23 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dan snap ik nog steeds niet hoe je aan 18k komt, ik ben geen belasting expert maar het lijkt me wel een erg hoog bedrag.
Daarnaast als jij een inkomen van ver boven modaal hebt, is het imo heel terecht dat je geen gebruik van sociale huurwoningen, en als je daar absoluut wilt blijven dan zou je wat mij betreft gewoon meer moeten betalen.

Als je dat echt denkt, zou ik het artikel nog maar eens lezen.quote:Op maandag 22 juni 2009 14:08 schreef henkway het volgende:
[..]
nou die link laat je zien dat de overheid alles onder beheer heeft

Krijg je de helft van de overdrachtsbelasting terug dan? Volgens mij is dat echt niet zo.quote:Op maandag 22 juni 2009 14:41 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
6 procent van 300.000 is 18.000, daarvan krijgt hij de helft terug, exact zo hij al aangaf

Hij had het over renteaftrek en wat hij terug zou krijgen. Van die overdrachtsbelasting krijg je niets terug!quote:Op maandag 22 juni 2009 14:50 schreef raptorix het volgende:
[..]
Krijg je de helft van de overdrachtsbelasting terug dan? Volgens mij is dat echt niet zo.

Hier sluit ik me helemaal bij aan!quote:Op maandag 22 juni 2009 14:23 schreef raptorix het volgende:
[..]
Daarnaast als jij een inkomen van ver boven modaal hebt, is het imo heel terecht dat je geen gebruik van sociale huurwoningen, en als je daar absoluut wilt blijven dan zou je wat mij betreft gewoon meer moeten betalen.

Maar hoe kom jij dan aan die berekening? Jij gaat juist van de overdrachtsbelasting uit...quote:Op maandag 22 juni 2009 14:52 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Hij had het over renteaftrek en wat hij terug zou krijgen. Van die overdrachtsbelasting krijg je niets terug!

Overdrachtsbelasting is niet aftrekbaar.quote:Op maandag 22 juni 2009 13:52 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
6 procent van de koopsom
[..]
6% rente en een inkomen van ver boven modaal

Nee, het is slechts per toeval allebei 6%quote:Op maandag 22 juni 2009 14:57 schreef raptorix het volgende:
[..]
Maar hoe kom jij dan aan die berekening? Jij gaat juist van de overdrachtsbelasting uit...

Lees nu gewoon nog een keer wat hij schrijft! Hij heeft het nergens over die overdrachtsbelastingquote:Op maandag 22 juni 2009 14:57 schreef raptorix het volgende:
[..]
Maar hoe kom jij dan aan die berekening? Jij gaat juist van de overdrachtsbelasting uit...

quote:Als ik niet hier zou wonen zou ik een hypotheek van 3 ton hebben, dan zou ik 18.000 euro rente van mijn inkomen aftrekken en dus een slordige 9000 euro minder belasting betalen.

Daar staat tegenover dat je ook weer extra kosten hebt als woningbezitter: Onderhoud, WOZ, andere belastingen etc. Tevens dien je overdrachtsbelasting te betalen.quote:Op maandag 22 juni 2009 15:06 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Lees nu gewoon nog een keer wat hij schrijft! Hij heeft het nergens over die overdrachtsbelasting
[..]

quote:Op maandag 22 juni 2009 15:06 schreef Pietverdriet het volgende:
Raptorix, jij moet ongelofelijk goed in bed zijn
 Heeft die SCH weer lopen lullen over me

Wie doet dan dan en wie zegt dat danquote:Op maandag 22 juni 2009 15:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Je kunt niet simpel zeggen dat je van de 18.000 euro bruto je eigenlijk maar 9.000 betaalt voor je koopwoning.
Al met al kun je de situatie niet 1 op 1 over elkaar heen leggen.

Ik had bij deze post het gevoel dat kopen en huren even 1 op 1 over elkaar heen gelegd werden in de vorm van wie er het meest van profiteert...quote:Op maandag 22 juni 2009 15:12 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Wie doet dan dan en wie zegt dat dan
quote:Op maandag 22 juni 2009 13:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Gelul
Als ik niet hier zou wonen zou ik een hypotheek van 3 ton hebben, dan zou ik 18.000 euro rente van mijn inkomen aftrekken en dus een slordige 9000 euro minder belasting betalen.

Nee, ik zeg alleen maar dat ik 18.000 euro aftrek van mijn inkomen bij die hypotheek, en dat, omdat ik dat NIET doe en in een huurwoning woon, de staat van MIJ profiteert daarmee en niet ik van de staat omdat ik huur.quote:Op maandag 22 juni 2009 15:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Daar staat tegenover dat je ook weer extra kosten hebt als woningbezitter: Onderhoud, WOZ, andere belastingen etc. Tevens dien je overdrachtsbelasting te betalen.
Je kunt niet simpel zeggen dat je van de 18.000 euro bruto je eigenlijk maar 9.000 betaalt voor je koopwoning.
Een woningbezitter heeft andere kosten dan een huurder.
Daarnaast loop je als woningbezitter ook een ander kapitaalrisico dan een huurder (die heeft geen risico).
Je kunt een huis kopen, en de waarde van die woning kan in 1 jaar tijd 10% of meer dalen...dat is wel een risico wat je loopt. Om kiet te spelen moet je woning al 6% stijgen (en de overdrachtsbelasting er uit te halen) bij een eventuele verkoop...
Een huurder daarentegen kan per maand zijn huur opzeggen.
Al met al kun je de situatie niet 1 op 1 over elkaar heen leggen.

Nee, Dom neukt goedquote:Op maandag 22 juni 2009 15:09 schreef raptorix het volgende:
[..]

Als koper zit je toch altijd met een overdrachtbelasting van 18K die direct ten bate komt van de schatkist.quote:Op maandag 22 juni 2009 15:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, ik zeg alleen maar dat ik 18.000 euro aftrek van mijn inkomen bij die hypotheek, en dat, omdat ik dat NIET doe en in een huurwoning woon, de staat van MIJ profiteert daarmee en niet ik van de staat omdat ik huur.

DUHquote:Op maandag 22 juni 2009 15:26 schreef capricia het volgende:
[..]
Als koper zit je toch altijd met een overdrachtbelasting van 18K die direct ten bate komt van de schatkist.
Dus in eerste instantie helpt de koper de schatkist meer dan de huurder...toch?

Deze wet is er dus om Moslims te bashen? En dat voor een PvdA-erquote:Op maandag 22 juni 2009 15:30 schreef fratsman het volgende:
Ik vraag me af of van der Laan dan ook al die moslimfamilies gaat dwingen om te kopen. Die zitten allemaal gehuurd omdat ze van Allah geen rente mogen betalen en ontvangen.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |