quote:Op maandag 5 september 2011 13:54 schreef Zipportal het volgende:
-The Godfather films![]()
Niets zeggende en lange films met weinig actie. Hoop blabala met af en toe wat maffia momentjes.
Het is dan ook echt een goed boek. Ik vind het boek van Fight Club beter dan de film.quote:Op donderdag 8 september 2011 14:09 schreef Mark het volgende:
Ik vond het boek van One Flew over the cuckoo's nest beter
Braveheart kan ik me misschien nog wat bij voorstellen maar..quote:Op zaterdag 10 september 2011 22:53 schreef brandlex het volgende:
Titanic
Gladiator
Braveheart
Alles met "Lord" of "Potter" in de titel
idd, die kan er ook bijquote:Op donderdag 8 september 2011 20:50 schreef MosDefinite het volgende:
Donnie Darko, wat een ongelooflijke kutfilm vond ik dat
Die moet je ook alleen als kind kijken.quote:Op maandag 8 juni 2009 16:49 schreef Desunoto het volgende:
Ik had de eerste Harry Potter gekeken en na een half uur uitgezet of zo. Vreselijk.
Dan snapte je 'm vast niet.quote:Op donderdag 8 september 2011 20:50 schreef MosDefinite het volgende:
Donnie Darko, wat een ongelooflijke kutfilm vond ik dat
Dat meen je niet...quote:Op donderdag 8 september 2011 11:27 schreef Waaghals het volgende:
Shawshank redemption, The Green Mile en Forrest Gump vind ik ook niks aan
Lolwut.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 00:14 schreef Injetta het volgende:
Lord of the rings.
Langdradig. Kitscherig. Vreselijk dom verhaaltje Jongen op zoek naar ring. Moet steeds opnieuw vechten met het kwaad en wint altijd.
Die muizenshit gaat echt nergens over.quote:Op zondag 11 september 2011 00:20 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Kinderachtig is niet echt een beschrijving die ik vind passen bij die film...
Ach, pubers.... Alles dat tegenwoordig langer dan 90 minuten duurt en trager is dan Crank kunnen ze met hun te hoge suikerspiegel niet uithouden en dan gaan ze zich vervelenquote:
Ben je op je pik getrapt omdat niet iedereen jouw mening deelt?quote:Op zondag 11 september 2011 00:23 schreef Kreupeldicht het volgende:
[..]
Ach, pubers.... Alles dat tegenwoordig langer dan 90 minuten duurt en trager is dan Crank kunnen ze met hun te hoge suikerspiegel niet uithouden en dan gaan ze zich vervelen
Ik vond het plot juist vreselijk.quote:Op zondag 11 september 2011 00:13 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dan snapte je 'm vast niet.
Toegegeven, ik vond het geen echte topfilm.![]()
Altijd grappig dat mensen denken dat je een film niet heb gesnapt als je het niks vond.quote:
Inderdaad. Ik vond Donnie Darko een prima film, jij niet, klaar toch? Begrijpen hoeft daar niks mee te maken te hebben.quote:Op zondag 11 september 2011 00:44 schreef Waaghals het volgende:
[..]
Altijd grappig dat mensen denken dat je een film niet heb gesnapt als je het niks vond.
Dan denk ik altijd dat ze hem zelf niet begrepen en daarom die film de hemel inprijzen om niet dom over te komen.
Dit vind ik dan weer jammer. Dat jij 'm niks vindt betekent dat de rest dom is?quote:Op zondag 11 september 2011 00:47 schreef Hungry_Joe het volgende:
Heb nu een uur van The Motorcycle Diaries gekeken (halverwege dus) en ben er nog niet over uit of ik het daarbij nu ga laten en het kreng nu wissen moet of niet. Toegegeven, leuke plaatjes, maar zo godvergeten saai dat ik me serieus afvraag waarom het overal zo'n torenhoge rating krijgt.
Of weet je wat? Laat ook maar. Denk dat ik het al weet. T-shirt rebellen die te dom zijn om zelfstandig te poepen. Daar zijn er nogal veel van.
Ik vond 'm helemaal niet zo goed eigenlijk, maar ik vind je opmerking gewoon zo kort door de bocht.quote:Op zondag 11 september 2011 00:53 schreef Hungry_Joe het volgende:
Ik heb 'm nog niet afgekeken, maar hoop oprecht dat het me wat meer gaat boeien als dat gaat gebeuren.
Wat vind jij er goed aan dan?
[edit]En met t-shirt rebellen bedoel ik mensen die desgevraagd zwaar in de overtuiging verkeren dat de protagonist (hier in zijn jonge jaren, dus minder ter zake doende) een ''vrijheidsstrijder'' was. [/edit]
Oh ok, was ook niet echt naar jou toe gericht. Tis meer een trend die ik steeds vaker bespeur. Veel mensen hebben geen geduld meer voor heroïsch - episch bedoelde films. En die je noemde, Shawshank, Green Mile en Forrest zijn van dat soort films.quote:Op zondag 11 september 2011 00:25 schreef Waaghals het volgende:
[..]
Ben je op je pik getrapt omdat niet iedereen jouw mening deelt?
Ik ben 36 en heb Shawshank al in 95 in de bioscoop gezien en er nooit wat aan gevonden.
Oh dat tweede deel is zeker nog meer de moeite waard. De nog jonge Che maakt veel onrecht en ellende mee en je ziet hem daardoor zijn politieke visie vormen. Geromantiseerd? Vast.quote:Op zondag 11 september 2011 00:47 schreef Hungry_Joe het volgende:
Heb nu een uur van The Motorcycle Diaries gekeken (halverwege dus) en ben er nog niet over uit of ik het daarbij nu ga laten en het kreng nu wissen moet of niet. Toegegeven, leuke plaatjes, maar zo godvergeten saai dat ik me serieus afvraag waarom het overal zo'n torenhoge rating krijgt.
Of weet je wat? Laat ook maar. Denk dat ik het al weet. T-shirt rebellen die te dom zijn om zelfstandig te poepen. Daar zijn er nogal veel van.
Moord, onderdrukking, vervolging..quote:Op zondag 11 september 2011 02:51 schreef Kreupeldicht het volgende:
[..]
Oh dat tweede deel is zeker nog meer de moeite waard. De nog jonge Che maakt veel onrecht en ellende mee en je ziet hem daardoor zijn politieke visie vormen. Geromantiseerd? Vast.
Mocht je meer actie willen dan raad ik je Che: Part One and Two (2098) aan, waarin hij later zijn ideeën omzet in daden.
quote:Op zondag 11 september 2011 00:23 schreef Kreupeldicht het volgende:
[..]
Ach, pubers.... Alles dat tegenwoordig langer dan 90 minuten duurt en trager is dan Crank kunnen ze met hun te hoge suikerspiegel niet uithouden en dan gaan ze zich vervelen
En waarom?quote:Op zondag 11 september 2011 18:27 schreef Selyn het volgende:
Even een scrolletje door de top 250 gedaan:
The Godfather
The Silence of the Lambs
Se7en
Forrest Gump
Memento
Reservoir Dogs
Back to the Future
The Sixth Sense
Kill Bill
The Terminator
The Exorcist
The Truman Show
En deze films vond jij slecht?quote:Op zondag 11 september 2011 18:27 schreef Selyn het volgende:
The Godfather
The Silence of the Lambs
Se7en
Forrest Gump
Memento
Reservoir Dogs
Back to the Future
The Sixth Sense
Kill Bill
The Terminator
The Exorcist
The Truman Show
En Tom Hanks natuurlijkquote:Op zondag 11 september 2011 18:54 schreef ChickenMan het volgende:
The Green Mile, echt verschrikkelijk sentimenteel. Tenenkrommend af en toe.
The Godfather en Kill Bill vind ik wel vrij goed; met de rest ben ik het eens.quote:Op zondag 11 september 2011 18:27 schreef Selyn het volgende:
The Godfather
The Silence of the Lambs
Se7en
Forrest Gump
Memento
Reservoir Dogs
Back to the Future
The Sixth Sense
Kill Bill
The Terminator
The Exorcist
The Truman Show
Een aantal kan ik me in vinden, maar Silence of the Lambs en Back to the Future zijn 2 van de beste films allertijden.quote:Op zondag 11 september 2011 18:27 schreef Selyn het volgende:
The Godfather
The Silence of the Lambs
Se7en
Forrest Gump
Memento
Reservoir Dogs
Back to the Future
The Sixth Sense
Kill Bill
The Terminator
The Exorcist
The Truman Show
The Truman Show inderdaad. Meerdere malen een deel van gezien, maar ik houd het nooit langer vol dan een uur.quote:Op zondag 11 september 2011 18:27 schreef Selyn het volgende:
The Godfather
The Silence of the Lambs
Se7en
Forrest Gump
Memento
Reservoir Dogs
Back to the Future
The Sixth Sense
Kill Bill
The Terminator
The Exorcist
The Truman Show
Noooooooo! Je bent gek.quote:Op dinsdag 13 september 2011 22:27 schreef papert het volgende:
the big lebowski, echt heel erg slecht
Voorspelbaar: jaquote:Op dinsdag 13 september 2011 22:30 schreef t-8one het volgende:
Inglorius bastards, te voorspelbaar en gewoon niet spannend.
Ik vond juist dat absurde helemaal niet leukquote:Op woensdag 14 september 2011 08:38 schreef SilentChaos het volgende:
[..]
Voorspelbaar: ja
Niet spannend: klopt
Maar wel overvloed aan genialiteit in absurditeit als je het mij vraagt
Maar ja, smaken verschillen
The Godfatherquote:
Ik ben het van dit lijstje alleen met se7en eens, enorm saai inderdaad (forrest gump en the truman show heb ik niet gezien); the terminator ook nog wel trouwens: wel entertaining maar niet echt geweldig.quote:Op vrijdag 16 september 2011 18:34 schreef Selyn het volgende:
[..]
The Godfather
te langdradig, kon niet wakker blijven
The Silence of the Lambs
ok..ik geef het toe: deze heeft meer te maken met Jodie Foster zelf![]()
irriteerde me de hele film lang aan haar..
Se7en
is al een tijd geleden maar vond 'm toentertijd gewoon ontzettend saai..
Memento
te chaotisch, wat ik wel interessant vond was dat je zelf het verhaal min of meer in elkaar moest puzzelen om het te begrijpen, jammer alleen dat je daardoor niet gewoon "relaxed" kunt kijken.
te ingewikkeld gemaakt.
Reservoir Dogs
ietwat overdone, verhaal is niet echt heel boeiend
The Sixth Sense
voorspelbaar.. al zaten er best wel goede scenes tussen
Kill Bill
overdone, jammer want het verhaal vind ik nog best redelijk.
Forrest Gump
Back to the Future
The Terminator
The Exorcist
The Truman Show
gewoon.. kut
quote:Op maandag 12 september 2011 03:23 schreef ValHallen het volgende:
Braveheart: Oversentimenteel, de veldslagen zijn saai gefilmd, de overduidelijke intenties om de film zo episch mogelijk te maken waardoor het kitscherig wordt.
Lord of The Rings: Two Towers en Return of the King: Wederom veel te veel veldslagen die allemaal op elkaar lijken, de personages zijn niet leuk, er wordt alleen maar in geschreeuwd en overdreven sentiment.
quote:Op dinsdag 13 september 2011 22:27 schreef papert het volgende:
the big lebowski, echt heel erg slecht
Titanic II moet een vervolg voorstellen van een topfilm, dus denk ik wel dat dit relevant is.quote:Op dinsdag 20 september 2011 14:10 schreef Haijo het volgende:
Begrijpen mensen wel dat dit gaat om films die gezien worden als topfilm(of het nu waar is of niet) en die jij kut vindt? Titanic 2 ziet niemand als topfilm evenals Transformers 3.
Eerder worden films als Shawshank Redemption en The Green Mile bedoeld die overladen zijn met Oscars.
Maar dat zijn bijna allemaal geen topfilms.quote:Op dinsdag 20 september 2011 14:06 schreef Baron-von-Blubba het volgende:
Maar om even on-topic te blijven, wat ik kutfilms vind:
Batman Forever, 1995 (slechtste film OOIT, wat een draak van een film)
After the Sunset, 2004 (bijna alleen maar de tieten van Salma Hayek in beeld, daar ga ik niet voor naar de bioscoop, daar heb ik internet voor, film zelf was echter ook waardeloos )
The Green Hornet, 2011 (overacting & irritante Seth Rogen)
The Sorcerer's Apprentice, 2010 (alleen maar vanwege de super irritante Jay Baruchel, Alfred Molina was een toffe schurk)
Titanic II, 2010 (wilde hem eerst niet in het rijtje zetten, omdat je dit goedkope, uitmelkproduct geen film noemen mag)
The Tourist, 2010 (ik lees alleen maar hoe goed die film wel niet is, qua romantiek, spanning & het verhaal, maar vind het een slappe ballenfilm. Hitchcockwaardig noemen ze deze film. De beste man zou zich omdraaien in zijn graf, mocht ie dit horen. Johhny Depp & Angelina Jolie hebben de hoofdrol, dus doen we geen moeite meer voor de rest van de film)
Transformers 3, 2011 (breek me de bek niet open over dat wangedrocht, de film die echt alle kanten uit gaat. Na een serieus moment, krijg je slapstick humor voor kleine kinderen. Waardeloze rollen van Ken Jeong & John Malkovich, zelfverzonnen 'grappige'Autobots met brillen, haren & zelfs een bierpens)
Idd. Had ik die maar gelezen voordat ik erheen gingquote:Op dinsdag 20 september 2011 18:27 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Maar dat zijn bijna allemaal geen topfilms.
Ik heb over de The Tourist trouwens bijna alleen maar negatieve recensies gelezen.
Welk verhaal?quote:Op vrijdag 16 september 2011 18:34 schreef Selyn het volgende:
Kill Bill
overdone, jammer want het verhaal vind ik nog best redelijk.
Zo werden ze toendertijd wel genoemd, op Batman Forever & Titanic II na dan.quote:Op dinsdag 20 september 2011 18:27 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Maar dat zijn bijna allemaal geen topfilms.
Ik heb over de The Tourist trouwens bijna alleen maar negatieve recensies gelezen.
Inglourious basterds of inglorious bastards?quote:Op dinsdag 13 september 2011 22:30 schreef t-8one het volgende:
Inglorius bastards, te voorspelbaar en gewoon niet spannend.
Tijdje terug maar eens gekeken, en idd heel erg saai.quote:Op maandag 12 september 2011 03:23 schreef ValHallen het volgende:
Braveheart: Oversentimenteel, de veldslagen zijn saai gefilmd, de overduidelijke intenties om de film zo episch mogelijk te maken waardoor het kitscherig wordt.
Ik sta daar toch niet alleen in, de opbrengsten liegen er toch niet om, dacht ik zo.quote:Op woensdag 21 september 2011 14:24 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Hoe kun je dat topfilms noemen?
Volgens mij werd er op de tweede helft van je post commentaar geleverdquote:Op woensdag 21 september 2011 14:54 schreef Baron-von-Blubba het volgende:
[..]
Ik sta daar toch niet alleen in, de opbrengsten liegen er toch niet om, dacht ik zo.
Ze hadden het er over wat ik topfilms noem, dat noemde ik topfilms!quote:Op woensdag 21 september 2011 14:56 schreef Mark het volgende:
[..]
Volgens mij werd er op de tweede helft van je post commentaar geleverd
Je neemt me de woorden uit de mondquote:Op zondag 21 augustus 2011 16:07 schreef Desunoto het volgende:
Avatar is nog niet genoemd.![]()
Kutfilm. Het enige waar deze film punten voor krijgt, is de animatie van de wezens (vooral die vliegende beesten) en het groen van de fictieve planeet. Maar er gaan ook veel punten weer vanaf door het ontwerp van die blauwe gedrochten.![]()
Voor de rest is alles slecht. Het verhaal is lachwekkend. De personages zijn lachwekkend. Alles is lachwekkend in negatieve zin.
Jij hebt hem duidelijk niet gezienquote:Op woensdag 21 september 2011 15:00 schreef Waaghals het volgende:
Deepthroat was een topfilm maar tegelijk een kutfilm
Ja dat heb je met psychopaten.quote:Op zaterdag 24 september 2011 14:21 schreef Ulx het volgende:
The Shining heb ik laatst weer gekeken. Een misser, met name door Jack Nicholson die zwaar over the top gaat.
Geniaal is niet het juiste woord. Eerder prachtig.quote:Op woensdag 14 september 2011 08:38 schreef SilentChaos het volgende:
Maar ja, er zijn vast ook mensen die Avatar geniaal vinden
quote:Op zaterdag 24 september 2011 14:54 schreef Deckard het volgende:
[..]
Ja dat heb je met psychopaten mensen die doordraaien.
Die film nog verplicht gezien toen we met de hele klas bij het vak Engels moesten nablijven.quote:Op maandag 12 september 2011 03:23 schreef ValHallen het volgende:
quote:Op maandag 8 juni 2009 16:49 schreef BroesWillems het volgende:
Trainspotting... anderhalf uur naar klaplopers kijken....
quote:Op zondag 25 september 2011 20:02 schreef ThaTim het volgende:
Once Upon A Time In America vind ik niet meteen 'n flutfilm, maar viel wel gigantisch tegen.
Ha die Nick.quote:
Gast, in die film zit zoveel diepzinnige shit dat je er misselijk van wordtquote:Op zaterdag 24 september 2011 14:21 schreef Ulx het volgende:
The Shining heb ik laatst weer gekeken. Een misser, met name door Jack Nicholson die zwaar over the top gaat.
quote:Op zaterdag 24 september 2011 14:21 schreef Ulx het volgende:
Nicholson heeft in de hele film geen moment een normaal persoon weten neer te zetten. Dan gaat het lastig worden om de transformatie van normaal persoon naar doorgedraaide maniak te laten ziet.quote:Op maandag 26 september 2011 13:44 schreef hakunamatafaka het volgende:
[..]
Gast, in die film zit zoveel diepzinnige shit dat je er misselijk van wordt
http://www.collativelearning.com/the%20shining.html
The Big Lebowski was voor de Coen bros ook wel redelijk ver richting mainstream, vooral omdat hij vrij luchtig is terwijl hun meeste films vrij donker zijn en wat rare twists hebben. Met Fargo kregen ze ineens erkenning van het grote publiek maar dat is eigenlijk wel een aparte film. Dus het verbaast me niet zo erg dat films van de Coen bros hier vaak genoemd worden. Het zijn in wezen filmhuisfilms die in de reguliere bioscoop zijn beland, dan is het niet raar dat een deel van het publiek het gevoel heeft dat het verkeerd zit.quote:Op maandag 3 oktober 2011 03:21 schreef Guanabana het volgende:
Oh Brother, Where Art Thou?
Heb hem net gezien, en ik kon er helemaal niks mee. Waar heb ik naar zitten kijken?
Iedereen schijnt hem geweldig te vinden, idem voor Fargo, terwijl ik die ook drie keer niks vond.
The Big Lebowski daarentegen is mijn favoriete film!
Ik snap het niet meer
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |