Gewoon even googlen ...quote:Maximum WW-uitkering
De hoogte van de WW-uitkering is gebonden aan een maximum: het maximumdagloon. Het maximumdagloon is per 1 januari 2009 vastgesteld op 183,15 euro. De maximumuitkering is de eerste twee maanden 75% en daarna 70% van het dagloon.
Ik leef al bijna anderhalf jaar zeer krap, laat staan dat ik geld heb om te sparen.quote:Op woensdag 3 juni 2009 16:18 schreef Hijacking het volgende:
Heb je geen appeltje voor de dorst? En is het niet mogelijk om alvast op enkele functies te solliciteren ?
Da's klote. In je vakantiedagen als een gek gaan solliciteren lijkt me. Je moet volgens mij iets kunnen vinden waarmee je rondkomt. Sterker nog, dat weet ik zeker: het minimumloon per maand voor een 27-jarige (bij 40 uur, dat wel) is 1381,20.quote:Op woensdag 3 juni 2009 16:14 schreef JDx het volgende:
Na 2 jaar fulltime te hebben gewerkt heb ik ivm prive zaken een andere baan gekregen.
Ik werk nu 30 uur in de week voor een loon van 1392 euro bruto en kan hier net van rondkomen. Eigenlijk net niet, veel brood eten, altijd opletten met boodschappen, nooit nieuwe kleren kopen, etc.
Vandaag had ik een gesprek met mijn baas omdat mijn 3e halfjaar contract afloopt en ik wou graag met hem praten over meer uren. Ik hoopte op 38 uur, zodat ik niet meer zo krap hoef te leven.
Nou kreeg ik vandaag te horen dat ivm de crisis en landelijk teruglopende winstcijfers mijn contract niet verlengd gaat worden. Ik moet verplicht mijn vakantiedagen opnemen en sta over 5 dagen al op straat!!!
Wat nu, ik hoor verhalen over een uitkering aanvragen, maar dat zou maar 70% zijn van je laatstverdiende loon, daar kom ik dus helemaal niet mee rond, wat kan ik doen en klopt dat van die 70%???
Ps... ik ben 27 jaar, werk nu al 4 jaar vast, maar niet altijd bij hetzelfde bedrijf. Woon al 7 jaar op mezelf, woon momenteel in een koophuis.
Dan is stap 3 ook nog bezuinigen op zoveel mogelijk dingen, waardoor je rond kunt komen van minder geld. Vervelend, inderdaad.quote:Op woensdag 3 juni 2009 16:20 schreef JDx het volgende:
[..]
Ik leef al bijna anderhalf jaar zeer krap, laat staan dat ik geld heb om te sparen.
Ik weet hoe Google werkt, maar het lijkt mij niet kloppen dat ik een uitkering krijg van 70% van wat ik nu verdien, dat is nog veel minder dan het minimumloon, mijn vaste lasten zijn al 920euro/maand en dan heb ik niet eens een auto.
Ik ben momenteel onder behandeling voor een depressie, daarom ben ik gestopt bij mijn baan destijds (1,5 jaar geleden), ik kon het niet meer aan en stond op het randje van opname. Heb toen deze baan gevonden en deze heeft mij er redelijk bovenop geholpen omdat hij me zeer bevalt en ik kan hier mijn ding kwijt. Ik ben bang om weer te vervallen in mijn oude patroon.quote:Op woensdag 3 juni 2009 16:20 schreef Marijkezwolle het volgende:
Misschien krijg je niet de leukste baan, maar alles beter dan je lasten niet meer kunnen betalen toch?![]()
Dit zoek ik dus, maar is nergens te vinden!quote:Op woensdag 3 juni 2009 16:23 schreef ElectricEye het volgende:
Er is sowieso een minimum uitkering, die zou in jouw geval hoger moeten zijn dan 70% van 1400.
Hier schrik ik een beetje van.. Verdiende je eerst beter ofzo..?quote:Op woensdag 3 juni 2009 16:20 schreef JDx het volgende:
[..]
Ik leef al bijna anderhalf jaar zeer krap, laat staan dat ik geld heb om te sparen.
Ik weet hoe Google werkt, maar het lijkt mij niet kloppen dat ik een uitkering krijg van 70% van wat ik nu verdien, dat is nog veel minder dan het minimumloon, mijn vaste lasten zijn al 920euro/maand en dan heb ik niet eens een auto.
Werkloos zijn is vervelender dan werk hebben dat niet bijster interessant is. Zolang je niet jaren in een waardeloze baan blijft hangen, hoef je niet persé in je oude patroon te vervallen! Uitzicht op beter kan ook motiverend werkenquote:Op woensdag 3 juni 2009 16:24 schreef JDx het volgende:
[..]
Ik ben momenteel onder behandeling voor een depressie, daarom ben ik gestopt bij mijn baan destijds (1,5 jaar geleden), ik kon het niet meer aan en stond op het randje van opname. Heb toen deze baan gevonden en deze heeft mij er redelijk bovenop geholpen omdat hij me zeer bevalt en ik kan hier mijn ding kwijt. Ik ben bang om weer te vervallen in mijn oude patroon.
Dit snap ik niet helemaal, als je op dat moment het al zo krap had dat je tegen geen enkele onvoorziene uitgave opgewassen was waarom heb je dan niet veel eerder naar iets anders gesolliciteerd. Komt nogal passief over.quote:Op woensdag 3 juni 2009 16:20 schreef JDx het volgende:
[..]
Ehm, nee hoor, die is er niet. Je contract eindigt gewoon wegens rechtswege. In principe mag de werkgever zelfs op de laatste dag zeggen dat je niet meer hoeft te komen. Dat is niet netjes, maar het mag wel.quote:Op woensdag 3 juni 2009 16:23 schreef El_Psycho het volgende:
Wanneer liep je halfjaar contract eigenlijk af? Ik meen mij vaaglijk te herinneren dat er een minimum tijd is waarbinnen je te horen moet krijgen dat je contract niet verlengd wordt.
Ik kan me voorstellen dat je daar bang voor bent! Neem anders nu nog even contact op met het UWV en maak een afspraak voor morgen/zsm om te bespreken wat de mogelijkheden zijn. En kijk ondertussen wel naar werk. Ik weet niet hoe belastbaar je bent, maar als het iets tijdelijks zou zijn, dan lijkt me dat nog steeds beter dan thuis zitten...quote:Op woensdag 3 juni 2009 16:24 schreef JDx het volgende:
[..]
Ik ben momenteel onder behandeling voor een depressie, daarom ben ik gestopt bij mijn baan destijds (1,5 jaar geleden), ik kon het niet meer aan en stond op het randje van opname. Heb toen deze baan gevonden en deze heeft mij er redelijk bovenop geholpen omdat hij me zeer bevalt en ik kan hier mijn ding kwijt. Ik ben bang om weer te vervallen in mijn oude patroon.
Mij is eind vorig jaar beloofd dat ik na het aflopen van dit contract 38 uur voor onbepaalde tijd zou krijgen!!!!!quote:Op woensdag 3 juni 2009 16:26 schreef Hijacking het volgende:
[..]
Dit snap ik niet helemaal, als je op dat moment het al zo krap had dat je tegen geen enkele onvoorziene uitgave opgewassen was waarom heb je dan niet veel eerder naar iets anders gesolliciteerd. Komt nogal passief over.
Ja ik zat eerst bij een reclamebureau, waar ik 40uur/week achter de computer zat, na vele anti-depressiva en andere medicijnen (met tegenzin) bleek dat dat de oorzaak was. Ik moet iets doen, contact hebben met mensen etc...quote:Op woensdag 3 juni 2009 16:25 schreef Nijns het volgende:
[..]
Hier schrik ik een beetje van.. Verdiende je eerst beter ofzo..?
Volgens mij is een mondelinge belofte voor contract verlening bindend alleen probeer dat maar te bewijzen.quote:Op woensdag 3 juni 2009 16:27 schreef JDx het volgende:
[..]
Mij is eind vorig jaar beloofd dat ik na het aflopen van dit contract 38 uur voor onbepaalde tijd zou krijgen!!!!!
www.werkenophetstation.nlquote:Op woensdag 3 juni 2009 16:31 schreef JDx het volgende:
[..]
Ja ik zat eerst bij een reclamebureau, waar ik 40uur/week achter de computer zat, na vele anti-depressiva en andere medicijnen (met tegenzin) bleek dat dat de oorzaak was. Ik moet iets doen, contact hebben met mensen etc...
Mij is ooit ook beloofd dat er een intentie was om me een vast contract te bieden. Nu sta ik eind augustus op straat. Helaas kun je hier geen enkel recht aan ontlenen.quote:Op woensdag 3 juni 2009 16:27 schreef JDx het volgende:
[..]
Mij is eind vorig jaar beloofd dat ik na het aflopen van dit contract 38 uur voor onbepaalde tijd zou krijgen!!!!!
Dat dus, ziet er naar uit alsof je gewoon jaren boven je stand hebt geleefd met een hypotheek die je eigenlijk niet kon betalen. Maar goed, dat maakt nu verder weinig meer uit. De enige mogelijkheid lijkt me om zo snel mogelijk iets anders te vinden.quote:Op woensdag 3 juni 2009 16:26 schreef Hijacking het volgende:
[..]
Dit snap ik niet helemaal, als je op dat moment het al zo krap had dat je tegen geen enkele onvoorziene uitgave opgewassen was waarom heb je dan niet veel eerder naar iets anders gesolliciteerd. Komt nogal passief over.
bedoel je niet dat iedereen het wel snapt en je steunt?quote:Op woensdag 3 juni 2009 16:42 schreef JDx het volgende:
Ps... ik werd net gebeld door collega's in paniek, die het net gehoord hadden, zij moeten opeens werken op dagen die ik eigenlijk voor hun zou invallen, ga ze ook niet meer uit de brand helpen, mijn collega's ook niet, niemand snapt het en steunt me gelukkig.
quote:Op woensdag 3 juni 2009 16:23 schreef El_Psycho het volgende:
Wanneer liep je halfjaar contract eigenlijk af? Ik meen mij vaaglijk te herinneren dat er een minimum tijd is waarbinnen je te horen moet krijgen dat je contract niet verlengd wordt.
Allebei klinklare onzin. Bij het aangaan is het contract reeds opgezegd. Hij is immers aangegaan voor bepaalde tijd.quote:Op woensdag 3 juni 2009 16:24 schreef Nijns het volgende:
Volgens mij moeten ze minimaal 6 weken voor einde contract aangeven als ze dit niet willen verlengen. Bel het CWI en succes!
hij heeft geen auto, zegt iequote:Op woensdag 3 juni 2009 19:11 schreef Rosbief het volgende:
Ik zou om te beginnen je Mercedes verkopen, is puur voor de luxe en kost klauwen met geld, een Golf is goed genoeg totdat je weer vast werk hebt.
Nee. Als je niets hoort, dan is het stilzwijgend verlengd. Men mag echter ook gewoon niet verlengen, en dit aangeven op ieder tijdstip, dan verloopt het contract van rechtswege.quote:Op woensdag 3 juni 2009 16:23 schreef El_Psycho het volgende:
Ik denk dat TS bedoelt dat niemand snapt waarom zijn contract niet wordt verlengdquote:Op woensdag 3 juni 2009 16:52 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
bedoel je niet dat iedereen het wel snapt en je steunt?
Mja, die zijn natuurlijk ook wat overmand door alle aanloop de afgelopen maanden.. En een digiD is zo aangevraagd, kan allemaal online en met smsjes..quote:Op donderdag 4 juni 2009 14:26 schreef JDx het volgende:
Nou kom net van het UWV... 'nee dat kan niet hier, dat moet via internet, moet je een DigiD aanvragen, uitkering aanvragen en dan nemen zij contact met jou op'
Ik: 'maar ik wil eerst even informatie, hoeveel ik krijg en hoe het werkt e.d.'
'Nee dat kan niet, dat hoor je dan, je moet eerst op internet, als je niet weet hoe internet werkt kan wel iemand je daarbij helpen'... pfffffffff... typisch voor zulke instellingen tegenwoordig.
Zal je hypotheekverstrekker leuk vinden.....quote:
Dat zou je even na moeten kijken inderdaad. Wat je kan overwegen is om werk te accepteren bij het UWV wat misschien niet zo bijster interessant is, maar wel verdient. En dan daarnaast een opleiding te gaan doen in deeltijd. Is dat wat?quote:Op donderdag 4 juni 2009 15:40 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Zal je hypotheekverstrekker leuk vinden.....
quote:Op woensdag 3 juni 2009 16:26 schreef JDx het volgende:
Nja, ik ben in ieder geval bang dat ik het de komende tijd zal moeten doen met een kutbaan... wordt weer aan de anti-depressiva waarschijnlijkmja... ik moet toch wat...
Het is gewoon ontzettend lastig om werk te krijgen nu, als je tenminste een redelijk salaris wilt hebben. Er zijn zoveel werkzoekenden dat bedrijven de diamantjes eruit zoeken. Als je niet denkt "DIT IS MIJN BAAN!!" dan is solliciteren al voor 75% zinloos.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:16 schreef Doagere het volgende:
Gister brief terug gekregen, omdat er meer dan 100 mensen op die vacature hadden gerageerd, was ik het niet geworden.
Anders gezegd: je hebt tegenwoordig minder dan 1% kans om gekozen te worden.
Op TV was er eergister in het ochtend journaal dat het 'voor net afgestudeerde scholieren vechten was om een baan' Jippie..![]()
Vanaf 15 juni zit ik dus werkloos thuis. (Net afgestudeerd Directiesecretaresse/Management assistent MBO niveau 4).
Is er dan echt niks te krijgen? Ik zou vakken kunnen vullen bij de AH, maar dat is zo beneden mijn niveau.![]()
Probleem is: Er is te weinig aanbod, en veeels teveel vraag.
Probeer het eens bij een energiebedrijf, of de netwerkbedrijven daarvan. Daar zitten ze te springen om technische mensen...quote:Op vrijdag 5 juni 2009 10:46 schreef Osramp het volgende:
Ik vind het wel ERG sterk dat hier mensen denken dat je op vandaag of morgen een nieuwe baan kunt vinden. Zelf zit ik thuis vanaf 1 april en solliciteer me te pletter! Elke week gaan er 8-10 brieven de deur uit. Veel komt terug uiteraard, omdat ze nu het schaap met de 5 poten zoeken, er zijn immers zat werkzoekenden. En ik ben al op 2 plekken op de valreep teleurgesteld geworden, wilden me graag aannemen maar moesten deeltijdWW aanvragen en konden daardoor niemand meer aannemen.
En ik ben van opleiding docent elektrotechniek. Op scholen zijn ook al geen banen, tenzij ik naar het westen verhuis. Kan natuurlijk, maar vriendin zit in de WSW en moet daar ook een baan kunnen krijgen. Mijn werkervaring is altijd in de techniek geweest, teamleider/servicemanager. Best wat verschillende dingen gedaan, maar dat helpt momenteel helemaal niks. Bedrijven zoeken nu mensen die altijd exact hetzelfde hebben gedaan als dat er gezocht wordt.
Het is momenteel echt niet eenvoudig om aan werk te komen, mss wel als je kunt rondkomen van 7-8 euro/uur, maar daar kan ik niet meer van leven jammer genoeg. Uiteraard kan er bespaard worden, auto de deur uit, goedkoper gaan wonen, subsidie aanvragen(als ik daar al niet teveel voor verdien) enz.
Zelf doe ik nu vrijwilligerswerk in het buurtcentrum, beetje ouwehoeren met mensen en koffie schenken. Brengt financieel niks op, maar wel leuk om te doen en geeft nog een beetje zin aan het bestaan.
Het enige wat je nu kunt doen is solliciteren, inschrijven bij uitzendbureau's en aanmelden bij wervings- en selectiebedrijven. Die laatste 2 goed warm houden(elke week/2weken even bellen), want je raakt snel onderop de stapel.
Ik sprak laatst een ex-collega die met mij ontslagen werd (25% van het personeel moest weg). Die zei gewoon keihard dat er momenteel geen banen te krijgen waren. Dat wordt een jaartje doorbijten
Bedankt voor de tipquote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:53 schreef Steeven het volgende:
[..]
Probeer het eens bij een energiebedrijf, of de netwerkbedrijven daarvan. Daar zitten ze te springen om technische mensen...
Als je goed kunt programmeren dan is er altijd werk te vinden, ook in deze tijden.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 19:47 schreef JDx het volgende:
Vandaag moest ik nog gewoon werken, t/m dinsdag nog, op de rustige momenten wel even op vacature sites gekeken. Ga morgen denk ik wat strakke mailtjes opstellen, daar ben ik altijd wel goed in. Ook naar vacatures die misschien net iets buiten mijn opleiding vallen, heb immers wel HBO denkniveau.
En daarbij komt dat ik wel veel ervaring heb en veel eigen kennis, maar dat is voornamelijk programmeer werk e.d. en dat wil ik liever niet doen, maar in nood kan natuurlijk alles. Huis verkopen lukt ook niet zomaar en kan het ook niet meer betalen, ben nu al bang voor schulden...
Graag gedaan, ik hoop dat je wat vindtquote:Op vrijdag 5 juni 2009 13:34 schreef Osramp het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip![]()
Had daar eigenlijk geen idee van, uitzend- en W&S bureau's hier in het zuiden hebben weinig tot geen werk in die hoek. Vacaturesites maken daar ook geen melding van.
Want als je er net boven zit (waarbovenquote:Op vrijdag 5 juni 2009 20:20 schreef Osramp het volgende:
Als je nu nét boven de belastinggrens zit, dan val je er straks met WW onder en wordt er minder belasting ingehouden dan voorheen.
Users als Steeven verdienen gewoon een standbeeld op het binnenhofquote:Op zaterdag 6 juni 2009 12:47 schreef Steeven het volgende:
Waar je een goede kans maakt is Alliander denk ik: http://www.werkenbijalliander.com/ dat is het netwerkbedrijf dat voorheen Continuon heette, en onderdeel was van Nuon.
Enexis is ook een goede inderdaadquote:Op zaterdag 6 juni 2009 16:01 schreef Osramp het volgende:
[..]
Users als Steeven verdienen gewoon een standbeeld op het binnenhof![]()
Continuon is een goeie tip, zag wel dat ze geen openstaande vacatures hebben in Limburg, maar een open sollicitatie is natuurlijk nooit weg.
En hier heb je Enexis, netwerk van Essent voor zover ik weet. Die hebben ineens ook weer vacatures, terwijl ze voorheen echt nooit mensen vroegen.
Ooit gaat het me lukken (zucht). Naja, even door de zure appel heen bijten.
Och, in Limburg is het niet veel anders hoor. Banen in de techniek zijn hier heel dun gezaaid, of je moet iets heel speciaals beheersen of genoegen nemen met een lagere functie.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 13:39 schreef JDx het volgende:
Ik woon in Emmen, Drenthe... volgens mij hebben we hier zo'n beetje het hoogste werkloosheidsgemiddelde van Nederland. Ik zit dan dus ook te denken om eventueel te gaan verhuizen. Hoewel ik hier niet per se weg wil!
Inderdaad! En velen kunnen daar hun kosten niet eens van betalen. Voor mij (en vele anderen) is zelfs 50uur op een callcenter te weinig om van te kunnen leven. Je richt je leven nou eenmaal in zoals je verdient, en als je ineens van 40% moet leven, dan is dat erg moeilijk.quote:
Zoals ik het heb meegemaakt inderdaad. Nét boven de belastinggrens gekomen en er werd veel meer belasting ingehouden dan voorheen. Mijn brutoloon ging omhoog en netto ging omlaag!quote:Op zaterdag 6 juni 2009 13:19 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Want als je er net boven zit (waarboven) verdien je netto minder dan wanneer je er net onder zit? (
)
Ik begrijp even niet hoe ze je kunnen dwingen tot het opnemen van je vakantiedagen. Kan dat echt? En daarnaast dacht ik altijd dat je ook onder werktijd mag solliciteren, want je moet daar de kans voor krijgen. En dan vind ik het zonde om te wachten op die vakantiedagen.quote:Op woensdag 3 juni 2009 16:21 schreef ToMaSZ het volgende:
[..]
Da's klote. In je vakantiedagen als een gek gaan solliciteren lijkt me. (...)
Dan heeft je werkgever gewoon de verkeerde tabellen toegepast of iets anders, want het klopt gewoon niet. Onder de streep hou je gewoon meer over.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 17:05 schreef Osramp het volgende:
[..]
Zoals ik het heb meegemaakt inderdaad. Nét boven de belastinggrens gekomen en er werd veel meer belasting ingehouden dan voorheen. Mijn brutoloon ging omhoog en netto ging omlaag!
Goed, je krijgt wel meer terug van de belastingen, dat dan weer wel. Dat geld is niet zomaar verloren gelukkig. Maar onder de streep had ik maandelijks minder.
Serieus, je gaat toch niet verhuizen voor je werk? Dat vind ik zo triestquote:Op zaterdag 6 juni 2009 16:17 schreef Osramp het volgende:
[..]
Ik sluit een verhuizing ook niet uit, al zou ik het niet heel graag willen. Maar wat moet, dat moet.
Je hebt gedeeltelijk gelijk, maar als ik in mijn huidige woonomgeving geen (passend) werk kan vinden, dan is dat een mogelijke oplossing.quote:Op zondag 7 juni 2009 09:29 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Serieus, je gaat toch niet verhuizen voor je werk? Dat vind ik zo triestJe gaat je leven toch niet compleet omgooien voor een baan, zo meteen word je misschien weer ontslagen en dan zit je daar met je nieuwe huis
Het "callcenter" waar ik werk verdient echt vreselijk goed hoor. Zelden zo'n lucratief bijbaantje gehad.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 17:03 schreef Osramp het volgende:
[..]
Inderdaad! En velen kunnen daar hun kosten niet eens van betalen. Voor mij (en vele anderen) is zelfs 50uur op een callcenter te weinig om van te kunnen leven. Je richt je leven nou eenmaal in zoals je verdient, en als je ineens van 40% moet leven, dan is dat erg moeilijk.
Vertel eens! Als ik er meer dan ¤1800,- bruto per maand kan verdienen, dan wordt het interessant.quote:Op zondag 7 juni 2009 13:24 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Het "callcenter" waar ik werk verdient echt vreselijk goed hoor. Zelden zo'n lucratief bijbaantje gehad.
Mwah als ik dat hier ga vertellen....... in een topic over werkloosheid....quote:Op zondag 7 juni 2009 13:33 schreef Osramp het volgende:
[..]
Vertel eens! Als ik er meer dan ¤1800,- bruto per maand kan verdienen, dan wordt het interessant.
Precies en ik heb ook mijn twijfels over dat 3de 1/2 jaar contract. Volgens mij mag dat geeneens en heeft de TS zich een oor laten aannaaien. Het is volgens mij 2x een half jaar en daarna een contract voor onbepaale tijd.quote:Op woensdag 3 juni 2009 16:24 schreef Nijns het volgende:
Volgens mij moeten ze minimaal 6 weken voor einde contract aangeven als ze dit niet willen verlengen. Bel het CWI en succes!
Beide nee: het moet gaan om DRIE tijdelijke contracten (of drie jaar) en opzeggen bij een contract voor bepaalde tijd is (voor de zoveelste keer dit topic.....) NIET nodig.quote:Op zondag 7 juni 2009 20:42 schreef FP128 het volgende:
[..]
Precies en ik heb ook mijn twijfels over dat 3de 1/2 jaar contract. Volgens mij mag dat geeneens en heeft de TS zich een oor laten aannaaien. Het is volgens mij 2x een half jaar en daarna een contract voor onbepaale tijd.
Dat jij er niet van rond kan komen wilt niet zeggen dat ze meer gaan geven dan waar je recht op hebt, ben ik bang. En misschien ook wel terecht overigens. Daarom is de huidige economische situatie juist zo een probleem....quote:Op dinsdag 9 juni 2009 20:35 schreef JDx het volgende:
Nou ik neem aan dat ze mij daar 17 juni alles over kunnen vertellen. Ik kan ze namelijk makkelijk aantonen dat ik van die ca 950 euro bruto niet rond kan komen.
Wel slordig om het te vergeten, maar goed nieuwsquote:Trouwens gister de eerste sollicitaties verstuurd, vanmorgen al een reactie gehad van een bedrijf die wel interesse hebben. Moest mn CV nog even sturen (was ik vergeten als attachment toe te voegen). En dan laten ze morgen wat horen! Ben benieuwd.
Dat dat bedrijf zo reageert is veelbelovend! Misschien heb je geluk, laten we het hopen.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 20:35 schreef JDx het volgende:
vanmorgen al een reactie gehad van een bedrijf die wel interesse hebben. Moest mn CV nog even sturen
Ik zou er ook niet trots op zijnquote:Op dinsdag 9 juni 2009 21:25 schreef JDx het volgende:
Ja en ook al wordt dit niks, een reactie na een halve dag geeft je hoop!! Ik denk dat positief denken en een positieve instelling echt kan helpen. Onbewust. Dus ik ga er echt vol voor de komende dagen/weken!
Ja Sanger, ik ben zelf ook zo ingesteld, ik heb zoiets van, je moet gewoon werken, ik hou er echt niet van dat er zo'n groot deel van je salaris naar "andere mensen" gaat, heb ook een eigen bedrijf en doe soms freelance wat werk, bijna de helft ben ik kwijt aan de belasting, als ik dat zelf mocht houden kon ik er misschien wel een tijdje van leven, nu moet ik een uitkering aanvragen, erg krom eigenlijk...
En laat het duidelijk zijn dat ik er niet trots op ben om een uitkering aan te vragen, maar mijn ouders zeggen ook, je hebt er de afgelopen 4 jaar ook voor betaald, dus gewoon aanvragen en op zoek gaan naar nieuw werk!
Huh, waarom zoek je dan nog werk als je al directeur bent?quote:Op dinsdag 9 juni 2009 21:25 schreef JDx het volgende:
Ja Sanger, ik ben zelf ook zo ingesteld, ik heb zoiets van, je moet gewoon werken, ik hou er echt niet van dat er zo'n groot deel van je salaris naar "andere mensen" gaat, heb ook een eigen bedrijf en doe soms freelance wat werk, bijna de helft ben ik kwijt aan de belasting, als ik dat zelf mocht houden kon ik er misschien wel een tijdje van leven, nu moet ik een uitkering aanvragen, erg krom eigenlijk...
Haha, omdat ik niet genoeg had aan mijn vaste baan, probeerde ik legaal wat bij te verdienenquote:Op dinsdag 9 juni 2009 22:28 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Huh, waarom zoek je dan nog werk als je al directeur bent?
Kamperen bij je zwager die toevallig boer is en een weiland heeft oid? En er zijn ook programma's voor bijstandsmoeders met kids, dat ze gesponsord een weekje in een (simpel) vakantiehuisje mogen etc. Dus het kan wel, maar 3 weken bahama's zal het idd niet zijn. Waar het om gaat is dat je vakanties dient te melden, zoniet wordt je per direct gekort op je uitkering.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 22:53 schreef JDx het volgende:
[..]
Haha, omdat ik niet genoeg had aan mijn vaste baan, probeerde ik legaal wat bij te verdienen
Ff offtopic trouwens... wat kan ik me ergeren aan die reclame op de radio op dit moment... "ik heb een uitkering en ga op vakantie... kan dat?"
"Jazeker, maar geef het wel even aan, dit kan invloed hebben op je uitkering"
WTF... hoezo JAZEKER??? Ik werk al een paar jaar vast en heb nog nooit geld gehad voor een vakantie, mijn ouders hebben ook altijd gezegd, keuze's maken, als je gaat werken en op jezelf wonen heb je geen geld voor een vakantie. Hoe doen die mensen dat in GODSnaam dan met een uitkering?
Offtopic antwoord: Je MAG wel met vakantie als je ww hebt. Je kunt 21 verlofdagen opnemen elk jaar. Ik ben ook geweest, maar eigenlijk omdat mijn moeder ons had meegevraagd een 10 maanden geleden. Reis kon niet meer afgezegd worden (of je was 75% van het bedrag kwijt).quote:Op dinsdag 9 juni 2009 22:53 schreef JDx het volgende:
Ff offtopic trouwens... wat kan ik me ergeren aan die reclame op de radio op dit moment... "ik heb een uitkering en ga op vakantie... kan dat?"
"Jazeker, maar geef het wel even aan, dit kan invloed hebben op je uitkering"
Zucht...quote:Op zondag 7 juni 2009 20:42 schreef FP128 het volgende:
[..]
Precies en ik heb ook mijn twijfels over dat 3de 1/2 jaar contract. Volgens mij mag dat geeneens en heeft de TS zich een oor laten aannaaien. Het is volgens mij 2x een half jaar en daarna een contract voor onbepaale tijd.
Wat is jouw opzegtermijn? Want volgens mij mag dit niet zomaar. Je werkgever hoort ruim van tevoren aan te geven dat je contract niet verlengt wordt. Meestal een maand.quote:Op woensdag 3 juni 2009 16:14 schreef JDx het volgende:
Nou kreeg ik vandaag te horen dat ivm de crisis en landelijk teruglopende winstcijfers mijn contract niet verlengd gaat worden. Ik moet verplicht mijn vakantiedagen opnemen en sta over 5 dagen al op straat!!!
quote:Op woensdag 10 juni 2009 13:22 schreef cmck het volgende:
[..]
Wat is jouw opzegtermijn? Want volgens mij mag dit niet zomaar. Je werkgever hoort ruim van tevoren aan te geven dat je contract niet verlengt wordt. Meestal een maand.
Ik heb een tijdelijke arbeidsovereenkomst: moet mijn werkgever aangeven dat hij dit contract niet verlengt?quote:Op woensdag 10 juni 2009 13:22 schreef cmck het volgende:
Wat is jouw opzegtermijn? Want volgens mij mag dit niet zomaar. Je werkgever hoort ruim van tevoren aan te geven dat je contract niet verlengt wordt. Meestal een maand.
Ik heb zeker op heel sites gekeken naar eventueel passende opleidingen, maar dan nog zit ik met de vaste kosten! Huis verkopen en terug naar pa en ma lukt echt niet zo in 1 keer.quote:Op woensdag 10 juni 2009 13:27 schreef PabloLopez het volgende:
TS is studeren geen optie? Als de markt weer aantrekt heb jij een mooi papiertje!
Waarom ben je überhaupt uit huis gegaan dan? Als je tot nu toe thuis was gebleven had je veel meer geld kunnen sparen en kon je nu ook moeiteloos aan een nieuwe opleiding beginnen.quote:Op woensdag 10 juni 2009 13:32 schreef JDx het volgende:
[..]
Ik heb zeker op heel sites gekeken naar eventueel passende opleidingen, maar dan nog zit ik met de vaste kosten! Huis verkopen en terug naar pa en ma lukt echt niet zo in 1 keer.
Niet iedereen voelt zich bij zijn ouders thuis op zijn gemak. Ik ook niet en was dus met 17 jaar het huis al uit. En ja, ik had een vermogen weg kunnen sparen als ik gewild had. Maar ik had liever mijn eigen stekkiequote:Op woensdag 10 juni 2009 18:06 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Waarom ben je überhaupt uit huis gegaan dan? Als je tot nu toe thuis was gebleven had je veel meer geld kunnen sparen en kon je nu ook moeiteloos aan een nieuwe opleiding beginnen.
Bekend gevoelquote:Op donderdag 11 juni 2009 15:37 schreef JDx het volgende:
Dat heb ik dinsdagavond nog gedaan, tot op heden geen reactie. Ben wel druk aant kijken nu, zit nu 2 dagen thuis en word al gek...
Ja, die site wil ik sowieso altijd nog aanpassen, dat het meer een CV/Portfolio is, nu is het meer de site van mijn bedrijf, want ben wel ingeschreven bij KvK enzo.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 08:48 schreef Osramp het volgende:
[..]
Bekend gevoel![]()
Momenteel zijn er meerderen op zoek naar werk, en je moet dus opvallen in de grote hoop. Je site is een goede start (wou dat ik zoiets had), zou wel de aanbieding voor het maken van sites eraf halen als je hem als portfolio gaat gebruiken.
Maarre...2 dagen thuis?.....Ik zit al 4 maanden thuis.....wens ik niemand toe. Echt niet. Je krijgt onderhand zo'n simpel en nutteloos gevoel.
Probeer je dagen gevuld te houden. Zelf doe ik nu vrijwilligerswerk om wat andere omgeving te hebben. Dat helpt best wel goed.
quote:Op zondag 7 juni 2009 21:23 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Beide nee: het moet gaan om DRIE tijdelijke contracten (of drie jaar) en opzeggen bij een contract voor bepaalde tijd is (voor de zoveelste keer dit topic.....) NIET nodig.
Uiteraard! Mij heeft het tot nu toe nog niks opgeleverd, maar ik zit in een heel andere omgeving en sector.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 11:09 schreef JDx het volgende:
Nouja, eerst maar eens een paar weken goed op zoek naar werk.
Nope, geen vergoeding. Als je eens met de auto rijdt, dan worden de kilometers wel vergoed, dat wel. Maar het is hier aan de overkant, dus geen kosten. Wel gratis koffiequote:Maar hoe zit dat met dat vrijwilligerswerk dan, je krijgt wel onkostenvergoeding neem ik aan?
quote:Op woensdag 3 juni 2009 16:20 schreef JDx het volgende:
[..]
Ik heb nu met ze te maken en ben ook tevreden over de gang van zaken.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 17:39 schreef vaarsuvius het volgende:
ik was positief over de gang van zaken
Ik woon gratis en riant bij m'n ouders, als de spreekwoordelijke God in Frankrijkquote:Op zaterdag 13 juni 2009 14:22 schreef JDx het volgende:
Goedkoper wonen is bijna niet mogelijk. Ik betaal na HRA nog maar 352 euro/maand. Je kan mij niet wijsmaken dat er mensen zijn die goedkoper wonen.
Ik wil niet vervelend zijn, maar er is nog een hele opleidingsweg na het MBO. Als je net klaar bent met niveau 4, zou je nog kunnen overwegen 2 jaar HBO te doen. In de tussentijd bijklussen (eventueel op basis van je MBO-diploma) en als de markt over 2 jaar is aangetrokken heb je veel betere papieren.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:16 schreef Doagere het volgende:
Gister brief terug gekregen, omdat er meer dan 100 mensen op die vacature hadden gerageerd, was ik het niet geworden.
Anders gezegd: je hebt tegenwoordig minder dan 1% kans om gekozen te worden.
Op TV was er eergister in het ochtend journaal dat het 'voor net afgestudeerde scholieren vechten was om een baan' Jippie..![]()
Vanaf 15 juni zit ik dus werkloos thuis. (Net afgestudeerd Directiesecretaresse/Management assistent MBO niveau 4).
Is er dan echt niks te krijgen? Ik zou vakken kunnen vullen bij de AH, maar dat is zo beneden mijn niveau.![]()
Probleem is: Er is te weinig aanbod, en veeels teveel vraag.
Same here, of het is te ver weg, of je hebben geen omzet genoeg om personeel aan te nemen, je mist net dat hele kleine stukje hele specifieke ervaring of je woont gewoon te ver weg. Ik krijg zelfs al afwijzingen omdat ik te hoog ben opgeleid en me "snel zal vervelen in die functie" (letterlijk).quote:Op dinsdag 16 juni 2009 22:45 schreef JDx het volgende:
Nou... dat bedrijf uit Leeuwarden vond dat ik van te ver weg kwam, waren bang dat ik het niet lang vol zou houden, ze wilden sowieso niet alle reiskosten vergoeden en hadden liever iemand uit de buurt. Nog 2 afwijzingen op sollicitaties gehad. Vandaag alle uitzendbureau's bijlangs geweest, ook niks.
Pas als je echt aan het zoeken bent naar werk, merk je hoe weinig er eigenlijk is momenteel. Heb nog 2 weken, zie het steeds somberder in, zou ook echt niet weten wat ik met mijn huis moet straks...
Dat is niet per definitie waar. De huidige economische situatie is in sommige gevallen ook een kans voor uitzendbureausquote:Op woensdag 17 juni 2009 09:13 schreef Osramp het volgende:
Uitzendbureau's hebben ook niks, omdat ze de laatste gaatjes vullen die overblijven.
Zo heb ik er nog niet over gedacht. Maar ik ben bij uitzenders ingeschreven en hoor er niks van. Als ik dan bel weten ze nauwelijks wie ik ben en beloven te bellen als er iets langskomt.quote:Op woensdag 17 juni 2009 09:22 schreef sanger het volgende:
[..]
Dat is niet per definitie waar. De huidige economische situatie is in sommige gevallen ook een kans voor uitzendbureaus
Denk bv aan de situatie dat een bedrijf wel veel werk heeft, maar geen vast personeel mag/kan aannemen vanuit de directie omwille van de economische situatie. Daar komen vaak uitzendbureau's "in the picture".
Het betreft dan weliswaar allemaal kortere projecten, maar dat biedt toch werk bij de uitzendbureaus.
Dat gebeurt juist bij de grotere jongens. Die hebben namelijk meer inschrijvingen, dus kunnen ze nooit iedereen onthouden.quote:Op woensdag 17 juni 2009 11:09 schreef Osramp het volgende:
[..]
Zo heb ik er nog niet over gedacht. Maar ik ben bij uitzenders ingeschreven en hoor er niks van. Als ik dan bel weten ze nauwelijks wie ik ben en beloven te bellen als er iets langskomt.
En toch de grotere jongens hoor.
Je kunt wel parttime werk aannemen als je ww hebt. De uren van je parttime baan worden dan niet uit je ww betaald, dat salaris krijg je gewoon 1 op 1. Voor de tijd dat je niet werkt heb je verder recht op ww. Onzekerheid of je 40 uur wel haalt is dus niet direct aan de orde. Niet dat het een vetpot zal zijn, maar er zijn dus wel mogelijkheden.quote:Op woensdag 17 juni 2009 12:23 schreef JDx het volgende:
maar als ik niet elke week 40uur wordt opgeroepen, dan zit ik alweer in de financiele problemen,
Ik zou dat soort toch voor de zekerheid ergens anders ook nog checken. Ook bij de uwv zeggen ze soms maar watquote:Op woensdag 17 juni 2009 23:20 schreef JDx het volgende:
Ben vandaag bij de UWV geweest en daar zeiden ze dat mijn enige optie is om weer werk te krijgen voor 40 uur, of in ieder geval voor minimaal 1400 bruto per maand.
Het UWV geeft je natuurlijk maar 70% van je gemiddelde loon over de laatste 14 maanden. Wil je meer, dan is de beste optie idd werk zoeken. Gewoon, net als iedereen eigenlijk.quote:Op woensdag 17 juni 2009 23:20 schreef JDx het volgende:
Ben vandaag bij de UWV geweest en daar zeiden ze dat mijn enige optie is om weer werk te krijgen voor 40 uur, of in ieder geval voor minimaal 1400 bruto per maand.
Of ik moet al iemand in huis nemen, een huisgenoot.
Yep, zo ver was ik ook, staat inmiddels al 2 dagen een advertentie op speurders. Tot nu toe alleen reacties gehad van alleenstaande moeders met kinderen tussen de 4 en 10.quote:Op donderdag 18 juni 2009 10:18 schreef rufus666 het volgende:
Hoi JDX,
Ik volg nu even dit topic, lastige situatie dat ben ik met je eens maar helemaal onmogelijk zeker niet....
Helemaal legaal is het niet maar als je eventueel een student in huis neemt ofzo bijv 6 maanden dan kan het je net een beetje extra opleveren zodat je je hoofd boven water kan houden en ondertussen zoeken naar een leuke baan.
Ik zou zeggen kijk eens op hyves ofzo in de advertenties, er zijn volgens mij genoeg mensen op zoek naar een kamertje
Sterkte iig
Natuurlijk kan het! je bent nooit te oud om te leren. Ben zelf ook bijna net zo oud als jij ga ook studeren aan de uni deeltijd wel te verstaan heb wel een baan gelukkig.quote:Op woensdag 17 juni 2009 00:35 schreef JDx het volgende:
Ik neig ook naar die optie, een huisgenoot nemen, wat bijklussen en weer studeren, hoe of wat weet ik nog niet precies, maar ik denk dat weer naar school op je 27ste nog best moet kunnen tegenwoordig.
Heb HAVO, MBO en 1 jaar HBO, misschien alsnog die studie afmaken, of iets leren waar straks meer zekerheid in is.
Probeer kamernet eens, daar kun je denk ik wel wat vinden. Zoeken naar een huurder op marktplaats op speurders is meestal niet zo'n succes.quote:Op donderdag 18 juni 2009 10:39 schreef JDx het volgende:
[..]
Yep, zo ver was ik ook, staat inmiddels al 2 dagen een advertentie op speurders. Tot nu toe alleen reacties gehad van alleenstaande moeders met kinderen tussen de 4 en 10.
Dat is heeeel afhankelijk welke branche je in zit. Ik kom uit de detailhandel en zoek nu in de administratieve hoek, en krijg dus echt geen reacties op m'n CV.quote:Op donderdag 11 juni 2009 16:38 schreef Daboman het volgende:
Kun je je CV niet ergens op internet uploaden? Het kan helemaal geen kwaad om je CV een beetje te laten slingeren op internet (mits je er geen belangrijke nummers als burgerservicenummer in zet). Ik heb zelf m'n CV op monsterboard gezet. Nu weet ik niet helemaal zeker of deze site alleen voor hoogopgeleiden is bedoeld, maar ik heb een dag later wel de hele dag aan de telefoon gehangen met diverse werving&selectiebureaus en had 8 werkdagen na het uploaden van m'n CV een baan. En dan had ik ook nog aardig wind tegen en niet eens zozeer door de economische crisis.
Dat lijkt me ook rot. Probeer toch een beetje discipline te vinden om overdag te sporten of hard te lopen. Dat scheelt denk ik al heel wat.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 17:53 schreef JDx het volgende:
Waar het de eerste dagen positief reageren op alle vacatures was, is het nu wachten tot op 1 van de websites weer iets verschijnt. Echt bedroevend laag hoe weinig vacatures er zijn en hoe weinig erbij komen en met al die mensen die op zoek zijn naar werk is de kans dat je voor zo'n vacature wordt aangenomen ook nog eens heel klein.
Ook zwaar kut, hoe snel je in een soort van negatieve spiraal terecht komt, hele dag niets, snachts niet kunnen slapen van het piekeren/druk maken. Smorgens wel de wekker zetten maar er niet uit hoeven, je zwaar verrot voelen door het slecht slapen, weer in slaap vallen om vervolgens weer wakker te schrikken rond half 12...
Maar ik las eerder wel dat je programmeerkennis hebt. In de IT worden momenteel wel mensen gevraagd. Ik overweeg ook een overstap tot programmeur (.NET en Sharepoint, gaat binnenkort een traject van start).quote:Op vrijdag 19 juni 2009 17:53 schreef JDx het volgende:
Waar het de eerste dagen positief reageren op alle vacatures was, is het nu wachten tot op 1 van de websites weer iets verschijnt.
Wat dat toch is? Heel simpel! Weinig vacatures en heel veel sollicitanten.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 17:21 schreef JDx het volgende:
Zou vorige week gebeld worden door een bedrijf, nog steeds niks gehoord, ja morgen bellen we je, nou dat is inmiddels al een week geleden, wat is dat toch met die beloftes.
quote:Op dinsdag 23 juni 2009 20:45 schreef sanger het volgende:
[quote]Inderdaad onderscheiden van de rest. Bv. door een sollicitatiebrief op gekleurd (fel geel of oranje bijvoorbeeld) papier te versturen.
[/quote]Beter idee alhoewel sommigen dat ook weer als uitsloverig kunnen erveren, ze hebben wel wat beters te doen. en dan iig wel goed gekleed dat doen alsof je al het gesprek hebtquote:Originele tekst erin verwerken ipv de standaard reutemeteut. Zelf de sollicitatiebrief langsbrengen (en alleen afgeven aan diegene die bij de advertentie staat als contactpersoon) etc.
Misschien wat uitsloverig, maar je laat zien er moeite voor te doen en graag te willen. Dat is de eerste winst tov een standaardbriefje. Je brief blijft hangen, en dat is wat je wilt.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 21:17 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Slecht idee, te opvallend en ietwat uitsloverig
[..]
Beter idee alhoewel sommigen dat ook weer als uitsloverig kunnen erveren, ze hebben wel wat beters te doen. en dan iig wel goed gekleed dat doen alsof je al het gesprek hebt
Het beste is je te onderscheiden door je cv en dat te verbeteren.
Lastig idd en het brieven schrijven etc kost ook veel tijd, maar toch kijkt men vrijwel alleen maar naar wat er op het cv staat. Als daar ergens bij staat dat je vrijwilligerswerk doet of relevante cursussen en dat blijkt dat je verder wilt, is dat veel en veel belangrijker dan een mooie layout oid. Men is gewend om daar doorheen te prikken..quote:Op dinsdag 23 juni 2009 21:24 schreef sanger het volgende:
[..]
Onderscheiden door je CV te verbeteren is lastig als je werkloos bent. Of bedoel je lay out technisch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |