abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 24 juni 2009 @ 14:15:33 #241
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_70323599
Ziet er niet al te best uit.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_70323612
*wacht op bevestiging van de FOTA*
pi_70323699
zijn de teams er alsnog in geslaagd om mosley te ditchen
pi_70323703
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 14:13 schreef CybPraetorian het volgende:
http://www.formule1.nl/nieuwsbericht/10-34-9142.html
[..]

dat lees ik (nog) nergens op andere sites... das wel redelijk opmerkelijk!
Het stond eerst wel op BBC.co.uk. "But it appears a resolution has not been found, with Mosley agreeing not to stand for re-election as part of the deal "now there is peace," he said.".

Kijk maar in een post van mij eerder.
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
  woensdag 24 juni 2009 @ 15:33:02 #245
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_70326348
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 14:13 schreef CybPraetorian het volgende:
http://www.formule1.nl/nieuwsbericht/10-34-9142.html
[..]

dat lees ik (nog) nergens op andere sites... das wel redelijk opmerkelijk!
Mwa... over Mosley z'n positie is afgelopen week al flink gespeculeerd.
Niet echt een verassing eigenlijk.

Vind 't wel opvallend dat er alleen heel oppervlakkig bericht over de kostenbesparingen. Maar hoe en op welke termijn wordt nergens meer over bericht.
Welke gevolgen gaat dat hebben voor de teams die volgend jaar in willen stappen? Die willen echt niet voor spek en bonen meerijden.

[ Bericht 19% gewijzigd door Kleffe_Dop op 24-06-2009 15:40:44 ]
pi_70328003
Volgens Autosport is Max door de knieën gegaan:
quote:
The FIA has confirmed the 13 teams that will race in Formula 1 next season, after a peace deal was agreed between the governing body and the Formula One Teams' Association (FOTA) on Wednesday.

After breakthrough talks prior to the World Motor Sport Council meeting in Paris, the FIA agreed to accept FOTA's demands in a move that ends threats of a breakaway series.

The move means that all 10 current teams are now entered for next year's championship as well as Campos Meta, Manor Grand Prix and Team US F1.

The full entry list is:

TEAM CONSTRUCTOR
SCUDERIA FERRARI MARLBORO FERRARI
VODAFONE McLAREN MERCEDES McLAREN MERCEDES
BMW SAUBER F1 TEAM BMW SAUBER
RENAULT F1 TEAM RENAULT
PANASONIC TOYOTA RACING TOYOTA
SCUDERIA TORO ROSSO STR TBA
RED BULL RACING RBR TBA
AT&T WILLIAMS WILLIAMS TOYOTA
FORCE INDIA F1 TEAM FORCE INDIA MERCEDES
BRAWN GP FORMULA ONE TEAM BRAWN TBA
CAMPOS META TEAM CAMPOS COSWORTH
MANOR GRAND PRIX MANOR COSWORTH
TEAM US F1 TEAM US F1 COSWORTH
waar is het lijstje met eisen dat de FOTA teams hadden om hun voorwaardelijke inschrijvingen definitief te maken?
  woensdag 24 juni 2009 @ 16:16:28 #247
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_70328127
Weg met Mosley
Nu Ecclestone nog
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_70328228
gevonden:
quote:
The Formula One Teams' Association said, however, that their entries were conditional on a new Concorde Agreement being signed by all parties before 12th June.

"The renewal of the Concorde Agreement will provide security for the future of the sport by binding all parties in a formal relationship that will ensure stability via sound governance," said FOTA in a statement.

The teams' body also said that the entries were conditional on the regulations being based on 2009 rules, "identical for all competitors and amended in accordance with proposals that FOTA has submitted to the FIA."

"All FOTA teams' entries for the 2010 FIA Formula One World Championship have been submitted today on the understanding that (a) all FOTA teams will be permitted to compete during the 2010 Formula One season on an identical regulatory basis and (b) that they may only be accepted as a whole," added the statement.
benieuwd of alles gelukt is, voor een nieuw Concorde Akkoord hebben ze toch echt ook Ecclestone nodig.
pi_70328333
-
  woensdag 24 juni 2009 @ 16:22:44 #250
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_70328398
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 16:20 schreef Gijsje het volgende:
Juich niet te vroeg, wie weet wat voor maffe regels er alsnog door komen. En het zou ook zo maar kunnen zijn dat er helemaal niets veranderd op de lange termijn.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_70328445
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 14:15 schreef Fir3fly het volgende:
Ziet er niet al te best uit.
Is inderdaad zwaar kut dat we straks 1 gezonde klasse hebben in plaats van twee halve.
-
pi_70329624
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 14:15 schreef Fir3fly het volgende:
Ziet er niet al te best uit.
Als je geen hol om de F1 geeft, waarom kijk je het dan? En als je het niet bevalt probeer je toch zelf wat op te zetten?
pi_70330743
als ik het goed lees is het 1998 Concorde Akkoord verlengd tot 2012. Volgens mij wil dat zeggen dat de FIA geen regelwijzigingen meer mag doorvoeren zonder de steun van de teams (tenzij de veiligheid in het geding is).

Dus in de loop van 2011, 2012 zal het hele gelazer wel weer van voren af aan beginnen. Waar de teams mee gefucked zijn, is dat zonder akkoord de FIA de macht heeft en de FOM het geld, en de teams helemaal niks. Dus iedere keer weer moeten ze dreigen met de enige hefboom die ze hebben om wat voor elkaar te krijgen: namelijk opstappen. Ik ben nu al benieuwd of het ze bij de onderhandelingen van straks weer gaat lukken om een verenigd front te vormen, of dat ze de lessen van 2005/2009 dan alweer vergeten zijn...
  woensdag 24 juni 2009 @ 17:24:41 #255
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_70330805
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 16:51 schreef Walter-Ego het volgende:

[..]

Als je geen hol om de F1 geeft, waarom kijk je het dan? En als je het niet bevalt probeer je toch zelf wat op te zetten?
Gefeliciteerd, alweer iemand die ik niet meer serieus kan nemen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 24 juni 2009 @ 17:31:32 #256
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_70331042
FOTA blijkt ook een statement te hebben gemaakt ter bevestiging, ik kan het alleen niet op de site vinden...

Er zou geen sprake meer zijn van een budgetcap, wat ik wel erg goed nieuws vind.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_70331178
Mosley
  woensdag 24 juni 2009 @ 17:51:34 #258
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_70331563
Niks Mosley
Die blijft gewoon zitten, net als vorig jaar.

En ik geloof pas dat er vrede is als een Brawn of Briatore ofzo zeggen dat het vrede is. Max heeft (vooral) de afgelopen week wel meerdere tegenstrijdige verhalen de wereld in geholpen.
Calm down, please!
  woensdag 24 juni 2009 @ 17:57:34 #259
164953 Cavalier1
Geen basketbal fan!
pi_70331737
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 17:51 schreef Googolplexian het volgende:
Niks Mosley
Die blijft gewoon zitten, net als vorig jaar.

En ik geloof pas dat er vrede is als een Brawn of Briatore ofzo zeggen dat het vrede is. Max heeft (vooral) de afgelopen week wel meerdere tegenstrijdige verhalen de wereld in geholpen.
Di Montezemelo heeft gereageerd, dus het zal nu wel echt zo zijn.
pi_70331815
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 17:22 schreef Ared het volgende:
als ik het goed lees is het 1998 Concorde Akkoord verlengd tot 2012. Volgens mij wil dat zeggen dat de FIA geen regelwijzigingen meer mag doorvoeren zonder de steun van de teams (tenzij de veiligheid in het geding is).

Dus in de loop van 2011, 2012 zal het hele gelazer wel weer van voren af aan beginnen. Waar de teams mee gefucked zijn, is dat zonder akkoord de FIA de macht heeft en de FOM het geld, en de teams helemaal niks. Dus iedere keer weer moeten ze dreigen met de enige hefboom die ze hebben om wat voor elkaar te krijgen: namelijk opstappen. Ik ben nu al benieuwd of het ze bij de onderhandelingen van straks weer gaat lukken om een verenigd front te vormen, of dat ze de lessen van 2005/2009 dan alweer vergeten zijn...
Denk je niet dat het vooral om Mosley te doen was? Want dat denk ik echt al een tijdje hoor. Niet alleen die regels zaten dwars, maar ook hij. En natuurlijk is hij dictatoriaal genoeg om niet nu al het bijltje er bij neer te leggen. Dat kan natuurlijk niet, je laat je niet wegsturen door een stel lutsers. Nee, je stelt je gewoon niet kandidaat
pi_70331865
quote:
FOTA annuleert plannen voor eigen serie
24 juni 2009

De acht teams die deel uitmaken van de Formula One Teams Association (FOTA), stoppen met de voorbereidingen op een eigen kampioenschap en blijven zeker nog tot en met 2012 meedoen aan de Formule 1. In ruil daarvoor ziet de internationale autosportbond FIA af van de invoering van een budgetplafond van 45 miljoen euro en legt Max Mosley in oktober zijn functie als FIA-president neer.

Hier komt het akkoord dat de FIA en FOTA woensdag hebben gesloten in Parijs, in het kort op neer. De teams hebben verder beloofd dat zij de kosten die bij Formule 1-deelname komen kijken, binnen twee jaar zullen terugbrengen naar het niveau van begin jaren negentig. Ook hebben de fabrieksteams de toezegging gedaan dat zij de drie nieuwe teams die volgend jaar in de Formule 1 komen, Campos, Manor en US F1, technisch zullen ondersteunen. Verder zullen alle teams een nieuwe, bijgewerkte versie van het Concorde Verdrag van 1998 gaan ondertekenen.

Hiermee is een einde gekomen aan een maandenlange ruzie tussen de teams en de FIA. De FIA heeft inmiddels al een nieuwe deelnemerslijst voor 2010 gepubliceerd, waarop de acht teams uit de FOTA, Ferrari, McLaren, Renault, Toyota, BMW-Sauber, Red Bull Racing, Scuderia Toro Rosso en Brawn GP, ook zijn opgenomen.
pi_70331881
quote:
FIA komt met nieuwe deelnemerslijst voor 2010
24 juni 2009

De internationale autosportfederatie FIA heeft vandaag (woensdag) de definitieve deelnemerslijst voor het seizoen 2010 gepubliceerd. Dankzij het akkoord dat de FOTA en de FIA hebben bereikt, staan hierop alle huidige renstallen, plus de drie nieuwe teams die eerder al waren bevestigd door de autosportbond.

De nieuwe deelnemerslijst:

Scuderia Ferrari Marlboro (Ferrari-motoren)
Vodafone McLaren Mercedes (Mercedes-motoren)
BMW Sauber F1 Team (BMW-motoren)
Renault F1 Team (Renault-motoren)
Panasonic Toyota Racing (Toyota-motoren)
Scuderia Toro Rosso (motoren nog onbekend)
Red Bull Racing (motoren nog onbekend)
AT&T Williams (Toyota-motoren)
Force India F1 Team (Mercedes-motoren)
Brawn GP Formula One Team (motoren nog onbekend)
Campos Meta Team (Cosworth-motoren)
Manor Grand Prix (Cosworth-motoren)
Team US F1 (Cosworth-motoren)
  woensdag 24 juni 2009 @ 18:06:31 #263
164953 Cavalier1
Geen basketbal fan!
pi_70331976
Vet dat er 26 auto's op de grid komen.
pi_70332788
Gelukkig maar dat ze het eens zijn geworden
Weet iemand hoe hoog die budgetten begin jaren 90 waren?
  woensdag 24 juni 2009 @ 18:41:52 #265
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_70332884
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 18:38 schreef DutchChef het volgende:
Gelukkig maar dat ze het eens zijn geworden
Weet iemand hoe hoog die budgetten begin jaren 90 waren?
Ik denk dat ze willen naar 100M$ per seizoen.
Calm down, please!
pi_70333642
Wel raar dat de FOTA teams gewoon blijven. Na dat vele praten met de FIA.
Ik vindt ook raar dat de WMSC dit wel kan oplossen en de FIA niet,

Ik ben bang dat Mosley gewoon blijft omdat ze geen vervanger kunnen vinden.

Maar ik geloof dit nog echt omdat alleen de FIA dit zegt en niet de FOTA. Ik denk dat ze tot morgen wachten dan komen de FOTA teams bij een.
  woensdag 24 juni 2009 @ 19:33:43 #267
131800 Tarado
capô de fusca
pi_70334420
Dit laat toch aan duidelijkheid niets te wensen over?
quote:
In view of this new agreement and with the prospect of a stable future for Formula One, FIA President Max Mosley has confirmed his decision not to stand for re-election in October this year.
Bron: fia.com
  woensdag 24 juni 2009 @ 19:47:42 #268
131800 Tarado
capô de fusca
pi_70334920
FIA PRESS RELEASE
quote:
Press Release

World Motor Sport Council

24/06/2009

The World Motor Sport Council met in Paris on 24 June 2009. The following decisions were taken:

FORMULA ONE WORLD CHAMPIONSHIP

All currently competing teams have committed to the FIA Formula One World Championship.

There will be no alternative series or championship and the rules for 2010 onwards will be the 2009 regulations as well as further regulations agreed prior to 29 April 2009.

As part of this agreement, the teams will, within two years, reduce the costs of competing in the championship to the level of the early 1990s. The manufacturer teams have agreed to assist the new entries for 2010 by providing technical assistance.

The manufacturer teams have further agreed to the permanent and continuing role of the FIA as the sport’s governing body. They have also committed to the commercial arrangements for the FIA Formula One World Championship until 2012 and have agreed to renegotiate and extend this contract before the end of that period.

All teams will adhere to an upgraded version of the governance provisions of the 1998 Concorde Agreement.

The following teams have been accepted for the 2010 FIA Formula One World Championship.

TEAM

SCUDERIA FERRARI MARLBORO
VODAFONE McLAREN MERCEDES
BMW SAUBER F1 TEAM
RENAULT F1 TEAM
PANASONIC TOYOTA RACING
SCUDERIA TORO ROSSO
RED BULL RACING
AT&T WILLIAMS
FORCE INDIA F1 TEAM
BRAWN GP FORMULA ONE TEAM
CAMPOS META TEAM
MANOR GRAND PRIX
TEAM US F1
CONSTRUCTOR

FERRARI
McLAREN MERCEDES
BMW SAUBER
RENAULT
TOYOTA
STR TBA
RBR TBA
WILLIAMS TOYOTA
FORCE INDIA MERCEDES
BRAWN TBA
CAMPOS COSWORTH
MANOR COSWORTH
TEAM US F1 COSWORTH

In view of this new agreement and with the prospect of a stable future for Formula One, FIA President Max Mosley has confirmed his decision not to stand for re-election in October this year.
fia.com
pi_70335746
Nou, dat is ook een anti-climax, maar misschien het beste.
pi_70336304
Wat wordt er nog gewijzigd aan dat concorde verdrag?

En alle wijzigingen voor 29 april akkoord gaan door. Dus dag met het tanken
Plus dat degene met de meeste overwinningen kampioen is. Ookal zoiets debiels dat je daar niemand meer over hoort.

Eerst Bernie met zn medaillesysteem en die met het meeste goud wint; niemand vind het wat en dan roept ie okay, de medailles gaan neit door!

En dan tussen neus en lippen door even erdoor duwen dat degene met de meeste overwinningen kampioen is vanaf 2010.

Waarom was iedereen zo fel tegen de medailles en niet hiertegen? Dit is toch EXACT hetzelfde?

Of heb ik weer eens iets gemist en gaat het volgend jaar toch gewoon om die met de meeste punten?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 24 juni 2009 @ 20:29:17 #271
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_70336369
Bij mijn weten gaat het gewoon om de meeste punten, zoals de FOTA wil. Dat was immers afgelopen winter al van tafel gegaan.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_70337316
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 20:11 schreef JohnLocke het volgende:
Nou, dat is ook een anti-climax, maar misschien het beste.
het was op zich ook wel te verwachten!
pi_70337553
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 20:29 schreef Peterselieman het volgende:
Bij mijn weten gaat het gewoon om de meeste punten, zoals de FOTA wil. Dat was immers afgelopen winter al van tafel gegaan.
Bij mijn weten niet. Ik heb het vlak voor 29 april nog gelezen en toen begon dus zo een beetje dit hele ge-eikel zegmaar.

Volgens mij staat dat gewoon in de regels
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 24 juni 2009 @ 20:59:34 #274
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_70337572
Nee, dat was een foutje
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_70337915
Ik heb het toch op meerdere sites gelezen destijds.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 24 juni 2009 @ 21:09:38 #276
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_70337987
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 21:07 schreef vosss het volgende:
Ik heb het toch op meerdere sites gelezen destijds.
Dat kan kloppen. De FIA had toen per ongeluk de verkeerde versie van het reglement van 2010 gepubliceerd. Daarin stond dus de regel dat je met de meeste overwinningen kampioen zou worden. Dat is later gerectificeerd.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 24 juni 2009 @ 22:15:33 #277
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_70340809
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 19:33 schreef Tarado het volgende:
Dit laat toch aan duidelijkheid niets te wensen over?
[..]

Bron: fia.com
"In view of" betekent niet "As part of".

Mosley heeft eerder gezegd z'n huidige term uit te zitten en dan op te stappen.
Als puntje bij paaltje komt stelt hij zich gewoon weer verkiesbaar en omdat hij zat mensen in z'n zak heeft zitten kan hij volgend jaar dus gewoon weer "democratisch" aan de top blijven. Gewoon onder de noemer "In deze moeilijke tijden voor de FIA kan ik hun de rug niet toekeren", ofzo... werkte eerder ook.

Die stabiele tijden heeft hij zelf in de hand ... ndusssss
Calm down, please!
pi_70341218
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 22:15 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

"In view of" betekent niet "As part of".

Mosley heeft eerder gezegd z'n huidige term uit te zitten en dan op te stappen.
Als puntje bij paaltje komt stelt hij zich gewoon weer verkiesbaar en omdat hij zat mensen in z'n zak heeft zitten kan hij volgend jaar dus gewoon weer "democratisch" aan de top blijven. Gewoon onder de noemer "In deze moeilijke tijden voor de FIA kan ik hun de rug niet toekeren", ofzo... werkte eerder ook.

Die stabiele tijden heeft hij zelf in de hand ... ndusssss
We zullen zien of je gelijk krijgt, maar ik hoop het zo niet hé. Niet om jou, maar om die vent. Daarnaast ben ik er haast van overtuigd dat hij één van de grote redenen is dat de FOTA zich zo gedraagt. Dus ben 'bang' dat je ongelijk krijgt en het echt exit is voor Max. Zijn integriteit is hij al tijden kwijt, het zou het beste zijn voor alle partijen.
  woensdag 24 juni 2009 @ 22:33:57 #279
131800 Tarado
capô de fusca
pi_70341610
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 22:15 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

"In view of" betekent niet "As part of".

Mosley heeft eerder gezegd z'n huidige term uit te zitten en dan op te stappen.
Als puntje bij paaltje komt stelt hij zich gewoon weer verkiesbaar en omdat hij zat mensen in z'n zak heeft zitten kan hij volgend jaar dus gewoon weer "democratisch" aan de top blijven. Gewoon onder de noemer "In deze moeilijke tijden voor de FIA kan ik hun de rug niet toekeren", ofzo... werkte eerder ook.

Die stabiele tijden heeft hij zelf in de hand ... ndusssss
Ik heb dit jaar al eerder een kratje verloren maar hier wil ik wel weer een kratje op zetten
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 24 juni 2009 @ 22:35:03 #280
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_70341656
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 21:07 schreef vosss het volgende:
Ik heb het toch op meerdere sites gelezen destijds.
Staat het bier al koud trouwens?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_70344851
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 20:27 schreef vosss het volgende:
Wat wordt er nog gewijzigd aan dat concorde verdrag?

En alle wijzigingen voor 29 april akkoord gaan door. Dus dag met het tanken
Plus dat degene met de meeste overwinningen kampioen is. Ookal zoiets debiels dat je daar niemand meer over hoort.

Eerst Bernie met zn medaillesysteem en die met het meeste goud wint; niemand vind het wat en dan roept ie okay, de medailles gaan neit door!

En dan tussen neus en lippen door even erdoor duwen dat degene met de meeste overwinningen kampioen is vanaf 2010.

Waarom was iedereen zo fel tegen de medailles en niet hiertegen? Dit is toch EXACT hetzelfde?

Of heb ik weer eens iets gemist en gaat het volgend jaar toch gewoon om die met de meeste punten?
Nou weet ik niet wanneer die tank regel is bedacht, maar die is er toch al een tijdje? Toch nog van voor het hele gezeik en lagen die plannen er uberhaubt al niet wat langer? hoop eigenlijk dat die regel nog wel doorgaat want het is in princiepe ook niet zo'n enorm ingrijpende verandering (nouja wat betreft het motorische en aero deel, wat toch het meeste geld kost, kwa chassis etc zal er natuurlijk wel aardig wat veranderen met gewichtsverdelingen enzo).
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
pi_70346673
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 20:27 schreef vosss het volgende:

Dus dag met het tanken
Zou enorm jammer zijn als dit gewoon doorgaat. Het hele tactische aspect valt hiermee zo'n beetje weg
  donderdag 25 juni 2009 @ 09:49:18 #283
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_70349829
Om kort te gaan zien we dus gewoon dezelfde zooi als dit seizoen.....
pi_70354472
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 21:09 schreef Peterselieman het volgende:

Dat kan kloppen. De FIA had toen per ongeluk de verkeerde versie van het reglement van 2010 gepubliceerd. Daarin stond dus de regel dat je met de meeste overwinningen kampioen zou worden. Dat is later gerectificeerd.
bij mijn weten heeft de FIA alleen de introductie van het 'winner takes all' systeem (of hoe je het dan ook wilt noemen) in 2009 geschrapt, omdat dit een regelwijziging was die voor 31 december 2008 gecommuniceerd had moeten worden, wat niet gebeurd was. Maar zowel Mosley als Ecclestone hebben nog voor de GP van Australië (dus zeker voor 29 april) gezegd dat het 'winner takes all' systeem in 2010 zeker is.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 25 juni 2009 @ 12:22:15 #285
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_70354728
Als je dit artikel leest: FIA schrapt omstreden scoresysteem

en dan deze er naast legt: FIA draait aanpassing scoresysteem terug

Dan kun je uit de laatste concluderen dat het alleen over 2009 gaat, maar uit het eerste artikel blijkt dat het dus ook voor 2010 en verder gaat gelden. Alleen gaat dit over de documentatie zoals deze op 29 april is aangenomen, dus het is even afwachten wat het precies gaat worden, maar ik denk dat het oude scoreverloop gewoon gehandhaafd blijft. Temeer omdat je er anders nu wel wat over gehoord had.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_70356168
je hebt gelijk, in de 2010 regels zoals die nu op de site van de FIA staan (publicatiedatum 5 mei 2009), staat dat de rijder met de meeste punten kampioen zal zijn.
pi_70356558
quote:
29) REFUELLING
29.1 a) Refuelling is only permitted in the team’s designated garage area.
b) Refuelling during a race is forbidden.
29.2 The driver may remain in his car throughout refuelling but the engine must be stopped.
29.3 Each competitor must ensure that an assistant equipped with a suitable fire extinguisher of adequate capacity is beside the car throughout all refuelling operations.
Soort MotoGP dus, alleen dan zonder het inhalen
pi_70356689
Ik vraag me ook af wat ze met die regel willen bereiken. Het WK was haast nooit zo spannend als de afgelopen 2 seizoenen. Alonso was ook met de nieuwe regel in 2005 en 2006 kampioen geworden en Schumacher al die jaren daarvoor ook wel in die dominante periode.
Dan kunnen ze beter het aantal punten voor de klasseringen weer aanpassen. Ze hebben een paar jaar terug overwinningen juist minder zwaar laten tellen door de 2e plaats 8 punten te geven ipv 6.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 25 juni 2009 @ 13:18:26 #289
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_70356721
De vraag is wat er gaat gebeuren met de Cosworth-motoren. Die zijn namelijk veel minder zuinig en krachtig dan de motoren van de andere teams, dus als de nieuwe teams daar geen compensatie voor krijgen in het eerste jaar, dan zijn zij zwaar in het nadeel.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_70357497
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 13:18 schreef Peterselieman het volgende:
De vraag is wat er gaat gebeuren met de Cosworth-motoren. Die zijn namelijk veel minder zuinig en krachtig dan de motoren van de andere teams, dus als de nieuwe teams daar geen compensatie voor krijgen in het eerste jaar, dan zijn zij zwaar in het nadeel.
Volgens kenners zouden ze op sommige punten juist in het voordeel kunnen zijn. Bij kwalificatie bijvoorbeeld, meer toeren, meer power, snelle rondetijd. Bij het begin van de race zijn ze wel in het nadeel omdat ze zwaarder zijn (hogere toeren is meer benzine verbruik), maar in de loop van de race zou dat dan weer bijtrekken. Een situatie waarvoor wordt gevreesd is snelle kwali's van de nieuwe teams, waarna ze in de race het halve veld ophouden
Where facts are few, experts are many.
  donderdag 25 juni 2009 @ 13:42:33 #291
131800 Tarado
capô de fusca
pi_70357657
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 13:37 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Volgens kenners zouden ze op sommige punten juist in het voordeel kunnen zijn. Bij kwalificatie bijvoorbeeld, meer toeren, meer power, snelle rondetijd. Bij het begin van de race zijn ze wel in het nadeel omdat ze zwaarder zijn (hogere toeren is meer benzine verbruik), maar in de loop van de race zou dat dan weer bijtrekken. Een situatie waarvoor wordt gevreesd is snelle kwali's van de nieuwe teams, waarna ze in de race het halve veld ophouden
Dat van die meer toeren is ingetrokken
pi_70358215
Een formule 1 motor mag toch niet boven de 19 000 toeren komen?
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 25 juni 2009 @ 14:06:08 #293
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_70358530
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 13:56 schreef Waffle het volgende:
Een formule 1 motor mag toch niet boven de 19 000 toeren komen?
18.000 maar en meestal blijkt dat aan de krappe kant te zijn, want zelfs in de zevende versnelling kunnen ze onder bepaalde omstandigheden die limiet bereiken. De motoren zijn eigenlijk gebouwd om 20.000 toeren te draaien of nog meer zelfs.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_70358750
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 13:56 schreef Waffle het volgende:
Een formule 1 motor mag toch niet boven de 19 000 toeren komen?
quote:
5.1.3 Crankshaft rotational speed must not exceed 18,000rpm.
This Article will not apply to Cost-Regulated Teams.
Aangezien de cost-regulation er uit gaat, wordt neem ik aan ook de uitzondering geschrapt of in ieder geval aangepast. Zelfs dan nog denk ik dat een ongelimiteerde Cosworth met geen mogelijkheid op kan tegen de motoren van de fabrikanten, of de FIA moet Cosworth de specificaties van de gehomologeerde fabrikanten motoren cadeau hebben gedaan.
  donderdag 25 juni 2009 @ 14:48:59 #295
131800 Tarado
capô de fusca
pi_70360042
Chief designer leaves Brawn GP

25 June 2009

Brawn GP has confirmed that chief designer Jörg Zander left the team last Friday with immediate effect. Having been with the ex-Honda team since the summer of 2007, Zander has played a major part in the development of this year's championship-leading BGP 001 car of Jenson Button and Rubens Barrichello.



A graduate of Cologne university, German Zander first worked in Formula One as Toyota prepared to make the move to the sport in 2002, before moving to B.A.R (British American Racing) the following year. A move to Williams in September 2005 saw him work in the team's aerodynamics department before joining BMW as Chief Designer for the manufacturer's first season in 2006.


Thursday's statement from the team came from its Northamptonshire base
In July of the following year, he was suspended from BMW when it was announced that he had joined Honda, which he subsequently did. Zander stayed with the team through its transitional phase to Brawn GP for this season, but departed the Brackley-based outfit six days ago. A Brawn GP team spokesperson told GPUpdate.net:
  donderdag 25 juni 2009 @ 15:11:12 #296
131800 Tarado
capô de fusca
pi_70360834
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 14:12 schreef Ared het volgende:

[..]


[..]

Aangezien de cost-regulation er uit gaat, wordt neem ik aan ook de uitzondering geschrapt of in ieder geval aangepast. Zelfs dan nog denk ik dat een ongelimiteerde Cosworth met geen mogelijkheid op kan tegen de motoren van de fabrikanten, of de FIA moet Cosworth de specificaties van de gehomologeerde fabrikanten motoren cadeau hebben gedaan.
quote:
Het vredesakkoord kent de volgende afspraken:

de Formule 1 keert terug naar het kostenniveau van het begin van de jaren 90. In 1994 won de renstal van Benetton met Michael Schumacher en met een budget van minder dan 50 miljoen euro de wereldtitel. De verwachting is dat het budgetplafond rond de 100 miljoen euro zal liggen;

de bestaande teams zullen de debutanten in 2010 (Campos Meta Racing uit Spanje, het Amerikaanse USF1 en het Britse Manor Motorsport) technische assistentie gaan verlenen. Zo moet worden voorkomen dat zij volgend seizoen een te grote technische achterstand zullen hebben en dus achteraan zullen rijden;

de regels voor dit seizoen zijn ook in 2010 van kracht, voor alle teams. Dat betekent dat er geen technische voordelen zullen zijn voor de debuterende teams, zoals Max Mosley wilde door hen iets meer motorvermogen te gunnen..
bron:AD
pi_70361276
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 14:48 schreef Tarado het volgende:
Chief designer leaves Brawn GP

25 June 2009

Brawn GP has confirmed that chief designer Jörg Zander left the team last Friday with immediate effect. Having been with the ex-Honda team since the summer of 2007, Zander has played a major part in the development of this year's championship-leading BGP 001 car of Jenson Button and Rubens Barrichello.

A graduate of Cologne university, German Zander first worked in Formula One as Toyota prepared to make the move to the sport in 2002, before moving to B.A.R (British American Racing) the following year. A move to Williams in September 2005 saw him work in the team's aerodynamics department before joining BMW as Chief Designer for the manufacturer's first season in 2006.

Thursday's statement from the team came from its Northamptonshire base
In July of the following year, he was suspended from BMW when it was announced that he had joined Honda, which he subsequently did. Zander stayed with the team through its transitional phase to Brawn GP for this season, but departed the Brackley-based outfit six days ago.
Goeie jongen, zo te zien is hij betrokken geweest bij een paar best goeie auto's: BAR 2004, BMW 2007, Brawn 2009

Maar of ik iemand in m'n team zou willen die gemiddeld krap anderhalf jaar bij een team blijft...
pi_70361805
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 13:18 schreef Peterselieman het volgende:
De vraag is wat er gaat gebeuren met de Cosworth-motoren. Die zijn namelijk veel minder zuinig en krachtig dan de motoren van de andere teams, dus als de nieuwe teams daar geen compensatie voor krijgen in het eerste jaar, dan zijn zij zwaar in het nadeel.
Waarop baseer je dat? Op de motor van 2006?

Wie zegt dat Cosworth geen nieuwe motor bouwt die wel zuinig en sterk genoeg is om te kunnen concurreren met de andere motoren. Zij hebben geen last van de engine freeze omdat zij nu geen motoren leveren aan teams. Pas als ze dat doen (in 2010 dus) krijgen zij ook te maken met de freeze.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 25 juni 2009 @ 15:45:39 #299
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_70362028
Ze hebben de afgelopen jaren geen motoren aan een formule 1-team weten te slijten. Dus ik heb het vermoeden dat de ontwikkeling van het blok wel even een tijdje stilgelegen heeft en pas toen er serieuze belangstelling voor gekomen is, weer opgestart is. Hopelijk kunnen ze nu met de hulp van de FIA en nog wat organisaties een blok bouwen dat zowel aan alle regels voldoet als redelijk competitief is.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_70362166
De motoren van de engine freeze teams zijn ontwikkeld met wat meer geld dan Cosworth op dit moment tot de beschikking heeft, dus puur op basis van budget denk ik niet dat Cosworth een vergelijkbare motor nieuw kan ontwikkelen. Komt bij dat vorig jaar uit de verschuivende krachtsverhouding tussen Red Bull en Toro Rosso wel bleek dat de Ferrari gedurende 2008 heel wat pk's gewonnen heeft. Of misschien beter gezegd: dat de Ferrari heel wat betrouwbaarder is geworden, waardoor deze langer op maximale belasting kon rijden. (verbeteringen van betrouwbaarheid zijn toegestaan onder de engine freeze). Of dat ze grote stappen gemaakt hebben met engine management/mappings. Hoe dan ook, freeze of niet, de fabrikanten maken hun motoren wel degelijk steeds sneller.
  donderdag 25 juni 2009 @ 16:00:00 #301
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')