Die en 'The Day after Tomorrow'... ook een kutfilm.quote:Op maandag 8 juni 2009 16:49 schreef DrowningMan het volgende:
Kingdom Of Heaven, na hoge verwachtingen een totale aanfluiting
2 van de beste films van deze eeuw wat mij betreft. Ik heb nog nooit zo erg op het puntje van het puntje van mijn stoel gezeten als bij de eerste keer No Country For Old Men.quote:Op maandag 8 juni 2009 16:53 schreef defibrillator het volgende:
The Dark Knight
The Matrix
WALL·E
The Prestige
No Country for Old Men
There Will Be Blood
Kill Bill
Million Dollar Baby
quote:Op maandag 8 juni 2009 17:06 schreef MikeyMo het volgende:
Sinds There will be blood ren ik altijd door de McDonalds en grijp dan van niets vermoedende omstanders hun milkshake en begin door het rietje te slurpen. Dan zet ik hem neer en roep ik I DRINK YOUR MILKSHAKE!
Moet je ze eens raar zien kijken
daar ben ik het dan weer zeer mee oneensquote:Op maandag 8 juni 2009 16:53 schreef defibrillator het volgende:
The Dark Knight
The Matrix
WALL·E
The Prestige
No Country for Old Men
There Will Be Blood
Kill Bill
Million Dollar Baby
Dat moet je zeker!quote:Op maandag 8 juni 2009 16:54 schreef Ruud het volgende:
Gladiator vond ik weinig aan, maar misschien moet ik 'm nog eens kijken.
baggerfilm?quote:Op maandag 8 juni 2009 16:47 schreef Spooky4u het volgende:
Schindlers List. Zelden zo'n baggerfilm gezien. Totaal niet boeiend over een veel te uitgekauwd onderwerp.
Zeker weten. Kakfilm.quote:Op maandag 8 juni 2009 23:31 schreef MMUFC het volgende:
Ik vond Vanilla Sky slecht.. dat kwam vooral omdat ik er echt niets van begreep met al die flashbacks..
quote:Op maandag 8 juni 2009 23:31 schreef MMUFC het volgende:
Ik vond Vanilla Sky slecht.. dat kwam vooral omdat ik er echt niets van begreep met al die flashbacks..
Ik vond die ook erg tegenvallen, met name het einde. Een film hoeft echt niet een happy end te hebben van mij, en bij een film waar het gaat om twee magiërs en hoeveel ze bereid zijn op te offeren voor 'de goede zaak' verwacht ik zelfs een triest einde.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb daarna ook het boek gelezen waarop de film was gebaseerd en daar wordt het thema 'alles opofferen voor het doel, die ene Grote Act', en de consequenties daarvan, echt veel beter uitgewerkt. Maar ook zonder die info vond ik het einde van The Prestige echt een aanfluiting.
[ Bericht 0% gewijzigd door De_Hertog op 09-06-2009 09:21:35 ]Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
Ik vond die de tweede keer absoluut beter, juist omdat ik er toen weinig van verwachtte.quote:Op maandag 8 juni 2009 16:54 schreef Ruud het volgende:
Gladiator vond ik weinig aan, maar misschien moet ik 'm nog eens kijken.
Tja het is een typische Quentin Tarantino film dus wat overdreven en met een grote knipoog maar ik vond hem zelf wel aardig.quote:Op maandag 8 juni 2009 20:51 schreef Cmonv het volgende:
Zoveel, maar Kill Bill staat toch wel op nr 1 van de kutfilms..wat een aanfluitng
Titanic..quote:Op zaterdag 13 juni 2009 09:38 schreef darkwesley het volgende:
transporter 3 ik vond echt al die stunt zo everdreven
Als je uit pearl harbor nu eens alle scenes zou snijden waar vrouwen in zitten heb je volgens mij een geweldige oorlogsfilmquote:
quote:Op zaterdag 13 juni 2009 10:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als je uit pearl harbor nu eens alle scenes zou snijden waar vrouwen in zitten heb je volgens mij een geweldige oorlogsfilm
Ach, een james bond film is net als McDonalds, of de Roling Stones, je weet precies wat je krijgt en het is altijd hetzelfde.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 10:22 schreef drummerdude het volgende:
De laatste van James Bond. Sowieso draaien alle James Bond films om hetzelfde heen, maar de laatste is nog wel de ergste, van degenen die ik heb gezien.
...en tóch over het algemeem gewoon goed (al was de laatste idd tegenvallend, vond ik ook)quote:Op zaterdag 13 juni 2009 15:05 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ach, een james bond film is net als McDonalds, of de Roling Stones, je weet precies wat je krijgt en het is altijd hetzelfde.
Vergeet elke scene met Ben Affleck en Cuba Gooding Jr. nietquote:Op zaterdag 13 juni 2009 10:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als je uit pearl harbor nu eens alle scenes zou snijden waar vrouwen in zitten heb je volgens mij een geweldige oorlogsfilm
Ik vond 't een saai aftreksel van Forrest Gump. Wat daarentegen wél een geniale film is.quote:Op zondag 14 juni 2009 23:39 schreef Byte_Me het volgende:
Benjamin Button vond ik echt een saaie, langdradige, pretentieuze draak van een film.
Haha, over transformers gesproken. Dat was een aaneenschakeling van 'dat kan dus echt niet hae' - momenten. Het was een uiterst vermakelijke film maar een topper absoluut niet.quote:Op maandag 15 juni 2009 00:27 schreef Hawaii_Tim het volgende:
The Godfather vond ik uitermate kut. Jaren terug gekeken toen RTL deze uitzond. Ik zat op een bungalowpark in Zeeland zonder arcadehal of bar en ik verveelde me het schompes. De uitzending was verspreid over twee avonden, maar toch maar afgekeken. Wat duurt die film láng en wat gebeurt er wéinig.
The Dark Knight vond ik ook geen topper, wat dat betreft ben ik het eens met meer mensen hier. Het was geen baggerfilm, maar ik vind hem wel overschat. En ik stoorde me aan sommige dingen, zoals dat Batman zonder problemen van een flatgebouw kan vallen zonder dat hij speciale krachten heeft. Dan mag het wel een superheldenfilm zijn, op sommige momenten dacht ik 'Ja maar dat kan dus echt niet'. Dan is de magie van in het verhaal zitten weg en wordt het erg vervelend. Bij Transformers had ik dat totaal niet.
Wat weer een aftreksel was van Zeligquote:Op maandag 15 juni 2009 23:28 schreef plakkert- het volgende:
[..]
Ik vond 't een saai aftreksel van Forrest Gump. Wat daarentegen wél een geniale film is.
Transformers stikt van de 'Dat kan dus echt niet'-momenten, dat zeker. Maar bij Transformers stoorde ik me er niet aan, bij The Dark Knight wel. Waardoor ik uiteindelijk meer plezier heb beleefd aan Transformersquote:Op maandag 15 juni 2009 23:35 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Haha, over transformers gesproken. Dat was een aaneenschakeling van 'dat kan dus echt niet hae' - momenten. Het was een uiterst vermakelijke film maar een topper absoluut niet.
Overigens vond ik qua toppers, Crash dus bagger
Omdat Femke Janssen keigeil was als Xenia Onatoppquote:Op zondag 21 augustus 2011 15:39 schreef ems. het volgende:
Oh, en waarom james bond wordt gekeken door mensen die ouder zijn dan 12 is me ook een raadsel.
Sin City is wel cool.quote:Op zondag 21 augustus 2011 16:07 schreef ems. het volgende:
Ik zou ook wel willen broeden met Jessica Alba maar dat betekent nog niet dat haar films kwalitatief in orde zijn
Tja het verhaal kun je op zich niet zoveel over zeggen; was zo'n beetje het eerste fantasyverhaal waar alle fantasy van tegenwoordig op is gebaseerd; erkende literatuur. En het nadeel van een fantasy verhaal is dat je de beesten etc. niet kunt herkennen waardoor je ze als nep beschouwd als ze geanimeerd zijn...quote:Op maandag 22 augustus 2011 20:03 schreef Weltschmerz het volgende:
Lord of the Rings/ die hele tuinkaboutertrilogie.
Eendimensionaal achtervolgingsverhaaltje, waarbij er voortdurend wel weer iets magisch opduikt om het uiterst magere plot kloppend te krijgen. Waardeloze computergraphics ook, vooral veel te veel.
Je snapt toch wel dat Pasolini je juist met een naar gevoel wilde achterlaten?quote:Op maandag 22 augustus 2011 20:03 schreef Weltschmerz het volgende:
Salò o le 120 giornate di Sodoma
Beroemde film van beroemde regisseur. Controversieel en schokkend enzo, en daar ben ik helemaal niet vies van. Maar ik vond hem gewoon naar, het was verder niks behalve nare beelden. Er zit geen ontwikkeling in, geen diepgang, het is niet meeslepend, niemand met wie je identificeert, zwart is zwart en ook niet donkergrijs, laat staan dat je wit voor zwart aanziet. En dan blijft er niks over behalve het nare en wordt de hele film alleen maar naar.
Yep, net nog in gepostquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 03:17 schreef Madame_Paon het volgende:
Ik weet er genoeg!
The Matrix.Ik heb nog nooit zo'n vreemde film gezien.
The Lord of the Rings films ... het interesseert mij werkelijk geen reet.
De Harry Potter films ... tovenaars.
The Curious Case Of Benjamin Button ... saaaaaaaai.
Avatar ... smurfen & aliens.![]()
Jesus Christ Superstar ... niet om aan te zien.
Inception ... het is gewoon een actiefilm, niet meer en niet minder.Niks geniaals aan.
Biutiful ... saaaaaaaaaaaaai.
En nog veel meer waar ik even niet op kan komen.
Is er eigenlijk ook een topic voor kutfilms die je juist geweldig vond?
Maar daar is hij dus niet in geslaagd. Hij heeft wat nare beelden in mijn hoofd achtergelaten, maar zonder dat ik meegevoeld heb met slachtoffer of dader (nog interessanter), zonder dat ik wat nieuwe inzichten heb opgedaan of in ieder geval ervaren. Het was verveling en onverschilligheid, maar dan toch een beetje naar. Het is juist het gebrek aan impact, ik vond het ook helemaal niet indrukwekkend in beeld gebracht of zo. Prima, films hoeven geen echte impact te hebben, maar dan moet het gewoon prettig zijn om naar te kijken.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 03:11 schreef Kreupeldicht het volgende:
[..]
Je snapt toch wel dat Pasolini je juist met een naar gevoel wilde achterlaten?
Sommige mensen vinden bv. Schindler´s list heel vervelend, omdat het in wezen een succesverhaal is.
Terwijl de holocaust en het fascisme de mislukking van de beschaving was. Voor de slachtoffers was het naar, deprimerend, smerig, uitzichtloos... en dat is in deze film m.i. uitstekend naar voren gekomen.
Ik ken het boek niet. Maar je creeert volgens mij geen hele fantasiewereld met alles erop en eraan, op het doek, om dan met een eendimensionaal achtervolgingsverhaaltje te komen waarbij de fantasiewereld alleen maar het plot sluitend maakt door deus ex machina-achtige ingrepen. Het plot had je in principe ook in New Yorkse metro kunnen situeren, of in een western. De helden zoeken iets, en de bad guys zitten hen achterna.quote:Op maandag 22 augustus 2011 22:19 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Tja het verhaal kun je op zich niet zoveel over zeggen; was zo'n beetje het eerste fantasyverhaal waar alle fantasy van tegenwoordig op is gebaseerd; erkende literatuur. En het nadeel van een fantasy verhaal is dat je de beesten etc. niet kunt herkennen waardoor je ze als nep beschouwd als ze geanimeerd zijn...
Hoe dan ook, ik vond de film wel wat mager in verhouding tot het boek eerlijk gezegd.
Je hebt het over Lord of the Rings?quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 09:24 schreef Pietverdriet het volgende:
Afgezien van de magere CG, filmtechnisch gezien was het ook bagger, volgelopen zwart, slecht contrast, korrel groot als tennisballen.
Het zag er uit als DDR 8mm materiaal uit de jaren 70.
Jaquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 09:29 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Je hebt het over Lord of the Rings?
Overdrijven is een kunst. Begrijp me niet verkeerd, ik vond het kut films maar dan toch echt om een andere reden.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |