abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69957011
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 22:57 schreef ExTec het volgende:
Vrij voorspelbaar dit

Slecht van wilders & clan, beter je huiswerk doen.
Ik ben wel erg benieuwd naar de oplossingen van links politiek Nederland. Die heb ik ook nog steeds niet gehoord Ze lijken zich alleen maar met Wilders en consorten bezig te houden. Hebben ze niet wat beters te doen of zo..?
X
X
X
pi_69957052
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 22:11 schreef Mutant01 het volgende:
Elke partij heeft een oplossing. Alleen geen juiste.
QFT.
  donderdag 11 juni 2009 @ 23:01:33 #153
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_69957096
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 22:36 schreef huhggh het volgende:
Het blijft me toch keer op keer verbazen dat Links zich zo op Wilders richt.
Men kan immers zelf ook met oplossingen komen, hoe onzinnig ze in de praktijk ook mogen uitpakken, in plaats van je alleen maar over anderen uit te spreken.
Belachelijk, zo'n debat in Tweede Kamer. Laat ieder zijn standpunten oplepelen, stem erover, en klaar.

Maar goed, je hebt zelf niet eens door dat jij je nu ook weer op je politieke tegenstanders richt, en dat Wilders er ook erg goed in is met ageren tegen linkse partijen, Islam, kabinet, en willekeurige anderen. Nee, het is natuurlijk alleen de verderfelijke praktijk van Links, met Goddelijke hoofdletter nota bene.

Het gaat helemaal goedkomen met vrijheid van meningsuiting onder het bewind van Wilders en volgelingen zoals jij.
Géén kloon van tvlxd!
pi_69957121
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 13:03 schreef Harde_Kip het volgende:
hahahahahahahahahahha sorry linkse rakkers maar hier is wat slecht nieuws voor jullie

http://www.telegraaf.nl/b(...)verdrag__.html?p=2,1

Proost Geert, dat er nog vele mogen volgen
Je begrijpt dat dit komt door het Verdrag van Lissabon? Je weet wel "de Europese Grondwet"
"Independence is my happiness, and I view things as they are, without regard to place or person; my country is the world, and my religion is to do good." -- Thomas Paine, The Rights of Man
pi_69957146
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 22:59 schreef Frasier het volgende:

[..]

Ik ben wel erg benieuwd naar de oplossingen van links politiek Nederland. Die heb ik ook nog steeds niet gehoord Ze lijken zich alleen maar met Wilders en consorten bezig te houden. Hebben niet wat beters te doen of zo..?
Je had ook gewoon kunnen kijken natuurlijk. Er komen bij zo'n debat dan geen blote tieten en een voetbal door het beeld, maar toch. Het had je deze vrij overbodige opmerking bespaard.
pi_69957194
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 23:01 schreef Montov het volgende:

[..]

Belachelijk, zo'n debat in Tweede Kamer. Laat ieder zijn standpunten oplepelen, stem erover, en klaar.

Maar goed, je hebt zelf niet eens door dat jij je nu ook weer op je politieke tegenstanders richt, en dat Wilders er ook erg goed in is met ageren tegen linkse partijen, Islam, kabinet, en willekeurige anderen. Nee, het is natuurlijk alleen de verderfelijke praktijk van Links, met Goddelijke hoofdletter nota bene.

Het gaat helemaal goedkomen met vrijheid van meningsuiting onder het bewind van Wilders en volgelingen zoals jij.
Op naar een dictatuur
X
X
X
pi_69957278
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 12:41 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Wat een waardeloze redenatie van Halsema. Als bedrijven failliet gaan door het verliezen van hun subsidie gaat het dus gewoon om ineffeciente bedrijven die het verdienen om failliet te gaan. En de extra belastingen die GL voor het bedrijfsleven in petto heeft zijn net zo schadelijk
Correct.
pi_69957326
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 23:02 schreef gelly het volgende:

[..]

Je had ook gewoon kunnen kijken natuurlijk. Er komen bij zo'n debat dan geen blote tieten en een voetbal door het beeld, maar toch. Het had je deze vrij overbodige opmerking bespaard.
Dat jij de deugden des leven niet kan waarderen was natuurlijk te verwachten.
X
X
X
pi_69957416
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 20:58 schreef MaGNeT het volgende:
Wat is er volgens jou mis met een minimumloon?
Lonen zijn een zaak tussen werknemers en werkgevers, daar moet de overheid zich niet mee bemoeien.
  donderdag 11 juni 2009 @ 23:09:24 #160
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_69957445
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 22:59 schreef Frasier het volgende:

[..]

Ik ben wel erg benieuwd naar de oplossingen van links politiek Nederland. Die heb ik ook nog steeds niet gehoord Ze lijken zich alleen maar met Wilders en consorten bezig te houden. Hebben ze niet wat beters te doen of zo..?
Dat is het niet zo zeer.

Waar het om gaat is niet of je goeie of slechte ideeen hebt, maar of ze goed uitgewerkt zijn, of je ze doordacht hebt. Of ze consistent zijn.

En ik twijfel geen seconde dat we met Femke's fijne ideeen dit land ook binnen 6 maand aan de grond heeft Maar die ideeen zijn wel goed 'uitgedacht', Femke kan er 100uit over vertellen, enz.

Institutionele zwakte van de PVV. Wat op geen enkele manier verbazend is. Zo lang bestaat de PVV nog niet, en ik vraag me af of de gewezen woordvoerder van economische zaken veel snapt van economie. Als'ie dat namelijk had, had'ie prima rondjes kunnen rennen om Femke heen, die vast geen econoom, maar juist een generalist is.
Scorched earth
  donderdag 11 juni 2009 @ 23:09:46 #161
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_69957459
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 21:42 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
onderwerp komt hier al aan bod

PVV te kijk gezet
Huh, dat is ditzelfde topic toch?
Stop the world, I want to get out.
  donderdag 11 juni 2009 @ 23:10:52 #162
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_69957503
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 23:08 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Lonen zijn een zaak tussen werknemers en werkgevers, daar moet de overheid zich niet mee bemoeien.
Doe maar lekker wel.

Als je het niet doet komen de taferelen van de onderklasse die 2/3/4 banen nodig hebben om het hoofd boven water te houden.
Scorched earth
pi_69957521
quote:

[..]

Maar met de sociale onlusten, mocht dat minimumloon verdwijnen, weer wel zeker ? Idealen zijn leuk, maar bekijk het eens pragmatisch.
pi_69957530
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 23:09 schreef ExTec het volgende:

[..]

Dat is het niet zo zeer.

Waar het om gaat is niet of je goeie of slechte ideeen hebt, maar of ze goed uitgewerkt zijn, of je ze doordacht hebt. Of ze consistent zijn.

En ik twijfel geen seconde dat we met Femke's fijne ideeen dit land ook binnen 6 maand aan de grond heeft Maar die ideeen zijn wel goed 'uitgedacht', Femke kan er 100uit over vertellen, enz.

Institutionele zwakte van de PVV. Wat op geen enkele manier verbazend is. Zo lang bestaat de PVV nog niet, en ik vraag me af of de gewezen woordvoerder van economische zaken veel snapt van economie. Als'ie dat namelijk had, had'ie prima rondjes kunnen rennen om Femke heen, die vast geen econoom, maar juist een generalist is.
Femke zit al jaren in een zeer makkelijk schuitje, lekker schreeuwen vanaf de zijkant
X
X
X
  donderdag 11 juni 2009 @ 23:12:45 #165
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_69957572
quote:

[..]

Met als resultaat een happy few en de rest kan verrotten.
pi_69957642
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 23:11 schreef Frasier het volgende:

[..]

Femke zit al jaren in een zeer makkelijk schuitje, lekker schreeuwen vanaf de zijkant
Ik vind het ook een notoire, verzuurde schreeuwlelijk, met haar onderwijzende vingertje erbij. Die kan ik echt niet meer serieus nemen.
pi_69957684
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 23:10 schreef ExTec het volgende:
Doe maar lekker wel.

Als je het niet doet komen de taferelen van de onderklasse die 2/3/4 banen nodig hebben om het hoofd boven water te houden.
Dan moeten zij een hoger loon claimen, er is vrijheid van vereniging dus maak van dat grondrecht gebruik door je bij een vakbond aan te sluiten.
  donderdag 11 juni 2009 @ 23:19:07 #168
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_69957859
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 23:11 schreef Frasier het volgende:

[..]

Nou ja; het is niet zo zeer dat ik 'vind' dat Geertje nog maar een paar jaar aan de kant moet schreeuwen, maar als'ie in de tussentijd eens gaat zitten, lang gaat nadenken over de economie hoe of wat, dat op papier zet, daar nog veel meer over nadenkt, samen met z'n vrinden, kan er gewoon een beter verhaal uit komen.

Een hoop politieke partijen zijn begonnen met maar een beperkt aantal issues waar ze gedachten over hadden. PVV duidelijk niet anders. Maar dat is waar een 'Partij' toch weer handig voor kan zijn.

Kun je samen eens gaan zitten voor de issues die niet in je comfort zone liggen.
Scorched earth
  donderdag 11 juni 2009 @ 23:20:41 #169
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_69957923
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 23:15 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Dan moeten zij een hoger loon claimen, er is vrijheid van vereniging dus maak van dat grondrecht gebruik door je bij een vakbond aan te sluiten.
En dan? Stel je hebt eindelijk een baan, maar je wordt onderbetaald. Vervolgens ga je oproer kraaien over je loon, desnoods met behulp van een vakbond. Wat gebeurt er dan als je proeftijd of jaarcontract verstreken is?
pi_69957968
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 23:11 schreef gelly het volgende:

[..]

Maar met de sociale onlusten, mocht dat minimumloon verdwijnen, weer wel zeker ? Idealen zijn leuk, maar bekijk het eens pragmatisch.
Het minimumloon heeft geen enkel effect op vrijwel alle mensen in de beroepsbevolking. Het heeft enkel effect op het groepje dat minder per uur kan produceren dan het geldende minimum, niemand anders.
Mensen die nu meer verdienen dan het minimum, zullen dus niet minder gaan verdienen.
Wel kunnen mensen die niet in staat zijn het minimumloon waar te maken, aan de slag voor een lager loon.

That's all, meer niet. Afschaffing ervan is ook zeker geen wondermiddel dat de werkloosheid oplost oid, maar het minimumloon is uiteindelijk gewoon een zinloze marktingreep welke vooral nadelen heeft.
Een grotere rol spelen hier de CAO-lonen, waarvoor hetzelfde geldt als voor het minimumloon trouwens: een onnodige marktverstoring welke niet de zwaksten, maar juist degenen daar net boven begunstigt.

Probeer eens te ontrafelen voor jezelf hoe een loon tot stand komt. Een loon is een prijs voor arbeid. Hoe komen prijzen tot stand? Kunnen consumenten massaal besluiten dat cola vanaf nu slechts 5 cent de fles kost? Nee, niet als niemand het daarvoor kan of wil doen. En zo is het ook met arbeidsloon. De gedachte dat de hele arbeidersklasse na afschaffing enorm veel welvaart zou moeten inleveren, is gebasseerd op een foutief vooroordeel over hoe het prijsmechanisme werkt.

Al die loononderhandelingen hebben overigens wel één functie hoor: ze scheppen de schijn van consensus en bewaren dus de goede vrede. Polderen is redelijk effectief in het in toom houden van de vakbonden (het voorkomen van stakingen of gewelddadige acties). Dat is ook zelfs de reden dat het ooit is ingevoerd natuurlijk.
Maar economisch gezien klopt er geen jota van, het is een illusie welke in stand wordt gehouden, meer niet.
  donderdag 11 juni 2009 @ 23:23:03 #171
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_69958033
quote:

[..]

History repeating.

In dit ouwehoerland krijgen bonden dan op den duur zoveel kritische massa dat ze vanzelf weer een sociaal partner worden

Vinden we iets nieuws uit, noemen we de 'CAO'.

Denk dat dat het grootste effect zal blijken. Het revitaliseren van de vakbonden.
Scorched earth
pi_69958038
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 23:20 schreef Lkw het volgende:
En dan? Stel je hebt eindelijk een baan, maar je wordt onderbetaald. Vervolgens ga je oproer kraaien over je loon, desnoods met behulp van een vakbond. Wat gebeurt er dan als je proeftijd of jaarcontract verstreken is?
Waarschijnlijk blijf je gewoon in dienst want de werkgever is tevreden over je inzet (mede gemotiveerd door het hogere loon) die je levert in je werk, eindelijk eens iemand die hard werkt maar daarbij ook op de kwaliteit let, er is een duidelijk wederzijds belang ontstaan.
pi_69958067
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 23:14 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Ik vind het ook een notoire, verzuurde schreeuwlelijk, met haar onderwijzende vingertje erbij. Die kan ik echt niet meer serieus nemen.
Madame is blind voor het feit dat zij net als Wilders niet met concrete oplossingen komt. Heel vies, dat soort schijnheiligheid.
X
X
X
  donderdag 11 juni 2009 @ 23:26:57 #174
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_69958182
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 23:23 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Waarschijnlijk blijf je gewoon in dienst want de werkgever is tevreden over je inzet die je levert in je werk, eindelijk eens iemand die hard werkt maar daarbij ook op de kwaliteit let, er is een duidelijk wederzijds belang ontstaan.
Hoge inzet? Eindelijk iemand die op kwaliteit let? Waarom haal je deze dingen erbij? Ik denk dat je gedumpt wordt voor iemand die niet over z'n loon zeikt, zo simpel zal het zijn.

Hoe goedkoper, hoe beter, zal de werkgever denken. Kwaliteit doet er al heel lang niet meer toe.
  donderdag 11 juni 2009 @ 23:29:06 #175
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_69958268
Groen Links en Shell in één bed, oh my god, de waar moet het heen met de wereld...
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 11 juni 2009 @ 23:30:46 #176
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_69958331
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 23:29 schreef Pietverdriet het volgende:
Groen Links en Shell in één bed, oh my god, de waar moet het heen met de wereld...
Halsema toont zich opportunist, ze slaapt met de vijand als het haar zo uitkomt
pi_69958358
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 23:26 schreef Lkw het volgende:
Hoge inzet? Eindelijk iemand die op kwaliteit let? Waarom haal je deze dingen erbij?
Omdat hogere lonen ook andere neveneffecten hebben, zoals ik die heb opgesomd.
quote:
Ik denk dat je gedumpt wordt voor iemand die niet over z'n loon zeikt, zo simpel zal het zijn. Hoe goedkoper, hoe beter, zal de werkgever denken.
Waarom zouden goedkoop en hoger loon niet hand in hand kunnen gaan? Als er een productiviteitsverbetering aan ten grondslag ligt kan dat, en hogere lonen spelen daar echt een rol in.
  donderdag 11 juni 2009 @ 23:31:59 #178
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_69958391
quote:

[..]

Waarom opnieuw beginnen. We zitten nu al een stap verder, met een overkoepelend orgaan (de regering) waar beide partijen een belang in hebben. Samen komen ze uit op akkoord dat iedereen tevreden moeten stellen. Ik denk dat het poldermodel een van de belangrijkste factoren is waarom het welvaartsniveau in Nederland zo hoog is. Pragmatisme in een uiterst productieve uitvoering, dat zou je toch moeten aanspreken?
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_69958398
Prachtig hoe men een flater van de PVV hier toch weer weet om te vormen in een Groenlinks-bash
"Independence is my happiness, and I view things as they are, without regard to place or person; my country is the world, and my religion is to do good." -- Thomas Paine, The Rights of Man
pi_69958428
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 23:21 schreef sneakypete het volgende:

[..]

Het minimumloon heeft geen enkel effect op vrijwel alle mensen in de beroepsbevolking. Het heeft enkel effect op het groepje dat minder per uur kan produceren dan het geldende minimum, niemand anders.
Mensen die nu meer verdienen dan het minimum, zullen dus niet minder gaan verdienen.
Wel kunnen mensen die niet in staat zijn het minimumloon waar te maken, aan de slag voor een lager loon.

That's all, meer niet. Afschaffing ervan is ook zeker geen wondermiddel dat de werkloosheid oplost oid, maar het minimumloon is uiteindelijk gewoon een zinloze marktingreep welke vooral nadelen heeft.
Een grotere rol spelen hier de CAO-lonen, waarvoor hetzelfde geldt als voor het minimumloon trouwens: een onnodige marktverstoring welke niet de zwaksten, maar juist degenen daar net boven begunstigt.

Probeer eens te ontrafelen voor jezelf hoe een loon tot stand komt. Een loon is een prijs voor arbeid. Hoe komen prijzen tot stand? Kunnen consumenten massaal besluiten dat cola vanaf nu slechts 5 cent de fles kost? Nee, niet als niemand het daarvoor kan of wil doen. En zo is het ook met arbeidsloon. De gedachte dat de hele arbeidersklasse na afschaffing enorm veel welvaart zou moeten inleveren, is gebasseerd op een foutief vooroordeel over hoe het prijsmechanisme werkt.

Al die loononderhandelingen hebben overigens wel één functie hoor: ze scheppen de schijn van consensus en bewaren dus de goede vrede. Polderen is redelijk effectief in het in toom houden van de vakbonden (het voorkomen van stakingen of gewelddadige acties). Dat is ook zelfs de reden dat het ooit is ingevoerd natuurlijk.
Maar economisch gezien klopt er geen jota van, het is een illusie welke in stand wordt gehouden, meer niet.

Aannames, niets meer en niets minder. Je staat ver van de praktijk.
En je vergeet nog o.a. de Polen die hier voor nog minder gaan werken... En niet alleen in de bloembollen of de asperges...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')