Het beste is dat de overheid een paar duizend gezinnen uit hun woningen jaagt en de woningen vervolgens afbreekt.quote:Op maandag 22 juni 2009 22:17 schreef LXIV het volgende:
Volgens mij komen er nog altijd meer woningen ter beschikking. Zie de fundateller.
Vandaag gezien op TV, gemist? hier is de uitzending te bekijken:quote:Aflevering 2: Huizen
De huizenmarkt is in crisis. De kranten staan er vol mee. De sterke prijsstijgingen van de afgelopen jaren zijn ten einde, en de hoeveelheid verkochte huizen daalt sterk. En dus is er paniek. Belangenorganisaties roepen de regering op om maatregelen te nemen, en in zaaltjes door het hele land komen verontruste huiseigenaren samen om meer te weten te komen over de crisis op de huizenmarkt.
Maar hoe erg is het eigenlijk? Wie heeft er last van als de prijzen afvlakken en huizen langer te koop staan? De huiseigenaar? De verkoper? De huizenkoper?
Wie er in ieder geval last van heeft, is de makelaar. Als huizen verkopen je boterham is, is een daling in het aantal verkochte huizen meteen een aanslag op je omzet. En dus loopt een kwart van de makelaars het risico om failliet te gaan, het komende jaar.
Maar het is maar de vraag of de aankomende uitdunning van het makelaarsgilde de schuld is van de huidige crisis op de huizenmarkt. Want er zijn al langer veel te veel makelaars in Nederland. De afgelopen jaren kwamen er in elk dorp en elke stad heel veel makelaarskantoren bij, en dat terwijl de koek die verdeeld moest worden, niet echt werd. Al die nieuwe makelaarskantoren in de centra van de stad zouden weleens kunnen verdwijnen, denkt ook onderzoeker Peter Risseeuw.
Maar crisis op de huizenmarkt betekent niet alleen zorgen voor de makelaar, ook de huiseigenaar maakt zich zorgen. Maar is dat wel nodig? Goudzoekers kijkt naar de winnaars en verliezers van de huizencrisis...
Je stelt een vraag op een openbaar forum, maar je wilt dat slechts een iemand die algemene vraag - die iedereen zou kunnen beantwoorden - beantwoord? Opmerkelijk ...quote:Op maandag 22 juni 2009 20:50 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ik vroeg het aan jou, aan quotes van iemand anders vroeg ik niet. Anders had ik dat wel gedaan
Ik quote jou, dus die vraag is inderdaad op jou gerichtquote:Op maandag 22 juni 2009 22:37 schreef Doc het volgende:
[..]
Je stelt een vraag op een openbaar forum, maar je wilt dat slechts een iemand die algemene vraag - die iedereen zou kunnen beantwoorden - beantwoord? Opmerkelijk ...
... en het interesseert je dus geen ene moer wat anderen op die vraag antwoorden?quote:Op maandag 22 juni 2009 22:37 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ik quote jou, dus die vraag is inderdaad op jou gericht
Beantwoord de vraag nu maar gewoonquote:Op maandag 22 juni 2009 22:39 schreef Doc het volgende:
[..]
... en het interesseert je dus geen ene moer wat anderen op die vraag antwoorden?
Nee. Ik ben niet geinteresseerd in een privediscussie met jou. Ik kan me vinden in wat goverman schreef. Als jij het inhoudelijk niet interessant vind wat hij schreef, hoef je het ook verder niet van mij te weten want dan gaat het je niet om de inhoud.quote:Op maandag 22 juni 2009 22:44 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Beantwoord de vraag nu maar gewoon
Nee hij gaf een antwoord op de vraag die je stelde.quote:Op maandag 22 juni 2009 22:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ook goverman gaf geen antwoord op de vraag wat de politiek jou persoonlijk misdaan heeft
Dat ik daar geen antwoord op kan geven is omdat de politiek mij persoonlijk ook niets misdaan heeft.quote:Op maandag 22 juni 2009 22:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Denk dat je gewoon geen antwoord kan geven
Waarom leiden de jongeren eronder?quote:Op zondag 21 juni 2009 10:46 schreef Doc het volgende:
[..]
Ik wordt niet persoonlijk beperkt. Dat maak jij ervan.
Ik denk dat het slecht voor NL als geheel is. Voor mij als individu heeft het weinig directe consequenties op de korte termijn. Op de lange termijn denk ik dat we een onbetaalbaar systeem krijgen. Door nu noodzakelijke acties uit te stellen zadel je de jeugd op met dat onbetaalbare systeem. De ouderen profiteren en de jongen zullen daar onder leiden.
lijden of leiden?quote:Op maandag 22 juni 2009 23:04 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Waarom leiden de jongeren eronder?
quote:Op maandag 22 juni 2009 23:04 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Waarom leiden de jongeren eronder?
Ah, ik zie je reactie nu pas. Epische faal.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 10:20 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
stop de persen. De taxichauffeurs zorgen van het Amerikaanse handelstekort. Natuurlijk.![]()
Is dat nou wat je bedoelt met de fundamentals begrijpen ?
Heb je niets beters te doen dan in de ontkenningsfase te zitten en sneue persoonlijke-aanval-reacties te plaatsen?quote:Op dinsdag 23 juni 2009 15:04 schreef Bulletdodger het volgende:
pberends: heb jij je stokpaardjes weer van stal gehaald over amerika en de huizenmarkt?
Heb je echt niets beters te doen?
over epische faal gesproken
Als men het waarschijnlijk ware verhaal niet aan wil horen (wat ik zeer goed begrijp) gaat men dat wel ondervinden in de realiteit. Dan luister of lees je het niet zou ik zeggen.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 15:10 schreef Bulletdodger het volgende:
ik vind het gewoon typisch dat als er iets te bashen valt op deze onderwerpen jij er als de kippen bij bent om de FP daarmee te "bevuilen"
Wat mij steeds vaker opvalt, is dat mensen geen zin hebben om te horen wat de gevaren zijn van de beslissingen die zij (wij met z'n allen) al jaren hebben genomen. Specifiek mbt hypotheken en lenen.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 15:10 schreef Bulletdodger het volgende:
ik vind het gewoon typisch dat als er iets te bashen valt op deze onderwerpen jij er als de kippen bij bent om de FP daarmee te "bevuilen"
De realiteit is datquote:Op dinsdag 23 juni 2009 15:15 schreef pberends het volgende:
[..]
Als men het waarschijnlijk ware verhaal niet aan wil horen (wat ik zeer goed begrijp) gaat men dat wel ondervinden in de realiteit. Dan luister of lees je het niet zou ik zeggen.
Volgens de cijfers van de VS, die aantoonbaar vaudt zijn (is al vaker gepost)quote:Op woensdag 24 juni 2009 10:24 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
De realiteit is dat
De economie van de VS ongeveer anderhalf jaar in een milde recessie is
Vicieuze cirkel. Beurskoersen gaan omhoog -> vertrouwen hersteld iets -> koersen gaan omhoog etc.quote:Dat het consumentenvertrouwen in de VS en Duitsland zich aan het herstellen is
Gebeurde in de jaren 30 ook. Tijdens de neergaande trend van meerdere jarenquote:Dat de beurskoersen in 2009 zich wereldwijd herstellen
Komt wss puur doordat de verkopers weigeren te dalen en dus niet verkopen. Het aantal verkochte huizen is historisch laagquote:Dat de huizenprijzen in Nederland gemiddeld met ongeveer 5% gedaald zijn sinds eind 2007
Komt nog, na de bouwvak zal de grote klap vallen. Daarbij stijgt het aantal WW'ers nu nog immerquote:Dat er geen massaontslagen zijn in Nederland en dat de werkeloosheid ook historisch laag is
Als je -4,5% een "milde recessie" wilt noemen, wel ja. Ook worden de cijfers keer op keer negatief bijgesteld.quote:Dat Nederland sinds ongeveer een jaar in een milde recessie is waarvan niet in te schatten is hoe die zich gaat ontwikkelen
PB ziet meer dan jij, imo. Als ik jouw stuk zo lees, zie ik daar veel struisvogelpolitiek in.quote:Dat is de relaliteit. Wat jij allemaal bazelt is veel maar in elk geval niet de realiteit
Dat huis in Almere: een paleisje volgens de bewonerquote:Op maandag 22 juni 2009 22:33 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Vandaag gezien op TV, gemist? hier is de uitzending te bekijken:
http://www.goudzoekers.tv/video/aflevering-2-huizenmarkt
quote:Op woensdag 24 juni 2009 11:04 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Volgens de cijfers van de VS, die aantoonbaar vaudt zijn (is al vaker gepost)
[..]
Wie heeft het aangetoond?
Vicieuze cirkel. Beurskoersen gaan omhoog -> vertrouwen hersteld iets -> koersen gaan omhoog etc.
[..]
Dat ga jij dus ontkennen?
Gebeurde in de jaren 30 ook. Tijdens de neergaande trend van meerdere jaren
[..]
En de relavantie is?
Komt wss puur doordat de verkopers weigeren te dalen en dus niet verkopen. Het aantal verkochte huizen is historisch laag
Sws will 99% van de mensen niet verkopen
[..]
Komt nog, na de bouwvak zal de grote klap vallen. Daarbij stijgt het aantal WW'ers nu nog immer
Heb het dan ook niet over relaiteit maar over wat je verwacht wat er in de toekomst gaat gebeuren
[..]
Als je -4,5% een "milde recessie" wilt noemen, wel ja. Ook worden de cijfers keer op keer negatief bijgesteld.
[..]
Het is een milde recessie tot op heden
Ik denk ook dat de gemiddelde fokker berichten over Paris Hilton liever leest dan berichten over Bernanke, Bos en Geithnerquote:Op dinsdag 23 juni 2009 15:15 schreef pberends het volgende:
Maar ik zal voortaan alleen maar de officiële statements van Bernanke, Wouter Bos en Geithner posten, die hebben immers meer geloofwaardigheid. En uiteraard meer Paris Hilton-berichten want dat is tenminste wel echt nieuws.
Lees de BBB-reeks er maar op na. Daar wordt diverse malen aangehaald dat de rekenmethodes van de VS niet kloppen.quote:
Yep, net zoals jij ontkent dat dit niet zo maar een recessie is.quote:Dat ga jij dus ontkennen?
Simpel, de huidige situatie is een behoorlijk stuk erger dan de recessies van de jaren 80, of de internet bubble (imo). De volgende vergelijking die je dan moet maken, is de depressie. Tot nu toe volgen we, zo goed als, 1 op 1 die beurstrend. Inclusief stijgingen met dubbele cijfers.quote:En de relavantie is?
Die hebben dan ook 0% invloed op de prijzen.quote:Sws will 99% van de mensen niet verkopen
O?quote:Heb het dan ook niet over relaiteit maar over wat je verwacht wat er in de toekomst gaat gebeuren
Waar ging dat over dan?quote:Op woensdag 24 juni 2009 10:24 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
De realiteit is dat
[..]
Dat is de relaliteit. Wat jij allemaal bazelt is veel maar in elk geval niet de realiteit
Wat is voor jou dan geen milde recessie?quote:Het is een milde recessie tot op heden
quote:Op woensdag 24 juni 2009 12:57 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Lees de BBB-reeks er maar op na. Daar wordt diverse malen aangehaald dat de rekenmethodes van de VS niet kloppen.
[..]
Door wie?
Yep, net zoals jij ontkent dat dit niet zo maar een recessie is.
[..]
Waar zeg ik dat?
Simpel, de huidige situatie is een behoorlijk stuk erger dan de recessies van de jaren 80, of de internet bubble (imo). De volgende vergelijking die je dan moet maken, is de depressie. Tot nu toe volgen we, zo goed als, 1 op 1 die beurstrend. Inclusief stijgingen met dubbele cijfers.
[..]
Of economische groei. Niemand die nu kan voorspellen hoe het vlagje er in 2010 bijhangt
Die hebben dan ook 0% invloed op de prijzen.
Zolang 99% niet wil verkopen zullen de prijzen niet kelderen
Waar ging dat over dan?
[..]
Over het gebazel van Berend
Wat is voor jou dan geen milde recessie?
Minimaal 8% werkeloosheid over meerdere jaren, besteedbaar inkomen dat hard terugloopt, huizenprijzen die in 3 jaar halveren, bedrijven die omvallen en een overheid die masaal mensen moet ontslaan.
Van al deze punten is in juni 2009 geen sprake en ik zie al weer regio's die zich flink aan het herstellen zijn en je kan makkelijk van niet efficient personeel af. Best makkelijk een recessie op zijn tijd
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |