Maar waarom krijg je dan die boete? Welke overtreding maak je op dat moment?quote:Op donderdag 11 juni 2009 10:13 schreef Muzz_ het volgende:
Amsterdam/GVB begint een nazi / politiestaat te worden.![]()
WTF, mensen krijgen boetes als ze hun spullen naast zich leggen. Zie zowat elke dag mensen er uit gepikt worden tussen Wibautstraat en Centraal, Royal sadness, waar gaat het heen
Kom op zeg, je kunt toch ook gewoon even vragen of iemand zijn tas wil verplaatsen? Jij wil zeker ook boetes voor mensen die de trein inlopen als er nog één iemand moet uitstappen?quote:Op donderdag 11 juni 2009 10:16 schreef Triggershot het volgende:
Metro beetje overtreden, maar in treinen terecht.
Omdat je volgens hun 2 plaatsen gebruikt en dus voor 2 plaatsen moet stempelen/betalen enz..quote:Op donderdag 11 juni 2009 10:16 schreef Casos het volgende:
[..]
Maar waarom krijg je dan die boete? Welke overtreding maak je op dat moment?
Maar je betaald toch niet voor een zitplaats? Of mag je ook gratis reizen als alle plekken bezet zijn?quote:Op donderdag 11 juni 2009 10:18 schreef JayJay8 het volgende:
[..]
Omdat je volgens hun 2 plaatsen gebruikt en dus voor 2 plaatsen moet stempelen/betalen enz..
Vragen doe ik sowieso, maar ik hoor ook heel vaak van vrouwen en bejaarden dat ze niet eens durven, met name de mensen die zien dat een trein tjokvol is en hun tassen op stoelen houden mogen een dikke boete krijgen.quote:Op donderdag 11 juni 2009 10:17 schreef TNA het volgende:
[..]
Kom op zeg, je kunt toch ook gewoon even vragen of iemand zijn tas wil verplaatsen? Jij wil zeker ook boetes voor mensen die de trein inlopen als er nog één iemand moet uitstappen?
Als een Japanner dat doet is het gewoon aso want zij zijn het gewend om met 10 personen op 1 cm2 te gaan staan in de metroquote:Op donderdag 11 juni 2009 10:16 schreef Muzz_ het volgende:
[..]
Die GVB rukkers hebben niet eens genade voor die zielige Japanners die hier als toerist zijn.
Als je dat niet durft mag de verzekering je assertiviteitstraining betalen.quote:Op donderdag 11 juni 2009 10:19 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Vragen doe ik sowieso, maar ik hoor ook heel vaak van vrouwen en bejaarden dat ze niet eens durven, met name de mensen die zien dat een trein tjokvol is en hun tassen op stoelen houden mogen een dikke boete krijgen.
Iedereen, ik ben te bang om iets te vragen, HELP!quote:Op donderdag 11 juni 2009 10:19 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Vragen doe ik sowieso, maar ik hoor ook heel vaak van vrouwen en bejaarden dat ze niet eens durven, met name de mensen die zien dat een trein tjokvol is en hun tassen op stoelen houden mogen een dikke boete krijgen.
Weet niet zeker of het nog zo is. Vroeger gaven ze dat altijd als reden iig.quote:Op donderdag 11 juni 2009 10:19 schreef Multivitamine het volgende:
[..]
Maar je betaald toch niet voor een zitplaats? Of mag je ook gratis reizen als alle plekken bezet zijn?
quote:
Ja en daarmee is het in de tussentijd gerechtvaardigd dat jij niet kunt zitten door een tas.quote:Op donderdag 11 juni 2009 10:21 schreef TNA het volgende:
[..]
Als je dat niet durft mag de verzekering je assertiviteitstraining betalen.
Is het zo moeilijk om wat te vragen?quote:Op donderdag 11 juni 2009 10:22 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ja en daarmee is het in de tussentijd gerechtvaardigd dat jij niet kunt zitten door een tas.
Dus omdat jij te aso bent voor woorden moet iedereen maar wijken, oh wacht dat is natuurlijk de defintitie van ee asociaal, maar je hebt het zelf blijkbaar niet door en zal antwoorden dat het niet zo is.quote:Op donderdag 11 juni 2009 10:21 schreef Multivitamine het volgende:
[..]
Iedereen, ik ben te bang om iets te vragen, HELP!
Dus omdat iemand een probleem heeft om wat te vragen, moet iedereen anders maar wijken? Dacht het niet.
Het is niet aan Jan Modaal waar ze het niet aan durven te vragen en maar doorlopen maar aan Mocro Homeboy en Tokkie Theo. Je bezet in een voertuig maar daar waar je recht op hebt en niet meer, zeker niet als het keidruk is.quote:Op donderdag 11 juni 2009 10:21 schreef Multivitamine het volgende:
[..]
Iedereen, ik ben te bang om iets te vragen, HELP!
Dus omdat iemand een probleem heeft om wat te vragen, moet iedereen anders maar wijken? Dacht het niet.
37 ofzoquote:
Serieus, boetes uitdelen omdat mensen iets niet durven te vragen, te vragenquote:Op donderdag 11 juni 2009 10:22 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ja en daarmee is het in de tussentijd gerechtvaardigd dat jij niet kunt zitten door een tas.
Als het heel stil is in de trein heb ik mijn tas weleens naast me liggen. Bij drukte haal ik 'm weg. Ik kreeg een keer een hele preek van een conducteur hoe asociaal dat was terwijl ik de enige in de coupé was op één andere man na. En nu blijkbaar een boete. Give me a breakquote:Op donderdag 11 juni 2009 10:23 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dus omdat jij te aso bent voor woorden moet iedereen maar wijken, oh wacht dat is natuurlijk de defintitie van ee asociaal, maar je hebt het zelf blijkbaar niet door en zal antwoorden dat het niet zo is.
HET IS ASO GEDRAG!!!!
In Amsterdan, Rotterdam en Eindhoven? het wordt steeds grimmiger en enger omdat te vragen ja.quote:Op donderdag 11 juni 2009 10:23 schreef Multivitamine het volgende:
[..]
Is het zo moeilijk om wat te vragen?
Het is geen aso gedrag.quote:Op donderdag 11 juni 2009 10:23 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dus omdat jij te aso bent voor woorden moet iedereen maar wijken, oh wacht dat is natuurlijk de defintitie van ee asociaal, maar je hebt het zelf blijkbaar niet door en zal antwoorden dat het niet zo is.
HET IS ASO GEDRAG!!!!
Ze gaan de metro nooit in tijdens de spitsuren, ze pakken mensen alleen zodra de metro zowat leeg is daarom is het ook zo frappant.quote:Op donderdag 11 juni 2009 10:24 schreef Lastpost het volgende:
Vind het terecht, als de metro/trein vol is, anders is het maar een nutteloze maatregel.
Kan me best voorstellen dat veel mensen niet durven te vragen of diegene even door wilt schuiven naar de raamkant of zijn/haar tas even kan weghalen.
Heb m'n tas ook wel eens naast me liggen maar zodra het druk wordt haal ik die vanuit mezelf wel weg.
quote:Op donderdag 11 juni 2009 10:13 schreef Muzz_ het volgende:
Amsterdam/GVB (...)
tussen Wibautstraat en Centraal
Ik zit elke dag in de metro op datzelfde traject en heb dat nog nooit zien gebeuren. Ook is er vrijwel nooit controle naar mijn idee...quote:Op donderdag 11 juni 2009 10:21 schreef Muzz_ het volgende:
My own eyes!
Zie het wekelijks minimaal 4-6 x gebeuren en het gaat niet om grote koffers maar gewone 'tasjes/rugzakken'.
Scheer!!!!!quote:Op donderdag 11 juni 2009 10:22 schreef Cheiron het volgende:Fijne politietruusjes die daar altijd staan te controleren. Grote bek tegen de forens die zn broodje zit te eten, maar de graffitiespuitende, wietrokende groep randjongeren lopen ze met een boog voorbij.
Natuurlijk, dan hebben onze dappere agentjes tenminste de ruimte en tijd om rustig hun zinloze boetes uit te schrijven. Wat een bullshitquote:Op donderdag 11 juni 2009 10:26 schreef Muzz_ het volgende:
[..]
Ze gaan de metro nooit in tijdens de spitsuren, ze pakken mensen alleen zodra de metro zowat leeg is daarom is het ook zo frappant.
Dat verklaart mssn. Zit er idd meestal tijdens spitsuren.quote:Op donderdag 11 juni 2009 10:26 schreef Muzz_ het volgende:
[..]
Ze gaan de metro nooit in tijdens de spitsuren, ze pakken mensen alleen zodra de metro zowat leeg is daarom is het ook zo frappant.
Omdat jij het ontkent maakt het niet minder aso hoor. Het is WEL asogedrag, daarom krijg je er ook een boete voor, met je plaat voor je harses manquote:
Je moet oorzaak en gevolg niet door elkaar halen. Het is voor een bedrijf zoals RET en NS van economisch, sociaal en veiligheidsbelang dat er zulke strikte richtlijnen zijn met betrekking tot het vervoer, oorzaak is asociale gedrag van sommige reizigers, gevolg is een boete. Als jij iets doet op een moment waar je geen recht op hebt, verdien je het.quote:Op donderdag 11 juni 2009 10:24 schreef TNA het volgende:
[..]
Serieus, boetes uitdelen omdat mensen iets niet durven te vragen, te vragenDan moet voordringen bij de supermarkt ook worden beboet. En de mensen die ouderen geen handje geven bij het oversteken. Want stel nou dat ze daar niets over durven te zeggen
Mja, dat is overdreven, ik heb het nogmaals over tjokvolle momenten.quote:Als het heel stil is in de trein heb ik mijn tas weleens naast me liggen. Bij drukte haal ik 'm weg. Ik kreeg een keer een hele preek van een conducteur hoe asociaal dat was terwijl ik de enige in de coupé was op één andere man na. En nu blijkbaar een boete. Give me a break
Goedzo, dat zou iedereen moeten doen!!quote:Op donderdag 11 juni 2009 10:24 schreef Lastpost het volgende:
Heb m'n tas ook wel eens naast me liggen maar zodra het druk wordt haal ik die vanuit mezelf wel weg.
quote:Op donderdag 11 juni 2009 10:28 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Omdat jij het ontkent maakt het niet minder aso hoor. Het is WEL asogedrag, daarom krijg je er ook een boete voor, met je plaat voor je harses man.
Wat is er aso aan?quote:Op donderdag 11 juni 2009 10:28 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Omdat jij het ontkent maakt het niet minder aso hoor. Het is WEL asogedrag, daarom krijg je er ook een boete voor, met je plaat voor je harses man.
Boetes tegen asociaal gedrag, fine. Maar ik vind dit echt idioot om boetes voor uit te schrijven. Politiestaat +1.quote:Op donderdag 11 juni 2009 10:28 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je moet oorzaak en gevolg niet door elkaar halen. Het is voor een bedrijf zoals RET en NS van economisch, sociaal en veiligheidsbelang dat er zulke strikte richtlijnen zijn met betrekking tot het vervoer, oorzaak is asociale gedrag van sommige reizigers, gevolg is een boete. Als jij iets doet op een moment waar je geen recht op hebt, verdien je het.
Zoals hierboven te lezen is gebeurt het blijkbaar juist buiten de spits.quote:[..]
Mja, dat is overdreven, ik heb het nogmaals over tjokvolle momenten.
Als je je tas naast je neer zet in trein/metro dan wek je wel de indruk van: "GEEN MENSEN HIER, PRIVATE, IK BIJT!@" Maar een boete is wel erg overdrevenquote:Op donderdag 11 juni 2009 10:13 schreef Muzz_ het volgende:
WTF, mensen krijgen boetes als ze hun spullen naast zich leggen. Zie zowat elke dag mensen er uit gepikt worden tussen Wibautstraat en Centraal, Royal sadness, waar gaat het heen
Binnenkort nog een boete voor het hardop zetten van muziek, of is dat er al?quote:Op donderdag 11 juni 2009 10:28 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Onzin.quote:Op donderdag 11 juni 2009 10:13 schreef Muzz_ het volgende:
Ik reed er ook twee uurtjes geleden maar heb ook niets gezien!!quote:Op donderdag 11 juni 2009 10:27 schreef Cybey het volgende:
Ik zit elke dag in de metro op datzelfde traject en heb dat nog nooit zien gebeuren. Ook is er vrijwel nooit controle naar mijn idee...
Zou er wel moeten zijn, want er hangt een verbod op geluidsoverlast in elke metro/bus.quote:Op donderdag 11 juni 2009 10:30 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Binnenkort nog een boete voor het hardop zetten van muziek, of is dat er al?
Ik vind dan ook dat dikke mensen twee keer moeten stempelen.quote:Op donderdag 11 juni 2009 10:28 schreef Triggershot het volgende:
Je moet oorzaak en gevolg niet door elkaar halen. Het is voor een bedrijf zoals RET en NS van economisch, sociaal en veiligheidsbelang dat er zulke strikte richtlijnen zijn met betrekking tot het vervoer, oorzaak is asociale gedrag van sommige reizigers, gevolg is een boete. Als jij iets doet op een moment waar je geen recht op hebt, verdien je het.
Ja die is er al alleen wordt niet veel voor bekeurd omdat die Bijlmerscholieren hun muziek zacht zetten zodra ze geel jasje zien en onopvallende surveillance in de metro (nog) niet is toegestaan.quote:Op donderdag 11 juni 2009 10:30 schreef Triggershot het volgende:
Binnenkort nog een boete voor het hardop zetten van muziek, of is dat er al?
Sterker nog, ik vind dat jij al een boete verdient door hierover te praten!!111!11quote:Op donderdag 11 juni 2009 10:30 schreef Cheiron het volgende:
Als een tas naast je neerleggen al aso gedrag is damn.. Krijgen mensen die in het buitenste stoeltje in de bus gaan zitten dan ook een boete? Want potverdikke, dan moet je altijd maar vragen of je er even langs mag.
Of mensen die niet doorlopen in de bus: hupsakee uit de bus de trein in naar de werkkampen..
Mijn betoog gaat dan ook over wanneer het dus heel druk is en je doet dat.quote:Op donderdag 11 juni 2009 10:30 schreef TNA het volgende:
[..]
Boetes tegen asociaal gedrag, fine. Maar ik vind dit echt idioot om boetes voor uit te schrijven. Politiestaat +1.
[..]
Zoals hierboven te lezen is gebeurt het blijkbaar juist buiten de spits.
Levert in de Bijlmer een hoop geld op, als er daar een echte negerin naast me komt zitten wordt ik bijna platgedrukt.quote:Op donderdag 11 juni 2009 10:32 schreef Cybey het volgende:
Ik vind dan ook dat dikke mensen twee keer moeten stempelen.
*zucht*. Het feit dat je het nog durft te vragen....quote:
Ik reis elke dag met de metro, niet gezien / gelezenquote:Op donderdag 11 juni 2009 10:32 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Zou er wel moeten zijn, want er hangt een verbod op geluidsoverlast in elke metro/bus..
Bij de gratie godsquote:Op donderdag 11 juni 2009 10:33 schreef HeatWave het volgende:
[..]
*zucht*. Het feit dat je het nog durft te vragen....
je snapt het echt niet he? Dat mensen aan JOU moeten vragen of ze bij de gratie gods alsjeblieft mogen zitten is gewoon aso. Zodra er geen hond in de metro zit is het uiteraard wat anders, als het druk is moet JIJ gewoon niet zo aso zijn om een plek van een ander in te pikken.
Als je dat niet snapt zou ik echt eens te rade gaan bij mezelf....
Dat zijn van die mensen die constant rondlopen met ideeen in hun hoofd hoe asociaal anderen zijn, hoe de samenleving aan het verloederen is etc etc. Als ze dan een klein iets zien (zoals tas naast je) dan springen ze erop als hongerige wolven die hun gelijk willen halen.quote:Op donderdag 11 juni 2009 10:24 schreef TNA het volgende:
Als het heel stil is in de trein heb ik mijn tas weleens naast me liggen. Bij drukte haal ik 'm weg. Ik kreeg een keer een hele preek van een conducteur hoe asociaal dat was terwijl ik de enige in de coupé was op één andere man na. En nu blijkbaar een boete. Give me a break
Vandaar dat TS geen antwoord kon of wilde geven op mijn vraagquote:Op donderdag 11 juni 2009 10:30 schreef Mr.Zed het volgende:
[..]
Onzin.
Er is geen wettelijke grond om te beboeten voor het plaatsen van bagage op een zitplaats.
Ergo: zelf verzonnen verhaal en (bijna) iedereen die hier reageert trapt er met open ogen in.
Nutteloze discussie over niet-bestaand fenomeen.
Slotje
Ik pik geen plek van een ander in, in het OV is het een kwestie van wie het eerst komt, wie het eerst maalt. Niemand heeft recht op een zitplek in het OV. Als mensen willen zitten kunnen ze dat vragen, doen ze dat niet dan hebben ze pech.quote:Op donderdag 11 juni 2009 10:33 schreef HeatWave het volgende:
[..]
je snapt het echt niet he? Dat mensen aan JOU moeten vragen of ze bij de gratie gods alsjeblieft mogen zitten is gewoon aso. Zodra er geen hond in de metro zit is het uiteraard wat anders, als het druk is moet JIJ gewoon niet zo aso zijn om een plek van een ander in te pikken.
Ik spreek niet uit mezelf, ik vraag het wel hoor, ik ben niet zo moeilijk, maakt het echter niet minder aso dit ik het aan JOU moet vragen om ergens te mogen zitten waar IK voor betaald heb.quote:Op donderdag 11 juni 2009 10:36 schreef TNA het volgende:
[..]
Bij de gratie godsJouw assertiviteit ligt ook niet op een hoog peil hè?
Ik zie ook regelmatig mensen die simpelweg vergeten om hun tas weer op de grond te leggen omdat ze zijn verdiept in een boek en verbaasd/vriendelijk reageren als iemand het vraagt. Maar nee! Boetes moeten we uitschrijven! ORDE EN REGELMAAT!!!
En dan loopt dat wijf gewoon een paar banken verder en lacht de hele trein je uitquote:Op donderdag 11 juni 2009 10:39 schreef Armageddon het volgende:
Ik deed het ook altijd in de trein. Ik moet geen paupers naast me. Als het een lekker wijf was dan haalde ik de tas weg.
Ik draai helemaal niets om, ik zeg alleen dat je niet voor ieder gedrag dat je op een bepaalde manier als asociaal zou kunnen bestempelen boetes moet gaan uitdelen. Wat is het volgende, mensen die links staan op de roltrap waardoor je je trein mist? 45 euro. Iemand die voordringt bij de kassa? 25 euro. Natuurlijk zou het sociaal zijn als iedereen zijn tas op de grond legt in de spits, maar er zijn genoeg mensen die het simpelweg vergeten en 'm zonder enige probleem op de grond leggen.quote:Op donderdag 11 juni 2009 10:39 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik spreek niet uit mezelf, ik vraag het wel hoor, ik ben niet zo moeilijk, maakt het echter niet minder aso dit ik het aan JOU moet vragen om ergens te mogen zitten waar IK voor betaald heb.
je draait de zaken om in jouw egocentrische wereldje en doet alsof het de fout van een ander is.
quote:Op donderdag 11 juni 2009 10:32 schreef dennisdotcom het volgende:
[..]
Ja die is er al alleen wordt niet veel voor bekeurd omdat die Bijlmerscholieren hun muziek zacht zetten zodra ze geel jasje zien en onopvallende surveillance in de metro (nog) niet is toegestaan.
Jij zou advocaat moeten worden!quote:Op donderdag 11 juni 2009 10:48 schreef spijkerbroek het volgende:
Als ik daarvoor een boete zou krijgen, zou ik weigeren het te betalen en het voor laten komen. Laat ze maar fatsoenlijke argumenten komen, die ik niet weerleggen kan.
Zij: "Hij houdt een zitplaats bezet!"
Ik: "Als er geen anderen zijn die er willen zitten, omdat er zo weinig mensen in de metro zijn, dan maakt dat dus niet uit. Punt twee, als er mensen zijn die er zouden willen zitten, dan haal ik 'm wel weg. Ik zet m'n tas op de stoel omdat de grond te smerig is."
of vrouwen met een te grote mond.quote:Op donderdag 11 juni 2009 10:47 schreef DumDaDum het volgende:
Mensen die de metro nemen moeten sowiezo worden beboet
Ja, maar dan draai je dus wel mooi het probleem om. Het is gewoon een feit dat het asociaal is. Je kan em ook boven in het rekje leggen in de trein. Simpel. Iedereen blij, niemand die jou hoeft te vragen je tas weg te halen in een drukke stinkende kuttrein.quote:Op donderdag 11 juni 2009 10:40 schreef Cheiron het volgende:
"Pardon, kan ik hier zitten?"
"Ohja, sorry. Natuurlijk" *glimlacht aardig*
Nooit problemen met mn tas als hij nog op de stoel naast mij ligt.
Yuck nee bedankt.quote:
Ik had weleens een sporttas daar boven op het rekje gelegd en toen die trein een scherpe bocht maakte viel hij zo op iemands hoofdquote:Op donderdag 11 juni 2009 10:53 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ja, maar dan draai je dus wel mooi het probleem om. Het is gewoon een feit dat het asociaal is. Je kan em ook boven in het rekje leggen in de trein. Simpel. Iedereen blij, niemand die jou hoeft te vragen je tas weg te halen in een drukke stinkende kuttrein.
Mensen die sowieso verkeerd schrijven moeten sowieso worden beboetquote:Op donderdag 11 juni 2009 10:47 schreef DumDaDum het volgende:
Mensen die de metro nemen moeten sowiezo worden beboet
Niks feit: jouw mening. Plus, je maakt hier een probleem dat er volgens mij helemaal niet is. 99% van de mensen accepteert dat dit een normale omgangsvorm is. Vloer smerig, als rustig -> tas op bankje -> als druk tas op grond -> als vraag tas op grond.quote:Op donderdag 11 juni 2009 10:53 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ja, maar dan draai je dus wel mooi het probleem om. Het is gewoon een feit dat het asociaal is. Je kan em ook boven in het rekje leggen in de trein. Simpel. Iedereen blij, niemand die jou hoeft te vragen je tas weg te halen in een drukke stinkende kuttrein.
Precies, wat hij zegt..quote:Op donderdag 11 juni 2009 10:19 schreef IkWilbert het volgende:
ik leg me tas ook altijd naast me op de stoel in de trein, als mensen vragen of ze er mogen zitten is dat geen probleem en haal ik mijn tas weg. Vraag zovaak of ik ergens mag zitten en als ze aub hun tas weg willen halen. Ik zie het probleem niet zo eigenlijk...
Je kan je tas toch ook op je schoot zettenquote:Op donderdag 11 juni 2009 10:48 schreef spijkerbroek het volgende:
Als ik daarvoor een boete zou krijgen, zou ik weigeren het te betalen en het voor laten komen. Laat ze maar fatsoenlijke argumenten komen, die ik niet weerleggen kan.
Zij: "Hij houdt een zitplaats bezet!"
Ik: "Als er geen anderen zijn die er willen zitten, omdat er zo weinig mensen in de metro zijn, dan maakt dat dus niet uit. Punt twee, als er mensen zijn die er zouden willen zitten, dan haal ik 'm wel weg. Ik zet m'n tas op de stoel omdat de grond te smerig is."
gewoon vragen of je daar kan gaan zitten en probleem is opgelostquote:Op donderdag 11 juni 2009 10:54 schreef LuxAeterna het volgende:
Mensen die in een volle trein/metro/bus hun tas op de stoel laten liggen zijn aso en mogen best beboet worden. Als het rustig is zijn boetes overbodig.
Om eerlijk te zijn vind ik jouw gedrag net zo irritant.quote:Op donderdag 11 juni 2009 11:13 schreef Karina het volgende:
Mensen zijn tegenwoordig echt aso.
Laatst zat ik in de tram, er waren nog maar een paar plekken over, op een van de bankjes zat een neger die 2 plekken in beslag nam (hij lag half).
Ik zeg tegen die gast: mag ik daar zitten? Hij: nee, ga maar daar zitten (wijzend naar een andere plek), ik tegen hem: nee ik wil hier zitten (die andere plek was achteruitrijden en dan word ik kostmisselijk), dus ik ga gewoon naast hem zitten, beetje duwen, met als resultaat dat hij kut zit (ik ook, maar dat interesseerde me niet, het ging om het principe).
Het waren maar een paar haltes, maar al was het een uur geweest, ik was gewoon blijven zitten al was het alleen maar om hem dwars te zitten, eikel.
Hoezo? Moet die sukkel maar niet half gaan liggen in de tram, ik vroeg het netjes als hij dan op een nogal aggresieve toon roept "ga daar maar zitten" dan doe ik dat dus juist niet.quote:Op donderdag 11 juni 2009 11:17 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Om eerlijk te zijn vind ik jouw gedrag net zo irritant.
Jaja, je wilde gewoon z'n boner in je zij voelen prikken.quote:Op donderdag 11 juni 2009 11:19 schreef Karina het volgende:
[..]
Hoezo? Moet die sukkel maar niet half gaan liggen in de tram, ik vroeg het netjes als hij dan op een nogal aggresieve toon roept "ga daar maar zitten" dan doe ik dat dus juist niet.
Wat is de meerwaarde van de tas naast i.t.t. je tas op de grond tussen je benen.quote:Op donderdag 11 juni 2009 10:50 schreef Multivitamine het volgende:
[..]
Jij zou advocaat moeten worden!
Jij bent pas écht een kneus.quote:Op donderdag 11 juni 2009 11:41 schreef Rxmundi het volgende:
Jullie moeten gewoon je bek houden. Ik heb geen behoefte dat Jan en fucking alleman naast me komt te zitten. Stinkpaupers, Wiggers, Guido's en ander gespuis moet ik gewoon niet naast mij. Ik kijk wie er instappen bij de halte/station en als het mij bevalt haal ik mijn tas weg, bevalt het niet laat ik het liggen.
Ik was nou eenmaal eerder op het tweepersoonsbankje. Mijn bankje. Dus als zo'n wigger komt en tegen mij gaat zo van "Gast` en ff die tas probeert weg te kijken. Zeg ik `Nee. Die tas ligt hier zodat jij hier niet komt te zitten." Ze druipen toch af, ik heb nog maar één keertje iemand van mijn bank af moeten hoeken.
Ik geef toe dat ik me soms vergis in mensen, maar dat soort jeugd begint dan van: "Pardon Meneer...etc." Man, prima ga lekker zitten en doe wat aan je kleding stijl. Want je ziet eruit als maatschappij verkankerende kutjeugd en daar zou helemaal geen plaats voor moeten zijn. Als ik buschauffeur was reed ik door als ik jou bij de halte zag staan.
Trams in A'dam hebben enkele stoelen; speciaal voor mensen zonder vrienden zoals jij.quote:Op donderdag 11 juni 2009 11:41 schreef Rxmundi het volgende:
Jullie moeten gewoon je bek houden. Ik heb geen behoefte dat Jan en fucking alleman naast me komt te zitten. Stinkpaupers, Wiggers, Guido's en ander gespuis moet ik gewoon niet naast mij. Ik kijk wie er instappen bij de halte/station en als het mij bevalt haal ik mijn tas weg, bevalt het niet laat ik het liggen.
Ik was nou eenmaal eerder op het tweepersoonsbankje. Mijn bankje. Dus als zo'n wigger komt en tegen mij gaat zo van "Gast` en ff die tas probeert weg te kijken. Zeg ik `Nee. Die tas ligt hier zodat jij hier niet komt te zitten." Ze druipen toch af, ik heb nog maar één keertje iemand van mijn bank af moeten hoeken.
Ik geef toe dat ik me soms vergis in mensen, maar dat soort jeugd begint dan van: "Pardon Meneer...etc." Man, prima ga lekker zitten en doe wat aan je kleding stijl. Want je ziet eruit als maatschappij verkankerende kutjeugd en daar zou helemaal geen plaats voor moeten zijn. Als ik buschauffeur was reed ik door als ik jou bij de halte zag staan.
Oh, moet je eens proberen waar ik bij ben.quote:Op donderdag 11 juni 2009 11:41 schreef Rxmundi het volgende:
Dat bepaal ik altijd zelf nog wel, mongool.quote:Op donderdag 11 juni 2009 11:46 schreef Rxmundi het volgende:
[..]
Jij komt dus echt niet naast me zitten.
quote:Op donderdag 11 juni 2009 11:46 schreef Rxmundi het volgende:
[..]
Jij komt dus echt niet naast me zitten.
Obvious troll is.... well, obvious.quote:Op donderdag 11 juni 2009 11:41 schreef Rxmundi het volgende:
Dat jij het passieve slachtoffertje uit wil hangen moet je lekker zelf weten. Eerst iedere mongol een plaatst aanbieden en daarna gaan zeiken als ie moeilijk doet. Had je ook wel van te voren aan kunnen zien komen met een beetje mensen kennis.quote:Op donderdag 11 juni 2009 12:00 schreef Barachem het volgende:
[..]
Oh, moet je eens proberen waar ik bij ben.
Ben zelf echt geen fan van asojeugd, maar jouw droplul gedrag slaat alles.
En dan mag je proberen te hoeken, punt is, ik hoek terug.
Toegegeven, ik heb liever ook geen wigger, neger, pauper, mocro of wat voor asogespuis dan ook naast me, maar als ze er willen zitten mogen ze zitten , als ik maar met rust gelaten wordt.
En als niet, dan heeft diegene naast me een probleem.
quote:Op donderdag 11 juni 2009 12:14 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Obvious troll is.... well, obvious.
Ik gok 1.60, iel , brilletje en een piepstem.
quote:Op donderdag 11 juni 2009 12:04 schreef o.us het volgende:
Amsterdamse metro![]()
5 ondergrondse stations en dan mag zich dan een metro noemen:')
En die treinen alleen al
Rotterdamse metro, RET! FTW![]()
Dingen zo opvatten zegt meer over de persoon zelf.quote:Op donderdag 11 juni 2009 10:30 schreef sendaroo het volgende:
[..]
Als je je tas naast je neer zet in trein/metro dan wek je wel de indruk van: "GEEN MENSEN HIER, PRIVATE, IK BIJT!@" Maar een boete is wel erg overdreven.
Echt hequote:Op donderdag 11 juni 2009 11:12 schreef BigKahuna het volgende:
Er zijn ook nog mensen die dit terecht vinden, ongelooflijk zeg.
Tis wel een topic vol internethelden he?quote:Op donderdag 11 juni 2009 12:23 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
Opdonderen als die kankerleyers daar mij ooit 1 boeite voor willen geven haal ik serieus dat papiertje door mn reet en dan stop ik em snel bij hem naar binnen in zn kraag![]()
: D ~!!!
Pauperbende in rotterdamquote:Op donderdag 11 juni 2009 12:04 schreef o.us het volgende:
Amsterdamse metro![]()
En die treinen alleen al
Ik zal et filmen voor jequote:Op donderdag 11 juni 2009 12:24 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Tis wel een topic vol internethelden he?.
Cartman die tegen anderen over zijn moeder praat met :quote:Op donderdag 11 juni 2009 12:24 schreef HeatWave het volgende:
[..]
De metro in Rotterdam is een stuk mooier dan die van Amsterdam. Zonder publiek. Ik zit liever in een 30 jaar oude metro met Amsterdammers dan dat ik ook nog een keer in Rotterdam hoef te komenquote:Op donderdag 11 juni 2009 12:25 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Pauperbende in rotterdam1x met de metro geweest daar en ja.. er stapten natuurlijk wat rotterdammers in die achterin vol tegen de ruiten en stoelen liepen te schoppen
![]()
![]()
quote:Op donderdag 11 juni 2009 12:18 schreef Rxmundi het volgende:
[..]ze happen wel lekker vandaag toch.
jaquote:Op donderdag 11 juni 2009 12:26 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Cartman die tegen anderen over zijn moeder praat met :
'I was like hey bitch, get in the kitchen or...'
maar eigenlijk:
'Hey mom, would you like...'
ben ik nu een nerd ?
En maar huilen dat ze met zoveel geweld te maken hebben. Ja zo maak je het er wel zelf naarquote:Op donderdag 11 juni 2009 10:13 schreef Muzz_ het volgende:
Yeah rightquote:Op donderdag 11 juni 2009 12:25 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Pauperbende in rotterdam1x met de metro geweest daar en ja.. er stapten natuurlijk wat rotterdammers in die achterin vol tegen de ruiten en stoelen liepen te schoppen
![]()
![]()
Rare mensen heb je toch op de wereld in KLB.quote:Op donderdag 11 juni 2009 11:12 schreef BigKahuna het volgende:
Er zijn ook nog mensen die dit terecht vinden, ongelooflijk zeg.
Tief op met je verrotterdam kneusquote:Op donderdag 11 juni 2009 12:04 schreef o.us het volgende:
Amsterdamse metro![]()
En die treinen alleen al
quote:Op donderdag 11 juni 2009 10:24 schreef Lastpost het volgende:
Vind het terecht, als de metro/trein vol is, anders is het maar een nutteloze maatregel.
Kan me best voorstellen dat veel mensen niet durven te vragen of diegene even door wilt schuiven naar de raamkant of zijn/haar tas even kan weghalen.
Bron: De website van het GVBquote:Artikel 8 - Handbagage
1. De vervoerder kan de reiziger de toegang tot het vervoermiddel weigeren danwel hem noodzaken het vervoermiddel te verlaten, indien naar zijn oordeel handbagage van de reiziger gevaar, verontreiniging of hinder voor een ander kan veroorzaken.
2. Vervoer van handbagage geschiedt op de daarvoor aangewezen plaats, doch alleen voor zover er naar het oordeel van het personeel voldoende plaatsruimte is. De reiziger zorgt zelf voor het in- en uitladen.
3. De reiziger is verplicht de handbagage die hij in het vervoermiddel meevoert zelf te bewaken.
4. Handbagage mag slechts zodanig worden geplaatst dat deze de nooduitgangen niet verspert, het in- en uitstappen van reizigers of personeel niet belemmert en hen ook overigens niet hindert. Evenmin mag handbagage op een station, halte of in het vervoermiddel een zitplaats innemen voorzover een reiziger daarop aanspraak maakt.
Er staat niets over de consequenties, bovendien moeten die voorwaarden op dat moment ook toereikend zijn.quote:Op donderdag 11 juni 2009 18:42 schreef freako het volgende:
Uit de vervoersvoorwaarden van het GVB:
[..]
Bron: De website van het GVB
Het is een vervoersbewijs, geen plaatsbewijs. Voor bagage hoeven geen kaartjes te worden gekocht, de enige uitzondering die ik ken zijn fietsen die je meeneemt (behalve vouwfietsen).quote:Op donderdag 11 juni 2009 10:18 schreef JayJay8 het volgende:
[..]
Omdat je volgens hun 2 plaatsen gebruikt en dus voor 2 plaatsen moet stempelen/betalen enz..
Wtf dudequote:Op donderdag 11 juni 2009 21:06 schreef La_Vita het volgende:
Ik zat laatst in een trein in een hele grote coupé. Er zaten nog 6 anderen dus iedereen zijn eigen plekje en verder alleen maar vrije bankjes. Eén man had zijn rugzak naast zich neer gezet. Toen de conducteur langs kwam ging ie echt helemaal los. Over hoe asociaal het wel niet was en normen en waarden en artikel 71 blablabla. Hij heeft wel 10 minuten staan schreeuwen tegen die meneer van de rugzak. (die niet wist wat 'm overkwam) En de rest in de trein zat ook echt van;wtf dude!
Wtf dude!
Z'n vrouw zal hem wel gepwned hebben de vorige avond/nachtquote:Op donderdag 11 juni 2009 21:06 schreef La_Vita het volgende:
Ik zat laatst in een trein in een hele grote coupé. Er zaten nog 6 anderen dus iedereen zijn eigen plekje en verder alleen maar vrije bankjes. Eén man had zijn rugzak naast zich neer gezet. Toen de conducteur langs kwam ging ie echt helemaal los. Over hoe asociaal het wel niet was en normen en waarden en artikel 71 blablabla. Hij heeft wel 10 minuten staan schreeuwen tegen die meneer van de rugzak. (die niet wist wat 'm overkwam) En de rest in de trein zat ook echt van;wtf dude!
Wtf dude!
Van dat vragen vind ik onzin. Het is toch te gek voor woorden dat jij een kaartje koopt voor de trein en dan aan iemand die niet bij de NS werkt moet gaan vragen of je AUB daar mag gaan zitten?? Kom op zeg.quote:Op donderdag 11 juni 2009 10:19 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik vraag ook nooit of ik daar mag zitten. Ik vraag of de eigenaar van de tas zijn tas even weg wil halen, omdat ik daar wil zitten. Doet hij dat niet, dan haal ik 'm voor hem weg.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 14:47 schreef CyclingGirl het volgende:
Van dat vragen vind ik onzin. Het is toch te gek voor woorden dat jij een kaartje koopt voor de trein en dan aan iemand die niet bij de NS werkt moet gaan vragen of je AUB daar mag gaan zitten?? Kom op zeg.
Jezus. Kansloos.quote:Op donderdag 11 juni 2009 10:13 schreef Muzz_ het volgende:
Wat is daar niet normaal aan?quote:Op vrijdag 12 juni 2009 14:47 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Van dat vragen vind ik onzin. Het is toch te gek voor woorden dat jij een kaartje koopt voor de trein en dan aan iemand die niet bij de NS werkt moet gaan vragen of je AUB daar mag gaan zitten?? Kom op zeg.
Wat niet normaal is dat ik aan iemand moet vragen of ik daar mag zitten. Die stoelen zijn om te zitten niet om je tas neer te leggen. Ik rijd altijd in de spits en dan is het erg druk. Als er plek zat is prima. Dan ga ik wel elders zitten maar in de spits weet toch iedereen dat elk plaatsje er 1 is.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 15:47 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Wat is daar niet normaal aan?
Moet de sociale gestoordheid van sommige OV -users de norm worden? Omdat een aan straatvrees lijdende opa het wellicht niet durft te vragen mag niemand zijn tas meer naast zich neer zetten.![]()
Nee dan hou ik hem wel op schoot. Een zware tas met 30 graden buiten. Of ik doe mijn tas in het bagagerek (mits dat niet vol is) Leuk met een laptop erin. Hoef je als dief hem niet eens meer van iemands schouder af te grissen. Of ik zet mijn tas op de grond waar de plaatselijke zwerver zijn verteerde Heineken heeft laten lopen.
Echt Nederlands, de sukkel is de norm kennelijk, die mag het vooral niet moeilijk hebben, de rest past zich maar aan hem aan.![]()
Hebben ze in de metro überhaupt bagagerekken?
Ik ben niet zo zeer pro- tas maar anti regeltjes.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 15:57 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Wat niet normaal is dat ik aan iemand moet vragen of ik daar mag zitten. Die stoelen zijn om te zitten niet om je tas neer te leggen. Ik rijd altijd in de spits en dan is het erg druk. Als er plek zat is prima. Dan ga ik wel elders zitten maar in de spits weet toch iedereen dat elk plaatsje er 1 is.
Slechte vergelijking maar je hebt wel een punt. Toch vind ik dat mensen die in de spits hun tas op een stoel leggen/houden bewust asociaal bezig zijn en daar mag best wat aan gedaan worden.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 16:11 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Ik ben niet zo zeer pro- tas maar anti regeltjes.
Iets aan een ander vragen behoort tot het normale gedragsrepertoire van een zelfstandige volwassene. Als het vermogen iets normaal te vragen wordt beschouwd als iets onwenselijks ' dat toch niet zou hoeven' en hiervoor regeltjes worden bedacht, waar zijn we dan mee bezig.
Dan kunnen we heel Nederland ombouwen tot een grote snoezelruimte, speciaal aangepast op de meest gehandicapte Nederlander.
We regelden bij wet toch ook niet dat iedere Nederlander recht heeft op een luier 'omdat het toch niet zou moeten hoeven' zelfstandig je kont af te vegen.. Niets hoeft, maar het is toch normaal dat je het zelf kan.
Dit dus.quote:Op donderdag 11 juni 2009 11:24 schreef SiemPie666 het volgende:
Wat een gezeik![]()
Ik leg altijd mijn tas naast me in de bus, zodra er iemand aankomt die waarschijnlijk naast me gaat zitten haal ik hem weg. Wat is het probleem nu?
voor mijn gevoel zijn die boetes niet eens rechtsgeldig want het zal wel nergens aangegeven staan.quote:Op donderdag 11 juni 2009 10:28 schreef Triggershot het volgende:
[..]
[..]
Mja, dat is overdreven, ik heb het nogmaals over tjokvolle momenten.
Dit ook, dus. Maar goed, heel Nederland kan straks z'n reet niet meer afvegen zonder regeltjes en instructies van de overheid. Zelf nadenken is lastig, vlug, verzin een VERBOD!quote:Op vrijdag 12 juni 2009 16:11 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
ik vraag gewoon ' mag ik hier zitten' en dan wordt de tas altijd weggehaald. Als je in die stoel wilt zitten dan kun je daar zitten. Veel mensen gebruiken de tas een beetje als afschrikmiddel, om er voor te zorgen dat je even verder kijkt. Vind ik een beetje maar niet heel erg asociaal.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 16:16 schreef LuxAeterna het volgende:
[..]
Slechte vergelijking maar je hebt wel een punt. Toch vind ik dat mensen die in de spits hun tas op een stoel leggen/houden bewust asociaal bezig zijn en daar mag best wat aan gedaan worden.
Het is ook geen regel. Iedere josti kan toch bedenken dat als die trein/metro super druk is dat er mensen willen zitten op de plek waar dan die tas ligt. Ook weet iedere josti ook dat stoelen niet zijn gemaakt om tassen op te leggen. Dat is hetzelfde als dat iedere josti weet waar een luier voor is.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 16:11 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Iets aan een ander vragen behoort tot het normale gedragsrepertoire van een zelfstandige volwassene. Als het vermogen iets normaal te vragen wordt beschouwd als iets onwenselijks ' dat toch niet zou hoeven' en hiervoor regeltjes worden bedacht, waar zijn we dan mee bezig.
Dan kunnen we heel Nederland ombouwen tot een grote snoezelruimte, speciaal aangepast op de meest gehandicapte Nederlander.
We regelden bij wet toch ook niet dat iedere Nederlander recht heeft op een luier 'omdat het toch niet zou moeten hoeven' zelfstandig je kont af te vegen.. Niets hoeft, maar het is toch normaal dat je het zelf kan.
Iedere Josti weet ook dat die stinkende zwerver/lawaaiige scholier/dikke zwetende dame ff verder kijkt op het moment dat daar een tas zit en als die gene echt op die plek wil zitten het even vraagt.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 16:26 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Het is ook geen regel. Iedere josti kan toch bedenken dat als die trein/metro super druk is dat er mensen willen zitten op de plek waar dan die tas ligt. Ook weet iedere josti ook dat stoelen niet zijn gemaakt om tassen op te leggen. Dat is hetzelfde als dat iedere josti weet waar een luier voor is.
Dit dus!quote:Op vrijdag 12 juni 2009 16:25 schreef Skylark. het volgende:
Bij mij is het heel makkelijk, ik leg hem standaard naast me neer in de trein en bus. Als er een schuchter meisje of whatever komt aanlopen waarvan ik denk, misschien vindt die het wel heel moeilijk om te vragen dan haal ik hem uit mezelf weg. Anderen kunnen het best vragen, en anders sta je maar, ga je ook niet dood van.
Als ik zelf wil zitten dan vraag ik meteen aan de eerste de beste (tenzij er ergens anders een chick zit) of ik daar kan zitten. Ik vraag het dan wel maar het is een claim, en in alle gevallen tot nu toe werd hij ervan af gehaald. Zegt hij "nee", dan pak ik die tas en leg ik die op zijn schoot en ga daar zitten.
Het is dat ik geen stinkende zwerver/lawaaiige scholier/dikke zwetende dame anders had ik alsnog naast je gaan zittenquote:Op vrijdag 12 juni 2009 16:31 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Iedere Josti weet ook dat die stinkende zwerver/lawaaiige scholier/dikke zwetende dame ff verder kijkt op het moment dat daar een tas zit en als die gene echt op die plek wil zitten het even vraagt.
Fout.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 16:31 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Iedere Josti weet ook dat die stinkende zwerver/lawaaiige scholier/dikke zwetende dame ff verder kijkt op het moment dat daar een tas zit en als die gene echt op die plek wil zitten het even vraagt.
Idd, jou kwam ik hier ''toevallig'' ook al tegenquote:Op donderdag 11 juni 2009 12:24 schreef HeatWave het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 16 juni 2009 12:37 schreef Syb-rund. het volgende:
de lui die deze boete rechtvaardig vinden zijn zelf asociaal, te lui en egoïstisch om iemand 3 sec iemand ergens op wijzen / iets te vragen.
quote:Op donderdag 11 juni 2009 20:51 schreef Kramerica-Industries het volgende:
"Evenmin mag handbagage op een station, halte of in het vervoermiddel een zitplaats innemen voorzover een reiziger daarop aanspraak maakt."
Er zit volgens mij een kleine nuancering in het stukje "voor zover........aanspraak maakt". Volgens mij wordt er bedoeld dat je geen stoel mag claimen voor je bagage, en dat je verplicht bent de bagage van de stoel te halen als iemand daar wil zitten. Dat is dus iets anders dan dat je helemaal geen bagage op een stoel mag zetten.
quote:Op dinsdag 16 juni 2009 17:23 schreef TNA het volgende:
Kunnen alle mensen die voor de boetes zijn een tagje 'sociale fobie' krijgen?
Je bent lekker sociaal als je de stoel naast je reserveert voor je tas omdat anders een medemens naast je komt zittenquote:Op dinsdag 16 juni 2009 17:23 schreef TNA het volgende:
Kunnen alle mensen die voor de boetes zijn een tagje 'sociale fobie' krijgen?
Prima.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 17:33 schreef Chanty87 het volgende:
En nee, ik ben het niet eens met de boete
Nee, mensen die al de trein instappen als er nog mensen aan het uitstappen zijn, hoeven wat mij betreft geen boete te krijgen. Een flinke lijfstraf is ook goed.quote:Op donderdag 11 juni 2009 10:17 schreef TNA het volgende:
[..]
Kom op zeg, je kunt toch ook gewoon even vragen of iemand zijn tas wil verplaatsen? Jij wil zeker ook boetes voor mensen die de trein inlopen als er nog één iemand moet uitstappen?
Die dien ik meestal ter plekke uit. Een flinke por meestal. Soms als ik er echt niet langs kan gewoon even stevig de schouder erin.quote:Op woensdag 24 juni 2009 00:56 schreef k_man het volgende:
[..]
Nee, mensen die al de trein instappen als er nog mensen aan het uitstappen zijn, hoeven wat mij betreft geen boete te krijgen. Een flinke lijfstraf is ook goed.
Dus jij vindt het normaal dat opa niet naast jouw kan zitten omdat je tas daar moet staan en dan is opa degene die sociaal gestoord is? OK...quote:Op vrijdag 12 juni 2009 15:47 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Wat is daar niet normaal aan?
Moet de sociale gestoordheid van sommige OV -users de norm worden? Omdat een aan straatvrees lijdende opa het wellicht niet durft te vragen mag niemand zijn tas meer naast zich neer zetten.![]()
Nee dan hou ik hem wel op schoot. Een zware tas met 30 graden buiten. Of ik doe mijn tas in het bagagerek (mits dat niet vol is) Leuk met een laptop erin. Hoef je als dief hem niet eens meer van iemands schouder af te grissen. Of ik zet mijn tas op de grond waar de plaatselijke zwerver zijn verteerde Heineken heeft laten lopen.
Echt Nederlands, de sukkel is de norm kennelijk, die mag het vooral niet moeilijk hebben, de rest past zich maar aan hem aan.![]()
Hebben ze in de metro überhaupt bagagerekken?
Inderdaad, als die opa niet durft te vragen is die sociaal gestoord.quote:Op woensdag 24 juni 2009 01:03 schreef k_man het volgende:
[..]
Dus jij vindt het normaal dat opa niet naast jouw kan zitten omdat je tas daar moet staan en dan is opa degene die sociaal gestoord is? OK...
Jij begrijpt niet helemaal wat algemene voorwaarden zijn hè?quote:Op woensdag 24 juni 2009 09:48 schreef Igen het volgende:
[..]
Inderdaad, als die opa niet durft te vragen is die sociaal gestoord.
De algemene voorwaarden van het GVB zijn het daarmee eens, net als Arriva:
[ afbeelding ]
En waarom denk jij dan dat die voorwaarden expliciet zeggen dat je je tas pas van de stoel hoeft te halen als iemand aanspraak op die stoel maakt? Waarom denk je dat Arriva die stickers in de bus heeft geplaatst?quote:Op woensdag 24 juni 2009 10:17 schreef k_man het volgende:
[..]
Jij begrijpt niet helemaal wat algemene voorwaarden zijn hè?![]()
Aso.
Sure.quote:Op woensdag 24 juni 2009 10:47 schreef Remsjo het volgende:
Ik kreeg vorige week in de bus opeens ook een vermaning dat ik me sporttas van de stoel naast me moest halen zodat ook daar mensen konden gaan zitten terwijl er nog geen 3 stoelen voor me 7 nike airpet marrokaantjes precies hetzelfde deden en daar werd niks tegen gezegd
Het is toch ONS land?
Ja alsof ze bedoelen dat zwangeren/ouderen/invaliden ZELF moeten vragen of jij je tas van die stoel afhaalt. Dwaas. Zoiets moet uit jezelf komen, jij hoort te vragen of zij misschien op jouw stoel (of die van je tas) willen zitten.quote:Op woensdag 24 juni 2009 09:48 schreef Igen het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Hoe dat zo?quote:Op donderdag 11 juni 2009 10:13 schreef Muzz_ het volgende:
Helaas, dat is niet correct. U gaat niet door voor de koelkast.quote:Op woensdag 24 juni 2009 13:35 schreef Chanty87 het volgende:
[..]
Ja alsof ze bedoelen dat zwangeren/ouderen/invaliden ZELF moeten vragen of jij je tas van die stoel afhaalt. Dwaas. Zoiets moet uit jezelf komen, jij hoort te vragen of zij misschien op jouw stoel (of die van je tas) willen zitten.
(bron)quote:Campagne 'opstaan in de bus' wordt uitgebreid
Alle bussen van Arriva en Connexxion in Groningen en Drenthe worden voorzien van posters en pictogrammen van de campagne Durf te vragen. Dan zit u goed. De proef in Groninger stadsbussen wordt wegens succes uitgebreid.
De campagne spoort mensen die een zitplaats nodig hebben, aan om er zelf om te vragen als anderen niet automatisch opstaan. De campagne geeft voorbeelden van een zwangere vrouw, een oude vrouw en een man met zijn arm in een mitella. Het consumentenplatform openbaar vervoer Groningen bedacht de actie vorig jaar. Het vond de slogan Opstaan voor iemand misstaat niemand, waarmee reizigers tot dan werden aangespoord te gaan staan, niet meer van deze tijd. Volgens het OV-bureau Groningen Drenthe zeggen chauffeurs dat de campagne werkt.
Oh dus omdat mensen zoals jij aso zijn ben ik ouderwets? En ik ben een vrouw, dus je bent nog steeds een dwaas. Daarnaast is het belachelijk dat je om een stoel moet vragen als minder valide, als ik in de metro een oudere o.i.d. zie geef ik gerust mijn stoel op. Zouden meer mensen moeten doenquote:Op woensdag 24 juni 2009 13:45 schreef Igen het volgende:
[..]
Helaas, dat is niet correct. U gaat niet door voor de koelkast.
[..]
(bron)
Kortom, je bent een ouderwetse opa die niet met de tijd mee gaat. En dan noem je mij een dwaas.
En waarom? Zodat die oudere / minder valide persoon beledigd is en alsnog blijft staan - en iemand anders mijn plek inpikt? Want dat gebeurt vaak genoeg.quote:Op woensdag 24 juni 2009 13:47 schreef Chanty87 het volgende:
[..]
Oh dus omdat mensen zoals jij aso zijn ben ik ouderwets? En ik ben een vrouw, dus je bent nog steeds een dwaas. Daarnaast is het belachelijk dat je om een stoel moet vragen als minder valide, als ik in de metro een oudere o.i.d. zie geef ik gerust mijn stoel op. Zouden meer mensen moeten doen
Preciesquote:Op woensdag 24 juni 2009 14:00 schreef Igen het volgende:
[..]
En waarom? Zodat die oudere / minder valide persoon beledigd is en alsnog blijft staan - en iemand anders mijn plek inpikt? Want dat gebeurt vaak genoeg.
Nee, tegenwoordig blijf ik mooi zitten, tenzij zo iemand een duidelijke hint geeft mijn zitplaats te willen.
ouderwetse oma dan.
Dat jaquote:Op woensdag 24 juni 2009 14:09 schreef ufopiloot het volgende:
Of van die kneuzen die aan de kant van het gangpad gaan zitten en de plek bij het raam leeghoudenOok weer om zo lang mogelijk alleen te kunnen zitten. En als je vraagt of je erbij mag, staan ze op en laten ze jou bij het raam zitten. Fucking triest.
Zelden kom ik iemand tegen die zichzelf zo consequent voor lul zet in een topic. Nondejuquote:Op woensdag 24 juni 2009 13:45 schreef Igen het volgende:
[..]
Helaas, dat is niet correct. U gaat niet door voor de koelkast.
[..]
(bron)
Kortom, je bent een ouderwetse opa die niet met de tijd mee gaat. En dan noem je mij een dwaas.
Als je vraagt alvorens op te staan "Wilt u misschien hier zitten?" dan krijg je óf ja, óf nee. Hoe moeilijk is dat nou?quote:Op woensdag 24 juni 2009 14:00 schreef Igen het volgende:
[..]
En waarom? Zodat die oudere / minder valide persoon beledigd is en alsnog blijft staan - en iemand anders mijn plek inpikt? Want dat gebeurt vaak genoeg.
Nee, tegenwoordig blijf ik mooi zitten, tenzij zo iemand een duidelijke hint geeft mijn zitplaats te willen.
ouderwetse oma dan.
Jezus Christusquote:Op woensdag 24 juni 2009 14:08 schreef Cmonv het volgende:
[..]
Precies
Vaak genoeg opgestaan en dan blijven die ouwe ook staan
Wat is daar nou weer triest aan, ik zit gewoon liever aan het gangpad, tenminste in de bus. De bus neemt hier een aantal rotondes en dan vind ik het prettig om voor me uit door de voorruit te kunnen kijken, want ik word snel misselijk. Ik bied overigens als de bus enigzins volloopt zelf die andere stoel aan aan mensen, maar ik wil wel graag op mijn plek blijven zitten.quote:Op woensdag 24 juni 2009 14:09 schreef ufopiloot het volgende:
Of van die kneuzen die aan de kant van het gangpad gaan zitten en de plek bij het raam leeghoudenOok weer om zo lang mogelijk alleen te kunnen zitten. En als je vraagt of je erbij mag, staan ze op en laten ze jou bij het raam zitten. Fucking triest.
Dan doe je het met een legitieme reden en is het dus niet triest, dat snap je zelf toch ook wel?quote:Op woensdag 24 juni 2009 15:01 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Wat is daar nou weer triest aan, ik zit gewoon liever aan het gangpad, tenminste in de bus. De bus neemt hier een aantal rotondes en dan vind ik het prettig om voor me uit door de voorruit te kunnen kijken, want ik word snel misselijk. Ik bied overigens als de bus enigzins volloopt zelf die andere stoel aan aan mensen, maar ik wil wel graag op mijn plek blijven zitten.
Zie je het al voor je?quote:Op woensdag 24 juni 2009 14:52 schreef Chanty87 het volgende:
[..]
Als je vraagt alvorens op te staan "Wilt u misschien hier zitten?" dan krijg je óf ja, óf nee. Hoe moeilijk is dat nou?
Gast wat is er mis met jouquote:Op woensdag 24 juni 2009 15:11 schreef Igen het volgende:
[..]
Zie je het al voor je?
"Mevouw, wilt u hier misschien zitten?"
"Graag, jongeman!"
Nou, in de praktijk gaat het dus niet zo. In de praktijk durft zo'n oud omaatje helemaal geen "ja" te antwoorden.
Grote Godquote:Op woensdag 24 juni 2009 14:52 schreef EdAtTheBar het volgende:
[..]
Jezus Christus![]()
![]()
Het is natuurlijk wel de bedoeling dat je de stoel ook even aanbied aan de vrouw, middels een "Wilt u hier zitten mevrouw?"
Wat een sociale apaten hier
Ik was even vergeten dat hij een helderziende is en aan mensen kan zien of ze daar zitten omdat ze sociaal zielig zijn of omdat ze gewoon graag daar willen zitten. Sorryquote:Op woensdag 24 juni 2009 15:03 schreef EdAtTheBar het volgende:
Dan doe je het met een legitieme reden en is het dus niet triest, dat snap je zelf toch ook wel?
Hij bedoeld mensen die het doen, omdat ze sociaal te zielig zijn om als ze uit de bus moeten te vragen of ze er even langs mogen.
En wat was het antwoord dan? Naar mijn ervaring meestal "nee, ik blijf wel staan", dus daarom ben ik op een gegeven moment maar gestopt met vragen.quote:Op woensdag 24 juni 2009 15:14 schreef EdAtTheBar het volgende:
[..]
Gast wat is er mis met jou![]()
![]()
![]()
Ik heb mn stoel al 100 keer op zo'n manier aangeboden en allemaal antwoorden ze gewoon.
Of er gaat iemand anders dan op je plek zitten, ook wel eens meegemaaktquote:Op woensdag 24 juni 2009 15:20 schreef Igen het volgende:
[..]
En wat was het antwoord dan? Naar mijn ervaring meestal "nee, ik blijf wel staan", dus daarom ben ik op een gegeven moment maar gestopt met vragen.
Heilige Allahquote:Op woensdag 24 juni 2009 15:17 schreef Cmonv het volgende:
[..]
Grote God
Ik dacht dat dat wel zo voor zichzelf sprak dat ik dat er niet bij hoefde te zetten..
Maar dan alsnog blijven ze vaak gewoon staan.. voortaan wacht ik gewoon tot ze het vragen. En ga maar niet de grote held uithangen want óf je reist zelden met het OV of je woont op een plek waar iedereen 20 jaar in de tijd is blijven hangen.
Vaak ja, af en toe nee.quote:Op woensdag 24 juni 2009 15:20 schreef Igen het volgende:
[..]
En wat was het antwoord dan? Naar mijn ervaring meestal "nee, ik blijf wel staan", dus daarom ben ik op een gegeven moment maar gestopt met vragen.
In de praktijk gaat het wel zo want ik zit elke dag in de metro en bus en nooit heb ik meegemaakt dat iemand mijn aanbod afwees. Als omaatjes niet antwoord durven te geven aan jou dan ligt dat aan jouw uitstraling lijkt mijquote:Op woensdag 24 juni 2009 15:11 schreef Igen het volgende:
[..]
Zie je het al voor je?
"Mevouw, wilt u hier misschien zitten?"
"Graag, jongeman!"
Nou, in de praktijk gaat het dus niet zo. In de praktijk durft zo'n oud omaatje helemaal geen "ja" te antwoorden.
Hoogverrijkte Boeddhaquote:Op woensdag 24 juni 2009 15:24 schreef EdAtTheBar het volgende:
[..]
Heilige Allah(
)
Dan heeft dus een van de volgende situaties zich voorgedaan:
1. Jij biedt je stoel aan, vrouw zegt nee, jij staat toch opiemand anders pakt jou stoel.
2. Jij biedt je stoel aan, vrouw zegt ja, jij staat op, vrouw blijft om een of andere reden toch staan, iemand pakt jou stoel.
3. Jij gaat staan, biedt daarna pas je stoel aan, vrouw zegt ja/nee iemand pakt jou stoel, niemand zegt er wat van![]()
Allen lijken me niet logisch. Ik eis een verklaring!![]()
Dan zal het wel uitstraling zijn, toch een goeie reden om die omaatjes het zelf maar te laten vragen!quote:Op woensdag 24 juni 2009 15:28 schreef Chanty87 het volgende:
[..]
In de praktijk gaat het wel zo want ik zit elke dag in de metro en bus en nooit heb ik meegemaakt dat iemand mijn aanbod afwees. Als omaatjes niet antwoord durven te geven aan jou dan ligt dat aan jouw uitstraling lijkt mij
Dit vind ik dan nou weer de omgekeerde wereld.quote:Op woensdag 24 juni 2009 09:48 schreef Igen het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Daar hoef je niet helderziend voor te zijn hoor. De lichaamshouding en de gezichtsuitdrukking als ze voor je opstaan zeggen al genoeg.quote:Op woensdag 24 juni 2009 15:19 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Ik was even vergeten dat hij een helderziende is en aan mensen kan zien of ze daar zitten omdat ze sociaal zielig zijn of omdat ze gewoon graag daar willen zitten. Sorry
"Nee" zeggen en "ja" bedoelen, daar ga ik geen rekening mee houden hoor. Ik ben hier tenslotte niet in Limburg ofzo.quote:Op woensdag 24 juni 2009 15:28 schreef Chanty87 het volgende:
[..]
In de praktijk gaat het wel zo want ik zit elke dag in de metro en bus en nooit heb ik meegemaakt dat iemand mijn aanbod afwees. Als omaatjes niet antwoord durven te geven aan jou dan ligt dat aan jouw uitstraling lijkt mij
Weledele Brahmaquote:Op woensdag 24 juni 2009 15:29 schreef Cmonv het volgende:
[..]
Hoogverrijkte Boeddha
Optie 3 was de juiste, maar dat was maar 1-malig en niet zo'n probleem. Veel vaker gebeurt het ook dat je opstaat en dan weer terug kan omdat mevrouw/meneer toch niet wil zitten.
Eerst vragen dan pas opstaan klinkt ideaal maar dat is meestal niet mogelijk aangezien je dan je vaak erg hard moet praten, vooral in een lawaaierige metro. Degene die vlak in de buurt staan van meneer/mevrouw staan namelijk ook niet op en doen ook geen aanstalte.
Maar het ging gvd over tassen!
Me too.quote:Op woensdag 24 juni 2009 15:43 schreef EdAtTheBar het volgende:
[..]
Terug naar de tassen idd. Ik zelf zet mn tas gewoon naast met net zolang tot ik merk dat er nog maar weinig plaatsen over zijn.
Vergroting van je personal space is dat.quote:Op woensdag 24 juni 2009 16:48 schreef ufopiloot het volgende:
Maar waarom dan? Waarom moet je je tas naast je neerleggen in plaats van onder je stoel, tussen je benen, op schoot?? Waarom moet je je tas per sé neerleggen op een zitplaats?
Gewoon het makkelijkst....quote:Op woensdag 24 juni 2009 16:48 schreef ufopiloot het volgende:
Maar waarom dan? Waarom moet je je tas naast je neerleggen in plaats van onder je stoel, tussen je benen, op schoot?? Waarom moet je je tas per sé neerleggen op een zitplaats?
Omdat op schoot niet handig isquote:Op woensdag 24 juni 2009 16:48 schreef ufopiloot het volgende:
dus met een ov kaart mag ik op de bank slapenquote:Op donderdag 11 juni 2009 10:18 schreef JayJay8 het volgende:
[..]
Watterige schapen, vragen zul je! En anders sta je maar lekkerquote:Op donderdag 11 juni 2009 10:19 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je hebt recht op vervoer, geen zitplaats, ik niet en de ander die mensenschuw is ook niet.quote:Op donderdag 11 juni 2009 10:24 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Het is niet aan Jan Modaal waar ze het niet aan durven te vragen en maar doorlopen maar aan Mocro Homeboy en Tokkie Theo. Je bezet in een voertuig maar daar waar je recht op hebt en niet meer, zeker niet als het keidruk is.
Roken in je eigen café is dus ook aso?quote:Op donderdag 11 juni 2009 10:28 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Je hebt geen plek, het is niet jouw plek!quote:Op donderdag 11 juni 2009 10:33 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Een OV-kaart is 1 plaatsbewijs...quote:Op woensdag 24 juni 2009 18:26 schreef fs180 het volgende:
[..]
dus met een ov kaart mag ik op de bank slapen
Dus in een volle trein mag ik met mijn ov een plaats opeisenquote:Op woensdag 24 juni 2009 19:06 schreef LuxAeterna het volgende:
[..]
Een OV-kaart is 1 plaatsbewijs...
een plaats hoeft geen zitplaats te zijn hoorquote:Op woensdag 24 juni 2009 19:09 schreef fs180 het volgende:
[..]
Dus in een volle trein mag ik met mijn ov een plaats opeisen![]()
Overvolle bus dan, mag ik dan eisen dat ik mee moet worden genomen? Nee natuurlijk niet.quote:Op woensdag 24 juni 2009 19:26 schreef Myrna het volgende:
[..]
een plaats hoeft geen zitplaats te zijn hoor
Als je mij vraagt of je daar mag zitten en dat mag van mij, dan is dat niet asociaal gedrag. Misschien dat jij dit niet helemaal kunt relativeren maar het plaatsen van je tas op de stoel naast je is geen asociaal gedrag. Zou ik je die plaats weigeren dan zou het asociaal gedrag zijn.quote:Op donderdag 11 juni 2009 10:39 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik spreek niet uit mezelf, ik vraag het wel hoor, ik ben niet zo moeilijk, maakt het echter niet minder aso dit ik het aan JOU moet vragen om ergens te mogen zitten waar IK voor betaald heb.
je draait de zaken om in jouw egocentrische wereldje en doet alsof het de fout van een ander is.
Hoe moeilijk is het om tegen iemand te zeggen "Mag ik hier zitten?"quote:Op woensdag 24 juni 2009 19:41 schreef fs180 het volgende:
[..]
Overvolle bus dan, mag ik dan eisen dat ik mee moet worden genomen? Nee natuurlijk niet.
Mogen mensen eisen dat ik mijn tas opruim? Ja, maar enkel in de trein.
Moeten de sociaal minder capabele mensen uit onze samenleving worden geknuffeld? Nee, je leert maar maar met mensen om te gaan.
quote:Op woensdag 24 juni 2009 20:06 schreef classpc het volgende:
[..]
Hoe moeilijk is het om tegen iemand te zeggen "Mag ik hier zitten?"
Ik heb er werkelijk waar nog nooit problemen mee gehad, of moelijk over gedaan om mijn tas weg te halen.
Mocro's, antilianen, zelfde verhaal. Als jij ze netjes aanspreeks zullen zij er ook geen probleem van maken hoor.
En dat gezegd hebbende, ik heb het syndroom van asperger en heb er moeite mee om mensen die ik niet ken aan te spreken.
En zelfs mij lukt het![]()
Je zou natuurlijk ook terwijl je blijft zitten kunnen vragen of die persoon op jouw plaats wil zitten. En dan pas opstaan op het moment dat hij/zij "ja"zegt.quote:Op woensdag 24 juni 2009 14:00 schreef Igen het volgende:
[..]
ouderwetse oma dan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |