abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69883468
En weer een dag met alles op de bak.. Gaat goed. Ik heb vandaag gelijk maar een grote zak van dat nieuwe grid gehaald.. Het is echt zwaar spul pfff .. Denk wel dat ik er en lange tijd mee kan doen ..
Tis zo'n opluchting om mijn bed uit te komen (of thuis te komen van werk)en niet gelijk aan de schoonmaak moet.. Echt super. En volgens mij vind hij die druppels best wel lekker
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  woensdag 10 juni 2009 @ 00:22:18 #102
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_69883680
Geweldig goed nieuws! Hij kan het wel, de boef
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_69886743
Oh ik kan mij helemaal voorstellen dat jij je dan zo blij voelt! Heerlijk dat hij weer op de bak gaat!

Klopt die zakken van dat grid zijn altijd erg zwaar, maar wij hebben ook altijd die fijne korrel met babypoeder. Ruikt heerlijk en schept erg makkelijk. En inderdaad, je doet er lang mee!
pi_69897780
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 08:09 schreef Taiga het volgende:
Oh ik kan mij helemaal voorstellen dat jij je dan zo blij voelt! Heerlijk dat hij weer op de bak gaat!

Klopt die zakken van dat grid zijn altijd erg zwaar, maar wij hebben ook altijd die fijne korrel met babypoeder. Ruikt heerlijk en schept erg makkelijk. En inderdaad, je doet er lang mee!
baby poeder???? die had ik nog niet gehoord....ik gooi dr altijd van dat kattegras poeder gebeuren doorheen...maar baby poeder vinden ze niet vies dan?
pi_69897910
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 14:20 schreef Laysa het volgende:

[..]

baby poeder???? die had ik nog niet gehoord....ik gooi dr altijd van dat kattegras poeder gebeuren doorheen...maar baby poeder vinden ze niet vies dan?
Ik gooi het zelf er niet doorheen eigenlijk, maar het zit al in het pak. Misschien dat je het ook los in kan doen. Hier vinden de katten het prima.
pi_69897957
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 14:23 schreef Taiga het volgende:

[..]

Ik gooi het zelf er niet doorheen eigenlijk, maar het zit al in het pak. Misschien dat je het ook los in kan doen. Hier vinden de katten het prima.
welk merk heb je dan?
pi_69898167
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 14:24 schreef Laysa het volgende:

[..]

welk merk heb je dan?
Ik kocht altijd een merk van de Makro...een paarse verpakking met 15 liter. Geen idee hoe het heet. Nu heb ik er een van de dierenwinkel maar ik weet nu de naam ook niet. Vaak staat het op de verpakking als het er in zit.

Hier wat voorbeelden;

http://www.diertotaalserv(...)t/10000076/10005745/

http://www.miwaf.nl/katte(...)akvulling-14-kg.html

http://www.dedierenwinkel.nl/produkt_detail.asp?arintnum=35787&groepb_code=39&groepc=KATTENBAKVULLING&merk=SIVOCAT&at=SIVOCAT%20super%20soft%2015%20KG

[ Bericht 16% gewijzigd door Taiga op 10-06-2009 14:36:28 ]
pi_69898449
dank je
pi_69961633
Misse dag dus.. Bounty heeft flink geplast op zijn eigen bed/kussen.. Heb het maar weggegooid. Ik was echt in een feeststemming. Bijna een week zonder gezeik.
Ik hou het even op een incidentje !!! Bakken waren schoon, wat ik wel gemerkt heb is dat de jongste hem vaak lastig valt ook als ie ie de bak zit. Dit kan ik voorkomen als ik thuis ben, ik loer natuurlijk als Bounty ringting bak gaat .. En heb al meerdere malen gemerkt dat Trees er dan nieuwsgierig (pesterig) achteraan gaat. Maar ik ben er niet altijd bij.. Iig volgende aankoop is een plantenspuit dan krijgt die pestkop de volle laag als ik het merk..
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_69984715
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 02:50 schreef Soury het volgende:
Misse dag dus.. Bounty heeft flink geplast op zijn eigen bed/kussen.. Heb het maar weggegooid. Ik was echt in een feeststemming. Bijna een week zonder gezeik.
Ik hou het even op een incidentje !!! Bakken waren schoon, wat ik wel gemerkt heb is dat de jongste hem vaak lastig valt ook als ie ie de bak zit. Dit kan ik voorkomen als ik thuis ben, ik loer natuurlijk als Bounty ringting bak gaat .. En heb al meerdere malen gemerkt dat Trees er dan nieuwsgierig (pesterig) achteraan gaat. Maar ik ben er niet altijd bij.. Iig volgende aankoop is een plantenspuit dan krijgt die pestkop de volle laag als ik het merk..
ow... da's minder...

maar niet wanhopen !
pi_70049401
Hoe is het nu?
Nog ''ongelukjes'' of gaat het alweer een tijdje goed?
pi_70071361
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 05:09 schreef FANN het volgende:
Hoe is het nu?
Nog ''ongelukjes'' of gaat het alweer een tijdje goed?
Ja en nee eigenlijk. Ja hij heeft op de bak geplast (goddank) maar hij heeft weer last met zijn ontlasting (krijgt elke dag laxeermiddel). Dat verklaart ook dat ie geplast heeft op een plek waar het niet hoort. Dan perst ie waarschijnlijk erg hard en tja dan gaat de rest ook mee. Ik geef hem nu iets meer laxeermiddel per dag. En anders DA Tis niet anders. Maar gaat redelijk zeg maar
pi_70071420
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 20:07 schreef Soury het volgende:

[..]

Ja en nee eigenlijk. Ja hij heeft op de bak geplast (goddank) maar hij heeft weer last met zijn ontlasting (krijgt elke dag laxeermiddel). Dat verklaart ook dat ie geplast heeft op een plek waar het niet hoort. Dan perst ie waarschijnlijk erg hard en tja dan gaat de rest ook mee. Ik geef hem nu iets meer laxeermiddel per dag. En anders DA Tis niet anders. Maar gaat redelijk zeg maar
écht een ongelukje dus...
pi_70083238
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 20:07 schreef Soury het volgende:

[..]

Twee
pi_70117808
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 02:13 schreef Soury het volgende:

[..]

Twee
hou het even bij, hoe ging het vandaag?
anders moet je misschien nog een paar andere tips erbij gebruiken...
pi_70179699
Update: Ging niet goed deze week. Hij plaste zelfs min of meer naast zijn etensbak.

Gisterochtend had ie geen zin in eten, en was een beetje uh niet lekker. Gisteravond heeft ie wel goed gegeten maar
dat lag vanmorgen uitgekotst over de vloer. En hij leek zieker. Bak (en vloer )bleek ook "te" schoon.
Ik ben eerder naar huis gegaan en vond hem als een dweil op de stoel. Direct de DA gebeld en ik kon gelijk
komen.
Blaas zat dit keer weer compleet verstopt. Zijn piemeltje was donker paars en ik was echt op tijd.
Dit had ie een weekend niet overleefd.
Zelfs bij de DA was ie kalm (op wat grommen na) maar normaal gesproken moet ie eerst een paar prikken hebben.
Hij heeft nu een katheter die mag er maandag weer uit. Plus pijnstillers en anti biotica.
Andere hills weer toch de S/D. Plus een lampekap om zijn kop.
Hij ligt nu min of meer op een luier bij de waterbak en neemt af en toe een slokje (Is nog erg van de wereld)
Groetjes Bounty/Soury
  vrijdag 19 juni 2009 @ 22:09:30 #117
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_70181151
Goh. Sterkte voor jullie allebei.
The love you take is equal to the love you make.
pi_70181233
ah gossie...heel heel veel sterkte voor jullie
pi_70181435
Ja nu verlang ik zelfs naar een flinke plas pis op de vloer ... Het idee dat ie dat al weer een paar dagen niet kon doet mijn maag krimpen, de pijn enz...
Maar ook het katheter is rete zielig. Ik heb nog gevraagd wat te doen als dit weer gebeurd. En het antwoord was amputatie (penis) Ik weet niet of ik zo ver wil gaan
  vrijdag 19 juni 2009 @ 22:21:25 #120
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_70181551
Volgens mij kan een kat prima leven na een penisamputatie. Klinkt volgens mij veel erger dan het is.
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 19 juni 2009 @ 22:24:16 #121
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_70181644
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 22:17 schreef Soury het volgende:
Ja nu verlang ik zelfs naar een flinke plas pis op de vloer ... Het idee dat ie dat al weer een paar dagen niet kon doet mijn maag krimpen, de pijn enz...
Maar ook het katheter is rete zielig. Ik heb nog gevraagd wat te doen als dit weer gebeurd. En het antwoord was amputatie (penis) Ik weet niet of ik zo ver wil gaan
Ik sprak heel toevallig een meisje gisteren van 3 balkonnen verderop, en haar kater (ex kater) heeft ook een penis amputatie gehad deze week. Penis was afgestorven. Beestje maakt het ontzettend goed, heeft geen pijn meer en is ontzettend gelukkig. Ook zonder zn penis en zn ballen
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_70181730
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 22:21 schreef Lienekien het volgende:
Volgens mij kan een kat prima leven na een penisamputatie. Klinkt volgens mij veel erger dan het is.
Een man is het al niet meer maar ja, tis ook geen jonkie. Ik bedoel dat gaat weer pijn lijden worden. Plus is het dan opgelost. Hoe ver ga je ??? Ik weet het echt niet maar ik doe het nu even met dit en de medicatie en voedsel. Dan zien we weer verder .. Mehhhn ik zie hem nu zo zitten en verdomme dat is echt kut.. Met dat ding over zijn hoofd.
pi_70181780
quote:
Heb ik met onze Gijs vroeger ook gehad, net op tijd erbij. Na aantal keren katheteriseren bij DA moest ik hem af en toe helpen door op de blaas te drukken, maar er kwam niks, zat alweer vol met blaasgruis. God als ik eraan terugdenk hoe ik 'm toen heb pijn gedaan... *slik* De beste man ( ) wilde niet te snel amputeren want het 'zou geen garantie geven dat het goed zou gaan.'
Ik heb toch doorgezet en Gijs is nu bijna 16, toen was 'ie 1.5 jaar. Het dieetvoer heb ik zelfs aan de kant gegooid toen ik hoorde dat dat niet nodig is, de opening is namelijk veel groter geworden, het loopt niet meer vol met gruis. En een kat krijgt zeer zelden blaasontsteking.

Nu is jouw Bounty wel ouder natuurlijk... maar hij kan nog best wat jaartjes mee.

Wat ik dus wil zeggen: modder niet te lang aan, en een amputatie kan een enorme opluchting zijn, ook voor jezelf; qua plasjes overal.

Sterkte meid, en Bounty.
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
pi_70181789
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 22:24 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ik sprak heel toevallig een meisje gisteren van 3 balkonnen verderop, en haar kater (ex kater) heeft ook een penis amputatie gehad deze week. Penis was afgestorven. Beestje maakt het ontzettend goed, heeft geen pijn meer en is ontzettend gelukkig. Ook zonder zn penis en zn ballen
Nou ja zie boven.. Maar tis de vraag of de penis zelf te nauw is of de blaas richting ..Qwea ik doe maar een stap per week nu. Maar bedankt dat is een positief geluid iig
pi_70182269
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 22:29 schreef CartWOman het volgende:

[..]

Heb ik met onze Gijs vroeger ook gehad, net op tijd erbij. Na aantal keren katheteriseren bij DA moest ik hem af en toe helpen door op de blaas te drukken, maar er kwam niks, zat alweer vol met blaasgruis. God als ik eraan terugdenk hoe ik 'm toen heb pijn gedaan... *slik* De beste man ( ) wilde niet te snel amputeren want het 'zou geen garantie geven dat het goed zou gaan.'
Ik heb toch doorgezet en Gijs is nu bijna 16, toen was 'ie 1.5 jaar. Het dieetvoer heb ik zelfs aan de kant gegooid toen ik hoorde dat dat niet nodig is, de opening is namelijk veel groter geworden, het loopt niet meer vol met gruis. En een kat krijgt zeer zelden blaasontsteking.

Nu is jouw Bounty wel ouder natuurlijk... maar hij kan nog best wat jaartjes mee.

Wat ik dus wil zeggen: modder niet te lang aan, en een amputatie kan een enorme opluchting zijn, ook voor jezelf; qua plasjes overal.
Ik vind het echt qru.. zelf als ik nu naar hem kijk met die kap op en het idee dat ie dat in zijn piemel heeft.
Zo ligt al twee uur met zijn kop in de waterbak. Beestje heeft pijn en nee zo ver ga ik dus echt niet (blaas leegdrukken)

De laatste keer (kerst) met blaas problemen was ie snel weer de oude. Maar goed hij drinkt iig dat is positief
Morgen update ik wel hoe ie is.. Nu is ie nog stoned iid
pi_70182290
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_70182369
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 22:49 schreef zhe-devilll het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_70182536
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 22:48 schreef Soury het volgende:

[..]

Ik vind het echt qru.. zelf als ik nu naar hem kijk met die kap op en het idee dat ie dat in zijn piemel heeft.
Zo ligt al twee uur met zijn kop in de waterbak. Beestje heeft pijn en nee zo ver ga ik dus echt niet (blaas leegdrukken)
[ afbeelding ]
De laatste keer (kerst) met blaas problemen was ie snel weer de oude. Maar goed hij drinkt iig dat is positief
Morgen update ik wel hoe ie is.. Nu is ie nog stoned iid
Ja dan breekt je hart wel ff als je 'm zo ziet. Maar zo doen ze na een narcose, en dat hij wel de intentie heeft om te drinken is een goed teken.
En natuurlijk ga je zelf niet drukken hij heeft al een katheter, had Gijs niet.

Morgen gaat het vast beter, en dan afwachten... ik ga er van uit dat het goedkomt met het witte monster.
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
pi_70182564
quote:
SPOILER
Not funny, zhe. En ongepast.
pi_70182658
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 22:57 schreef CartWOman het volgende:

[..]

Ja dan breekt je hart wel ff als je 'm zo ziet. Maar zo doen ze na een narcose, en dat hij wel de intentie heeft om te drinken is een goed teken.
En natuurlijk ga je zelf niet drukken hij heeft al een katheter, had Gijs niet.

Morgen gaat het vast beter, en dan afwachten... ik ga er van uit dat het goedkomt met het witte monster.
Ja een monster blijft het Hij slaapt nu op de waterbak , heb net een schone handoek onder hem gelegd die luier van de DA was redelijk doordrenkt.
pi_70182702
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 22:57 schreef CartWOman het volgende:

[..]

Not funny, zhe. En ongepast.
Ach dat is zo'n sneu figuur die een drain faked voor aandacht
pi_70182768
quote:
SPOILER
zum kotsen ditte
pi_70182769
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 23:01 schreef Soury het volgende:

[..]

Ach dat is zo'n sneu figuur die een drain faked voor aandacht
Ah, dé drain.
Ja, ik heb gelurkt.
pi_70182885
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 23:03 schreef CartWOman het volgende:

[..]

Ah, dé drain.
Ja, ik heb gelurkt.
Fok huiswerk
pi_70183400
quote:
Op maandag 8 juni 2009 17:26 schreef Sabsie het volgende:
Hoi TS,

wat vervelend zeg van je kater. Zeker nu hij zo veranderd is en lief is geworden. Heeft de dieren arts het volgende al een keer onderzocht?

Er zijn verschillende soorten blaasgruis. De belangrijkste twee soorten zijn:

Struviet: Struviet bestaat uit magnesium, ammonium en fosfaat. Deze wordt met name gezien bij jonge katten.

Calciumoxolaat. Deze vorm van blaasgruis wordt meer en meer gezien. Komt voornamelijk voor bij de oudere katten.

Om welke vorm van blaasgruis het gaat wordt vastgesteld door microscopisch onderzoek van de urine. In bijzondere gevallen wordt het gruis opgestuurd naar een laboratorium voor analyse.Het is belangrijk om vast te stellen om welk soort blaasgruis het gaat. Elk soort blaasgruis heeft zijn eigen manier van behandeling.

Mischien dat dat wat oplost?
hier staat dus 'in bijzondere gevallen wordt het gruis opgestuurd naar n lab' mijn ervaring is dat blaasgruis en blaasonsteking door de assistente kunnen worden vastgesteld , net als bij mensen. Als niet alle DA praktijken zijn uitgerust met de benodigde testtubes , zou ik zeker even proberen of je bij n andere dierenarts in de buurt wel terecht kan met enkel een plasje[op een kussen] . Gewoon zeggen dat je t zo zielig vind je kat in zo'n trommeltje te proppen...
uiteindelijk lukt altijd alles
pi_70183646
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 23:20 schreef eigendeegcookie het volgende:

[..]

hier staat dus 'in bijzondere gevallen wordt het gruis opgestuurd naar n lab' mijn ervaring is dat blaasgruis en blaasonsteking door de assistente kunnen worden vastgesteld , net als bij mensen. Als niet alle DA praktijken zijn uitgerust met de benodigde testtubes , zou ik zeker even proberen of je bij n andere dierenarts in de buurt wel terecht kan met enkel een plasje[op een kussen] . Gewoon zeggen dat je t zo zielig vind je kat in zo'n trommeltje te proppen...
Kan ook .. Heb ik nog gevraagd. Maar nu is niet de tijd omdat te doen. (bloed moet ook onderzocht worden). De urine en zelfs het bloed is al na enkele dagen dermate vergiftigd dat het beeld niet goed is om te onderzoeken. Hij moet dus eerst genezen nu. Maar het gruis laten onderzoeken is nieuw voor me. Neem dat mee a.s. maandag. Dank
pi_70184012
Ik begrijp niet waarom er niet allang is overgegaan/besloten tot penisamputatie, sorry
Ik ken heel veel katten die dit hebben ondergaan (helaas) en niet één heeft slechte ervaringen.

Sterkte ermee, het is vreselijk om te zien allemaal
pi_70184199
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 23:38 schreef Bluezz het volgende:
Ik begrijp niet waarom er niet allang is overgegaan/besloten tot penisamputatie, sorry
Ik ken heel veel katten die dit hebben ondergaan (helaas) en niet één heeft slechte ervaringen.

Ik had er nog nooit van gehoord.. Dit is ook mijn eerste kater (niet qua drank en niet de laatste) Plus dat ik zijn achtergrond niet ken. Heb hem twee jaar bijna .. Asielkat. BTW ik ga ze maandag bellen of ze meer weten, maar volgens mij niet. Hij heeft geen goed huis gehad tien jaar lang.
pi_70184335
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 23:38 schreef Bluezz het volgende:

Oh ennuh het blaas porbleem trad op in december verleden jaar, daarna niet meer wel ontlastings problemen maar het kan met elkaar te maken hebben. Anyway er is wel degelijk wat mis
pi_70184536
Godsamme Muis wat lullig...
ik had ook nooit van een penisamputatie gehoord, is dat niet hetzelfde als een kat laten castreren?
of is dat weer iets anders?

ik zou eigenlijk ook wel voor de amputatie kiezen denk ik zo snel mogelijk als je het toch doet,
zijn alle problemen misschien wel voorgoed opgelost, en heeft het beestje ook geen pijn meer,
dit is écht zielig ja.. als je zo die foto's kijkt.

Even goed nadenken dit weekend Muis, komt vast goed.
SPOILER
pi_70184736
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 23:54 schreef FANN het volgende:
Godsamme Muis wat lullig...
ik had ook nooit van een penisamputatie gehoord, is dat niet hetzelfde als een kat laten castreren?
of is dat weer iets anders?

ik zou eigenlijk ook wel voor de amputatie kiezen denk ik zo snel mogelijk als je het toch doet,
zijn alle problemen misschien wel voorgoed opgelost, en heeft het beestje ook geen pijn meer,
dit is écht zielig ja.. als je zo die foto's kijkt.

Even goed nadenken dit weekend Muis, komt vast goed.
SPOILER
Het gaat qua gevoel echt te ver.. Fann ik weet het niet ..
pi_70185072
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 00:00 schreef Soury het volgende:

[..]

Het gaat qua gevoel echt te ver.. Fann ik weet het niet ..
denk even na dit weekend...
als je er niet mee kunt leven moet je het niet doen denk ik, maar éérst even goed nadenken en
als ik hier de reacties lees van mensen die wel weten wat het is, kan het meevallen, maar
JIJ moet beslissen.

pi_70185830
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 00:11 schreef FANN het volgende:

[..]

denk even na dit weekend...
als je er niet mee kunt leven moet je het niet doen denk ik, maar éérst even goed nadenken en
als ik hier de reacties lees van mensen die wel weten wat het is, kan het meevallen, maar
JIJ moet beslissen.

Dat is het niet, dit weekend komt wel goed en waarschijnlijk weer een paar weken (maanden). Maar ff een checkup tussentijds Dan zie ik wel verder. Maar elke keer doe ik hem wat aan !! En hij is echt vreselijk NOT HAPPY NU !! Bedoel hoever ga je als mens tegenover je dier Bespreek dat maandag wel met de DA en het asiel
  zaterdag 20 juni 2009 @ 00:44:52 #144
33954 ElisaB
pi_70185985
quote:
Schat, been there, done that; mijn kater is namelijk ook geamputeerd. Een verademing!

In mensenbeleving is het heul erg, maar voor de kat stelt het een stuk minder voor. Het puntje gaat eraf en that's it. En die malle kater van mij knapte er helemaal van op. Nooit meer blaasproblemen gehad (op een incidentele blaasontsteking na, want gevoelig bleef ie).

Echt... het stelt niet heel veel voor en lost het verstoppingsprobleem op. Het buisje dat er nu in zit is een stuk vervelender.
  zaterdag 20 juni 2009 @ 00:50:45 #145
33954 ElisaB
pi_70186104
Ow ja... ik heb ook nog een blauwe maandag als DA-assistente gewerkt en geassisteerd bij een amputatie. Het was ook nog eens zo gebeurd.

Misschien wil je dit allemaal helemaal niet horen, maar ik voelde me destijds ook zo machteloos en bruut. Maar daags na de ingreep was ik zó blij (en kat ook). Hij is er uiteindelijk ruim 19 jaar mee geworden

pi_70186243
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 00:50 schreef ElisaB het volgende:
Ow ja... ik heb ook nog een blauwe maandag als DA-assistente gewerkt en geassisteerd bij een amputatie. Het was ook nog eens zo gebeurd.

Misschien wil je dit allemaal helemaal niet horen, maar ik voelde me destijds ook zo machteloos en bruut. Maar daags na de ingreep was ik zó blij (en kat ook). Hij is er uiteindelijk ruim 19 jaar mee geworden

[ afbeelding ]
Best raar maar ook cool dat ik dit soort verhalen lees. Blijkt nu ook dat Bounty toch wel een probleem heeft qua blaas al starte ik dit topic vanwegen ontlastings problemen. Daar kampt ie ook mee.
Ik schrok ervan (amputatie) en heel eerlijk als ik hem nu zie met katheter zit ie echt kut in zijn vel.
Kan me dat goed voorstellen, maar dat moet maar ff tot maandag. Maar ik baal er wel van (voor hem dan)
pi_70186286
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 00:50 schreef ElisaB het volgende:
[ afbeelding ]
Die lijkt op de kleine (Trees).. Die pesterig zijn poten op Bounty zijn kop plantte toen ie half dood in zijn mandje lag (vrouwen)
pi_70186368
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 23:44 schreef Soury het volgende:

Ik had er nog nooit van gehoord.. Dit is ook mijn eerste kater (niet qua drank en niet de laatste) Plus dat ik zijn achtergrond niet ken. Heb hem twee jaar bijna .. Asielkat. BTW ik ga ze maandag bellen of ze meer weten, maar volgens mij niet. Hij heeft geen goed huis gehad tien jaar lang.
Maar nu ben jij er, en je hebt het allerbeste met hem voor.
2nd opinion bij een andere dierenarts wil ook nog wel eens inzicht geven.
Maar eerst moet ie maar eens bijkomen van wat er nu weer allemaal met hem is gebeurt
Ik zou niet te lang 'aanklooien' dan maar een drastische maatregel. Stel het voor zou ik zeggen!!
pi_70186403
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 01:05 schreef Bluezz het volgende:

[..]

2nd opinion bij een andere dierenarts wil ook nog wel eens inzicht geven.
Maar eerst moet ie maar eens bijkomen van wat er nu weer allemaal met hem is gebeurt
Ik zou niet te lang 'aanklooien' dan maar een drastische maatregel. Stel het voor zou ik zeggen!!
Juist !!! Ik ben er voor hem
  zaterdag 20 juni 2009 @ 01:08:39 #150
33954 ElisaB
pi_70186425
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 00:58 schreef Soury het volgende:
Best raar maar ook cool dat ik dit soort verhalen lees. Blijkt nu ook dat Bounty toch wel een probleem heeft qua blaas al starte ik dit topic vanwegen ontlastings problemen. Daar kampt ie ook mee.
Ik schrok ervan (amputatie) en heel eerlijk als ik hem nu zie met katheter zit ie echt kut in zijn vel.
Kan me dat goed voorstellen, maar dat moet maar ff tot maandag. Maar ik baal er wel van (voor hem dan)
Tuurlijk is het balen. Het is enorm balen! Maar ik zou het zo weer doen. Grappig (nou ja) detail: Remie (zie pic) had op een gegeven moment ook problemen met zijn ontlasting. Dagelijks 2ml Laxatrac(t) en een snufje Isogel deden wonderen (als in: nooit meer last gehad).
  zaterdag 20 juni 2009 @ 01:09:12 #151
33954 ElisaB
pi_70186430
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 01:05 schreef Bluezz het volgende:
Daar!

Hij boft, want hij heeft jou
  zaterdag 20 juni 2009 @ 01:10:06 #152
33954 ElisaB
pi_70186447
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 01:00 schreef Soury het volgende:
Die lijkt op de kleine (Trees).. Die pesterig zijn poten op Bounty zijn kop plantte toen ie half dood in zijn mandje lag (vrouwen)
Het was vást lief bedoeld
pi_70186600
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 01:08 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Tuurlijk is het balen. Het is enorm balen! Maar ik zou het zo weer doen. Grappig (nou ja) detail: Remie (zie pic) had op een gegeven moment ook problemen met zijn ontlasting. Dagelijks 2ml Laxatrac(t) en een snufje Isogel deden wonderen (als in: nooit meer last gehad).
Dat krijgt ie al dagelijks (laxeer Tractonorm) Ik vrees dat ik de blaasproblemen die ik daardoor onddanks alle tips weggewuifd heb heb onder geschoven. Ja ga je zelf maar na (blaasontsteking of harde poep) In alle twee gevallen is het en van het een komt het ander. Daarom is het erg moeilijk in te schatten wat er mis is !
pi_70186610
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 01:10 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Het was vást lief bedoeld
Trees is een bitch !!!
pi_70186728
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 01:19 schreef Soury het volgende:

Dat krijgt ie al dagelijks (laxeer Tractonorm) Ik vrees dat ik de blaasproblemen die ik daardoor onddanks alle tips weggewuifd heb heb onder geschoven. Ja ga je zelf maar na (blaasontsteking of harde poep) In alle twee gevallen is het en van het een komt het ander. Daarom is het erg moeilijk in te schatten wat er mis is !
Dat is dus aan de dierenarts!
Is ie nog zo suf nu?
pi_70186857
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 01:26 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Dat is dus aan de dierenarts!
Is ie nog zo suf nu?
Ja hangt nog steeds met kop half in de drinkbak. Heb wel al twee maal een schone handoek onder hem gelegd De plas loopt er gewoon uit nu, maar dat wist ik en ben wel wat gewend
  zaterdag 20 juni 2009 @ 01:37:23 #157
33954 ElisaB
pi_70186919
Ow ja... ik heb het me zo laten uitleggen: blaasgruis en afzetting ervan tegen de blaaswand (met als gevolg ontstekingen en verstopping) ontstaat bij een combi van aanleg en invloeden van buitenaf (bijvoorbeeld het soort voer en de invloed ervan op de zuurgraad in de blaas).

Een amputatie lost wellicht niet de oorzaak op, maar voorkomt wel problemen: de troep kan er gewoon uit, dus de boel zal niet meer verstoppen. Speciaal voer (blaasgruisoplossend, gevolgd door blaasgruisvoorkomend) maakt het vervolgens netjes af... Probleem geminimaliseerd.

Eigenlijk zal het wel andersom zijn: eerst het speciale voer en als dat niet voldoende is de amputatie. Google eens op plaskater als je toch nog niet wilde gaan slapen
pi_70187052
Ik heb speciaal voer nu (weer) Hiils had ik al maar deze gaat blaasgruis tegen. Plus een berg blikjes (nat voer) omdat ie pillen moet hebben (verpulveren) . Dat gaat nog lastig worden !!! Oeps hij kieperd net de drinkbak om en staat verdwaasd te kijken
pi_70187118
Er zijn versch. soorten blaasprobs dus ook voer. Alléén voer via de d.a. werkt. Niet de zogenaamde gruisvriendelijk voer van de dierenwinkel!!
pi_70187213
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 01:51 schreef Bluezz het volgende:
Er zijn versch. soorten blaasprobs dus ook voer. Alléén voer via de d.a. werkt. Niet de zogenaamde gruisvriendelijk voer van de dierenwinkel!!
Kweet het Ik heb nu Hills S/D .. Van de DA .. Daar zat ie al langer aan maar was overgegaan naar C/D en nu weer S/D.. Tja je probeerd wat he?? Ik dacht dat het ene voor nierproblemen was en C/D voor blaas of had ik weer een andere ... Pff anyway het is Hills S/D nu
pi_70187333
Ok, ok
pi_70187489
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 02:12 schreef Bluezz het volgende:
Ok, ok
No problemo alle tips zijn welkom
pi_70187623
Hij slaapt en heb hem ff op een droge plek gezet. Hij kukeld elke keer de drinkbak om met die kraag ..
En is te zat om te drogen dus doe ik het maar
Nou ja verder moet ie het vannacht maar uitzoeken
pi_70188153
Mijn kat moest ook met spoed naar de dierenarts i.v.m. blaasgruis, kreeg ook een kapje en een katheter in, alleen wij moesten 1 keer per dag de katheter doorspoelen.
Wij hebben Doeraq in een hondenbench gezet, daar stond zijn eten in en een teil als kattenbak.
Hij heeft eerst op Hills s/d gezeten toen op hills c/d, toen dat op was ben ik overgegaan op trovette omdat dat in verhouding goedkoper was, nu heb ik van roal canin de Urinary SO Moderate Calorie diet kat 6 kg besteld omdat hij te dik werd van het andere voer.
Ik weet wel dat als hij het nog een keer krijgt ik niet ga lopen modderen maar dan laat ik meteen zijn penis amputeren.

S/D is voor katten die blaasgruis hebben om het op te lossen, C/D is voor blaaskatten om het niet terug te laten keren (wat soms niet lukt), K/D is voor nierkatten

[ Bericht 3% gewijzigd door Sorella op 20-06-2009 08:37:34 ]
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 20 juni 2009 @ 08:52:56 #165
163650 Greys
pi_70188283
Hoe is hij de nacht doorgekomen?
Arm dier, ik kan me voorstellen dat je je hartstikke machteloos voelt met zo'n hoopje ellende!

Toen wij vorig jaar Boris uit het asiel haalden en ze er bij zeiden dat hij blaasgruis heeft gehad (daarom hebben de vorige eigenaars hem weggedaan, hij plaste in huis) hebben ze/we hem op SD voer gezet en dat gaat super. Maar ik ben over blaasgruis gaan lezen op internet en je weet niet hoe vaak de oplossing die amputatie is! 'Amputatie' klinkt zo... zo... rigoureus he? Maar het schijnt bij katten echt een simpele ingreep te zijn en het is vaak dé oplossing voor een hoop ellende.

Maar ik ben heel benieuwd of hij zich al wat beter lijkt te voelen
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 20 juni 2009 @ 12:30:42 #166
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_70191602
Jeetje! Arme Bounty

Hopen dat het snel opknapt.
Succes met hem....mooie lampenkappert
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
pi_70191852
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 02:58 schreef Soury het volgende:
Hij slaapt en heb hem ff op een droge plek gezet. Hij kukeld elke keer de drinkbak om met die kraag ..
En is te zat om te drogen dus doe ik het maar
Nou ja verder moet ie het vannacht maar uitzoeken
[ afbeelding ]
gossie....

pi_70192675
Wat sneu zo zeg. Maar toch idd een medisch probleem. Mijn zus d'r kat had laatst ook weer een acute aanval en met spoed naar de DA geweest. Ik vertelde haar toen ook van penis amputatie had ze ook nog nooit van gehoord. Maar voor zover ik gehoord heb hebben de katers er zelf niet zoveel last van. Net als een castratie het klinkt heel zielig maar ze genezen er altijd snel van.
pi_70193318
Hoe is het met hem?
pi_70194998
Het gaat wel, hij is vannacht naar zjn plekkie op het kussen gelopen en ligt daar nu nog te doezelen.
Eten wil ie nog niet, ik ga het straks weer proberen want hij moet medicijnen wegwerken.
Prop het wel in een wat brokjes.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 20 juni 2009 @ 15:13:07 #171
163650 Greys
pi_70195711
Of in een lekker plakje vleeswaren. Lekker verwennen
Fijn dat hij in elk geval goed de nacht door is gekomen, die arme ziel.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_70200860
Bijkomen van een narcose duurt veel langer bij oudere poezels. Gijs was de laatste keer zó zielig en vooral bibberen van de kou, dat is dan normaal. Heb toen ook dekentjes over 'm heen gelegd. Pas een volle dag later ging hij weer wat eten en drinken.

Die laatste foto, zo zielig hè?

Hou vol, Bounty!
pi_70211068
Aah, wat sneu!!!!!!
Mijn kat heeft er dus ook al lang last van, zat wisselend op de S/D en C/D maar het bleef terug komen. Vorig jaar zijn er zelfs röntgenfoto's gemaakt omdat mijn dierenarts bang was dat er een grotere steen zat die steeds kleine kristallen losliet. Maar dit is niet het geval.
Ik heb toen ook gevraagd hoe het zit met amputatie maar mijn dierenarts zegt dat het alleen het verstoppingprobleem op lost. De kristallen zijn er dan nog steeds en veroorzaken blaasontsteking dus dan heeft hij nog steeds pijn en dan lost het ook de onzindelijkheid niet op..

Toen kwam mijn dierenarts dus met nieuw voer van Royal canin en sindsdien gaat het beter. We moeten onze James nog wel goed in de gaten houden want sinds hij gruis heeft, wil hij om het minste of geringste niet op de bak. Maar over het algemeen gaat het heel erg goed.
pi_70211270
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 15:13 schreef Greys het volgende:
Of in een lekker plakje vleeswaren. Lekker verwennen
Fijn dat hij in elk geval goed de nacht door is gekomen, die arme ziel.
Nou !! Ik had een bakje eten neergezet met stiekum de pillen erin..( Poes moest het maar ff met de gang en slaapkamer doen.)
Toen ik thuis kwam stond het er nog. Hij heeft gewoon geen trek.
Vond wel urine met bloed op de vloer maar dat lijkt me wel logisch. En later kwam ie zowaar tegen me aan liggen op de bank Dat doet ie nooit, het is absoluut geen schootkat. Maar was zo lief..
Heb wel een vuilniszak met daarover een stoelhoes over de bank gedaan, tja het loopt er gewoon uit.
Het is me gelukt om 2 pillen naarbinnen te werken. Erg leuk was het niet maar ja ...
Bekkie open en keel strelen dan slikt ie wel
Ben benieuwd hoe ie morgen is, ik ken hem nog niet zo goed terug..
pi_70212352
Hij slaapt nu weer en heeft een ander troostmeisje ....

Trees gaat vannacht wel weg uit de kamer. Die mag als uitzondering weer in de slaapkamer slapen.
Dan kan ie hopelijk zijn tweede portie pillen wat door zijn eten zit eten.
pi_70213592
Had dat bakje eten al hoger gezet op wat boeken en nu zie ik pas hoe toepasselijk " Het Diner" Btw echt een leuk boek

[ Bericht 3% gewijzigd door Soury op 21-06-2009 04:22:25 ]
  Moderator zondag 21 juni 2009 @ 09:32:08 #177
155227 crew  Guppy
dus
pi_70214393
Hahaha, dat stimuleert vast
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 21 juni 2009 @ 11:12:51 #178
97687 Lavenderlily
beroepslurker/muurbloem
pi_70215611
quote:
Op zondag 21 juni 2009 04:02 schreef Soury het volgende:
Had dat bakje eten al hoger gezet op wat boeken en nu zie ik pas hoe toepasselijk " Het Diner" Btw echt een leuk boek
[ afbeelding ]

Ik hoop dat jouw prachtkat snel opknapt.
pi_70219819
Superboek, superkat, superbaasje
Ziet er liev uit die 2
pi_70220106
quote:
Op zondag 21 juni 2009 02:17 schreef Soury het volgende:
Hij slaapt nu weer en heeft een ander troostmeisje ....
[ afbeelding ]
Trees gaat vannacht wel weg uit de kamer. Die mag als uitzondering weer in de slaapkamer slapen.
Dan kan ie hopelijk zijn tweede portie pillen wat door zijn eten zit eten.
ah gossie.....ze kan dus best heel lief voor hem zijn
pi_70225293
quote:
Op zondag 21 juni 2009 14:07 schreef Laysa het volgende:

[..]

ah gossie.....ze kan dus best heel lief voor hem zijn
Ja, tis een loedertje maar het ljkt wel of ze weet dat er wat mis is met hem. Ze wast hem zelfs, dat kan hij zelf niet vanwegen zijn lampekap.
Eten heeft ie niet aangeraakt, dus de pillen handmatig gegeven. Pfff wat een gedoe
pi_70225690
quote:
Op zondag 21 juni 2009 16:58 schreef Soury het volgende:

[..]

Ja, tis een loedertje maar het ljkt wel of ze weet dat er wat mis is met hem. Ze wast hem zelfs, dat kan hij zelf niet vanwegen zijn lampekap.
Eten heeft ie niet aangeraakt, dus de pillen handmatig gegeven. Pfff wat een gedoe
ja ik denk wel dat ze het ruikt dat ie ziek is...mn oudere kat had dat ook bij mn jongste kat....

weet je wat je ook kan doen...een waterspuitje bij de da halen en dan de pillen mengen met melk en zo in zn bekkie leeg spuiten
pi_70226309
quote:
Op zondag 21 juni 2009 17:13 schreef Laysa het volgende:

[..]

ja ik denk wel dat ze het ruikt dat ie ziek is...mn oudere kat had dat ook bij mn jongste kat....

weet je wat je ook kan doen...een waterspuitje bij de da halen en dan de pillen mengen met melk en zo in zn bekkie leeg spuiten
Ja goed idee, ik heb nog zo'n pipetje. Dat gaat vast makkelijker. De anti biotica is niet zo'n probleem (gladde kleine pilletjes) maar die pijnstillers zijn ala asperine. Die slikt ie niet zo snel was een waar gevecht vanmorgen. Ga dat ding gelijk ff schoonmaken
pi_70226355
quote:
Op zondag 21 juni 2009 17:35 schreef Soury het volgende:

[..]

Ja goed idee, ik heb nog zo'n pipetje. Dat gaat vast makkelijker. De anti biotica is niet zo'n probleem (gladde kleine pilletjes) maar die pijnstillers zijn ala asperine. Die slikt ie niet zo snel was een waar gevecht vanmorgen. Ga dat ding gelijk ff schoonmaken
melk vinden ze lekker...wat ook goed werkt is pilletje in smeerleverworst doen
pi_70226605
quote:
Op zondag 21 juni 2009 17:37 schreef Laysa het volgende:

[..]

melk vinden ze lekker...wat ook goed werkt is pilletje in smeerleverworst doen
Yoh gister zelfs in kip/katten snoepjes en ham geprobeerd, maar hij eet niet dus dat oplossen en pipetje is een welkome oplossing van een oplossing
pi_70226691
quote:
Op zondag 21 juni 2009 17:47 schreef Soury het volgende:

[..]

Yoh gister zelfs in kip/katten snoepjes en ham geprobeerd, maar hij eet niet dus dat oplossen en pipetje is een welkome oplossing van een oplossing
suc6
pi_70227158
quote:
Op zondag 21 juni 2009 17:50 schreef Laysa het volgende:

[..]

suc6
Hij heeft net gegeten
pi_70227185
quote:
Op zondag 21 juni 2009 18:06 schreef Soury het volgende:

[..]

Hij heeft net gegeten [ afbeelding ]
pi_70227343
quote:

[..]

wat goed joh
  zondag 21 juni 2009 @ 18:27:18 #190
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_70227656
quote:

[..]

Wat een kanjer!
En dan heb ik het niet alleen over de kat
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  zondag 21 juni 2009 @ 18:31:18 #191
33954 ElisaB
pi_70227757
quote:
pi_70228677
quote:
Op zondag 21 juni 2009 18:14 schreef Laysa het volgende:

[..]

wat goed joh
Oh enne net de medicijnen gegeven. De wiite harde grote pil ff in lauw water laten opslossen en met mijn pipetje dat ging super ... Laysa

Was vamorgen echt aan het vechten en heb weer wat gaatjes in mijn handen.
pi_70228762
quote:
Op zondag 21 juni 2009 19:14 schreef Soury het volgende:

[..]

Oh enne net de medicijnen gegeven. De wiite harde grote pil ff in lauw water laten opslossen en met mijn pipetje dat ging super ... Laysa
[ afbeelding ]
Was vamorgen echt aan het vechten en heb weer wat gaatjes in mijn handen.
gelukkig dat scheelt weer een hele hoop ellende
pi_70228782
-Dubbel-
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 21 juni 2009 @ 19:30:11 #195
163650 Greys
pi_70229112
Oh wat enorm lief dat het troostmeisje hem wast!
En wat een supernieuws dat hij heeft gegeten en dat het met het spuitje goed gaat om de pillen te geven
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_70229317
quote:
Op zondag 21 juni 2009 19:30 schreef Greys het volgende:
Oh wat enorm lief dat het troostmeisje hem wast!
En wat een supernieuws dat hij heeft gegeten en dat het met het spuitje goed gaat om de pillen te geven
Ja morgen nog een van die dikke pillen en dan is het op. Plus ben ik blij dat het bijna maandag is. Kwart voor drie moet ik weer naar de da.... Dan mag de katheter eruit en de kap af. Hoop ik, ik vind hem niet zo denderend als ik eerlijk ben
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 21 juni 2009 @ 19:52:58 #197
163650 Greys
pi_70229894
quote:
Op zondag 21 juni 2009 19:36 schreef Soury het volgende:

[..]

Ja morgen nog een van die dikke pillen en dan is het op. Plus ben ik blij dat het bijna maandag is. Kwart voor drie moet ik weer naar de da.... Dan mag de katheter eruit en de kap af. Hoop ik, ik vind hem niet zo denderend als ik eerlijk ben
Kan ik me voorstellen! Want hij heeft toch veel hinder van dat ding natuurlijk, is vast rot om aan te moeten zien!
Ik ben vast een sentimentele trut, maar ik vind het zo goed van je dat je hier een topic hebt geopend voor tips enzo! Nu dat spuitje weer, soms ben ik zo trots op de FOK!-ers met alle goede tips!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_70233442
quote:
Op zondag 21 juni 2009 19:52 schreef Greys het volgende:

[..]

Kan ik me voorstellen! Want hij heeft toch veel hinder van dat ding natuurlijk, is vast rot om aan te moeten zien!
Ik ben vast een sentimentele trut, maar ik vind het zo goed van je dat je hier een topic hebt geopend voor tips enzo! Nu dat spuitje weer, soms ben ik zo trots op de FOK!-ers met alle goede tips!
Ikke ook !!! Dankbaar is zelfs niet goed genoeg
  zondag 21 juni 2009 @ 22:57:23 #199
33954 ElisaB
pi_70237588
Mocht er nog iemand spuitjes nodig hebben: ik had net in de week dat mijn brave grote vriend overleed een doos van 150 stuks gekocht
pi_70239462
quote:
Op zondag 21 juni 2009 22:57 schreef ElisaB het volgende:
Mocht er nog iemand spuitjes nodig hebben: ik had net in de week dat mijn brave grote vriend overleed een doos van 150 stuks gekocht
oeps........ dat klinkt alsof je een aantal Fokkers naar de andere wereld wilt helpen, maar
da's niet zo bedoelt denk ik

Muis sterkte vannacht en morgen !!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')