quote:Op zaterdag 20 juni 2009 08:22 schreef TheFrankey het volgende:
GROOT NIEUWS!
Vanmorgen is onze zoon Jesse geboren!!!! JEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE
Hij is naar het aanzien helemaal oke!
Ik kan van de lijst.... jeeeeeeeeeeeee
Ja wel goed eigenlijk. Net zoals vele pril zwangeren, vind ik het tergens langzaam gaan, maar ik voel me wel zwanger zonder dat ik echt veel kwaaltjes heb. Wel heb ik het idee dat de pijnlijke tetten van de vorige keer weer terugkomen (en die miste ik eigenlijk niet deze keerquote:Op zaterdag 20 juni 2009 08:44 schreef Kersjes het volgende:
Happy, ik hoop het. Nou ja, maandag maar even verder zien.
Hoe gaat het met jou?
Maar misschien juist wel weer een fijn ''teken'' te weten dat er van alles gaande is in je lichaam!quote:Op zaterdag 20 juni 2009 08:51 schreef happyme28 het volgende:
[..]
Wel heb ik het idee dat de pijnlijke tetten van de vorige keer weer terugkomen (en die miste ik eigenlijk niet deze keer) hopenlijk wordt het niet zo erg, maar ja, anders moeten we het er maar mee doen.
En dan nu... een foto!!quote:Op zaterdag 20 juni 2009 09:01 schreef TheFrankey het volgende:
Petra had weeen om de 5 minuten en dat waren eigenlijk al persweeen geworden. Maar het meost om de 3 minuten komen dus er is evengoed een weeenopwekend middel aangehangen om het te ondersteunen. Dat was rond 3uur snachts. Om 5u mocht ze gaan persen.
En even voor alle vrouwen hier![]()
_O_ OMG WTF en waaaat? Maar dat is echt ongelovelijk.
Er is nog niet echt besef hoor, het blijft een beetje kwakkelen hier. Het bloeden is gestopt, maar de complete afwezigheid van kwaaltjes vind ik eigenlijk ook niet tof. Vooral omdat ik nog op een LH testje gepiest had vanmorgen en deze akelig licht was. Een uurtje later nog maar eentje gepiest en die was al wat donkerder, maar toch... Echt gerust ben ik er nog niet op.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 08:38 schreef Kersjes het volgende:
Flugeltje, hoe gaat het met jou? Dringt het besef al een beetje door?
quote:Op zaterdag 20 juni 2009 07:58 schreef McLaura het volgende:
Wat een lol, gisteravond naar het ziekenhuis geweest met buikpijn en trekkerig gevoel in mijn bovenbuik (branderig) en een algeheel misèregevoel![]()
2,5 uur later stond ik weer buiten met een goed ctg, het advies rustiger aan te doen èn een beste doos Amoxycilline : ik heb een urineweginfectie!
Meis, je lichaam had gewoon alles nodig om je beebje goed te laten groeien en had niet veel over om je testje te laten verkleurenquote:Op zaterdag 20 juni 2009 09:27 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Er is nog niet echt besef hoor, het blijft een beetje kwakkelen hier. Het bloeden is gestopt, maar de complete afwezigheid van kwaaltjes vind ik eigenlijk ook niet tof. Vooral omdat ik nog op een LH testje gepiest had vanmorgen en deze akelig licht was. Een uurtje later nog maar eentje gepiest en die was al wat donkerder, maar toch... Echt gerust ben ik er nog niet op.
ja vervelend als je ook net afgevallen was om dan die wijzertjes weer omhoog te zien gaan. Nouja ik vind het ook gek dat mn vk bij mij 68 aanhoudt als startgewichtquote:Op zaterdag 20 juni 2009 10:08 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind het helemaal niet shallow, hoor huup. Hoewel ik dan geen last heb van vocht, zit ik dus ook op + 12,5 en dat was voor mij toch ook wel het maximum, hoopte ik. En tja, ik vind het ook niet fijn zo zwaar te wegen, ook al is het van de zwangerschap. Ik vond het toen vreseijk dat gewicht op de weegschaal te zien, en op de een of andere manier voelt het ook nu toch niet goed.
Ons startgewicht was trouwens bijna gelijk, ik zat op 73,5, was net 4,5 kilo afgevallen met SHE-dieet.
ja mijne wel bij elk bezoek. Volgens mij doen ze dat allemaal welquote:
Haha, ja is dat een mijlpaalquote:Op zaterdag 20 juni 2009 10:25 schreef huuphuup het volgende:
heeeeey mijlpaal voor Guus!![]()
oeh nog maar 4 weekjes en dan weet je wat je krijgt!spannend
of ga je eerder een echo laten maken?
quote:Op zaterdag 20 juni 2009 10:33 schreef huuphuup het volgende:
Jaaa tuurlijk is dat een mijlpaal!![]()
oh wat leuk, dan kun je gelijk t nieuws live met je ouders delen en los gaan op kleertjes in Aruba
7 KILO ?!?!quote:Op zaterdag 20 juni 2009 10:39 schreef Faja-Lobi het volgende:
Ik hoop dat het aankomen weer beperkt blijft tot de 7 kilo die het de vorige keer was. De eerste keer kwam ik 13 kilo aan.
Yep slechts 7 kilo maar. Ik viel de eerste weken gewoon 4 kilo af en daarna maar 7 kilo er weer aan.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 10:40 schreef Guuzewuus het volgende:
[..]
7 KILO ?!?!![]()
Ik was vorige keer al heel blij met mijn 12 kiloEn die waren er ook echt binnen 8 weken af. Jammer, dat er in de maanden daarna weer 3 bijgekomen zijn, maar ja, das het goede leven hè
...
Fijn dat ze overkomen.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 10:39 schreef Guuzewuus het volgende:
Oeke, jouw vader woont toch ook heel ver weg? Guatemala dacht ik? Is hij er nog? Of zijn ze alweer teruggevlogen? Mijn ouders komen ook rond de bevalling, gelukkig. Heel fijn vind ik.
1 Keer pasquote:Op zaterdag 20 juni 2009 10:56 schreef oeke het volgende:
[..]
Fijn dat ze overkomen.
Mijn vader woont inderdaad in Guatamala, voor 4 jaar. Hij is nu in Belgie, daar heeft zijn vriendin haar familie. Hij heeft Kobus nu 1 keer gezien.
Ja, die papa van mij geniet van zijn vrije leventje, dus is ie nu op vakantie, denk ik. Maar ik kan er ook mee leven. of ik ben er aan gewend.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 10:58 schreef Guuzewuus het volgende:
[..]
1 Keer pas. Dat ie maar gauw de auto inspringt om hem weer te bewonderen, en weer, en weer... toch
.
![]()
Ooooh, dus hij komt weer terug daarna. Fijn, denk ik? Die van mij wonen er blijvend
. Maar ik kan er goed mee leven hoor
.
Ja klopt, zolang de centen het toelatenquote:Op zaterdag 20 juni 2009 11:08 schreef oeke het volgende:
[..]
Ja, die papa van mij geniet van zijn vrije leventje, dus is ie nu op vakantie, denk ik. Maar ik kan er ook mee leven. of ik ben er aan gewend.![]()
Je gaat toch eens per jaar best lang daarnaar toe? Lekker lijkt me dat.Doe je skypen? En dan je buik voor de webcam?
![]()
Ymme
Ik heb geen updatequote:Op zaterdag 20 juni 2009 10:07 schreef Asyniur het volgende:
Tante Chell, doe us een update van tessie?
Hier heeftquote:Op zaterdag 20 juni 2009 11:00 schreef ymme het volgende:
En het schiet niet op.
Ben as maandag pas 6 weken.
Ik wil de 10 gepasseerd zijn ofzo.
Wil de vreugde met iedereen kunnen delen.
Wil het niet meer geheim houden, en stiekem doen
Wil een beeb zien...
Ben ineens erg ongeduldig.
Groene appels schijnen vochtafdrijvend te werken.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 10:08 schreef ymme het volgende:
Granny's helpen tegen vocht vasthouden ja?
Want dit heb ik normaal al erg snel, en nu dus ook weer...
haha nouja ach ik kan er om lachen, soort van. okay die weegschaal dus minder maar ochquote:Op zaterdag 20 juni 2009 12:59 schreef Brighteyes het volgende:Huup!
Toen ik gisteren zei wat vocht vast te houden ging het echt alleen om een klein belletje bovenop mijn voet, net onder de tenen ze maar, maar in de buurt van mijn enkels kon je nog de pezen en botjes zin bewegen. Niks dus ivm jouw pootjes!
ah! ws Iers oid? Mooi!!quote:Op zaterdag 20 juni 2009 14:04 schreef Chell het volgende:
Belana: Graeme spreek je hetzelfde uit als Graham.
Nee, want dan zak ik weer een plaatsquote:Op zaterdag 20 juni 2009 14:38 schreef panda1980 het volgende:
Hey kan ik er ook nog bij?
Uitgerekende datum is 24 juli 2009 en ik krijg een jongen.
ik had al zo'n vermoeden toen ik geen mail terugkreeg van rquote:Op zaterdag 20 juni 2009 13:12 schreef Chell het volgende:
[ afbeelding ] [ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
Zojuist telefoon van de moeder van Tessie!
Rond 11.00 vanmorgen vanmorgen werd Erwt een mensje!
Graeme James
Tes had gisteravond al veel pijn, maar volgens de verpleegsters waren het geen weeën en kreeg ze pijnstilling. Uiteindelijk had ze vanmorgen dus mooi wél al 7 centimeter en is ze direct naar de verloskamer gebracht.
Daarna is het allemaal geloof ik vrij snel gegaan, helaas wel de vacuumpomp nodig gehad.
En, ook hier bleek weer dat Erwtje helemaal niet zo'n enorme reuzebaby was. Hij woog 3900 gram (en nog wat geloof ik).
Straks heen!
[ afbeelding ] [ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
M'n allerliefste vriendinnetje is gewoon mamma![]()
![]()
Dat was ik ook van plan, maar mijn eigen kleine clown heeft er al zo aan zitten frunniken en doen dat er niks herkenbaars meer in zit.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 16:41 schreef WupWup het volgende:
Ahhh BE, dat vraagt wel om een foto(van de ballon dus)
Jeetje flugelquote:Op zaterdag 20 juni 2009 18:01 schreef flugeltje het volgende:
Nou, haal me maar weer van de lijst
Zwangerschapstest is ook lichter geworden en inmiddels bloed ik opnieuw en dit keer een stuk beter dan donderdag. Damn zeg, het wordt ons echt niet makkelijk gemaakt
O nee flugel...quote:Op zaterdag 20 juni 2009 18:01 schreef flugeltje het volgende:
Zwangerschapstest is ook lichter geworden en inmiddels bloed ik opnieuw en dit keer een stuk beter dan donderdag. Damn zeg, het wordt ons echt niet makkelijk gemaakt
Nee, dit is geen vals alarmquote:Op zaterdag 20 juni 2009 18:02 schreef Poezebeest het volgende:
Flugeltje; wat vervelend dat bloeden... Hoop dat het toch vals alarm is!
Sjit Flugel.... wat word je op de proef gesteld zegquote:Op zaterdag 20 juni 2009 18:01 schreef flugeltje het volgende:
quote:Op zaterdag 20 juni 2009 18:06 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Nee, dit is geen vals alarm![]()
LH tests een stuk lichter dan eergisteren, zwangerschapstest lichter en nu flink bloed. Ik ben er wel van overtuigd dat het weer mis is. Ergste vind ik nog dat ik door de 'tekenen' dit keer overtuigd was van een goeie afloop. Het pakt me nu ook een stukje geloof af en dat is zwaar kut...
Och Flugelquote:Op zaterdag 20 juni 2009 18:01 schreef flugeltje het volgende:
Erg hequote:Op zaterdag 20 juni 2009 21:04 schreef huuphuup het volgende:
Chell wat klink je ontzettend trots en verliefd
hangt wel een klein beetje af van je eigen voorkeuren en eetgewoonten maar ik geloof dat vet eten (denk aan erg vette sauzen enzo), erg pittig eten en zure dingen een slecht plan zijn.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 21:38 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Ow dus Lijnloos, getrouwd! Had ik even overheen gelezen.... Gefeliciteerd zeg!!! Leuke dag gehad dan?![]()
Huup, echt wel yikes ja dat maagzuur! * XXXKarinXXX rukt wat kussens aan voor de nacht...plat liggen maakt het alleen maar erger
waren er nou voor maagzuur ook nog dingen die je beter kunt laten staan qua eten?
oh dat van chocola wist ik niet, t verklaard wel een en anderquote:Op zaterdag 20 juni 2009 22:02 schreef XXXKarinXXX het volgende:
hmm tomatensoep is wel jammer, dat vind ik altijd wel lekker.
Ik zat net al te googlen, en toen las ik dat chocola er ook niet goed voor was.....
ai
Dat vind ik wat minder!!!
als in: daar heb ik af en toe wel een beetje maagzuur voor over....
Ja mamaquote:Op zaterdag 20 juni 2009 22:28 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Maar Huup, je moet je pootjes ook niet laten bungelen he!
Hoog die hap!
Mijn stem is stukken verbeterd, dank je. Nog een klein beetje rasperig geluid, maar maandag ga ik gewoon weer werken...quote:
Over 'vriendin': Nee, dat komt niet meer goed. Zij heeft een pnd gehad en haar zoontje is hier 1,5 jaar lang heel regelmatig geweest. Dat heeft ze toen even 'stopgezet' omdat zij vond dat hij hier teveel was, terwijl hij hier was omdat zij niet alleen mocht zIjn met hem en niet voor mijn lol. Niks bedankt, je zadelt een ongewild kinderloze vriendin op met je kind en als je er genoeg van hebt pak je hem gewoon weer af.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 22:40 schreef DaviniaHR het volgende:
McLaura, wat vals van je vriendin! Niet meer dan logisch dat je haar opmerkingen niet prettig vindt.
Van iemand die zo in 1 keer zwanger wordt, dan tegen jou zeggen dat ze het moeilijk vindt om jou met dikke buik te zien....
Juist...
Hopelijk komt het na de bevalling weer goed. Als je dat nog wil, tenminste.
McLaura, waarom krijg je een ks? Ligt je kind in een stuit?
TIPTIPTIP : Swegmark 'tennis'-BH. Ultimate shock absorption en weet ik wat voor reclamegeloel, maar wat een heerlijke BH! Ik had hem voor 29 bij Wehkamp.quote:Op zondag 21 juni 2009 08:16 schreef Asyniur het volgende:
Goedemorgen!![]()
Wederom prima geslapen. Merk alleen dat ik echt zwangerschaps bh's moet gaan kopen bedenk me opeens dat ik ook even kan kijken of een sportbeha verlichting brengt want mijn voorgevel is ontzettend pijnlijk.
[..]
Jazeker.... ik heb dat ook ineens. 's Ochtend heb ik ook hele vreemde knokkels en stijve vingers. In de loop van de ochtend trekt het weg. Bij mij lijkt het verder ook nergens te zitten, en ik vind het best raar!quote:Op zondag 21 juni 2009 08:08 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb sinds gisteren last van mijn handen. Ik denk dat het van het vocht komt, mijn ring past ineens net niet meer. Op mijn benen/voeten lijk ik echter vrijwel geenvocht vast te houden en zo heel dik zijn mijn handen of polens ofzo ook niet. Toch voelen mijn vingers niet prettig aan, en doen mijn middel- en ringvinger wat pijn. Gisteren alleen nog de ringvinger, vanochtend werd ik wakker met ook pijn in mijn ringvinger. Ook de kracht is wat verdwenen uit mijn handen. Klinkt dat iemand bekend in de oren?
Zo doe ik het ook, gelukkig krijg ik die pil wel achterover. Mijn man had vorig jaar een ontsteking en die kan dus met moeite een half paracetamolletje doorslikken en stond met die amoxymegapillen te klooien in een glas en inderdaad drap te drinken.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 22:40 schreef DaviniaHR het volgende:
McLaura, sterkte met je urineweginfectie!
(amoxiciline kan je ook in 1 keer nemen met een heel glas water erachter. hoef je niet te prakken en dan gore drap te drinken.)
ja, mijquote:Op zondag 21 juni 2009 08:08 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb sinds gisteren last van mijn handen. Ik denk dat het van het vocht komt, mijn ring past ineens net niet meer. Op mijn benen/voeten lijk ik echter vrijwel geenvocht vast te houden en zo heel dik zijn mijn handen of polens ofzo ook niet. Toch voelen mijn vingers niet prettig aan, en doen mijn middel- en ringvinger wat pijn. Gisteren alleen nog de ringvinger, vanochtend werd ik wakker met ook pijn in mijn ringvinger. Ook de kracht is wat verdwenen uit mijn handen. Klinkt dat iemand bekend in de oren?
Ja ook hier heel erg bekend! Zo begon het hier ook en inmiddels doen mijn handen de hele dag door pijn. Slapen met polsbeschermers helpt wel wat en van de vk kreeg ik de tip om af en toe even in een warm 'badje' met mijn handen in een spons te knijpen. Dat geeft inderdaad wel wat verlichting en weer wat kracht terug.quote:Op zondag 21 juni 2009 08:08 schreef miss_sly het volgende:
quote:Op zondag 21 juni 2009 10:19 schreef Brighteyes het volgende:
Oh en miss_sly, als ze blauw of zwart worden wel bellen he!![]()
quote:
Ik heb het zelfde, een onprettig gevoel in mijn vingers, ook warme handen, en soms tintelende handen.quote:Op zondag 21 juni 2009 08:08 schreef miss_sly het volgende:
Hij is alleen niet elegant, maar goed, soms heeft het oog niks te willenquote:
Ja ik heb het nog steeds, heb nu ook standaard in m'n tas/broekzak druivesuiker zitten zodat ik gelijk wat in kan nemen zodra ik het weer aan voel komen.quote:Op zondag 21 juni 2009 12:35 schreef Kersjes het volgende:
Jemig Bar, heb je dat flauwvallen nou nog steeds?? Dat lijkt me nou zo eng![]()
Niet morgenquote:Op zondag 21 juni 2009 12:49 schreef huuphuup het volgende:
Jeeeeh Tessie en Graeme morgen naar huis!![]()
bij mij wordt het vaak eerst donker voor mijn ogen .. en dan inderdaad een beetje flitsende lichte dingetjes .. moeilijk uit te leggen.....quote:Op zondag 21 juni 2009 12:49 schreef huuphuup het volgende:
Jeeeeh Tessie en Graeme morgen naar huis!![]()
Trouwens BE en BJ, ik ben wel nieuwsgierig naar wat jullie dan zienkun je het omschrijven? Ik zag echt kleine witte felle puntjes of bolletjes die voorbij flitsten. Klinkt bekend? Ik vond het zo stom haha het leken gewoon ook echt sterretjes
oooh ik las een letter teveelquote:Op zondag 21 juni 2009 13:02 schreef Chell het volgende:
[..]
Niet morgenVandaag!
Sterker nog, ik denk dat ze er al wel zijn nu
quote:Op zondag 21 juni 2009 13:22 schreef innepin het volgende:
Huupske, wel rustig aan doen hèEn desnoods je sterretjes-zien gebruiken om snel weg te gaan bij de schoonfam
Daar is een naam voor... maar die weet ik even nietquote:Op zondag 21 juni 2009 12:25 schreef _Bar_ het volgende:
zo val ik soms heel raar flauw, nadat ik wat gegeten heb...
maar dat heb ik al eerder gehad en toen is me verteld dat ik afentoe last heb van een plotseling dalende bloeddruk, die daarna weer normaal word.
Boehoequote:Op zondag 21 juni 2009 13:25 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Daar is een naam voor... maar die weet ik even nietpostprandiale hypotensie
Omdat er onevenredig veel bloed opeens naar je spijsverteringsstelsel gaat, daalt je bloeddruk en val je flauw. Is vervelend maar schijnt geen kwaad te kunnen...
Komt vooral voor bij ouderen.
quote:Op zondag 21 juni 2009 14:33 schreef Incantrix het volgende:
Haha, Huuphuup wordt achtervolgd door dit topic(En dat vind ik eigenlijk wel cool, zo mooi om elkaar zo bij te staan
)
ik vind idd die kinderopvang ook erg vroeg, maar iedereen adviseert het om dat snel te doen... dus denk dat we dat toch maar doen, zou ook wat zijn, als we straks ons kindje nergens kunnen onderbrengen...quote:Op zondag 21 juni 2009 14:07 schreef Incantrix het volgende:
Beessie-Jen, jij bent ook echt al hard op weg he? 12+3Ik hoop dat je nu steeds minder last gaat krijgen van de vermoeidheid en misselijk zijn, bij mij begon het ook echt rond die periode minder te worden! En dat regelwerk, vind jij het ook zo raar om dat al zo vroeg te doen? Ik vond met name het kinderopvang-verhaal echt schokkend!
[/Incantrix-style-lap-tekst]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |