abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70038117
quote:
Op maandag 15 juni 2009 20:21 schreef AchJa het volgende:

[..]

27.000 in Nederland alleen met de Spaanse Griep in 1918/19. En dat met slechts ongeveer 6 miljoen Nederlanders in totaal... Dus het kan wel.
Yep, maar die doden waren vooral indirecte doden door de hygiënische omstandigheden (streptococcen infecties etc) Helemaal vergelijkbaar is het dus niet.
http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
  Moderator maandag 15 juni 2009 @ 20:38:53 #202
236264 crew  capricia
pi_70038124
quote:
Op maandag 15 juni 2009 19:04 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ideaal die zomervakantie: Heel Nederland opeengepakt met Spanjaarden en Britten in disco's, terwijl ze dronken zijn. En dan na 2 weken, dat moet ruim voldoende tijd zijn om besmet te raken, weer verspreiden over de eigen landen. Succesformule!
hmmm, doet me steeds meer denken aan het boek van Albert Camus "la peste". Heb je dat wel eens gelezen?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_70038315
quote:
Op maandag 15 juni 2009 20:21 schreef AchJa het volgende:

[..]

27.000 in Nederland alleen met de Spaanse Griep in 1918/19. En dat met slechts ongeveer 6 miljoen Nederlanders in totaal... Dus het kan wel.
Tuurlijk kan het, maar vooralsnog is deze griep lang niet zo sterk als de Spaanse Griep, bovendien leven we nu in een tijdperk met wat betere gezondheidszorg. Dan vind ik 8000 toch behoorlijk veel. Tenzij ze een hele lange periode hebben genomen.
pi_70039961
quote:
Op maandag 15 juni 2009 20:43 schreef wapwip het volgende:

[..]

Tuurlijk kan het, maar vooralsnog is deze griep lang niet zo sterk als de Spaanse Griep, bovendien leven we nu in een tijdperk met wat betere gezondheidszorg. Dan vind ik 8000 toch behoorlijk veel. Tenzij ze een hele lange periode hebben genomen.
Eerder een grote groep mensen die ziek wordt. (1/3e van Nederland is 5.5 miljoen... 4000 tot 8000 doden zegt dat ze rekening houden met een mortaliteit van 0.08 tot 0.15 % ofzo. 5 tot 10 doden per week als je het een kleine 2 jaar laat duren.

Take_A_Picture: Ik heb wel gelezen dat het virus in ideale omstandigheden tot 30 dagen buiten een lichaam kan overleven.

[ Bericht 3% gewijzigd door Omentuva op 15-06-2009 21:32:35 ]
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
pi_70040011
quote:
Op maandag 15 juni 2009 19:21 schreef byah het volgende:
Afgelopen 24 uur weer 5834 nieuwe gevallen wereldwijd:

http://www.who.int/csr/don/2009_06_15/en/index.html
15 June 2009
Influenza A(H1N1) - update 49

12 June 2009
Influenza A(H1N1) - update 48

Afgelopen 72 uur, schat.
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
pi_70040302
quote:
Op maandag 15 juni 2009 21:20 schreef Omentuva het volgende:

[..]

15 June 2009
Influenza A(H1N1) - update 49

12 June 2009
Influenza A(H1N1) - update 48

Afgelopen 72 uur, schat.
Oeps

paniekzaaierij ftw
pi_70040456
quote:
Op maandag 15 juni 2009 21:27 schreef byah het volgende:

[..]

Oeps

paniekzaaierij ftw
Over een weekje of 2, 3 heb je gelijk met die post. (Wss, hoewel ik het niet hoop natuurlijk. )

Schotse dode was een zwangere vrouw, overigens.
pi_70041007
quote:
Op maandag 15 juni 2009 20:38 schreef dramatiek het volgende:

[..]

Yep, maar die doden waren vooral indirecte doden door de hygiënische omstandigheden (streptococcen infecties etc) Helemaal vergelijkbaar is het dus niet.
Strep is idd een complicerende factor. Echter, overschat de gezondheidszorg niet. Je hebt meer dan 10^15 bacteria op/in je lichaam (1000x meer dan lichaamscellen), en velen kunnen infecties veroorzaken als ze daar de kans toe krijgen. Betere hygiënische omstandigheden veranderen niets aan de kans op het ontstaan van deze opportunistische infecties, omdat je die potentiële pathogenen al bij je draagt.
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_70041319
quote:
Op maandag 15 juni 2009 21:44 schreef EricT het volgende:

[..]

Strep is idd een complicerende factor. Echter, overschat de gezondheidszorg niet. Je hebt meer dan 10^15 bacteria op/in je lichaam (1000x meer dan lichaamscellen), en velen kunnen infecties veroorzaken als ze daar de kans toe krijgen. Betere hygiënische omstandigheden veranderen niets aan de kans op het ontstaan van deze opportunistische infecties, omdat je die potentiële pathogenen al bij je draagt.
De andere kant is dat de anti-bacteriële middelen wél _iets_ beter zijn dan in 1918. (Understatement, geloof ik...)

Iets is alsnog beter dan niets.
  maandag 15 juni 2009 @ 21:56:48 #210
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_70041582
quote:
Op maandag 15 juni 2009 20:38 schreef capricia het volgende:

[..]

hmmm, doet me steeds meer denken aan het boek van Albert Camus "la peste". Heb je dat wel eens gelezen?
Nee. Is het de moeite waard? Ik heb geloof ik nooit iets van Camus gelezen, alhoewel hij me wel eens aanbevolen is.
The End Times are wild
  Moderator maandag 15 juni 2009 @ 22:05:31 #211
236264 crew  capricia
pi_70041967
quote:
Op maandag 15 juni 2009 21:56 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nee. Is het de moeite waard? Ik heb geloof ik nooit iets van Camus gelezen, alhoewel hij me wel eens aanbevolen is.
als de griep echt uit breekt dan zul je veel herkennen, nu al. Hoe mensen reageren ed. Camus is natuurlijk wel een schrijver van het existentialistische genre...alleen daarom zal hij je waarschijnlijk wel aanspreken. Gaat over hoe mensen reageren op het naakte bestaan, op leven en dood. Wat vind je dan echt belangrijk, wie blijk je te zijn onder zulke voorwaarden, erg.. Geld of wat je hebt aan bezittingen wordt dan snel minder waard.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_70042391
quote:
Op maandag 15 juni 2009 21:51 schreef Omentuva het volgende:

[..]

De andere kant is dat de anti-bacteriële middelen wél _iets_ beter zijn dan in 1918. (Understatement, geloof ik...)

Iets is alsnog beter dan niets.
Klopt, maar antibiotica zijn niet altijd meer werkzaam (helaas) door onnodig en onsecuur gebruik.

Maar we zullen zien hoe de pandemie zich ontwikkelt de komende weken
  maandag 15 juni 2009 @ 22:21:56 #213
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_70042688
quote:
Op maandag 15 juni 2009 22:05 schreef capricia het volgende:

[..]

als de griep echt uit breekt dan zul je veel herkennen, nu al. Hoe mensen reageren ed. Camus is natuurlijk wel een schrijver van het existentialistische genre...alleen daarom zal hij je waarschijnlijk wel aanspreken. Gaat over hoe mensen reageren op het naakte bestaan, op leven en dood. Wat vind je dan echt belangrijk, wie blijk je te zijn onder zulke voorwaarden, erg.. Geld of wat je hebt aan bezittingen wordt dan snel minder waard.
Waarom denk jij dat dit me wel zal aanspreken? (Toen je Camus noemde heb ik even snel op wikipedia gekeken en aangezien ik Kafka wel geweldig vind denk ik trouwens beslist dat je gelijk hebt hoor!)
The End Times are wild
pi_70043088
quote:
Op maandag 15 juni 2009 16:07 schreef wapwip het volgende:

[..]

Niet naar plekken waar heel veel mensen bij elkaar zijn in ieder geval, zoals scholen, treinen, busssen endergelijke Als je ergens snel word geinfecteerd is het daar wel.
Boodschappen doe je ook niet?
Ik weet het ook niet
pi_70043237
quote:
Op maandag 15 juni 2009 22:30 schreef Dunckie het volgende:

[..]

Boodschappen doe je ook niet?
Ik acht de kans op overdracht in een supermarkt nou niet zo groot, aangezien je normaal in een rij niet in elkaars nek staat te hijgen. Tenminste hier niet, misschien is dat bij andere supermarkten wel het geval dat weet ik verder niet. Maar je word niet ziek van achter iemand staan die het virus heeft
pi_70048021
quote:
Op maandag 15 juni 2009 22:33 schreef wapwip het volgende:

[..]

Ik acht de kans op overdracht in een supermarkt nou niet zo groot, aangezien je normaal in een rij niet in elkaars nek staat te hijgen. Tenminste hier niet, misschien is dat bij andere supermarkten wel het geval dat weet ik verder niet. Maar je word niet ziek van achter iemand staan die het virus heeft
Mwah volgens mij word het grootste gedeelte ook via fisiek contact verspreid, handen geven ect. als iemand even in zijn hand niest of in zijn oog wrijvt om vervolgens een pak rijst terug in het schap te zetten welke jij weer pakt loop je het ook op.
pi_70048089
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 00:46 schreef Kabbie_Kabbie het volgende:

[..]

Mwah volgens mij word het grootste gedeelte ook via fisiek contact verspreid, handen geven ect. als iemand even in zijn hand niest of in zijn oog wrijvt om vervolgens een pak rijst terug in het schap te zetten welke jij weer pakt loop je het ook op.
Ben ik niet zo zeker van, een virus dringt niet door in je huid he. Je moet het al echt binnen krijgen, dus je moet inderdaad door je ogen wrijven, of aan je nagels bijten. Dingen die je bij een studie in de medische wereld als eerste worden afgeleerd 8 op de 10 simpele griepjes die mensen ieder jaar krijgen komen daardoor, just for your concideration.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 07:49:07 #218
67725 Dulk
Taweret
pi_70049780
De BBC heeft maar een nieuw overzicht kaartje gemaakt, een stuk duidelijker zo
namaste
pi_70052710
Het gaat niet alleen om de mensen, die griep krijgen.

Wat gebeurd als er duizenden zieken zijn, moeten winkels dan sluiten wegens personeel gebrek, rijden er nog treinen, vliegtuigen, politie , die thuis ziek ligt., etc.

Daarom worden ook politie, ambulences , ziekenhuis personeel als eerste gevaccineerd.

Trouwens, ik zou wel eens willen weten , wat er nu precies in de vaccinatie zit, voor ik me er
mee laat inspuiten,

Maar misschien valt het allemaal wel mee, en wachten we gewoon op een volgende griep.
pi_70054776
Dit weekend naar de praxis. Ik ga een doorloopsluis achter de voordeur zetten --> soort van opengesneden massagedouche met douchebak waar je doorheen moet lopen (incl 8 stralen desinfecterend middel) Stap 2 is het bouwen van een quarantaine voor mijn vriendin, want ik vermoed dat zij vast als eerste ziek gaat worden Maar niet heus natuurlijk. Ik vraag me af hoe deze herfst/winter eruit gaat zien. Ik zie momenteel alleen nut in het nemen van middelen die profylactisch werken of waarvan in ieder geval aangetoond is dat het enige invloed kan hebben op het niet oplopen van griepinfecties (kansvermindering) of het temperen van symptomen wanneer je wel de griep krijgt. Er zijn helaas niet veel double blind, placebo controlled clinical studies gedaan naar bv Quercetin, Vit E, Selenium, NAC,EGCG, Vit C, Elderberry extract,Vit D3 etc, maar losse studies (zie pubmed) laten wel "positieve"resultaten zien met dit soort zaken.

Hoe zit het eigenlijk met het achtereenvolgens geïnfecteerd raken wanneer je de griep al hebt gehad. bv week 49 ziek op bed, griep, week 1 weer eruit om vervolgens weer aan het werk te gaan in 1 grote besmettingshaard? Vergroot het aantal contacten met zieke mensen een tweede ziekteperiode? Lijkt me dat wanneer 1/3 ziek is het aantal contacten met zieke mensen vele malen groter is dan wanneer er een normale griepepidemie is.
pi_70056371
Laatste rapport: http://www.who.int/csr/don/2009_06_15/en/index.html
35928 mensen ziek, 163 dooien. Je hebt dus een kans van 0,628% dat je er aan overlijdt.

Dat is toch wel aardig hoog in vergelijking met de "gewone" griep volgens mij en dan is dit met name het cijfer voor het rijkere deel van de wereldlanden (canada/usa/australie). In mexico ligt het percentage volgens de cijfers op 1,73%
pi_70056783
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 12:38 schreef buachaille het volgende:
Laatste rapport: http://www.who.int/csr/don/2009_06_15/en/index.html
35928 mensen ziek, 163 dooien. Je hebt dus een kans van 0,628% dat je er aan overlijdt.

Dat is toch wel aardig hoog in vergelijking met de "gewone" griep volgens mij.
Yep, maar die data is waarschijnlijk massief understated bij het eerste en fatsoenlijk accuraat genoeg bij de 2e. Als ik even Victoria, Australie erbij haal:
quote:
ALMOST 5000 Victorians are now estimated to have been infected with swine flu as the virus claimed its first life outside the Americas.

The State Government yesterday upgraded the number of confirmed cases to 1210, but acting chief health officer Dr Rosemary Lester conceded the real number of Victorian cases was three to four times higher.
[...]
The size of Victoria's outbreak is now so great that only those most at risk - the elderly, pregnant women and those with other underlying medical conditions - are being tested, resulting in 199 new cases last week.

"At the moment cases confirmed in the laboratory signify only a small fraction of the cases," Dr Lester said.

"It could be three or four times the laboratory confirmed number, but it's very hard to estimate, given the mild nature of the virus. It is not anywhere near the one in three some have suggested.
Bron

Het is waarschijnlijk hetzelfde rondom de wereld.

Ook gelezen ergens vannacht:
quote:
A Meriden biopharmaceutical company has begun manufacturing a vaccine to protect people from the H1N1 flu virus.

The company, Protein Sciences Corp., said the vaccine is called PanBlok.

The vaccine is created using proprietary baculovirus and insect cell manufacturing technology.
Klik hier voor de rest van het artikel.

-edit-
quote:
Dat is toch wel aardig hoog in vergelijking met de "gewone" griep volgens mij en dan is dit met name het cijfer voor het rijkere deel van de wereldlanden (canada/usa/australie). In mexico ligt het percentage volgens de cijfers op 1,73%
In de US ligt de bevestigde CFR ergens rond de 0.4 %, ja, met de wikipedia nummers. (17237 over 66.)
  dinsdag 16 juni 2009 @ 13:12:09 #223
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_70057521
Uit hetzelfde artikel :
quote:
1957

Mensen die voor 1957 zijn geboren, lijken immuun voor het H1N1-virus. Volgens prof. dr. Roel Coutinho van het RIVM lijkt het er op dat tot 1957 een soortgelijk virus door ons land trok en dat Nederlanders van voor dat bouwjaar een natuurlijke weerstand hebben opgebouwd.
quote:
Na de zomer

Verwacht wordt dat de griepgolf na de zomer de kop opsteekt. Net als bij de gewone griep, die in Nederland jaarlijks normaal gesproken 500 tot 800 mensen velt, lopen ouderen en kinderen grotere risico’s.
http://www.telegraaf.nl/b(...)_griep___.html?p=2,1

Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_70057796
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 13:12 schreef PBateman1978 het volgende:
Uit hetzelfde artikel :
[..]

[..]

http://www.telegraaf.nl/b(...)_griep___.html?p=2,1

Bovendien is 'Mensen die voor 1957 zijn geboren, lijken immuun voor het H1N1-virus.' überhaupt een onzinnige bewering. Het menselijk lichaam maakt niet op voorhand antistoffen aan wanneer er een bepaald virusje in Nederland rondwaart. De juiste formulering is neem ik aan dat een deel van de mensen die voor 1957 immuun lijkt voor H1N1. Ouderen die niet immuun zijn lopen daarom nog steeds gewoon een groter risico vanwege een zwakker immuunsysteem.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 16 juni 2009 @ 13:30:11 #225
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_70058040
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 13:21 schreef Monolith het volgende:

[..]

Bovendien is 'Mensen die voor 1957 zijn geboren, lijken immuun voor het H1N1-virus.' überhaupt een onzinnige bewering. Het menselijk lichaam maakt niet op voorhand antistoffen aan wanneer er een bepaald virusje in Nederland rondwaart. De juiste formulering is neem ik aan dat een deel van de mensen die voor 1957 immuun lijkt voor H1N1. Ouderen die niet immuun zijn lopen daarom nog steeds gewoon een groter risico vanwege een zwakker immuunsysteem.
Maar in eerdere berichten werd er gezegd dat jonge gezonde mensen het grootste risico lopen, en nu zijn het net als bij de normale griep weer kinderen en ouderen ?

Ik stop maar gewoon met info lezen over h1n1, als ik het krijg en dood ga, so be it.
Kans lijkt me nog steeds nihil.
pi_70058164
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 13:30 schreef PBateman1978 het volgende:
Maar in eerdere berichten werd er gezegd dat jonge gezonde mensen het grootste risico lopen, en nu zijn het net als bij de normale griep weer kinderen en ouderen ?

Ik stop maar gewoon met info lezen over h1n1, als ik het krijg en dood ga, so be it.
De kans dat een ieder van ons aan de swine flu komt te overlijden is vele honderden malen groter dan dat we een vliegtuigongeluk krijgen.
pi_70058507
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 13:30 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Op basis van de eerste gegevens leek er eventueel sprake te zijn van een fenomeen dat ook bij de Spaanse griep plaatsvond, namelijk een soort van overreactie van het immuunsysteem. Daardoor zouden juist mensen met een sterk immuunsysteem extra risico lopen. De reden dat er over deze optie werd gespeculeerd was omdat in de officiële statistieken toen relatief veel mensen uit die leeftjidscategorie voorkwamen. Daar zijn echter wel andere redenen voor aan te wijzen en inmiddels is het wel duidelijk dat deze groep geen extra risico loopt.
pi_70062215
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 00:50 schreef wapwip het volgende:

[..]

Ben ik niet zo zeker van, een virus dringt niet door in je huid he. Je moet het al echt binnen krijgen, dus je moet inderdaad door je ogen wrijven, of aan je nagels bijten. Dingen die je bij een studie in de medische wereld als eerste worden afgeleerd 8 op de 10 simpele griepjes die mensen ieder jaar krijgen komen daardoor, just for your concideration.
Ja dat klopt dat bedoelde ik ook had alleen mijn zin niet afgemaakt. Maar dat betekend maar weer dat je meer kans hebt om het op te lopen dan je denkt.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 18:41:06 #229
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_70068437
Hoe wordt het eigenlijk gediagnosticeerd? Ik bedoel, je gaat naar de huisarts (als je al gaat), en dan?
pi_70068734
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 18:41 schreef Aventura het volgende:
Hoe wordt het eigenlijk gediagnosticeerd? Ik bedoel, je gaat naar de huisarts (als je al gaat), en dan?
Lijkt me dat je niet met je hoestende snotkop naar de HAP gaat, maar dat je thuis blijft en dat er dan wordt afgenomen in dit stadium.

Bij een echte epidemie in Nederland is dat natuurlijk onmogelijk, maar dan nog blijf je thuis.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 18:54:35 #231
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_70068848
Oja, lijkt me logisch dat je niet naar de praktijk gaat eigenlijk. Ik heb al gevonden wat je moet doen:
quote:
En als ik in Mexico of de VS ben geweest of iemand ken met de Mexicaanse griep?
Dan moet u de huisarts bellen als u koorts heeft (38 graden Celsius of hoger) en luchtwegklachten hebt. Ga niet naar de praktijk; dat vergroot de kans op de verspreiding van de ziekte.
en
quote:
Hoe word ik onderzocht?
In samenwerking met de GGD wordt thuis een monster afgenomen van mond- of neusslijm. Daarmee kan binnen één dag de diagnose worden gesteld: gewone of Mexicaanse griep.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 20:24:20 #232
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_70071976
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 13:21 schreef Monolith het volgende:

[..]

M'n pa voelde zich grieperig afgelopen weekend en die is van '45, ik zal 't 'm zeggen dat ie niet immuum is, dus jonger, vrolijkt 'm vast op.

Laten we nou met z'n allen 'n beetje rationeel blijven. Tuurlijk zal 't RIVM met 't ergste rekening houden, dat zijn ze ook wel verplicht, zo krijg je ook achteraf geen gezeik dat de overheid laks is geweest. Maar niemand weet hoe dit zich gaat ontwikkelen, niemand weet of dit virus überhaupt terugkomt in de herfst of dat er dan al weer 'n nieuw virus is (wat veel dodelijker is ) tenminste ik krijg niet de indruk dat men dat weet. Dan denk ik dat 't beter is wat meer mediastilte te betrachten. Journalisten zijn tenslotte geen artsen/virologen.

[ Bericht 23% gewijzigd door BlueMage op 16-06-2009 20:44:50 ]
Hallon!
pi_70073598
quote:
Brazil finds new strain of H1N1 virus

1 hour ago

SAO PAULO (AFP) — Brazilian scientists have identified a new strain of the H1N1 virus after examining samples from a patient in Sao Paulo, their institute said Tuesday.

The variant has been called A/Sao Paulo/1454/H1N1 by the Adolfo Lutz Bacteriological Institute, which compared it with samples of the A(H1N1) swine flu from California.

The genetic sequence of the new sub-type of the H1N1 virus was isolated by a virology team lead by one of its researchers, Terezinha Maria de Paiva, the institute said in a statement.

The mutation comprised of alterations in the Hemagglutinin protein which allows the virus to infect new hosts, it said.

It was not yet known whether the new strain was more aggressive than the current A(H1N1) virus which has been declared pandemic by the World Health Organization.

The genetic make-up of the H1N1 virus and its subvariants are important for scientists.

Pharmaceutical companies are working to mass produce a vaccine against the current A(H1N1) flu.

There are fears though that it could mutate into a deadly strain, much in the same way as the 1918 Spanish flu -- also an A(H1N1) virus type -- did when it killed tens of millions around the planet.

According to the WHO, 36,000 people in 76 countries have been infected with the H1N1 virus, causing 163 deaths.
http://www.google.com/hos(...)AEQ3t1NAik9vzooON1FA
pi_70074116
Het is zich dus aan het muteren?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Donald Duck held dinsdag 16 juni 2009 @ 21:33:53 #235
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_70074844
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 21:16 schreef Jor_Dii het volgende:
Niks bijzonders aan op zich, dat is gewoon wat virussen doen.
Daarom ben je ook, als je dit jaar bijvoorbeeld de normale griep zou krijgen, niet immuun voor de griepgolf van volgend jaar.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  dinsdag 16 juni 2009 @ 22:01:44 #236
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_70076002
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 21:33 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Niks bijzonders aan op zich, dat is gewoon wat virussen doen.
Daarom ben je ook, als je dit jaar bijvoorbeeld de normale griep zou krijgen, niet immuun voor de griepgolf van volgend jaar.
Idd voorzover ik 't allemaal begrijp muteren alle virusen en weet niemand hoe aggressief de nieuwe variant zal zijn. Natuurlijk zullen virologen dit wel in de gaten houden, doen ze bij alle gangbare virusen anders hebben ze ook nooit 'n werkend vaccin.

Ik meen me trouwens te herinneren dat de griepspuit ook nooit 100 % garantie geeft dat je geen griep krijgt, waarschuwen ze ook altijd voor.
Hallon!
pi_70076600
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 22:01 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Idd voorzover ik 't allemaal begrijp muteren alle virusen en weet niemand hoe aggressief de nieuwe variant zal zijn. Natuurlijk zullen virologen dit wel in de gaten houden, doen ze bij alle gangbare virusen anders hebben ze ook nooit 'n werkend vaccin.

Ik meen me trouwens te herinneren dat de griepspuit ook nooit 100 % garantie geeft dat je geen griep krijgt, waarschuwen ze ook altijd voor.
Haha, ik heb een keer een griepspuit gehad, dat heb ik geweten ook, ben nog nooit zo ziek geweest
pi_70077154
Was 2 jaar terug een maand voor de prik al geveld
Ik heb astma dus moet er elk jaar één, voor de dat seizoen de variant waarop je dan waarschijnlijk de meeste kans van hebt om die op te lopen.
What Would Goku Do
  dinsdag 16 juni 2009 @ 23:20:42 #239
208890 June.
Seriously?
pi_70079396
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 21:16 schreef Jor_Dii het volgende:
En dat had je niet verwacht of wat?
Shine bright like a diamond.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 23:22:38 #240
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_70079472
Nu is de kans op een mutatie met zo'n 100.000 dragers nog niet zo groot. Maar wanneer er straks bijvoorbeeld 100.000.000 dragers zijn wordt die kans al 1000x groter. Laat staan bij de 1 miljard dragers.
The End Times are wild
pi_70079578
tvp
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_70079651
teeeeeveeeeepeeeeeeeeeeeeee
LA VIDA ES UN CARNAVAL. SOLO HAY QUE VIVIRLA!
  dinsdag 16 juni 2009 @ 23:29:28 #243
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_70079730
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 18:54 schreef Aventura het volgende:
Oja, lijkt me logisch dat je niet naar de praktijk gaat eigenlijk. Ik heb al gevonden wat je moet doen:
[..]

en
[..]

In Hong Kong is het advies om een mondkapje om te doen en naar je huisarts te gaan. En vooral zelf geen medicamenten te nemen.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_70084187
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 23:22 schreef LXIV het volgende:
Nu is de kans op een mutatie met zo'n 100.000 dragers nog niet zo groot. Maar wanneer er straks bijvoorbeeld 100.000.000 dragers zijn wordt die kans al 1000x groter. Laat staan bij de 1 miljard dragers.
onzin. Virussen delen zich snel in een gastheer en tijdens die 'kolonisatie' van die ene gastheer muteert het virale RNA/DNA zich al. Er zijn echter vele mutaties nodig om ook daadwerkelijk andere eigenschappen te krijgen.
pi_70084191
Vraagje: er word gezegt dat een mondkapje niets helpt. Maar dat houdt toch juist aerosolen tegen?
Of moet ik een perslucht-set kopen? :p
pi_70084326
Iedereen kan toch zelf Tamiflu bestellen online?
  woensdag 17 juni 2009 @ 08:41:38 #247
208890 June.
Seriously?
pi_70084477
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 08:11 schreef wanhoopz het volgende:
Vraagje: er word gezegt dat een mondkapje niets helpt. Maar dat houdt toch juist aerosolen tegen?
Of moet ik een perslucht-set kopen? :p
Het helpt verspreiding te voorkomen, dus als je ziek bent is het verstandig een mondkapje te dragen.
Shine bright like a diamond.
pi_70084615
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 08:41 schreef June. het volgende:

[..]

Het helpt verspreiding te voorkomen, dus als je ziek bent is het verstandig een mondkapje te dragen.
En het helpt jezelf te beschermen tegen aerosolen of heb ik niet opgelet op school?
pi_70084641
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 08:27 schreef _The_General_ het volgende:
Ja, er is zelfs een website voor tamiflu: www.besteltamiflu.nl
75 euro, pff
pi_70084999
quote:
Zeven- à achtduizend doden. Daarmee moeten we komend najaar rekening houden, wist het RIVM eergisteren. Het was een ‘verbetering’ van een eerdere schatting (vijfduizend), maar dat getal trok een maand geleden nauwelijks de aandacht.

De nieuwe schatting was groot nieuws op de buis en in de kranten. ‘Noodscenario tegen griep uit de kast’, kopte het AD bijvoorbeeld op de voorpagina. Volstrekt ten onrechte. Het was het hoogtepunt in een nu al maanden durende paniekcampagne in de media, met dank aan de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO), het Centrum voor infectieziektebestrijding (Cib) van het RIVM en het ministerie van Volksgezondheid.

Niets bleef de Nederlander bespaard: het eerste Nederlandse griepgeval (30 april), de eerste keer dat een Nederlander een Nederlander besmette (8 juni), de WHO-mededeling dat de griep nu wereldwijd verspreid is (11 juni), de eerste Europese dode (14 juni) en deze week de voorspelling dat er duizenden doden zullen vallen. Het werd allemaal breed uitgemeten. Maar gaat Nederland straks werkelijk hoestend ten onder?

Najaarsdoden
Elke griepgolf maakt slachtoffers. Niet zo veel als de Spaanse griep van 1919, die wereldwijd miljoenen doden veroorzaakte, maar vijf- à achthonderd doden is in Nederland heel normaal. Ze vallen vooral in kwetsbare groepen: zieke kinderen en hoogbejaarden.

Het alarmerende getal van nu is gebaseerd op een reeks veronderstellingen. Ten eerste dat het Mexicaanse virus de zomer overleeft; ten tweede dat het net zo dodelijk blijft als nu, en ten derde dat het eenderde van de Nederlandse bevolking zal treffen. Experts schatten dat een op de vijfhonderd zieken (mede) door de griep overlijdt. (Het aantal ziektegevallen in de VS ligt nu rond de 25.000; het dodental rond de 50.) Zo komt viroloog Roel Coutinho van het RIVM op die duizenden Nederlandse najaarsdoden. Maar bij al die veronderstellingen zijn vraagtekens te plaatsen.

Een griepvirus houdt niet van de zomer. Droogte en overdadige uv-straling zijn dodelijk voor virusdeeltjes. Komt bij dat we in de zomer vaak buiten zijn en veel ventileren, waardoor het virus zich niet goed kan verspreiden. Vandaar dat veel griepvirussen in de zomer lijken te verdwijnen om in de herfst terug te keren. Alleen weet niemand hoe de zomer wordt: warm of koel, droog of nat. En niemand weet in hoeverre dit virus tegen droogte en uv bestand is. Het is niet uitgesloten dat het virus na een mooie zomer, praktisch volledig uit Europa verdwenen is, en door andere griepvarianten verdrongen wordt.

Er is een mogelijkheid dat het virus ‘overwintert’ op het zuidelijk halfrond, om in september terug te keren. Dan moet het virus geruime tijd concurreren met de griepvirussen daar.

Griepdeskundigen waarschuwen vaak dat een griepvirus op elk moment kan muteren tot een veel vreselijker griepvirus, maar in de praktijk is dat erg onwaarschijnlijk. In de strijd om voortbestaan evolueert een virus bij voorkeur exact de andere kant op: van dodelijk naar mild. Virussen hebben er geen baat bij hun gastheer om het leven te helpen, want dan gaan ze mee het graf in.

Eenderde van de bevolking ziek is veel. Veel meer dan bij een ‘gewone’ griep. Dit getal is gebaseerd op de veronderstelling dat het afweersysteem van de meeste Nederlanders volstrekt onbekend is met dit virus. Maar het virus is niet nieuw. De nu circulerende variant bestaat uit een mix van drie bekende varkensvirussen. Het lijkt erg op de Azië-griep van 1957-1963, en er zijn sterke aanwijzingen dat mensen die deze griep hebben meegemaakt niet ziek worden.

Milder virus
En als het virus de komende maanden op het zuidelijk halfrond overwintert, kan het zich vermengen met humane griepvirussen, waarmee onze afweer wél vertrouwd is. Daar komt bij dat er hard gewerkt wordt aan een vaccin. Als het griepvirus in de zomer ‘onderduikt’, heeft de industrie nog tot half september de tijd.

De RIVM-waarschuwing is een typisch worstcasescenario: het gaat ervan uit dat het virus de zomer ongeschonden doorstaat, dat het even dodelijk blijft en dat de bevolking machteloos zal staan. In feite is het veel waarschijnlijker dat het virus milder wordt, dat ons afweersysteem er wel raad mee weet en dat risicogroepen op tijd gevaccineerd kunnen worden.

Resultaat: geen duizenden, maar eerder honderden doden. Net als bij andere griepuitbraken. Maar bij zo’n geruststellende boodschap is niemand gebaat. De media niet omdat paniekverhalen beter verkopen. De betrokken instanties niet omdat een geruststellende boodschap ertoe kan leiden dat de burger straks, als de Mexicaanse griep weer opduikt, weigert thuis te blijven of zich te laten vaccineren. En omdat men later niet wil horen: jullie hebben niet gewaarschuwd. Dus wordt de burger bang gemaakt. Hoogstwaarschijnlijk volstrekt onnodig, maar dat hoeft hij nog niet te weten.
http://www.depers.nl/wete(...)een-mooie-zomer.html
  Moderator woensdag 17 juni 2009 @ 09:20:36 #251
8781 crew  Frutsel
pi_70085346
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 08:27 schreef _The_General_ het volgende:
Is dat nu zelf aan te vragen dan? Voorheen was het toch zou dat het louter op doktersvoorschrift werd uitgegeven of komt dit door de verhoogde alarmfase?
pi_70085728
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 09:20 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Is dat nu zelf aan te vragen dan? Voorheen was het toch zou dat het louter op doktersvoorschrift werd uitgegeven of komt dit door de verhoogde alarmfase?
Nee, het is op voorschrift eigenlijk. Maar het is illegaal te bestellen op internet. Voor 80 euro
pi_70087465
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 09:34 schreef wanhoopz het volgende:

[..]

Nee, het is op voorschrift eigenlijk. Maar het is illegaal te bestellen op internet. Voor 80 euro

En joost mag weten wat je dan werkelijk koopt
Het is van dokteronline dus zal wel goed zijn, trouwens 10 pillen á 80euro... gouden handel
pi_70088152
Voordat de mexicaanse griep er was was het overigens 40 euro
pi_70088229
Tamiflu is alleen op doktersvoorschrift te verkrijgen (of illegaal), hoewel ik me ten zeerste het nut ervan afvraag. De enige keer dat het zou werken is als je toevallig Tamiflu (van bedenkbare kwaliteit) in huis hebt als je al ziek wordt. Tamiflu heeft enkel een afhoudende, niet een beschermende werking t.o.v. het griepvirus als er iemand in je omgeving ziek is. (I.E. Na de kuur kan je zelf gewoon ziek worden...)

@ het stukje uit De Pers. Krijgen we hier nu ook al het mediabombardement van 'het is mild, niets aan de hand?'
pi_70088323
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 10:52 schreef Omentuva het volgende:
@ het stukje uit De Pers. Krijgen we hier nu ook al het mediabombardement van 'het is mild, niets aan de hand?'

Erm, het mediabombardement van worst-case scenario's is vele malen erger, die van De Pers is het eerste bericht wat ik gelezen heb dat mild doet.
pi_70088672
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 10:55 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Erm, het mediabombardement van worst-case scenario's is vele malen erger, die van De Pers is het eerste bericht wat ik gelezen heb dat mild doet.
Let op: ook. Ik had 't niet over Nederland.
pi_70090403
quote:
Op zich vind ik 7.000 doden nog iets aan de lage kant, ik zet in op 10.000
pi_70091353
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 11:50 schreef EricT het volgende:

[..]

Volgens mij is die 8000 gewoon gebaseerd op 10% van de Nederlands krijgt normaal gesproken te maken met de seizoensgriep, en ongeveer 800 mensen overlijden daar aan. Nu krijgen we het allemaal dus overlijden er 8000 mensen. Of is die redenatie te simpel?
pi_70091883
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 10:52 schreef Omentuva het volgende:
Ik vind het een prima nuancering. Bovendien geven ze ook nog aan waarom het worst-case scenario zo prominent aanwezig is in de media.
pi_70093004
Groeten uit de kampung Hier nog altijd geen varkenskuch of iets dergelijks. Het is gewoon hardstikke veilig in Indonesie.
pi_70094840
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 11:50 schreef EricT het volgende:

Het RIVM gaat uit van een overlijdenskans van minder dan 0,2% bij het vatten van de swine flu. Dat lijkt me gegeven de gemiddeld hoge leeftijd van de Nederlanders aan de positieve kant. Het zal me niks verbazen als het aantal doden oploopt tot 50.000 tenzij men nog voor het einde van dit jaar nog een inenting weet rond te boxen voor de risicogroep. Voor het kabinet zit er nog een kleine financiele meevaller in als men het nog een beetje weet te rekken.
pi_70095246
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 13:55 schreef buachaille het volgende:

[..]

Het RIVM gaat uit van een overlijdenskans van minder dan 0,2% bij het vatten van de swine flu. Dat lijkt me gegeven de gemiddeld hoge leeftijd van de Nederlanders aan de positieve kant. Het zal me niks verbazen als het aantal doden oploopt tot 50.000 tenzij men nog voor het einde van dit jaar nog een inenting weet rond te boxen voor de risicogroep. Voor het kabinet zit er nog een kleine financiele meevaller in als men het nog een beetje weet te rekken.
50.000 in NL ?

En dat terwijl veel experts de 8.000 van het RIVM al aan de hoge kant vinden…
  Moderator woensdag 17 juni 2009 @ 14:11:19 #265
8781 crew  Frutsel
pi_70095497
quote:
RIVM: Vijf nieuwe 'Nederlandse' besmettingen

In totaal zijn 83 Nederlanders besmet met het Mexicaanse griepvirus. Het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) heeft dat woensdag bekendgemaakt. Sinds dinsdag zijn er vijf nieuwe gevallen bijgekomen. Het gaat in alle gevallen om mensen die in Nederland besmet zijn geraakt.

Hopen op een mooie zomer Chronologie Mexicaanse griep Eerste geval Mexicaanse griep op Antillen Mexicaanse griep op school in Woerden

De patiënt die wegens besmetting met Mexicaanse griep sinds vrijdag op de intensive care van een ziekenhuis ligt, verblijft daar nog steeds, aldus een woordvoerster.

De Mexicaanse griep wordt sinds kort officieel Nieuwe Influenza A (H1N1) genoemd.
pi_70095624
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 14:05 schreef PBateman1978 het volgende:
50.000 in NL ?

En dat terwijl veel experts de 8.000 van het RIVM al aan de hoge kant vinden…
De naam RIVM zegt het al, Rijksinstituut. De geleerden van het RIVM zijn dus niet geheel vrij in hun uitspraken en zullen niet altijd objectieve cijfers noemen. Om paniek te voorkomen of om de politiek niet in een lastig te brengen bijvoorbeeld.

Het RIVM geeft aan dat ongeveer 1/3 van de Nederlandse bevolking (5 miljoen) ziek zou kunnen worden van de swine flu. Dat lijkt me een reëel cijfer. Als je kijkt naar de statistieken waar ongeveer 0,5 procent overlijdt dan heb je het over 25.000 mensen. Ik denk dat dat cijfer hoger kan uitvallen als je kijkt naar het relatief hoge aantal bejaarden in Nederland.

In de UK gaat het trouwen wel heel erg hard met de besmettingen http://www.demorgen.be/dm(...)oot-Brittannie.dhtml

[ Bericht 16% gewijzigd door buachaille op 17-06-2009 14:19:42 ]
  woensdag 17 juni 2009 @ 14:58:17 #268
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_70097173
quote:

ooh, hier in noord holland ook al
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_70097209
quote:
Weet niet of het kaartje nog klopt omdat er wat verwarring bestaat over de gevallen in woerden.
pi_70099294
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 13:05 schreef indahnesia.com het volgende:
Groeten uit de kampung Hier nog altijd geen varkenskuch of iets dergelijks. Het is gewoon hardstikke veilig in Indonesie.
Volgens mij las ik vorige week nog een artikel over nieuwe gevallen van vogelgriep in Indonesia
pi_70102864
Ik snap dus echt niet dat ik net een foldertje op de mat vond met daarin een aanbieding voor een reis naar Mexico
pi_70103550
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 17:31 schreef wapwip het volgende:
Ik snap dus echt niet dat ik net een foldertje op de mat vond met daarin een aanbieding voor een reis naar Mexico
Inmiddels maakt het echt geen ene moer uit of je naar Mexico, de VS of Engeland gaat.
pi_70104160
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 17:53 schreef byah het volgende:

[..]

Inmiddels maakt het echt geen ene moer uit of je naar Mexico, de VS of Engeland gaat.
De kans dat je het daar op loopt lijkt me toch wel wat groter?
pi_70104735
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 18:14 schreef wapwip het volgende:

[..]

De kans dat je het daar op loopt lijkt me toch wel wat groter?
want? Omdat het de mexicaanse griep heet?
pi_70105137
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 18:33 schreef byah het volgende:

[..]

want? Omdat het de mexicaanse griep heet?
Omdat daar een heleboel mensen ermee rondwandelen, iig een stuk meer dan hier vooralsnog
pi_70105670
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 18:47 schreef wapwip het volgende:

[..]

Omdat daar een heleboel mensen ermee rondwandelen, iig een stuk meer dan hier vooralsnog
Komt tijd komt griep, als je een trendhopper wilt zijn moet je nu in Mexico wezen. Wat weerstand opbouwen voor de winter
pi_70106332
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 18:47 schreef wapwip het volgende:

[..]

Hoeveel mensen er actief mee rondwandelen zal je misschien verdacht tegenvallen... Het gaat niet zo heel hard in Mexico, volgens de nummertjes. Zelfde geldt natuurlijk ook voor die 83 uit Nederland: die zullen het niet nu allemaal hebben.

Je bent waarschijnlijk beter af om naar Birmingham te gaan als je Swine Flu wilt. Dichterbij, goedkoper, geen jetlag en de regio heeft meer dan 35 % van alle gevallen in de UK.
pi_70119665
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 15:59 schreef EricT het volgende:

[..]

Volgens mij las ik vorige week nog een artikel over nieuwe gevallen van vogelgriep in Indonesia
Niets van gehoord, terwijl de sensatie-beluste media in Indonesie er toch bovenop zouden zitten in dergelijke gevallen. Lijkt me dus niet op waarheid te berusten vooralsnog.
pi_70119744
http://www.nu.nl/algemeen(...)ezolaans-eiland.html
quote:
Cruiseschip in quarantaine bij Venezolaans eiland
Uitgegeven: 18 juni 2009 06:52
Laatst gewijzigd: 18 juni 2009 06:52

ORANJESTAD/CARACAS - Het cruiseschip Ocean Dream, waarop zaterdag bij drie bemanningsleden de Mexicaanse griep is ontdekt, is woensdag bij het Venezolaanse eiland Isla Margarita in quarantaine geplaatst.

Het schip ligt daar voor anker en de 1200 passagiers en bemanningsleden mogen een week niet van boord, aldus Venezolaanse autoriteiten.

Het cruiseschip was de afgelopen dagen nergens op de Caraïben welkom. Onder de passagiers zijn vier Nederlanders.

Volgens een woordvoerder van Pullmantur, de Spaanse eigenaar van het schip, maken de passagiers het goed en zijn de besmette bemanningsleden geïsoleerd.

Arubanen

Onder de opvarenden zijn ook vier Arubanen, aldus Trevor van Gellecum, directeur Directie Volksgezondheid op Aruba woensdagmiddag (lokale tijd).

Het schip zou vrijdag op Aruba aanmeren. Volgens Van Gellecum wil de Arubaanse overheid de vier Arubanen graag van boord laten.

''Maar we willen ook de rest van de bevolking veilig stellen. We zullen een afweging moeten maken'', aldus Van Gellecum. Op dit moment zijn er geen gevallen van Mexicaanse griep op Aruba bekend.
een extra weekje vakantie
namaste
  donderdag 18 juni 2009 @ 07:06:24 #280
3542 Gia
User under construction
pi_70119768
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 17:31 schreef wapwip het volgende:
Misschien hebben je buren dat binnen gegooid?
  donderdag 18 juni 2009 @ 07:11:28 #281
3542 Gia
User under construction
pi_70119781
Heb hier ook een zieke. Moet je nou voor elke griep de huisarts bellen? Want stel dat......

Hij zit in Eindhoven op school en reist met het OV.

Denk dat ik straks toch maar even de assistente bel om na te vragen wat wijsheid is.
Ik wil het niet op mijn geweten hebben dat ik dat kind anderen laat besmetten, als het zo zou zijn.
(Hij heeft vanavond muziekexamen en morgen een belangrijk proefwerk)

Verder vind ik normaal gesproken dat je een griep uit moet zieken.
pi_70119800
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 06:05 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Niets van gehoord, terwijl de sensatie-beluste media in Indonesie er toch bovenop zouden zitten in dergelijke gevallen. Lijkt me dus niet op waarheid te berusten vooralsnog.
Ik zal het opzoeken voor je. Je spreekt gewoon Indonesisch he? Volgens mij stond het in tempo interaktif, maar daar steek ik mijn hand niet voor in het vuur.
  donderdag 18 juni 2009 @ 08:01:30 #283
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_70120031
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 07:11 schreef Gia het volgende:
Heb hier ook een zieke. Moet je nou voor elke griep de huisarts bellen? Want stel dat......
Zodra je last ondervindt ben je eigenlijk niet besmettelijk meer. Die fase zit daar nog voor. Dus...
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 07:11 schreef Gia het volgende:
Verder vind ik normaal gesproken dat je een griep uit moet zieken.
Wat betreft uitzieken... ik laat me ook niet vlug kennen. Ben ook al de hele week brak, maar werk braaf door
  donderdag 18 juni 2009 @ 10:10:10 #284
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_70122405
quote:
donderdag 18 juni 2009
'Griepprik te duur voor iedereen'

De overheid overweegt om alleen voor mensen in de risicogroepen vaccins tegen de Mexicaanse griep te kopen.
Wie daaronder vallen, is nog onbekend. Duidelijk is wel dat het virus mensen tussen de 20 en 60 jaar hard kan treffen.

,,De aanschaf is heel duur en we weten niet of de inentingen effectief zullen zijn,’’ verklaart Saskia Hommes, woordvoerster van minister Klink (Volksgezondheid).

Aan de productie van de vaccins, die moeten voorkomen dat mensen de ziekte krijgen, werken farmaceuten wereldwijd. De verwachting is dat de inentingen in oktober beschikbaar zijn.

Minister Klink (Volksgezondheid) liet op Koninginnedag nog weten een optie te hebben op 34 miljoen doses: een dubbele prik voor iedere Nederlander komt op ongeveer 300 miljoen euro. Het ministerie zegt dat de definitieve bestelling ‘vrij snel’ komt.

Hoogleraar virologie Ab Osterhaus vindt het plan ‘moeilijk te verteren’. ,,Ik vind het verstandiger iedereen in te enten. Hoe leg je aan misschien wel de helft van de mensen uit dat zij geen prik krijgen?’’

Het RIVM heeft deze week gezegd dat er in de herfst 4000 tot 10.000 griepdoden kunnen vallen, vijf tot tien keer meer dan normaal. Mensen onder de 60 lopen het grootste risico, omdat zij nog geen weerstand hebben tegen de Nieuwe Influenza A, zegt het RIVM. Osterhaus: ,,Als er op zo’n grote schaal mensen sterven, kun je geen bevolkingsgroep uitsluiten van inenting. Doden zullen waarschijnlijk in alle leeftijdscategorieën vallen.’’

De kostenbesparing door minder vaccins te bestellen, wordt snel teniet gedaan door de zorgkosten voor patiënten, voorspelt Osterhaus. Woensdagmiddag waren er 83 Nederlanders besmet met het Mexico-virus.
Bron AD

Belachelijk
Als kunst volmaakt is, is de wereld overbodig.
Wees wie je bent, maar accepteer ook anderen!
pi_70122477
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 10:10 schreef Qebbel het volgende:

[..]

Bron AD

Belachelijk
Vind het wel meevallen. Die griep is minder dodelijk dan gedacht en als de helft van de bevolking is ingeënt dan kan hij zij ook minder goed verspreiden. Let nu maar gewoon op dat je straks niet onder de tram of een vrachtwagen loopt
pi_70125058
quote:

[..]

Bron AD

Belachelijk
10 tegen 1 dat er ergens morgen een 'ja, maar we bedoelden het niet zo' berichtje komt.
pi_70125122
Je moet überhaupt maar afwachten of dat vaccin dat nu gemaakt wordt tegen dat griepvirus dat er misschien in het najaar is werkt. Ik begrijp het bericht wel (totdat ik de griep krijg en er geen medicijn is)
pi_70125299
Ik denk dat we dan rellen kunnen verwachten .
  donderdag 18 juni 2009 @ 11:53:59 #289
3542 Gia
User under construction
pi_70125649
quote:

[..]

Bron AD

Belachelijk
Eigenlijk wel, inderdaad. Ik zal wel tot die risicogroep behoren, met mijn kunsthartklep.

M.a.w. ze geven 'zieke en zwakke' mensen het vaccin en die blijven leven.
En gezonde jonge mensen mogen dood gaan.

Eigenlijk zou je zo'n griep moeten laten dienen voor natuurlijke selectie. Dan blijven de sterke, gezonde exemplaren leven en het ruimt lekker op onder de zieken en bejaarden.

Niet gunstig voor mij, misschien, maar wel voor de mensheid. Toch?

Hoewel ik uiteraard niet ga protesteren als ik straks dat vaccin krijg!
  Donald Duck held donderdag 18 juni 2009 @ 11:57:56 #290
46149 __Saviour__
pi_70125794
Als die griep echt losbarst, gaat selectieve inenting tot rellen leiden
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_70125851
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 11:44 schreef wanhoopz het volgende:
Ik denk dat we dan rellen kunnen verwachten .
Ik denk dat wanneer je op de IC ligt je niet zo hard meer aan het rellen bent
Maar ik ga mij vooralsnog geen zorgen maken, je kunt iedere dag zomaar dood neervallen
pi_70125864
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 11:38 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
Je moet überhaupt maar afwachten of dat vaccin dat nu gemaakt wordt tegen dat griepvirus dat er misschien in het najaar is werkt. Ik begrijp het bericht wel (totdat ik de griep krijg en er geen medicijn is)
Ik meen dat er data is dat infectie met de Spaanse Griep in de eerste golf je een 70-80 % kans gaf op immuniteit in de tweede golf. Vanuit dat geredeneerd is het goed mogelijk dat het vaccin bescherming biedt.

Ik zit ongeveer zo ver mogelijk van een prioriteitengroep af als maar zijn kan. (Student, 20 jaar, geen gezondheidsproblemen), dus ik zou waarschijnlijk de spreekwoordelijke pineut zijn.
pi_70125892
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 11:57 schreef __Saviour__ het volgende:
Net zoals exorbitante bonussen in tijden van economische crisis mede te danken aan de ontvangers van die exorbitante bonussen leiden tot massale rellen in Nederland?
pi_70126130
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 11:59 schreef Neemmijnietserieus het volgende:

[..]

Ik denk dat wanneer je op de IC ligt je niet zo hard meer aan het rellen bent
Maar ik ga mij vooralsnog geen zorgen maken, je kunt iedere dag zomaar dood neervallen
Dan niet. Maar ik ga wel mee protesteren als er selectief geeënt word en ik ben nog 'gezond'.
AIVD, com and get me.
pi_70126152
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 12:06 schreef wanhoopz het volgende:

[..]

Dan niet. Maar ik ga wel mee protesteren als er selectief geeënt word en ik ben nog 'gezond'.
AIVD, com and get me.
Ook aan een inenting kun je dood gaan hoor
pi_70126344
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 12:07 schreef Neemmijnietserieus het volgende:

[..]

Ook aan een inenting kun je dood gaan hoor
Ja, leven is dodelijk.
Je weet het toch nooit, dus geef dat vaccin voor jou maar aan mij. Bvd!
pi_70126492
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 11:57 schreef __Saviour__ het volgende:
Ja, want iedereen die de griep krijgt gaat eraan dood.
pi_70126551
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 12:16 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Gevalletje menselijke selectiviteit (je KAN er dood aan gaan...)

Ik ben overigens bezig met 't nieuwe topic klaarzetten.
  Donald Duck held donderdag 18 juni 2009 @ 12:19:52 #299
46149 __Saviour__
pi_70126619
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 11:59 schreef Monolith het volgende:

[..]

Net zoals exorbitante bonussen in tijden van economische crisis mede te danken aan de ontvangers van die exorbitante bonussen leiden tot massale rellen in Nederland?
ja want dat is echt een gezondheidsrisico he
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_70126662
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 12:16 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Jij wel. Ik niet.
pi_70126765
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')