quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 22:28 schreef Ritmo het volgende:[..]
Heb sowieso niet het idee dat Ajax graag vieze spelletjes speelt op de transfermarkt? Net als Feyenoord overigens.

Landzaat, Silva, Suarez, Wielaert, Elia.......

quote:
Op maandag 3 augustus 2009 14:03 schreef Plato1980 het volgende:[..]
Ik ben wel overtuigd en wel van het feit dat hij tekortkomt voor de top. Circa 4.000.000 en een groot deel van de opbrengst bij een volgende transfer is echt te veel voor een speler van het kaliber Cissé.
50% van de winst zou ik wel erg veel vinden. Lijkt me overdreven als hij daadwerkelijk iets van 3,5 miljoen heeft gekost. 50% van de transfersom zou ronduit belachelijk zijn, dan moet je hem voor 7 miljoen verkopen om geen verlies te maken. Wel mooi dat hij een contract heeft voor 5 jaar. Feyenoord werkt meestal met 3-jarige contracten.
Ik niet erg enthousiast over z'n komst, maar hij speelt wel beter dan ik had verwacht. Erg snel en balvast. Z'n rendement is alleen nog zo'n 300% te laag. Ik ben geneigd om te zeggen dat hij te licht is voor de echte top (maar ruim voldoende voor dit Feyenoord). Wat me echter anders doet denken is dat die jongen 4/5 jaar geleden nog nooit voetbalschoenen aan heeft gehad etc. Hij is eigenlijk pas net begonnen aan zijn opleiding. Wat dat betreft ontwikkelt hij zich erg snel, en is ook z'n rendement al hoger dan wat het was.
Daarbij, is hij nou zo veel slechter dan Arouna Koné, die voor 9 miljoen naar PSV ging en daarna zelfs nog met kleine winst werd doorverkocht? Dat vond ik helemaal zo'n goede speler niet, en ook met een afschuwelijk laag rendement.
Ik heb goede hoop dat hij 3 jaar erg nuttig is voor Feyenoord en daarna voor een miljoen of 6-10 kan worden verkocht

Edit:
quote:
Met een ijskoude trainer zou Cissé het moeilijk hebben’
Door WIETSE DIJKSTRA
ROTTERDAM - Dat Sekou Cissé in zijn eerste weken bij Roda JC niet altijd met de A-selectie mee mocht trainen, had met zijn talent niets te maken. Door zijn enorme gretigheid was de Ivoriaan in 2004 echter een gevaar voor zichzelf en zijn omgeving. ,,Hij was niet te houden,’’ zegt Wiljan Vloet.
Het hoofd opleiding van PSV, destijds trainer in Kerkrade, kan zich zijn eerste kennismaking met Cissé nog goed herinneren. ,,Hij had een enorme drive. Maar hij was nog een ongeleid projectiel. We speelden aan het einde van de week een afsluitend partijtje. Dan doe je normaal gesproken een beetje voorzichtig, maar hij vloog er een paar keer in. Moest ik hem wel even duidelijk maken dat we een dag later moesten spelen. In het begin heeft hij weinig met de groep meegedaan.’’
De aanvaller kwam zonder noemenswaardige opleiding naar Limburg. Vloet: ,,Sekou had totaal geen ervaring, maar wel talent. Hij deed alles op gevoel. In Ivoorkust was hij vooral gewend om op blote voeten te lopen. Moderne voetbalschoenen kreeg hij hier voor het eerst. Hij was niet meteen klaar voor het eerste, maar ik wist dat we aan hem veel plezier zouden beleven. Hij heeft langzaam stapjes gemaakt.’’
,,Sekou is een jongen die mentaal een goede ondersteuning nodig heeft om zich goed en begrepen te voelen,’’ weet Roda JC-trainer Harm van Veldhoven. ,,Hij heeft veel behoefte aan vertrouwen, dat hebben veel Afrikaanse spelers. Hij heeft graag een schouderklopje. Cissé is een speler met wie je als trainer een vertrouwensband moet creëren. Tegen hem zeg je iets vaker ‘goed gedaan’ en als het niet goed gaat praat je hem moed in. Met Mario Been heeft hij een coach die hem zal aanvoelen. Met een ijskoude trainer zou hij het moeilijk hebben.’’
Cissé had bij Roda nog wel eens moeite om zich op te laden voor duels met minder aanspreken tegenstanders. ,,In grote wedstrijden kon hij zich beter concentreren. Ik heb steeds benadrukt dat hij constanter moest worden. Dat ging ook steeds beter, vond ik. Cisé kan een grote worden. Hij kan eigenlijk alles.’’
Bron:Ad.nl
Zo'n "kenner" of "insider" op voetbalprimeur weet het zelfs nog leuker te vertellen:
quote:
Cissé kwam als jonge jongen binnen bij Roda JC. Hij heeft geen voetbalschool of voetbalclub gehad en zodoende kreeg hij pas bij Roda JC de mogelijkheid om een contract te verdienen door een stage. De eerdere jaren hebben dan voornamelijk in het teken gestaan van het kweken van een voetballer. Hij had geen spiermassa, had nooit in teamverband gespeeld en zelfs niet op voetbalschoenen. Toen hij hier zijn eerste voetbalschoenen kreeg was hij apetrots dat hij een contract kreeg en zich mocht bewijzen. En daar kwam het eerste probleem, Sekou Cissé had geen spiermassa die moest gekweek worden, probleem op zijn leeftijd is dat de aanhechtingen van de spieren dat niet aankunnen waardoor blessures ontstaan, hier heb ik het uitvoerig met de clubarts over gehad. Voordat je dit als bullshit wil bestempelen. Tot vorig seizoen heeft hij vooral veel last van blessures gehad, maar in de tussentijd heeft zich op het jeugdtoernooi van Toulon ook al in de schijnwerpers gespeeld omdat hij daar topscorer werd op het toernooi. Terug gekomen in Kerkrade weer een blessure, hierdoor is hij voorheen nooit topfit geweest, wanneer hij enigszins fit was liet hij dat ook zien, maar al snel verviel hij terug in blessures.
Na de Olympische Spelen, waar hij het goed(lees:uitstekend) heeft gedaan voor Ivoorkust is hij fitter dan ooit, helaas moest hij in de malaise meedelen omdat hij gewoon geen dragende spelers was. Maar sinds de winterstop heeft Cissé zich laten zien als een dragende speler, waardoor zijn doelpuntenproductie tot stand kwam, uiteindelijk heeft niet meer al te veel last blessures waardoor hij kan presteren. Ondanks de laatste weken(ook in de wedstrijd tegen o.a. Feyenoord) heeft hij echter wel met een liesblessure moeten spelen, maar nog was hij toen de man bij Roda JC. Cissé is nu eindelijk doorgebroken en het groeiproces lijkt voltooid, daarom kan hij nu wel presteren.
[ Bericht 24% gewijzigd door Chewbalhaar op 03-08-2009 23:38:45 ]