quote:'FC Twente: geen rechtsgeldig akkoord met Cissé'
Het voorcontract dat FC Twente volgens voorzitter Joop Munsterman met Sekou Cissé heeft gesloten, is mogelijk niet rechtsgeldig. De KNVB is ingeschakeld om de papieren onder de loep te nemen.
Dat bevestigt de voetbalbond in De Telegraaf. De KNVB voegt daaraan toe dat het niet inhoudelijk wenst in te gaan op de zaak.
FC Twente-preses Munsterman claimde afgelopen week dat Cissé volgend seizoen in Enschede speelt, omdat de Ivoriaan een voorcontract bij de club heeft getekend. De voorzitter verbaasde zich dan ook over de andere geruchten rond een transfer van de Roda JC-aanvaller.
Maar de situatie blijkt anders te liggen. Onder het voorcontract ontbreekt de handtekening van de officiële makelaar van Cissé, FIFA-zaakwaarnemer Adama Fofana. Zodoende heeft de verbintenis geen rechtsgeldigheid.
Een vergelijkbare situatie is die Afonso Alves en AZ. Ook de Alkmaarders dachten een voorcontract met de Braziliaan gesloten te hebben, maar misten de handtekening van zijn officiële agent. Zodoende kon Alves alsnog naar Middlesbrough verkassen.
Munsterman maakt zich geen zorgen over de zaak. "Uiteindelijk bepaalt de speler zelf waar hij heen gaat", zegt hij in de ochtendkrant.
Volgens het Algemeen Dagblad hoeft FC Twente niet meer te vrezen voor de concurrentie van Feyenoord. De Rotterdammers dachten met een externe financier de transfer van de Ivoriaan te bekostigen, maar onderschatten de hoogte van de som.
Feyenoord hield rekening met een bedrag van twee á drie miljoen euro, maar Roda JC verlangt minimaal het dubbele. De deal met de externe financier is daardoor van de baan. FC Twente kan dat bedrag wel ophoesten, zeker wanneer Marko Arnautovic en Ejero Elia de Veste verlaten.
Ondertussen liggen ook buitenlandse clubs op de loer voor Cissé. Naast de sluimerende interesse vanuit Engeland, hebben ook enkele Franse clubs hun oog laten vallen op de aanvaller.
quote:Sekou Cissé (Roda JC) wil carrière bij Twente voortzetten
Datum: 9-jun-2009 23:38
Aan de soap rond Roda JC-aanvaller Sekou Cissé (foto) lijkt eindelijk een einde te komen. De Ivoriaan spreekt dinsdag tegen VI zijn voorkeur voor FC Twente uit. De afgelopen periode werd Cissé aan verschillende clubs gelinkt, waaronder Feyenoord, Everton en Portsmouth. 'Ik heb mijn keuze gemaakt, ik wil naar FC Twente. Dat heb ik ook laten weten aan Mario Been van Feyenoord. Ik vind hem een goede man en hij lijkt me een toptrainer, maar ik geef toch de voorkeur aan Twente. Die club is op dit moment het beste voor mijn ontwikkeling als voetballer, denk ik,' aldus Cissé.
Ook enkele Engelse clubs waren in de spits geïnteresseerd. De stap naar het buitenland wil Cissé alleen nog niet zetten. 'Mijn droom is ooit in Engeland te spelen, maar nu heb ik nog niet genoeg interlands gespeeld voor een werkvergunning. Twente is voor mij nu de juiste stap.'
Toch is het maar de vraag of Cissé daadwerkelijk de overstap maakt naar Enschede. Roda JC en FC Twente bereikten nog geen overeenstemming over een transfersom. De aanvaller: 'Ik wacht nu rustig af en hoop dat de clubs er samen uitkomen. Roda blijft altijd in mijn hart, maar nu moet de club mij deze kans ook gunnen. Langer blijven is voor mij geen optie.' (JvE)
quote:Roda-suikeroom Hendriks overweegt Cissé te kopen
12 juni 2009
Naast een handvol binnen- en buitenlandse clubs is er nog een koper op de markt voor Sekou Cissé. Arnold Hendriks, de suikeroom van Roda JC, overweegt serieus om de Ivoriaan zelf aan te trekken en hem vervolgens in Kerkrade te houden.
"Genoeg clubs willen hem hebben, maar Roda heeft nog geen bod geaccepteerd. Gelukkig maar. Ik las dat hij 2,5 miljoen euro zou moeten kosten. Geloof mij, voor dat geld gaat hij echt niet weg. Dan koop ik hem eerder zelf en blijft hij gewoon in Kerkrade. Echt waar", zegt de steenrijke Hendriks in Voetbal International.
Volgens Hendriks is Cisse te vergelijken met Arouna Koné, die enkele jaren geleden voor een enorm bedrag naar PSV verhuisde. "Ik vind Cissé veel beter dan Koné, en die ging voor negen miljoen naar PSV. In mijn hoofd heb ik een prijs die ik voor hem wil betalen. Alleen als andere clubs meer bieden, dan vertrekt hij."
De suikeroom hekelt de rol van FC Twente, dat voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten. "Twente denkt hem voor een fooi te kunnen halen zeker. Ze vangen vijftien miljoen euro voor Marko Arnautovic en nóg een enorm bedrag voor Eljero Elia. Terwijl Cissé een veel betere buitenspeler is dan Elia. Cissé is veel sterker aan de bal, haalt de achterlijn vaker, is tweebenig en heeft een fantastisch schot. Ik zeg je dat hij een Europese topper wordt. Roda JC moet zich hard durven opstellen", vindt hij.
Nog steeds niet rond dus.quote:Met Roda JC is Munsterman nog in de slag over de afkoopsom van Sekou Cissé. De Ivoriaan tekende al een voorcontract in Enschede, maar Roda vraagt vooralsnog vijf miljoen, waar Twente niet verder wil gaan dan 2,5 miljoen.
quote:PSV meldt zich in Kerkrade voor Roda-aanvaller Cissé
22/06/2009 19:00
EXCLUSIEF - Na een periode van relatieve rust, is de dans om de diensten van Sekou Cissé opnieuw begonnen. Afgelopen maandag meldde PSV zich officieel bij Roda JC, terwijl ook FC Twente en Feyenoord de 24-jarige aanvaller nog altijd in het vizier hebben.
Op dit moment lijken de Rotterdammers de beste papieren te hebben voor het contracteren van de achtvoudig Ivoriaans international. Vorige week sprak een delegatie van Feyenoord met de Limburgers, die de vraagprijs inmiddels tot een niveau van vijf miljoen euro hebben gesteld.
In eerste instantie bood FC Twente de helft, maar voorzitter Joop Munsterman heeft begin deze week weer contact gezocht met de clubleiding van Roda JC. Mocht Feyenoord de aanvaller overnemen, dan zou daar naast een geldbedrag de komst van een overbodige speler tegenover kunnen staan.
quote:Feyenoord versterkt zich met Roda-aanvaller Cissé
Sekou Cissé speelt vanaf komend seizoen voor Feyenoord. De Rotterdammers bereikten een akkoord met Roda JC en de aanvaller over een directe overgang. Feyenoord-trainer Mario Been liet weten dat de transfer dinsdag is afgerond.
'Ik ben heel blij dat we Cissé binnen hebben', aldus Been tegen Voetbal International. 'Sekou is een hele talentvolle speler, die op meerdere posities uit de voeten kan. We moesten ons voorin versterken en dat is gelukt. Ik verwacht hem snel te verwelkomen op de training.'
Cissé speelde sinds 2004 bij Roda JC, in 133 competitieduels scoorde de Ivoriaan 24 keer. De 23-jarige aanvaller wilde graag hogerop en leek dicht bij een transfer naar FC Twente. Bij de club uit Kerkrade stond de zevenvoudig international nog tot medio 2011 onder contract.
Hoeveel heeft Leo opgemaakt dan?quote:Op dinsdag 30 juni 2009 22:21 schreef Blawh het volgende:
Wat jammer, had gehoopt dat Leo leukere dingen kon doen met het geld. Ben totaal niet kapot van Cissé .
Ik vind dat toch niet veel geld voor zo'n speler.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 22:24 schreef Blawh het volgende:
[..]
Afgaande op de berichtgeving zal Cisse toch minimaal 3 miljoen gekost hebben denk ik.
Dan moet je wat vaker naar voetbalwedstrijden kijken.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 22:28 schreef Mr_DG het volgende:
Ik snap niet wat er nou zo goed aan die jongen is dat Twente, Feyenoord en in mindere mate Psv achter hem aan zaten.
Maar ja, in ieder geval leuk voor die jongen.
Waarin blinkt hij echt uit? Hij is vooral erg snel, maar een koele afmaker met een redelijke voorzet vind ik hem niet. Een betere versie van Slory (op de andere flank), een slechtere versie van Babel.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 22:29 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Dan moet je wat vaker naar voetbalwedstrijden kijken.
Hmmmmmmmmmmm....quote:
Volgens mijn bronnen circa 5.000.000. Mogelijk is het 3.000.000 direct en de rest in termijnen. Voor ons lijkt me dat een goede zaak. Het is een aardige voetballer, maa zijn rendement valt tegen en voor deze prijs vind ik het prima dat hij vertrekt.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 22:31 schreef TC03 het volgende:
Volgens NOS-TT heeft hij ¤3 miljoen gekost.
Ik hoorde 3 miljoen + een gedeelte van een eventuele doorverkoop.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 22:33 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Volgens mijn bronnen circa 5.000.000. Mogelijk is het 3.000.000 direct en de rest in termijnen. Voor ons lijkt me dat een goede zaak. Het is een aardige voetballer, maa zijn rendement valt tegen en voor deze prijs vind ik het prima dat hij vertrekt.
Dat zou ook kunnen, + nog iets in termijnen denk ik.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 22:35 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Ik hoorde 3 miljoen + een gedeelte van een eventuele doorverkoop.
Ik vind hem niet beter dan een Slory of Bruins die al in de Kuip rondlopen. Ik snap niet wat ie aan feyenoord toevoegd.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 22:29 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Dan moet je wat vaker naar voetbalwedstrijden kijken.
Ja, want Feyenoord-spelers willen naar Roda JC terwijl ze stukken beter kunnen...quote:Op dinsdag 30 juni 2009 22:33 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
Hmmmmmmmmmmm....
Het blijft veel, maar de transfermarkt is éénmaal opgefokt. Had liever 2.25 + Hofs gehad, was best mogelijk geweest denk ik, maargoed.
Externe investering.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 22:37 schreef pfaf het volgende:
Ik wist niet eens dat Feyenoord daar het geld voor had!
Ik ben benieuwd hoe hij het op een hoger niveau gaat doen...
Ik denk niet dat Hofs veel beter dan Roda aankan. Voor de top en ook voor clubs als Twente en Heerenveen en zelfs Feyenoord komt hij tekort.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 22:37 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Ja, want Feyenoord-spelers willen naar Roda JC terwijl ze stukken beter kunnen...
quote:
quote:Soap rond Cisse steeds merkwaardiger
dinsdag 30 juni 2009 | 23:41
TC Tubantia
ENSCHEDE - De soap rond Roda-aanvaller Sekou Cisse neemt steeds merkwaardige vormen aan. Zowel Feyenoord als Roda meldde dinsdagavond dat de twee clubs eruit zijn, maar volgens voorzitter Joop Munsterman wil de speler nog steeds naar Twente.
,,Ik heb dinsdagavond zijn zaakwaarnemer nog gesproken en die vertelde ons dat hij naar Twente wil", aldus Munsterman. ,,Of hij ook echt naar Twente komt? Dat durf ik pas te zeggen als hij bij ons op het veld staat.''
Dat dusquote:Op woensdag 1 juli 2009 00:24 schreef M0NTANA het volgende:
Feyenoord mocht Cissé voor weinig overnemen als Feyenoord Roda op de laatste speeldag zou laten winnen.
Ah, Djibril. Al is die net op weg naar Panathinaikos. Dus is Munsterman weer te laat.quote:Op woensdag 1 juli 2009 11:01 schreef zjroentje het volgende:
Of Munsterman heeft het telefoonnummer van de zaakwaarnemer van een andere Cisse. Foutje bedankt.
quote:De transfersaga rond Roda JC-spits Sekou Cissé neemt bizarre vormen aan. Feyenoord en Twente vechten om zijn handtekening, maar vooralsnog staat de speler onder contract in Kerkrade.
Gido Vader, perswoordvoerder van Feyenoord, reageert woensdag tegenover NU.nl op de berichten.
"De transfer is nog niet rond. Er moeten nog zaken geregeld worden. Zodra het definitief is zetten wij het op de clubsite."
VI berichtte dinsdagavond nog dat de deal rond zou zijn. Het weekblad tekende uit de mond van Feyenoordtrainer Mario Been op dat de spits van Roda JC 'binnen' was. Ook de NOS meldt dat Cissé Feyenoorder is.
Twente
Volgens FC Twente-voorzitter Joop Munsterman wil de Ivoriaan nog steeds naar FC Twente.
"Ik heb dinsdagavond zijn zaakwaarnemer nog gesproken en die vertelde ons dat hij naar Twente wil", aldus Munsterman in de Twentsche Courant Tubantia. "Of hij ook echt naar Twente komt? Dat durf ik pas te zeggen als hij bij ons op het veld staat."
Vijf miljoen
De spits moet voor de Limburgse club naar verluidt vijf miljoen euro in het laatje brengen. Op dat gebied lijkt het kapitaalkrachtigere FC Twente de bovenhand te hebben.
Die gast tikt echt niet helemaalquote:
quote:'Munsterman sprak met huisvriend Cissé'
In Voetbal International was onlangs al te lezen dat Sekou Cissé meerdere zaakwaarnemers zou hebben. Een oude huisvriend dacht dat hij de belangenbehartiger was van de Roda-aanvaller en nu blijkt dat deze oude bekende de afgelopen dagen contact had met Joop Munsterman. De voorzitter van FC Twente kreeg van de huisvriend te horen dat Cissé nog steeds dolgraag naar Enschede zou willen komen, maar dit blijkt achteraf niet waar te zijn. Cissé bood hiervoor vandaag telefonisch zijn excuses aan aan de voorzitter van de Tukkers.
Ah, Ajax.quote:Op donderdag 2 juli 2009 11:19 schreef M0NTANA het volgende:
De soap gaat nu steeds leuker worden aangezien er een derde club concreet is geworden!
Kan alleen niet zeggen welke club.
Als dat al zo zou zijn, wellicht omdat ze Elia niet kunnen krijgen dan??quote:
PSV?quote:Op donderdag 2 juli 2009 11:19 schreef M0NTANA het volgende:
De soap gaat nu steeds leuker worden aangezien er een derde club concreet is geworden!
Kan alleen niet zeggen welke club.
quote:Ajax grijpt naast Cissé
Van onze sportcorrespondent
KERKRADE - Tot grote verbazing van Roda JC heeft Ajax afgelopen dagen alsnog geprobeerd Sekou Cissé vast te leggen. Nadat bekend werd dat Roda JC overeenstemming had bereikt met Feyenoord over een transfersom van 3,5 miljoen euro, meldde Ajax zich ineens bij de Limburgers.
Roda JC houdt echter vast aan de met Feyenoord gesloten deal, terwijl Cissé zelf naar Feyenoord wil. Cissé komt zondag naar Rotterdam voor de medische keuring, afronding van de deal en ondertekening van zijn vierjarig contract.
De late inmenging van Ajax is opvallend, omdat de afgelopen tijd alleen Feyenoord en FC Twente naar de gunsten van Cissé dongen. De interesse van Ajax voor Cissé kan niet los worden gezien van de moeizame onderhandelingen over Eljero Elia met FC Twente.
Oh, wat zijn we toch goed.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 08:12 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
En wederom troeven we Ajax af met een transfer!
Ajax!
quote:Op vrijdag 3 juli 2009 08:12 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Ajax!
Grapje toch Dirk, hè, grapje hè?quote:Op vrijdag 3 juli 2009 08:12 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Ajax!
Komt voor mij ook niet als verrassing. Ben blij dat het niet doorgaat.quote:
Niet gek dat Roda JC vasthoud aan de overgekomen constructie met Feyenoord. Kan er helaas niks over zeggen, maar als je op een dergelijke manier spelers haalt ben je echt een luchtkasteel dat op instorten staat!quote:Op vrijdag 3 juli 2009 08:12 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Ajax!
Is toch algemeen bekend dat ze geen geld hebben?quote:Op vrijdag 3 juli 2009 08:43 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Niet gek dat Roda JC vasthoud aan de overgekomen constructie met Feyenoord. Kan er helaas niks over zeggen, maar als je op een dergelijke manier spelers haalt ben je echt een luchtkasteel dat op instorten staat!
Dan zegt het toch genoeg dat je bij Ajax & Twente een hogere transfersom eruit kon onderhandelen en toch vasthoud aan de Feijenoord "deal".quote:Op vrijdag 3 juli 2009 08:46 schreef Happel het volgende:
[..]
Is toch algemeen bekend dat ze geen geld hebben?
Feijenoord heeft Roda JC laten winnen de laatste wedstrijd en daardoor eerste optie op Cissé gekregen, nou en.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 08:48 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Dan zegt het toch genoeg dat je bij Ajax & Twente een hogere transfersom eruit kon onderhandelen en toch vasthoud aan de Feijenoord "deal".
Gezien de slotfase van die wedstrijd geloof ik daar helemaal niks van.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 08:59 schreef Happel het volgende:
[..]
Feijenoord heeft Roda JC laten winnen de laatste wedstrijd en daardoor eerste optie op Cissé gekregen, nou en.
Het wordt wel gesuggereerd, maar als het echt zo iets zijn het dertig geweldige acteurs.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 09:01 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Gezien de slotfase van die wedstrijd geloof ik daar helemaal niks van.
Het verschil tussen Play-Offs en rechtstreekse degradatie was nog geen 5mm.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 09:03 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Het wordt wel gesuggereerd, maar als het echt zo iets zijn het dertig geweldige acteurs.
Feyenoord kreeg in de slotfase een onterechte penalty mee, die benut werd en daarna kon Castro een schot van Makaay maar net redden. Voor hetzelfde geld was het toch nog verkeerd afgelopen daar.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 09:03 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Het wordt wel gesuggereerd, maar als het echt zo iets zijn het dertig geweldige acteurs.
Ja die geruchten doen wel de rondte. Mooi he?quote:Op vrijdag 3 juli 2009 08:59 schreef Happel het volgende:
[..]
Feijenoord heeft Roda JC laten winnen de laatste wedstrijd en daardoor eerste optie op Cissé gekregen, nou en.
Het zal mij aan me reet roesten of we zo in de Eredivisie zijn gebleven.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 09:05 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Ja die geruchten doen wel de rondte. Mooi he?
Bron?quote:Op vrijdag 3 juli 2009 08:59 schreef Happel het volgende:
[..]
Ik geloof er in dit geval absoluut niet in, er zijn wel een aantal wedstrijden in het verleden waar ik twijfels bij heb.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 09:11 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Het zal mij aan me reet roesten of we zo in de Eredivisie zijn gebleven.
Same here.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 09:15 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Ik geloof er in dit geval absoluut niet in
Precies. Slap gelulquote:Op vrijdag 3 juli 2009 09:05 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Fetenoord kreeg in de slotfase een onterechte penalty mee, die benut werd en daarna kon Castro een schot van Makaay maar net redden. Voor hetzelfde geld was het toch nog verkeerd afgelopen daar.
geruchten in de wereld gebracht door een zatte vriendengroep die dachten 1+1=2 te rekenen in de kroeg.... zoiets zal het wel zijnquote:Op vrijdag 3 juli 2009 09:05 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Ja die geruchten doen wel de rondte. Mooi he?
quote:Ajax meldde zich tevergeefs bij Roda voor Cissé
03/07/2009 09:01
Sekou Cissé blijft een gewild transferobject, ook nadat Feyenoord de komst van de aanvaller wereldkundig heeft gemaakt. Ajax meldde zich donderdag tevergeefs bij Roda JC voor de Ivoriaan.
Dinsdag liet Feyenoord-trainer Mario Been weten dat zijn club er in geslaagd is om Cissé voor de komende vier seizoenen vast te leggen, maar geheel officieel lijkt de transfer nog niet beklonken.
FC Twente is nog steeds van mening dat Cissé komend seizoen in Enschede speelt. De zaakwaarnemer van de aanvaller liet voorzitter Joop Munsterman dinsdagavond nog weten dat Cissé nog altijd van plan is naar Twente te gaan.
Cissé zelf leek dit vorige maand ook van plan te zijn. 'Ik heb mijn keuze gemaakt: ik wil naar FC Twente. Dat heb ik ook laten weten aan Mario Been van Feyenoord', vertelde hij aan Voetbal International.
Cissé speelt sinds 2004 bij Roda JC, in 133 competitieduels scoorde de Ivoriaan 24 keer. De 23-jarige aanvaller wil echter graag hogerop. Bij de club uit Kerkrade stond de zevenvoudig international nog tot medio 2011 onder contract.
toch is het best vreemd, in al die jaren bij rjc heeft ie nog nooit voor een relletje of weet ik wat gezorgd. Altijd een modelprof voor zover ik kan beoordelen. Zal dus een speeltje van de makelaars zijnquote:Op vrijdag 3 juli 2009 13:37 schreef DeVinger het volgende:
Hoe kan er zoveel onduidelijkheid over een transfer ontstaan he!!!
Zondag dus gewoon gekeurd en dan is het zeker of gaan er dan nog rechtzaken en slavernij-issues opspelen?
Feyenoord Netwerkquote:Op zondag 5 juli 2009 12:41 schreef Angstgegner het volgende:
De supporters van Feyenoord knijpen hem behoorlijk. Wat een volk. Sommige heren zijn zelfs zo gek dat ze naar Parijs zijn gegaan om te kijken of Cissé in het vliegtuig. Ik zou me doodlachen als hij alsnog naar Twente zou gaan. Lees de hele soap maar op het forum van Feyenoord Netwerk.
Waarom zou je dat niet kunnen zeggen? Ben je Martin van Geel ofzo?quote:Op vrijdag 3 juli 2009 08:43 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Niet gek dat Roda JC vasthoud aan de overgekomen constructie met Feyenoord. Kan er helaas niks over zeggen, maar als je op een dergelijke manier spelers haalt ben je echt een luchtkasteel dat op instorten staat!
Misschien omdat je dan in het vervolg niks meer te weten krijgt.quote:Op zondag 5 juli 2009 14:38 schreef BigKahuna het volgende:
[..]
Waarom zou je dat niet kunnen zeggen? Ben je Martin van Geel ofzo?
Ach als ie Makaay 10 assists geeft en er zelf 9 scoort kan ie over 2 jaar voor een miljoentje of 6 naar HSV ofzo. Maar wie weet ontwikkeld ie zich hard en gaat ie veel scoren... Niet elke speler hoeft 'de grote man' te worden, het gaat om het team.quote:Op zondag 5 juli 2009 21:07 schreef -Vaduz- het volgende:
Een slechte aankoop zal het vast niet zijn, maar het zal allesbehalve de grote man van Feyenoord worden. Hij moet me overtuigen.
Aldus Munsterman. Zal dus zeker niet weinig gaan verdienen.quote:“Tegen het salaris wat hij bij Feyenoord krijgt, kunnen wij niet op”
quote:Op zondag 5 juli 2009 21:12 schreef Kopbal het volgende:
Munsterman is weer lekker onprofessioneel bezig
Mijn god, wat een mofs gespuis.
quote:Op zondag 5 juli 2009 21:11 schreef Blawh het volgende:
[..]
Aldus Munsterman. Zal dus zeker niet weinig gaan verdienen.
Ook gefrustreerd dus.quote:AMSTERDAM -
Technisch directeur Martin van Geel van Ajax betreurt zijn uitlatingen over de overgang van Denny Landzaat van Wigan Athletic naar Feyenoord. ‘Ik heb geen handige dingen geroepen. Dat heb ik Peter Bosz van Feyenoord ook telefonisch laten weten.’
Van Geel verklaarde onder meer dat Ajax niet wilde voldoen aan de hoge salariseis van de middenvelder. ‘Als het gaat om zulke bedragen, dan haken wij af’, zei de technisch directeur van Ajax. Feyenoord nam zondag in een persbericht afstand van de uitspraken van Van Geel. ‘Daarna heb ik Peter Bosz gebeld’, aldus Van Geel. ‘Alle problemen zijn nu weer uit de wereld. Ik ben niet slim geweest.’
Hebben al genoeg grote mannen rondlopen (met dito salarisquote:Op zondag 5 juli 2009 21:07 schreef -Vaduz- het volgende:
Een slechte aankoop zal het vast niet zijn, maar het zal allesbehalve de grote man van Feyenoord worden. Hij moet me overtuigen.
Dat eerste lijkt me niet echt realistisch, dat tweede misschien wel, maar probleem voor Feyenoord is dat de gemaakte winst voor een groot deel naar Roda zal gaan.quote:Op zondag 5 juli 2009 21:10 schreef Ritmo het volgende:
Ach als ie Makaay 10 assists geeft en er zelf 9 scoort kan ie over 2 jaar voor een miljoentje of 6 naar HSV ofzo.
Hoezo dan? Hebben die Feyenoord korting gegegeven in ruil voor een groot deel van het bedrag bij doorverkoop ofzo? Dat zal toch niet meer dan 10 % zijn?quote:Op zondag 5 juli 2009 22:10 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat eerste lijkt me niet echt realistisch, dat tweede misschien wel, maar probleem voor Feyenoord is dat de gemaakte winst voor een groot deel naar Roda zal gaan.
Nee, natuurlijk geen 10%. Wat dacht jij dan?quote:Op zondag 5 juli 2009 22:12 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Hoezo dan? Hebben die Feyenoord korting gegegeven in ruil voor een groot deel van het bedrag bij doorverkoop ofzo? Dat zal toch niet meer dan 10 % zijn?
Ik weet niet wat gebruikelijk is eigenlijk... Wat denk jij?quote:Op zondag 5 juli 2009 22:13 schreef Happel het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk geen 10%. Wat dacht jij dan?
Dat is hij denk ik niet waard, daarvoor is zijn rendement te beperkt. Maar van de eventuele meeropbrengst komt inderdaad iets van 50% bij Roda terecht.quote:
Normaal zal het rond de 20% liggen, in Feyenoord's situatie sta ik niet raar te kijken bij iets van 50%.quote:Op zondag 5 juli 2009 22:14 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Ik weet niet wat gebruikelijk is eigenlijk... Wat denk jij?
Wat is daar nou de bron van?quote:Op zondag 5 juli 2009 22:15 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat is hij denk ik niet ward, daarvoor is zijn rendement te beperkt. Maar van de eventuele meeropbrengst komt inderdaad iets van 50% bij Roda terecht.
In mijn geval iemand van Roda die dicht bij het vuur zit.quote:
En weet je dan ook welk bedrag Feyenoord ongeveer heeft neergelegd?quote:Op zondag 5 juli 2009 22:17 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
In mijn geval iemand van Roda die dicht bij het vuur zit.
Dat zal misschien nog verbeterd kunnen worden. Hij komt in een compleet ander team natuurlijk. Ik denk dat al het trainersgedoe bij Roda hem geen goed gedaan heeft en hoop dat Been hem nog een beetje kan 'bij-slijpen.'quote:Op zondag 5 juli 2009 22:15 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat is hij denk ik niet ward, daarvoor is zijn rendement te beperkt.
Doet Ivoorkust mee aan het WK? Dat zou z'n waarde wel flink op kunnen krikken.quote:Maar van de eventuele meeropbrengst komt inderdaad iets van 50% bij Roda terecht.
Tussen de 3 en 4 miljoen.quote:Op zondag 5 juli 2009 22:19 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
En weet je dan ook welk bedrag Feyenoord ongeveer heeft neergelegd?
Dat zou inderdaad kunnen, als hij er daar bij toeval twee maakt levert hij zo 10.000.000 op.quote:Op zondag 5 juli 2009 22:19 schreef Ritmo het volgende:
Doet Ivoorkust mee aan het WK? Dat zou z'n waarde wel flink op kunnen krikken.
Hmm oke, dan geloof ik er eigenlijk helemaal niets van.quote:
Ik denk dat z'n rendement naast Drogba toch wel iets hoger is?quote:Op zondag 5 juli 2009 22:21 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat zou inderdaad kunnen, als hij er daar bij toeval twee maakt levert hij zo 10.000.000 op.
Hij zal Kalou toch niet uit de basis spelen?quote:Op zondag 5 juli 2009 22:22 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Ik denk dat z'n rendement naast Drogba toch wel iets hoger is?
Idd, als het echt 50 % is hadden ze nooit meer dan 2 miljoen moeten betalen.quote:Op zondag 5 juli 2009 22:22 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
Hmm oke, dan geloof ik er eigenlijk helemaal niets van.![]()
Dat zou echt een te debiele deal zijn. Maarja, Feyenoord is tot alles in staat.
Beweer je hiermee dat je verwacht dat Cissé er bij een WK zomaar 3 of meer inlegt?quote:Op zondag 5 juli 2009 22:22 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Er waren meer (kapitaalkrachtigere) kapers op de kust en Feyenoord had weinig keus.quote:Op zondag 5 juli 2009 22:22 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
Hmm oke, dan geloof ik er eigenlijk helemaal niets van.![]()
Dat zou echt een te debiele deal zijn. Maarja, Feyenoord is tot alles in staat.
Absoluut. 5 keer gescoord in 8 interlands. Is toch niet slecht.quote:Op zondag 5 juli 2009 22:22 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Ze konden ook nee zeggen tegen een dergelijke idiote deal.quote:Op zondag 5 juli 2009 22:24 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Er waren meer (kapitaalkrachtigere) kapers op de kust en Feyenoord had wenig keus.
quote:Op zondag 5 juli 2009 22:26 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
Ze konden ook nee zeggen tegen een dergelijke idiote deal.
Nee, ik bedoel dat ie in een beter elftal ook een hoger rendement zal hebben dan bij Roda.quote:Op zondag 5 juli 2009 22:24 schreef pfaf het volgende:
[..]
Beweer je hiermee dat je verwacht dat Cissé er bij een WK zomaar 3 of meer inlegt?
quote:Op zondag 5 juli 2009 22:27 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Klopt, maar kennelijk wilden ze hem erg graag hebben en heeft Van Geel het onderste uit de kan weten te halen.
Ik weet niet of dat veel uitmaakt, hij krijgt/creëert kansen genoeg, maar hij maakt er te weinig af. Dat is het afgelopen halfjaar wel verbeterd, maar ik betwijfel of hij ooit een spits wordt die er een stuk of 20 in schopt.quote:Op zondag 5 juli 2009 22:28 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel dat ie in een beter elftal ook een hoger rendement zal hebben dan bij Roda.
quote:Op zondag 5 juli 2009 22:30 schreef Kopbal het volgende:
Zal wel rond de 30 procent liggen. 50 procent en 3.5 miljoen, dan zal hij dus rond de 8-9 miljoen in totaal hebben gekost
Het risico is volgens mij dat Feyenoord zelf dan nul komma nul kapitaal op het veld heeft.quote:Op zondag 5 juli 2009 22:25 schreef Kopbal het volgende:
Op het moment sta ik ook niet raar te kijken van 40-50 procent voor Roda bij doorverkoop, we kunnen weinig anders...
Aan de andere kant, dan is het risico van verlies voor de investeerder toch veel te groot?
50 procent van de meerwaarde, niet van de totale transfersom. Dus als hij voor 6.000.000 verkocht wordt krijgt Roda (indien hij 3,5 miljoen gekost heeft) 1,25 miljoen.quote:Op zondag 5 juli 2009 22:30 schreef Kopbal het volgende:
Zal wel rond de 30 procent liggen. 50 procent en 3.5 miljoen, dan zal hij dus rond de 8-9 miljoen in totaal hebben gekost
Ach, je hebt honderd spelers die van de ene op de andere dag ineens goalgetters werden.quote:Op zondag 5 juli 2009 22:29 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat veel uitmaakt, hij krijgt/creëert kansen genoeg, maar hij maakt er te weinig af. Dat is het afgelopen halfjaar wel verbeterd, maar ik betwijfel of hij ooit een spits wordt die er een stuk of 20 in schopt.
Dat hoeft ook niet, het is een aanvaller en geen spits. Als ie er 10 maakt (2 meer dan bij jullie afgelopen seizoen, moet kunnen) is dat netjes. Ik hoop dat Been er nog wat mee kan.quote:Op zondag 5 juli 2009 22:29 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat veel uitmaakt, hij krijgt/creëert kansen genoeg, maar hij maakt er te weinig af. Dat is het afgelopen halfjaar wel verbeterd, maar ik betwijfel of hij ooit een spits wordt die er een stuk of 20 in schopt.
Dit weet ik overigens niet zeker, maar dat lijkt me logisch.quote:Op zondag 5 juli 2009 22:31 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
50 procent van de meerwaarde, niet van de totale transfersom.
Dan maar niemand kopen dus? Want ik gok dat het bij elke speler van het kaliber Cissé zo gegaan zou zijn. Feijenoord kan niets anders op de transfermarkt en moet gewoon creatief zijn.quote:Op zondag 5 juli 2009 22:26 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
Ze konden ook nee zeggen tegen een dergelijke idiote deal.
En dan spelers als Bruins en Wijnaldum, waar je ook 25 % kwijt bent bij verkoop.quote:Op zondag 5 juli 2009 22:31 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
Het risico is volgens mij dat Feyenoord zelf dan nul komma nul kapitaal op het veld heeft.Roda is voor de helft eigenaar en de andere helft zal als eerst bij de investeerders komen.
3 tot 4 miljoen alleen al moet voldoende zijn voor Cissé. + een procentje of 10-20 dan. Niet 50.
Ben ik het met je eens, maar hij heeft nu wel flink wat waar te maken.quote:Op zondag 5 juli 2009 22:32 schreef Happel het volgende:
[..]
Dan maar niemand kopen dus? Want ik gok dat het bij elke speler van het kaliber Cissé zo gegaan zou zijn. Feijenoord kan niets anders op de transfermarkt en moet gewoon creatief zijn.
Op die fiets. Lijkt me wel logisch dan, investeerder z'n geld terug (er van uitgaande dat hij meer waard gaat worden) en Feyenoord een versterking erbij voor noppes.quote:Op zondag 5 juli 2009 22:31 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
50 procent van de meerwaarde, niet van de totale transfersom. Dus als hij voor 6.000.000 verkocht wordt krijgt Roda (indien hij 3,5 miljoen gekost heeft) 1,25 miljoen.
Als het op de meerwaarde is zoals Plato nu zegt is het geen debiele deal.quote:Op zondag 5 juli 2009 22:32 schreef Happel het volgende:
[..]
Dan maar niemand kopen dus? Want ik gok dat het bij elke speler van het kaliber Cissé zo gegaan zou zijn. Feijenoord kan niets anders op de transfermarkt en moet gewoon creatief zijn.
Nogmaals: ik weet dit niet zeker, maar ik kan me niet voorstellen dat Feyenoord akkoord is gegaan met een deal van 3,5 miljoen en 50% van de volgende transfer, dan zijn ze echt gek.quote:Op zondag 5 juli 2009 22:36 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
Als het op de meerwaarde is zoals Plato nu zegt is het geen debiele deal.
ik heb 'm tot een jaar geleden echt steevast bekritiseerd. Het was niks en zou niks worden. Nu heeft ie me echter wel overtuigd met vooral zijn laatste half jaar. Toen lukte eigenlijk alles wat voorheen nooit lukte. Het kan 2 kanten op, of hij houdt z'n laatste rendement en zelfvertrouwen vast en scoort er 15 of hij bezwijkt onder de druk en is na 3 jaar vertrokken via de achterdeur.quote:Op zondag 5 juli 2009 22:29 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
quote:Op zondag 5 juli 2009 21:12 schreef Kopbal het volgende:
Munsterman is weer lekker onprofessioneel bezig
Mijn god, wat een mofs gespuis.
quote:Op maandag 6 juli 2009 00:39 schreef Angstgegner het volgende:
[..]
BliksemSchigt, werk aan de winkel voor je.
Ach, als de Wijzen uit het Oosten een betere speler kunnen krijgen, kiezen we daar toch voor. Laat je verrassen binnen enkele dagen.quote:Op zondag 5 juli 2009 22:51 schreef Scorpie het volgende:
Huh, volgens Angstgegner ging hij toch naar Twente
Oh nu wordt het dat weerquote:Op maandag 6 juli 2009 00:41 schreef Angstgegner het volgende:
[..]
Ach, als de Wijzen uit het Oosten een betere speler kunnen krijgen, kiezen we daar toch voor. Laat je verrassen binnen enkele dagen.
quote:Op maandag 6 juli 2009 00:41 schreef Angstgegner het volgende:
[..]
Ach, als de Wijzen uit het Oosten een betere speler kunnen krijgen, kiezen we daar toch voor. Laat je verrassen binnen enkele dagen.
quote:'Gang van zaken rond Cissé was niet koosjer'
Feyenoord maakte zondag een einde aan alle onzekerheid over Sekou Cissé. De aanvaller meldde zich in Rotterdam-Zuid voor een medische keuring en gaat maandag, als de clubarts het officiële groene licht geeft, mee op trainingskamp naar Limburg. Feyenoord troefde onder meer FC Twente af in de race om de Ivoriaan.
"Er zijn door clubs om ons heen allerlei spelletjes gespeeld om hem alsnog voor onze neus weg te kapen en dat was niet helemaal koosjer", vertelt hoofdtrainer Mario Been maandag in De Telegraaf. "Daarom vind ik het zo leuk dat Cissé ondanks alles voor ons heeft gekozen." Ook was er volop belangstelling uit het buitenland.
Cissé, die overkomt van Roda JC en waarmee Feyenoord een contract voor vijf jaar is overeengekomen, is na de verdedigers Dani Fernández en Aleksandar Ignjatovic, de derde nieuweling die de club heeft kunnen aantrekken dankzij externe financiers. Cissé wordt na de gebroeders Kalou de derde Ivoriaan in dienst van Feyenoord.
FC Twente claimde een overeenkomst te hebben, en Ajax toonde afgelopen week nog interesse voor Cissé. Volgens Twente-voorzitter Joop Munsterman kon zijn club niet opboksen tegen de financiele aanbieding van Feyenoord. Cissé speelde vijf seizoenen voor Roda JC. Hij speelde 135 competitieduels en maakte 26 doelpunten.
Misschien is het wel een cryptische verwijzing.quote:Op maandag 6 juli 2009 09:54 schreef sjimz het volgende:
Ik dacht dat Joden juist altijd koosjer waren dus aan Ajax kan het niet liggen.
Daar zie ik Been ook wel voor aan ja.quote:Op maandag 6 juli 2009 09:55 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Misschien is het wel een cryptische verwijzing.
Heb sowieso niet het idee dat Ajax graag vieze spelletjes speelt op de transfermarkt? Net als Feyenoord overigens.quote:Op maandag 6 juli 2009 09:54 schreef sjimz het volgende:
Ik dacht dat Joden juist altijd koosjer waren dus aan Ajax kan het niet liggen.
Mwa, bij Suarez vond ik het niet heel netjes.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 22:28 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Heb sowieso niet het idee dat Ajax graag vieze spelletjes speelt op de transfermarkt? Net als Feyenoord overigens.
Ow ja, glad vergeten.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 22:31 schreef sjimz het volgende:
[..]
Mwa, bij Suarez vond ik het niet heel netjes.
Hopelijk heeft Ajax daarvan geleerd maar goed tegenwoordig horen die spelletjes er misschien ook gewoon bij, hoe erg ik het ook vind.
Volgens Elia niet.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 22:31 schreef sjimz het volgende:
[..]
Mwa, bij Suarez vond ik het niet heel netjes.
Hopelijk heeft Ajax daarvan geleerd maar goed tegenwoordig horen die spelletjes er misschien ook gewoon bij, hoe erg ik het ook vind.
Tja ik weet door alle wildwestverhalen niet of ik Elia nog wel moet geloven.quote:
quote:'Twente sprak met verkeerde zaakwaarnemer'
Geschreven op donderdag, 9 juli om 17:34
Joop Munsterman dacht Sekou Cissé binnen te hebben als opvolger van Eljero Elia, maar zag de Ivoriaan uiteindelijk naar Feyenoord trekken. De preses van FC Twente toonde zich bijzonder teleurgesteld, maar volgens Adama Fofana lag de fout bij Munsterman zelf. De échte zaakwaarnemer van Cissé stelt dat de Tukkers met een verkeerde spelersmakelaar hadden gesproken.
Munsterman onderhandelde met Yves Appelmans, terwijl Fofana de werkelijke zaakwaarnemer van Cissé is. “Sekou is een tijdje terug door zaakwaarnemer Yves Appelmans benaderd met de mededeling dat FC Twente hem wilde hebben”, legde Fofana uit aan Sportweek. “Yves schijnt Twente te hebben verteld dat Sekou alléén naar die club wilde, terwijl Sekou via mij óók met Feyenoord in gesprek was.”
De fout ligt zodoende bij Twente, zegt Fofana. “Toen ik Munsterman belde om over een contract voor Sekou bij Twente te onderhandelen, zei hij dat hij alleen met Appelmans over Cissé wilde praten. Ik kan me voorstellen dat ze bij Twente nu gefrustreerd zijn, maar ze hebben gewoon niet met de juiste persoon onderhandeld”, aldus Fofana.
“Het was geen makkelijke periode; er waren veel personen die zich richting andere clubs ten onrechte voordeden als mijn zaakwaarnemer”, zegt Cissé zelf. "Daardoor kwamen er veel foute verhalen over mij in de media. Het klopt dat ik een soort voorovereenkomst met Twente heb gesloten, maar toen ik later contact opnam met Roda bleek dat Feyenoord al veel verder was in de onderhandelingen. Daaruit bleek in mijn ogen dat die club me veel liever wilde hebben. Daarom heb ik voor Feyenoord gekozen.”
Op de valreep kwam ook Ajax nog langs voor Cissé. “Maar toen had Sekou zijn keuze al gemaakt,” zegt Fofana. “Voor het geld had hij misschien beter naar Ajax kunnen gaan, maar Sekou is heel blij dat hij nu voor Feyenoord mag spelen.”
quote:Feyenoord verbaasd over topconditie Cissé
In de nieuwe uitgave van Voetbal International laat conditietrainer Van de Goolberg weten verbaasd te zijn over de topconditie waarmee Sekou Cissé bij Feyenoord arriveerde. 'ik heb veel meegemaakt, maar dit nog nooit. [...] Hij doet me denken aan een topatleet op de lange afstand. Dit zit gewoon in zijn genen, maar zeker voor een voetballer is het exceptioneel.'
Hij moet alleen nog iets slimmer/efficiënter worden. Hij begon te vaak aan een actie waarvan hij eigenlijk niet wist hoe het ging eindigen. Enthousiasme is goed, maar het moet wel ergens toe leidenquote:Op maandag 3 augustus 2009 13:14 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Een heel goed debuut gisteren. Zette goed druk, nam de ballen vaak goed aan en hield die goed bij zich en had een paar goede dribbelacties met een aardig vervolg. Na een minuut of 60 was het beste er helaas wel af, maar dat was niet zo raar aangezien hij achter elke lange bal aanging zowat. Ik denk dat hij heel belangrijk gaat worden voor dit Feyenoord met zijn diepte en snelheid.
Ik ben wel overtuigd en wel van het feit dat hij tekortkomt voor de top. Circa 4.000.000 en een groot deel van de opbrengst bij een volgende transfer is echt te veel voor een speler van het kaliber Cissé.quote:Op maandag 3 augustus 2009 13:47 schreef Grulez het volgende:
En toch ben ik nog niet overtuigd, maar dat hangt ook van zn prijs af. 4 miljoen vind ik dan nog steeds teveel.
Als hij het goed doet dit seizoen gaat hij zo voor 8-12 miljoen naar de EPLquote:Op maandag 3 augustus 2009 14:03 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Ik ben wel overtuigd en wel van het feit dat hij tekortkomt voor de top. Circa 4.000.000 en een groot deel van de opbrengst bij een volgende transfer is echt te veel voor een speler van het kaliber Cissé.
heheh ja 8 mln is lekker lucratief voor Feyenoord... Dan voetbalt hij er maar éen jaartje en uiteindelijk houden ze er bijna niks aan over (uitgaande dat er geld moet naar Roda JC, investeerders en schuldeisers).quote:Op maandag 3 augustus 2009 15:14 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Als hij het goed doet dit seizoen gaat hij zo voor 8-12 miljoen naar de EPL
Dat is ongetwijfeld interessant. Denk alleen dat niemand hem voor 10m gaat halen binnen 1 of 2 jaar.quote:Op maandag 3 augustus 2009 15:38 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Als hij over 3 jaar transfervrij weg gaat helemaal niet
Als Feyenoord hem over 1 of 2 jaar voor rond de 10 miljoen naar Engeland kan verkopen is dat gewoon super interessant. Ze hebben geld om te herinvesteren of om schulden af te lossen en ze bouwen een goede naam op qua transfers
Haha ik dacht precies hetzelfde ja.quote:Op maandag 3 augustus 2009 13:29 schreef Merkie het volgende:
[..]
Hij moet alleen nog iets slimmer/efficiënter worden. Hij begon te vaak aan een actie waarvan hij eigenlijk niet wist hoe het ging eindigen. Enthousiasme is goed, maar het moet wel ergens toe leiden
Hij is gewoon precies het type speler waar ze in de EPL gek op zijn en als Babel voor 18 verkocht kan worden kan hij best de helft opleveren als hij het goed doet bij Feyenoordquote:Op maandag 3 augustus 2009 17:25 schreef iehlaak het volgende:
[..]
Dat is ongetwijfeld interessant. Denk alleen dat niemand hem voor 10m gaat halen binnen 1 of 2 jaar.
Bedoel je die gast die megaveel kansen verprutste?quote:Op maandag 3 augustus 2009 16:27 schreef iehlaak het volgende:
Ik vond Kone aanzienlijk beter.
En die voor 9 miljoen werd verkochtquote:Op maandag 3 augustus 2009 18:21 schreef Rejected het volgende:
[..]
Bedoel je die gast die megaveel kansen verprutste?
Viel bij Roda wel mee. Maar 2 handen op 1 buik wat dat betreft dus.quote:Op maandag 3 augustus 2009 18:21 schreef Rejected het volgende:
[..]
Maar waar tien voor werd betaald.quote:Op maandag 3 augustus 2009 18:23 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
En die voor 9 miljoen werd verkocht
Minder dan Cisse.quote:Op maandag 3 augustus 2009 18:21 schreef Rejected het volgende:
[..]
quote:Op maandag 3 augustus 2009 22:07 schreef Merkie het volgende:
Gefeliciteerd, je hebt een flankspeler omschreven.
quote:Op dinsdag 7 juli 2009 22:28 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Heb sowieso niet het idee dat Ajax graag vieze spelletjes speelt op de transfermarkt? Net als Feyenoord overigens.
50% van de winst zou ik wel erg veel vinden. Lijkt me overdreven als hij daadwerkelijk iets van 3,5 miljoen heeft gekost. 50% van de transfersom zou ronduit belachelijk zijn, dan moet je hem voor 7 miljoen verkopen om geen verlies te maken. Wel mooi dat hij een contract heeft voor 5 jaar. Feyenoord werkt meestal met 3-jarige contracten.quote:Op maandag 3 augustus 2009 14:03 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Ik ben wel overtuigd en wel van het feit dat hij tekortkomt voor de top. Circa 4.000.000 en een groot deel van de opbrengst bij een volgende transfer is echt te veel voor een speler van het kaliber Cissé.
quote:Met een ijskoude trainer zou Cissé het moeilijk hebben’
Door WIETSE DIJKSTRA
ROTTERDAM - Dat Sekou Cissé in zijn eerste weken bij Roda JC niet altijd met de A-selectie mee mocht trainen, had met zijn talent niets te maken. Door zijn enorme gretigheid was de Ivoriaan in 2004 echter een gevaar voor zichzelf en zijn omgeving. ,,Hij was niet te houden,’’ zegt Wiljan Vloet.
Het hoofd opleiding van PSV, destijds trainer in Kerkrade, kan zich zijn eerste kennismaking met Cissé nog goed herinneren. ,,Hij had een enorme drive. Maar hij was nog een ongeleid projectiel. We speelden aan het einde van de week een afsluitend partijtje. Dan doe je normaal gesproken een beetje voorzichtig, maar hij vloog er een paar keer in. Moest ik hem wel even duidelijk maken dat we een dag later moesten spelen. In het begin heeft hij weinig met de groep meegedaan.’’
De aanvaller kwam zonder noemenswaardige opleiding naar Limburg. Vloet: ,,Sekou had totaal geen ervaring, maar wel talent. Hij deed alles op gevoel. In Ivoorkust was hij vooral gewend om op blote voeten te lopen. Moderne voetbalschoenen kreeg hij hier voor het eerst. Hij was niet meteen klaar voor het eerste, maar ik wist dat we aan hem veel plezier zouden beleven. Hij heeft langzaam stapjes gemaakt.’’
,,Sekou is een jongen die mentaal een goede ondersteuning nodig heeft om zich goed en begrepen te voelen,’’ weet Roda JC-trainer Harm van Veldhoven. ,,Hij heeft veel behoefte aan vertrouwen, dat hebben veel Afrikaanse spelers. Hij heeft graag een schouderklopje. Cissé is een speler met wie je als trainer een vertrouwensband moet creëren. Tegen hem zeg je iets vaker ‘goed gedaan’ en als het niet goed gaat praat je hem moed in. Met Mario Been heeft hij een coach die hem zal aanvoelen. Met een ijskoude trainer zou hij het moeilijk hebben.’’
Cissé had bij Roda nog wel eens moeite om zich op te laden voor duels met minder aanspreken tegenstanders. ,,In grote wedstrijden kon hij zich beter concentreren. Ik heb steeds benadrukt dat hij constanter moest worden. Dat ging ook steeds beter, vond ik. Cisé kan een grote worden. Hij kan eigenlijk alles.’’
Bron:Ad.nl
quote:Cissé kwam als jonge jongen binnen bij Roda JC. Hij heeft geen voetbalschool of voetbalclub gehad en zodoende kreeg hij pas bij Roda JC de mogelijkheid om een contract te verdienen door een stage. De eerdere jaren hebben dan voornamelijk in het teken gestaan van het kweken van een voetballer. Hij had geen spiermassa, had nooit in teamverband gespeeld en zelfs niet op voetbalschoenen. Toen hij hier zijn eerste voetbalschoenen kreeg was hij apetrots dat hij een contract kreeg en zich mocht bewijzen. En daar kwam het eerste probleem, Sekou Cissé had geen spiermassa die moest gekweek worden, probleem op zijn leeftijd is dat de aanhechtingen van de spieren dat niet aankunnen waardoor blessures ontstaan, hier heb ik het uitvoerig met de clubarts over gehad. Voordat je dit als bullshit wil bestempelen. Tot vorig seizoen heeft hij vooral veel last van blessures gehad, maar in de tussentijd heeft zich op het jeugdtoernooi van Toulon ook al in de schijnwerpers gespeeld omdat hij daar topscorer werd op het toernooi. Terug gekomen in Kerkrade weer een blessure, hierdoor is hij voorheen nooit topfit geweest, wanneer hij enigszins fit was liet hij dat ook zien, maar al snel verviel hij terug in blessures.
Na de Olympische Spelen, waar hij het goed(lees:uitstekend) heeft gedaan voor Ivoorkust is hij fitter dan ooit, helaas moest hij in de malaise meedelen omdat hij gewoon geen dragende spelers was. Maar sinds de winterstop heeft Cissé zich laten zien als een dragende speler, waardoor zijn doelpuntenproductie tot stand kwam, uiteindelijk heeft niet meer al te veel last blessures waardoor hij kan presteren. Ondanks de laatste weken(ook in de wedstrijd tegen o.a. Feyenoord) heeft hij echter wel met een liesblessure moeten spelen, maar nog was hij toen de man bij Roda JC. Cissé is nu eindelijk doorgebroken en het groeiproces lijkt voltooid, daarom kan hij nu wel presteren.
Hij heeft een contract voor 5 jaar ;-)quote:Op maandag 3 augustus 2009 15:38 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Als hij over 3 jaar transfervrij weg gaat helemaal niet
Als Feyenoord hem over 1 of 2 jaar voor rond de 10 miljoen naar Engeland kan verkopen is dat gewoon super interessant. Ze hebben geld om te herinvesteren of om schulden af te lossen en ze bouwen een goede naam op qua transfers
Zegt een voorzet geven je iets?quote:Op maandag 3 augustus 2009 22:07 schreef Merkie het volgende:
Dat was dan een uitzondering. Cissé is best een aardige speler, maar zeker niet de potentiële topper waar men in Rotterdam, met de altijd opgeklopte verwachtingen daar, nu voor houdt.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 08:51 schreef Happel het volgende:
[..]
Deed die goed zondag. Perfect afgeleverd op het hoofd van Wijnaldum.
Geloof niet dat iemand daar zo over denkt. Cissé is voor zover ik gezien heb een sterke balvaste teamspeler, die speelt in het belang van het elftal. Zulke spelers zijn hard nodig in het voetbal.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 08:56 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat was dan een uitzondering. Cissé is best een aardige speler, maar zeker niet de potentiële topper waar men in Rotterdam, met de altijd opgeklopte verwachtingen daar, nu voor houdt.
Cissé is echt een totaal andere speler dan Kuijt. Als je hem al met een Nederlands international zou willen vergelijken dan is het denk ik meer een type Babel of zo.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 09:45 schreef Happel het volgende:
[..]
Geloof niet dat iemand daar zo over denkt. Cissé is voor zover ik gezien heb een sterke balvaste teamspeler, die speelt in het belang van het elftal. Zulke spelers zijn hard nodig in het voetbal.
Gaat ver om hem te vergelijken met Kuijt, maar ik denk dat Cissé een soortgelijke speler is en nog genoeg potentieel heeft om door te groeien tot een volwaardige speler.
Welke gelijkenissen zie je dan tussen Cissé en Kuyt?quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 09:45 schreef Happel het volgende:
[..]
Geloof niet dat iemand daar zo over denkt. Cissé is voor zover ik gezien heb een sterke balvaste teamspeler, die speelt in het belang van het elftal. Zulke spelers zijn hard nodig in het voetbal.
Gaat ver om hem te vergelijken met Kuijt, maar ik denk dat Cissé een soortgelijke speler is en nog genoeg potentieel heeft om door te groeien tot een volwaardige speler.
Dit waarschijnlijk.quote:Cissé is voor zover ik gezien heb een sterke balvaste teamspeler, die speelt in het belang van het elftal. Zulke spelers zijn hard nodig in het voetbal.
Werklust, onvermoeibaar en de altijd aanwezige wil om te winnen? Qua spel zijn ze natuurlijk behoorlijk anders. Vandaar dat hij ook zei 'het gaat wat ver om ze te vergelijken'.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 13:04 schreef cultheld het volgende:
[..]
Welke gelijkenissen zie je dan tussen Cissé en Kuyt?
Geldt dat niet voor minstens de helft van alle Eredivisie-spelers (al zou het eigenlijk voor 100% moeten gelden)?quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 13:07 schreef Hamilcar het volgende:
[..]
Werklust, onvermoeibaar en de altijd aanwezige wil om te winnen? Qua spel zijn ze natuurlijk behoorlijk anders. Vandaar dat hij ook zei 'het gaat wat ver om ze te vergelijken'.
Nogal wiedes, ja.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 13:18 schreef planethugo het volgende:
altijd aanwezige wil om te winnen is ook pas iets van de laatste paar maanden. Voorheen liep ie er regelmatig als een mak lammetje bij
Er zitten altijd exponenten tussen die boven dat standaard niveau uitstijgen. Ik zie het in ieder geval af aan Cissé en bij veel andere spelers niet.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 13:13 schreef cultheld het volgende:
[..]
Geldt dat niet voor minstens de helft van alle Eredivisie-spelers (al zou het eigenlijk voor 100% moeten gelden)?
Wellicht, maar daar hoort Cissé dan niet bij.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 13:53 schreef Happel het volgende:
Er zitten altijd exponenten tussen die boven dat standaard niveau uitstijgen.
Bij ons vorig jaar gold dat nog niet eens voor 15 % van de spelers...quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 13:13 schreef cultheld het volgende:
[..]
Geldt dat niet voor minstens de helft van alle Eredivisie-spelers (al zou het eigenlijk voor 100% moeten gelden)?
Hehe.quote:Op maandag 3 augustus 2009 22:07 schreef Merkie het volgende:
Dan is Edwin vd Sar vast ook een type Kuyt. Balvaste teamspeler die speelt in het belang van het elftal.quote:
quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 17:36 schreef iehlaak het volgende:
[..]
Dan is Edwin vd Sar vast ook een type Kuyt. Balvaste teamspeler die speelt in het belang van het elftal.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |