abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Hoofdredactie Fotografie woensdag 17 juni 2009 @ 11:58:41 #101
95752 crew  Chell
Kluns
pi_70090744
Isa
Levi
Omearos

Succes meiden!

@zesje: ik heb echt geen verstand van die lowcarb dingen. En sporten...eh... dat is eng! Maar ik ben zelf nooit zo'n voorstander van van die dieten waarbij je ineens zo enorm anders moet eten dan anders. Maar goed, dat is mijn eigen discipline probleem ook, als ik iets niet meer mag dan wil ik het alleen maar meer
  woensdag 17 juni 2009 @ 12:25:27 #102
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_70091663
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 09:06 schreef zesje het volgende:
Zou het nou slecht zijn om low carb te eten als je aan sport doet en wat heeft dat voor gevolg voor je verbranding? Ik wil graag nog een paar bikini kilo's kwijt en ook de boel weer vlot trekken aangezien ik nog steeds niet afgevallen ben sinds eind april. Ik ben na mijn gekneusde ribben van 2,5 week geleden weer voorzichtig gaan hardlopen en dat lukt, alleen pilates was echt nog geen goed plan
Volgens mij valt dat wel mee, je lichaam is best flexibel en maakt zelf koolhydraten van vetten (en viseversa). Kost alleen meer moeite, dus het kan zijn dat je wat sneller moe bent of even door een dipje heen moet.

Gekneusde ribben is wel echt klote zeg, wel fijn dat hardlopen weer gaat, had ik eigenlijk nog niet verwacht na 2,5 week!
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_70091935
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 10:53 schreef omearos het volgende:
hup Levi en Isa
en voor mezelf, dan ga ik ook weer meedoen hoop ik
tuurlijk doe jij ook weer mee !! Als ik het kan, kun jij het ook !
pi_70094461
Ik ga gewoon gezond eten overigens, low carb en sporten werken (bij mij) ech tniet samen. Daarbij word ik futloos van low carb en dat is dan ook weer bar slecht voor de motivatie te gaan sporten.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 17 juni 2009 @ 13:47:36 #105
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_70094536
Omearos, hoe gaat het eigenlijk met je longen? Heb je het nog steeds zo benauwd?
***Levi was here***
pi_70119930
dag 3 is goed gegaan, ben savonds vreselijk duizelig geweest, mijn bloedsuiker bleek heel laag (2.4) terwijl ik voldoende koolhydraten heb gegeten. Ga nu een deel van de koolhydraten van de avondmaaltijd verplaatsen naar 20.00.

Hoe gaat het bij jullie ?
Omearos heb je Astma ?
pi_70120180
Zesje, ik weet alleen dat je niet te lang low-carb moet eten. Maar even een of twee weken om te kickstarten is natuurlijk niet zo'n ramp Ik overweeg het ook! Dus ben stiekem benieuwd hoe het je zal vergaan
pi_70122463
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 13:47 schreef Levitation het volgende:
Omearos, hoe gaat het eigenlijk met je longen? Heb je het nog steeds zo benauwd?
Ik zit net deze week weer op mijn normale dosis medicatie en dat begint weer te wennen. De benauwdheid is gelukkig over, dus hopelijk binnenkort weer proberen te gaan hardlopen. Waarschijnlijk over anderhalve week, als mijn stage afgelopen is.
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 07:48 schreef Stout het volgende:
dag 3 is goed gegaan, ben savonds vreselijk duizelig geweest, mijn bloedsuiker bleek heel laag (2.4) terwijl ik voldoende koolhydraten heb gegeten. Ga nu een deel van de koolhydraten van de avondmaaltijd verplaatsen naar 20.00.
Heb ij diabetes, dat je bloedsuiker prikt?
Verplaatsen klinkt als een goed plan, hopelijk werkt het voor je bloedsuiker
quote:
Hoe gaat het bij jullie ?
Omearos heb je Astma ?
yup, en normaal heb ik er alleen last van bij het hardlopen, maar een aantal weken terug maakte mijn lichaam ineens veel te veel slijm aan waardoor ik steeds moest hoesten, neus snuiten, rochelen, enz. om mijn luchtwegen vrij te houden. Mijn huisarts heeft mij toen op een dubbele dosis normale medicatie gezet met daarnaast een week lang extra slijmoplossers.
  Hoofdredactie Fotografie donderdag 18 juni 2009 @ 11:02:12 #109
95752 crew  Chell
Kluns
pi_70123844
<ego jubelpost>

-8 kilo
95.0
BMI onder 35!

Feest!
</ego jubelpost>
pi_70123876
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 11:02 schreef Chell het volgende:
<ego jubelpost>

-8 kilo
95.0
BMI onder 35!

Feest!
</ego jubelpost>
<mee jubelpost>
Goed zeg! Ga zo door!
</mee jubelpost>
***Levi was here***
pi_70124097
quote:
<ego jubelpost>

-8 kilo
95.0
BMI onder 35!

Feest!
</ego jubelpost>
Gefeliciteerd
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  Licht Ontvlambaar donderdag 18 juni 2009 @ 11:15:21 #112
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_70124347
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 10:36 schreef Isabeau het volgende:
Hey Levi, als jij de moed weer opvat om weer af te vallen dan doe ik dat ook maar Je hebt in ieder geval mij gemotiveerd Bedankt.
*aansluit...

Zesje, jij doet aan pilates, vertel eens Ik ben me aan het bedenken of het iets voor mij zou zijn.

Voor de rest heb ik gruwelijke buikpijn vandaag. Ben (vier dagen te laat) ongesteld geworden... En heb nu weer dezelfde buikpijn als vorige week maar dan doet de rest van mijn buik ook nog mee. Feest hoor
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_70124629
<nogeenmeejubelpost>
Goed man !!! op naar onder de 34 !!
<eindemeejubelpost>

Nee ik heb geen diabetes, maar de bloedsuikermeter van de buuf gebruikt. Ze was bij me toen ik zowat tegen de vlakte ging en omdat ik wel vaker heel laag zit, heeft ze geprikt.
Van haar komt ook het advies om het beter te verdelen. Ik eet nu smorgen, smiddags , savonds en later op de avond dus ongeveer evenveel koolhydraten.

Hier nog een fikse astmaklant, momenteel veel last, vraag me niet waarom. Gebruik jij ook flixotide en salbutamol ? Ik gebruik ook nog een andere inhaltor. Lastig hé, ik heb vooral snachts veel aanvallen en dat is erg lastig. Soms kom ik dr bijna niet uit. Ik hoop door af te vallen dat ik minder last krijg.
  Licht Ontvlambaar donderdag 18 juni 2009 @ 11:26:34 #114
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_70124771
Chell, goed bezig!!!
pi_70125367
Chell goed bezig!!

Stout: ik weet zo niet welke werkzame stoffen er bij mij inzitten, ik gebruik iig dagelijks een inhaler en neusspray. En ik hoop net als jij dat afvallen en opbouwen van conditie door hardlopen de astmaklachten vermindert. Ik heb gelukkig nog zelden een aanval (eigenlijk alleen nog na een hardloopwedstrijd, als ik over mijn grens ga) en gelukkig ook geen klachten tijdens slapen zoals apneu oid.
  Hoofdredactie Fotografie donderdag 18 juni 2009 @ 12:19:06 #116
95752 crew  Chell
Kluns
pi_70126586
Ik ga trouwens wel heel hard. Hoop dat dat niet erg is

Ben ook maar weer eens aan het bedenken hoe ik aan beweging ga komen.
pi_70126836
Chell, da's toch mooi? Hoe lichter je wordt, hoe makkelijker sporten ook wordt (en hoe kleiner de kans op blessures).
Als je in dit tempo doorgaat met afvallen, zou ik persoonlijk liever nog even een maandje, of 5 kilo ofzo wachten met sporten
pi_70126856
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 12:19 schreef Chell het volgende:
Ik ga trouwens wel heel hard. Hoop dat dat niet erg is

Ben ook maar weer eens aan het bedenken hoe ik aan beweging ga komen.
ik probeer om elke keer een half uurje wat fietsen en wandelen. Bijvoorbeeld door de kids naar school te brengen en dan een halfuurtje te fietsen er achteraan. En savonds direct na het eten loop ik ook een rondje met de buuf..
pi_70128082
Super Chell en heerlijk toch! Als je genoeg eet en je goed voelt dan is het prima lijkt me.
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 11:15 schreef Sjeen het volgende:
Zesje, jij doet aan pilates, vertel eens Ik ben me aan het bedenken of het iets voor mij zou zijn.
op je buik

Ik doe pilates op mijn werk en weet niet hoe officiele pilates is maar ik vind het een combinatie van ouderwetsche gymnastiek en yoga. Licht is gedimd, mediatief muziekje erbij en dan rustige bewegingen. Het gaat vooral om spierketens versterken ipv individuele spieren trainen. Lenigheid, beheersing, coordinatie, kracht. En met name de spieren van je "powerhouse" worden getrained. Ik vind het best intensief maar ook relaxed. En ik zie echt resultaat in de vorm van spieren in mn mijn bovenbuik. Zonder teveel spierpijn als bij BBB en zonder in slaap te vallen als bij yoga. Ik vind de combi van pilates voor kracht en lenigheid en hardlopen voor verbranding en conditie wel een goeie combi ook.

Heb nog een artikel over pilates gevonden.

@ ColdFeet ik twijfel nog over SouthBeach. Heb op SB forum gelezen dat sporten in fase1 niet echt goed is. Plus wat moet ik in hemelsnaam meenemen naar mijn werk en ik heb een man die meestal kookt en net gewend is aan vetarm koken en die vast weer helemaal in de stress schiet van geen koolhydraten.
Life is all about *Ass*...You're either covering it, laughing it off, kicking it, kissing it, busting it, trying to get a piece of it, or behaving like one!
pi_70128103
quote:
<ego jubelpost>

-8 kilo
95.0
BMI onder 35!

Feest!
</ego jubelpost>
Gefeliciteerd!
  Hoofdredactie Fotografie donderdag 18 juni 2009 @ 13:18:57 #121
95752 crew  Chell
Kluns
pi_70128540
@Coldfeet: natuurlijk is het fijn dat het goed gaat, maar te snel afvallen is niet goed...en ik ben nu in een maand bijna vijf kilo kwijt (op 18 mei was ik 99.8).

Probleem is ook een beetje dat ik ook eigenlijk niet voldoende eet, wegens gebrek aan eetlust door de medicijnen. Helaas lijkt het er op dat die bijwerking gaat blijven, normaliter is het iets wat na een week of twee, drie zou minderen.

Ik ben dus niet alleen van mijn vreetbuien en snoepcravings af, maar ik heb éigenlijk helemaal nergens trek in. Wel hongergevoel, maar geen trek. Heb net ook echt weer met moeite twee boterhammetjes gegeten voor de lunch. Ik probeer dus maar een beetje om veel kleine beetjes te eten. Moet ook eigenlijk wat meer fruit etc. mee gaan nemen naar m'n werk.

En tja, sporten. Ik heb dus echt een enorme hekel aan alles wat op sport lijkt, behalve zwemmen en paardrijden. Ik vind het saai, ben er héél slecht in, mijn conditie is hopeloos, evenals mijn discipline.

Wandelen is alleen leuk met mijn camera erbij, wat vervolgens betekent dat ik nauwelijks afstand afleg omdat ik de helft van de tijd een bloemetje lig te fotograferen ofzo
Zwemmen kan, maar ik vind het over het algemeen veeeels te druk gedurende de baantjestrek uren. En ik werd een beetje gek van flirtende medelanders de laatste keer dat ik een poging ondernam.

Liefst zou ik in ieder geval samen met iemand gaan, iemand die mij ook gewoon echt over de streep kan trekken, want ik ben echt een kei in het verzinnen van excuses En een onregelmatige baan en een heeel druk leven helpen ook niet mee.

Ben echt een hopeloos geval als het gaat om sporten
pi_70130917
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 13:18 schreef Chell het volgende:
Probleem is ook een beetje dat ik ook eigenlijk niet voldoende eet, wegens gebrek aan eetlust door de medicijnen. Helaas lijkt het er op dat die bijwerking gaat blijven, normaliter is het iets wat na een week of twee, drie zou minderen.
Mja, maar dat lijkt me ook niet handig als uitgangspunt voor serieuze sportplannen, dan ga je jezelf namelijk gewoon uitputten/uithongeren!

En hé, met sporten geldt echt: als ik het kan, kan jij het ook Ik ben van nature lui en totaal niet sportief (kan amper een bal vangen ), maar ik doe het nu toch al ruim een half jaar vrij consequent Bij mij deels een kwestie van inplannen in mijn werkschema en dan gewoon gaan! Hoe lam dat ook klinkt.
  Hoofdredactie Fotografie donderdag 18 juni 2009 @ 14:45:47 #123
95752 crew  Chell
Kluns
pi_70131929
Oh, maar ik heb ook niet echt hele serieuze sportplannen hoor. De dag dat ik hele serieuze sportplannen ga hebben, mag een wereldwonder genoemd worden
Maar ik moet wel meer bewegen, ik doe nu echt niks. Heb een zittend beroep, doe alles met de auto enz.

Poosje terug wilde ik op maandagavond gaan yoga-en. Aangemeld voor proefles, gekozen voor yoga op een locatie op weg naar huis, zodat ik niet eerst op de bank zou ploffen. Ben nooit geweest Training op maandagavond, werken op maandagavond, bij vriendje op maandagavond, weer werken op maandagavond....enz Naja, toen heb ik het maar opgegeven.

Ik heb wel een Zumba DVD gedownload. Nu ook nog kijken en door de woonkamer gaan hupsen
pi_70133723
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 14:45 schreef Chell het volgende:
De dag dat ik hele serieuze sportplannen ga hebben, mag een wereldwonder genoemd worden
Tssss Chell zooooveel smoesjes
Maar ja iedereen kan je achter je vodden aanzitten uiteindelijk moet je het zelf doen. Ik hoop echt dat je ergens de motivatie vandaan kan halen. Misschien krijg je van sporten wel meer trek trouwens. En je zit nu in een positieve flow met afvallen.

Maar er is altijd hoop. ik was niet gewoon a- maar zelfs anti-sportief! Nu dus 5 keer per week al bijna een half jaar aan 't sporten. Is echt gewoon een kwestie van de knop om.
Life is all about *Ass*...You're either covering it, laughing it off, kicking it, kissing it, busting it, trying to get a piece of it, or behaving like one!
  Hoofdredactie Fotografie donderdag 18 juni 2009 @ 15:51:31 #125
95752 crew  Chell
Kluns
pi_70134671
Ja, I know... ik heb heel veel smoesjes Maar ik heb dus echt trauma's van sport en gym enzo. Heb het nooit leuk gevonden, ben nergens echt goed in....

Als ik nog wat lichter ben, wil ik misschien wel weer gaan paardrijden. Bij mij in de buurt is een manege die westernlessen geeft. Ze hebben een maximale gewichtsgrens van 90kg, dus wie weet kom ik daar binnenkort onder en kan ik er eens gaan kijken.
pi_70136460
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 15:30 schreef zesje het volgende:
Is echt gewoon een kwestie van de knop om.
Ik vind dat ergens zo truttig en belerend klinken... Maar zo werkt het bij mij dus ook, ja Het zit nu gewoon in mijn weekritme

Sjeen, hoe is het met je eierstokken? Haha, dat klinkt best fout
  Hoofdredactie Fotografie donderdag 18 juni 2009 @ 17:32:17 #127
95752 crew  Chell
Kluns
pi_70138806
Mjah, maar bij mij ligt het omzetten van dat soort knopjes iets moeilijker helaas Maar goed, wie weet komt dat ook nog wel eens goed
pi_70139139
Chell, ik ben ook helemaal niet goed in sporten enzo, maar ik doe het gewoon. Gewoon omdat het lekker is om jezelf een beetje af te beulen en daarna moe maar voldaan op de bank te kruipen.

Begin gewoon eens met fietsen ofzo. Niet zo belastend. En als je een doel wilt hebben, dan fiets je naar een terrasje toe om daar een kop thee te drinken ofzo.
Je hoeft echt niet gelijk 5 keer per week in de sportschool te gaan staan of persé hard te gaan lopen.

En nu ga ik rennen, want ik moet naar de sportschool.
pi_70140753
Oh damn ik kom ook altijd zo belerend over
en ik wilde nog wel iets heel motiverends zeggen zodat Chell ineens de geest zou krijgen enne..

zojuist Evy nr 14 en mijn schenen schreeuwen het uit van de pijn...
  Licht Ontvlambaar donderdag 18 juni 2009 @ 18:52:19 #130
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_70141192
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 16:29 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Ik vind dat ergens zo truttig en belerend klinken... Maar zo werkt het bij mij dus ook, ja Het zit nu gewoon in mijn weekritme

Sjeen, hoe is het met je eierstokken? Haha, dat klinkt best fout
Best wel he

Het ging... tot ik dus ongesteld werd, vandaag flinke buikpijn dus ik ga niet sporten
pi_70141704
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 17:32 schreef Chell het volgende:
Mjah, maar bij mij ligt het omzetten van dat soort knopjes iets moeilijker helaas Maar goed, wie weet komt dat ook nog wel eens goed
Ga daar niet vantevoren vanuit! Dan maak je het kanslozer dan het is.
Als je begint met sporten: volgens mij doen weinig beginners het met veel enthousiasme of motivatie. Maar daar gaat het niet om; het gaat erom dat je met je luie krent van de bank afkomt. En als je eenmaal 5 km kunt rennen, wordt het vanzelf wel leuk

@zesje, dat bedoelde ik niet negatief hoor Ik herken het heel erg, maar wist zelf niet zo hoe ik het handig moest zeggen!

Sjeen, balen zeg Beterschap.
pi_70141835
Ik post vandaag even geen lijstje. Heb al sinds half zeven vanmorgen gierende honger. Ongeacht wat ik eet.
Dit weekend ben ik weg, familieweekend in de Ardennen, de familie kennende wordt het een actief weekendje.
Maandag ga ik weer netjes eten en lijstjes posten.
***Levi was here***
pi_70143430
lijstje posten ? * Stout vraagt om enige uitleg/toelichting

Heb vandaag geteld met een kcal teller en die komt uit op 1573 incl een bakje yamato mix voor straks... en ik zit propvol..

Levitation, veel plezier op je familieweekend !
pi_70143491
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 20:01 schreef Stout het volgende:
lijstje posten ? * Stout vraagt om enige uitleg/toelichting

Heb vandaag geteld met een kcal teller en die komt uit op 1573 incl een bakje yamato mix voor straks... en ik zit propvol..

Levitation, veel plezier op je familieweekend !
Lijstje met wat ik eet, beetje controle op mezelf.
***Levi was here***
  Hoofdredactie Fotografie donderdag 18 juni 2009 @ 21:00:44 #135
95752 crew  Chell
Kluns
pi_70145474
Ik vond het niet heel belerend hoor zesje!

't Enige is dat het bij mij gewoon anders werkt Maar dat ligt aan mij niet aan de rest van de wereld
pi_70146467
Leg 'es uit dan Chell, hoe het bij jou werkt?

Levi, ik ga dit weekend ook naar de Ardennen! Ergens vlakbij de Franse grens. Waar zit jij? En moet jij ook Stoere Dingen doen?
pi_70146633
7 ons weg 3,5 in totaal
  vrijdag 19 juni 2009 @ 08:44:38 #138
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_70156205
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 21:31 schreef ColdFeet het volgende:
Leg 'es uit dan Chell, hoe het bij jou werkt?

Levi, ik ga dit weekend ook naar de Ardennen! Ergens vlakbij de Franse grens. Waar zit jij? En moet jij ook Stoere Dingen doen?
Ergens tussen Namen en Dinant. Moet even de plaatsnaam opzoeken. -> opgezocht: Anhée heet het dorpje.
Zondag gaan we mountainbiken, verder weet ik eigenlijk niet precies wat we gaan doen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Levitation op 19-06-2009 08:51:29 ]
***Levi was here***
  Licht Ontvlambaar vrijdag 19 juni 2009 @ 08:47:32 #139
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_70156243
Ik ga zo eens koffie halen, moet even wakker worden
  vrijdag 19 juni 2009 @ 08:57:19 #140
52834 Droeke
Curiosity killed the cat
pi_70156430
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 19:06 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Ga daar niet vantevoren vanuit! Dan maak je het kanslozer dan het is.
Als je begint met sporten: volgens mij doen weinig beginners het met veel enthousiasme of motivatie. Maar daar gaat het niet om; het gaat erom dat je met je luie krent van de bank afkomt. En als je eenmaal 5 km kunt rennen, wordt het vanzelf wel leuk

@zesje, dat bedoelde ik niet negatief hoor Ik herken het heel erg, maar wist zelf niet zo hoe ik het handig moest zeggen!

Sjeen, balen zeg Beterschap.
Ja zo werkte het bij mij ook! In het begin moest ik me echt slepen om te gaan sporten, en nu wil ik iedere keer ietsje verder, ietsje langer, ietsje harder.... Begin gewoon heel rustig (bijv. een kwartiertje fietsen/stevig wandelen/skeeleren) en als dat lekker gaat ga je steeds NET wat over de vorige grens. Het werkt echt verslavend!!!

Wat werkt dat afvallen toch gek bij mij: ik heb deze week keurig gesport en gegeten en hing sinds vrijdag tussen 89,2 en 89,5. Kijk ik vanochtend op de weegschaal is het ineens 88,2!

Yippie
A cat is a lion in a jungle of small bushes
pi_70157643
Goed zeg !! Hou vol allemaal !! Ooit mogen wij ook naar de slanke dennen club...
Ik mocht lekker uitslapen vanmorgen.... tot ze om half 9 bij de buren ging kozijnen vervangen

Ik heb mijn lijstje van gisteren ff in een spoiler gezet, wie m wil lezen kan klikken
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 19 juni 2009 @ 10:01:23 #142
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_70157917
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 09:51 schreef Stout het volgende:
Goed zeg !! Hou vol allemaal !! Ooit mogen wij ook naar de slanke dennen club...
Ik mocht lekker uitslapen vanmorgen.... tot ze om half 9 bij de buren ging kozijnen vervangen

Ik heb mijn lijstje van gisteren ff in een spoiler gezet, wie m wil lezen kan klikken
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Keurig lijstje. Vind het zelfs niet echt veel eten.
Oh, en pas op met light frisdrank, zeker als je last hebt van een lage bloedsuiker.
***Levi was here***
  Hoofdredactie Fotografie vrijdag 19 juni 2009 @ 11:48:02 #143
95752 crew  Chell
Kluns
pi_70160985
@Coldfeet, dat soort dingen werken anders bij mij door mijn ADHD. ADHD is meer dan 'hyperactief' en uit zich voorál ook in dingen als het aanwennen van nieuwe gewoonten e.d.

Ik wil er niet teveel over uitwijden hier, want ik wil het het halve topic overnemen en het lijkt misschien alsof ik het als smoes of uitvlucht gebruik, maar dat is niet het geval Het is juist iets waar ik heel erg aan probeer te werken (vandaar ook de medicatie), maar waarvan ik ook wel heel duidelijk in zie en in móet zien dat ik sommige dingen écht anders aan moet pakken dan 'de rest van de wereld'. 't Lastige alleen is dat het vaak voor de rest van de wereld wél hele herkenbare dingen zijn, alleen stúkken minder problematisch

Ik hoop gewoon dat ik tzt weer kan gaan paardrijden. Dat vind ik echt wel leuk en ook ontspannend, dus ik denk dat ik dat veel makkelijker ga volhouden dan al het andere. Het is alleen misschien niet de meest intensieve sport, maar tis altijd beter dan niks

@Droeke, wow 88.2! Is fijn he, als die 9 aan het einde ook weg is. Had ik ook toen ik 98 woog en geen 99. Dan heb je toch meer het gevoel dat je écht onder die grens bent
pi_70163378
@Chell: ik herken het. Ik heb milde ADHD (voor zover dat bestaat, iig geen medicatie of hulp nodig) Rust, reinheid en regelmaat zijn mijn 3 leefregels waardoor ik er weinig last van heb. Voor mij helpt het juist om sporten vantevoren in te plannen en het onderdeel van mijn regelmaat te maken, alleen die eerste periode van wennen aan het nieuwe regelmaat is dan zwaar en zorgt er nogal eens voor dat ik het opgeef. (voor de duidelijkheid, het kan weken of maanden duren voor iets voelt als regelmaat)

ADHD is voor iedereen anders, maar misschien heb je er iets aan. Plan bijvoorbeeld nu dat je volgende week of volgend weekend gaat bewegen, bijvoorbeeld wandelen (met je camera ) en dan voor een bepaalde afstand of tijd.

Sterkte
pi_70163399
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 10:01 schreef Levitation het volgende:

[..]

Keurig lijstje. Vind het zelfs niet echt veel eten.
Oh, en pas op met light frisdrank, zeker als je last hebt van een lage bloedsuiker.
daarom ook maar 2 glaasjes per dag...
Vind je dat ik meer zou moeten eten ?
pi_70188636
Potverdepotverdepotver....

Ik heb nu al 1,5 maand last van mn rug. Er zit iets niet helemaal lekker.
Maarja, eigenwijs als ik ben, ik ga gewoon lekker door. En dat ging op zch wel goed, alleen soms had ik wel erg veel pijn, zelfs als ik helemaal niks deed.
Nu loop ik bij een fysiotherapeut en die raadt me aan voorlopig even niet te sporten (shit!!). Maar na een aantal behandelingen weet hij nog steeds de oorzaak niet.
Dus nu moet ik naar een manueel therapeut. Ik hoop dat hij wel de oorzaak weet te vinden.

Ik ga van de week toch echt weer sporten, ik heb nu 2 weken niet gesport en dat vind ik heul niet leuk!

Gelukkig val ik langzaam nog wat af, vanochtend mooi 84,2
Tralalalaaa
pi_70189037
Goed zo T-A-P !!! Balen van je rug, maar fijn dat je toch nog wat afvalt !
pi_70190135
T_A_P hoeveel je ook baalt dat je nu niet kan sporten, ik zou het toch niet gaan doen zolang je rug nog niet beter is. Je gaat namelijk nog veel meer balen als je rug blijvend beschadigd is.

Wees lief voor je lijf, je hebt er maar 1 en die moet nog een hele tijd mee
pi_70195482
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 11:19 schreef omearos het volgende:
T_A_P hoeveel je ook baalt dat je nu niet kan sporten, ik zou het toch niet gaan doen zolang je rug nog niet beter is. Je gaat namelijk nog veel meer balen als je rug blijvend beschadigd is.

Wees lief voor je lijf, je hebt er maar 1 en die moet nog een hele tijd mee
Hmm daar heb je wel een punt... dan ga ik het toch maar niet doen. Het is een beetje een tweestrijd. Aan de ene kant wil ik heel graag maar aan de andere kant durf ik niet omdat ik dan bang ben dat het nog meer pijn gaat doen.

Toch maar even rustig aan doen dus...
Tralalalaaa
pi_70214412
is rugpijn overdraagbaar via internet ?
Bukte voor de oven en het is er echt ingeschoten... ik kan niet op of neer.... zo eerst maar eens een warme douche

gisteren is goed gegaan, maar ik hou weer eens vocht vast door de medicatie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')