Lange termijn meet agendaquote:Vergunning ingebruikname openbare grond voor het plaatsen van een kokosmat van 3 bij 2 meter in het voetgangersgebied langs de Rotte t.h.v. het Noordplein en 2 schemerlampen op de hoek Zaagmolenstraat en 1e Pijnackerstraat aan de bestaande lantaarnpaal op ca. 5 meter hoogte. De schemerlampen branden in de avond en nacht. De vergunning is verleend voor de periode 1 maart 2009 tot en met 30 juni 2010
voor het eerst sinds 5 topics een linkje in de wiki gezet, nummertje aangepast, goede nummer in de TT. Waar ging het mis?quote:Op woensdag 17 juni 2009 18:38 schreef DutchTrain het volgende:
TS kan niet met kinderen de OP omgaan
Je bent -financieel- net zo goed verantwoordelijk voor iemands abortus, als voor die gene zijn kinderbijslag, of chemoquote:Op woensdag 17 juni 2009 18:39 schreef Isegrim het volgende:
@LHO:
Niemand dwingt iemand om abortus te ondergaan (ik weiger het woord 'plegen' te gebruiken; het is immers geen moord), maar als je je geen kinderen kunt veroorloven en je neemt ze toch, dan is dat jouw probleem. Dan ga je maar uit bedelen bij je kerkgenootjes ofzo. Moet ik ervoor verantwoordelijk zijn dat een ander de keuze maakt om tegen abortus te zijn? Dat is waanzin.
Religie is ook een keuze. Dat daar vervolgens consequenties aanzitten daar hoef ik niet voor op te draaien.quote:Op woensdag 17 juni 2009 18:30 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Immers, "wij" verwachten van Christenen dat ze eens ophouden met het opdrukken van hun levensvisie (dus: Abortus = moord) op ons leven. Alleen, volgens bovenstaande stellingen, moeten we dus Christenen (die abortus als moord zien) wel dwingen abortus te plegen, zodra ze zelf financieel niet voor het kind kunnen zorgen. Dat is imho net zo ondenkbaar als mensen te dwingen géén abortus te nemen. Baas in eigen buik werkt 2 kanten op
Nee natuurlijk niet! Waarom zou ik in vredesnaam verantwoordelijk zijn voor die zaken???quote:Op woensdag 17 juni 2009 18:48 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Je bent -financieel- net zo goed verantwoordelijk voor iemands abortus, als voor die gene zijn kinderbijslag, of chemo
Dat is nou net mijn punt. Ik heb niets te maken met die keuzes en dus ook niet met de gevolgen ervan.quote:Dat zijn keuzes die jij en ik niet moeten en willen maken voor iemand.
quote:En jij hebt bij het plegen van een telefoontje ook de neiging naar moord?
Daar heb je ook een punt.quote:Op woensdag 17 juni 2009 19:00 schreef FJD het volgende:
Ik blijf het overigens raar vinden dat de hele wereld begrip op kan brengen voor het standpunt dat mensen die emotioneel niet in staat zijn om kinderen op te voeden, ook eigenlijk geen kinderen moeten krijgen maar vervolgens staat dezelfde wereld op de achterste poten bij het standpunt dat je eigenlijk geen kinderen moet krijgen als je financieel gezien niet in staat bent om ze op te voeden.
Omdat een abortus of een chemo een factor duizend meer zal kosten dan wat de kinderbijslag kost. Dat is dus onbetaalbaar voor een individu, dus draaien "we" er voor op.quote:Op woensdag 17 juni 2009 19:09 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet! Waarom zou ik in vredesnaam verantwoordelijk zijn voor die zaken???
[..]
"Abortus plegen"quote:Dat is nou net mijn punt. Ik heb niets te maken met die keuzes en dus ook niet met de gevolgen ervan.
[..]
Enig idee wat medische zorg kost?quote:Op woensdag 17 juni 2009 19:14 schreef Isegrim het volgende:
Als alle mensen nou gewoon eens verantwoordelijk zouden zijn voor hun eigen leven en de kosten daarvan, dan zou dat heel veel geschuif met geld schelen. Al dat inpikken en herverdelen leidt tot weinig goeds.
quote:Op woensdag 17 juni 2009 19:12 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Omdat een abortus of een chemo een factor duizend meer zal kosten dan wat de kinderbijslag kost. Dat is dus onbetaalbaar voor een individu, dus draaien "we" er voor op.
Bij abortus wordt dat woordje 'plegen' opzettelijk gebruikt om de suggestie van moord te wekken.quote:"Abortus plegen"
In totaal krijg je 16.000,- per kind aan kinderbijslag. Daar kun je heel veel abortussen van laten doen en tenzij elke abortus uitloopt op een complicatie gaat je financiele vlieger dus absoluut niet op.quote:Op woensdag 17 juni 2009 19:16 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Enig idee wat medische zorg kost?Als iemand bij een simpele abortus complicaties krijgt, dan zal dit enkele tonnen kosten. Dat inpikken en herverdelen is heel nuttig en de basis van een moderne en beschaafde samenleving.
Weet je wat het kost als je je gloednieuwe auto in de prak rijdt of als iemand je aansprakelijk stelt voor letsel? Verzekeringen zijn gebaseerd op het principe dat niet iedereen een chemokuur nodig heeft of zijn auto in de prak rijdt.quote:Op woensdag 17 juni 2009 19:16 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Enig idee wat medische zorg kost?Als iemand bij een simpele abortus complicaties krijgt, dan zal dit enkele tonnen kosten. Dat inpikken en herverdelen is heel nuttig en de basis van een moderne en beschaafde samenleving.
Ja, die verzekeringen zouden ook weer in handen moeten komen van de overheid. Nu betalen we een private partij voor de medische zorg die we gaan krijgen. Die private partij zal daar hoe dan ook winst over willen boeken. Foute ontwikkelingquote:Op woensdag 17 juni 2009 19:19 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Een abortus is niet zo duur. Maar ze hebben daar iets heel moois op gevonden en dat noemen ze een verzekering. En jij denkt dat er geen gratis abortus zou bestaan als de overheid daar niet in voorziet? Ik denk namelijk van wel. Sterker nog, er bestaan nu ook al dergelijke particuliere initiatieven.
[..]
Bij abortus wordt dat woordje 'plegen' opzettelijk gebruikt om de suggestie van moord te wekken.
Echt waar, zo veel?quote:Op woensdag 17 juni 2009 19:21 schreef FJD het volgende:
[..]
In totaal krijg je 16.000,- per kind aan kinderbijslag.
Helaas, je gaat er vanuit dat een overheid net zo efficiënt kan opereren als een commercieel bedrijf. Zelfs met winst lukt het commerciële bedrijven om betere prestaties tegen lagere kosten voor de afnemer neer te zetten.quote:Op woensdag 17 juni 2009 19:23 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Gaat hoe dan ook meer geld kosten.
Zoals ik aangaf, enig idee wat medische zorg kost?quote:Op woensdag 17 juni 2009 19:21 schreef FJD het volgende:
[..]
In totaal krijg je 16.000,- per kind aan kinderbijslag. Daar kun je heel veel abortussen van laten doen en tenzij elke abortus uitloopt op een complicatie gaat je financiele vlieger dus absoluut niet op.
Overigens kost een complicatie echt geen tonnen.
Dat is 1000 euro per jaar.... dat valt dus best mee.quote:Op woensdag 17 juni 2009 19:25 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Echt waar, zo veel?Logisch dat de belastingdruk zo hoog is met dat soort onzin.
Ja, zoals we niet zien met het OV (NS, Connexxion, ..) en met de NUTS bedrijvenquote:Op woensdag 17 juni 2009 19:25 schreef FJD het volgende:
[..]
Helaas, je gaat er vanuit dat een overheid net zo efficiënt kan opereren als een commercieel bedrijf. Zelfs met winst lukt het commerciële bedrijven om betere prestaties tegen lagere kosten voor de afnemer neer te zetten.
Liever niet.quote:Op woensdag 17 juni 2009 19:23 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ja, die verzekeringen zouden ook weer in handen moeten komen van de overheid.
quote:Nu betalen we een private partij voor de medische zorg die we gaan krijgen. Die private partij zal daar hoe dan ook winst over willen boeken. Foute ontwikkelingGaat hoe dan ook meer geld kosten.
De uitdrukking 'abortus plegen' is bedacht door tegenstanders stam juist vanwege die associatie.quote:Met een telefoontje plegen wek ik toch ook niet de suggestie van moord?
Zolang die niet daadwerkelijk geprivatiseerd zijn en de prijzen totaal niet vrij zijn niet nee.quote:Op woensdag 17 juni 2009 19:27 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ja, zoals we niet zien met het OV (NS, Connexxion, ..) en met de NUTS bedrijven
Ja en? Geen probleem als je een goede verzekering hebt. Hoe komt het dat jij de overheid zo onvoorwaardelijk vertrouwt? Ik huur liever iemand in die er daadwerkelijk belang bij heeft dat ik tevreden ben over de dienstverlening.quote:Op woensdag 17 juni 2009 19:25 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Zoals ik aangaf, enig idee wat medische zorg kost?![]()
Personeel dat 24/7 aanwezig is, medicatie, apparatuur, wegwerp middelen, sterilisatie, bed opzich, ...
Mijn zusje kostte op de kinder IC toen ze net geboren was en een bekkenniertje had, ca. 350.000 per maand. Puur om op de IC te liggen. Operaties en medicatie komen daar nog bij.
Op de NS na zijn die partijen wel volledig geprivatiseerd. En connexxion en de NS zijn zelfs de enige Nederlandse aanbieders mbt OV.quote:Op woensdag 17 juni 2009 19:33 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Zolang die niet daadwerkelijk geprivatiseerd zijn en de prijzen totaal niet vrij zijn niet nee.
Waarom de overheid bij voorbaat zo wantrouwen? Wilders is niet aan de macht hoorquote:Op woensdag 17 juni 2009 19:36 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ja en? Geen probleem als je een goede verzekering hebt. Hoe komt het dat jij de overheid zo onvoorwaardelijk vertrouwt? Ik huur liever iemand in die er daadwerkelijk belang bij heeft dat ik tevreden ben over de dienstverlening.
http://www.svb.nl/int/nl/(...)g_krijgt_u/index.jspquote:Op woensdag 17 juni 2009 19:25 schreef Isegrim het volgende:
Echt waar, zo veel?Logisch dat de belastingdruk zo hoog is met dat soort onzin.
of moet, omdat de meerderheid van de bevolking dat wil.quote:Op woensdag 17 juni 2009 19:47 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
En ik zeg ook nergens dat private partijen dergelijke diensten neit mogen aanbieden, ze moeten alleen niet gaan zeuren om oneerlijke concurentie op het moment dat de overheid het tegen kostprijs kan.
Beter!quote:Op woensdag 17 juni 2009 19:51 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Gaan we hier weer verder over Rotterdam
Uiteraard maar goed ik kan er niet heel erg wakker van liggen dat ik als een flinke netto-betaler zal eindigen. Ik betaal graag mee aan bv. de medische kosten van iemand met kanker en prijs me gelukkig dat dat leed me (iig tot nu toe) bespaard is gebleven. Het gaat me om de zaken waar je als mens voor kiest, daar betaal ik liever niet aan mee.quote:Op woensdag 17 juni 2009 19:50 schreef DutchTrain het volgende:
http://www.svb.nl/int/nl/(...)g_krijgt_u/index.jsp
Natuurlijk maar een schijntje van wat dat kind later betaalt aan belastingen om jouw openbaar vervoer, zorg, huisvesting, defensie, sport, uitkering etc te betalen.
Omdat ze een monopolie hebben wat ze met geweld af kunnen dwingen. Het ene na het andere fiasco dient zich aan (Betuwelijn, Noord-Zuid Lijn, SS Rotterdam). De kosten lopen altijd uit de klauwen (of worden eigenlijk te laag ingeschat om politiek draagvlak te creeeren) en duurt te lang en (belangrijker nog) het zijn voorstellen die gemotiveerd zijn vanuit verschillende politieke belangen, het zijn geen voorstellen die de samenleving per definitie beter maken. In het bedrijfsleven is het makkelijk; maak meer winst dan de concurrent en bij groot en langdurig falen ga je failliet. Bij de overheid bestaat die optie niet, ze heffen gewoon meer belasting en je kunt er als burger weinig aan doen. De keuzevrijheid is namelijk veel beperkter dan op de vrije markt.quote:Op woensdag 17 juni 2009 19:47 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Waarom de overheid bij voorbaat zo wantrouwen?
Nee! De prijzen zijn helemaal niet vrij en bestaan voor een heel fors deel uit belastingen, waardoor concurrentie nauwelijks mogelijk is. Gasprijs is gekoppeld aan olieprijs en meer van dat soort nonsens.quote:Op woensdag 17 juni 2009 19:43 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Op de NS na zijn die partijen wel volledig geprivatiseerd.
Niet zonder de klanten te raadplegen en met meerderheid van de goedkeuring van (een vertegenwoordiging van) de klant, in tegenstelling tot een privaat bedrijf.quote:Op woensdag 17 juni 2009 21:15 schreef Isegrim het volgende:
De overheid kan ook te allen tijde besluiten om eenzijdig de voorwaarden van het 'contract' te wijzigen en daar heb je je als 'klant' dan maar naar te voegen.
De prijs die jij in de bus betaalt is gelukkig vastgelegd, anders had jij nu je werk een stuk dicherbij moeten zoeken en was je opleiding niets meer waard geweest.quote:Op woensdag 17 juni 2009 21:16 schreef Isegrim het volgende:
Nee! De prijzen zijn helemaal niet vrij en bestaan voor een heel fors deel uit belastingen, waardoor concurrentie nauwelijks mogelijk is.
Ooit over nagedacht hoe ongelofelijk rijk de gemiddelde NL'er hiervan geworden isquote:Gasprijs is gekoppeld aan olieprijs en meer van dat soort nonsens.
Onzin. We hebben immers geen directe democratie.quote:Op woensdag 17 juni 2009 21:16 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Niet zonder de klanten te raadplegen en met meerderheid van de goedkeuring van (een vertegenwoordiging van) de klant
Volgens mij werkte je oproep tot ontopic niet DTquote:Op woensdag 17 juni 2009 21:16 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Niet zonder de klanten te raadplegen en met meerderheid van de goedkeuring van (een vertegenwoordiging van) de klant, in tegenstelling tot een privaat bedrijf.
Hey, sinds vorig jaar ligt het erg gevoelig om Rotterdam te bashen en gehuchtjes die eindigen op een A en de U als derde letter hebben aan te prijzenquote:
quote:Op woensdag 17 juni 2009 21:53 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Hey, sinds vorig jaar ligt het erg gevoelig om Rotterdam te bashen en gehuchtjes die eindigen op een A en de U als derde letter hebben aan te prijzen
Dat sowieso. In Gouda kom je alleen omdat ze de trein er perongeluk laten stoppenquote:Op woensdag 17 juni 2009 21:54 schreef Isegrim het volgende:
[..]Aruba is toch wel een stuk leuker dan Gouda.
Of als je te laat remt voor Alexandrium Woonmall.quote:Op woensdag 17 juni 2009 21:55 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Dat sowieso. In Gouda kom je alleen omdat ze de trein er perongeluk laten stoppen
In Nederland te veel voor de belabberde kwaliteit er van.quote:Op woensdag 17 juni 2009 19:25 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Zoals ik aangaf, enig idee wat medische zorg kost?![]()
Dat zeg ik, veel te veel in verhouding met de kwaliteit die geleverd wordt.quote:Personeel dat 24/7 aanwezig is, medicatie, apparatuur, wegwerp middelen, sterilisatie, bed opzich, ...
Mijn zusje kostte op de kinder IC toen ze net geboren was en een bekkenniertje had, ca. 350.000 per maand. Puur om op de IC te liggen. Operaties en medicatie komen daar nog bij.
Wat doen ze 'beter' dan?quote:Op donderdag 18 juni 2009 08:18 schreef Isegrim het volgende:
In Duitsland doen ze het beter voor heel veel minder geld en dat is nog naast de deur.
Ja, ik dacht ik doe een derde subtiele poging het onderwerp te veranderen. Maar de conservatieve extremisten hierquote:
Sowieso, wat wil je liberaal hebben? Persoonlijke vrijheden (Oa. SP, GL, D66) of economische vrijheden (D66, tot een bepaalde hoogte GL, en op hun eigen manier de VVD).quote:Op donderdag 18 juni 2009 09:58 schreef GoeRoe86 het volgende:
Er zijn maar weinig echte liberalen over. Misschien omdat het allemaal toch niet lijkt te worden als in de boekjes...
Beide. Ik neig om die reden op dit moment vooral naar D66 maar ja in de vorige periode hebben die zich nou niet echt van hun sterkste kant laten zienquote:Op donderdag 18 juni 2009 10:01 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Sowieso, wat wil je liberaal hebben? Persoonlijke vrijheden (Oa. SP, GL, D66) of economische vrijheden (D66, tot een bepaalde hoogte GL, en op hun eigen manier de VVD).
en nog een tipquote:Op donderdag 18 juni 2009 11:34 schreef Rosetta_Stoned het volgende:
Ik stem SP. Kom maar op met die vooroordelen.![]()
Tip voor zaterdag : http://www.slagbijwaterloo.nl/
leuk (gratis) festival in Kralingen.
niemand die het verschil merktquote:Op donderdag 18 juni 2009 12:26 schreef Isegrim het volgende:
Ja hoor, stuur maar langs. Ik moet ook nog naar een bruiloft, kan 'ie net doen of 'ie heiden6 is want die wil niet mee.
quote:Op donderdag 18 juni 2009 12:26 schreef Isegrim het volgende:
Ja hoor, stuur maar langs. Ik moet ook nog naar een bruiloft, kan 'ie net doen of 'ie heiden6 is want die wil niet mee.
Daar niet, want niemand kent hem daar.quote:Op donderdag 18 juni 2009 12:33 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
niemand die het verschil merkt
Wie was het?quote:Op donderdag 18 juni 2009 18:47 schreef Isegrim het volgende:
Mensen die bellen als je net de deur uit wilt gaan en die je vervolgens een half uur telefonisch gijzelen met een onzinverhaal.
Hij mag zondag mee naar Feijenoord!quote:Op donderdag 18 juni 2009 11:57 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
en nog een tipredbull cliffdiven is ook komende zaterdag
http://www.redbull.nl/nl/(...)mlArticlePage.action
kan iemand lho adopteren komend weekend? Ik heb een mega pshychiatrie tentamen op maandagmorgen en moet bijna alles nog leren
Met die Pacemakert van je?quote:Op donderdag 18 juni 2009 19:52 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Hij mag zondag mee naar Feijenoord!
Trouwens ik ga ook springen zaterdag
Een eigenaar die nogal boos was omdat zijn VvE geactiveerd was terwijl hij het daar niet mee eens was. En omdat hij het er niet mee eens was, was hij niet op de vergadering waar het activeren van de VvE ter besluitvorming was geagendeerd.quote:
Ik kreeg net telefonisch een straatje aangeboden van de Staatsloterij, maar moest ook weg. Heb gevraagd of ze me terug konden bellenquote:Op donderdag 18 juni 2009 18:47 schreef Isegrim het volgende:
Mensen die bellen als je net de deur uit wilt gaan en die je vervolgens een half uur telefonisch gijzelen met een onzinverhaal.
Dan kun je gewoon ophangen. Dit was een klant.quote:Op donderdag 18 juni 2009 20:23 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Ik kreeg net telefonisch een straatje aangeboden van de Staatsloterij, maar moest ook weg. Heb gevraagd of ze me terug konden bellen
quote:Op donderdag 18 juni 2009 21:32 schreef Marlies1981 het volgende:
Daarom heb ik vaste lijn, dan kun je je gesprek gewoon meenemen.
Totaal niet verkapte ik-ben-sjiek-want-ik-golf-post.quote:Vandaag op de golfbaan werd ik natuurlijk wel ook steeds gebeld, dat is best wel onhandig, maar ja, ik wilde toch wel graag bereikbaar blijven. Dus was het af en toe: wacht ff, ik leg je neer want ik moet afslaan...
Die is wel wat leukerquote:Op donderdag 18 juni 2009 22:43 schreef Metatron het volgende:
Bedoel je deze?
Nee, dat valt niet in de uebergeil categorie.
Ik heb een EOS 50D gehaald.
Ja, zekers! En t.o.v. m'n oude Minolta Dimage 5 nog meer knopjes, menuutjes en tweakjesquote:
Kans bestaat dat het nog wel wat verder gaat dalen jaquote:Op donderdag 18 juni 2009 22:57 schreef Metatron het volgende:
Oh ja. Een huis. Dat moest ik ook nog kopen. Maar ze zeggen dat die dingen wat goedkoper gaan worden, dus ik wacht nog even.
Heel vervelend, dat soort lui. Als je te beroerd bent om naar een vergadering te komen, moet je niet zeuren over de besluiten die worden genomen.quote:Op donderdag 18 juni 2009 20:14 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Een eigenaar die nogal boos was omdat zijn VvE geactiveerd was terwijl hij het daar niet mee eens was. En omdat hij het er niet mee eens was, was hij niet op de vergadering waar het activeren van de VvE ter besluitvorming was geagendeerd.
ik bedoelde GEEN vaste lijnquote:
ik golf niet, ik had een dagje uit van de MIVD, en daarbij hadden we ook een golfclinic. Het best wel aardig.quote:[..]
Totaal niet verkapte ik-ben-sjiek-want-ik-golf-post.
Had je die nog nooit gezien?quote:Op donderdag 18 juni 2009 23:29 schreef FJD het volgende:
Net American Beauty gezienWat een geweldig bizarre film zeg
Ja, inderdaad.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 08:07 schreef Alicey het volgende:
[..]
Heel vervelend, dat soort lui. Als je te beroerd bent om naar een vergadering te komen, moet je niet zeuren over de besluiten die worden genomen.
Een keertje poging gedaan met een groep maar dat werd geen succes dus gisteren maar efkes gekekenquote:Op vrijdag 19 juni 2009 08:27 schreef Isegrim het volgende:
Had je die nog nooit gezien?Eén van mijn all time favorites.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |