bronquote:De politie heeft gisteren honderd aanhoudingen verricht rond dancefestival Emporium in Wijchen bij Nijmegen. In vrijwel alle gevallen ging het om drugsbezit. Het dancefeest verliep verder zonder grote incidenten of ongeregeldheden, liet de politie vandaag weten.
Dertig aangehouden personen hadden meer dan een gebruikershoeveelheid drugs bij zich en moeten zich bij de rechter verantwoorden. De politie hield ook een man aan die een agent een kopstoot zou hebben gegeven. De verdachte is ingesloten en wordt verhoord.
Drugsgebruik is toch geen incident? Zeker niet op een dancefeest. Het is pure anti-drugs propaganda.quote:Op zondag 31 mei 2009 17:20 schreef thewishmaster het volgende:
Het is toch standaard dat er dit soort berichten in de krant staan na grote evenementen waar tienduizenden mensen op af komen. Als je grote groepen mensen bij elkaar hebt vinden er nu eenmaal incidenten plaats, of het nu een dancefeest of een voetbalwedstrijd is.
Als er met koninginnedag bij wijze van spreken 384 aanhoudingen zijn verricht in Amsterdam staat het ook in de krant. Dat heeft niet echt veel met anti-drugspropaganda te maken, maar lijkt meer op een soort sensatiezoekerij van de media.quote:Op zondag 31 mei 2009 17:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Drugsgebruik is toch geen incident? Zeker niet op een dancefeest. Het is pure anti-drugs propaganda.
klacht: Ritmoquote:
Niks, maar hij is er meestal als de kippen bij als er een muziektopic geopend wordquote:Op zondag 31 mei 2009 19:00 schreef Houniet het volgende:
Wat hebben jullie tegen Rit? Verzin eens wat leukers man.
Heb je hem al eens bezig gezien? Hij roept het over zichzelf af hoor.quote:Op zondag 31 mei 2009 19:00 schreef Houniet het volgende:
Wat hebben jullie tegen Rit? Verzin eens wat leukers man.
Één bron. Eentje maar. Kom maar op, laat zien.quote:Op zondag 31 mei 2009 19:27 schreef gabberklaas het volgende:
Ik hoor vaak genoeg dat zon mongool weer een nek heeft gebroken met het headbangen.
quote:Op zondag 31 mei 2009 19:27 schreef gabberklaas het volgende:
Ik hoor vaak genoeg dat zon mongool weer een nek heeft gebroken met het headbangen.
quote:Op zondag 31 mei 2009 19:28 schreef sinadO het volgende:
[..]
Één bron. Eentje maar. Kom maar op, laat zien.
Bron: http://rtvoost.nl/nieuws/?nid=97238quote:Bij het dansfeest Nightmare Outdoor in Hellendoorn zijn zaterdag vijf mensen opgepakt voor het dealen van drugs. Vier van hen hadden zoveel bij zich dat ze door de politie zijn opgesloten.
Het dansfeest werd bezocht door duizenden hardcoreliefhebbers. Volgens de politie hing er een goede sfeer en was het goed georganiseerd. Er is niet geklaagd over geluidsoverlast
Juuuuuuist. Full of shit dus.quote:
Dat is een bericht zoals je een feest zou verslaan. Ja er kan best op een hardcore-feest wel eens een vechtpartijtje of een paar zijn. op zo veel man is het vaak te verwaarlozen. En een paar zullen niet door de controle komen met de drugs.(De cijfers die in het nieuws komen zijn alleen degene die opgepakt zijn das helemaal niet representatief natuurlijkquote:Op zondag 31 mei 2009 20:14 schreef Sassie het volgende:
Tja de (regionale) politie brengt een persberichtje uit en de schrijvende media neemt het grif over. Gemakkelijk weer een stukje klaar (om ergens nog wat ruimte op te vullen?). Alleen naar de bekende grotere feesten (bijv. Dancevalley, Mysteryland)wil men nog eens een journalist of reportageploeg (tv) sturen.
Die berichtgeving kan ook iets anders trouwens, een pluim voor de Politie Twente voor de 2e alinea
[..]
Bron: http://rtvoost.nl/nieuws/?nid=97238
Ja vooral doen, dan blijven ze hun wereldvreemde ideeen behouden.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 17:24 schreef OmeletteDuFromage het volgende:
M'n familie had het er dit weekend op de BBQ ook over, ik heb m'n mond maar gehouden
Wiet, coke en hero: 5 gram.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 17:22 schreef Maikuuul het volgende:
En wat is een normale gebruikershoeveelheid drugs dan ?
20 pillen op een avond ofzo.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 17:22 schreef Maikuuul het volgende:
En wat is een normale gebruikershoeveelheid drugs dan ?
Komt in de buurt ja.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 17:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Wiet, coke en hero: 5 gram.
Paddo's: 2 doosjes
XTC: 10 stuks
LSD: 5 postzegels
GHB: 5 flesjes
Speed: 10 kilo
Deze kerel nam je advies iets té letterlijk.... http://www.ad.nl/utrecht/(...)dance_overleden.htmlquote:
Dat was geen slechte journalist van 40+quote:Op dinsdag 23 juni 2009 17:32 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Deze kerel nam je advies iets té letterlijk.... http://www.ad.nl/utrecht/(...)dance_overleden.html
Onder invloed van hoeveel drugs ben je dan als je dat hoortquote:Op zondag 31 mei 2009 19:27 schreef gabberklaas het volgende:
Jij hoopt dat hij het vraagt uit interesse om te proberen zeker.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 17:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Wiet, coke en hero: 5 gram.
Paddo's: 2 doosjes
XTC: 10 stuks
LSD: 5 postzegels
GHB: 5 flesjes
Speed: 10 kilo
Tja, en ik (en anderen met mij) hebben ook allang voor je aangetoond dat het qua bezoekersaantallen best overeen komt.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 17:25 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Ja vooral doen, dan blijven ze hun wereldvreemde ideeen behouden.Ik heb al heel wat oudjes uitgelegd dat feesten als Awakening en Dance Valley festivals als Parkpop allang verpulverd hebben.
Ik heb toen ook al gezegd dat je daar eerst een goede lijst met cijfers voor moet hebben. Bovendien is de doelgroep van rock-festivals veel breder. Dance-events trekken met een doelgroep in de leeftijd van 15-30 evenveel of meer bezoekers dan rock-festivals met een doelgroep van 15-60 (en met name van 30-40). Maar goed, daar gaat dit topic niet over en ik ga er ook niet meer op in.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 18:00 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Tja, en ik (en anderen met mij) hebben ook allang voor je aangetoond dat het qua bezoekersaantallen best overeen komt.
Nee, maar mensen die zich tussen dergelijke 'mensen' willen begeven en naar die tiefus-herrie luisteren sporen sowieso niet.quote:Oh, en jij was toch ook degene die beweerde dat vrijwel álle bezoekers van de zwarte cross in de modder rollen?
quote:En verder denk ik nog steeds aana dat Georgina Verbaan liedje bij je username
Denk je dat serieus?quote:Op dinsdag 23 juni 2009 18:07 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Ik heb toen ook al gezegd dat je daar eerst een goede lijst met cijfers voor moet hebben. Bovendien is de doelgroep van rock-festivals veel breder. Dance-events trekken met een doelgroep in de leeftijd van 15-30 evenveel of meer bezoekers dan rock-festivals met een doelgroep van 15-60 (en met name van 30-40). Maar goed, daar gaat dit topic niet over en ik ga er ook niet meer op in.
Bron.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 18:12 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Nee, dat weet ik.Maar goed, ander topic daarvoor.
...quote:Op dinsdag 23 juni 2009 18:23 schreef Breathtaking het volgende:
Dat drugs gebruiken snap ik eigenlijk niet helemaal, kun je opgepakt worden als je lekker aan het spacen bent op een pilletje![]()
?
Nee. Bezit is verboden. Onder invloed zijn is niet verboden.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 18:23 schreef Breathtaking het volgende:
Dat drugs gebruiken snap ik eigenlijk niet helemaal, kun je opgepakt worden als je lekker aan het spacen bent op een pilletje![]()
?
Ze kunnen je hoogstens weigeren bij vreemd gedrag, maar dat kunnen ze ook als je dronken bent.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 18:23 schreef Breathtaking het volgende:
?
Bezit is niet verboden,handel is verboden.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 18:29 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Nee. Bezit is verboden. Onder invloed zijn is niet verboden.
Bij bezit (voor eigen gebruik) krijg je slechts een vermaning geloof ik. Zelfs voor wildplassen word je harder aangepakt.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 18:29 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
bezit helaas ook, volgens de letterquote:Op dinsdag 23 juni 2009 18:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Bezit is niet verboden,handel is verboden.
quote:Artikel 2
Het is verboden een middel als bedoeld in de bij deze wet behorende lijst I dan wel aangewezen krachtens artikel 3a, vijfde lid:
A.
binnen of buiten het grondgebied van Nederland te brengen;
B.
te telen te bereiden, te bewerken, te verwerken, te verkopen, af te leveren, te verstrekken of te vervoeren;
C.
aanwezig te hebben;
D.
te vervaardigen.
Artikel 3
Het is verboden een middel als bedoeld in de bij deze wet behorende lijst II dan wel aangewezen krachtens artikel 3a, vijfde lid:
A.
binnen of buiten het grondgebied van Nederland te brengen;
B.
te telen, te bereiden, te bewerken, te verwerken, te verkopen, af te leveren, te verstrekken of te vervoeren;
C.
aanwezig te hebben;
D.
te vervaardigen.
Handelen = misdrijfquote:Op dinsdag 23 juni 2009 18:45 schreef Yorrit het volgende:
[..]
bezit helaas ook, volgens de letter
[..]
Bij Pinkpop of Lowlands lees je niks over de incidenten maar berichten de slinkse staatsmedia er alleen maar over als cultureel evenement.quote:Op zondag 31 mei 2009 17:20 schreef thewishmaster het volgende:
Het is toch standaard dat er dit soort berichten in de krant staan na grote evenementen waar tienduizenden mensen op af komen.
Aanwezig te hebben?quote:Op dinsdag 23 juni 2009 18:45 schreef Yorrit het volgende:
[..]
bezit helaas ook, volgens de letter
[..]
gebruik is inderdaad niet genoemdquote:Op dinsdag 23 juni 2009 18:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Aanwezig te hebben?![]()
Staat iig niets over gebruik.
Ik heb ook eens een ingezonden brief in de Metro gekregen over dit onderwerp. En direct een week later stond er een groot stuk over Awakenings Festival in de Metro! Power to the people, zeg ik!quote:
quote:Op dinsdag 23 juni 2009 18:48 schreef PatatFriet het volgende:
[..]
Bij Pinkpop of Lowlands lees je niks over de incidenten maar berichten de slinkse staatsmedia er alleen maar over als cultureel evenement.
quote:Gepubliceerd: maandag 1 juni 2009 19:13
Update: maandag 1 juni 2009 19:27
Pinkpop 2009 is uiterst rustig en feestelijk verlopen. Er deden zich nauwelijks incidenten voor, liet de politie maandagavond weten.
In totaal zijn tot maandagavond zes uur ongeveer 25 mensen aangehouden. Het ging om openbare dronkenschap, diefstallen en kleine vechtpartijen. Zes keer werd snelrecht toegepast in een speciale unit aan de rand van het festivalterrein. Daarbij werden geldboetes uitgedeeld.
De politie is uiterst tevreden over het verloop van Pinkpop. ,,Zo weinig aanhoudingen op zo'n mensenmassa, daar kun je niks van zeggen'', aldus een woordvoerster. ,,Het is echt een feestje.''
Bron is De Pers.
+ Muziekquote:
Niks over drugs? Dancefeesten worden dus gedemoniseerd?quote:
Lurkenquote:Op dinsdag 23 juni 2009 20:33 schreef OmeletteDuFromage het volgende:
[..]
+ Muziek
-metal/rock
-punk
- j-pop/-rock/denpa/ j-muziek
-screamo
-goth
-industrial
-nintendocore
-alles wat goed klinkt_
Volgens mij worden er op LL niet minder pillen geslikt dan op het gemiddelde dance-feest.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 20:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Niks over drugs? Dancefeesten worden dus gedemoniseerd?
Ritmoquote:Op dinsdag 23 juni 2009 18:50 schreef Ritmo het volgende:
Heeft weinig met links of staatsmedia te maken. Gewoon omdat de gemiddelde journalist een oude lul is die geen idee heeft wat dancefeesten zijn en zich basseert op een politieberichtje wat ie s'ochtends opvraagt.
nou ik denk dat er echt veel minder pillen geslikt worden.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 20:49 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Volgens mij worden er op LL niet minder pillen geslikt dan op het gemiddelde dance-feest.
Is er uberhaupt metal op LL?quote:Op dinsdag 23 juni 2009 21:16 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
nou ik denk dat er echt veel minder pillen geslikt worden.
waarom zou je met pillen op naar metal luisteren? echt geen goed idee. net zoals met pillen op naar DnB luisteren, dat werkt ook niet zo. kan je beter blowen.
pillen en dnb is okee.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 21:16 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
waarom zou je met pillen op naar metal luisteren? echt geen goed idee. net zoals met pillen op naar DnB luisteren, dat werkt ook niet zo. kan je beter blowen.
het is niet leuker.. (vaak welquote:Op dinsdag 23 juni 2009 21:22 schreef Acinonyx het volgende:
Sowieso... mensen die pilletjes nodig hebben om het zogenaamd leuker te krijgen..
En die 5 miljoen mensen die elke week alcohol gebruiken om het 'leuker' te hebben dan?quote:Op dinsdag 23 juni 2009 21:22 schreef Acinonyx het volgende:
Sowieso... mensen die pilletjes nodig hebben om het zogenaamd leuker te krijgen..
Dat is relevant, omdat?quote:Op dinsdag 23 juni 2009 21:22 schreef Acinonyx het volgende:
quote:Op zondag 31 mei 2009 17:20 schreef thewishmaster het volgende:
Het is toch standaard dat er dit soort berichten in de krant staan na grote evenementen waar tienduizenden mensen op af komen. Als je grote groepen mensen bij elkaar hebt vinden er nu eenmaal incidenten plaats, of het nu een dancefeest of een voetbalwedstrijd is.
Bij een voetbalwedstrijd wordt van de hele wedstrijd verslag gedaan bij een dancefeest alleen de overtredingenquote:
Zo krom allemaal hé. Nederlnad is en blijft gewoon een drugsparadijs, of loop ik nu achter?quote:Op dinsdag 23 juni 2009 18:29 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Nee, Nederland is wat dat betreft gewoon het meest realistisch.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 22:48 schreef F04 het volgende:
[..]
Zo krom allemaal hé. Nederlnad is en blijft gewoon een drugsparadijs, of loop ik nu achter?
De meeste pillenslikkers zitten bij de minimal DJ's denk ik.. en Promo gaat met die gasten van Top Notch draaien dus het zal niet echt keihard-losgaan hardcore worden denk ik zoals vorig jaar.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 21:19 schreef Yorrit het volgende:
ll past zich ook steeds beter aan aan het pillenslikkende gedeelte van het publiek... dit jaar is geloof ik Promo van de partij
hm ja..quote:Op dinsdag 23 juni 2009 23:03 schreef julian6 het volgende:
[..]
De meeste pillenslikkers zitten bij de minimal DJ's denk ik..
Heb zelfs wel meerdere verhalen gehoord van mensen die bij de Duitse of Franse grens aangehouden werden met een kleine hoeveelheid drugs en die door mochten rijden nadat ze uitgelegd hadden dat het voor privé-gebruik was. Geen idee of dat echt zo makkelijk is in Europese landen.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 22:56 schreef Yorrit het volgende:
gebruik is volgens mij in veel landen niet verboden. het gaat in de meeste gevallen om bezit
In Spanje zijn er meer clubs en disco's waar je mag blowen dan in Nederland. Waarschijnlijk zijn ze daar relaxter dan in Nederland, maar ze houden het stil.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 23:04 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Heb zelfs wel meerdere verhalen gehoord van mensen die bij de Duitse of Franse grens aangehouden werden met een kleine hoeveelheid drugs en die door mochten rijden nadat ze uitgelegd hadden dat het voor privé-gebruik was. Geen idee of dat echt zo makkelijk is in Europese landen.
Hehe nou de politie in Spanje is niet echt relaxed te noemen.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 23:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
In Spanje zijn er meer clubs en disco's waar je mag blowen dan in Nederland. Waarschijnlijk zijn ze daar relaxter dan in Nederland, maar ze houden het stil.
Jij drinkt nooit alcohol?quote:Op dinsdag 23 juni 2009 21:22 schreef Acinonyx het volgende:
quote:Op woensdag 24 juni 2009 07:37 schreef PallominnoX het volgende:
Weet je wat ze nou nooit belichten? De overlast die metalfeesten veroorzaken!
Overal dat haar op de grond, het lijkt verdomme wel een kapperszaak! Tipjes van joints en de onmiskenbare geur van achterstallige persoonlijke hygiene!
WALGELIJK!
Als je je niet gedraagt als een achterlijk Hollandse toerist in Spanje is er niets aan de hand.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 23:31 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Hehe nou de politie in Spanje is niet echt relaxed te noemen.
Welke gasten van Top Notch? Die keer dat Jawat op Sensation Black stond samen met Promo (?) was wel erg tof imho. Sommige rap past prima bij stevige hardcore.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 23:03 schreef julian6 het volgende:
[..]
De meeste pillenslikkers zitten bij de minimal DJ's denk ik.. en Promo gaat met die gasten van Top Notch draaien dus het zal niet echt keihard-losgaan hardcore worden denk ik zoals vorig jaar.
dio en sef onder andere.. the opposites ook volgens mij. Ik weet niet precies wat ik moet verwachten, hoe ga je nederhop en hardcore nu combineren?quote:Op woensdag 24 juni 2009 11:56 schreef T3rr0r het volgende:
[..]
Welke gasten van Top Notch? Die keer dat Jawat op Sensation Black stond samen met Promo (?) was wel erg tof imho. Sommige rap past prima bij stevige hardcore.
zo dat klinkt kutquote:Op woensdag 24 juni 2009 16:19 schreef julian6 het volgende:
[..]
dio en sef onder andere.. the opposites ook volgens mij.
Ben je 's nachts wel eens in die tenten geweest waar dance gedraaid word?quote:Op dinsdag 23 juni 2009 21:16 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
Sowieso... mensen die alcohol nodig hebben om het zogenaamd leuker te krijgen..quote:Op dinsdag 23 juni 2009 21:22 schreef Acinonyx het volgende:
Nee, dat is iedere uitgaangsgelegenheid, inclusief strand, Kalverstraat en school.quote:Op woensdag 24 juni 2009 16:48 schreef Geranium_Opa het volgende:
Opgeschoten kansen-jongeren in dure merkkleding die indruk willen maken op de andere sekse.
Sletten in ordinaire klederdracht en onder-gesmeerd met allerlij make up. dat is toch zo'n dansfeest?
Die ook, maar Jawat heeft er ook een keer gestaan met Angerfist (dus niet Promo)quote:Op woensdag 24 juni 2009 16:19 schreef julian6 het volgende:
[..]
dio en sef onder andere.. the opposites ook volgens mij. Ik weet niet precies wat ik moet verwachten, hoe ga je nederhop en hardcore nu combineren?
en promo met top notch op sensation black? Volgens mij bedoel je Catscan met de jeugd van tegenwoordig
Ga maar weer achter je Geraniums zitten, opa. Je wordt een beetje wereldvreemd en dement.quote:Op woensdag 24 juni 2009 16:48 schreef Geranium_Opa het volgende:
Opgeschoten kansen-jongeren in dure merkkleding die indruk willen maken op de andere sekse.
Sletten in ordinaire klederdracht en onder-gesmeerd met allerlij make up. dat is toch zo'n dansfeest?
quote:Op woensdag 24 juni 2009 16:52 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Ga maar weer achter je Geraniums zitten, opa. Je wordt een beetje wereldvreemd en dement.
Gaat maar eens snel buitenspelen, kwajongen!quote:Op woensdag 24 juni 2009 16:52 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Ga maar weer achter je Geraniums zitten, opa. Je wordt een beetje wereldvreemd en dement.
quote:Op woensdag 24 juni 2009 21:02 schreef 123fokacount het volgende:
Dans feesten, dat is voor wit tuig, alleen tokkies gaan daar heen.
indd. Lijp doen kan ook zonderquote:Op woensdag 24 juni 2009 16:36 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Sowieso... mensen die alcohol nodig hebben om het zogenaamd leuker te krijgen..
Nou maar hopen dat het zaterdag niet gaat regenen bij spaarnewoudequote:Op donderdag 25 juni 2009 09:42 schreef fathank het volgende:
Dancefeesten.
Bier zuipen en drugs gebruiken tot je erbij neervalt. En chicks hosselen. Met een beetje geluk ook nog een zonnetje op je paasei. Klinkt als een prima tijdverdrijf. En als het goed warm is ook nog rondlopen in je blote kast. Lekker bruin worden
.
Tokkie 4 life jwtzllf.
Dan hou ik ook mn shirt uitquote:Op donderdag 25 juni 2009 11:31 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Nou maar hopen dat het zaterdag niet gaat regenen bij spaarnewoude
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |