abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70182290
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_70182369
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 22:49 schreef zhe-devilll het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_70182536
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 22:48 schreef Soury het volgende:

[..]

Ik vind het echt qru.. zelf als ik nu naar hem kijk met die kap op en het idee dat ie dat in zijn piemel heeft.
Zo ligt al twee uur met zijn kop in de waterbak. Beestje heeft pijn en nee zo ver ga ik dus echt niet (blaas leegdrukken)
[ afbeelding ]
De laatste keer (kerst) met blaas problemen was ie snel weer de oude. Maar goed hij drinkt iig dat is positief
Morgen update ik wel hoe ie is.. Nu is ie nog stoned iid
Ja dan breekt je hart wel ff als je 'm zo ziet. Maar zo doen ze na een narcose, en dat hij wel de intentie heeft om te drinken is een goed teken.
En natuurlijk ga je zelf niet drukken hij heeft al een katheter, had Gijs niet.

Morgen gaat het vast beter, en dan afwachten... ik ga er van uit dat het goedkomt met het witte monster.
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
pi_70182564
quote:
SPOILER
Not funny, zhe. En ongepast.
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
pi_70182658
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 22:57 schreef CartWOman het volgende:

[..]

Ja dan breekt je hart wel ff als je 'm zo ziet. Maar zo doen ze na een narcose, en dat hij wel de intentie heeft om te drinken is een goed teken.
En natuurlijk ga je zelf niet drukken hij heeft al een katheter, had Gijs niet.

Morgen gaat het vast beter, en dan afwachten... ik ga er van uit dat het goedkomt met het witte monster.
Ja een monster blijft het Hij slaapt nu op de waterbak , heb net een schone handoek onder hem gelegd die luier van de DA was redelijk doordrenkt.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_70182702
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 22:57 schreef CartWOman het volgende:

[..]

Not funny, zhe. En ongepast.
Ach dat is zo'n sneu figuur die een drain faked voor aandacht
pi_70182768
quote:
SPOILER
zum kotsen ditte
pi_70182769
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 23:01 schreef Soury het volgende:

[..]

Ach dat is zo'n sneu figuur die een drain faked voor aandacht
Ah, dé drain.
Ja, ik heb gelurkt.
pi_70182885
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 23:03 schreef CartWOman het volgende:

[..]

Ah, dé drain.
Ja, ik heb gelurkt.
Fok huiswerk
pi_70183400
quote:
Op maandag 8 juni 2009 17:26 schreef Sabsie het volgende:
Hoi TS,

wat vervelend zeg van je kater. Zeker nu hij zo veranderd is en lief is geworden. Heeft de dieren arts het volgende al een keer onderzocht?

Er zijn verschillende soorten blaasgruis. De belangrijkste twee soorten zijn:

Struviet: Struviet bestaat uit magnesium, ammonium en fosfaat. Deze wordt met name gezien bij jonge katten.

Calciumoxolaat. Deze vorm van blaasgruis wordt meer en meer gezien. Komt voornamelijk voor bij de oudere katten.

Om welke vorm van blaasgruis het gaat wordt vastgesteld door microscopisch onderzoek van de urine. In bijzondere gevallen wordt het gruis opgestuurd naar een laboratorium voor analyse.Het is belangrijk om vast te stellen om welk soort blaasgruis het gaat. Elk soort blaasgruis heeft zijn eigen manier van behandeling.

Mischien dat dat wat oplost?
hier staat dus 'in bijzondere gevallen wordt het gruis opgestuurd naar n lab' mijn ervaring is dat blaasgruis en blaasonsteking door de assistente kunnen worden vastgesteld , net als bij mensen. Als niet alle DA praktijken zijn uitgerust met de benodigde testtubes , zou ik zeker even proberen of je bij n andere dierenarts in de buurt wel terecht kan met enkel een plasje[op een kussen] . Gewoon zeggen dat je t zo zielig vind je kat in zo'n trommeltje te proppen...
uiteindelijk lukt altijd alles
pi_70183646
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 23:20 schreef eigendeegcookie het volgende:

[..]

hier staat dus 'in bijzondere gevallen wordt het gruis opgestuurd naar n lab' mijn ervaring is dat blaasgruis en blaasonsteking door de assistente kunnen worden vastgesteld , net als bij mensen. Als niet alle DA praktijken zijn uitgerust met de benodigde testtubes , zou ik zeker even proberen of je bij n andere dierenarts in de buurt wel terecht kan met enkel een plasje[op een kussen] . Gewoon zeggen dat je t zo zielig vind je kat in zo'n trommeltje te proppen...
Kan ook .. Heb ik nog gevraagd. Maar nu is niet de tijd omdat te doen. (bloed moet ook onderzocht worden). De urine en zelfs het bloed is al na enkele dagen dermate vergiftigd dat het beeld niet goed is om te onderzoeken. Hij moet dus eerst genezen nu. Maar het gruis laten onderzoeken is nieuw voor me. Neem dat mee a.s. maandag. Dank
pi_70184012
Ik begrijp niet waarom er niet allang is overgegaan/besloten tot penisamputatie, sorry
Ik ken heel veel katten die dit hebben ondergaan (helaas) en niet één heeft slechte ervaringen.

Sterkte ermee, het is vreselijk om te zien allemaal
pi_70184199
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 23:38 schreef Bluezz het volgende:
Ik begrijp niet waarom er niet allang is overgegaan/besloten tot penisamputatie, sorry
Ik ken heel veel katten die dit hebben ondergaan (helaas) en niet één heeft slechte ervaringen.

Ik had er nog nooit van gehoord.. Dit is ook mijn eerste kater (niet qua drank en niet de laatste) Plus dat ik zijn achtergrond niet ken. Heb hem twee jaar bijna .. Asielkat. BTW ik ga ze maandag bellen of ze meer weten, maar volgens mij niet. Hij heeft geen goed huis gehad tien jaar lang.
pi_70184335
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 23:38 schreef Bluezz het volgende:

Oh ennuh het blaas porbleem trad op in december verleden jaar, daarna niet meer wel ontlastings problemen maar het kan met elkaar te maken hebben. Anyway er is wel degelijk wat mis
pi_70184536
Godsamme Muis wat lullig...
ik had ook nooit van een penisamputatie gehoord, is dat niet hetzelfde als een kat laten castreren?
of is dat weer iets anders?

ik zou eigenlijk ook wel voor de amputatie kiezen denk ik zo snel mogelijk als je het toch doet,
zijn alle problemen misschien wel voorgoed opgelost, en heeft het beestje ook geen pijn meer,
dit is écht zielig ja.. als je zo die foto's kijkt.

Even goed nadenken dit weekend Muis, komt vast goed.
SPOILER
pi_70184736
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 23:54 schreef FANN het volgende:
Godsamme Muis wat lullig...
ik had ook nooit van een penisamputatie gehoord, is dat niet hetzelfde als een kat laten castreren?
of is dat weer iets anders?

ik zou eigenlijk ook wel voor de amputatie kiezen denk ik zo snel mogelijk als je het toch doet,
zijn alle problemen misschien wel voorgoed opgelost, en heeft het beestje ook geen pijn meer,
dit is écht zielig ja.. als je zo die foto's kijkt.

Even goed nadenken dit weekend Muis, komt vast goed.
SPOILER
Het gaat qua gevoel echt te ver.. Fann ik weet het niet ..
pi_70185072
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 00:00 schreef Soury het volgende:

[..]

Het gaat qua gevoel echt te ver.. Fann ik weet het niet ..
denk even na dit weekend...
als je er niet mee kunt leven moet je het niet doen denk ik, maar éérst even goed nadenken en
als ik hier de reacties lees van mensen die wel weten wat het is, kan het meevallen, maar
JIJ moet beslissen.

pi_70185830
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 00:11 schreef FANN het volgende:

[..]

denk even na dit weekend...
als je er niet mee kunt leven moet je het niet doen denk ik, maar éérst even goed nadenken en
als ik hier de reacties lees van mensen die wel weten wat het is, kan het meevallen, maar
JIJ moet beslissen.

Dat is het niet, dit weekend komt wel goed en waarschijnlijk weer een paar weken (maanden). Maar ff een checkup tussentijds Dan zie ik wel verder. Maar elke keer doe ik hem wat aan !! En hij is echt vreselijk NOT HAPPY NU !! Bedoel hoever ga je als mens tegenover je dier Bespreek dat maandag wel met de DA en het asiel
  zaterdag 20 juni 2009 @ 00:44:52 #144
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_70185985
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 22:17 schreef Soury het volgende:
Ja nu verlang ik zelfs naar een flinke plas pis op de vloer ... Het idee dat ie dat al weer een paar dagen niet kon doet mijn maag krimpen, de pijn enz...
Maar ook het katheter is rete zielig. Ik heb nog gevraagd wat te doen als dit weer gebeurd. En het antwoord was amputatie (penis) Ik weet niet of ik zo ver wil gaan
Schat, been there, done that; mijn kater is namelijk ook geamputeerd. Een verademing!

In mensenbeleving is het heul erg, maar voor de kat stelt het een stuk minder voor. Het puntje gaat eraf en that's it. En die malle kater van mij knapte er helemaal van op. Nooit meer blaasproblemen gehad (op een incidentele blaasontsteking na, want gevoelig bleef ie).

Echt... het stelt niet heel veel voor en lost het verstoppingsprobleem op. Het buisje dat er nu in zit is een stuk vervelender.
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  zaterdag 20 juni 2009 @ 00:50:45 #145
33954 ElisaB
pi_70186104
Ow ja... ik heb ook nog een blauwe maandag als DA-assistente gewerkt en geassisteerd bij een amputatie. Het was ook nog eens zo gebeurd.

Misschien wil je dit allemaal helemaal niet horen, maar ik voelde me destijds ook zo machteloos en bruut. Maar daags na de ingreep was ik zó blij (en kat ook). Hij is er uiteindelijk ruim 19 jaar mee geworden

pi_70186243
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 00:50 schreef ElisaB het volgende:
Ow ja... ik heb ook nog een blauwe maandag als DA-assistente gewerkt en geassisteerd bij een amputatie. Het was ook nog eens zo gebeurd.

Misschien wil je dit allemaal helemaal niet horen, maar ik voelde me destijds ook zo machteloos en bruut. Maar daags na de ingreep was ik zó blij (en kat ook). Hij is er uiteindelijk ruim 19 jaar mee geworden

[ afbeelding ]
Best raar maar ook cool dat ik dit soort verhalen lees. Blijkt nu ook dat Bounty toch wel een probleem heeft qua blaas al starte ik dit topic vanwegen ontlastings problemen. Daar kampt ie ook mee.
Ik schrok ervan (amputatie) en heel eerlijk als ik hem nu zie met katheter zit ie echt kut in zijn vel.
Kan me dat goed voorstellen, maar dat moet maar ff tot maandag. Maar ik baal er wel van (voor hem dan)
pi_70186286
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 00:50 schreef ElisaB het volgende:
[ afbeelding ]
Die lijkt op de kleine (Trees).. Die pesterig zijn poten op Bounty zijn kop plantte toen ie half dood in zijn mandje lag (vrouwen)
pi_70186368
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 23:44 schreef Soury het volgende:

Ik had er nog nooit van gehoord.. Dit is ook mijn eerste kater (niet qua drank en niet de laatste) Plus dat ik zijn achtergrond niet ken. Heb hem twee jaar bijna .. Asielkat. BTW ik ga ze maandag bellen of ze meer weten, maar volgens mij niet. Hij heeft geen goed huis gehad tien jaar lang.
Maar nu ben jij er, en je hebt het allerbeste met hem voor.
2nd opinion bij een andere dierenarts wil ook nog wel eens inzicht geven.
Maar eerst moet ie maar eens bijkomen van wat er nu weer allemaal met hem is gebeurt
Ik zou niet te lang 'aanklooien' dan maar een drastische maatregel. Stel het voor zou ik zeggen!!
pi_70186403
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 01:05 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Maar nu ben jij er, en je hebt het allerbeste met hem voor.
2nd opinion bij een andere dierenarts wil ook nog wel eens inzicht geven.
Maar eerst moet ie maar eens bijkomen van wat er nu weer allemaal met hem is gebeurt
Ik zou niet te lang 'aanklooien' dan maar een drastische maatregel. Stel het voor zou ik zeggen!!
Juist !!! Ik ben er voor hem
  zaterdag 20 juni 2009 @ 01:08:39 #150
33954 ElisaB
pi_70186425
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 00:58 schreef Soury het volgende:
Best raar maar ook cool dat ik dit soort verhalen lees. Blijkt nu ook dat Bounty toch wel een probleem heeft qua blaas al starte ik dit topic vanwegen ontlastings problemen. Daar kampt ie ook mee.
Ik schrok ervan (amputatie) en heel eerlijk als ik hem nu zie met katheter zit ie echt kut in zijn vel.
Kan me dat goed voorstellen, maar dat moet maar ff tot maandag. Maar ik baal er wel van (voor hem dan)
Tuurlijk is het balen. Het is enorm balen! Maar ik zou het zo weer doen. Grappig (nou ja) detail: Remie (zie pic) had op een gegeven moment ook problemen met zijn ontlasting. Dagelijks 2ml Laxatrac(t) en een snufje Isogel deden wonderen (als in: nooit meer last gehad).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')