abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69931111
quote:
Kamer pakt PVV aan

DEN HAAG - De PVV is behoorlijk in het nauw gebracht tijdens het debat over de oorzaken en aanpak van de economische crisis.

Met name fractieleider Femke Halsema van GroenLinks confronteerde woordvoerder Tony van Dijck gisteren met de ernstige gevolgen van zijn voorstellen om het land uit de problemen te leiden.

Van Dijck erkende op vragen van Halsema dat de PVV ook subsidies voor het bedrijfsleven wil afschaffen. ''Onze bedrijven zijn de grootste subsidieslurpers, dus dat betekent een groot aantal faillissementen. Dank u wel,'' zei Halsema. Van Dijck had daar geen antwoord op.

Ook wees Halsema erop dat als de PVV vasthoudt aan haar standpunt geen mensen uit moslimlanden Nederland meer binnen te laten, in elk geval Shell al heeft laten weten het land te verlaten. ''De plannen van de PVV om de crisis op te lossen hebben een desastreus effect op de economie en de werkgelegenheid,'' concludeerde Halsema.

Na vragen van de SP stelde Van Dijck dat zijn partij het minimumloon niet wil afschaffen. In de onafhankelijkheidsverklaring van de groep-Wilders staat evenwel het tegenovergestelde, maar volgens Van Dijck geldt dat niet meer. ''Blijkbaar is er in de partij iets veranderd,'' concludeerde SP-fractieleider Agnes Kant. ''Want voor postbestellers hebt u recent tegen garantie van het minimumloon gestemd. U zwabbert.''

Van Dijck antwoordde dat de PVV wel voor de garantie staat, waarop Kant stelde: ''Blijkbaar alleen wanneer het u uitkomt.'' VVD-leider Mark Rutte berekende dat de PVV-plannen de staatsschuld laat ontploffen. ''U schuift de rekening door naar volgende generaties. Zeg dat dan tegen de kiezer, dan heeft die helderheid over uw economisch beleid.''

Van Dijck kenschetste de PVV als een partij die op een pragmatische manier problemen wil aanpakken. Hij verklaarde nadrukkelijk dat de PVV niet wil tornen aan het minimumloon, de uitkeringen en het ontslagrecht. ''En de pensioenen willen wij niet garanderen.''

PvdA-leider Mariëtte Hamer kreeg van de PVV geen antwoord op haar vraag wat het banenplan van de partij inhoudt. ''U hebt helemaal geen banenplan,'' oordeelde Hamer. ''Geen plan, geen visie. Dat is er vandaag nu eens uitgekomen.'' (HET PAROOL)
Wat ik al dacht. Als het er echt om gaat dan heeft de PVV geen oplossingen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 11 juni 2009 @ 12:24:42 #2
139330 TNA
For the stars that shine
pi_69931158
Gaven ze niet eens de Polen en Marokkanen de schuld?
  donderdag 11 juni 2009 @ 12:25:42 #3
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_69931204
Ik vond het nog lang duren voordat ze eindelijk eens goed tegengas zouden geven
pi_69931212
Die Graus is ook maar een onguur mannetje.
  Forum Admin donderdag 11 juni 2009 @ 12:25:49 #5
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_69931213
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 12:23 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

No shit, Sherlock.
pi_69931247
Geen enkele partij heeft oplossingen.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_69931258
GroenLinks en de SP stellen verontwaardigde vragen
  donderdag 11 juni 2009 @ 12:29:19 #8
3185 Adelante
To let it go now
pi_69931321
Het is het linkse cordon sanitaire
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  donderdag 11 juni 2009 @ 12:30:37 #9
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_69931364
Waren er uberhaupt nog mensen die de PVV serieus namen na dat plan om iedereen 400 euro te geven om de crisis op te lossen?
pi_69931451
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 12:30 schreef Hephaistos. het volgende:
Waren er uberhaupt nog mensen die de PVV serieus namen na dat plan om iedereen 400 euro te geven om de crisis op te lossen?
Helaas wel.
pi_69931469
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 12:25 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:

[..]

No shit, Sherlock.
Tsjaa, je moet ze de kost geven die denken dat Wildes een of andere levende messias is die ons gaat redden van alle narigheid. Bepaalde Fokkers bijvoorbeeld (ik noem geen namen :p )
  † In Memoriam † donderdag 11 juni 2009 @ 12:34:02 #12
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_69931474
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 12:27 schreef buachaille het volgende:
GroenLinks en de SP stellen verontwaardigde vragen
Tss, en nog met inhoud en onderbouwing ook, het moet niet gekker worden.
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_69931572
quote:
Ook wees Halsema erop dat als de PVV vasthoudt aan haar standpunt geen mensen uit moslimlanden Nederland meer binnen te laten, in elk geval Shell al heeft laten weten het land te verlaten.
Ik hoor dit voor het eerst. Weet iemand hier meer over?
  donderdag 11 juni 2009 @ 12:40:51 #14
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_69931653
Ik heb dit stukje trouwens gezien gisteren (en vervolgens weer uitgezet omdat het een richtingloos kut-debat was), maar het stuk in de OP is niet helemaal een eerlijke weergave van het debat.

Dat stukje van het minimumloon en de postbestellers, wilde de man van de PVV wel op ingaan, maar hij werd toen afgekapt door de Voorzitter omdat het teveel offtopic ging. Dat ie geen antwoord meer gaf op de sneer van Halsema (die wel terecht was) kwam omdat zijn speech al ten einde was en het afgerond moest worden. Hamer komt er in dit stuk ook een stuk beter vanaf dan ze in werkelijkheid was, die was verrassend zwak in een onderwerp waar de PvdA traditioneel een sterke visie heeft.
  donderdag 11 juni 2009 @ 12:41:05 #15
258335 Harde_Kip
Ga eens aan het werk
pi_69931668
Mensen, mensen jullie snappen het ook echt niet he. Waar het de Wilders-stemmers om gaat is dat die noordafrikaanse straatterroristen/verkrachters/overvallers/tasjesrovers/loverboys etc etc een enkeltje rifgebergte krijgen zodat wij weer veilig op straat kunnen.

Om de linkse rakkers voor te zijn: ja ook blanke Nederlanders zijn wel eens crimineel maar en die moeten keihatd aangepakt worden.

Dat het MISSCHIEN economisch wat minder wordt onder hun beleid interesseert me geen reet. Ja, en onder een links kabinet gaat het economisch goed he
pi_69931677
Er is geen enkele partij met oplossingen dat is altijd al zo geweest en dat zal ook wel zo blijven.
pi_69931682
quote:
Van Dijck erkende op vragen van Halsema dat de PVV ook subsidies voor het bedrijfsleven wil afschaffen. ''Onze bedrijven zijn de grootste subsidieslurpers, dus dat betekent een groot aantal faillissementen. Dank u wel,'' zei Halsema. Van Dijck had daar geen antwoord op.
Wat een waardeloze redenatie van Halsema. Als bedrijven failliet gaan door het verliezen van hun subsidie gaat het dus gewoon om ineffeciente bedrijven die het verdienen om failliet te gaan. En de extra belastingen die GL voor het bedrijfsleven in petto heeft zijn net zo schadelijk
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_69931683
Hulde aan de SP, PvdA, GroenLinks en VVD. Of beter gezegd: aan alle politici die hun werk goed doen en op deze manier de PVV in het nauw drijven.
  donderdag 11 juni 2009 @ 12:42:05 #19
258335 Harde_Kip
Ga eens aan het werk
pi_69931699
zip
pi_69931727
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 12:42 schreef Harde_Kip het volgende:
zip
Jij bent het zonnetje!!!
  donderdag 11 juni 2009 @ 12:44:24 #21
258335 Harde_Kip
Ga eens aan het werk
pi_69931756
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 12:43 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

pi_69931768
Gelukkig weet Groen Links alles
kaasboer
pi_69931789
quote:

[..]

Maar gelukkig hebben al die anderen dat wel, dus maak je geen zorgen.
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
pi_69931856
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 12:41 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Wat een waardeloze redenatie van Halsema. Als bedrijven failliet gaan door het verliezen van hun subsidie gaat het dus gewoon om ineffeciente bedrijven die het verdienen om failliet te gaan. En de extra belastingen die GL voor het bedrijfsleven in petto heeft zijn net zo schadelijk
Het is als je nagaat gewoon een absurd plan van GL. Eerst subsidie geven en die subsidie vervolgens via belastingen weer innen. Volgens mij is dan het enige wat je bereikt hebt is werkgelegenheid creeeren voor een leger ambtenaren. Als dat het banenplan van GL is ben ik tegen.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_69931867
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 12:41 schreef Harde_Kip het volgende:
Mensen, mensen jullie snappen het ook echt niet he. Waar het de Wilders-stemmers om gaat is dat die noordafrikaanse straatterroristen/verkrachters/overvallers/tasjesrovers/loverboys etc etc een enkeltje rifgebergte krijgen zodat wij weer veilig op straat kunnen.

Om de linkse rakkers voor te zijn: ja ook blanke Nederlanders zijn wel eens crimineel maar en die moeten keihatd aangepakt worden.

Dat het MISSCHIEN economisch wat minder wordt onder hun beleid interesseert me geen reet. Ja, en onder een links kabinet gaat het economisch goed he
Je wordt ook echt elke dag lastig gevallen door dat soort mensen hé?
  donderdag 11 juni 2009 @ 12:50:36 #26
223197 VatosLoco
Ik stem PVV!
pi_69931933
quote:

[..]

Zullen ze zich dan maar bij de rest van de linke elite scharen? Alleen maar kritiek leveren, en 4 jaar vergaderen en niets oplossen. Ik zie niet dat de andere partijen met oplossingen komen, en de oplossingen die worden voorgedragen gaan pas vanaf 2011 in, als andere landen het probleem al voor ons hebben opgelost.
pi_69931964
quote:
Ook wees Halsema erop dat als de PVV vasthoudt aan haar standpunt geen mensen uit moslimlanden Nederland meer binnen te laten, in elk geval Shell al heeft laten weten het land te verlaten. ''De plannen van de PVV om de crisis op te lossen hebben een desastreus effect op de economie en de werkgelegenheid,'' concludeerde Halsema.
Mooi. Hoe sneller hoe beter. Alle werknemers actief maken in de alternatieve energievoorziening, zijn we daar ook weer vanaf. Tumorbedrijf.
pi_69931973
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 12:41 schreef Harde_Kip het volgende:

Onder Wilders zal het slecht gaan met de economie... er zullen dus meer straatterroristen/verkrachters/overvallers/tasjesrovers/loverboys etc. bijkomen.
  donderdag 11 juni 2009 @ 12:52:28 #29
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_69932000
Werk en de economie is ook niet zo belangrijk, de droom van een blank Nederland overstijgt al die saaie onzin.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_69932001
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 12:47 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Het is als je nagaat gewoon een absurd plan van GL. Eerst subsidie geven en die subsidie vervolgens via belastingen weer innen. Volgens mij is dan het enige wat je bereikt hebt is werkgelegenheid creeeren voor een leger ambtenaren. Als dat het banenplan van GL is ben ik tegen.
Keynes had daar een goede oplossing voor
quote:
If the Treasury were to fill old bottles with banknotes, bury them at suitable depths in disused coalmines which are then filled up to the surface with town rubbish, and leave it to private enterprise on well-tried principles of laissez-faire to dig the notes up again (the right to do so being obtained, of course, by tendering for leases of the note-bearing territory), there need be no more unemployment
Jij bent het zonnetje!!!
pi_69932071
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 12:52 schreef eleusis het volgende:
Werk en de economie is ook niet zo belangrijk, de droom van een blank Nederland overstijgt al die saaie onzin.
Daarna kun je Vlaanderen annexeren idd.
I´m back.
pi_69932075
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 12:52 schreef eleusis het volgende:
We kunnen Wilders dus vergelijken met Mugabe. Een all-black Zimbabwe was geen succes.
  donderdag 11 juni 2009 @ 12:55:20 #33
258335 Harde_Kip
Ga eens aan het werk
pi_69932123
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 12:51 schreef hans3000 het volgende:

[..]

Onder Wilders zal het slecht gaan met de economie... er zullen dus meer straatterroristen/verkrachters/overvallers/tasjesrovers/loverboys etc. bijkomen.
Die vallen de mensen lastig in het rif gebrgte. Ik wens niemand iets slechts toe, maar shit happens

En trouwens, onder Bos gaat het goed met de economie he. Die straatterroristen/verkrachters/overvallers/tasjesrovers/loverboys schieten inderdaad als paddestoelen uit de grond.
pi_69932128
Overigens begrijp ik nu goed dat de PVV op sociaal-economisch gebied een switch heeft gemaakt van rechtsliberaal naar sociaaldemocratisch?
I´m back.
  donderdag 11 juni 2009 @ 12:55:42 #35
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_69932135
geen probleem dat shell het land verlaat. een van de bedrijven die samen met de huidige politiek op legale wijze de burgers aan het beroven is.
From feudal serf to spender.
  donderdag 11 juni 2009 @ 12:56:07 #36
258335 Harde_Kip
Ga eens aan het werk
pi_69932148
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 12:48 schreef svefn het volgende:

[..]

Laten we het er op houden dat ik wel eens in het Mirandabad kom
  donderdag 11 juni 2009 @ 12:56:43 #37
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_69932165
quote:
Na vragen van de SP stelde Van Dijck dat zijn partij het minimumloon niet wil afschaffen. In de onafhankelijkheidsverklaring van de groep-Wilders staat evenwel het tegenovergestelde, maar volgens Van Dijck geldt dat niet meer.
Maar vooral anderen beschuldigen van draaien en doen alsof je zelf een rechte lijn volgt
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
  donderdag 11 juni 2009 @ 12:58:10 #38
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_69932218
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 12:55 schreef Ryan3 het volgende:
Overigens begrijp ik nu goed dat de PVV op sociaal-economisch gebied een switch heeft gemaakt van rechtsliberaal naar sociaaldemocratisch?
Ze hebben in ieder geval flink gas teruggenomen sinds de oprichting. Opzich logisch, gezien de doelgroep...
pi_69932239
Femke moet dat lelijke mondje van d'r is wat vaker dicht houden aangezien ze zelf ook meestal maar wat inhoudsloos loopt te schreeuwen. Zelf komt ze ook niet met oplossingen. Juist hetgene waar ze de PVV goedkoop op wil pakken.
X
X
X
pi_69932306
quote:
Dit kan ik nergens terugvinden. Het lijkt me ook sterk dat Shell belastingparadijs Nederland zal verlaten vanwege een paar Maleisiers die hier niet meer kunnen werken.

Wat een waardeloos artikel is het eigenlijk
Jij bent het zonnetje!!!
  donderdag 11 juni 2009 @ 13:01:44 #41
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_69932343
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 12:40 schreef Hephaistos. het volgende:
Ik heb dit stukje trouwens gezien gisteren (en vervolgens weer uitgezet omdat het een richtingloos kut-debat was), maar het stuk in de OP is niet helemaal een eerlijke weergave van het debat.

Dat stukje van het minimumloon en de postbestellers, wilde de man van de PVV wel op ingaan, maar hij werd toen afgekapt door de Voorzitter omdat het teveel offtopic ging. Dat ie geen antwoord meer gaf op de sneer van Halsema (die wel terecht was) kwam omdat zijn speech al ten einde was en het afgerond moest worden. Hamer komt er in dit stuk ook een stuk beter vanaf dan ze in werkelijkheid was, die was verrassend zwak in een onderwerp waar de PvdA traditioneel een sterke visie heeft.
Het stuk uit de OP doet sterk gekleurd aan, maar ik heb het debat zelf niet gezien, dus ik weet niet of dat een terecht verwijt is. Is het ergens terug te zien?
Stop the world, I want to get out.
pi_69932353
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 12:50 schreef VatosLoco het volgende:

[..]

Zullen ze zich dan maar bij de rest van de linke elite scharen? Alleen maar kritiek leveren, en 4 jaar vergaderen en niets oplossen. Ik zie niet dat de andere partijen met oplossingen komen, en de oplossingen die worden voorgedragen gaan pas vanaf 2011 in, als andere landen het probleem al voor ons hebben opgelost.
Jij verwijt links alleen maar kritiek te leveren. Ik wil niet vervelend doen, maar kritiek is juist Wilders' stokpaardje. De man doet niets anders dan kritiek uiten.
pi_69932354
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 12:48 schreef svefn het volgende:

[..]

Zag je een spiegel?
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
  donderdag 11 juni 2009 @ 13:01:56 #44
56621 Houzer
Vuyge pusherman
pi_69932355
God wat is de pvv onder de tafel gelult

Misschien moeten ze eens snijden in die amtenaren clubjes. Ik denk dat ze daar zo een paar miljard uit hosselen, bijv. het clubje waar Ben Bot de baas is die ff 4 ton aan uitgaven niet kan verhelderen.
En zo zijn er nog een tal van dat soort clubjes met ingehuurde managers en dergelijke.
ik ben de jager met de pet.
  donderdag 11 juni 2009 @ 13:03:57 #45
258335 Harde_Kip
Ga eens aan het werk
pi_69932423
hahahahahahahahahahha sorry linkse rakkers maar hier is wat slecht nieuws voor jullie

http://www.telegraaf.nl/b(...)verdrag__.html?p=2,1

Proost Geert, dat er nog vele mogen volgen
pi_69932437
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 13:01 schreef Houzer het volgende:
God wat is de pvv onder de tafel gelult

Misschien moeten ze eens snijden in die amtenaren clubjes. Ik denk dat ze daar zo een paar miljard uit hosselen, bijv. het clubje waar Ben Bot de baas is die ff 4 ton aan uitgaven niet kan verhelderen.
En zo zijn er nog een tal van dat soort clubjes met ingehuurde managers en dergelijke.
Maar als je die clubjes afschaft onstaat er werkloosheid! En dat in deze crisis
Als ik de gedachtegang van Halsema volg tenminste
Jij bent het zonnetje!!!
  donderdag 11 juni 2009 @ 13:05:11 #47
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_69932467
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 12:26 schreef teknomist het volgende:
Geen enkele partij heeft oplossingen.
Opgelost. Subforum kan dicht
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  donderdag 11 juni 2009 @ 13:05:18 #48
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_69932470
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 13:01 schreef Lkw het volgende:

[..]

Het stuk uit de OP doet sterk gekleurd aan, maar ik heb het debat zelf niet gezien, dus ik weet niet of dat een terecht verwijt is. Is het ergens terug te zien?
Het is ook sterk gekleurd. Wat mij betreft werd indirect wel duidelijk dat de visie van de PVV op economisch gebied echt nog in de kinderschoenen staat. Het is inconsistent, bij vlagen dom-populistisch en het ontbreekt aan lange termijn-visie.

Maar daar werd echt niet zo gemakkelijk doorheen geprikt als het stuk doet voorkomen. De spreker van de PVV had retorisch z'n zaakjes best goed op orde.
  donderdag 11 juni 2009 @ 13:06:44 #49
56621 Houzer
Vuyge pusherman
pi_69932529
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 13:04 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Maar als je die clubjes afschaft onstaat er werkloosheid! En dat in deze crisis
Als ik de gedachtegang van Halsema volg tenminste
Tja dan kunnen we ze beter betaald op vakantie laten gaan
ik ben de jager met de pet.
pi_69932554
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 12:37 schreef hans3000 het volgende:

[..]

Ik hoor dit voor het eerst. Weet iemand hier meer over?
Tsja, Shell werkt in een zeer groot aantal Islamitische landen en heeft er belang bij dat hun imago goed blijft. Als Wilders geen moslims, en dus veel expats die tijdelijk in een van de Shell-kantoren in Nederland werken, niet meer in Nederland laat, dan is Shells hele imago naar de knoppen. Dan krijgen ze ook geen nieuwe olievelden in het midden oosten en andere landen zoals Brunei meer toegewezen, want dan kiest de overheid daar wel voor concurrenten als BP en Total.
Cool story, Hansel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')