Dus het heeft niks met de beperkte omvang te maken?quote:Op maandag 31 augustus 2009 21:10 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Niks, jij stelde een vraag, ik gaf een antwoord.
En waar het om daadkracht gaat: de daadkracht van het Nederlandse leger wordt beperkt door het politieke mandaat. Niet door de mogelijkheden die het Nederlandse leger heeft.
Niet altijd nee... kijk maar naar de zesdaagse oorlogquote:Op maandag 31 augustus 2009 23:10 schreef Bierie het volgende:
[..]
Dus het heeft niks met de beperkte omvang te maken?
Ongeveer net zo veel als het te maken heeft met een enorme omvang.quote:Op maandag 31 augustus 2009 23:10 schreef Bierie het volgende:
[..]
Dus het heeft niks met de beperkte omvang te maken?
En dat stel je vast op basis van je onmetelijke kennis van defensie-organisaties over de hele wereld?quote:Op dinsdag 1 september 2009 22:13 schreef aychelle het volgende:
sorrie, Nederland zou niks kunnen hebben, mischien een onbewoond eiland(je)
ja inderdaad, ook andere europese landen kunnen niks hebben. Contact gestoorde landen zoals Amerika en China kunnen nog wel een ''landje '' hebben. Amerika ging voor Irak en is mislukt, Amerika is letterlijk Somalie uitgedreven (nou wat een leger zeg!quote:Op dinsdag 1 september 2009 22:20 schreef RonaldV het volgende:
[..]
En dat stel je vast op basis van je onmetelijke kennis van defensie-organisaties over de hele wereld?
naja fortjes bouwen, leegroven, inlanders een beetje met rust laten nadat we die legertjes gesloopt hebbenquote:
half Afrikaquote:Op dinsdag 1 september 2009 22:33 schreef sp3c het volgende:
Argentinie, Belgie hebben we het ergens anders al over, al die rotlandjes in de Balkan (ja Srebrenica heb ik wel is van gehoord ja), half Afrika etc.
maja, als je het hebt, hoe ga je het houden?
snel leegroven en met vlaggetjesdag de vloot weer binnenhalen zeg ik ... VOC mentaliteit ftw!
Hoeveel eeuwen hebben wij in Indonesië gezeten?quote:Op dinsdag 1 september 2009 22:33 schreef sp3c het volgende:
Argentinie, Belgie hebben we het ergens anders al over, al die rotlandjes in de Balkan (ja Srebrenica heb ik wel is van gehoord ja), half Afrika etc.
maja, als je het hebt, hoe ga je het houden?
snel leegroven en met vlaggetjesdag de vloot weer binnenhalen zeg ik ... VOC mentaliteit ftw!
Goh iemand heeft Black Hawk Down gezien.quote:Op dinsdag 1 september 2009 23:00 schreef aychelle het volgende:
[..]
ja inderdaad, ook andere europese landen kunnen niks hebben. Contact gestoorde landen zoals Amerika en China kunnen nog wel een ''landje '' hebben. Amerika ging voor Irak en is mislukt, Amerika is letterlijk Somalie uitgedreven (nou wat een leger zeg!)
Iedereen hier met zo'n antwoord van we kunnen heel afrika,half azie, zuid-amerika + nog wat landjes hebben. Wat ik al eerder zou is dat een leger alleen niet sterk genoeg daarvoor is, maar dat je veel een veel meer moet hebben om een land ''te hebben'' En oja, in de VOC -mentailiteit trapt niemand meer inHou het maar gewoon bij dat Brabant, Ameland wel kan hebben
Indonesie hebben we niet gezetenquote:Op dinsdag 1 september 2009 23:06 schreef Q.E.D. het volgende:
[..]
Hoeveel eeuwen hebben wij in Indonesië gezeten?
nee dat was het nietquote:Op dinsdag 1 september 2009 23:08 schreef Q.E.D. het volgende:
[..]
En Irak is niet mislukt. Irak was de meest succesvolle militaire operatie ooit... nestelen.
ik wil wel maar je fotoboek is niet duidelijk over wat er nu precies te halen valtquote:Op dinsdag 1 september 2009 23:02 schreef aychelle het volgende:
[..]
half Afrikaprobeer mij maar eens als één Afrikaan te krijgen!
Jullie denken vast dat ik iets tegen het leger heb, maar het enige wat ik probeer te zeggen is dat een ''leger'' niks zegt, en juist heel fout kan gaan. Aan de éne lant vind ik een leger goed en moet het alleen voor ''goede doeleinden '' gebruikt worden, maar aan de andere kant word het leger misbruikt voor verkeerde doeleinden. Amerika had niks te zoeken in Irak en al die andere landen, helemaal niks. Ze kwamen daar helemaal niet om de wereldvrede maar om het uiteindelijke plan omdat hun olie op was. En jah ik heb Black hack down gezien voor mieschien een kwartier. Ik kwam er op omdat ik aardig wat Somaliers ken, en die Amerikaanse lijken die over de grond werden gesleept is geen ''bedenksel'' maar waar gebeurd. Somalie zei gewoon op een bruute manier: flikker op, jullie hebben hier niks te zoeken. Net als Engeland niks te zoeken had in hun 80 voormalige koloniale landen.quote:Op dinsdag 1 september 2009 23:08 schreef Q.E.D. het volgende:
[..]
Goh iemand heeft Black Hawk Down gezien.
En Irak is niet mislukt. Irak was de meest succesvolle militaire operatie ooit...
Maar Rumsfelds plan mislukte toen Saddams leger gedecimeerd was en Al Qaeda zich in Irak ging nestelen.
je ze hadden gewoon hun ogen moeten sluiten voor die hongesnood die er heerstequote:Op dinsdag 1 september 2009 23:21 schreef aychelle het volgende:
[..]
Jullie denken vast dat ik iets tegen het leger heb, maar het enige wat ik probeer te zeggen is dat een ''leger'' niks zegt, en juist heel fout kan gaan. Aan de éne lant vind ik een leger goed en moet het alleen voor ''goede doeleinden '' gebruikt worden, maar aan de andere kant word het leger misbruikt voor verkeerde doeleinden. Amerika had niks te zoeken in Irak en al die andere landen, helemaal niks. Ze kwamen daar helemaal niet om de wereldvrede maar om het uiteindelijke plan omdat hun olie op was. En jah ik heb Black hack down gezien voor mieschien een kwartier. Ik kwam er op omdat ik aardig wat Somaliers ken, en die Amerikaanse lijken die over de grond werden gesleept is geen ''bedenksel'' maar waar gebeurd. Somalie zei gewoon op een bruute manier: flikker op, jullie hebben hier niks te zoeken.
mwochquote:Net als Engeland niks te zoeken had in hun 80 voormalige koloniale landen.
Amerika is daar vertrokken omdat er toch weinig te halen viel. Als daar uranium & diamantmijnen hadden geleden en uitgestrekte olievelden, dan was het een hele andere zaak geweest. Dan waren er 30,000 extra amerikanen ingevlogen en had je Irak v2.0 gehad. Het is echt niet zo dat Somalie Amerika militair verslagen heeft ofzo en dat ze daarom vertrokken. Het was gewoon dat de Amerikaanse politiek zo'n gat in de grond als Somalie de moeite eenvoudig weg niet waard vond.quote:Op dinsdag 1 september 2009 23:21 schreef aychelle het volgende:
[..]
Jullie denken vast dat ik iets tegen het leger heb, maar het enige wat ik probeer te zeggen is dat een ''leger'' niks zegt, en juist heel fout kan gaan. Aan de éne lant vind ik een leger goed en moet het alleen voor ''goede doeleinden '' gebruikt worden, maar aan de andere kant word het leger misbruikt voor verkeerde doeleinden. Amerika had niks te zoeken in Irak en al die andere landen, helemaal niks. Ze kwamen daar helemaal niet om de wereldvrede maar om het uiteindelijke plan omdat hun olie op was. En jah ik heb Black hack down gezien voor mieschien een kwartier. Ik kwam er op omdat ik aardig wat Somaliers ken, en die Amerikaanse lijken die over de grond werden gesleept is geen ''bedenksel'' maar waar gebeurd. Somalie zei gewoon op een bruute manier: flikker op, jullie hebben hier niks te zoeken. Net als Engeland niks te zoeken had in hun 80 voormalige koloniale landen.
Inderdaad beter om je gevangen te laten nemen en vervolgens als gijzelaar gebruikt te worden.quote:Op woensdag 2 september 2009 23:34 schreef Daisai het volgende:
Elk land met een paar vliegtuigen wint van ons.
Even een stad bombarderen en de koninklijke familie + kabinet rent met hun staart tussen de benen naar een ander land en laat ons verrotten.
Zit dat je nog steeds dwars?quote:Op woensdag 2 september 2009 23:34 schreef Daisai het volgende:
Even een stad bombarderen en de koninklijke familie + kabinet rent met hun staart tussen de benen naar een ander land en laat ons verrotten.
quote:Op woensdag 2 september 2009 23:34 schreef Daisai het volgende:
Ja, en dan straks is de helft van de ziekenhuizen in Zimbabwe vol met Europeanen omdat die in het ziekenhuis ingeslagen zijn, haha. Kijk maar uit, die Mugabe spoort niet en is tot veel in staatquote:Op maandag 7 september 2009 22:37 schreef TheGaffer het volgende:
Effkes over Somalië,
Inplaats van dat we steeds Somalië moeten helpen lijkt het steunen van Somaliland(Noordwesten van Somalië) toch een veel slimmer plan. Zij hebben een regering die wel de touwtjes in handen heeft. Een leger die voor orde zorgt en ook nog eens een in potentie goede toeristensector. Wat ze helaas niet hebben is erkenning van andere landen.
Als Engelsman zijnde vind ik dat Nederland/Engeland eens Zimbabwe moeten binnenvallen en de mensen eens de regering geven die ze verdienen. Desnoods een kolonie van maken, Met de groene velden van Zimbabwe/Rhodesie kan je Afrika al bijna voeden mits het goed geregeld word. En moeilijk kan het niet zijn. De Zimbabwaanse leger heeft niet bepaald meer de ervaring en klasse die de Rhodesian Light Infantry hadden.
Dus op naar Zimbabwe zou ik zeggen!
We kunnen wel wat hebben, maar dan puur op militair gebied. Ons leger is natuurlijk niet gemaakt voor bezetting.quote:Op dinsdag 1 september 2009 23:00 schreef aychelle het volgende:
[..]
Iedereen hier met zo'n antwoord van we kunnen heel afrika,half azie, zuid-amerika + nog wat landjes hebben. Wat ik al eerder zou is dat een leger alleen niet sterk genoeg daarvoor is, maar dat je veel een veel meer moet hebben om een land ''te hebben'' En oja, in de VOC -mentailiteit trapt niemand meer inHou het maar gewoon bij dat Brabant, Ameland wel kan hebben
Spitsbergen en Groenland.. yeah, maar geduchte outsiders op het WK voetbalquote:Op donderdag 20 mei 2010 21:41 schreef martinmonkey het volgende:
We kunnen toch vast en zeker deze landen wel hebben:
- Luxemburg
- België (frietuitverkoop in frankrijk en er blijft geen leger meer over)
- Ierland (excl. terroristen)
- Portugal
- Griekenland (zeker nu, haha)
- Afrikaanse landjes, maar alleen als zij ons aanvallen. Dat oerwoud is een doolhof =O
- Spitsbergen
- Ijsland
- Groenland
- Liechtenstein
En nog een heleboel anderen.
Maar het probleem is dat als nederland echt oorlog krijgt met iemand, het toch europese unie vs. de rest word.
idem (inclusief het sarcasme)quote:
Een beetje vent was er al lang geleden inquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |