quote:Op zondag 31 mei 2009 15:05 schreef Maravilla het volgende:
Ik wil Windows 7 via de website van Microsoft (die release candidate-versie) installeren. Je kan hier kiezen voor een 32- of een 64-bits versie. Welke versie werkt het best als ik het via Bootcamp ga draaien? Of maakt het geen verschil..?
Dat ligt eraan wat voor machine je hebt.quote:Op zondag 31 mei 2009 15:08 schreef Maravilla het volgende:
En even mijn post waarmee ik hem op slot gooide:
[..]
Sure thing.quote:Op zondag 31 mei 2009 16:36 schreef TeleluvR het volgende:
Is een Mac mini een beetje volwaardige vervanging van een klassieke windows PC om dagelijks mee te internetten, films te kijken, etc.?
Uiteraardquote:Op zondag 31 mei 2009 16:51 schreef F04 het volgende:
Kan een mac ook prima overweg in een windows netwerk?
Ik zou 8 juni even afwachtenquote:Op zondag 31 mei 2009 17:10 schreef Swindler het volgende:
Verwacht iemand eigenlijke een update van de macbook air ? Wil er al een tijdje 1 kopen maar wil graag een 256GB SSD schijf .
Product MacBook Air
Recommendation: Buy only if you need it - Approaching the end of a cycle
Last Release October 14, 2008
Days Since Update 229 (Avg = 273)
Uiteraardquote:
Menno zegt:quote:
Apple zegt:quote:![]()
Menno zegt:quote:iPod herstellen vanuit schijfmodus
Koppel de iPod los van de computer
Zet de iPod in schijfmodus zoals wordt beschreven in document 93651.
Open de laatste versie van iTunes en sluit de iPod aan.
Herstel de iPod zoals wordt beschreven in document 60983.
Service aanvragen voor iPod
Als u de iPod niet in schijfmodus kunt forceren en hem niet kunt herstellen, dan heeft uw iPod onderhoud nodig. Klik op een van de onderstaande koppelingen om een online serviceaanvraag voor de iPod in te dienen of om een reservering te maken bij de Genius Bar voordat u naar uw plaatselijke Apple winkel gaat.
Menno baaltquote:Kan niet iPod in schijfmodus forceren![]()
Buiten garantie?quote:Op zondag 31 mei 2009 19:50 schreef -Menn0- het volgende:
iPod zegt:
[..]
Menno zegt:
[..]
Apple zegt:
[..]
Menno zegt:
[..]
Menno baalt
Meer dan uitstekend: de MBA is een heerlijk on-the-road apparaat. Ik heb geen last van warmte, althans niet meer dan met mijn MBP.quote:Op zondag 31 mei 2009 17:13 schreef Swindler het volgende:
[..]
UiteraardEen paar topics terug hadden volgens mij 2 mensen een macbook air gekocht met een gewone HDD , hoe bevalt dat tot nu toe ? ( en dan vooral qua warmte )
MB 2.4 GHz, Intel Core 2 Duo met 2 GB geheugen..quote:Op zondag 31 mei 2009 15:16 schreef Zpottr het volgende:
[..]
Dat ligt eraan wat voor machine je hebt.
Volgens mij heeft alleen de pro hardware officieel ondersteuning voor bootcamp 64 bit.quote:Op zondag 31 mei 2009 23:04 schreef Maravilla het volgende:
[..]
MB 2.4 GHz, Intel Core 2 Duo met 2 GB geheugen..
Oké, thanks. Dan probeer ik het gewoon met de 32 bits versie.quote:Op zondag 31 mei 2009 23:10 schreef Zpottr het volgende:
[..]
Volgens mij heeft alleen de pro hardware officieel ondersteuning voor bootcamp 64 bit.
quote:you've bought a 13-inch Unibody MacBook in the last few weeks, you might be in for a pleasant surprise. Apple has secretly updated the screens on recent MacBooks to a significantly higher quality. One very similar to, if not the exact same as, the more expensive MacBook Air.
Die alligators..quote:Op zondag 31 mei 2009 17:05 schreef JohnnyStardust het volgende:
TVP+
Lijstje met 10 meest markante Apple commercials
Lees daar het vorige topic nog eens voor door.quote:Op maandag 1 juni 2009 17:16 schreef w00h00 het volgende:
De volgende stap is nog onbekend, iemand nog tips? apple TV ?
Volgens mij kan HandBrake dat wel.quote:Op maandag 1 juni 2009 21:21 schreef super-muffin het volgende:
hoe kan ik een muziek dvd in één bestand rippen, maar dat ik wel uit hoofstukken kan kiezen in iTunes en mijn iPhone? het is een beetje te tijdrovend voor trail and error
AppleTVquote:Op maandag 1 juni 2009 17:16 schreef w00h00 het volgende:
Iphone![]()
Macbook black
Imac c2d![]()
![]()
Nu een ruim 1,5 jaar officieel apple bezitter, en ondertusen ook al een Mac mini en een Ibook G4 versleten.
De volgende stap is nog onbekend, iemand nog tips? apple TV ?
Ik zie inderdaad de chapters staan, maar ik zie wel allemaal bij verschillende titles van 3 of 4 minuten, elke title heeft ook maar 1 of 2 chapters. Maar ik wil dus al die title's in een video hebben, nu kan ik ze alleen stuk voor stuk opslaan.quote:Op maandag 1 juni 2009 21:31 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Volgens mij kan HandBrake dat wel.
Oww dan is de dvd kut opgedeeld. Maar dan zal je het allemaal los moeten doen, omdat programma's zoals Handbrake de info files van een VOB file uitlezen. En elke track die jij ziet is een VOB file, dus er staan heel wat VOB files op die dvd (normaal staat alle titles achter elkaar geplakt in 1 VOB file).quote:Op maandag 1 juni 2009 22:16 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Ik zie inderdaad de chapters staan, maar ik zie wel allemaal bij verschillende titles van 3 of 4 minuten, elke title heeft ook maar 1 of 2 chapters. Maar ik wil dus al die title's in een video hebben, nu kan ik ze alleen stuk voor stuk opslaan.
29,95 p/m ... via inet in ieder geval.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 07:32 schreef JJ.Johnson het volgende:
Ik wil 'n iPwn (iPhone)
Waarom zijn die abonnementen zo duurZelfs met de goedkoopste ben je nog 35 euro per maand kwijt inclusief internet
inclusief internet niet.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 17:02 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
29,95 p/m ... via inet in ieder geval.
Ja, dan heb je een i150 abonnement, waar nog eens onbeperkt internet bij komt a 10 euro per maandquote:
Excuseer, je hebt gelijk. Is inclusief internet. Raar, eerder toen ik de telefoon wilde bestellen vroeg dat automatische systeem nog of ik internet erbij wilde (met die vinkjes, 10 en 15 per maand).quote:Op dinsdag 2 juni 2009 17:56 schreef JJ.Johnson het volgende:
[..]
Ja, dan heb je een i150 abonnement, waar nog eens onbeperkt internet bij komt a 10 euro per maand
toch?![]()
Dat is alleen bij de normale abo's, niet bij de iPhone abo's.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 18:05 schreef JJ.Johnson het volgende:
[..]
Excuseer, je hebt gelijk. Is inclusief internet. Raar, eerder toen ik de telefoon wilde bestellen vroeg dat automatische systeem nog of ik internet erbij wilde (met die vinkjes, 10 en 15 per maand).
Ik zou het automatische sisteem vermijden en een persoon aan de lijn laten komenquote:Op dinsdag 2 juni 2009 18:05 schreef JJ.Johnson het volgende:
[..]
Excuseer, je hebt gelijk. Is inclusief internet. Raar, eerder toen ik de telefoon wilde bestellen vroeg dat automatische systeem nog of ik internet erbij wilde (met die vinkjes, 10 en 15 per maand).
Momenteel ben ik geen T-Mobile klant. Wat is dan het voordeel van bellen ipv. online bestellen? (online kost me immers niks).quote:Op dinsdag 2 juni 2009 19:35 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
Ik zou het automatische sisteem vermijden en een persoon aan de lijn laten komen
Er bestaat ook een kans dat je evt meer korting krijgt als je al t-mobile klant bent. (ze geven namelijk extra korting als je telefonisch verlengd, alleen weet ik niet of dat ook voor de iPhone geld gezien deze apart word behandeld door t-mobile heb ik het idee)
Zou ik ook doen inderdaad. Aanwijzingen te over dat komende maand een nieuwe editie op de markt wordt gezetquote:Op dinsdag 2 juni 2009 20:22 schreef JJ.Johnson het volgende:
[..]
Momenteel ben ik geen T-Mobile klant. Wat is dan het voordeel van bellen ipv. online bestellen? (online kost me immers niks).
Ik wacht sowieso nog een week / 2 weken, denk ik. Even kijken of er nou een nieuwe iPhone wordt geïntroduceerd of niet.
Bellen heeft alleen voordeel als je al klant bent (bij verlengen). Dan krijg je namelijk "aparte" kortingen welke online niet gegeven worden.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 20:22 schreef JJ.Johnson het volgende:
[..]
Momenteel ben ik geen T-Mobile klant. Wat is dan het voordeel van bellen ipv. online bestellen? (online kost me immers niks).
Ik wacht sowieso nog een week / 2 weken, denk ik. Even kijken of er nou een nieuwe iPhone wordt geïntroduceerd of niet.
bij elk iPhone abonnement zit het dus inbegrepen. Duidelijk?quote:Op dinsdag 2 juni 2009 19:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is alleen bij de normale abo's, niet bij de iPhone abo's.
Dat zou dan enkel een speedbump zijn. Veel anders verwacht ik niet op MacBook gebied.quote:Op woensdag 3 juni 2009 10:08 schreef Tomasso het volgende:
Is er een grote kans dat de MacBooks komende WWDC een update krijgen?
Dit is de eerste non-Apple speler in een lange tijd die met iTunes kan syncen. Best netjes van Palm, had dit eigenlijk niet verwacht.quote:iTunes support confirmed for Palm Pre
We'd already heard through the gravevine that iTunes support would be baked into Palm's forthcoming Pre, but now it's official. During Palm's D7 keynote today in Carlsbad, Paul Cousino showed attendees that non-DRM music, photos and videos could be synced with the Pre via iTunes (on Mac and Windows, naturally). In his words: "It shows up in iTunes just like a regular device."
Update: So, Palm has issued an official press release detailing the new webOS features shown today at All Things Digital. The so-called media sync feature is straight up designed to "synchronize seamlessly with iTunes," giving users the ability to use Apple's media management software for transferring all non-DRM media. Furthermore, the Pre is engineered to act as a "mass storage drive," letting users side-load content on the fly. The full release also details the App Catalog and Twitter in Universal Search.
Dat bedoel ik ook. Compleet nieuwe MacBooks duurt nog wel een jaartje of meer.quote:Op woensdag 3 juni 2009 12:51 schreef Junkie het volgende:
[..]
Dat zou dan enkel een speedbump zijn. Veel anders verwacht ik niet op MacBook gebied.
Dat ze het überhaupt in hun hoofd halenquote:Op woensdag 3 juni 2009 18:42 schreef De_Hertog het volgende:
http://tweakers.net/nieuw(...)tbook-schrappen.html
Want netbook, dat klinkt natuurlijk veel te verwarrend. We gaan het in plaats daarvan met z'n allen 'low cost small notebook pc' noemen.
Binnenkort moeten we Vista ook 'high cost large operating system' noemen om het verschil met OS X, Linux en Windows 7 duidelijker te maken.
Gefeliciteerd.quote:Op woensdag 3 juni 2009 20:02 schreef Svyatagor het volgende:
Hee guys, ik ben van het weekend vader geworden van een hele mooie zoon, we noemen hem Steve Ingmar. Alles ok verder, al is bevallen voor niemand echt leuk. Maar zo'n ventje in huis is wel te gek!
Thanks!quote:Op woensdag 3 juni 2009 20:09 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Gefeliciteerd.
Hier waren de 3 bevallingen een eitje.... Zegt m'n vrouw.
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 3 juni 2009 20:02 schreef Svyatagor het volgende:
Hee guys, ik ben van het weekend vader geworden van een hele mooie zoon, we noemen hem Steve Ingmar. Alles ok verder, al is bevallen voor niemand echt leuk. Maar zo'n ventje in huis is wel te gek!
Proficiat.quote:Op woensdag 3 juni 2009 20:02 schreef Svyatagor het volgende:
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 3 juni 2009 20:02 schreef Svyatagor het volgende:
Congratsquote:Op woensdag 3 juni 2009 20:02 schreef Svyatagor het volgende:
Ok, het is wel een beetje off-topic maar vooruitquote:Op woensdag 3 juni 2009 20:25 schreef Swetsenegger het volgende:
Binnen 7 uur voor een eerste is een bliksem bevalling.
Nou, foto's, maten, gewichten enzo. Hoort erbij he.
Hee! Gefeliciteerd manquote:Op woensdag 3 juni 2009 20:02 schreef Svyatagor het volgende:
Prachtig nieuws: van harte!quote:Op woensdag 3 juni 2009 20:02 schreef Svyatagor het volgende:
Veel sterktequote:Op woensdag 3 juni 2009 20:02 schreef Svyatagor het volgende:
Feliquote:Op woensdag 3 juni 2009 21:46 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ok, het is wel een beetje off-topic maar vooruit
Pica: [ afbeelding ]
Hij woog bij geboorte 4220 gram (vandaar ook arme mevr. Svyatagor) en meet 54 cm. Dus een gezonde jongen.
Hij doet het verder heel goed, zijn stembanden ook want als zijn darmen aan de slag moeten, dan is het huis te klein. Maar inmiddels komen we er steeds meer achter hoe & wat.
Het is een bijzondere gewaarwording om ondergepist te worden en er heel hard bij staan te lachen.
Van harte gefeliciteerd!quote:Op woensdag 3 juni 2009 20:02 schreef Svyatagor het volgende:
Anders gewoon de combo-update doen? Die werkt probleemloos.quote:Op donderdag 4 juni 2009 15:00 schreef De_Hertog het volgende:
Lieve foto
Ik heb 10.5.7 nog niet geïnstalleerd zag ik net. Zijn de problemen met die automatische installatie een beetje voorbij?
Bootcamp en/of VMWare Fusion? Ik moet voor sommige statistiekprogramma's ook Windows runnen onder OSX. Werkt prima met de combinatie Bootcamp/ VMWare..quote:Op donderdag 4 juni 2009 15:15 schreef JJ.Johnson het volgende:
Iemand hier toevallig interesse in een Macbook van 2007?2Ghz, 2GB geheugen, 160GB HDD: 600 euro. Met Mini Displayport > DVI converter en Apple remote.
Ik moet 'm redelijk snel kwijt omdat hij niet echt voldoet aan de eisen die school stelt voor de laptops. Het is sowieso nogal onpraktisch om telkens te moeten switchen tussen Mac OS en Windows. Helaas gebruikt school enkel Windows-software. Voor mij dus nog even een Windows laptop. Hopelijk is het niet erg dat ik dit even stiekem hier post. PM maar indien interesse..
Die van de site bedoel je? Ok, dan probeer ik die.quote:Op donderdag 4 juni 2009 15:54 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Anders gewoon de combo-update doen? Die werkt probleemloos.
Klopt. Deed ik ook een tijdje. Maar ik doe een software engineering studie. Dat houdt in dat ik praktisch alleen maar bezig ben in Windows (C# op het moment). Tja, wanneer ik thuis dan met huiswerk bezig ben ga ik niet telkens naar Mac OS switchen omdat ik dat fijner vindt, en wanneer ik dan weer een idee krijg weer terug naar Windows. VMWare vind ik niet zo prettig, vandaar dat ik bootcamp gebruikte. Van VMWare werd mijn Macbook al snel traag. Het is ook vervelend ivm. het switchen naar Word documenten bijvoorbeeld. Moet je weer uit fullscreen terug naar Mac OS, en daar je word doc openen, of je moet word ook in je virtual pc installeren. Kost weer extra ruimte. Hoop gedoe gewoon, en het irriteert me steeds meerquote:Op donderdag 4 juni 2009 15:54 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Anders gewoon de combo-update doen? Die werkt probleemloos.
[..]
Bootcamp en/of VMWare Fusion? Ik moet voor sommige statistiekprogramma's ook Windows runnen onder OSX. Werkt prima met de combinatie Bootcamp/ VMWare..
Begrijpelijk. Suggestie is om wellicht je geheugen uit te breiden naar 4Gb: die SO-DIMMs kosten niks meer (toegegeven, dat is natuurlijk relatief) en het verschil tussen 2Gb en 4Gb merk je enorm als je bijv. programma's als VMWare runt.quote:Op donderdag 4 juni 2009 16:16 schreef JJ.Johnson het volgende:
[..]
Klopt. Deed ik ook een tijdje. Maar ik doe een software engineering studie. Dat houdt in dat ik praktisch alleen maar bezig ben in Windows (C# op het moment). Tja, wanneer ik thuis dan met huiswerk bezig ben ga ik niet telkens naar Mac OS switchen omdat ik dat fijner vindt, en wanneer ik dan weer een idee krijg weer terug naar Windows. VMWare vind ik niet zo prettig, vandaar dat ik bootcamp gebruikte. Van VMWare werd mijn Macbook al snel traag. Het is ook vervelend ivm. het switchen naar Word documenten bijvoorbeeld. Moet je weer uit fullscreen terug naar Mac OS, en daar je word doc openen, of je moet word ook in je virtual pc installeren. Kost weer extra ruimte. Hoop gedoe gewoon, en het irriteert me steeds meer
VM vind ik prettiger werkenquote:Op donderdag 4 juni 2009 17:16 schreef Tomasso het volgende:
Wat is eigenlijk beter? VM Fusion of Parallels?
Welke macbook? Mini-DVI aansluiting?quote:Op donderdag 4 juni 2009 18:03 schreef w00h00 het volgende:
Ik ben met spoed opzoek naar een vga adapter voor mijn Macbook, heeft iemand hem hier nog een dubbel?
pm me dan ff.
Heb ik nog wel op werkquote:Op donderdag 4 juni 2009 19:20 schreef w00h00 het volgende:
macbook black, volgens mij is dat mini ja.
Misschien werkt het ook met twee Spaces, VMware fullscreen in de ene en OS X in de andere. Dan kun je wat makkelijker heen en weer.quote:Op donderdag 4 juni 2009 16:16 schreef JJ.Johnson het volgende:
[..]
Moet je weer uit fullscreen terug naar Mac OS
Daar had ik eerlijk gezegd nog helemaal niet aan gedacht (was nog niet zo heel lang overgestapt van Windows naar Mac OS X).quote:Op donderdag 4 juni 2009 20:41 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Misschien werkt het ook met twee Spaces, VMware fullscreen in de ene en OS X in de andere. Dan kun je wat makkelijker heen en weer.
Maar ik begrijp dat het niet ideaal is hoor.
Geloof me, dat is geen Adium probleem. Dat is een probleem met je .net account.quote:Op donderdag 4 juni 2009 23:51 schreef Jules- het volgende:
Ik heb op dit moment een raar "probleem" met Adium.
Ik kan me gewoon aanmelden en alles, het werkt ook allemaal perfect. Maar het is mogelijk voor mensen die niet in mijn lijst staan om me aan te spreken.
En ja, je raad het al ; ik krijg allemaal berichten over websites waar ik op moet klikken. Ze gebruiken het gewoon als spam.
Iemand een idee hoe ik dit aan kan pakken? Als ik de PC in de avond aan laat staan om te downloaden en de volgende ochtend kijk heb ik soms wel over de 100 berichten van verschillende mensen die niet in mijn MSN lijst staan.
Dan ga ik even in de ( onduidelijke en raar ingedeelde ) instellingen kijken van mijn Hotmail accountquote:Op donderdag 4 juni 2009 23:58 schreef JJ.Johnson het volgende:
[..]
Geloof me, dat is geen Adium probleem. Dat is een probleem met je .net account.
quote:Op vrijdag 5 juni 2009 00:24 schreef JJ.Johnson het volgende:
Hmm ik weet niet of het wel een probleempje is met / bij de instellingen...
Ik kan me iets herinneren van dit probleem maar ik weet even niet meer hoe het zat.
Probeer anders eens te googelen? Iets in de trant van 'msn spam chat' , oid.
Snel gevonden dus! Bedanktquote:Go to Adium in the menubar, choose Privacy Settings and set your Privacy level as 'Allow only contacts on my contact list'. That should do the trick!
Dat lukt niet met de huidige (niet gekraakte) firmware.quote:Op donderdag 4 juni 2009 16:15 schreef getl0st het volgende:
Iemand een idee hoe ik gesprekken kan opnemen met de iPhone.. telefoongesprekken wel te verstaan..
BVD
Die app had ik inderdaad ook geprobeerd, helaas alleen mogelijk in USA of Canadaquote:Op vrijdag 5 juni 2009 01:09 schreef Junkie het volgende:
[..]
Dat lukt niet met de huidige (niet gekraakte) firmware.
Er kunnen geen background apps draaien zoals in dit geval opname software. En er is geen officiele opname app in de huidige firmware. In OS 3.0 zit wel zo'n soort app, maar weet nog niet of die ook gesprekken kan opnemen.
Ik gok dat er met een gejailbreakte iPhone dat het wel mogelijk is en dat er daar wel een app voor te vinden is.
Edit:
Iets gevonden: http://www.spoofapp.com http://www.spoofcard.com
Ik heb al een paar keer mee gemaakt dat het bezorgd werd op of zelfs voor de verwachte leverdatum. Bij jou niet dan?quote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:09 schreef koffiekoekje het volgende:
Duurt een bestelling bij apple altijd langer dan aangegeven staat op de website?
Neequote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:29 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Ik heb al een paar keer mee gemaakt dat het bezorgd werd op of zelfs voor de verwachte leverdatum. Bij jou niet dan?
Geen idee, heb em in een winkel besteld (niet op voorraad). Ze zeiden wel dat het maximaal 2 weken kon durenquote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:47 schreef super-muffin het volgende:
wat is de verwachte leverdatum dan? ik heb nog nooit gehad dat een bestelling van Apple later kwam dan de verwachte leverdatum
Bedankt voor de bemoedigende woordenquote:Op vrijdag 5 juni 2009 14:15 schreef super-muffin het volgende:
Oh je hebt het bij een reseller gekocht? daar heb ik alleen maar slechte ervaringen mee, ik vermijd die winkels zoveel mogelijk.
Het wordt tijd dat er een Apple Store in Nederland komt. Ben alleen in Londen geweest, maar dat is zo veel relaxter dan zo'n suffe reseller.
het is nu toch al te laatquote:Op vrijdag 5 juni 2009 14:22 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
Bedankt voor de bemoedigende woorden
Even gebeld. Verwachte leverdatum 19 juni ... tot zover "maximaal 2 weken"
Best zwaar dat wachten![]()
Keep me posted als je je 3G wegdoet!quote:Op vrijdag 5 juni 2009 14:48 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Ik heb in ieder geval erg benieuwd naar die nieuwe iPhone, want kans is aanzienlijk dat ik de mijne gewoon ga inruilen voor een nieuwe.
Dat arrogante valt wel mee wmb, Apple heeft de smartphone wereld behoorlijk overhoop gehaald. De App Store is domweg revolutionair geweest.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 14:13 schreef Junkie het volgende:
[ afbeelding ]
WWDC 2009
't klinkt een beetje arrogant, maar tis wel grappig.
Hoezo 'revolutionair'?quote:Op vrijdag 5 juni 2009 14:50 schreef Jarno het volgende:
[..]
Dat arrogante valt wel mee wmb, Apple heeft de smartphone wereld behoorlijk overhoop gehaald. De App Store is domweg revolutionair geweest.
Will doquote:Op vrijdag 5 juni 2009 14:50 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Keep me posted als je je 3G wegdoet!
Ja, en die kon je ook onderweg uitzoeken, betalen en reviewen in een App Store natuurlijk. Kom op zeg, *zeker* vanuit de ontwikkelaar gezien is de App Store een zegen geweest. En voor de consument ook natuurlijk, zelden zo snel iets nieuws opgepakt zien worden (= veel apps).quote:Op vrijdag 5 juni 2009 14:51 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Hoezo 'revolutionair'?
Voor Windows Mobile waren hier en daar genoeg apps te krijgen, die moest je dan met een cab installeren.
Tuurlijk is het gebruiksgemak daardoor beter geworden, maar vond het belachelijk dat de app geaccepteerd moet worden waardoor concurrenten zoals Opera werden uitgesloten.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 14:53 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ja, en die kon je ook onderweg uitzoeken, betalen en reviewen in een App Store natuurlijk. Kom op zeg, *zeker* vanuit de ontwikkelaar gezien is de App Store een zegen geweest. En voor de consument ook natuurlijk, zelden zo snel iets nieuws opgepakt zien worden (= veel apps).
Aan de andere kant zijn er bijna geen slecht functionerende apps (= mindere gebruikerservaring) uitgekomen.Mede dankzij de SDK. Voor de tweaker is er altijd nog de mogelijkheid tot jailbreaken. Ik blijf erbij dat Apple de boel echt behoorlijk wakker geschud heeft. Waarom moest de Android anders ook opeens een store? Of Nokia? De iPhone is gewoon de standaard waaraan elke nieuwe telefoon in het duurdere segment afgemeten wordt, dat lees je gewoon in elke review. Terecht of onterecht, dan heb je gewoon wat voor elkaar gekregen als fabrikant.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 15:01 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Tuurlijk is het gebruiksgemak daardoor beter geworden, maar vond het belachelijk dat de app geaccepteerd moet worden waardoor concurrenten zoals Opera werden uitgesloten.
Dat had volgens mij niets te maken met het feit dat ze een concurrent zijn. Er zijn inmiddels amelijk meerdere 3rd party browsers op de iPhone beschikbaar (al werken ze volgens mij allemaal via WebKit...)quote:Op vrijdag 5 juni 2009 15:01 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Tuurlijk is het gebruiksgemak daardoor beter geworden, maar vond het belachelijk dat de app geaccepteerd moet worden waardoor concurrenten zoals Opera werden uitgesloten.
Heb nu wel een update mail gekregen. Nog geen permanente datum bekent.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 14:49 schreef super-muffin het volgende:
[..]
het is nu toch al te laat
ik had trouwens het zelfde verhaal, maar dan 3 jaar geleden. Ben toen nog een paar keer langs geweest en toen hebben ze mij maar bovenaan de lijst gezet en kon ik mijn PowerBook mee nemen.dat kun je ook nog proberen. Heb uiteindelijk maar 4 weken gewacht!
quote:Overigens, vorige maand toevallig ook weer een mooie ervaring, mijn PowerBook is een tijdje geleden gestolen en had dus een factuur nodig.
Dus ik bel op naar de MacHouse Rotterdam om te vragen of ze mijn factuur konden mailen en dat was geen probleem. Een week later niks, dus ik bel waar het bleef. Krijg ik te horen: 'Wij draaien geen facturen uit, dat kan alleen in Woerden!'Dat is uiteindelijk wel gelukt, alleen heb ik daar nog ander halve week op moeten wachten..
Nee, het is niet mijn favoriete winkelketen
Ik had zelf ook bij een reseller gewerkt, ik was daar de enige met echte IT kennis (en echt geen sales skillsquote:Op vrijdag 5 juni 2009 20:40 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
Heb nu wel een update mail gekregen. Nog geen permanente datum bekent.
Bestelling is naar productie maar nog geen ETA (wat dat dan ook precies wezen mag?). Het kinderarbeidertje dat em moet maken is vast met vakantie
[..]
Ik had 't eigenlijk ook moeten weten om het moment dat ik vroeg naar de andere grafische kaart... "Andere grafische kaart" (iMac) Leek me toch wel basis kennis
quote:Op vrijdag 5 juni 2009 20:43 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Ik had zelf ook bij een reseller gewerkt, ik was daar de enige met echte IT kennis (en echt geen sales skills) maar dat vonden hun 4 weken ook niet echt meer bijzonder.
Het gaat die reseller om het verpatsen van de stuff van Apple, echt niet om wat erin zit. We moesten dus elke klant MobileMe aansmeren en AppleCare enzo.
Klopt maar af en toen zijn er toch van die figuren die een mac willen omdat hij zo schattig eruit ziet.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 20:59 schreef Swetsenegger het volgende:
Tja ik snap dat niet zo in de nederlandse macstores. In de gemiddelde macstore komen toch mensen die al jarenlange computerervaring hebben en weten wat ze willen. Additionele verkopen door 'skills' kan je dus wel vergeten.
Estimated Time of Arrivalquote:Op vrijdag 5 juni 2009 20:40 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
ETA (wat dat dan ook precies wezen mag?).
mail?quote:Op vrijdag 5 juni 2009 22:46 schreef Edwinuss het volgende:
Iemand een tip voor een toffe RSS lezer?
cleanerquote:Op vrijdag 5 juni 2009 23:03 schreef mlam het volgende:
Heeft iemand een suggestie voor een goede cleaner voor OSX zoals ccleaner voor windows?
Ik gebruik al een hele tijd Bloglines. Die is online, en echt super handig.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 22:46 schreef Edwinuss het volgende:
Times? Als het gaat om tofheid wint 'ie wel.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 22:46 schreef Edwinuss het volgende:
NetNewsWirequote:Op vrijdag 5 juni 2009 22:46 schreef Edwinuss het volgende:
Niet nodig. De enige trojans die er zijn zitten idd in dat soort shady torrents, en belangrijker: ze hebben allemaal je administrator password nodig voor ze iets kunnen doen.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 11:37 schreef koffiekoekje het volgende:
* Alvast gaat downloaden
En tevens virus/trojan vraagje![]()
Is het nodig software te hebben om je tegen dergelijk gespuis te beschermen? Zo ja, wat heeft de voorkeur?
Ik begrijp dat er nauwelijks virussen zijn, maar er schijnen ook wat trojans (en wormen?) te zijn.
Bijvoorbeeld.
Het is vast vaker gevraagd, maar toch ...
iPhone 2009 of iPhone Video dus. Ben benieuwd wat het wordt.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 17:19 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[ afbeelding ]
Foutje bij T-Mobile?
Daarover gesproken, ik heb een complete computer digibeet die al 3 jaar lang amper iets wist van Windows, aan de Apple gekregen. Ik citeer: "Al 3 jaar snap ik niets van Windows, binnen 3 dagen snap ik Apple" . Dus dat OS X moeilijk is, is redelijk onzin. Elke debiel kan er mee overweeg, dat schets de situatie hierboven wel weerquote:Op zaterdag 6 juni 2009 20:33 schreef RowanF1 het volgende:
Draai wel Windows Vista, moet nog effe OS X onder de knie krijgen..
Kun je niet een backup terugzetten? Ik meen me te herinneren dat iTunes meerdere backups van je iPhone bewaart..quote:Op zaterdag 6 juni 2009 20:27 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
19 onderdelen in de map en in iTunes 166 onderdelen. Godver, er is iets erg mis gegaan.![]()
Wat ik niet snap is dat die aanmaakdatum op vandaag 15u45 stond en dat ik toen gezellig in de rij bij de AH stond
Ja, maar daar staan alleen verwijzingen naar de apps (toch?) en niet de apps zelf. Enfin, ik heb alles teruggezet van de iPhone en een overzicht gemaakt van wat ik mis: dat valt allemaal gratis te downloaden. Ik vermoed dat dit gebeurd is toen ik de nieuwe SL build ging installeren.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 21:17 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Kun je niet een backup terugzetten? Ik meen me te herinneren dat iTunes meerdere backups van je iPhone bewaart..
Ah goed punt. Tsja, Betas blijven tricky natuurlijk. Mooi dat het gratis op te lossen is iigquote:Op zaterdag 6 juni 2009 21:36 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Ja, maar daar staan alleen verwijzingen naar de apps (toch?) en niet de apps zelf. Enfin, ik heb alles teruggezet van de iPhone en een overzicht gemaakt van wat ik mis: dat valt allemaal gratis te downloaden. Ik vermoed dat dit gebeurd is toen ik de nieuwe SL build ging installeren.
Dus ze kunnen inweze niet automatisch met een programma mee geinstaleerd worden?quote:Op zaterdag 6 juni 2009 11:55 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Niet nodig. De enige trojans die er zijn zitten idd in dat soort shady torrents, en belangrijker: ze hebben allemaal je administrator password nodig voor ze iets kunnen doen.
Ik vind het smakeloos, een vieze goedkope publiciteitsstunt.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 23:13 schreef Junkie het volgende:
[ afbeelding ]
Apple Gets Pwned, SF Store Is Now Advertising DVD Jon’s doubleTwist
DVDJon Twitter @jonlech
Dit is wel een hele toffe actie van die gozer.
Ik vind het ook wel grappig eigenlijk. Je ziet op google of op websites wel eens dat advertenties, expres of per ongeluk, aan informatie van/over een concurrent wordt gekoppeld, maar dit is de eerste keer dat ik het in het echt ziequote:Op zaterdag 6 juni 2009 23:20 schreef EvilMarc het volgende:
[..]
Ik vind het smakeloos, een vieze goedkope publiciteitsstunt.
Apple heeft zelf ook dit soort tactieken gebruikt. Door dit soort banners te plaatsen bij Vista reviews.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 23:20 schreef EvilMarc het volgende:
Dat is anders, ik werk al jaren met Windows. Dat heb ik onder de knie.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 20:47 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Daarover gesproken, ik heb een complete computer digibeet die al 3 jaar lang amper iets wist van Windows, aan de Apple gekregen. Ik citeer: "Al 3 jaar snap ik niets van Windows, binnen 3 dagen snap ik Apple" . Dus dat OS X moeilijk is, is redelijk onzin. Elke debiel kan er mee overweeg, dat schets de situatie hierboven wel weer![]()
Ik vind het wel leuk, die poster is gemaakt door iemand die ooit nog gevraagd is door Apple als software interface/icon ontwerper. Een Nederlander ook, als het goed isquote:Op zaterdag 6 juni 2009 23:20 schreef EvilMarc het volgende:
[..]
DVD Jon komt uit Noorwegen.quote:Op zondag 7 juni 2009 01:12 schreef Blaxje het volgende:
Ik vind het wel leuk, die poster is gemaakt door iemand die ooit nog gevraagd is door Apple als software interface/icon ontwerper. Een Nederlander ook, als het goed is
Altijd leuk dat enthousiasmequote:Op zondag 7 juni 2009 02:23 schreef Baffelkas het volgende:
Na jaren een fervent Windows gebruiker te zijn geweest, heb ik vandaag dan toch echt de overstap naar Mac OSX gemaakt! Ik had een nieuwe lapop nodig, en de kortstondige ervaringen met de Macbooks van mijn vader en zusje waren overwegend positief - daarom besloten om een Macbook Pro aan te schaffen. Het verbaasd me hoe snel ik aan het Apple OS wen, dit had ik echt niet verwacht. Wat maakt Apple fantastische spullen!
Maar hij heeft het over de ontwerper van die poster, en dat is Cocoia. Dat is wel de Nederlander die Blaxje bedoeldquote:
Oeps, verkeerd gelezen.quote:Op zondag 7 juni 2009 10:22 schreef super-muffin het volgende:
Maar hij heeft het over de ontwerper van die poster, en dat is Cocoia. Dat is wel de Nederlander die Blaxje bedoeld
Die kans lijkt me groot en ik hoop er ook opquote:Op zondag 7 juni 2009 12:23 schreef Junkie het volgende:
[..]
Ik hoop echt dat we hem morgen avond kunnen installeren.
Pro tip: kijk ook eens op eBay voor behoorlijk goedkopere MacBooks.quote:Op zondag 7 juni 2009 13:26 schreef couleurs het volgende:
TVP.
Ik wil een macbook aanschaffen maar ik wacht toch maar even tot maandag.
De handleiding van je tv, om hem zover te krijgen beeld van de ene aansluiting te combineren met geluid van een andere.quote:Op zondag 7 juni 2009 13:49 schreef Roi het volgende:
Blerghh, heb zo'n kabel gekocht (DVI) zodat het beeld van m'n Macbook(Pro) naar de TV wordt geprojecteerd. Heb ik geen geluid![]()
.. Weggegooid geld dus!
(Heb ook los zo'n tulp voor geluid maar dat is op een ander kanaal van de TV..)
Heeft iemand een oplossing?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ben benieuwd welke er vanavond gehacked gaat wordenquote:Op maandag 8 juni 2009 10:24 schreef Junkie het volgende:
gdgt live coverage Live WWDC 2009 keynote coverage
Gizmodo Live
MacRumors.com : Live Event Coverage
Engadget
De Live Blogs linkjes, voor vanavond alvast...
Er zullen hier en daar wel wat ustream en qik streams (en dergelijke) komen, maar die gaan meestal snel dood door de hoeveelheid mensen die hem willen bekijken.quote:
Kan ik me ook voorstellen, bij de E3 was dat ook ruk.quote:Op maandag 8 juni 2009 10:41 schreef Junkie het volgende:
[..]
Er zullen hier en daar wel wat ustream en qik streams (en dergelijke) komen, maar die gaan meestal snel dood door de hoeveelheid mensen die hem willen bekijken.
Maar het is eigenlijk al een paar jaar zo dat het niet meer Live wordt uitgezonden door Apple zelf. Een paar uur later is er meestal wel een stream beschikbaar. En na een tijdje komt er een podcast van.
Om 1900.quote:Op maandag 8 juni 2009 10:46 schreef Strolie75 het volgende:
Hoe laat begint het?
23 juli loopt mijn abonnement af bij Hi, voor die tijd hopelijk nieuwe iPhones!
Natuurlijk via de bovenstaande links.quote:Op maandag 8 juni 2009 11:43 schreef super-muffin het volgende:
Kun je het nog ergens volgen op de iPhone met plaatjes ed?
Dat is de doos helemaal niet, dat is de upgrade-doosquote:Op maandag 8 juni 2009 12:34 schreef Tijn het volgende:
Oh oh, die Tweakers toch... het blijft een baken van clueless- en smakeloosheidHet ontwerp van de doos van Windows 7 is vandaag bekend gemaakt en nu vinden ze het minimalistisch
[ afbeelding ]
Duidelijk nog nooit een echte "Less Is More" OS X doos onder hun neus gehad, die koters
[ afbeelding ]
Ik vind het zorgelijker dat ze geen beter nieuws hebben te melden dan dat er een nieuwe doos bekend is voor Windows 7.quote:Op maandag 8 juni 2009 12:34 schreef Tijn het volgende:
Oh oh, die Tweakers toch... het blijft een baken van clueless- en smakeloosheidHet ontwerp van de doos van Windows 7 is vandaag bekend gemaakt en nu vinden ze het minimalistisch
[ afbeelding ]
Duidelijk nog nooit een echte "Less Is More" OS X doos onder hun neus gehad, die koters
[ afbeelding ]
Dat laatste bedoelde ik eigenlijk, maar ik kom er nu achter dat ik wel gewoon thuis ben vanavond.quote:Op maandag 8 juni 2009 12:34 schreef Junkie het volgende:
[..]
Natuurlijk via de bovenstaande links.
Maar ken nog geen iPhone geoptimaliseerde liveblog, of een iPhone app die dat doet.
quote:Op maandag 8 juni 2009 13:23 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Ik vind het zorgelijker dat ze geen beter nieuws hebben te melden dan dat er een nieuwe doos bekend is voor Windows 7.
Maar goed, voor dat Microsoftsponsorhok Tweakers is de komst van Windows 7 waarschijnlijk net zoiets als de komst van Jezus voor het Christendom.
Ben benieuwdquote:
De laatste tien keynotes is iedereen van te voren 'benieuwd' en zijn er, ongeacht hoe mooi de producten waren, altijd mensen die roepen dat het tegen viel. dat zal vandaag ongetwijfeld niet anders zijnquote:Op maandag 8 juni 2009 16:30 schreef broer het volgende:
[..]
Hoezo? De verwachtingen zijn toch niet hooggespannen?
(Ik probeerde dan ook mild-sarcastisch te doen over al die mensen die elke keer weer zo enorm benieuwd zijn.)quote:Op maandag 8 juni 2009 16:36 schreef De_Hertog het volgende:
De laatste tien keynotes is iedereen van te voren 'benieuwd' en zijn er, ongeacht hoe mooi de producten waren, altijd mensen die roepen dat het tegen viel. dat zal vandaag ongetwijfeld niet anders zijn
Ah ok. Ik moet zeggen dat ik dit keer inderdaad net wat minder 'buzz' en hoogespannen verwachtingen heb gezien dan vorige keren. Ik bedoel, er is geen enkel compleet nieuw wonderproduct gelekt deze keer!quote:Op maandag 8 juni 2009 16:38 schreef broer het volgende:
[..]
(Ik probeerde dan ook mild-sarcastisch te doen over al die mensen die elke keer weer zo enorm benieuwd zijn.)
quote:Op maandag 8 juni 2009 16:49 schreef super-muffin het volgende:
iPhone versus Palm Pre:
[ afbeelding ]
De verwachte leveringsdatum van mijn macjequote:Op maandag 8 juni 2009 18:30 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[ afbeelding ]
Let op het icoon van iCal. Het standaardicoon heeft als datum 17 juli.
via MacRumors
Volgende week vrijdag misschien SL?quote:Op maandag 8 juni 2009 18:30 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[ afbeelding ]
Let op het icoon van iCal. Het standaardicoon heeft als datum 17 juli.
via MacRumors
Zal ik hier dan ook maar dezelfde reactie geven als op Tweakers? En, zit jij bij iPhoneclub toevallig?quote:Op maandag 8 juni 2009 18:41 schreef Tourniquet het volgende:
Geweldig zeg, die coverage op http://live.iphoneclub.nl![]()
Ze hebben al meer dan 4700 viewers op de Ustream en beeld en geluid is nog steeds prima.
[ afbeelding ]
Kan je mij een link geven voor dat beeld en geluid?quote:Op maandag 8 juni 2009 18:41 schreef Tourniquet het volgende:
Ze hebben al meer dan 4700 viewers op de Ustream en beeld en geluid is nog steeds prima.
De zaal is open![]()
[ afbeelding ]
quote:Er is een gerucht dat Steve Jobs aan de achterkant van het gebouw uit een auto is gestapt
hehe.quote:Op maandag 8 juni 2009 18:43 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Zal ik hier dan ook maar dezelfde reactie geven als op Tweakers? En, zit jij bij iPhoneclub toevallig?
http://live.gizmodo.com/ is ook altijd erg goed, veel plaatjes en ze typen de tekst daadwerkelijk uit
Ik heb het nooit zo op die dudes van OMT.quote:Op maandag 8 juni 2009 18:41 schreef Tourniquet het volgende:
De zaal is open![]()
[ afbeelding ]
Uuuuuh... http://live.iphoneclub.nl en dan rechts het Ustream venster.quote:Op maandag 8 juni 2009 18:44 schreef Edwinuss het volgende:
[..]
Kan je mij een link geven voor dat beeld en geluid?
Dat kan, ik vind het maar vreemd klinken, vooral die ene met z'n eierPhonesquote:Op maandag 8 juni 2009 18:45 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
hehe.![]()
Gizmodo heb ik ook openstaan idd. Maar ik vind 't livecommentaar echt gezelig zo erbij.
true.quote:Op maandag 8 juni 2009 18:47 schreef Swindler het volgende:
Gizmode is voor mij de beste liveblog
Ooit hadden ze inderdaad live video, maar dat bleek een paar jaar geleden een te grote load op te leverenquote:Op maandag 8 juni 2009 18:59 schreef GoeRoe86 het volgende:
Waarom staan er niet gewoon camera's
Is et al begonnen?
Het begint nu.quote:Op maandag 8 juni 2009 18:59 schreef GoeRoe86 het volgende:
Waarom staan er niet gewoon camera's
Is et al begonnen?
De iSlim?quote:Phil Schiller’s also looking good. He’s coming on stage now. HE’S lost some weight too.
Bij mij refreshed hij automatischquote:Op maandag 8 juni 2009 19:04 schreef GoeRoe86 het volgende:
Ik voel me een nerdzit gizmodo te F5en voor apple nieuws
Ik ookquote:Op maandag 8 juni 2009 19:04 schreef GoeRoe86 het volgende:
Gizmodo update continuquote:Op maandag 8 juni 2009 19:04 schreef GoeRoe86 het volgende:
quote:Hello, this is Gizmodo’s Apple WWDC Keynote coverage. This page will refresh automatically, but you can refresh manually if you so choose.
5 jaar later heb je toch al een nieuwe macbook proquote:Op maandag 8 juni 2009 19:08 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Eveneens met ingebouwde batterij.. Tsja..
Best handig opzich, niets mis mee. Bv de foto's uit je digitale spiegelreflex even makkelijk in de MBP ipv de cardreader erbijquote:Op maandag 8 juni 2009 19:10 schreef De_Hertog het volgende:
Sd slot.. Apart, dat lijkt me nu niet noodzakelijk iets voor Pros..
Ik heb een CF.quote:Op maandag 8 juni 2009 19:11 schreef GoeRoe86 het volgende:
[..]
Best handig opzich, niets mis mee. Bv de foto's uit je digitale spiegelreflex even makkelijk in de MBP ipv de cardreader erbij
meeste DSLR's hebben CF kaartenquote:Op maandag 8 juni 2009 19:11 schreef GoeRoe86 het volgende:
[..]
Best handig opzich, niets mis mee. Bv de foto's uit je digitale spiegelreflex even makkelijk in de MBP ipv de cardreader erbij
En FireWire 800 en verlicht tobo. Heet nu ook gewoon MBP.quote:Op maandag 8 juni 2009 19:13 schreef De_Hertog het volgende:
13" ook met ingebouwde accu en SD-slot. $999?
quote:The crowd goes crazy at the announcement of the Firewire slot. Strange that you would applaud something that you had before, then got taken away, and then got given back.
Denk 't niet, die is vorige maand geupgrade.quote:Op maandag 8 juni 2009 19:15 schreef De_Hertog het volgende:
Dus, de 13" is nu ook MBP. White-plastic zal er wel uit gaan. Dat laat ruimte over...
De 13" is nu gewoon ook een MBP. Zelfde functies en prijsklasse ($1199). Dus gewoon kiezen voor een 13" of 15" MBP.quote:Op maandag 8 juni 2009 19:15 schreef Palmboom313 het volgende:
Waarom zou je nu nog macbook pro kopen
Omdat de 13 en 15 inch ook pros zijn?quote:Op maandag 8 juni 2009 19:15 schreef Palmboom313 het volgende:
Waarom zou je nu nog macbook pro kopen
Ik bedoel niet direct nu, maar 'binnenkort'quote:Op maandag 8 juni 2009 19:16 schreef nietzman het volgende:
[..]
Denk 't niet, die is vorige maand geupgrade.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |