abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70246938
quote:
Op zondag 21 juni 2009 22:58 schreef SeLang het volgende:

[..]

De rente heeft vanaf begin jaren '80 per saldo continue in een dalende trend gezeten. Verder de steeds losser wordende standaard om te kunnen lenen (het aantal maal inkomen dat je kunt lenen is sterk gestegen) plus het feit dat het economisch erg goed ging (lees: veel werkgelegenheid, dus vaak 2 inkomens per huishouden ). Gevolg is dat wat men kon lenen ten opzichte van inkomen sterk is gestegen. En wat men kan lenen gaat men ook lenen. Zo simpel is het. Dit heeft de prijzen opgedreven, maar dat is niet blijvend imo.
Dit is 1 van de oorzaken natuurlijk. De HRA is er ook 1 van. Het blinde geloof in de alsmaar stijgende markt moet men ook niet vergeten.
pi_70250748
Ze hebben tegen mij gelogen!!!!! Mijn huis zou alleen maar meerr waard worden.

Ik ga na trosradar en ik richt een stichting op. U kunt lid worden voor
50 Euro. Ik zou toch rijk worden????

Mijn spaarplan bij Dexia is ook niets geworden. Mijn Pensioen kan ik ook wel vergeten.

Maar iedereen zei dat ik vanzelf rijk zou worden. Ik moest niet twijfelen. Mijn vergelijking met de tulpenbollenmanie ging niet op.
  maandag 22 juni 2009 @ 13:37:57 #205
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_70250840
quote:
Op maandag 22 juni 2009 13:34 schreef PietPrak het volgende:
Ze hebben tegen mij gelogen!!!!! Mijn huis zou alleen maar meerr waard worden.

Ik ga na trosradar en ik richt een stichting op. U kunt lid worden voor
50 Euro. Ik zou toch rijk worden????

Mijn spaarplan bij Dexia is ook niets geworden. Mijn Pensioen kan ik ook wel vergeten.

Maar iedereen zei dat ik vanzelf rijk zou worden. Ik moest niet twijfelen. Mijn vergelijking met de tulpenbollenmanie ging niet op.
Doe niet zo overdreven, een huis is nog steeds een primaire levensbehoefte dus onbruik wordt het niet zomaar. En daarbij hebben we het nu over de eerste daling sinds lange tijd. Een dipje zo nu en dan is niet verkeerd hoor.
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
pi_70250870
quote:
Op maandag 22 juni 2009 08:55 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Leg uit?
Als je ergens meer dan 168 dagen verblijft kan dat aangemeld wordt als de plek waar je woont en dus ook belasting moet betalen.
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_70250979
quote:
Op zondag 21 juni 2009 22:35 schreef Doc het volgende:

[..]

Inhoudelijk
Moet je eerst zelf met een mening komen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_70251129
quote:
Op maandag 22 juni 2009 13:39 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Als je ergens meer dan 168 dagen verblijft kan dat aangemeld wordt als de plek waar je woont en dus ook belasting moet betalen.
Dat verschilt per regio. Enfin, ik wordt in de UK belast en dat wil ik ook. Maar in de UK (als je tenminste "non-dom" of "non-ordinary resident" bent) worden je inkomsten die buiten de UK worden verdiend en die niet terug komen naar de UK ook niet belast. Als je dus zorgt dat je UK werkgever je offshore betaald (gewoon een Engels rek.nr. aanvragen bij HSBC op Jersey ofzo), dan kan je de belasting terug vragen voor de dagen dat je werkt buiten Engeland. In mijn geval wordt 20% van mijn brutto salaris op die manier niet belast, erg welkom aangezien het in de hoogste schijf zit...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_70251195
verwacht je dat die constructie aangepakt zal worden?
pi_70251320
quote:
Op maandag 22 juni 2009 13:47 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Dat verschilt per regio. Enfin, ik wordt in de UK belast en dat wil ik ook. Maar in de UK (als je tenminste "non-dom" of "non-ordinary resident" bent) worden je inkomsten die buiten de UK worden verdiend en die niet terug komen naar de UK ook niet belast. Als je dus zorgt dat je UK werkgever je offshore betaald (gewoon een Engels rek.nr. aanvragen bij HSBC op Jersey ofzo), dan kan je de belasting terug vragen voor de dagen dat je werkt buiten Engeland. In mijn geval wordt 20% van mijn brutto salaris op die manier niet belast, erg welkom aangezien het in de hoogste schijf zit...
en dat wordt dan niet belast in het andere land? Of geef je het gewoon niet aan in dat andere land?
pi_70251368
quote:
Op maandag 22 juni 2009 13:49 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
verwacht je dat die constructie aangepakt zal worden?
Nee, dat is juist de reden waarom veel vermogende mensen naar Londen verhuizen...
pi_70251386
Dat andere land Jersey zal wel niet de inkomsten belasten die uit het buitenland komen
pi_70251412
quote:
Op maandag 22 juni 2009 13:52 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

en dat wordt dan niet belast in het andere land? Of geef je het gewoon niet aan in dat andere land?
Ik geef het niet aan. Er zijn ook maar weinig landen waar ik het aan zou moeten geven namelijk. Ik werk bij elkaar zo'n 50 dagen buiten de UK, verdeeld over meer dan 10 landen... Noem het overmacht
  maandag 22 juni 2009 @ 13:57:27 #214
78918 SeLang
Black swans matter
pi_70251477
quote:
Op maandag 22 juni 2009 11:26 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Dit is 1 van de oorzaken natuurlijk. De HRA is er ook 1 van. Het blinde geloof in de alsmaar stijgende markt moet men ook niet vergeten.
De HRA is een oorzaak van de zeer hoge huizenprijzen in Nederland, maar mijn post was een toelichting op de prijsstijgingen van de afgelopen 2-3 decennia. De HRA bestond in de jaren '80 ook al, dus dat is op zichzelf geen verklaring voor de stijgingen van de afgelopen jaren. Die stijgingen komen imo vooral door de dalende trend in rente, de steeds ruimere uitleenstandaard van banken en de goede werkgelegenheidssituatie in de afgelopen periode.

En inderdaad, de religieuze overtuiging dat huizenmarkten altijd stijgen zorgt dan uiteindelijk voor een zichzelf in stand houdende spiraal. Maar deze godsdienst is pas ontstaan toen de prijsstijgingen al een aantal jaren onderweg waren. In de komende jaren zullen mensen geleidelijk aan het Geloof de rug toekeren als het pijn doet in de portomonee (zie ook de VS).
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_70251486
quote:
Op maandag 22 juni 2009 13:55 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Ik geef het niet aan. Er zijn ook maar weinig landen waar ik het aan zou moeten geven namelijk. Ik werk bij elkaar zo'n 50 dagen buiten de UK, verdeeld over meer dan 10 landen... Noem het overmacht
Ik noem dat wat anders, en als je in de financiele wereld werkt, en USA is 1 van die landen zou ik dat toch maar heroverwegen
pi_70251748
quote:
Op maandag 22 juni 2009 13:57 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Ik noem dat wat anders, en als je in de financiele wereld werkt, en USA is 1 van die landen zou ik dat toch maar heroverwegen
Nee, dat is niks anders. Stel je de volgende situatie voor. Jij bent vertegenwoordiger voor stofzuigers in Nederland. In die functie moet je conferenties bijwonen, ongeveer 50 dagen per jaar. Die conferenties zijn allemaal in het buitenland.

Waar betaal jij dan belasting? In Nederland betaal je onder de regels (volgens mij) gewoon net als elke andere werknemer belasting, toch? De landen waar jij heen gaat voor die conferenties vragen toch niet of je belasting wil betalen?

Nu heb je dezelfde baan, maar ben je daarvoor verhuist naar de UK. Nu werk je normaal in de UK en reis je wederom 50 dagen per jaar naar andere landen. In de UK (in tegenstelling tot Nederland en meeste andere landen in de wereld) hoef je nu echt niet 100% van je inkomen te belasten. De UK wil alleen belasting over de dagen dat je in de UK werkte...

Dit is geen "ontduiking", zoals jij suggereert. Het is gewoon relaxte wetgeving in de UK om buitenlanders aan te trekken...
pi_70251808
quote:
Op maandag 22 juni 2009 13:57 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Oh, en de US is een van de grootste landen ja. Maar zoals hierboven uitgelegd, ik ben daar niet belasting-plichtig.
pi_70251887
Maar stel nu dat iemand in de UK werkt en een huis koopt in Nederland.

Nu wordt je moeder ziek en daarom ga je bijna ieder weekend en vakantie naar Nederland

Vette kans dat je dan een rechtzaak aan je broek krijgt omdat je feitelijke woonplaats Nederland is(huis, familie, vrienden)

De zaak Hiddink ging ook om die vraag
  maandag 22 juni 2009 @ 14:11:46 #219
78918 SeLang
Black swans matter
pi_70251959
quote:
Op maandag 22 juni 2009 14:05 schreef Drive-r het volgende:
Dit is geen "ontduiking", zoals jij suggereert. Het is gewoon relaxte wetgeving in de UK om buitenlanders aan te trekken...
Precies.
Je kunt volledig open kaart spelen naar de UK belastingdienst en bij wijze van spreken zeggen dat je een miljard hebt verdiend in het buitenland, maar ze willen daar geen cent van hebben zolang je het buiten de UK houdt.
Mijn reisverslagen
pi_70252055
quote:
Op maandag 22 juni 2009 14:11 schreef SeLang het volgende:

[..]

Precies.
Je kunt volledig open kaart spelen naar de UK belastingdienst en bij wijze van spreken zeggen dat je een miljard hebt verdiend in het buitenland, maar ze willen daar geen cent van hebben zolang je het buiten de UK houdt.
En wat schiet de Engelse fiscus daarmee op?

Dat je in London gaat wonen?
  maandag 22 juni 2009 @ 14:20:45 #221
78918 SeLang
Black swans matter
pi_70252343
quote:
Op maandag 22 juni 2009 14:09 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Maar stel nu dat iemand in de UK werkt en een huis koopt in Nederland.

Nu wordt je moeder ziek en daarom ga je bijna ieder weekend en vakantie naar Nederland

Vette kans dat je dan een rechtzaak aan je broek krijgt omdat je feitelijke woonplaats Nederland is(huis, familie, vrienden)

De zaak Hiddink ging ook om die vraag
Vanuit de UK gezien is de relevante vraag is of je 'domiciled' bent in de UK. De regels hiervoor zijn niet keihard, maar er wordt gekeken in hoeverre er bewijs is dat de UK op lange termijn je permanente woonplaats is. Tegenwoordig geldt de non-domiciled status nog maar voor 7 jaar en daarna kiezen voor de gewone behandeling (belast worden op je wereldinkomen) of een 'flat fee' tax van £30.000. Dat laatste is voor de echte grootverdieners nog steeds een koopje natuurlijk.

Vanuit NL gezien heb je o.a. die 184 dagen regel. In jouw voorbeeld zul je wel onder die 184 dagen blijven en het is in dit geval overduidelijk dat je economische binding met de UK is en niet met NL.
Mijn reisverslagen
  maandag 22 juni 2009 @ 14:26:05 #222
78918 SeLang
Black swans matter
pi_70252547
quote:
Op maandag 22 juni 2009 14:13 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Het zorgt voor werkgelegenheid want het trekt bedrijven aan (denk oa aan de financiele sector).

Vorig jaar was er nog een discussie om de speciale belastingstatus van non-domiciled residents af te schaffen. Dit is namelijk makkelijk scoren voor populistische politici. Maar de conclusie was dat afschaffen per saldo meer kost dan het oplevert vanwege de buitenlanders en bedrijven die dan vertrekken. Over het algemeen zijn dit wel de meer hoogwaardige industrieen en banen en dat gaat dus in tegen het beleid om dat soort werk juist aan te trekken in de UK.
Mijn reisverslagen
pi_70252869
quote:
Op maandag 22 juni 2009 14:05 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Nee, dat is niks anders. Stel je de volgende situatie voor. Jij bent vertegenwoordiger voor stofzuigers in Nederland. In die functie moet je conferenties bijwonen, ongeveer 50 dagen per jaar. Die conferenties zijn allemaal in het buitenland.

Waar betaal jij dan belasting? In Nederland betaal je onder de regels (volgens mij) gewoon net als elke andere werknemer belasting, toch? De landen waar jij heen gaat voor die conferenties vragen toch niet of je belasting wil betalen?

Nu heb je dezelfde baan, maar ben je daarvoor verhuist naar de UK. Nu werk je normaal in de UK en reis je wederom 50 dagen per jaar naar andere landen. In de UK (in tegenstelling tot Nederland en meeste andere landen in de wereld) hoef je nu echt niet 100% van je inkomen te belasten. De UK wil alleen belasting over de dagen dat je in de UK werkte...

dan begrijp ik niet waarom het salaris op een offshore bankrekening gestort moet worden.
  maandag 22 juni 2009 @ 14:38:17 #224
78918 SeLang
Black swans matter
pi_70252998
quote:
Op maandag 22 juni 2009 14:34 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

dan begrijp ik niet waarom het salaris op een offshore bankrekening gestort moet worden.
Offshore = buiten de UK, en alles wat je buiten de UK houdt is niet belast.
Alles met goedkeuring van de belastingdienst.
Mijn reisverslagen
  maandag 22 juni 2009 @ 14:48:01 #225
78918 SeLang
Black swans matter
pi_70253338
Overigens, een jaar of 10 geleden kende ik een Engelsman die 50% in Belgie werkte en 50% in Engeland. Je kon dan zelf kiezen onder welk belastingregime je wilde vallen, zo zijn/ waren kennelijk de regels. Die vent gaf dus aan de Belgische fiscus op dat hij in de UK betaalde en in de UK zei hij dat hij in Belgie betaalde. In de praktijk betaalde hij dus nergens belasting.

Dit is dus duidelijk WEL belastingontduiking, maar hij kwam er tot mijn grote verbazing mee weg
Mijn reisverslagen
  maandag 22 juni 2009 @ 14:56:03 #226
44885 Metatron
THE VOICE
pi_70253654
quote:
Op maandag 22 juni 2009 14:34 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Als ik het goed begrijp:
Inkomen wat je verdient met werk buiten de UK is onbelast, zolang het ook buiten de UK blijft. Dus je inkomen over de dagen dat je elders zit laat je uitbetalen op een buitenlandse rekening. Dan blijft het buiten de UK, en blijft het dus onbelast.

Nu is alleen mijn vraag: Na hoeveel tijd mag je dat geld in de UK gaan uitgeven? Of mag je dat geld in principe alleen maar in het buitenland spenderen?
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
  maandag 22 juni 2009 @ 15:05:27 #227
78918 SeLang
Black swans matter
pi_70253952
quote:
Op maandag 22 juni 2009 14:56 schreef Metatron het volgende:

[..]

Als ik het goed begrijp:
Inkomen wat je verdient met werk buiten de UK is onbelast, zolang het ook buiten de UK blijft. Dus je inkomen over de dagen dat je elders zit laat je uitbetalen op een buitenlandse rekening. Dan blijft het buiten de UK, en blijft het dus onbelast.
Correct, maar dat geldt alleen voor mensen die 'non-domiciled' zijn in de UK (buitenlanders die 'tijdelijk' in de UK zijn)
quote:
Nu is alleen mijn vraag: Na hoeveel tijd mag je dat geld in de UK gaan uitgeven? Of mag je dat geld in principe alleen maar in het buitenland spenderen?
Op het moment dat je het geld de UK binnenbrengt wordt het belastbaar. Er is mij niets bekend van een termijn die daaraan is verbonden. Hoe ze dat in de praktijk precies gaan doen en hoe ze dat kunnen controleren weet ik ook niet precies.
Mijn reisverslagen
pi_70254083
Hoe lang kan je non-domciled zijn?
pi_70254756
quote:
Op maandag 22 juni 2009 14:13 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Dat dus. Net zoals Nederland een gunstig belasting klimaat voor bedrijven creëert om zo'n internationale bedrijven aan te trekken...
pi_70254801
quote:
Op maandag 22 juni 2009 14:56 schreef Metatron het volgende:

[..]

Als ik het goed begrijp:

Dat mag in principe nooit in de UK uitgegeven worden.
  maandag 22 juni 2009 @ 15:28:34 #231
78918 SeLang
Black swans matter
pi_70254817
quote:
Op maandag 22 juni 2009 15:09 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Al je in de afgelopen 10 jaar totaal 7 jaar in de UK hebt gewoond vervalt die status en kun je kiezen tussen gewoon belasting betalen op je wereldinkomen of een 'flat fee' van £30.000.
Mijn reisverslagen
pi_70254852
quote:
Op maandag 22 juni 2009 15:09 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Zoals SeLang al aan geeft ben je "non-dom" voor 7 jaar (als je aan kunt tonen dat Nederland je "domicile" blijft, ondanks je werk in de UK). Daarna kun je het dus voor £30,000 per jaar "kopen". Da's een goeie deal voor de meeste mensen die een beetje verdienen. Voor mij nog niet, maar ik heb toch nog 4 jaar "gratis" de non-dom status.
pi_70255087
Wat gebeurt er als het andere land(in dit geval NL) aan wil gaan tonen dat je primaire woonplaatst Nederland is?
pi_70255537
quote:
Op maandag 22 juni 2009 15:36 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wat gebeurt er als het andere land(in dit geval NL) aan wil gaan tonen dat je primaire woonplaatst Nederland is?
Ik werk nog steeds meer dan 50% van het jaar in de UK en heb een UK werkgever. Waarom zou Nederland mij willen belasten? Ik word al belast in de UK volgens de UK regels.
pi_70258566
quote:
Op maandag 22 juni 2009 15:48 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Ik werk nog steeds meer dan 50% van het jaar in de UK en heb een UK werkgever. Waarom zou Nederland mij willen belasten? Ik word al belast in de UK volgens de UK regels.
Dat kan om verschillende redenen

Vrouw
Opgroeiende kinderen
huis
Familie
Vrienden
Werk
Onderneming

Als een aantaal van die punten richting Nederland wijzen kan je een probleem krijgen
pi_70258700
quote:
Op maandag 22 juni 2009 17:09 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Dat kan om verschillende redenen

Vrouw
Opgroeiende kinderen
huis
Familie
Vrienden
Werk
Onderneming

Als een aantaal van die punten richting Nederland wijzen kan je een probleem krijgen
Da's onzin. Ook al ben ik ingeschreven in Nederland, heb ik er een huis en is het mijn "domicile", nog steeds hoef ik er geen belasting af te dragen. Ik ben namelijk "resident" in de UK (niet te verwarren met "domicile", gek genoeg), doe mijn werk in de UK voor een werkgever die gevestigd is in de UK.

Ik heb ook genoeg collega's die alle bovenstaande punten in Nederland hebben, maar gewoon hier in de UK doordeweeks verblijven, werken en dus belasting betalen.
pi_70259028
Het is in elk geval geen onzin en het zal niet zo snel opgaan voor iemand die minder dan 168 dagen per jaar in Nederland is maar als je dat wel bent kan je wel degelijk een probleem krijgen en veroordeeld kunnen worden
pi_70259195
quote:
Op maandag 22 juni 2009 17:24 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Het is in elk geval geen onzin en het zal niet zo snel opgaan voor iemand die minder dan 168 dagen per jaar in Nederland is maar als je dat wel bent kan je wel degelijk een probleem krijgen en veroordeeld kunnen worden
Natuurlijk, maar bij iemand die meer dan 168 dagen in Nederland is kun je ook wel spreken over een compleet andere situatie. In dat geval doen de vrouw, kinderen en alle andere "criteria" die jij noemde er niet zo zeer toe.
pi_70259533
168 dagen is ook helemaal niet zo veel. Ieder weekend en de schoolvakanties en je zit al een heel eind aan de 168 dagen

Verder kan je personelijke situatie ook veranderen natuurlijk, bijvoorbeeld de al eerder aangehaalde moeder die ziek wordt. Als je dan niet schakelt kan je best eens voor een onverwachte verrassing komen staan
pi_70260648
quote:
Op maandag 22 juni 2009 17:39 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
168 dagen is ook helemaal niet zo veel. Ieder weekend en de schoolvakanties en je zit al een heel eind aan de 168 dagen

Verder kan je personelijke situatie ook veranderen natuurlijk, bijvoorbeeld de al eerder aangehaalde moeder die ziek wordt. Als je dan niet schakelt kan je best eens voor een onverwachte verrassing komen staan
Vergezocht, maar wellicht. Niet relevant in ieder geval 168 dagen is voor mijn vrij veel. Vergeet niet dat slechts 30% van mijn dagen buiten de UK in Nederland wordt gespendeerd. De rest is verdeeld over Skandinavie, Frankrijk, Duitsland en random trips door de rest van Europa, US en Azie.

Enfin, ik heb geen zorgen
pi_70260719
Het is niet vergezocht maar het is de realiteit

Voor jezelf nu misschien niet maar het kan nooit kwaad om de mogelijke consequenties te denken mocht het ooit nodig zijn
pi_70260882
quote:
Op maandag 22 juni 2009 18:15 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Het is niet vergezocht maar het is de realiteit

Voor jezelf nu misschien niet maar het kan nooit kwaad om de mogelijke consequenties te denken mocht het ooit nodig zijn
Nogmaals, ik wens de belastingdienst succes met het uitzoeken hoeveel dagen ik waar ben geweest. Daarbij is ook die regeling niet zo strikt, daar kom je in bijzonder omstandigheden nog steeds onderuit omdat je aan kunt tonen dat je economisch band met de UK is, vanuit daar moet je tenslotte werken.
pi_70260989
Aantonen is natuurlijk niet zo'n probleem, vliegen of varen moet je toch

Volgens mij is er ook sprake van omgekeerde bewijslast
pi_70261457
heren, heren

volgens het belastingverdrag NL - VK mag in principe de woonstaat heffen. Woonstaat is waar het centrum van iemands activiteiten liggen. Stel dat dit NL is. Dan is de volgende vraag waar de dienstbetrekking wordt uitgevoerd. Is dat VK, dan mag geheven worden in VK, en niet in NL. Dat is slechts anders als cumulatief aan drie (even samengevat tot twee) eisen voldaan wordt:
- werknemer verblijft minder dan 183 dagen in VK
- beloning wordt betaald door een werkgever die niet in de VK gevestigd is, noch een vaste inrichting in de VK heeft ten laste waarvan de belonining komt.

Als je dus voor een investment bank in de VK werkt, is dat in de VK belast.
Als die investment bank toevallig ook een vestiging in A'dam heeft (bijvoorbeeld in de Rembrandt toren ), zal de fiscus onderzoeken of die loonkosten wellicht doorbelast worden aan die vestiging, waaruit afgeleid zou kunenn worden dat belastingplichtige wellicht (deels) voor de NL vestiging werkt, dan wel stellen dat deze een arbeidsovereenkomst met de NL vestiging heeft. Bewijslast ligt echter bij de fiscus.

Overigens is het juist gunstig om een salary split te krijgen en deels in de VK en deels in NL belast te worden. Kun je 2x gebruik maken van belastingvrije sommen, en ook hypotheekrenteaftrek op je huis in NL aftrekken etc.

Overigens ontgaat mij inmiddels wat dit met de huizenmarkt te maken heeft
pi_70261785
quote:
Op maandag 22 juni 2009 18:35 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
heren, heren

volgens het belastingverdrag NL - VK mag in principe de woonstaat heffen. Woonstaat is waar het centrum van iemands activiteiten liggen. Stel dat dit NL is. Dan is de volgende vraag waar de dienstbetrekking wordt uitgevoerd. Is dat VK, dan mag geheven worden in VK, en niet in NL. Dat is slechts anders als cumulatief aan drie (even samengevat tot twee) eisen voldaan wordt:
- werknemer verblijft minder dan 183 dagen in VK
- beloning wordt betaald door een werkgever die niet in de VK gevestigd is, noch een vaste inrichting in de VK heeft ten laste waarvan de belonining komt.

Als je dus voor een investment bank in de VK werkt, is dat in de VK belast.
Als die investment bank toevallig ook een vestiging in A'dam heeft (bijvoorbeeld in de Rembrandt toren ), zal de fiscus onderzoeken of die loonkosten wellicht doorbelast worden aan die vestiging, waaruit afgeleid zou kunenn worden dat belastingplichtige wellicht (deels) voor de NL vestiging werkt, dan wel stellen dat deze een arbeidsovereenkomst met de NL vestiging heeft. Bewijslast ligt echter bij de fiscus.

Overigens is het juist gunstig om een salary split te krijgen en deels in de VK en deels in NL belast te worden. Kun je 2x gebruik maken van belastingvrije sommen, en ook hypotheekrenteaftrek op je huis in NL aftrekken etc.

Overigens ontgaat mij inmiddels wat dit met de huizenmarkt te maken heeft
Stel dat je werkt in VK, daar een appartementje huurt en vrijwel ieder weekend van vrijdag tot maandag en de vakanties in Nederland verblijft in je huis met je vrouw en kinderen

Wat geeft dan de doorslag?

Je gedeelde woonplaatst in Nederland waar je vrouw en kinderen wonen, waar je familie woont en waar je een huis bezit of de plek waar je werkt?
pi_70262006
quote:
Op maandag 22 juni 2009 18:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Stel dat je werkt in VK, daar een appartementje huurt en vrijwel ieder weekend van vrijdag tot maandag en de vakanties in Nederland verblijft in je huis met je vrouw en kinderen

Wat geeft dan de doorslag?

Je gedeelde woonplaatst in Nederland waar je vrouw en kinderen wonen, waar je familie woont en waar je een huis bezit of de plek waar je werkt?
hangt van meer factoren af: lidmaatschap sportclub, wie is je huisarts, etc.etc.

echter voor de vraag waar je loon belast wordt is niet zo relevant of je in NL of in VK woont. Slechts in heel specifieke uitzonderingen kun je als je in NL woont belast voor loon uit de VK (zie de cumulatieve voorwaarden hierboven). Waar je nou ook woont, in de regel zal je loon in de VK belast worden als je de facto ook in de VK werkt.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 22 juni 2009 @ 20:42:22 #247
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_70267175
quote:
Op maandag 22 juni 2009 13:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Moet je eerst zelf met een mening komen
Met die quotes liet ik zien dat je vraag al beantwoord was. Aangezien je daar niet op ingegaan was kan ik er gevoegelijk vanuit gaan dat je inhoudelijk niet in je eigen vraag geinteresseerd bent. Dan zie ik het nut er niet van in om zelf nog een antwoord te formuleren.
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_70267495
quote:
Op maandag 22 juni 2009 20:42 schreef Doc het volgende:

[..]

Met die quotes liet ik zien dat je vraag al beantwoord was. Aangezien je daar niet op ingegaan was kan ik er gevoegelijk vanuit gaan dat je inhoudelijk niet in je eigen vraag geinteresseerd bent. Dan zie ik het nut er niet van in om zelf nog een antwoord te formuleren.
Ik vroeg het aan jou, aan quotes van iemand anders vroeg ik niet. Anders had ik dat wel gedaan
pi_70271316
ontopic :

Woningprijs daalt met 7 en niet met 2,5 procent
Het Kadaster registreerde in mei 10.275 woningverkopen. Dit is een stijging van 202 ten opzichte van april. Voordat de vlag wordt gehesen is het echter zaak om het aantal verkochte woningen van mei te vergelijken met die van dezelfde maand van vorig jaar. Toen wisselden 13.871 woningen van eigenaar. Door de daling van de vraag naar woningen is de gemiddelde woningprijs het afgelopen jaar met meer dan zeven procent gedaald.

http://www.wegwijs.nl/3304/

Kadaster interpreteert verkoopcijfers anders
Merkwaardig is dat het Kadaster bij een daling van de gemiddelde prijs van ¤ 253.355,- naar ¤ 236.447,- (6,7 procent) praat over een daling van slechts 2,5 procent. Echter, het Kadaster bedient zich van een nieuwe rekenmethode. Er wordt rekening gehouden met het feit dat in deze economisch zware tijden in verhouding aanzienlijk minder woningen uit het dure segment worden verkocht, terwijl nog redelijke aantallen in het goedkope segment aan de man worden gebracht. De merkwaardige interpretatie van het Kadaster levert een scheef beeld op. Het lijkt erop dat het Kadaster zich verlaagt tot het produceren maatschappijwenselijke cijfers. In tijden van grote voorspoed op de woningmarkt werd deze correctie in de cijfers namelijk niet toegepast. Van een officiële instantie als het Kadaster, dat de gegevens uitwisselt met het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS), mag niet worden verwacht dat zij politiek welgevallige ‘statements’ op de markt loslaat. (In een afzonderlijk artikel wordt nader op deze rekentoverij ingegaan).

Dat de woningprijzen nog aanzienlijk harder onderuit zijn gegaan dan de 2,5 procent die het Kadaster meldt, geeft aan dat de woningmarkt de crisis zeker nog niet te boven is. Wel daalt nu twee maanden achtereen het aantal beschikbare huizen per koper: de start van een langzaam weer aantrekkende markt!
  maandag 22 juni 2009 @ 22:17:24 #250
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_70271422
Volgens mij komen er nog altijd meer woningen ter beschikking. Zie de fundateller.
The End Times are wild
pi_70271571
quote:
Op maandag 22 juni 2009 22:17 schreef LXIV het volgende:
Volgens mij komen er nog altijd meer woningen ter beschikking. Zie de fundateller.
Het beste is dat de overheid een paar duizend gezinnen uit hun woningen jaagt en de woningen vervolgens afbreekt.
Dat zal de bubble wel weer een poosje in stand houden
pi_70272166
quote:
Aflevering 2: Huizen
De huizenmarkt is in crisis. De kranten staan er vol mee. De sterke prijsstijgingen van de afgelopen jaren zijn ten einde, en de hoeveelheid verkochte huizen daalt sterk. En dus is er paniek. Belangenorganisaties roepen de regering op om maatregelen te nemen, en in zaaltjes door het hele land komen verontruste huiseigenaren samen om meer te weten te komen over de crisis op de huizenmarkt.
Maar hoe erg is het eigenlijk? Wie heeft er last van als de prijzen afvlakken en huizen langer te koop staan? De huiseigenaar? De verkoper? De huizenkoper?

Wie er in ieder geval last van heeft, is de makelaar. Als huizen verkopen je boterham is, is een daling in het aantal verkochte huizen meteen een aanslag op je omzet. En dus loopt een kwart van de makelaars het risico om failliet te gaan, het komende jaar.

Maar het is maar de vraag of de aankomende uitdunning van het makelaarsgilde de schuld is van de huidige crisis op de huizenmarkt. Want er zijn al langer veel te veel makelaars in Nederland. De afgelopen jaren kwamen er in elk dorp en elke stad heel veel makelaarskantoren bij, en dat terwijl de koek die verdeeld moest worden, niet echt werd. Al die nieuwe makelaarskantoren in de centra van de stad zouden weleens kunnen verdwijnen, denkt ook onderzoeker Peter Risseeuw.

Maar crisis op de huizenmarkt betekent niet alleen zorgen voor de makelaar, ook de huiseigenaar maakt zich zorgen. Maar is dat wel nodig? Goudzoekers kijkt naar de winnaars en verliezers van de huizencrisis...
Vandaag gezien op TV, gemist? hier is de uitzending te bekijken:
http://www.goudzoekers.tv/video/aflevering-2-huizenmarkt
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 22 juni 2009 @ 22:37:16 #253
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_70272357
quote:
Op maandag 22 juni 2009 20:50 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Ik vroeg het aan jou, aan quotes van iemand anders vroeg ik niet. Anders had ik dat wel gedaan
Je stelt een vraag op een openbaar forum, maar je wilt dat slechts een iemand die algemene vraag - die iedereen zou kunnen beantwoorden - beantwoord? Opmerkelijk ...
pi_70272395
quote:
Op maandag 22 juni 2009 22:37 schreef Doc het volgende:

[..]

Je stelt een vraag op een openbaar forum, maar je wilt dat slechts een iemand die algemene vraag - die iedereen zou kunnen beantwoorden - beantwoord? Opmerkelijk ...
Ik quote jou, dus die vraag is inderdaad op jou gericht
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 22 juni 2009 @ 22:39:58 #255
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_70272491
quote:
Op maandag 22 juni 2009 22:37 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Ik quote jou, dus die vraag is inderdaad op jou gericht
... en het interesseert je dus geen ene moer wat anderen op die vraag antwoorden?
pi_70272693
quote:
Op maandag 22 juni 2009 22:39 schreef Doc het volgende:

[..]

... en het interesseert je dus geen ene moer wat anderen op die vraag antwoorden?
Beantwoord de vraag nu maar gewoon
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 22 juni 2009 @ 22:51:11 #257
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_70273012
quote:
Op maandag 22 juni 2009 22:44 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Beantwoord de vraag nu maar gewoon
Nee. Ik ben niet geinteresseerd in een privediscussie met jou. Ik kan me vinden in wat goverman schreef. Als jij het inhoudelijk niet interessant vind wat hij schreef, hoef je het ook verder niet van mij te weten want dan gaat het je niet om de inhoud.
pi_70273258
Ook goverman gaf geen antwoord op de vraag wat de politiek jou persoonlijk misdaan heeft

Denk dat je gewoon geen antwoord kan geven
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 22 juni 2009 @ 23:00:57 #259
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_70273460
quote:
Op maandag 22 juni 2009 22:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ook goverman gaf geen antwoord op de vraag wat de politiek jou persoonlijk misdaan heeft
Nee hij gaf een antwoord op de vraag die je stelde.
quote:
Op maandag 22 juni 2009 22:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Denk dat je gewoon geen antwoord kan geven
Dat ik daar geen antwoord op kan geven is omdat de politiek mij persoonlijk ook niets misdaan heeft.
pi_70273612
quote:
Op zondag 21 juni 2009 10:46 schreef Doc het volgende:

[..]

Ik wordt niet persoonlijk beperkt. Dat maak jij ervan.

Ik denk dat het slecht voor NL als geheel is. Voor mij als individu heeft het weinig directe consequenties op de korte termijn. Op de lange termijn denk ik dat we een onbetaalbaar systeem krijgen. Door nu noodzakelijke acties uit te stellen zadel je de jeugd op met dat onbetaalbare systeem. De ouderen profiteren en de jongen zullen daar onder leiden.

Waarom leiden de jongeren eronder?
pi_70273639
quote:
Op maandag 22 juni 2009 23:04 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Waarom leiden de jongeren eronder?
lijden of leiden?
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 22 juni 2009 @ 23:14:01 #262
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_70274038
pi_70289508
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 10:20 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

stop de persen. De taxichauffeurs zorgen van het Amerikaanse handelstekort. Natuurlijk.

Is dat nou wat je bedoelt met de fundamentals begrijpen ?
Ah, ik zie je reactie nu pas. Epische faal.

Misschien moet je beter naar Peter Schiff luisteren. Die zegt ook at door easy money veel Amerikanen banen hebben die er eigenlijk niet zouden moeten zijn (stockbroker, taxichauffeur, fastfoodbaan). Hij zegt dat deze Amerikanen beter in de manufacturing kunnen werken zodat de VS zichzelf uit deze mess kan exporteren.

Ja, teveel restaurantjes en taxichauffeurs dragen bij aan een handelstekort, of je land moet een toerisme-paradijs zijn. Jij begrijpt de fundamentals niet.
pi_70290629
pberends: heb jij je stokpaardjes weer van stal gehaald over amerika en de huizenmarkt?
Heb je echt niets beters te doen?

over epische faal gesproken
pi_70290724
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 15:04 schreef Bulletdodger het volgende:
pberends: heb jij je stokpaardjes weer van stal gehaald over amerika en de huizenmarkt?
Heb je echt niets beters te doen?

over epische faal gesproken
Heb je niets beters te doen dan in de ontkenningsfase te zitten en sneue persoonlijke-aanval-reacties te plaatsen?
pi_70290843
ik vind het gewoon typisch dat als er iets te bashen valt op deze onderwerpen jij er als de kippen bij bent om de FP daarmee te "bevuilen"
pi_70291042
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 15:10 schreef Bulletdodger het volgende:
ik vind het gewoon typisch dat als er iets te bashen valt op deze onderwerpen jij er als de kippen bij bent om de FP daarmee te "bevuilen"
Als men het waarschijnlijk ware verhaal niet aan wil horen (wat ik zeer goed begrijp) gaat men dat wel ondervinden in de realiteit. Dan luister of lees je het niet zou ik zeggen.

Overigens is het complete bullshit dat ik alleen maar doemverhalen post:

Bernanke: Economie VS is sterk
Beurskoersen exploderen wereldwijd
Wall Street feest door
Rogers: Dow Jones naar de 100.000
[upd] Wall Street explodeert
'Economie VS veert over jaar op'

Maar ik zal voortaan alleen maar de officiële statements van Bernanke, Wouter Bos en Geithner posten, die hebben immers meer geloofwaardigheid. En uiteraard meer Paris Hilton-berichten want dat is tenminste wel echt nieuws.
pi_70315055
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 15:10 schreef Bulletdodger het volgende:
Wat mij steeds vaker opvalt, is dat mensen geen zin hebben om te horen wat de gevaren zijn van de beslissingen die zij (wij met z'n allen) al jaren hebben genomen. Specifiek mbt hypotheken en lenen.

Lijkt wel of heel NL lijdt aan het struisvogel-syndroom
pi_70315250
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 15:15 schreef pberends het volgende:

[..]

Als men het waarschijnlijk ware verhaal niet aan wil horen (wat ik zeer goed begrijp) gaat men dat wel ondervinden in de realiteit. Dan luister of lees je het niet zou ik zeggen.

De realiteit is dat

De economie van de VS ongeveer anderhalf jaar in een milde recessie is
Dat het consumentenvertrouwen in de VS en Duitsland zich aan het herstellen is
Dat de beurskoersen in 2009 zich wereldwijd herstellen
Dat de huizenprijzen in Nederland gemiddeld met ongeveer 5% gedaald zijn sinds eind 2007
Dat er geen massaontslagen zijn in Nederland en dat de werkeloosheid ook historisch laag is
Dat Nederland sinds ongeveer een jaar in een milde recessie is waarvan niet in te schatten is hoe die zich gaat ontwikkelen

Dat is de relaliteit. Wat jij allemaal bazelt is veel maar in elk geval niet de realiteit
pi_70316679
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 10:24 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

De realiteit is dat

De economie van de VS ongeveer anderhalf jaar in een milde recessie is
Volgens de cijfers van de VS, die aantoonbaar vaudt zijn (is al vaker gepost)
quote:
Dat het consumentenvertrouwen in de VS en Duitsland zich aan het herstellen is
Vicieuze cirkel. Beurskoersen gaan omhoog -> vertrouwen hersteld iets -> koersen gaan omhoog etc.
quote:
Dat de beurskoersen in 2009 zich wereldwijd herstellen
Gebeurde in de jaren 30 ook. Tijdens de neergaande trend van meerdere jaren
quote:
Dat de huizenprijzen in Nederland gemiddeld met ongeveer 5% gedaald zijn sinds eind 2007
Komt wss puur doordat de verkopers weigeren te dalen en dus niet verkopen. Het aantal verkochte huizen is historisch laag
quote:
Dat er geen massaontslagen zijn in Nederland en dat de werkeloosheid ook historisch laag is
Komt nog, na de bouwvak zal de grote klap vallen. Daarbij stijgt het aantal WW'ers nu nog immer
quote:
Dat Nederland sinds ongeveer een jaar in een milde recessie is waarvan niet in te schatten is hoe die zich gaat ontwikkelen
Als je -4,5% een "milde recessie" wilt noemen, wel ja. Ook worden de cijfers keer op keer negatief bijgesteld.
quote:
Dat is de relaliteit. Wat jij allemaal bazelt is veel maar in elk geval niet de realiteit
PB ziet meer dan jij, imo. Als ik jouw stuk zo lees, zie ik daar veel struisvogelpolitiek in.
  woensdag 24 juni 2009 @ 12:04:07 #271
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_70319096
quote:
Op maandag 22 juni 2009 22:33 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Vandaag gezien op TV, gemist? hier is de uitzending te bekijken:
http://www.goudzoekers.tv/video/aflevering-2-huizenmarkt
Dat huis in Almere: een paleisje volgens de bewoner Wel een beetje gedateerd trouwens. januari 2009.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_70319295
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 11:04 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Volgens de cijfers van de VS, die aantoonbaar vaudt zijn (is al vaker gepost)
[..]

Wie heeft het aangetoond?

Vicieuze cirkel. Beurskoersen gaan omhoog -> vertrouwen hersteld iets -> koersen gaan omhoog etc.
[..]
Dat ga jij dus ontkennen?

Gebeurde in de jaren 30 ook. Tijdens de neergaande trend van meerdere jaren
[..]

En de relavantie is?

Komt wss puur doordat de verkopers weigeren te dalen en dus niet verkopen. Het aantal verkochte huizen is historisch laag

Sws will 99% van de mensen niet verkopen
[..]

Komt nog, na de bouwvak zal de grote klap vallen. Daarbij stijgt het aantal WW'ers nu nog immer

Heb het dan ook niet over relaiteit maar over wat je verwacht wat er in de toekomst gaat gebeuren
[..]

Als je -4,5% een "milde recessie" wilt noemen, wel ja. Ook worden de cijfers keer op keer negatief bijgesteld.
[..]

Het is een milde recessie tot op heden

pi_70320075
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 15:15 schreef pberends het volgende:

Maar ik zal voortaan alleen maar de officiële statements van Bernanke, Wouter Bos en Geithner posten, die hebben immers meer geloofwaardigheid. En uiteraard meer Paris Hilton-berichten want dat is tenminste wel echt nieuws.
Ik denk ook dat de gemiddelde fokker berichten over Paris Hilton liever leest dan berichten over Bernanke, Bos en Geithner
pi_70320902
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 12:08 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Wie heeft het aangetoond?
Lees de BBB-reeks er maar op na. Daar wordt diverse malen aangehaald dat de rekenmethodes van de VS niet kloppen.
quote:
Dat ga jij dus ontkennen?
Yep, net zoals jij ontkent dat dit niet zo maar een recessie is.
quote:
En de relavantie is?
Simpel, de huidige situatie is een behoorlijk stuk erger dan de recessies van de jaren 80, of de internet bubble (imo). De volgende vergelijking die je dan moet maken, is de depressie. Tot nu toe volgen we, zo goed als, 1 op 1 die beurstrend. Inclusief stijgingen met dubbele cijfers.
quote:
Sws will 99% van de mensen niet verkopen
Die hebben dan ook 0% invloed op de prijzen.
quote:
Heb het dan ook niet over relaiteit maar over wat je verwacht wat er in de toekomst gaat gebeuren
O?
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 10:24 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

De realiteit is dat
[..]
Waar ging dat over dan?
quote:
Het is een milde recessie tot op heden
Wat is voor jou dan geen milde recessie?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-06-2009 12:58:11 ]
pi_70322292
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 12:57 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Lees de BBB-reeks er maar op na. Daar wordt diverse malen aangehaald dat de rekenmethodes van de VS niet kloppen.
[..]

Door wie?

Yep, net zoals jij ontkent dat dit niet zo maar een recessie is.
[..]

Waar zeg ik dat?

Simpel, de huidige situatie is een behoorlijk stuk erger dan de recessies van de jaren 80, of de internet bubble (imo). De volgende vergelijking die je dan moet maken, is de depressie. Tot nu toe volgen we, zo goed als, 1 op 1 die beurstrend. Inclusief stijgingen met dubbele cijfers.
[..]

Of economische groei. Niemand die nu kan voorspellen hoe het vlagje er in 2010 bijhangt

Die hebben dan ook 0% invloed op de prijzen.

Zolang 99% niet wil verkopen zullen de prijzen niet kelderen

Waar ging dat over dan?
[..]
Over het gebazel van Berend

Wat is voor jou dan geen milde recessie?

Minimaal 8% werkeloosheid over meerdere jaren, besteedbaar inkomen dat hard terugloopt, huizenprijzen die in 3 jaar halveren, bedrijven die omvallen en een overheid die masaal mensen moet ontslaan.

Van al deze punten is in juni 2009 geen sprake en ik zie al weer regio's die zich flink aan het herstellen zijn en je kan makkelijk van niet efficient personeel af. Best makkelijk een recessie op zijn tijd

pi_70329707
Het gaat nog niet zo hard naar beneden omdat de huizenverkopers in de ontkenningsfase zitten. Zelf heb ik het idee dat Nederland aan het instorten is en dan niet alleen de huizenmarkt.
pi_70332049
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 16:53 schreef Fastmatti het volgende:
Het gaat nog niet zo hard naar beneden omdat de huizenverkopers in de ontkenningsfase zitten. Zelf heb ik het idee dat Nederland aan het instorten is en dan niet alleen de huizenmarkt.
Kan je het ook nog onderbouwen?

Als je in de ontkenningsfase zit is je situatie niet erg uitzichtloos
pi_70332615
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 13:38 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]
Minimaal 8% werkeloosheid over meerdere jaren, besteedbaar inkomen dat hard terugloopt, huizenprijzen die in 3 jaar halveren, bedrijven die omvallen en een overheid die masaal mensen moet ontslaan.

Van al deze punten is in juni 2009 geen sprake en ik zie al weer regio's die zich flink aan het herstellen zijn en je kan makkelijk van niet efficient personeel af. Best makkelijk een recessie op zijn tijd
Je ziet regio's herstellen. Bedoel je hier in dat ze het al weer beter doen, of minder negatief? Mijn inziens gaan we namelijk op dit moment nog steeds achteruit, alleen is de snelheid er wat uitgehaald door al het sinterklaas gedrag van de overheid.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_70332731
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 18:31 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Je ziet regio's herstellen. Bedoel je hier in dat ze het al weer beter doen, of minder negatief? Mijn inziens gaan we namelijk op dit moment nog steeds achteruit, alleen is de snelheid er wat uitgehaald door al het sinterklaas gedrag van de overheid.
Ik heb het over wereldnivau, de groei zal toch uit het buitenland moeten komen
pi_70332992
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 18:31 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]
, alleen is de snelheid er wat uitgehaald door al het sinterklaas gedrag van de overheid.
Mar het sinterklaas gedrag is nu afgelopen en de bestedingen van de overheid zelf moet fors terug

De komende jaren zal de overheid fors afslanken omdat de budgetten teruggedraaid worden, waarnmee het sinterklaasgedrag dus niet geholpen heeft

Het besteden met geleend geld is afgelopen
De US overheid kan fors gaan printen, de ECB zal dat niet doen verwacht ik , tenminste niet zo makkelijk
pi_70333142
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 18:35 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Ik heb het over wereldnivau, de groei zal toch uit het buitenland moeten komen
Dan nog zie ik met name alleen cijfers die het minder slecht doen, niet cijfers die al positief zijn.
Overigens met een oplopende rente en een stijgende olie prijs zal groei ook worden afgeremd. Daar hebben grote bedrijven namelijk geen belang bij.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_70333182
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 18:51 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dan nog zie ik met name alleen cijfers die het minder slecht doen, niet cijfers die al positief zijn.
Irak en daarmee heel het midden oosten
pi_70333542
Ik werk voor een Chinees bedrijf en ik begin nu toch te merken dat ze daar ook op elke uitgave beginnen te besparen. De verkoop in China loopt nog op maar de export is totaal weggevallen. Mensen die menen dat er geen recessie is zijn gewoon 'knettergek', augustus is de maand dat de ontslaggolf echt op gang begint te komen en de klappen zullen zeer hard zijn. Ik verwacht een werkeloosheidspercentage van 10% voor het eind van het jaar.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_70334355
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 19:05 schreef xenobinol het volgende:
Ik werk voor een Chinees bedrijf en ik begin nu toch te merken dat ze daar ook op elke uitgave beginnen te besparen. De verkoop in China loopt nog op maar de export is totaal weggevallen. Mensen die menen dat er geen recessie is zijn gewoon 'knettergek', augustus is de maand dat de ontslaggolf echt op gang begint te komen en de klappen zullen zeer hard zijn. Ik verwacht een werkeloosheidspercentage van 10% voor het eind van het jaar.
Je hebt het over een vervijfvoudiging van het aantal werkelozen per maand
pi_70334575
Helpt niet DAM, als iemand het op internet post is het waar.
pi_70334644
Ik vind het best grappig.

Misschien kan je tot 10% komen als er een bom valt op Nederland maar dat lijkt me niet erg waarschijnlijk

Zelfs als er een sterke stijging komt dan kom je voor eind 2009 niet op 10% uit, hooguit 6%
pi_70334748
Ja maar dan meten ze het verkeerd.
pi_70334768
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 19:42 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Ja maar dan meten ze het verkeerd.
Hoe moeten ze dan meten?
pi_70336603
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 19:40 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik vind het best grappig.

Misschien kan je tot 10% komen als er een bom valt op Nederland maar dat lijkt me niet erg waarschijnlijk

Zelfs als er een sterke stijging komt dan kom je voor eind 2009 niet op 10% uit, hooguit 6%
Het CPB heeft nu al voorspeld dat de werkloosheid in 2010 10% zal zijn. Tot nu toe zijn alle ramingen sinds afgelopen september negatief bijgesteld. Zowel die van het CPB als het CBS.

De "bom" die op Nederland valt, zijn de massa-ontslagen in de transport, bouw en aanverwante industrieën.

De werkeloosheidsmetingen zijn verkeerd, omdat men de "nug"'ers niet meerekent.

De cijfers van de VS zijn fout, aangezien die ook de nuggers niet meenemen en ook de mensen die 2 banen hadden en er 1 verliezen worden niet meegenomen. De laatste groep is belangrijk, aangezien zij niet rond kunnen komen zonder de tweede baan.
  woensdag 24 juni 2009 @ 20:39:27 #290
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_70336770
Hoeveel de werkeloosheid oploopt is moeilijk te bepalen. Maar ik weet wel dat ik in mijn omgeving nu 4!! mensen ken die werkeloos zijn. In de 15 jaar hiervoor kende ik helemaal niemand die -onvrijwillig- werkeloos was.
En de mensen waarover ik het heb zijn tussen de 25 en 35 jaar oud. De meest lucratieve categorie voor een bedrijf.
The End Times are wild
pi_70336917
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 20:39 schreef LXIV het volgende:
Hoeveel de werkeloosheid oploopt is moeilijk te bepalen. Maar ik weet wel dat ik in mijn omgeving nu 4!! mensen ken die werkeloos zijn. In de 15 jaar hiervoor kende ik helemaal niemand die -onvrijwillig- werkeloos was.
En de mensen waarover ik het heb zijn tussen de 25 en 35 jaar oud. De meest lucratieve categorie voor een bedrijf.
bij ons worden alle tijdelijke contracten niet verlengd, en de mensen zelf weten het nog niet
Er zijn er bij waarvan ik twijfel of ze ooit weer werk zullen vinden
pi_70337251
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 20:35 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Het CPB heeft nu al voorspeld dat de werkloosheid in 2010 10% zal zijn. Tot nu toe zijn alle ramingen sinds afgelopen september negatief bijgesteld. Zowel die van het CPB als het CBS.

De "bom" die op Nederland valt, zijn de massa-ontslagen in de transport, bouw en aanverwante industrieën.

De werkeloosheidsmetingen zijn verkeerd, omdat men de "nug"'ers niet meerekent.

De cijfers van de VS zijn fout, aangezien die ook de nuggers niet meenemen en ook de mensen die 2 banen hadden en er 1 verliezen worden niet meegenomen. De laatste groep is belangrijk, aangezien zij niet rond kunnen komen zonder de tweede baan.
Eind 2010 is natuurlijk heel wat anders dan eind 2009. Als je de huidige werkeloosheidscijfers 18 maanden doortrekt dan zit je rond eind 2010 zo op 10%. Voor eind 2009 is dat niet realistisch

Ik zelf denk dat de werkeloosheid wel gaat oplopen maar niet al te hard. Vrijwel alle bedrijven zijn al aan het downsizen. Nu komt er nog wel een 2e ronde en dan met name na de bouwvak in de bouw maar je kan niet mensen blijven ontslaan. Daarnaast heeft de AOW een remmend effect
pi_70339554
Waarom zou je mensen niet kunnen blijven ontslaan? 80% minder verkoop in de nieuwbouw betekend gewoon dat er tienduizenden bouwvakkers niet meer nodig zijn. Voor een deel wordt dit opgelost door de Polen naar huis te sturen, maar de klappen in de bouwsector zullen gewoon enorm zijn. Ik ben bijna afgestudeerd en het is vrijwel onmogelijk een baan te vinden door alle vacaturestops.

Nederland zal vermoedelijk veel zwaarder getroffen worden door de instortende woningmarkt. De jaren 80 zijn terug, maar veel mensen lijken zich dit niet te beseffen. Daarbij heeft Nederland twintig jaar lang nergens in geïnvesteerd en dat gaat zich nu wreken.
pi_70340533
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 21:47 schreef Fastmatti het volgende:
Waarom zou je mensen niet kunnen blijven ontslaan? 80% minder verkoop in de nieuwbouw betekend gewoon dat er tienduizenden bouwvakkers niet meer nodig zijn. Voor een deel wordt dit opgelost door de Polen naar huis te sturen, maar de klappen in de bouwsector zullen gewoon enorm zijn. Ik ben bijna afgestudeerd en het is vrijwel onmogelijk een baan te vinden door alle vacaturestops.

Nederland zal vermoedelijk veel zwaarder getroffen worden door de instortende woningmarkt. De jaren 80 zijn terug, maar veel mensen lijken zich dit niet te beseffen. Daarbij heeft Nederland twintig jaar lang nergens in geïnvesteerd en dat gaat zich nu wreken.
Volgens mij zijn er 170.000 mensen werkzaam in de bouw, Stel dat je de helft naar buiten gooit en die allemaal geen nieuwe baan vinden dan nog is het maar een verhoging van ongeveer 1%. De bouw zal ook nog wel mensen hebben die van 44 of 45 die met pensioen gaan, die tellen dan ook niet meer mee en ook de Polen die weer terug gaan
pi_70340628
quote:

En dat terwijl er per onmiddellijk 200.000 woningen nodig zijn in de huursector, maar de bureaucratie moet de huizenbubble in stand houden
Nederland bouwt niet meer om een illusie te kunnen handhaven
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 24 juni 2009 @ 22:23:38 #296
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_70341169
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 22:11 schreef henkway het volgende:

Nederland bouwt niet meer om een illusie te kunnen handhaven
Nederland bouwt niet meer om dat bouwen niet veel meer opbrengt.
pi_70341239
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 22:23 schreef Doc het volgende:

[..]

200.000 woningen tussen Utrecht en Den Haag zijn binnen een week verhuurd
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 24 juni 2009 @ 22:34:56 #298
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_70341650
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 22:25 schreef henkway het volgende:

[..]

200.000 woningen tussen Utrecht en Den Haag zijn binnen een week verhuurd
Hangt van de prijs af die de huur op moet gaan worden.

Als je winst zou kunnen maken op huurwoningen bouwen ...
pi_70341659
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 22:23 schreef Doc het volgende:

[..]

Maar winst kan er nog steeds gemaakt worden hoor, niet meer zoveel als eerst, tja das pech
Maar ze bedenken zich in Den Haag nog wel als het werkeloosheidscijfer oploopt
I'll sing you a lullaby.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 24 juni 2009 @ 22:36:18 #300
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_70341701
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 22:35 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Maar winst kan er nog steeds gemaakt worden hoor.
O ja? Dan zou men wel bouwen ...
pi_70341721
quote:
Daarbij heeft Nederland twintig jaar lang nergens in geïnvesteerd en dat gaat zich nu wreken.
Precies, ooit was NL koploper in innovatie nu tellen we amper nog mee. De laatste grote successen waren de CD speler en het senseo apparaat
I'll sing you a lullaby.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')