Komt tijd komt griep, als je een trendhopper wilt zijn moet je nu in Mexico wezen. Wat weerstand opbouwen voor de winterquote:Op woensdag 17 juni 2009 18:47 schreef wapwip het volgende:
[..]
Omdat daar een heleboel mensen ermee rondwandelen, iig een stuk meer dan hier vooralsnog
Hoeveel mensen er actief mee rondwandelen zal je misschien verdacht tegenvallen... Het gaat niet zo heel hard in Mexico, volgens de nummertjes. Zelfde geldt natuurlijk ook voor die 83 uit Nederland: die zullen het niet nu allemaal hebben.quote:Op woensdag 17 juni 2009 18:47 schreef wapwip het volgende:
[..]
Omdat daar een heleboel mensen ermee rondwandelen, iig een stuk meer dan hier vooralsnog
Niets van gehoord, terwijl de sensatie-beluste media in Indonesie er toch bovenop zouden zitten in dergelijke gevallen. Lijkt me dus niet op waarheid te berusten vooralsnog.quote:Op woensdag 17 juni 2009 15:59 schreef EricT het volgende:
[..]
Volgens mij las ik vorige week nog een artikel over nieuwe gevallen van vogelgriep in Indonesia
een extra weekje vakantiequote:Cruiseschip in quarantaine bij Venezolaans eiland
Uitgegeven: 18 juni 2009 06:52
Laatst gewijzigd: 18 juni 2009 06:52
ORANJESTAD/CARACAS - Het cruiseschip Ocean Dream, waarop zaterdag bij drie bemanningsleden de Mexicaanse griep is ontdekt, is woensdag bij het Venezolaanse eiland Isla Margarita in quarantaine geplaatst.
Het schip ligt daar voor anker en de 1200 passagiers en bemanningsleden mogen een week niet van boord, aldus Venezolaanse autoriteiten.
Het cruiseschip was de afgelopen dagen nergens op de Caraïben welkom. Onder de passagiers zijn vier Nederlanders.
Volgens een woordvoerder van Pullmantur, de Spaanse eigenaar van het schip, maken de passagiers het goed en zijn de besmette bemanningsleden geïsoleerd.
Arubanen
Onder de opvarenden zijn ook vier Arubanen, aldus Trevor van Gellecum, directeur Directie Volksgezondheid op Aruba woensdagmiddag (lokale tijd).
Het schip zou vrijdag op Aruba aanmeren. Volgens Van Gellecum wil de Arubaanse overheid de vier Arubanen graag van boord laten.
''Maar we willen ook de rest van de bevolking veilig stellen. We zullen een afweging moeten maken'', aldus Van Gellecum. Op dit moment zijn er geen gevallen van Mexicaanse griep op Aruba bekend.
Misschien hebben je buren dat binnen gegooid?quote:Op woensdag 17 juni 2009 17:31 schreef wapwip het volgende:
Ik snap dus echt niet dat ik net een foldertje op de mat vond met daarin een aanbieding voor een reis naar Mexico
Ik zal het opzoeken voor je. Je spreekt gewoon Indonesisch he? Volgens mij stond het in tempo interaktif, maar daar steek ik mijn hand niet voor in het vuur.quote:Op donderdag 18 juni 2009 06:05 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Niets van gehoord, terwijl de sensatie-beluste media in Indonesie er toch bovenop zouden zitten in dergelijke gevallen. Lijkt me dus niet op waarheid te berusten vooralsnog.
Zodra je last ondervindt ben je eigenlijk niet besmettelijk meer. Die fase zit daar nog voor. Dus...quote:Op donderdag 18 juni 2009 07:11 schreef Gia het volgende:
Heb hier ook een zieke. Moet je nou voor elke griep de huisarts bellen? Want stel dat......
Wat betreft uitzieken... ik laat me ook niet vlug kennen. Ben ook al de hele week brak, maar werk braaf doorquote:Op donderdag 18 juni 2009 07:11 schreef Gia het volgende:
Verder vind ik normaal gesproken dat je een griep uit moet zieken.
Bron ADquote:donderdag 18 juni 2009
'Griepprik te duur voor iedereen'
De overheid overweegt om alleen voor mensen in de risicogroepen vaccins tegen de Mexicaanse griep te kopen.
Wie daaronder vallen, is nog onbekend. Duidelijk is wel dat het virus mensen tussen de 20 en 60 jaar hard kan treffen.
,,De aanschaf is heel duur en we weten niet of de inentingen effectief zullen zijn,’’ verklaart Saskia Hommes, woordvoerster van minister Klink (Volksgezondheid).
Aan de productie van de vaccins, die moeten voorkomen dat mensen de ziekte krijgen, werken farmaceuten wereldwijd. De verwachting is dat de inentingen in oktober beschikbaar zijn.
Minister Klink (Volksgezondheid) liet op Koninginnedag nog weten een optie te hebben op 34 miljoen doses: een dubbele prik voor iedere Nederlander komt op ongeveer 300 miljoen euro. Het ministerie zegt dat de definitieve bestelling ‘vrij snel’ komt.
Hoogleraar virologie Ab Osterhaus vindt het plan ‘moeilijk te verteren’. ,,Ik vind het verstandiger iedereen in te enten. Hoe leg je aan misschien wel de helft van de mensen uit dat zij geen prik krijgen?’’
Het RIVM heeft deze week gezegd dat er in de herfst 4000 tot 10.000 griepdoden kunnen vallen, vijf tot tien keer meer dan normaal. Mensen onder de 60 lopen het grootste risico, omdat zij nog geen weerstand hebben tegen de Nieuwe Influenza A, zegt het RIVM. Osterhaus: ,,Als er op zo’n grote schaal mensen sterven, kun je geen bevolkingsgroep uitsluiten van inenting. Doden zullen waarschijnlijk in alle leeftijdscategorieën vallen.’’
De kostenbesparing door minder vaccins te bestellen, wordt snel teniet gedaan door de zorgkosten voor patiënten, voorspelt Osterhaus. Woensdagmiddag waren er 83 Nederlanders besmet met het Mexico-virus.
Vind het wel meevallen. Die griep is minder dodelijk dan gedacht en als de helft van de bevolking is ingeënt dan kan hij zij ook minder goed verspreiden. Let nu maar gewoon op dat je straks niet onder de tram of een vrachtwagen looptquote:
10 tegen 1 dat er ergens morgen een 'ja, maar we bedoelden het niet zo' berichtje komt.quote:
Eigenlijk wel, inderdaad. Ik zal wel tot die risicogroep behoren, met mijn kunsthartklep.quote:
quote:Op donderdag 18 juni 2009 11:44 schreef wanhoopz het volgende:
Ik denk dat we dan rellen kunnen verwachten .
Ik meen dat er data is dat infectie met de Spaanse Griep in de eerste golf je een 70-80 % kans gaf op immuniteit in de tweede golf. Vanuit dat geredeneerd is het goed mogelijk dat het vaccin bescherming biedt.quote:Op donderdag 18 juni 2009 11:38 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
Je moet überhaupt maar afwachten of dat vaccin dat nu gemaakt wordt tegen dat griepvirus dat er misschien in het najaar is werkt. Ik begrijp het bericht wel (totdat ik de griep krijg en er geen medicijn is)
Net zoals exorbitante bonussen in tijden van economische crisis mede te danken aan de ontvangers van die exorbitante bonussen leiden tot massale rellen in Nederland?quote:Op donderdag 18 juni 2009 11:57 schreef __Saviour__ het volgende:
Als die griep echt losbarst, gaat selectieve inenting tot rellen leiden
Dan niet. Maar ik ga wel mee protesteren als er selectief geeënt word en ik ben nog 'gezond'.quote:Op donderdag 18 juni 2009 11:59 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]Ik denk dat wanneer je op de IC ligt je niet zo hard meer aan het rellen bent
![]()
Maar ik ga mij vooralsnog geen zorgen maken, je kunt iedere dag zomaar dood neervallen
Ook aan een inenting kun je dood gaan hoorquote:Op donderdag 18 juni 2009 12:06 schreef wanhoopz het volgende:
[..]
Dan niet. Maar ik ga wel mee protesteren als er selectief geeënt word en ik ben nog 'gezond'.
AIVD, com and get me.
Ja, leven is dodelijk.quote:Op donderdag 18 juni 2009 12:07 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Ook aan een inenting kun je dood gaan hoor
Ja, want iedereen die de griep krijgt gaat eraan dood.quote:Op donderdag 18 juni 2009 11:57 schreef __Saviour__ het volgende:
Als die griep echt losbarst, gaat selectieve inenting tot rellen leiden
Gevalletje menselijke selectiviteit (je KAN er dood aan gaan...)quote:Op donderdag 18 juni 2009 12:16 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Ja, want iedereen die de griep krijgt gaat eraan dood.
ja want dat is echt een gezondheidsrisico hequote:Op donderdag 18 juni 2009 11:59 schreef Monolith het volgende:
[..]
Net zoals exorbitante bonussen in tijden van economische crisis mede te danken aan de ontvangers van die exorbitante bonussen leiden tot massale rellen in Nederland?
Jij wel. Ik niet.quote:Op donderdag 18 juni 2009 12:16 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Ja, want iedereen die de griep krijgt gaat eraan dood.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |