Ik vind het een prima nuancering. Bovendien geven ze ook nog aan waarom het worst-case scenario zo prominent aanwezig is in de media.quote:Op woensdag 17 juni 2009 10:52 schreef Omentuva het volgende:
@ het stukje uit De Pers. Krijgen we hier nu ook al het mediabombardement van 'het is mild, niets aan de hand?'
Het RIVM gaat uit van een overlijdenskans van minder dan 0,2% bij het vatten van de swine flu. Dat lijkt me gegeven de gemiddeld hoge leeftijd van de Nederlanders aan de positieve kant. Het zal me niks verbazen als het aantal doden oploopt tot 50.000 tenzij men nog voor het einde van dit jaar nog een inenting weet rond te boxen voor de risicogroep. Voor het kabinet zit er nog een kleine financiele meevaller in als men het nog een beetje weet te rekken.quote:Op woensdag 17 juni 2009 11:50 schreef EricT het volgende:
Op zich vind ik 7.000 doden nog iets aan de lage kant, ik zet in op 10.000
50.000 in NL ?quote:Op woensdag 17 juni 2009 13:55 schreef buachaille het volgende:
[..]
Het RIVM gaat uit van een overlijdenskans van minder dan 0,2% bij het vatten van de swine flu. Dat lijkt me gegeven de gemiddeld hoge leeftijd van de Nederlanders aan de positieve kant. Het zal me niks verbazen als het aantal doden oploopt tot 50.000 tenzij men nog voor het einde van dit jaar nog een inenting weet rond te boxen voor de risicogroep. Voor het kabinet zit er nog een kleine financiele meevaller in als men het nog een beetje weet te rekken.
quote:RIVM: Vijf nieuwe 'Nederlandse' besmettingen
In totaal zijn 83 Nederlanders besmet met het Mexicaanse griepvirus. Het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) heeft dat woensdag bekendgemaakt. Sinds dinsdag zijn er vijf nieuwe gevallen bijgekomen. Het gaat in alle gevallen om mensen die in Nederland besmet zijn geraakt.
Hopen op een mooie zomer Chronologie Mexicaanse griep Eerste geval Mexicaanse griep op Antillen Mexicaanse griep op school in Woerden
De patiënt die wegens besmetting met Mexicaanse griep sinds vrijdag op de intensive care van een ziekenhuis ligt, verblijft daar nog steeds, aldus een woordvoerster.
De Mexicaanse griep wordt sinds kort officieel Nieuwe Influenza A (H1N1) genoemd.
De naam RIVM zegt het al, Rijksinstituut. De geleerden van het RIVM zijn dus niet geheel vrij in hun uitspraken en zullen niet altijd objectieve cijfers noemen. Om paniek te voorkomen of om de politiek niet in een lastig te brengen bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 17 juni 2009 14:05 schreef PBateman1978 het volgende:
50.000 in NL ?
En dat terwijl veel experts de 8.000 van het RIVM al aan de hoge kant vinden…
quote:Op woensdag 17 juni 2009 14:57 schreef byah het volgende:
http://www.mexicaansegriep.eu/nieuw-verspreiding-nederland/
Weet niet of het kaartje nog klopt omdat er wat verwarring bestaat over de gevallen in woerden.quote:Op woensdag 17 juni 2009 14:57 schreef byah het volgende:
http://www.mexicaansegriep.eu/nieuw-verspreiding-nederland/
Volgens mij las ik vorige week nog een artikel over nieuwe gevallen van vogelgriep in Indonesiaquote:Op woensdag 17 juni 2009 13:05 schreef indahnesia.com het volgende:
Groeten uit de kampungHier nog altijd geen varkenskuch of iets dergelijks. Het is gewoon hardstikke veilig in Indonesie.
Inmiddels maakt het echt geen ene moer uit of je naar Mexico, de VS of Engeland gaat.quote:Op woensdag 17 juni 2009 17:31 schreef wapwip het volgende:
Ik snap dus echt niet dat ik net een foldertje op de mat vond met daarin een aanbieding voor een reis naar Mexico
De kans dat je het daar op loopt lijkt me toch wel wat groter?quote:Op woensdag 17 juni 2009 17:53 schreef byah het volgende:
[..]
Inmiddels maakt het echt geen ene moer uit of je naar Mexico, de VS of Engeland gaat.
want? Omdat het de mexicaanse griep heet?quote:Op woensdag 17 juni 2009 18:14 schreef wapwip het volgende:
[..]
De kans dat je het daar op loopt lijkt me toch wel wat groter?
Omdat daar een heleboel mensen ermee rondwandelen, iig een stuk meer dan hier vooralsnogquote:Op woensdag 17 juni 2009 18:33 schreef byah het volgende:
[..]
want? Omdat het de mexicaanse griep heet?
Komt tijd komt griep, als je een trendhopper wilt zijn moet je nu in Mexico wezen. Wat weerstand opbouwen voor de winterquote:Op woensdag 17 juni 2009 18:47 schreef wapwip het volgende:
[..]
Omdat daar een heleboel mensen ermee rondwandelen, iig een stuk meer dan hier vooralsnog
Hoeveel mensen er actief mee rondwandelen zal je misschien verdacht tegenvallen... Het gaat niet zo heel hard in Mexico, volgens de nummertjes. Zelfde geldt natuurlijk ook voor die 83 uit Nederland: die zullen het niet nu allemaal hebben.quote:Op woensdag 17 juni 2009 18:47 schreef wapwip het volgende:
[..]
Omdat daar een heleboel mensen ermee rondwandelen, iig een stuk meer dan hier vooralsnog
Niets van gehoord, terwijl de sensatie-beluste media in Indonesie er toch bovenop zouden zitten in dergelijke gevallen. Lijkt me dus niet op waarheid te berusten vooralsnog.quote:Op woensdag 17 juni 2009 15:59 schreef EricT het volgende:
[..]
Volgens mij las ik vorige week nog een artikel over nieuwe gevallen van vogelgriep in Indonesia
een extra weekje vakantiequote:Cruiseschip in quarantaine bij Venezolaans eiland
Uitgegeven: 18 juni 2009 06:52
Laatst gewijzigd: 18 juni 2009 06:52
ORANJESTAD/CARACAS - Het cruiseschip Ocean Dream, waarop zaterdag bij drie bemanningsleden de Mexicaanse griep is ontdekt, is woensdag bij het Venezolaanse eiland Isla Margarita in quarantaine geplaatst.
Het schip ligt daar voor anker en de 1200 passagiers en bemanningsleden mogen een week niet van boord, aldus Venezolaanse autoriteiten.
Het cruiseschip was de afgelopen dagen nergens op de Caraïben welkom. Onder de passagiers zijn vier Nederlanders.
Volgens een woordvoerder van Pullmantur, de Spaanse eigenaar van het schip, maken de passagiers het goed en zijn de besmette bemanningsleden geïsoleerd.
Arubanen
Onder de opvarenden zijn ook vier Arubanen, aldus Trevor van Gellecum, directeur Directie Volksgezondheid op Aruba woensdagmiddag (lokale tijd).
Het schip zou vrijdag op Aruba aanmeren. Volgens Van Gellecum wil de Arubaanse overheid de vier Arubanen graag van boord laten.
''Maar we willen ook de rest van de bevolking veilig stellen. We zullen een afweging moeten maken'', aldus Van Gellecum. Op dit moment zijn er geen gevallen van Mexicaanse griep op Aruba bekend.
Misschien hebben je buren dat binnen gegooid?quote:Op woensdag 17 juni 2009 17:31 schreef wapwip het volgende:
Ik snap dus echt niet dat ik net een foldertje op de mat vond met daarin een aanbieding voor een reis naar Mexico
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |