abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69637151
Een goede vriendin van mij word echt al heel lang op school gepest.
Ze word gewoon in elkaar geslagen en getrapt, alleen doen ze dat als er niemand bij is, dus bijv. op de wc's.
Ze is al met hulp van mij naar haar mentor en teamleider gegaan maar die zeggen dat ze niks kunnen doen, dat ze maar moet hopen dat ze niet bij hun in de klas komt volgend jaar.
Dat vind ik al raar want de mentor en teamleider zijn er om oplossingen te zoeken, en niet een stom advies te geven, want nu gaat het pesten gewoon door.
Vandaag was het weer gebeurd, alleen liep er een leraar langs maar die deed niks.

Even voor de duidelijkheid, dit gebeurt elke dag, dat slaan en schoppen, ook bedreigen met een mes trouwens.
De leraren doen niks, wat ik heel raar vind, misschien durven ze niet.
Dat meisje zit nu echt in een dal en weet niet meer wat ze moet, ze zegt ook tegen mij, ik weet het niet meer, ik ben bang dat ze misschien zichzelf erge dingen gaat aandoen.

Iemand tips om het te laten stoppen plus dat de hele zaak inclusief het toedoen van de leraren aan het licht komt?
  dinsdag 2 juni 2009 @ 16:31:07 #2
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_69637212
Aangifte doen bij de politie.
Dan komt er neem ik aan wel een agent langs op school om eens te praten en misschien dat de leraren enzo dan een beetje op hun flikker krijgen want het is natuurlijk belachelijk dat dat gewoon onder hun neus gebeurt.
an urge to help mankind overcomes me
  dinsdag 2 juni 2009 @ 16:31:25 #3
181657 LordNemephis
computer says no
pi_69637218
Aangifte bij de politie doen. Kan de school meteen uitleggen waarom ze geen actie ondernemen.
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.
  dinsdag 2 juni 2009 @ 16:31:53 #4
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_69637232
aangifte doen
Op woensdag 26 mei 2010 18:00 schreef Darkestrah het volgende:
Ik heb van horen zeggen dat genakt een behoorlijk goede keus is. Wat heb je te verliezen?
pi_69637283
Ga eens met een andere docent praten (iemand waar je les van krijgt en die je vertrouwt).
Verder heeft je school als het goed is ook een vertrouwenspersoon, hier kun je ook altijd terecht met dit soort problemen. Hopelijk lost iemand anders dan je mentor of teamleider het probleem wel op.

Sterkte er mee!
  dinsdag 2 juni 2009 @ 16:36:17 #6
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_69637377
Je kan er niets tegen doen behalve de terroristen terugterroriseren. Je kan wel aangifte doen bij leraren of politie, maar wat gaan die doen dan? Minderjarigen opsluiten? Ze pakken je vriendin gewoon dubbel hard aan om haar haar mond te laten houden.

Fight or flee, life is a bitch and she ain't pretty.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_69637405
Wat zijn het voor types, die dit aanrichten?

En wat dragen ze aan voor oorzaak, voor dit terreur?
pi_69637502
De leerlingen die haar dit aandoen zijn 2 meisjes, misschien meer, eentje heeft altijd een mes op zak, zitten bij haar in de klas, nogal brutaal en denken dat ze de baas over haar zijn.
pi_69637584
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 16:39 schreef master111 het volgende:
De leerlingen die haar dit aandoen zijn 2 meisjes, misschien meer, eentje heeft altijd een mes op zak, zitten bij haar in de klas, nogal brutaal en denken dat ze de baas over haar zijn.
Hoe oud?

Gothics, kampers, gabbers? Achterstandswijk?
  dinsdag 2 juni 2009 @ 16:43:33 #10
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_69637615
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 16:39 schreef master111 het volgende:
als ze altijd een mes op zak heeft doet de schoolleiding daar niks aan?

ABSOLUUT melden bij de politie.
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
  dinsdag 2 juni 2009 @ 16:44:36 #11
56621 Houzer
Vuyge pusherman
pi_69637643
Terugvechten.
Enige oplossing, is gewoon keihard degene met dat mes op dr muil rammen en voorlopig niet meer stoppen met rammen.
ik ben de jager met de pet.
pi_69637656
!5 jaar oud, ik weet niet tot welke groep ze horen, maar aan hun kleding te zien zijn het voor mij gewoon normale mensen, geen gothic, gabber enz.
Ze hebben (volgens mij) niet de laatste mode, maar gewoon dingen die er altijd wel zijn, die altijd kunnen
  dinsdag 2 juni 2009 @ 16:45:13 #13
41606 Misanthroopia
Consequences Schmonsequences!
pi_69637664
Ik zou hiermee gelijk de pers opzoeken. Niet wachten op de school, niet wachten op politie, dat duurt weken of misschien wel maanden voor er een 'nieuw beleid' wordt opgezet tegen pesten waar je toch helemaal geen flikker aan hebt. Dat geschop en gepest gaat toch wel door.

Van tevoren even de school inlichten dat je naar de pers stapt, misschien dat ze dan daadwerkelijk direct stappen gaan ondernemen. Doen dan ze dat niet dan moeten ze maar voelen.
"Do you like apples? I SAID: DO YOU LIKE APPLES?? HOW D'YA LIKE_THEM_APPLES!!"
pi_69637787
Morgen gaat een goede vriendin van haar naar een leraar en vragen od die het kan oplossen.
Tegelijk met dat wil ik naar de vertrouwens persoon van school gaan en het verhaal vertellen.
Zal ik dat doen of niet?
pi_69637801
tsjonge jonge wat een slapjanussen die klote leraren. En dan kijken ze allemaal zo geschokt als er weer eens iemand breekt en met een pistool de school in gaat om al die eikels af te knallen. En daarna geven ze geweldadige spelletjes de schuld

Ik zou idd dan maar aangifte doen bij de politie van mishandeling en bedreiging. Liefst nog wat foto's maken van blauwe plekken etc.
  dinsdag 2 juni 2009 @ 16:51:06 #16
41606 Misanthroopia
Consequences Schmonsequences!
pi_69637844
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 16:49 schreef master111 het volgende:
Morgen gaat een goede vriendin van haar naar een leraar en vragen od die het kan oplossen.
Tegelijk met dat wil ik naar de vertrouwens persoon van school gaan en het verhaal vertellen.
Zal ik dat doen of niet?
Absoluut, zeker even doen.
"Do you like apples? I SAID: DO YOU LIKE APPLES?? HOW D'YA LIKE_THEM_APPLES!!"
  dinsdag 2 juni 2009 @ 16:57:46 #17
56621 Houzer
Vuyge pusherman
pi_69638041
Weten haar ouders van het hele geval?

Het klinkt alijtd moeilijk maar de ouders moeten zeker ingelicht worden.
ik ben de jager met de pet.
pi_69638074
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 16:51 schreef Misanthroopia het volgende:

[..]

Absoluut, zeker even doen.
Ik kan me niet voorstellen dat je het NOG erger maakt dan dit....
  dinsdag 2 juni 2009 @ 17:14:23 #19
10954 Vampier
SoCal FTW
pi_69638559
Is dit op een school in Veghel? Die hadden ook altijd een handje van 'negeren het gaat wel over' totdat er mensen het ziekenhuis in gingen.... toen werd er nogmaals verteld 'niet tegen de politie vertellen of anders'
Free people own guns! Slaves do not!
pi_69638567
Gewoon voor het meisje opkomen..

Een hamer / mes pakken en de meisjes na schooltijd op wachten en goed laten schrikken zodat ze er echt mee ophouden, en mochten ze nog ermee doorgaan gewoon de strijd aangaan
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Vis een optie? dinsdag 2 juni 2009 @ 17:17:57 #21
70532 loveli
N
pi_69638680
Onderwijsinspectie inlichten? Weigeren hier iets aan te doen moet m.i. worden bestraft. En aangifte doen van bedreiging!
crap in = crap out
pi_69638724
Fight fire with fire, paar lessen kickboksen laten nemen en flink in elkaar trappen. Leraren of schoolleiding kan dit niet stoppen. Maar erg triest dat ze niets proberen .
  dinsdag 2 juni 2009 @ 17:20:24 #23
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_69638752
Misschien het beste wanneer ze naar een andere school gaat waar wel wordt opgetreden tegen zoiets. Het is misschien principieel niet helemaal juist maar wel de gemakkelijkste weg denk ik.

Maar wanneer haar ouders die school (nadat ze weg is) nog even publiekelijk door het slijk kunnen trekken en die daders ook nog even richting de politie kunnen krijgen is dat wel een goede bijzaak.
  dinsdag 2 juni 2009 @ 17:27:36 #24
163216 bioloogje
Meneer Bioloogje voor jou!
pi_69638977
Tijd voor een FOK! knokploegje zou ik zeggen.
  dinsdag 2 juni 2009 @ 17:43:07 #25
44649 beelz
Maar dat is het punt niet
pi_69639402
-edit-

[ Bericht 96% gewijzigd door Mordreth op 02-06-2009 18:18:40 (normaal doen) ]
Besef Regulier!
Trouble spelling diarrhoea? There's always the Ronseal standby of 'dire-rear'.
pi_69639995
Aangifte en een gesprek aanvragen op school met school en de buurtregisseur.
  dinsdag 2 juni 2009 @ 18:06:53 #27
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_69640110
Aangifte tegen de hoeren.

Civiele zaak tegen de school wegens onrechtmatige daad.

Pauw pauw je hebt het van mij de INTERNETADVISEUR.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  dinsdag 2 juni 2009 @ 18:14:45 #28
181657 LordNemephis
computer says no
pi_69640358
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 16:57 schreef Houzer het volgende:
Weten haar ouders van het hele geval?

Het klinkt alijtd moeilijk maar de ouders moeten zeker ingelicht worden.
Ouders moeten sowieso weten wat er speelt, als ze dat nog niet weten.
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.
  dinsdag 2 juni 2009 @ 21:06:27 #29
10954 Vampier
SoCal FTW
pi_69647010
altijd schrifelijk een klacht indienen... kunnen ze het niet ontkennen.

Een schoot moet een veilige plek zijn, de ouders moeten wat mee pro-acvtief zijn om dit te geval aan te kaarten

[ Bericht 46% gewijzigd door Vampier op 02-06-2009 21:12:16 ]
Free people own guns! Slaves do not!
pi_69665620
Als klagen en hulp vragen niet helpt, koop dan een boksbeugeltje voor een paar euro sla die ene meid met het mes op der neus en vervolgens een paar keer op beide ogen. Dan ziet dat mishandelde meisje haar in iedergeval voorlopig niet meer terug.

Als je gezeik krijgt pleur dan dat boksbeugeltje weg en verklaar het op zelfverdediging (als zij dus een mes altijd bij der heeft)

Of het wijs is weet ik niet maar ze weet dan in iedergeval hoe het is om een keer in elkaar gebeukt te worden.
pi_69665759
Hoe is het bij die leerkracht afgelopen waarbij ze hulp zocht ?
Liefde is niet te koop, maar toch het kostbaarste wat er is...
pi_69665861
Aangifte doen, ook tegen de leraren, het zou een veilige plek moeten zijn.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_69666223
Ik denk dat je vriendin dit uiteindelijk zelf zal moeten oplossen. Pesters zoeken iemand waar ze baas over kunnen zijn, het is dus aan je vriendin om voor zichzelf op te komen. Anderen kunnen dit niet voor haar doen. Ik wil trouwens niet goedpraten wat die leraren doen, die zijn idioot passief en zouden zich er veel meer mee moeten bemoeien. Maar je vriendin moet echt leren om haar mannetje te staan tegenover dit soort debiele wijven.
Ik denk dat dit
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 17:19 schreef Asgard het volgende:
Fight fire with fire, paar lessen kickboksen laten nemen en flink in elkaar trappen.
nog niet eens zo'n slecht idee is.
Tyler: Could be worse. A woman could cut off your penis while you're asleep and toss it out the window of a moving car
Jack: There's always that.
  woensdag 3 juni 2009 @ 15:50:35 #34
153954 NZYM
Genosha Records
pi_69668069
Je topictitel, is ook gelijk je antwoord.
Waarom makkelijk doen als je moeilijk bent?
pi_69668404
Dit lijkt wel erg veel op het verhaal wat je in dit topic plaatste: altijd krijg ik de schuld
Is het nou zo dat jij en die vriendin allebei zoveel gespest worden? Is het door hetzelfde groepje?
Ik snap het nu namelijk even niet meer...
  woensdag 3 juni 2009 @ 20:08:09 #36
100521 Krizzol
Whoaaah Ondertitel
pi_69676992
Pesten op school word echt nooit opgelost, 10 jaar geleden niet, nu ook niet.
Ik ben onderhand twintig, mijn beste vriendin is van de basisschool tot aan de eerste gepest
over alles, luizen, haar lengte, alles werd aangehaald.
Leraren stonden erbij en keken ernaar.
Dappere dodo´s.
Whoaaah
pi_69678530
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 15:57 schreef Chickiewickie het volgende:
Dit lijkt wel erg veel op het verhaal wat je in dit topic plaatste: altijd krijg ik de schuld
Is het nou zo dat jij en die vriendin allebei zoveel gespest worden? Is het door hetzelfde groepje?
Ik snap het nu namelijk even niet meer...
Nee hoor, ik was nog vergeten daar te posten hoe het verder is gegaan, dat ga ik zo ff doen, maar het is bij mij allemaal goed gekomen.

Het meisje heb ik vandaag niet meer kunnen spreken, dus dat word dan wachten op morgen, ik ben zelf niet naar de vertrouwings persoon gegaan omdat ik eerst wou afwachten wat die andere leraar zou doen.
Ik heb trouwens een van de pesters op msn en die is regelmatig online, dus zou ik met haar praten over het pesten?
pi_69680839
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 17:20 schreef Hexagon het volgende:
Misschien het beste wanneer ze naar een andere school gaat waar wel wordt opgetreden tegen zoiets. Het is misschien principieel niet helemaal juist maar wel de gemakkelijkste weg denk ik.

Mee eens. Ik herken het verhaal van TS wel. Ik werd in de eerste van de middelbare school ook ontzettend gepest, wat bij mij resulteerde in veel gespijbel. Toen ik daarvoor op het matje werd geroepen heb ik maar verteld hoe het zat. Dat werd ook maar weggewuifd en niks mee gedaan. Laatste maanden van dat jaar ook niet meer naar school gegaan en toen fijn naar een nieuwe school gegaan het volgende schooljaar en het daar ontzettend naar mijn zin gehad .

Aan principes heb je op die leeftijd nog niks en moet je gewoon in eerste instantie naar een oplossing zoeken die voor haarzelf nu het beste is. Ik zou dus ook zeggen: wegwezen daar. Ookal stopt het gepest op wat voor manier dan ook, de kans dat ze daar nog een leuke schooltijd gaat hebben is hierdoor erg klein.
pi_69681527
Heel vervelend voor je vriendin. Vervelend ook dat die mentor en teamleider er zo laks in lijken te zijn. Maar zo te lezen is je vriendin zelf ook passief en dat kan ze in elk geval veranderen.

Bedenk bijvoorbeeld dat pesten op een middelbare school minder in de gaten loopt dan op een basisschool, waar je de hele dag met elkaar in 1 lokaal zit met dezelfde leerkracht. Op een middelbare school ziet elke leraar een klas hooguit 1 lesuur per dag, en als iemand dan iets vervelends doet bij je vriendin terwijl de leraar met zijn rug naar het bord staat, en je vriendin protesteert niet richting de daders en zegt niks tegen de leraar, dan zal hem veel ontgaan. Het gaat vaak zo geniepig. Zelfs als je weet dat een leerling wordt gepest, kun je niet elke trap onder de tafel zien gebeuren. Zij zal het dus zelf moeten aangeven op het moment dat het gebeurt.

Zo ook in de gangen: een leraar passeert voortdurend groepjes stoeiende leerlingen. Hij kan niet ruiken dat het in het ene geval een stoeipartij betreft en in het andere geval geduw van pesters. Geef het dus aan! Maak het duidelijk! Allereerst bij de pesters (en hoe bruut je daarin wilt zijn moet ieder maar voor zichzelf uitmaken) en als dat niets uithaalt, bij de mentor, teamleider en/of vertrouwenspersoon. En dan het liefst concrete gevallen, direct wanneer ze gebeuren. Een algemeen "ik word gepest" komt namelijk ook weleens van iemand die gewoon van haar klasgenoten haar zin niet krijgt. Wees dus concreet en duidelijk, zodat duidelijk wordt dat het niet zomaar om wat kleine ruzietjes gaat.

Dan doe je er in elk geval zelf iets mee, dat is stap 1. En pakt dan verder op de hele school niemand anders het op, dan zou ik zeker stennis schoppen en een andere school zoeken. Maar voordat je zo ver gaat, moet je ze eerst de kans geven het op te pakken, bijvoorbeeld met bovenstaande tips. Sterkte ermee!
  donderdag 4 juni 2009 @ 02:41:54 #40
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_69689403
Leraren, schoolleiding etc doen nooit iets, dus als je gepest wordt moet je dat zelf oplossen. En de beste manier om dat op te lossen is door geweld te gebruiken. Zorg dat je de weg naar huis weet van dat meisje, en wacht haar dan een keertje op. Hoe ver je gaat is jouw zaak, maar zorg ervoor dat het hard genoeg is om het pesten te laten stoppen.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  donderdag 4 juni 2009 @ 04:56:34 #41
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_69689635
Het is net zoiets als pesten en trollen op fok. Er is geen oplossing voor.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_69710241
Vandaag heb ik haar weer gesproken.
Ze was tijdens Nederlands getrapt, en de leraar voelde zich schuldig omdat hij niets deed, maar hij begreep het wel alleen hij snapte niet dat er niets gedaan werd.

Een vriendin van haar was naar een leraar gestapt, die is naar de teamleider gegaan maar ze weet nog niet of die iets gaat doen.
Maar het stomme is dat die vriendin van haar het tegen de pesters heeft gezegd.

Dus het is nu hopen dat de teamleider nu wel iets doet.
pi_69710319
Nouja, stom, stom, die vriendin van haar doet tenminste iets.
  donderdag 4 juni 2009 @ 18:42:19 #44
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_69710365
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 18:37 schreef master111 het volgende:
Vandaag heb ik haar weer gesproken.
Ze was tijdens Nederlands getrapt, en de leraar voelde zich schuldig omdat hij niets deed, maar hij begreep het wel alleen hij snapte niet dat er niets gedaan werd.

Een vriendin van haar was naar een leraar gestapt, die is naar de teamleider gegaan maar ze weet nog niet of die iets gaat doen.
Maar het stomme is dat die vriendin van haar het tegen de pesters heeft gezegd.

Dus het is nu hopen dat de teamleider nu wel iets doet.
Als de teamleider binnen 3 dagen niets gedaan heeft, mep dat wijf dan zelf helemaal in elkaar!!
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_69710481
Als 1 op 1 blote vuist en ze keihard de schedel inbashen uitgesloten is... aangifte doen van mishandeling en paar getuigen regelen?
pi_69711076
Echt absurd dat de school geen actie onderneemt, kan dat niet vatten.
Anders wil ik ook wel even een boos telefoontje plegen, want dit hoort niet.
pi_69711215
Wat is de reden dat ze gepest wordt?

- dik
- lelijk
- rood haar
- bril

Of een combinatie misschien!?
  donderdag 4 juni 2009 @ 19:12:53 #48
236066 Koen465
Jagged Alliance 2
pi_69711335
Ga naar www.helpdesk.nl met haar.
Vet spel
pi_69713379
Ga naar een vertrouwenspersoon, doe aangifte bij de politie of maak tenminste een melding (dan doen ze er nog niks mee, maar mocht er onverhoopt iets met je vriendin gebeuren dan zijn ze wel op de hoogte van de problemen) en kijk of je ergens 'hogerop' een melding kan maken van het gedrag van de mentor en leerkrachten, bijv. een overkoepelende organisatie van de school.
Sanity is (not) statistical
  donderdag 4 juni 2009 @ 20:20:05 #50
39114 Angst
CorticotropinReleasingHormon
pi_69713898
een tip als je naar een andere school wil, is dit wel het moment, dan kan je relaxed aan het begin van het volgend schooljaar beginnen....

Daarbij moet de school wat doen, vertrouwenspersoon is in elk geval een tip en schakel ouders in dat wil soms ook helpen in het serieus nemen van het geval!
en laat het haar (ja dat werkt beter, dan als andere dat doen) aan zoveel mogelijk docenten vertellen....

Docenten willen weleens opkomen voor hun leerlingen tegen andere collega's in.
In theorie vind ik iedereen aardig!
<a href="http://img170.exs.cx/img170/7325/img90181an.jpg" rel="nofollow" target="_blank">check mijn schilderij!</a>
Jagermaster alleen als ie bloed en bloedheet is!
pi_69721485
Wat achterlijk zeg... Maar wel bekend. Vroeger werd ik ook weleens gepest op school, idd veel gepraat met die leraren enzo, maar dat helpt voor geen meter. Ze mogen weleens wat actie ondernemen, want pesten gaat gewoon veels te ver tegenwoordig. Ben nu al zorgen aan het maken over mijn eigen kinderen voor later, hoe het later zou zijn.
pi_69721714
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 16:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Je kan er niets tegen doen behalve de terroristen terugterroriseren.
Fight or flee, life is a bitch and she ain't pretty.
idd en beste oplossing!
75 topics = FIN
  donderdag 4 juni 2009 @ 23:52:13 #53
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_69723854
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 23:03 schreef Ernemmertje het volgende:
Ben nu al zorgen aan het maken over mijn eigen kinderen voor later, hoe het later zou zijn.
Leer ze voor zichzelf op te komen, en leer ze dat als ze gepest worden dat ze dan gerust een tik mogen uitdelen om dat te stoppen. Fysiek geweld is het enige dat helpt tegen langdurige pesterijen. Zorg dat ze bang voor je zijn, dan stopt het pesten vanzelf.
Een gedicht over Maanvis
pi_69741926
Vandaag hebben ze haar niks aangedaan, waarom geen idee.
De teamleider heeft nog steeds niks gedaan.

En als ze haar slaan en schoppen durft ze niks terug te doen omdat ze bang is dat ze geschorst word.
  Vis een optie? vrijdag 5 juni 2009 @ 16:44:19 #55
70532 loveli
N
pi_69744139
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 15:44 schreef master111 het volgende:
En als ze haar slaan en schoppen durft ze niks terug te doen omdat ze bang is dat ze geschorst word.
Als de pesters na slaan en schoppen niet geschorst worden, dan vraag ik me af waarom zij er wel bang voor is.
crap in = crap out
  vrijdag 5 juni 2009 @ 17:18:15 #56
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_69745251
quote:
Teamleider weet toch van het pesten.. dan kan je best hard maken dat je het daarom gedaan hebt .
Een gedicht over Maanvis
pi_69749606
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 16:44 schreef loveli het volgende:
Als de pesters na slaan en schoppen niet geschorst worden, dan vraag ik me af waarom zij er wel bang voor is.
Het lijkt me inderdaad behoorlijk onwaarschijnlijk dat ze geschorst zou worden als ze iets terugdoet (tenzij ze echt buitenproportioneel geweld gaat gebruiken).

Even advocaat van de duivel spelend: ik lees hier de passieve zin "het wordt niet opgelost", ik lees dat een ANDER voor haar naar een leraar is gestapt en die leraar weer naar de teamleider, ik lees een tamelijk ongeloofwaardig excuus waarom ze niet iets terugdoet tegen de pesters....kortom ik zie van haarzelf uit weinig actie om het probleem op te lossen. Wil dit meisje niet gewoon graag kunnen (blijven) zeggen dat de wereld (zowel pesters als schoolleiding) haar vanalles aandoet?

Ik ken 'r niet he, en de precieze situatie ook niet, maar puur afgaand op de informatie uit dit topic begin ik me dat af te vragen.
pi_69866628
Vandaag was het weer raak, maar nu kwam iemand uit de klas voor haar op en die heeft een van de pesters geslagen.
Een van de pesters heeft nu een viekrant rooster, dat houd in dat je nog wel gewone les blijft volgen maar dan tot 5 uur op school blijft.
Ze kan dus nog steeds van alles doen.
En dat meisje schrikt echt niet van de straf die ze nu heeft gekregen.
pi_69866874
Wie kwam voor haar op dan? Mischien kan je een front vormen.
pi_69868028
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 16:31 schreef Batsiaan het volgende:
Wie kwam voor haar op dan? Mischien kan je een front vormen.
Een meisje uit haar klas kwam voor haar op.
  dinsdag 9 juni 2009 @ 17:03:16 #61
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_69868176
Je weet wel precies te beschrijven wat er allemaal gebeurd is, gaat het echt niet over jezelf? Dat is ook zo plotseling opgelost.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_69868592
Meerdere opties:

- Aangifte doen is verstandig maar sluit een andere optie uit
- Groepje bijeen roepen en die kneuzen eens heel hard de les lezen
- Pers verhaal lijkt mij een goede maar niet voordat de school uit jouw mond is ingelicht

Trouwens weten haar ouders van het gepest en mishandel?
pi_69868653
Is er trouwens geen kerel in de buurt die verbaal genoeg is om die wijven eens even de les te lezen en mochten ze hem gaan trappen ze eens een flinke kaakklapper te verkopen?
pi_69868681
Vind je het nu niet eens tijd worden om écht actie te ondernemen? Dat afwachten helpt natuurlijk voor geen meter.
Cool story, Hansel.
pi_69868692
Ouders opbellen van de daders is trouwens ook een hele goede. Vertel ze maar hoe het slachtoffer psychisch naar de tering gaat van wat ze hun dochter geleerd hebben.
  dinsdag 9 juni 2009 @ 17:33:32 #66
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_69869255
ik zeg het nogmaals: Sla of schop dat wijf!! Fysiek geweld is het enige dat werkt tegen pesten!
Een gedicht over Maanvis
  dinsdag 9 juni 2009 @ 17:51:31 #67
132191 -jos-
Money=Power
pi_69869794
Lastig, ik zou ook zeggen geef gewoon een keer, gewoon EEN keer, een keiharde klap terug. Meestal houden ze dan wel op. Maar ja meestal heb je daar heel veel moed voor nodig en zeker gezien de bedreigers een mes hebben is dat vrij lastig.

Ik zou toch nog een keer naar de schoolleiding stappen (desnoods directeur aanspreken), en anders aangifte doen van bedreiging en mishandeling.
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
  dinsdag 9 juni 2009 @ 19:31:11 #68
230721 The.Apple
Future, Vision, Respect, Life
pi_69873049
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 17:33 schreef Maanvis het volgende:
ik zeg het nogmaals: Sla of schop dat wijf!! Fysiek geweld is het enige dat werkt tegen pesten!
Jamer maar waar,

Geweld werkt het snelt en effectiefs.....

1x een gebroken neus en klaar.
Here's to the crazy ones, the misfits, the rebels,....... Arrrcchhh kijk em zelf maar
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=SQFIsfQKBuU[/youtube]
pi_69873094
Hoe oud is die vriendin van TS dan?
pi_69876927
Het gaat echt niet over mezelf, ze is 15 jaar.
pi_69877215
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 21:21 schreef master111 het volgende:
Het gaat echt niet over mezelf, ze is 15 jaar.
En sinds wanneer is dat gedonder al aan de gang? Wil je zeggen dat dit echt dagelijks gebeurt?
  dinsdag 9 juni 2009 @ 21:36:05 #72
154407 Rucky
Al prutsende wordt men wijs.
pi_69877518
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 20:20 schreef Angst het volgende:
een tip als je naar een andere school wil, is dit wel het moment, dan kan je relaxed aan het begin van het volgend schooljaar beginnen....
een tip
Het is de beste die geopperd wordt.
Lekker nu een andere school zoeken en je examen halen.
Op zaterdag 14 april 2012 23:50 schreef innepin het volgende: Rucky en Merlijn zijn tof.
Op donderdag 21 juni 2012 00:22 schreef Papabear het volgende: We kennen elkaar, daten elkaar, doen elkaar en helpen elkaar. FHF O+
Op vrijdag 17 december 2010 13:58 schreef smegmanus het volgende: FOK!kers, hard van buiten. Zacht van binnen 8-)
pi_69877557
Dat is toch voor één jaar niet de moeite? Je laat je toch niet wegjagen door een stel randdebielen.
pi_70070403
Ik praat nu al een paar dagen met een van de pesters over het pesten.
Het slaan en trappen is gestopt omdat ze daarmee nu snapt dat dat geen nut heeft, dat ze daarmee alleen verder in de shit komt.
Alleen degene die gepest word wil er per se iemand bij hebben om het uit te praten, want ze is bang dat ze haar weer wat aandoen, terwijl dat niet zo is:
letterlijke tekst van msn gesprek:
als ik praat met haar Zonder iemand erbij zal ik heus wel luisteren en haar niks aandoen hoor
dat meen ik seriuos
kijk ik vind het juist NIET fijn als er een leraar bij is want die zitte al teveel op mij
en die gaan zich ermee bemoeien

En de oorzaak van het pesten is een misverstand, het slachtoffer dacht dat de iemand haar vriendin wou afpakken, maar dat is niet zo, en daardoor is er ruzie ontstaan die uit de hand is gelopen.
pi_70070494
welke school is het ik stuur wel even iemand langs
Jusqu'ici tout va bien...
pi_70072408
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 19:43 schreef Manono het volgende:
welke school is het ik stuur wel even iemand langs
mooi, vreedzaam opgelost

[ Bericht 11% gewijzigd door Manono op 17-06-2009 12:28:25 ]
pi_70073046
quote:
Vandaag hebben ze haar niks aangedaan, waarom geen idee.
De teamleider heeft nog steeds niks gedaan.

nou, als ze dan geschorst wordt is ze toch mooi voor die tijd ff van het gezeik af! en als ze mot krijgt met haar ouders erover is dat een mooie gelegenheid om uit te leggen dat het zo iig niet verder kan gaan.

wat iedereen al zegt: niemand kan haar helpen behalve zijzelf. het is allemaal hardstikke oneerlijk want zij is degene die gepest wordt, maar zo werkt zoiets nu eenmaal. ik heb het zelf gehad op de lagere school en mavo. tot ik het ergens op de mavo helemaal zat was en die tyfusteven verrot heb gescholden pal voor een docent. heh! ik ging zo tekeer dat die slaplul er niet tussen kwam en het was in een keer afgelopen. klaar. geen gepest meer.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_70103870
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 19:40 schreef master111 het volgende:
Ik praat nu al een paar dagen met een van de pesters over het pesten.
Het slaan en trappen is gestopt omdat ze daarmee nu snapt dat dat geen nut heeft, dat ze daarmee alleen verder in de shit komt.
Alleen degene die gepest word wil er per se iemand bij hebben om het uit te praten, want ze is bang dat ze haar weer wat aandoen, terwijl dat niet zo is:
letterlijke tekst van msn gesprek:
als ik praat met haar Zonder iemand erbij zal ik heus wel luisteren en haar niks aandoen hoor
dat meen ik seriuos
kijk ik vind het juist NIET fijn als er een leraar bij is want die zitte al teveel op mij
en die gaan zich ermee bemoeien

En de oorzaak van het pesten is een misverstand, het slachtoffer dacht dat de iemand haar vriendin wou afpakken, maar dat is niet zo, en daardoor is er ruzie ontstaan die uit de hand is gelopen.

Serieus hoor, "haar vriendin afpakken". Ik neem aan dat die vriendin een eigen mond en pootjes heeft, het is geen bezit zoals een voetbal.
Sanity is (not) statistical
  vrijdag 19 juni 2009 @ 05:29:23 #79
230721 The.Apple
pi_70155089
quote:
WTF is dat voor persoon....
Je laat je dus mishandelen en KIEST ervoor je zelf niet te verdedigen....tja dan snap ik wel waarom ze gepest wordt.

ze kan en/of WIL er niets aan doen.
en ik gok jammer genoeg op wil.... dan is de drempel tot tegen maatregelen nog niet bereikt.... en moet ze ook niet zeuren.
Here's to the crazy ones, the misfits, the rebels,....... Arrrcchhh kijk em zelf maar
pi_70155110
joh niet iedereen is meteen zo stoer als jij bent geboren weet je?
  vrijdag 19 juni 2009 @ 05:41:24 #81
230721 The.Apple
pi_70155112
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 05:38 schreef Manono het volgende:
joh niet iedereen is meteen zo stoer als jij bent geboren weet je?
Hoezo stroer....

Ze KIEST ervoor met als motivatie dat ze bang is om geschorst te worden, dat zou dan betekenen dat
haar keus niet is vanwege dat ze het kan of durft maar de gevolgen die dat met zich mee kan brengen....

een risico dat iedere keer dat zij klappen/schoppen etc krijgt genomen wordt door de pesters en die zitten er nog wel op school....klinkt dus als een HEEL HEEL zwak excuss.
pi_70193448
Weetje ik het is allemaal leuk hoor het advies om naar een leraar te gaan of vertrouwenspersoon, hell zelfs de politie. Alleen jammer dat het in het merendeel van de gevallen totaal niet werkt en vaak zelfs een averechts effect heeft. Ik ben 4 jaar lang helemaal dood gepest en de leraren stonden erbij en keken ernaar. Sterker nog 1 leraar vond het af en toe leuk om ook zeer lullige opmerkingen te maken dit tot groot genoegen van mijn pesters.

Ik zal zeggen wat mij heeft geholpen, ik heb voor een totaal andere school gekozen dan mijn klasgenoten, en toen ze mij alsnog kwamen lastigvallen in mijn zomervakantie heb ik simpelweg buiten proportioneel veel geweld gebruikt, hij (zogenaamde leider van de groep) moest huilend worden weggedragen door zijn vrienden. Daarna hebben ze me niet meer opgezocht om te pesten. Uiteraard raad ik haar niet aan om dit te doen, maar bij mij werkte het erg goed.

[ Bericht 0% gewijzigd door ArcticBlizzard op 20-06-2009 13:58:09 ]
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
  zaterdag 20 juni 2009 @ 13:53:35 #83
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_70193669
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 13:44 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Ik zal zeggen wat mij heeft geholpen, ik heb voor een totaal andere school gekozen dan mijn klasgenoten, en toen ze me kwamen lastigvallen in mijn zomervakantie heb ik simpelweg buiten proportioneel veel geweld gebruikt, hij (zogenaamde leider van de groep) moest huilend worden weggedragen door zijn vrienden. Daarna hebben ze me niet meer opgezocht om te pesten. Uiteraard raad ik haar niet aan om dit te doen, maar bij mij werkte het erg goed.
Mbt dat geweld, dat is precies wat ik ook gedaan heb. De leider van de 'groep' helemaal in elkaar geslagen toen ik 'm alleen had opgezocht. Daarom adviseer ik ook iedereen die gepest wordt om geweld te gebruiken. Dat lost het altijd op. Naar de leraar gaan heeft geen enkele zin want die kan het niet oplossen.
Een gedicht over Maanvis
pi_70199250
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 05:41 schreef The.Apple het volgende:

[..]

Hoezo stroer....

Ze KIEST ervoor met als motivatie dat ze bang is om geschorst te worden, dat zou dan betekenen dat
haar keus niet is vanwege dat ze het kan of durft maar de gevolgen die dat met zich mee kan brengen....

een risico dat iedere keer dat zij klappen/schoppen etc krijgt genomen wordt door de pesters en die zitten er nog wel op school....klinkt dus als een HEEL HEEL zwak excuss.
Een lange tijd (of misschien jarenlang) geschopt en geslagen worden doet veel met iemand. Zeker als er mensen in de buurt zijn zoals andere klasgenoten, leraren e.d. die het allemaal zien gebeuren en niets doen om het stoppen onder het mom dat je er zelf om vraagt door je karakter c.q. houding kan iemand totaal kapot maken. Je leert op deze manier dat andere mensen dus blijkbaar het recht hebben om je te slaan/schoppen om wie jij als persoon bent. Natuurlijk is ze bang om geschorst te worden. Er wordt haar al een hele lange tijd geleerd dat het normaal is om haar te mishandelen, dat ze er zelf om vraagt. Voor jezelf opkomen en iets terug doen zal dan ook wel tegen haar werken, denkt ze dan. Iedereen zal het toch voor de pesters opnemen. Dat gebeurt immers al een hele tijd dus waarom nu niet?

Pesten doet veel met iemand. Het slachtoffer staat er alleen voor, de pesters kunnen hun gang gaan en de meelopers staan erbij en kijken er naar. Bovenstaande reactie geeft iemand nog eens een flinke trap na. Denk na voordat je zulke uitspraken doet. Niemand vraagt erom om gepest te worden en er is ook geen enkele reden te noemen waarom het terecht zou zijn om iemand zo te mishandelen, want dat is wat er gebeurt.
Pesten is de enige legale manier van mishandelen waar geen consequenties voor de dader aan zit en waar het slachtoffer levenslang klachten aan kan overhouden.
  zaterdag 20 juni 2009 @ 20:49:32 #85
230721 The.Apple
pi_70205199
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 17:29 schreef cat2 het volgende:

[..]

Een lange tijd (of misschien jarenlang) geschopt en geslagen worden doet veel met iemand. Zeker als er mensen in de buurt zijn zoals andere klasgenoten, leraren e.d. die het allemaal zien gebeuren en niets doen om het stoppen onder het mom dat je er zelf om vraagt door je karakter c.q. houding kan iemand totaal kapot maken. Je leert op deze manier dat andere mensen dus blijkbaar het recht hebben om je te slaan/schoppen om wie jij als persoon bent. Natuurlijk is ze bang om geschorst te worden. Er wordt haar al een hele lange tijd geleerd dat het normaal is om haar te mishandelen, dat ze er zelf om vraagt. Voor jezelf opkomen en iets terug doen zal dan ook wel tegen haar werken, denkt ze dan. Iedereen zal het toch voor de pesters opnemen. Dat gebeurt immers al een hele tijd dus waarom nu niet?
En zo hou je je eigen zielig verhaal in stand, geweld is in dit geval de beste optie, werkt is effectief en zo ja als er consequenties aan zitten so be it, je voelt je in ieder geval beter omdat je zelf voor je opkomt.
quote:
Pesten doet veel met iemand. Het slachtoffer staat er alleen voor, de pesters kunnen hun gang gaan en de meelopers staan erbij en kijken er naar. Bovenstaande reactie geeft iemand nog eens een flinke trap na. Denk na voordat je zulke uitspraken doet. Niemand vraagt erom om gepest te worden en er is ook geen enkele reden te noemen waarom het terecht zou zijn om iemand zo te mishandelen, want dat is wat er gebeurt.
Maar er niets aan doen is een keuze. Met wat voor excuss je ook komt om het niet te doen, je maakt een keuze! en daar zul je mee moeten leven.
Mee eens dat het mishandeling is, en dat ze er niet om gevraagt heeft. Maar dat ze er nix aan doet is een keuze hoe je het probeerd te draaien.
quote:
Pesten is de enige legale manier van mishandelen waar geen consequenties voor de dader aan zit en waar het slachtoffer levenslang klachten aan kan overhouden.
Dan moet het slachtoffer met geweld terug slaan, semi binnen proporties natuurlijk.
pi_70205696
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 20:49 schreef The.Apple het volgende:

[..]

En zo hou je je eigen zielig verhaal in stand, geweld is in dit geval de beste optie, werkt is effectief en zo ja als er consequenties aan zitten so be it, je voelt je in ieder geval beter omdat je zelf voor je opkomt.
[..]

Dat is geen zielig verhaal, dit is hoe het gaat. Het verhaal wordt zo gebracht dat jouw karakter/houding aanleiding zijn om mishandeld te worden. Als je dat maar vaak genoeg hoort als je om hulp vraagt, laat je het wel zitten. Je gelooft namelijk wat ze zeggen en gelooft ook dat niemand jou gaat helpen. Geen zielig verhaal, maar de waarheid. Wel triest dat het zo in elkaar zit.

Maar er niets aan doen is een keuze. Met wat voor excuss je ook komt om het niet te doen, je maakt een keuze! en daar zul je mee moeten leven.
Mee eens dat het mishandeling is, en dat ze er niet om gevraagt heeft. Maar dat ze er nix aan doet is een keuze hoe je het probeerd te draaien.
[..]

Er niets aan doen kan natuurlijk niet. Niemand ondergaat dit zonder hulp te zoeken. Zoals ik hierboven al zei, wordt het slachtoffer niet geholpen maar krijgt te horen dat ze er zelf om vraagt door houding/karakter. Als je dit maar vaak genoeg gehoord hebt, laat je het wel om hulp te zoeken. Of geloof je in ieder geval niet meer dat mensen je gaan helpen. Absoluut geen keuze dus. Maar een logische reactie op mensen die zelf de keuze hebben gemaakt om iemand niet te helpen en aan zijn lot over te laten.

Dan moet het slachtoffer met geweld terug slaan, semi binnen proporties natuurlijk.

Ben ik het mee eens. Maar slachtoffer is al zo lang in een hoek gedrukt dat het dat vaak niet meer durft. Dit komt dus door gebrek een hulp/steun.
  zaterdag 20 juni 2009 @ 21:12:09 #87
230721 The.Apple
pi_70205917
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 21:04 schreef cat2 het volgende:

[..]

Dit is wel heel erg naar je eigen straatje praten, slachtoffer is slachtoffer omdat ANDERE niets voor haar doen, maar wat ze er ZELF aan kan doen telt ff niet...

In de natuur had ze het dus gewoon niet overleeft. Ze is te zwak.
Maar mensen kunnen verranderen en dat doet ze niet. en DAT is een KEUZE.

ze kiest ervoor in deslachtoffer rol te blijven ipv terug te slaan. Zolang een pest slachtoffer WEIGERT
zelf actie te ondernemen en verwacht dat ANDEREN het voor je moeten oplossen dan moet je ook niet zeiken als het eind resultaat niet over een komt met wat jij wou.

Vechtsport/fitness en dan terug meppem. Dit en niets anders werkt.
Zie ook reactie van andere het stopte vrijwel METEEN toen ze met geweld terug sloegen.
pi_70205993
Gewoon erop slaan. Werkt altijd.
pi_70206288
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 21:12 schreef The.Apple het volgende:

[..]

Dit is wel heel erg naar je eigen straatje praten, slachtoffer is slachtoffer omdat ANDERE niets voor haar doen, maar wat ze er ZELF aan kan doen telt ff niet...

Het slachtoffer zelf heeft vaak al veel ondernomen maar dit wordt steeds afgeketst. Een misverstand is dat het slachtoffer alleen de situatie kan veranderen. Dat is niet zo. Om de situatie te veranderen zijn meer mensen nodig, zoals leraren, klasgenoten, ouders. Zolang die niets doen, en alleen het slachtoffer dingen aanpakt, zal er niets veranderen.

Het slachtoffer is zwak gemaakt door vele schoppen en slaan. Dat is een gevolg van het schoppen/slaan, maar geen oorzaak

ze kiest ervoor in deslachtoffer rol te blijven ipv terug te slaan. Zolang een pest slachtoffer WEIGERT
zelf actie te ondernemen en verwacht dat ANDEREN het voor je moeten oplossen dan moet je ook niet zeiken als het eind resultaat niet over een komt met wat jij wou.

Zie punt 1.

Zie ook reactie van andere het stopte vrijwel METEEN toen ze met geweld terug sloegen.

Ben ik het mee eens. Maar veel slachtoffer worden al te lang in een hoek gedrukt en bedreigd dat ze dit dus niet durven.
pi_70206289
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 21:14 schreef gabberklaas het volgende:
Gewoon erop slaan. Werkt altijd.
Oog om oog, tand om tand de beste oplossing?
pi_70206316
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 21:23 schreef F04 het volgende:

[..]

Oog om oog, tand om tand de beste oplossing?
In dit soort gevallen werkt het vaak wel het beste.
pi_70207086
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 21:24 schreef gabberklaas het volgende:

[..]

In dit soort gevallen werkt het vaak wel het beste.
Niet als slachtoffer dan inelkaar geslagen wordt.
pi_70207188
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 21:12 schreef The.Apple het volgende:

[..]

Helemaal waar, in de natuur was ze al doodgebeten en verstoten door de andere apen.
Maar als we ons al druk maken over legbatterijeieren van kíppen, kun je zon mensenkind dat niet voor zichzelf op kan komen wel in bescherming nemen toch?

Ik vraag me toch heel erg af of dat keihard terug slaan wel werkt. Ik ben zelf ook gepest ooit aan het begin van mijn geheugen maar later in m'n leven heb ik mezelf altijd uit nare situaties weten te lullen omdat ik verbaal wél weerbaar ben.
Stoere jongens en mannen wisten mij altijd te vertellen dat je moest vechten tegen dat soort mensen, tot bullshittips over hoe je iemand moet slaan zodat ie in een keer out gaat aan toe. Ik heb toch een beetje het gevoel dat die verhalen echt pure hormonale haantjespraatjes zijn maar niet op ervaring gestoeld ofzo.
Want wat mensen altijd lijken te vergeten als ze dat vertellen is dat de mensen die je pesten net zo goed buitenproportioneel geweld kunnen gebruiken. Ik ben zelf geen pester maar stel dat een gepeste mij zou slaan zou dat voor mij wel een trigger zijn om diegene het ziekenhuis in te slaan, al dan niet lafjes met een groep tegen één.
  zaterdag 20 juni 2009 @ 22:16:49 #94
230721 The.Apple
pi_70207771
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 21:55 schreef synthesix het volgende:

[..]

Ik ben zelf geen pester maar stel dat een gepeste mij zou slaan zou dat voor mij wel een trigger zijn om diegene het ziekenhuis in te slaan, al dan niet lafjes met een groep tegen één.
Dit zegt genoeg over jou.... toch....
pi_70207878
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 22:16 schreef The.Apple het volgende:

[..]

Dit zegt genoeg over jou.... toch....
Hoe moet ik dit opvatten?
Ik kan me gewoon niet voorstellen dat je wel gaat pesten voor je ego o.i.d. en dan afdruipt wanneer je teruggeslagen wordt...
  zaterdag 20 juni 2009 @ 22:25:57 #96
230721 The.Apple
pi_70208001
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 22:21 schreef synthesix het volgende:

[..]

Hoe moet ik dit opvatten?
Ik kan me gewoon niet voorstellen dat je wel gaat pesten voor je ego o.i.d. en dan afdruipt wanneer je teruggeslagen wordt...
Mensen pesten de zwakke omdat er dan vaak geen consequenties aan hangen.
Als er wel een consequentie aan hangt, gebroken vinger(s) hersenschudding etc... komen ze vaak niet voor een tweede portie... maar jij misschien wel.
pi_70208208
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 22:25 schreef The.Apple het volgende:

[..]

Mensen pesten de zwakke omdat er dan vaak geen consequenties aan hangen.
Als er wel een consequentie aan hangt, gebroken vinger(s) hersenschudding etc... komen ze vaak niet voor een tweede portie... maar jij misschien wel.
En misschien is dat ook wel waarom ik niet pest en anderen wel. Maar ik denk dat het ook heel erg af hangt van het type pester. Ik had meestal problemen met kamperkids uit de wijk die ruzie uit probeerden te lokken, ergens weet ik gewoon dat het verstandig was dat niet met de vuist aan te pakken
pi_70211014
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 17:29 schreef cat2 het volgende:
Dat is vaak wel hoe het werkt, maar ik heb sterke twijfels of het in dit geval ook zo is. Het feit dat ze telkens de TS vertelt wat haar nu weer is overkomen laat zien dat ze het helemaal niet zo normaal vindt en ook helemaal niet al haar vertrouwen in de mensheid verloren is. Jouw beschrijving van een murw geworden pestslachtoffer zal zeker vaak opgaan, maar ik herken het niet in dit topic.
pi_70213974
Deels kan je dit natuurlijk niet met de wereld van de apen vergelijken omdat we simpelweg stukken slimmer zijn en met elkaar regels kunnen stellen. Ik ben eigenlijk voor veel strengere docenten, hoe strenger hoe beter. Durven pestkoppen ook minder omdat ze bang zijn voor de evt zware gevolgen.
pi_70328670
Vorige week had ik ze allebei gevraagd om elkaar te unblokken van msn, en zaten we met z'n 3en in een gesprek (ik, slachtoffer en pester), ik heb de verhalen van allebei de kanten gehoord met het nodige commentaar van de tegen partij.
Uiteindelijk wou ook de pester toegeven dat ze fout zat.
Dus nu giaan ze op school weer met elkaar, maar zonder dat ze elkaar toch echt excuses hebben gemaakt.
Ik zie ze vaak kletsen samen op school, en vandaag in de pauze hadden ze elkaar hun excuses aangeboden.
Maar ze zeiden wel dat het nooit meer hetzelfde zou worden zoals vroeger maar dat ze nu wel weer met elkaar kunnen lachen.
  woensdag 24 juni 2009 @ 16:37:29 #101
163216 bioloogje
Meneer Bioloogje voor jou!
pi_70329026
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 16:29 schreef master111 het volgende:
Vorige week had ik ze allebei gevraagd om elkaar te unblokken van msn, en zaten we met z'n 3en in een gesprek (ik, slachtoffer en pester), ik heb de verhalen van allebei de kanten gehoord met het nodige commentaar van de tegen partij.
Uiteindelijk wou ook de pester toegeven dat ze fout zat.
Dus nu giaan ze op school weer met elkaar, maar zonder dat ze elkaar toch echt excuses hebben gemaakt.
Ik zie ze vaak kletsen samen op school, en vandaag in de pauze hadden ze elkaar hun excuses aangeboden.
Maar ze zeiden wel dat het nooit meer hetzelfde zou worden zoals vroeger maar dat ze nu wel weer met elkaar kunnen lachen.
Je kunt ook niet verwachten dat het weer hetzelfde zou gaan worden, maar vrede is al prima resultaat
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')