quote:Op maandag 22 juni 2009 22:52 schreef Walter-Ego het volgende:
[..]
Ik weet dat het niet helpt als je een 'niet alledaags' prive leven erop na houdt, maar het getuigd van weinig professionaliteit als je in zaken iemands prive leven erbij betrekt. Ik ben het eens met het gegeven dat Mosley een erg koppige man is en het spelletje zelf ook keihard speelt, maar hij betrekt niet het prive leven van andere mensen bij de zaken (voor zover ik weet). Het was echter niet handig van hem om de term 'loony' in de mond te nemen want nu geeft hij zijn tegenstanders munitie. Als het spelletje op de man gespeeld wordt legt hij het met de gevoelige videobeelden toch af.
Sommige teams hebben aangegeven dat het niet om Mosley zelf gaat, maar ik heb het vermoeden dat zoiets bij heel veel van de FOTA-teams wel degelijk mee speelt. Als het vertrek van Mosley een afsplitsing kan voorkomen dan moet dat absoluut gebeuren. Belangrijkste is dat de FIA als onafhankelijke partij (het vertrek van Mosley zal hier zeker bij helpen!) de regels op blijft stellen. De teams lopen nu trouwens te zeuren dat de regels ieder jaar veranderen, maar dat is altijd zo geweest. Zeker in de jaren '50 en '60 werden er veel regel veranderingen doorgevoerd, net als in de jaren '80. Regel veranderingen horen nu eenmaal bij de sport, maar ze moeten wel doordacht doorgevoerd worden. De stomste regel verandering die ik van de afgelopen paar jaar kan bedenken is het invoeren van KERS en de vele veranderingen in kwalificatie in de afgelopen 10 jaar. Op sportief gebied vind ik de huidige regels wel redelijk helder en voor de toeschouwers aantrekkelijk (met name de kwalificatie).
Zeker niet! De pitreporter tussendoor die gewoon tijdens de kwalificatie met de coureurs praatte en meer van dat soort dingen.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 07:45 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ik vind de kwali van nu echt veel leuker om naar te kijken.
Iedereen die roept dat het vroeger beter was herinnert zich alleen maar het laatste half uur van de kwalificatie....
quote:Op dinsdag 23 juni 2009 07:51 schreef vosss het volgende:
[..]
Zeker niet! De pitreporter tussendoor die gewoon tijdens de kwalificatie met de coureurs praatte en meer van dat soort dingen.
Van mij mag dat oude format per direct terug komen
Die kwalificatiemotor maakt in principe totaal niet uit voor het format, daar zat vele malen meer spanning in. Ik kijk nu eigenlijk de kwalificaties zelden meer. Je weet toch al hoe het gaat, wie in q1, q2 en q3.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 08:37 schreef Peterselieman het volgende:
Ze mogen die twaalf ronden wat mij betreft wel in 45 minuten proppen. Dan krijg je helemaal een spektakel.
Alleen wordt het nooit meer zoals vroeger toen je zelfs speciale kwalificatiemotoren had.
Dan moet je misschien toch maar weer eens kijken, want dit klopt niet.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 09:11 schreef Slein83 het volgende:
Je weet toch al hoe het gaat, wie in q1, q2 en q3.
Dus volgens jou mogen er geen nieuwe teams bijkomen en alleen maar afvallen. Dan blijft er niet snel meer een race serie over. Hoe denk je dat alle bestaande teams ooit begonnen zijn?quote:Op maandag 22 juni 2009 14:14 schreef RobinC het volgende:
Ik vind het fantastisch dat het er naar uit ziet dat de 8 fota teams uit de F1 (kabouter league) stappen. De FIA met die stomme regels. Teams zoals USF1 hebben niets te zoeken in de hoogste autoklasse en als ze ook nog eens binnen een seconden kunnen zitten van de winnende autos door al die limieten dan is het tijd om elders te racen voor de top teams.
FIA
Dat niet meer tanken zou de race juist interessanter moeten maken omdat het niet meer drie korte sprints worden, maar drie delen waarbij de balans van de auto veranderd en dus een wagen die slecht is met veel benzine aan het eind van de race kan terugkomen omdat dan de balans beter kan zijn dan die van de wagen die aan het begin goed is (met volle tanks) maar aan het eind wat minder.quote:Op maandag 22 juni 2009 23:48 schreef Slein83 het volgende:
[..]
De stomste regel is toch wel het niet meer tanken bij pitstops![]()
En dat verandert dus doordat je tijdens de race niet meer mag bijtanken. Dan kan iedereen met lege tanks de kwalificatietijd rijden en tankt men de wagen vol voor de race. Kunnen we ook weer de warm-up op zondag terug krijgen.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 10:54 schreef Tarado het volgende:
ik vind dit qualificatie systeem niet slecht, het enige wat ik er op tegen heb is dat in Q3 niet de snelste tijd gereden wordt van de dag, dit zouden ze kunnnen ondervangen door de top 10 voor qualificatie (Q3) op te laten geven met hoeveel brandstof ze de race in willen gaan en deze hoeveelheid aftanken na Q3.
Inderdaad raar is dat. Veel mensen gaan ook voorbij aan het feit dat van de afsplitsende FOTA teams er slechts twee historisch gevestigde namen zijn: Ferrari en McLaren, de rest komt eigenlijk pas heel recent om de hoek kijken.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 14:05 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dus volgens jou mogen er geen nieuwe teams bijkomen en alleen maar afvallen. Dan blijft er niet snel meer een race serie over. Hoe denk je dat alle bestaande teams ooit begonnen zijn?
iddquote:Op dinsdag 23 juni 2009 14:05 schreef sasquatsch het volgende:
En dat verandert dus doordat je tijdens de race niet meer mag bijtanken. Dan kan iedereen met lege tanks de kwalificatietijd rijden en tankt men de wagen vol voor de race. Kunnen we ook weer de warm-up op zondag terug krijgen.
Dat vind ik uitstekend, eindelijk weer de snelste man op polequote:Op dinsdag 23 juni 2009 14:05 schreef sasquatsch het volgende:
En dat verandert dus doordat je tijdens de race niet meer mag bijtanken. Dan kan iedereen met lege tanks de kwalificatietijd rijden
...in de pitstraat, misschien.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 17:45 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Maar niet bijtanken in de race... oftewel inhalen is echt 100% onmogelijk.
Bij Bridgestone gingen ze er nog altijd van uit dat er geen breuk zou komen. Althans dat hoorde ik zondag bij de race. En anders gewoon weer Good Year terug.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 18:45 schreef Atreidez het volgende:
Yep, en de 2 bandentypes zouden ook blijven, dus gepit wordt er toch wel.. Maar als er een breakaway komt, mag Bridgestone dan ook banden leveren of hebben die een F1 only contract?
Je kunt niet inhalen zelfs als je meer dan een seconde sneller bent op de baan.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 18:41 schreef Ared het volgende:
volgend jaar zal een auto die met nieuwe banden uit de pits komt ook flink sneller zijn dan een auto die met afgeragde banden rijdt. Nu is dat verschil kleiner omdat je altijd zwaar bent met nieuwe banden en licht met oude. Volgend jaar is iedereen de hele race grofweg even zwaar, en gaat het verschil tussen nieuwe en oude banden veel meer tellen.
aerodynamisch zit er niet meer zoveel verschil in hoorquote:Op dinsdag 23 juni 2009 18:04 schreef Fir3fly het volgende:
Voor 1994 kon je nog inhalen met een F1 auto.
Best wel denk. Als je die vleugels van nu kijkt dan is dat nogsteeds allemaal flaps en hoekjes en uitsteksels etc. Het komt iig lang niet in de buurt van de vleugels van de eerste helft van de jaren 90. Dat was gewoon een plat stuk wat omhoog stond. Denk ook dat de diffuser er veel mee te maken heeft. Kon zo gauw geen goede foto's vinden maar volgens mij was de vorm van die dingen gewoon heel erg basic en niet al die ingewikkelde vormen etc die ze nu hebben.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 19:21 schreef bodylotion het volgende:
[..]
aerodynamisch zit er niet meer zoveel verschil in hoor
Pre-1969 dus (uit m'n hoofd). Ik heb ook nooit begrepen waarom de FIA naar gegroefde banden overstapte. Je moet JUIST brede, vette slicks hebben met dan wat minder vleugel.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 19:42 schreef Kill_em_all het volgende:
[..]
Snap ook niet waarom ze bij het maken van die nieuwe aero regels niet gewoon naar een tijdperk hebben gekeken toen F1 wagens nog gewoon achter elkaar konden rijden en dat gewoon als basis hebben genomen met desnoods wat aanpassingen aan wat er vandaag de dag nodig is.
Wat is het toch ook een kleuterquote:Op dinsdag 23 juni 2009 19:22 schreef Atreidez het volgende:
http://f1.gpupdate.net/nl(...)-wegjagen-door-fota/
Max gooit nog wat extra olie op t vuur
Blijft een rare man. Als hij er niet had gezeten had dit niet gebeurd. Hoe ouder hij wordt hoe dommer hij wordt.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 19:22 schreef Atreidez het volgende:
http://f1.gpupdate.net/nl(...)-wegjagen-door-fota/
Max gooit nog wat extra olie op t vuur
quote:Max Mosley liet op vrijdag al weten dat het voor het conflict tussen de FIA en FOTA niet uit zou maken of hij zou opstappen als president van de internationale autosportfederatie. Ook de teambazen uit de FOTA hebben aangegeven dat de hele rel ze niet om het vertrek van Mosley te doen is.
De FOTA-teams hadden zich onder voorwaarden aangemeld voor de Formule 1, voorwaarden waar de FIA niet mee akkoord is gegaan. "Op geen enkele wijze was dat (het vertrek van Mosley, red.) een voorwaarde van de FOTA-teams. Daar hebben we nooit om gevraagd en is ook nooit ter sprake gekomen in de discussies", aldus Ross Brawn. "Wat we willen is een betere balans tussen het orgaan dat de reglementen bepaalt en de deelnemende teams."
quote:F1 breakaway schedule leaked
Eurosport - Tue, 23 Jun 11:57:00 2009
A blueprint calendar for the Formula One Teams' Association's new breakaway series in 2010 has been leaked - with no fewer than 10 current or recent grand prix circuits listed amongst the 17 venues.
FOTA are at loggerheads with FIA president Max Mosley over regulations for the 2010 season, and the appearance of a schedule for the new series undermines Mosley's claim that the teams are merely "posturing" and that a resolution to the dispute is "very, very close."
Current F1 venues Monaco, Silverstone, Monza, Abu Dhabi and Singapore are all on the list of venues, while the recently discarded Imola, Montreal, Indianapolis, Magny-Cours and Suzuka are part of the draft plan.
There is also a mooted return to Jerez, the southern Spanish track that fell out of favour with F1 when the town's mayor appeared on the podium and presented a trophy that should have been given out by a dignitary from Daimler-Benz.
There is also a potential return to Adelaide, the popular home of Australian Grand Prix until 1996, when rival Melbourne took over.
"Not surprisingly Adelaide has been included because it was very, very popular when it had Formula 1," said racing consultant Mike Drewer.
"But it's a bit like trying to work out who might be the members of a cabinet if there was a change in government."
There is no race in Brazil, but Argentina and Mexico are both on the list.
In Europe, meanwhile, there is the addition of the state-of-the-art Portimao track in Portugal, which opened in 2008 and has hosted testing as well as World Superbike races.
Surfers' Paradise - which has hosted Champ Cars, IndyCars and V8s - has been nominated as a reserve venue should any of the others not be up to the grade.
F1 commercial rights-holder Ecclestone has poured cold water on the FOTA plans, claiming dissenting teams do not possess sufficient financial backing to organise their own championship.
Provisional FOTA 2010 schedule:
March 3 - Buenos Aires, Argentina - Last hosted F1 in 1998
March21 - Mexico City, Mexico - Last hosted F1 in 1992
April 11 - Jerez, Spain - Last hosted F1 in 1997
April 25 - Portimao, Portugal - Never hosted F1
May 2 - Imola, San Marino - Last hosted F1 in 2006
May23 - Monte Carlo, Monaco - Current F1 host
June 6 - Montreal, Canada - Last hosted F1 in 2008
June 13 - Indianapolis, United States - Last hosted F1 in 2007
July 1 - Silverstone, United Kingdom - Current F1 host
July 25 - Magny-Cours, France - Last hosted F1 in 2008
August 15 - Laustizring, Germany - Never hosted F1
August 29 - Helsinki, Finland - Never hosted F1
September 12 - Monza, Italy - Current F1 host
September 26 - Abu Dhabi, United Arab Emirates - Current F1 host
October 10 - Marina Bay, Singapore - Current F1 host
October 24 - Suzuka, Japan - Last hosted F1 in 2006
November 8 - Adelaide or Surfers' Paradise, Australia - Last hosted F1 in 1995 / Never hosted F1
Crash.net / Eurosport
quote:Voorlopig geen Formule 1 meer in Hockenheim
Het Formule 1-circus keert voorlopig niet meer terug naar Hockenheim. Zo heeft de gemeenteraad van de Duitse stad dinsdagavond besloten.
Hockenheim vreest volgend jaar in grote financiële problemen te komen, als zij doorgaat met het organiseren van Formule 1-races. Vorig jaar werd er zes miljoen euro verlies geleden op het evenement. Voor volgend jaar werd opnieuw een verlies van zes miljoen verwacht. De stad, die voor 94 procent aandeelhouder is in de organisatie, zou niet langer in staat zijn deze tekorten op te vangen.
De burgemeester van Hockenheim, Dieter Gummer, heeft na afloop van de raadsvergadering aan de Duitse media laten weten dat deze beslissing niet per se betekent dat er nooit meer een Formule 1-race in Hockenheim wordt verreden. Gummer hoopt samen met Formule 1-baas Bernie Ecclestone namelijk nog tot een oplossing te kunnen komen voor de grote financiële problemen waarin de organisatie verkeert.
In 1970 was Hockenheim voor het eerst gastheer van de Formule 1. Sinds 2007 is de Duitse Grand Prix afwisselend op de Nürburgring en de Hockenheimring.
quote:Op woensdag 24 juni 2009 11:24 schreef Ared het volgende:
Ik roep bullshit op die gelekte agenda. Dat Suzuka (van Honda) er wel op staat en Fuji (van Toyota) niet is gewoon teken aan de wand dat er iets niet klopt.
Of dit is de natte droom van de journalist in kwestie, of een publiciteitsstunt van de FOTA om de fans lekker te maken met alle circuits waar ze nostalgische gevoelens voor hebben,
quote:Surfer's 'interested' in F1 breakaway
2009-06-24
Queensland's state government has not ruled out making a bid to host a round of the breakaway championship on the Gold Coast.
Responding to the leaked FOTA calendar that showed Adelaide or Surfer's Paradise as representing Australia, sports minister Phil Reeves admitted it is a possibility.
Surfer's Paradise has for years hosted Indycars, and from 2009 the A1GP series will race on the coastal street circuit.
"We are always interested in bringing world-class events to Queensland and certainly would not rule out the possibility of hosting a Formula One race on the Gold Coast," Reeves said.
Reeves' Victorian government counterpart Tim Holding, however, rubbished claims that the prestige of Melbourne's Australian Grand Prix risks being usurped.
"It's been made very clear on a number of occasions that if Formula One racing is to take place in Australia, it will take place in Melbourne," he said.
"This is just part of the pushing and shoving that Formula One is well known for," he added, a sentiment backed up by the Melbourne promoter Drew Ward.
Ward said: "We have every faith Formula One Management will reach a satisfactory resolution and the Australian GP will happen next year in March," he said.
It is not known, meanwhile, if Malaysia would or could bid for a breakaway round, with Sepang boss Datuk Mokhzani Mahathir commenting that the split would turn premier racing into "a beauty contest".
Misschien kan Fuji niet vanwege verbintenissen met de F1, zoals bv. Spaquote:Op woensdag 24 juni 2009 11:24 schreef Ared het volgende:
Ik roep bullshit op die gelekte agenda. Dat Suzuka (van Honda) er wel op staat en Fuji (van Toyota) niet is gewoon teken aan de wand dat er iets niet klopt.
Of dit is de natte droom van de journalist in kwestie, of een publiciteitsstunt van de FOTA om de fans lekker te maken met alle circuits waar ze nostalgische gevoelens voor hebben,
Het is nog maar de vraag of er volgend jaar F1 is op Fuji ivm de financiële problemen van het circuit.quote:Op woensdag 24 juni 2009 11:42 schreef sanger het volgende:
[..]
Misschien kan Fuji niet vanwege verbintenissen met de F1, zoals bv. Spa
alleen als ze geen geluidsdagen of geen lege plekken op de kalender hebben. De FIA en SLEC/FOA hebben aan de EU beloofd om circuits en TV omroepen geen ristricties meer op te leggen voor wat betreft deals met concurrerende series.quote:Op woensdag 24 juni 2009 11:42 schreef sanger het volgende:
[..]
Misschien kan Fuji niet vanwege verbintenissen met de F1, zoals bv. Spa
ook wel een interessante quote uit hetzelfde bericht:quote:In addition, FIA and SLEC/FOA, the companies in charge of the commercial exploitation of Formula One, agreed to various changes in the commercial agreements for Formula One designed to lower or remove barriers to entry for the creation and operation of other motor sport series, in particular those that might compete with Formula One. This was achieved, for example, by removing restrictions in circuit contracts about the hosting of other motor sports events.
(mijn bold)quote:Following discussions with Competition Commissioner Mario Monti, the FIA agreed to modify its rules to bring them into line with EU law. After consulting interested third parties and the Member States, the Commission is now ready to close the file. The modifications introduced by FIA will ensure that :
* The role of FIA will be limited to that of a sports regulator, with no commercial conflicts of interest;
* The FIA rules are not used to prevent or impede new competitions unless justified on grounds related to the safe, fair or orderly conduct of motor sport;
* Internal and external appeals procedures against FIA decisions are strengthened.
To prevent conflicts of interest, FIA has sold all its rights in the FIA Formula One World Championship and will allow the creation of potential inter- and intra-brand competition between Formula One and similar races and series.
Dan heb je weliswaar meer rol-/windweerstand als het gaat om de rechte-lijnsnelheid, maar in de bochten heb je meer grip. Precies de reden waarom de wagens dit seizoen weer sneller zijn dan vorig seizoen.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 20:02 schreef Walter-Ego het volgende:
[..]
Pre-1969 dus (uit m'n hoofd). Ik heb ook nooit begrepen waarom de FIA naar gegroefde banden overstapte. Je moet JUIST brede, vette slicks hebben met dan wat minder vleugel.
Bron: http://www.formule1.nl/nieuwsbericht/10-34-9142.htmlquote:Mosley: 'Er is een vredesakkoord gesloten'
[24-06-2009] Max Mosley heeft naar buiten gebracht dat de teams en de FIA een akkoord hebben gesloten. "Er is vrede gesloten", meent de FIA-baas. Onder meer de BBC maakt melding van deze uitspraak. In ruil zou Mosley aftreden als voorzitter van de autosportbond.
Meer volgt.
quote:Op woensdag 24 juni 2009 13:46 schreef Waffle het volgende:
[..]
Bron: http://www.formule1.nl/nieuwsbericht/10-34-9142.html
Bron: BBC http://news.bbc.co.uk/spo(...)mula_one/8116756.stmquote:F1 resolution found, says Mosley
An agreement has been reached between Formula 1's governing body and the teams to prevent a breakaway series, says FIA president Max Mosley.
The two parties had been engulfed in a bitter row over planned budgetary and technical changes for the new season.
But it appears a resolution has not been found, with Mosley agreeing not to stand for re-election as part of the deal "now there is peace," he said.
More to follow.
EDIT: Te snel gekopieerd. Heb er even wat stukjes tussen uitgehaald, die er niet tussen hoorden te staan.quote:F1 resolution found, says Mosley
An agreement has been reached between Formula 1's governing body and the teams to prevent a breakaway series, says FIA president Max Mosley.
The two parties had been engulfed in a bitter row over planned budgetary and technical changes for the new season.
But it appears a resolution has now been found and, as part of the deal, Mosley has agreed not to stand for re-election as president.
"There will be no split. We have agreed to a reduction of costs," added Mosley.
"There will be one F1 championship but the objective is to get back to the spending levels of the early '90s within two years."
F1 surpremo Bernie Ecclestone added that he is "very happy commonsense has prevailed", following a meeting of 120 members of the FIA in Paris aimed at resolving the crisis.
Ahead of the meeting, FIA president Max Mosley had insisted that he would not step down as part of the price of any potential agreement and might even seek re-election as head of world motor sport.
He hit out at what he described as "wholly unjustified criticism" of the FIA, adding: "It is for the FIA membership, and the FIA membership alone, to decide on its democratically elected leadership, not the motor industry and still less the individuals the industry employs to run its Formula 1 teams."
However, it appears Mosley has now agreed to step down when his fourth term as FIA president ends in October, while writs that had been threatened against Ferrari and the other teams in the Formula 1 Teams Association (Fota) - McLaren, BMW Sauber, Renault, Toyota, Red Bull Racing, Toro Rosso and Brawn GP - are likely to be shelved.
"It's come as a bit of a surprise, given that Fota were planning to meet in Bologna on Thursday to discuss their plans for the breakaway championship," reports BBC sports news correspondent James Munro in Paris.
"But what we got today after a meeting of World Motorsport Council was an impromptu press conference and Max Mosley began by saying there will be no split, there will be one championship.
"He said that over the course of the negotiations he had been able to secure guarantees from the teams who were threatening to get away that they would try to reign back the levels of their spending to the levels they were spending in early 90s.
"It was him that had come up with the idea that next season all teams would have a budget cap of about £40m, but there has clearly been a trade-off as he has also agreed to do what he says was always the plan - stand down as president of the FIA this October."
More to follow.
dat lees ik (nog) nergens op andere sites... das wel redelijk opmerkelijk!quote:FIA-voorzitter Max Mosley treedt in oktober af.
Het stond eerst wel op BBC.co.uk. "But it appears a resolution has not been found, with Mosley agreeing not to stand for re-election as part of the deal "now there is peace," he said.".quote:Op woensdag 24 juni 2009 14:13 schreef CybPraetorian het volgende:
http://www.formule1.nl/nieuwsbericht/10-34-9142.html
[..]
dat lees ik (nog) nergens op andere sites... das wel redelijk opmerkelijk!
Mwa... over Mosley z'n positie is afgelopen week al flink gespeculeerd.quote:Op woensdag 24 juni 2009 14:13 schreef CybPraetorian het volgende:
http://www.formule1.nl/nieuwsbericht/10-34-9142.html
[..]
dat lees ik (nog) nergens op andere sites... das wel redelijk opmerkelijk!
waar is het lijstje met eisen dat de FOTA teams hadden om hun voorwaardelijke inschrijvingen definitief te maken?quote:The FIA has confirmed the 13 teams that will race in Formula 1 next season, after a peace deal was agreed between the governing body and the Formula One Teams' Association (FOTA) on Wednesday.
After breakthrough talks prior to the World Motor Sport Council meeting in Paris, the FIA agreed to accept FOTA's demands in a move that ends threats of a breakaway series.
The move means that all 10 current teams are now entered for next year's championship as well as Campos Meta, Manor Grand Prix and Team US F1.
The full entry list is:
TEAM CONSTRUCTOR
SCUDERIA FERRARI MARLBORO FERRARI
VODAFONE McLAREN MERCEDES McLAREN MERCEDES
BMW SAUBER F1 TEAM BMW SAUBER
RENAULT F1 TEAM RENAULT
PANASONIC TOYOTA RACING TOYOTA
SCUDERIA TORO ROSSO STR TBA
RED BULL RACING RBR TBA
AT&T WILLIAMS WILLIAMS TOYOTA
FORCE INDIA F1 TEAM FORCE INDIA MERCEDES
BRAWN GP FORMULA ONE TEAM BRAWN TBA
CAMPOS META TEAM CAMPOS COSWORTH
MANOR GRAND PRIX MANOR COSWORTH
TEAM US F1 TEAM US F1 COSWORTH
benieuwd of alles gelukt is, voor een nieuw Concorde Akkoord hebben ze toch echt ook Ecclestone nodig.quote:The Formula One Teams' Association said, however, that their entries were conditional on a new Concorde Agreement being signed by all parties before 12th June.
"The renewal of the Concorde Agreement will provide security for the future of the sport by binding all parties in a formal relationship that will ensure stability via sound governance," said FOTA in a statement.
The teams' body also said that the entries were conditional on the regulations being based on 2009 rules, "identical for all competitors and amended in accordance with proposals that FOTA has submitted to the FIA."
"All FOTA teams' entries for the 2010 FIA Formula One World Championship have been submitted today on the understanding that (a) all FOTA teams will be permitted to compete during the 2010 Formula One season on an identical regulatory basis and (b) that they may only be accepted as a whole," added the statement.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |