abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70104726

Festivals

5 juli: Metropolisfestival http://www.metropolisfestival.nl/
31 mei: Dunya festval http://www.dunya.nl
6 juni: musica republica outdoor http://musicarepublica.nl

Volgende meet

Elke donderdag /vrijdag /zaterdag kun je wel een meet proberen te regelen in dit topic.

Ergens voor 30 juni 2010 kokosmatten- en schemerlampenmeet aan de Rotte. Iedereen mag zijn eigen kokosmat of schemerlamp meenemen, of gebruik maken van de openbare kokosmat en schemerlampen. Bij slecht weer een week later en alleen geimpregneerde kokosmatten zijn toegestaan in combinatie met sfeerananassen.

Dit alles naar aanleiding van dit bericht:
quote:
Vergunning ingebruikname openbare grond voor het plaatsen van een kokosmat van 3 bij 2 meter in het voetgangersgebied langs de Rotte t.h.v. het Noordplein en 2 schemerlampen op de hoek Zaagmolenstraat en 1e Pijnackerstraat aan de bestaande lantaarnpaal op ca. 5 meter hoogte. De schemerlampen branden in de avond en nacht. De vergunning is verleend voor de periode 1 maart 2009 tot en met 30 juni 2010
Lange termijn meet agenda
17 april drinken in Noord
juni 2009 BBQ'en in Het Park
juli 2009 BBQ'en in het Vroesenpark
augustus 2009 BBQ'en in de Kralings Plas
september 2009 BBQ'en in het nieuwe huis van LHO en LDG
oktober 2009 drinken in op Zuid
november 2009 drinken in West
december 2009 drinken in Oost
januari 2010 ntb
februari 2010 de goedkope biermeet
maart 2010 de goedkope drugsmeet
april 2010 BBQ'en in Het Park
und so weiter...

FOK!kers in Rotterdam

Wil je ook wel eens een keer op de kaart? Stuur dan elke week een PM naar LeeHarveyOswald

Hartelijk welkom bij het heleboelste deel rondom de stad Rotterdam; waar de overhemden met de mouwen opgerold in de kast hangen. Waar de poen wordt verdiend die in Den Haag aan de rest van Nederland wordt uitgedeeld om daar over de balk gepleurd te worden. Om maar eens een Rotterdammert te citeren. De stad die het inmiddels alweer bijna 70 jaar doet met een kunsthart. In al die jaren opgebouwd door iedereen die maar een hamer of schroevendraaier kon vasthouden. Mooi van lelijkheid; of andersom. De stad die jaren geleden veranderde; en niet ten goede. De stad die op de weg terug is om sterker uit de strijd te komen dan dat hij erin ging. Rotterdam is een zooitje. Maar wel míjn zooitje ! Ik denk dat ze het waard is voor te knokken.

Zie hier het topic deel 85 waarin iedereen alles kwijt kan wat (al is het maar zijdelings) met Rotterdam te maken heeft. Of je er woont, studeert, stapt, in de goot ligt of triomfen viert. Maakt niet uit. Natuurlijk zijn wannabe Rotterdammers of zij die Rotterdam een warm hart toedragen ook meer dan welkom.

Onbekend maakt onbemind. Passagiers die geen Rotterdammer zijn worden uitgenodigd van boord te stappen en eens lekker in dit topic om zich heen te kijken tussen de Rotterdammers. Misschien ís het wel wat voor jou !

Wonen in Rotterdam?

Informatie over nieuwbouw: http://www.woneninrotterdam.nl/

Huren
http://www.woonnet-rijnmond.nl/
http://www.okeverhuur.nl/
http://www.wonenmvm.nl/
http://www.etagehureninrotterdam.nl
http://www.actys.nl
http://www.rotsvast.nl/
http://www.directwonen.nl/
http://www.wbr.nl

Kopen
www.woonvisie.nl
www.zuidstad.nl
en de rest op www.funda.nl

Uitgaan in Rotterdam?
Kijk in: UVT Party Agenda 2009
http://www.rotterdamsuitburo.nl/

Een dagje Rotterdam?
Rotterdam Roots

Informatie over de stad?
http://www.cic.rotterdam.nl

Verklarende woordenlijst?
sfeerananas = onmisbaar BBQ artikel
tribunevullers = zondagse treinslopers
nieuwe nederplayer = GoeRoe
WSS = Chick uit West

Zuipen in Rotterdam?

En voor alle andere vragen over Rotterdam, bel je natuurlijk met 0800 - 1545

Vorige delen:

Rotterdam deeltje 5
Rotterdam deeltje 5
Rotterdam deel 6
Rotterdam is veels te écht. Deelder 7.
Rotterdam deel 8 - Na regen komt zonneschijn... met museumna
Rotterdam #9
Rotterdam #10 -- bouwen, bouwen, bouwen
Rotterdam #12 - Dansen, racen, muziek en pleinbioscoop...
Rotterdam #13 - Mijn stad bouwt om op te kijken
Rotterdam #14 - Multi-culti Kerstmarkten!
Rotterdam #15 - Met het Nationaal Vuurwerk en Kane 2008 in!
Rotterdam #16 - Filmfestival, Valentijnsdag en Museumnacht
Rotterdam #17 Bezopen op Zuid!
Rotterdam #18 - Sneeuw en konijnen
Rotterdam #19: twee wasmachines op een BBQ meet!
Rotterdam deel 20: Barbeknoeien in Hét park!
Rotterdam #21 - met de Pies-boot op de maas
Rotjeknor 22 - Zonder voetbal en met Laanverraders!
Rotterdam #23 - Duvel en X_M uitzwaaitopic
Rotterdam #24 - waar de BBQ's uit 't vet gehaald worden
Rotterdam #25 - richting dance parade, city race & pleinbios
Rotterdam #26 - Religie aan de Maas
Rotterdammerts #27 - Waar TJ te lui is om een topic te starten!
Rotterdam #36 - Met de mooiste skyline van de wereld
Rotterdam #37 - Party like it's yer birthday!
Rotterdam 38 - Zonder Isegrim, mét irish pubs!
Rotterrrrdam #41 - Waar we lekker door bouwen
Rotterdam #43 - Met een instortende Kuip!
Rotterdam #44 - Sjoekran Opstelten!
Rotterdam 45 - Nieuw topic, nieuw jaar, nieuwe burgemeester
Rotterdam #46 Groen Wit Groen stroomt door mn bloed
Rotterdam# 47 waar we droog staan
Rotterdam #51 - De vijftig-plusser
Rotterdam # 52 waar we ons op maken en opmaken
Rotterdam 53 - Waar WOG'gen een sport is!
Rotterdam 54: Over boodschappen & RyanAir en met knuffelturk
Rotterdam 55 - koerierturken zijn handig
Rotterdam 56. - Waar we wel metrotunnels kunnen graven.
Rotterdam #57- Waar LDG verveeld is
Rotterdam #59 Waar TJD morgen verjaart
Rotterdam 60! Met biedingen en meer konijnen!
Rotterdam # 62 met pannenkoektieten en geile fornuizen
Rotterdam #63 - Met Reizende Oom Roel
Rotterdam #66 Sterker door strijd!
Rotterdam #67 - Schemerlampen- en kokosmattenweer
Rotterdam # 68 - Op naar de vrijmibeau!
Rotterdam #69 - Soixante-neuf met knoflookwalmen
Rotterdam #70 - Niet te gleuven!
Rotterdam #71 - Hardlopers, doorslapers en witte tanden
Rotterdam #72: kedeng, kedeng
Rotterdam #73: Lente! BBQ!
Rotterdam #73: Lente! BBQ!
Rotterdam #78 - Nu allemaal opgerot naar de (bijna)Antillen!
[Rotterdam #79] Koude BBQ
[Rotterdam #79] Koude BBQ
Rotterdam #84 - Waar vakantiegangers terugkeren

Game on Rotterdammerts.
wiki

respect the power of the ennenes!
pi_70104751
tvp
pi_70104871
TS kan niet met kinderen de OP omgaan
pi_70104908
@LHO:

Niemand dwingt iemand om abortus te ondergaan (ik weiger het woord 'plegen' te gebruiken; het is immers geen moord), maar als je je geen kinderen kunt veroorloven en je neemt ze toch, dan is dat jouw probleem. Dan ga je maar uit bedelen bij je kerkgenootjes ofzo. Moet ik ervoor verantwoordelijk zijn dat een ander de keuze maakt om tegen abortus te zijn? Dat is waanzin.
pi_70104975
TVRotterdamP
Op vrijdag 28 september 2012 20:00 schreef roos85 het volgende:
Je kunt wel merken dat JJ wel verstand van zaken heeft..
pi_70105093
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 18:38 schreef DutchTrain het volgende:
TS kan niet met kinderen de OP omgaan
voor het eerst sinds 5 topics een linkje in de wiki gezet, nummertje aangepast, goede nummer in de TT. Waar ging het mis?
pi_70105163
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 18:39 schreef Isegrim het volgende:
@LHO:

Niemand dwingt iemand om abortus te ondergaan (ik weiger het woord 'plegen' te gebruiken; het is immers geen moord), maar als je je geen kinderen kunt veroorloven en je neemt ze toch, dan is dat jouw probleem. Dan ga je maar uit bedelen bij je kerkgenootjes ofzo. Moet ik ervoor verantwoordelijk zijn dat een ander de keuze maakt om tegen abortus te zijn? Dat is waanzin.
Je bent -financieel- net zo goed verantwoordelijk voor iemands abortus, als voor die gene zijn kinderbijslag, of chemo Dat zijn keuzes die jij en ik niet moeten en willen maken voor iemand. Of het nu de conservatieve kant, of de progresieve kant op hangt.

En jij hebt bij het plegen van een telefoontje ook de neiging naar moord?
pi_70105600
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 18:30 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Immers, "wij" verwachten van Christenen dat ze eens ophouden met het opdrukken van hun levensvisie (dus: Abortus = moord) op ons leven. Alleen, volgens bovenstaande stellingen, moeten we dus Christenen (die abortus als moord zien) wel dwingen abortus te plegen, zodra ze zelf financieel niet voor het kind kunnen zorgen. Dat is imho net zo ondenkbaar als mensen te dwingen géén abortus te nemen. Baas in eigen buik werkt 2 kanten op
Religie is ook een keuze. Dat daar vervolgens consequenties aanzitten daar hoef ik niet voor op te draaien.

Volgens hetzelfde argument kun je inderdaad de vergoeding voor abortus stopzetten. Maar goed, gratis abortus is er ook voor vrouwen die door verkrachting zwanger raken plus dat het op de lange termijn wel eens beter kan zijn om het gratis te houden. Als zwangere vrouwen vanwege de kosten van abortus al moeten besluiten om het kind te houden dan is de kans vrij groot dat ze na de geboorte alleen maar in grotere financiële problemen komen waardoor het beter is om de abortus gratis te houden. Op dat vlak verschuif je dus een principe vanwege praktische bezwaren.

Ik blijf het overigens raar vinden dat de hele wereld begrip op kan brengen voor het standpunt dat mensen die emotioneel niet in staat zijn om kinderen op te voeden, ook eigenlijk geen kinderen moeten krijgen maar vervolgens staat dezelfde wereld op de achterste poten bij het standpunt dat je eigenlijk geen kinderen moet krijgen als je financieel gezien niet in staat bent om ze op te voeden.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_70105895
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 18:48 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Je bent -financieel- net zo goed verantwoordelijk voor iemands abortus, als voor die gene zijn kinderbijslag, of chemo
Nee natuurlijk niet! Waarom zou ik in vredesnaam verantwoordelijk zijn voor die zaken???
quote:
Dat zijn keuzes die jij en ik niet moeten en willen maken voor iemand.
Dat is nou net mijn punt. Ik heb niets te maken met die keuzes en dus ook niet met de gevolgen ervan.
quote:
En jij hebt bij het plegen van een telefoontje ook de neiging naar moord?
pi_70105969
Syl is tot laat naar school, dus ik kan mn pittige saté maken

De niet al te vloeibare ingredienten van de marinade:

Toe te voegen: Beetje azijn, flink wat sojasaus, flink wat olie, kip.
pi_70106009
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 19:00 schreef FJD het volgende:
Ik blijf het overigens raar vinden dat de hele wereld begrip op kan brengen voor het standpunt dat mensen die emotioneel niet in staat zijn om kinderen op te voeden, ook eigenlijk geen kinderen moeten krijgen maar vervolgens staat dezelfde wereld op de achterste poten bij het standpunt dat je eigenlijk geen kinderen moet krijgen als je financieel gezien niet in staat bent om ze op te voeden.
Daar heb je ook een punt.
pi_70106018
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 19:09 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Nee natuurlijk niet! Waarom zou ik in vredesnaam verantwoordelijk zijn voor die zaken???
[..]
Omdat een abortus of een chemo een factor duizend meer zal kosten dan wat de kinderbijslag kost. Dat is dus onbetaalbaar voor een individu, dus draaien "we" er voor op.
quote:
Dat is nou net mijn punt. Ik heb niets te maken met die keuzes en dus ook niet met de gevolgen ervan.
[..]

"Abortus plegen"
pi_70106100
Als alle mensen nou gewoon eens verantwoordelijk zouden zijn voor hun eigen leven en de kosten daarvan, dan zou dat heel veel geschuif met geld schelen. Al dat inpikken en herverdelen leidt tot weinig goeds.
pi_70106171
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 19:14 schreef Isegrim het volgende:
Als alle mensen nou gewoon eens verantwoordelijk zouden zijn voor hun eigen leven en de kosten daarvan, dan zou dat heel veel geschuif met geld schelen. Al dat inpikken en herverdelen leidt tot weinig goeds.
Enig idee wat medische zorg kost? Als iemand bij een simpele abortus complicaties krijgt, dan zal dit enkele tonnen kosten. Dat inpikken en herverdelen is heel nuttig en de basis van een moderne en beschaafde samenleving.
pi_70106279
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 19:12 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Omdat een abortus of een chemo een factor duizend meer zal kosten dan wat de kinderbijslag kost. Dat is dus onbetaalbaar voor een individu, dus draaien "we" er voor op.

Een abortus is niet zo duur. Maar ze hebben daar iets heel moois op gevonden en dat noemen ze een verzekering. En jij denkt dat er geen gratis abortus zou bestaan als de overheid daar niet in voorziet? Ik denk namelijk van wel. Sterker nog, er bestaan nu ook al dergelijke particuliere initiatieven.
quote:
"Abortus plegen"
Bij abortus wordt dat woordje 'plegen' opzettelijk gebruikt om de suggestie van moord te wekken.
  woensdag 17 juni 2009 @ 19:19:23 #16
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_70106364
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 19:16 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Enig idee wat medische zorg kost? Als iemand bij een simpele abortus complicaties krijgt, dan zal dit enkele tonnen kosten. Dat inpikken en herverdelen is heel nuttig en de basis van een moderne en beschaafde samenleving.
In totaal krijg je 16.000,- per kind aan kinderbijslag. Daar kun je heel veel abortussen van laten doen en tenzij elke abortus uitloopt op een complicatie gaat je financiele vlieger dus absoluut niet op.

Overigens kost een complicatie echt geen tonnen.
pi_70106386
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 19:16 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Weet je wat het kost als je je gloednieuwe auto in de prak rijdt of als iemand je aansprakelijk stelt voor letsel? Verzekeringen zijn gebaseerd op het principe dat niet iedereen een chemokuur nodig heeft of zijn auto in de prak rijdt.
pi_70106423
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 19:19 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Een abortus is niet zo duur. Maar ze hebben daar iets heel moois op gevonden en dat noemen ze een verzekering. En jij denkt dat er geen gratis abortus zou bestaan als de overheid daar niet in voorziet? Ik denk namelijk van wel. Sterker nog, er bestaan nu ook al dergelijke particuliere initiatieven.
[..]

Bij abortus wordt dat woordje 'plegen' opzettelijk gebruikt om de suggestie van moord te wekken.
Ja, die verzekeringen zouden ook weer in handen moeten komen van de overheid. Nu betalen we een private partij voor de medische zorg die we gaan krijgen. Die private partij zal daar hoe dan ook winst over willen boeken. Foute ontwikkeling Gaat hoe dan ook meer geld kosten.

Abortus ansich is niet duur. Maar elke medische ingreep kan complicaties krijgen (en het ging ook over de zorg in het algemeen..). Een weekje ziekenhuis kost toch enkele tonnen (en dan hebben we het dus niet alleen over de kosten die aan je zorgverzekeraar doorberekend worden).

Met een telefoontje plegen wek ik toch ook niet de suggestie van moord?
pi_70106495
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 19:21 schreef FJD het volgende:

[..]

In totaal krijg je 16.000,- per kind aan kinderbijslag.
Echt waar, zo veel? Logisch dat de belastingdruk zo hoog is met dat soort onzin.
pi_70106496
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 19:23 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Gaat hoe dan ook meer geld kosten.
Helaas, je gaat er vanuit dat een overheid net zo efficiënt kan opereren als een commercieel bedrijf. Zelfs met winst lukt het commerciële bedrijven om betere prestaties tegen lagere kosten voor de afnemer neer te zetten.
pi_70106521
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 19:21 schreef FJD het volgende:

[..]

In totaal krijg je 16.000,- per kind aan kinderbijslag. Daar kun je heel veel abortussen van laten doen en tenzij elke abortus uitloopt op een complicatie gaat je financiele vlieger dus absoluut niet op.

Overigens kost een complicatie echt geen tonnen.
Zoals ik aangaf, enig idee wat medische zorg kost?

Personeel dat 24/7 aanwezig is, medicatie, apparatuur, wegwerp middelen, sterilisatie, bed opzich, ...

Mijn zusje kostte op de kinder IC toen ze net geboren was en een bekkenniertje had, ca. 350.000 per maand. Puur om op de IC te liggen. Operaties en medicatie komen daar nog bij.
pi_70106542
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 19:25 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Echt waar, zo veel? Logisch dat de belastingdruk zo hoog is met dat soort onzin.
Dat is 1000 euro per jaar.... dat valt dus best mee.

edit: en daarnaast krijg je over meerdere kinderen minder bijslag.
pi_70106578
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 19:25 schreef FJD het volgende:

[..]

Helaas, je gaat er vanuit dat een overheid net zo efficiënt kan opereren als een commercieel bedrijf. Zelfs met winst lukt het commerciële bedrijven om betere prestaties tegen lagere kosten voor de afnemer neer te zetten.
Ja, zoals we niet zien met het OV (NS, Connexxion, ..) en met de NUTS bedrijven
pi_70106753
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 19:23 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Ja, die verzekeringen zouden ook weer in handen moeten komen van de overheid.
Liever niet.
quote:
Nu betalen we een private partij voor de medische zorg die we gaan krijgen. Die private partij zal daar hoe dan ook winst over willen boeken. Foute ontwikkeling Gaat hoe dan ook meer geld kosten.

Jij hebt echt geen idee hoe inefficiënt en geldverslindend de overheid is.
quote:
Met een telefoontje plegen wek ik toch ook niet de suggestie van moord?
De uitdrukking 'abortus plegen' is bedacht door tegenstanders stam juist vanwege die associatie.
pi_70106816
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 19:27 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Ja, zoals we niet zien met het OV (NS, Connexxion, ..) en met de NUTS bedrijven
Zolang die niet daadwerkelijk geprivatiseerd zijn en de prijzen totaal niet vrij zijn niet nee.
pi_70106928
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 19:25 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Personeel dat 24/7 aanwezig is, medicatie, apparatuur, wegwerp middelen, sterilisatie, bed opzich, ...

Mijn zusje kostte op de kinder IC toen ze net geboren was en een bekkenniertje had, ca. 350.000 per maand. Puur om op de IC te liggen. Operaties en medicatie komen daar nog bij.
Ja en? Geen probleem als je een goede verzekering hebt. Hoe komt het dat jij de overheid zo onvoorwaardelijk vertrouwt? Ik huur liever iemand in die er daadwerkelijk belang bij heeft dat ik tevreden ben over de dienstverlening.
  woensdag 17 juni 2009 @ 19:37:10 #28
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_70107163
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 19:33 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Zolang die niet daadwerkelijk geprivatiseerd zijn en de prijzen totaal niet vrij zijn niet nee.
Op de NS na zijn die partijen wel volledig geprivatiseerd. En connexxion en de NS zijn zelfs de enige Nederlandse aanbieders mbt OV.
pi_70107316
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 19:36 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Ja en? Geen probleem als je een goede verzekering hebt. Hoe komt het dat jij de overheid zo onvoorwaardelijk vertrouwt? Ik huur liever iemand in die er daadwerkelijk belang bij heeft dat ik tevreden ben over de dienstverlening.
Waarom de overheid bij voorbaat zo wantrouwen? Wilders is niet aan de macht hoor

De overheid heeft er een groot belang bij dat jij tevreden bent over de dienstverlening, immers, jij hebt stemrecht. En ik zeg ook nergens dat private partijen dergelijke diensten neit mogen aanbieden, ze moeten alleen niet gaan zeuren om oneerlijke concurentie op het moment dat de overheid het tegen kostprijs kan.
  woensdag 17 juni 2009 @ 19:48:27 #31
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_70107344
Ik weet niet wat ik de staat al gekost heb als medisch probleem geval
pi_70107411
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 19:25 schreef Isegrim het volgende:
http://www.svb.nl/int/nl/(...)g_krijgt_u/index.jsp

Natuurlijk maar een schijntje van wat dat kind later betaalt aan belastingen om jouw openbaar vervoer, zorg, huisvesting, defensie, sport, uitkering etc te betalen.
pi_70107459
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 19:47 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
En ik zeg ook nergens dat private partijen dergelijke diensten neit mogen aanbieden, ze moeten alleen niet gaan zeuren om oneerlijke concurentie op het moment dat de overheid het tegen kostprijs kan.
of moet, omdat de meerderheid van de bevolking dat wil.

Anyway, verder in Het grote 'Marktwerking in abortusland' topic

Gaan we hier weer verder over Rotterdam
  woensdag 17 juni 2009 @ 19:57:02 #34
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_70107683
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 19:51 schreef DutchTrain het volgende:

[..]
Gaan we hier weer verder over Rotterdam
Beter!
pi_70107842

(kwam ik net tegen via google)
pi_70107923
google met "source:life rotterdam"

Blijft ook apart Foto's van voor, tijdens en na de bombardementen
pi_70107979
zo weer thuis van school wel een dikke 9 voor mn project gehad, maakt het dan wel weer waard ( en 4 studiepunten )

WSS hoe ist met jouw megaproject afgelopen?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_70109083
Nog mee bezig, deadline is over 2 weken geloof ik. Het is wel echt laatste loodjes wegen het zwaarst bij mij... Heb echt nergens meer zin in op het moment, wat school betreft. Maar dat project is 6 punten waard, dus we moeten het nog wel even rocken voor een voldoende
pi_70109330
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 19:50 schreef DutchTrain het volgende:
http://www.svb.nl/int/nl/(...)g_krijgt_u/index.jsp

Natuurlijk maar een schijntje van wat dat kind later betaalt aan belastingen om jouw openbaar vervoer, zorg, huisvesting, defensie, sport, uitkering etc te betalen.
Uiteraard maar goed ik kan er niet heel erg wakker van liggen dat ik als een flinke netto-betaler zal eindigen. Ik betaal graag mee aan bv. de medische kosten van iemand met kanker en prijs me gelukkig dat dat leed me (iig tot nu toe) bespaard is gebleven. Het gaat me om de zaken waar je als mens voor kiest, daar betaal ik liever niet aan mee.
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 19:47 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Waarom de overheid bij voorbaat zo wantrouwen?
Omdat ze een monopolie hebben wat ze met geweld af kunnen dwingen. Het ene na het andere fiasco dient zich aan (Betuwelijn, Noord-Zuid Lijn, SS Rotterdam). De kosten lopen altijd uit de klauwen (of worden eigenlijk te laag ingeschat om politiek draagvlak te creeeren) en duurt te lang en (belangrijker nog) het zijn voorstellen die gemotiveerd zijn vanuit verschillende politieke belangen, het zijn geen voorstellen die de samenleving per definitie beter maken. In het bedrijfsleven is het makkelijk; maak meer winst dan de concurrent en bij groot en langdurig falen ga je failliet. Bij de overheid bestaat die optie niet, ze heffen gewoon meer belasting en je kunt er als burger weinig aan doen. De keuzevrijheid is namelijk veel beperkter dan op de vrije markt.

Het is een gegeven waar je mee moet leven maar dat gegeven maakt dat je een overheid altijd bij voorbaat zal moeten wantrouwen. Er is namelijk maar een zeer beperkt zelfreinigend mechanisme aanwezig.
pi_70110585
Ondanks erg web 1.0 begin ik de Engelfriet website steeds leuker te vinden
pi_70110840
De overheid kan ook te allen tijde besluiten om eenzijdig de voorwaarden van het 'contract' te wijzigen en daar heb je je als 'klant' dan maar naar te voegen.
pi_70110890
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 19:43 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Op de NS na zijn die partijen wel volledig geprivatiseerd.
Nee! De prijzen zijn helemaal niet vrij en bestaan voor een heel fors deel uit belastingen, waardoor concurrentie nauwelijks mogelijk is. Gasprijs is gekoppeld aan olieprijs en meer van dat soort nonsens.
pi_70110912
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 21:15 schreef Isegrim het volgende:
De overheid kan ook te allen tijde besluiten om eenzijdig de voorwaarden van het 'contract' te wijzigen en daar heb je je als 'klant' dan maar naar te voegen.
Niet zonder de klanten te raadplegen en met meerderheid van de goedkeuring van (een vertegenwoordiging van) de klant, in tegenstelling tot een privaat bedrijf.
pi_70111071
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 21:16 schreef Isegrim het volgende:
Nee! De prijzen zijn helemaal niet vrij en bestaan voor een heel fors deel uit belastingen, waardoor concurrentie nauwelijks mogelijk is.
De prijs die jij in de bus betaalt is gelukkig vastgelegd, anders had jij nu je werk een stuk dicherbij moeten zoeken en was je opleiding niets meer waard geweest.
De prijs waaraan jij als belastingbetaler meebetaalt is wel een marktprijs.
quote:
Gasprijs is gekoppeld aan olieprijs en meer van dat soort nonsens.
Ooit over nagedacht hoe ongelofelijk rijk de gemiddelde NL'er hiervan geworden is
pi_70111418
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 21:16 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Niet zonder de klanten te raadplegen en met meerderheid van de goedkeuring van (een vertegenwoordiging van) de klant
Onzin. We hebben immers geen directe democratie.
pi_70112299
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 21:16 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Niet zonder de klanten te raadplegen en met meerderheid van de goedkeuring van (een vertegenwoordiging van) de klant, in tegenstelling tot een privaat bedrijf.
Volgens mij werkte je oproep tot ontopic niet DT
pi_70112414
Rotterdam.

Aruba.

pi_70112596
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 21:49 schreef Isegrim het volgende:
Rotterdam.

Aruba.

Hey, sinds vorig jaar ligt het erg gevoelig om Rotterdam te bashen en gehuchtjes die eindigen op een A en de U als derde letter hebben aan te prijzen
pi_70112644
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 21:53 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Hey, sinds vorig jaar ligt het erg gevoelig om Rotterdam te bashen en gehuchtjes die eindigen op een A en de U als derde letter hebben aan te prijzen
Aruba is toch wel een stuk leuker dan Gouda.
pi_70112687
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 21:54 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Aruba is toch wel een stuk leuker dan Gouda.
Dat sowieso. In Gouda kom je alleen omdat ze de trein er perongeluk laten stoppen
pi_70112923
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 21:55 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Dat sowieso. In Gouda kom je alleen omdat ze de trein er perongeluk laten stoppen
Of als je te laat remt voor Alexandrium Woonmall.
pi_70119848
mogguh
pi_70119921
Goedemorgen, boterkoekvreetkont.
pi_70119944
Goedemorgen
  donderdag 18 juni 2009 @ 08:13:51 #55
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_70120153
Moge
  donderdag 18 juni 2009 @ 08:15:17 #56
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_70120164
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 19:25 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

In Nederland te veel voor de belabberde kwaliteit er van.
quote:

Dat zeg ik, veel te veel in verhouding met de kwaliteit die geleverd wordt.
pi_70120191
In Duitsland doen ze het beter voor heel veel minder geld en dat is nog naast de deur.
pi_70120946
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 08:18 schreef Isegrim het volgende:
In Duitsland doen ze het beter voor heel veel minder geld en dat is nog naast de deur.
Wat doen ze 'beter' dan? Hogere overlevingskans zodra jij met je gebroken teen binnen komt?

In Turkije zijn de staatsziekenhuizen trouwens helemaal goedkoop. Mijn ECG was 4 lira (2 euro).

Betaald alleen de overheid de rest van de kosten. In hoeverre betaald de Duitse overheid mee aan de ziekenhuizen?
  donderdag 18 juni 2009 @ 09:20:13 #59
39631 GoeRoe86
Libera eas de ore leonis!
pi_70121207
Zelf geopend naamtopic
pi_70121446
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 09:20 schreef GoeRoe86 het volgende:
Zelf geopend naamtopic
Ja, ik dacht ik doe een derde subtiele poging het onderwerp te veranderen. Maar de conservatieve extremisten hier blijven maar doorhameren op hun 'liberale' wereldbeeld

Kom jij de 27e ook?
pi_70121537

Zoéén dus
  donderdag 18 juni 2009 @ 09:35:38 #62
39631 GoeRoe86
pi_70121584
Denk het wel (dat ik kom de 27ste).

Mjah de meesten die je betichten van een extremistisch gedachtegoed weten zelf ook niet zo goed wanneer ze doordraven. Daarbij lijken ze alle gevoel voor nuance te zijn kwijtgeraakt in de poging jouw ongelijk te bewijzen. Peroxide anyone?
pi_70122019
Wilders is natuurlijk geen liberaal hè
  donderdag 18 juni 2009 @ 09:58:29 #64
39631 GoeRoe86
pi_70122138
Er zijn maar weinig echte liberalen over. Misschien omdat het allemaal toch niet lijkt te worden als in de boekjes...
pi_70122189
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 09:58 schreef GoeRoe86 het volgende:
Er zijn maar weinig echte liberalen over. Misschien omdat het allemaal toch niet lijkt te worden als in de boekjes...
Sowieso, wat wil je liberaal hebben? Persoonlijke vrijheden (Oa. SP, GL, D66) of economische vrijheden (D66, tot een bepaalde hoogte GL, en op hun eigen manier de VVD).
pi_70122343
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 10:01 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Sowieso, wat wil je liberaal hebben? Persoonlijke vrijheden (Oa. SP, GL, D66) of economische vrijheden (D66, tot een bepaalde hoogte GL, en op hun eigen manier de VVD).
Beide. Ik neig om die reden op dit moment vooral naar D66 maar ja in de vorige periode hebben die zich nou niet echt van hun sterkste kant laten zien Ik vind Pechtold altijd erg goed uit de verf komen, komt redelijk overeen met waar ik in geloof. Liberaliseren/Eigen verantwoordelijkheid tenzij er zwaarwegende praktische bezwaren zijn.
  donderdag 18 juni 2009 @ 10:17:48 #67
39631 GoeRoe86
pi_70122588
Ik ga ook op de D66 stemmen maar niet omdat ze nou alles tot in de puntjes liberaliseren. D66 is juist een partij die nuances begrijpt
pi_70124663
D66 is de enige partij waarop ik eventueel zou overwegen te stemmen, maar dan ook vooral als minste van tig kwaden.
pi_70125031
Ik stem SP. Kom maar op met die vooroordelen.

Tip voor zaterdag : http://www.slagbijwaterloo.nl/

leuk (gratis) festival in Kralingen.
pi_70125793
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 11:34 schreef Rosetta_Stoned het volgende:
Ik stem SP. Kom maar op met die vooroordelen.

Tip voor zaterdag : http://www.slagbijwaterloo.nl/

leuk (gratis) festival in Kralingen.
en nog een tip redbull cliffdiven is ook komende zaterdag

http://www.redbull.nl/nl/(...)mlArticlePage.action

kan iemand lho adopteren komend weekend? Ik heb een mega pshychiatrie tentamen op maandagmorgen en moet bijna alles nog leren
pi_70126855
Ja hoor, stuur maar langs. Ik moet ook nog naar een bruiloft, kan 'ie net doen of 'ie heiden6 is want die wil niet mee.
pi_70127090
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 12:26 schreef Isegrim het volgende:
Ja hoor, stuur maar langs. Ik moet ook nog naar een bruiloft, kan 'ie net doen of 'ie heiden6 is want die wil niet mee.
niemand die het verschil merkt
pi_70127414
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 12:26 schreef Isegrim het volgende:

Ik wil best kwartetten, maar als jij geen seks voor het huwelijk wilt, zul je toch met een andere oplossing moeten komen :p
pi_70128208
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 12:33 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

niemand die het verschil merkt
Daar niet, want niemand kent hem daar.
pi_70141046
Mensen die bellen als je net de deur uit wilt gaan en die je vervolgens een half uur telefonisch gijzelen met een onzinverhaal.
  donderdag 18 juni 2009 @ 19:28:22 #76
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_70142420
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 18:47 schreef Isegrim het volgende:
Mensen die bellen als je net de deur uit wilt gaan en die je vervolgens een half uur telefonisch gijzelen met een onzinverhaal.
Wie was het?
pi_70143149
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 11:57 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

en nog een tip redbull cliffdiven is ook komende zaterdag

http://www.redbull.nl/nl/(...)mlArticlePage.action

kan iemand lho adopteren komend weekend? Ik heb een mega pshychiatrie tentamen op maandagmorgen en moet bijna alles nog leren
Hij mag zondag mee naar Feijenoord!

Trouwens ik ga ook springen zaterdag
pi_70143178
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 19:52 schreef TJDoornbos het volgende:

[..]

Hij mag zondag mee naar Feijenoord!

Trouwens ik ga ook springen zaterdag
Met die Pacemakert van je?
pi_70143326
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 19:53 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Met die Pacemakert van je?
Gaat hij er serieus op in

Moet werken van half 9 tot 17
  donderdag 18 juni 2009 @ 20:02:59 #80
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_70143481
Lekker druk weekje in Rotterdam, 5 concerten, tennis, Feyenoord training en dat gespring van die debielen op hoogte.
pi_70143854
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 19:28 schreef Alicey het volgende:

[..]

Wie was het?
Een eigenaar die nogal boos was omdat zijn VvE geactiveerd was terwijl hij het daar niet mee eens was. En omdat hij het er niet mee eens was, was hij niet op de vergadering waar het activeren van de VvE ter besluitvorming was geagendeerd.
pi_70144080
Oh ja, zaterdag komt dus Nobdy beats the Drum op Slag bij Waterloo in Kralingen...

Tot het einde blijven kijken!
pi_70144162
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 18:47 schreef Isegrim het volgende:
Ik kreeg net telefonisch een straatje aangeboden van de Staatsloterij, maar moest ook weg. Heb gevraagd of ze me terug konden bellen
pi_70144637
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 20:23 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Ik kreeg net telefonisch een straatje aangeboden van de Staatsloterij, maar moest ook weg. Heb gevraagd of ze me terug konden bellen
Dan kun je gewoon ophangen. Dit was een klant.
pi_70146466
Klanten kan je ook ophangen
pi_70146523
Daarom heb ik vaste lijn, dan kun je je gesprek gewoon meenemen.

Vandaag op de golfbaan werd ik natuurlijk wel ook steeds gebeld, dat is best wel onhandig, maar ja, ik wilde toch wel graag bereikbaar blijven. Dus was het af en toe: wacht ff, ik leg je neer want ik moet afslaan...
pi_70147616
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 21:32 schreef Marlies1981 het volgende:
Daarom heb ik vaste lijn, dan kun je je gesprek gewoon meenemen.
Logica?
quote:
Vandaag op de golfbaan werd ik natuurlijk wel ook steeds gebeld, dat is best wel onhandig, maar ja, ik wilde toch wel graag bereikbaar blijven. Dus was het af en toe: wacht ff, ik leg je neer want ik moet afslaan...
Totaal niet verkapte ik-ben-sjiek-want-ik-golf-post.
pi_70149127
'n avond!

Nou heb ik me net op een uebergeile nieuwe camera getracteerd, moet ik het komende weekend werken . Kan ik er nog niet uitgebreid mee spelen..
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
pi_70149401
Je hebt een d6000 gekocht ?
pi_70149670
Bedoel je deze?

Nee, dat valt niet in de uebergeil categorie.

Ik heb een EOS 50D gehaald .
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
pi_70149740
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 22:43 schreef Metatron het volgende:
Bedoel je deze?

Nee, dat valt niet in de uebergeil categorie.

Ik heb een EOS 50D gehaald .
Die is wel wat leuker
pi_70149836
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 22:45 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Die is wel wat leuker
Ja, zekers! En t.o.v. m'n oude Minolta Dimage 5 nog meer knopjes, menuutjes en tweakjes .
Ik ben voornamelijk heel erg te spreken over de AF. Werkelijk bloedsnel, en kleunt tot nu toe bijna nooit mis.
Meh.
pi_70150124
Oja, nieuwe camera. Ergens tussen het huis, de keuken, en de boot in, moet dat ook nog
pi_70150197
Oh ja. Een huis. Dat moest ik ook nog kopen. Maar ze zeggen dat die dingen wat goedkoper gaan worden, dus ik wacht nog even .
Meh.
pi_70151390
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 22:57 schreef Metatron het volgende:
Oh ja. Een huis. Dat moest ik ook nog kopen. Maar ze zeggen dat die dingen wat goedkoper gaan worden, dus ik wacht nog even .
Kans bestaat dat het nog wel wat verder gaat dalen ja Met toenemende werkeloosheid zullen er toch flink wat mensen omhoog komen te zitten en dat kan je geld opleveren. Ik heb zelf wel het idee dat ik heb kunnen profiteren van een woningstichting die wel wat cash kan gebruiken en aangezien lege huizen ook geen huur opbrengen leden ze er gewoon verlies op. Uiteindelijk zijn we dus toch erg laag uitgekomen

Net American Beauty gezien Wat een geweldig bizarre film zeg
  vrijdag 19 juni 2009 @ 08:07:16 #96
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_70155639
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 20:14 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Een eigenaar die nogal boos was omdat zijn VvE geactiveerd was terwijl hij het daar niet mee eens was. En omdat hij het er niet mee eens was, was hij niet op de vergadering waar het activeren van de VvE ter besluitvorming was geagendeerd.
Heel vervelend, dat soort lui. Als je te beroerd bent om naar een vergadering te komen, moet je niet zeuren over de besluiten die worden genomen.
pi_70155830
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 21:56 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Logica?
ik bedoelde GEEN vaste lijn
quote:
[..]

Totaal niet verkapte ik-ben-sjiek-want-ik-golf-post.
ik golf niet, ik had een dagje uit van de MIVD, en daarbij hadden we ook een golfclinic. Het best wel aardig.

Ik ben overigens toch wel sjiek, ook als ik niet golf.
pi_70155910
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 23:29 schreef FJD het volgende:
Net American Beauty gezien Wat een geweldig bizarre film zeg
Had je die nog nooit gezien? Eén van mijn all time favorites.
pi_70156017
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 08:07 schreef Alicey het volgende:

[..]

Heel vervelend, dat soort lui. Als je te beroerd bent om naar een vergadering te komen, moet je niet zeuren over de besluiten die worden genomen.
Ja, inderdaad. Eén van de eigenaars (een grote belegger / verhuurder) had ons gevraagd om een activeringsvergadering te organiseren. Zij schrijven dan standaard ook zelf alle eigenaars aan om uit te leggen wat de bedoeling is. Daarna nodigen wij alle eigenaars uit. Vergadering één was er niemand aanwezig behalve de belegger (met één woning dus in de minderheid). Vervolgens nodigen we uit voor de tweede vergadering en in de uitnodigingsbrief wordt uitgelegd dat er in een tweede vergadering besluiten kunnen worden genomen ongeacht het aantal stemmen. En dan nog niet komen opdagen. En nu riep meneer dat 'niemand de post had gehad' (ik kan nakijken of het verzonden is en als post net zo vaak niet zou aankomen als dat (wanbetalende e.d.) klanten beweren, dan konden ze de TNT wel afschaffen ) en hij kwam met hele verhalen over dat de belegger de afgelopen veertien jaar niks had bijgedragen en niks aan de woning had gedaan etc. etc. Ik heb hem een keer of drie uitgelegd hoe het werkt, dat er een rechtsgeldige vergadering had plaatsgevonden en dat ik er niets meer aan kon veranderen. Nou, hij zou het wel voor laten komen. Succes.
pi_70156057
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 08:27 schreef Isegrim het volgende:
Had je die nog nooit gezien? Eén van mijn all time favorites.
Een keertje poging gedaan met een groep maar dat werd geen succes dus gisteren maar efkes gekeken

Requiem for a dream was ook zo'n geniale neerslachtige film. Na afloop zat ik echt nog 10 minuten naar t scherm te staren
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')