abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69674526
PVV populair bij scholierenverkiezingen

AMSTERDAM - Bij de scholierenverkiezingen voor het Europees parlement is de PVV als grootste partij uit de bus gekomen. De partij van Geert Wilders kreeg 19,2 procent van de stemmen. De PvdA eindige met 18,6 procent tweede. De VVD en het CDA werden derde en vierde. Het Instituut voor Publiek en Politiek organiseerde de scholierverkiezing.

Het minst populair zijn de Partij voor Europese Politiek en Libertas. Beide partijen kregen slechts 0,4 van de stemmen. Aan de verkiezingen deden dinsdag en woensdag via een computer bijna 15.000 scholieren mee, verspreid over ruim 140 scholen. Ten opzichte van de verkiezingen van 2004 verloor de PvdA ruim 7 procent van de stemmen. D66 en de Partij voor de Dieren boekte lichte winst. Verliezer ten opzicht van 2004 zijn naast de PvdA ook de VVD, de SP, ChristenUnie/SGP en GroenLinks. Het CDA bleef gelijk.

Bij de uitslag van de scholierenverkiezingen in Den Haag was een aantal lijsttrekkers aanwezig. De uitslag is volgens het IPP een goede graadmeter voor de uitslag van de echte verkiezingen van donderdag. De scholierenverkiezingen zijn er sinds 1963.
nothing will change without a rebel
  woensdag 3 juni 2009 @ 19:45:13 #62
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_69676108
Op wie kun je morgen beter stemmen? Wilders of Barry Madlener? Ivm lijstduwer.
  woensdag 3 juni 2009 @ 20:17:22 #63
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_69677307
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 09:23 schreef smoekie het volgende:

[..]

Welke kronkel? De volgers van de Koran lopen als een rode gekronkelde draad door Nederland heen,waar veel Autochtone Nederlanders last van hebben, dus er valt niets rechtgetrokken te worden.

Het enige wat Wilders probeert is de ellende die het in ons land veroorzaakt in toom te houden. Wat tevens in mijn ogen gelijk de rechtvaardiging hiervan is. De Koran is niets meer en minder een handboek voor terroristische daden.
Waar in de koran staat dat VMBO-kut-Marokkaantjes leraren mogen schoppen . Het probleem daarvan los je echt niet op met een verbod op de koran .
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_69677903
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 20:17 schreef Falco het volgende:

[..]

Waar in de koran staat dat VMBO-kut-Marokkaantjes leraren mogen schoppen . Het probleem daarvan los je echt niet op met een verbod op de koran .
De essentie is cultuurverschil met daarbij behorende uitingsvormen. Lees Maslow -socioloog- eens en met name wat hij schrijft over het erbij willen horen bij een bepaalde groep.

Dan leer je dat intergratie per definitie onmogelijk is...
  woensdag 3 juni 2009 @ 20:47:23 #65
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_69678344
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 20:35 schreef bendk het volgende:

[..]

De essentie is cultuurverschil met daarbij behorende uitingsvormen. Lees Maslow -socioloog- eens en met name wat hij schrijft over het erbij willen horen bij een bepaalde groep.

Integratie is wel mogelijk natuurlijk, wanneer culturen compleet in elkaar vermengd worden. Probleem is alleen dat de islamcultuur compleet anders is, haast middeleeuws achterlijk. Zo'n 600 jaar geleden was de bijbel ook het handboek van elke Middeleeuwer. Eigenlijk zou de Verlichtingsperiode opnieuw moeten plaatsvinden voor hen, maar dat initieer je als overheid niet wanneer je de koran gaat verbieden en nog meer van dat soort absurde maatregelen.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  woensdag 3 juni 2009 @ 20:47:31 #66
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_69678349
Wilders krijgt wel weer veel gratis reclame van de rechtse media. Heel item bij RTL-journaal, nu weer een hele Netwerk-uitzending. En dat voor een partij die geen enkele invloed gaat hebben in het EU-parlement.
  woensdag 3 juni 2009 @ 20:49:53 #67
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_69678432
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 20:47 schreef Pool het volgende:
Wilders krijgt wel weer veel gratis reclame van de rechtse media. Heel item bij RTL-journaal, nu weer een hele Netwerk-uitzending. En dat voor een partij die geen enkele invloed gaat hebben in het EU-parlement.
http://www.tvgids.nl/prog(...)_lijsttrekkersdebat/

Popcorn tijd
pi_69688159
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 20:35 schreef bendk het volgende:

[..]

Wat doe jij dan in Denemarken?
Braaf rond de kerstboom dansen?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_69688236
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 20:47 schreef Falco het volgende:

[..]

Integratie is wel mogelijk natuurlijk, wanneer culturen compleet in elkaar vermengd worden. Probleem is alleen dat de islamcultuur compleet anders is, haast middeleeuws achterlijk. Zo'n 600 jaar geleden was de bijbel ook het handboek van elke Middeleeuwer. Eigenlijk zou de Verlichtingsperiode opnieuw moeten plaatsvinden voor hen, maar dat initieer je als overheid niet wanneer je de koran gaat verbieden en nog meer van dat soort absurde maatregelen.
Hoezo middeleeuws achterlijk?
60 jaar geleden zaten vrouwen en mannen gescheiden in de (katholieke!) kerk (NB: geen steile protestantse kerk, maar de katholieke kerken), de vrouwen droegen hoofddoeken en de man was volgens de wet de baas in het huwelijk. Dat is geen 600 jaar, maar slechts 60 jaar.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_69689817
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 20:47 schreef Falco het volgende:

[..]

Leg eens uit wat Maslow dan bedoeld ?
pi_69689833
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 00:41 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Wat doe jij dan in Denemarken?
Braaf rond de kerstboom dansen?
Nieuw-Zeeland meest vreedzame land
LONDEN - Nieuw-Zeeland is het meest vreedzame land ter wereld, op de voet gevolgd door Denemarken en Noorwegen. Hekkensluiters zijn Afghanistan, Somalië en Irak, blijkt uit een ranglijst van 144 landen die door Vision of Humanity is samengesteld. Nederland staat, net als vorig jaar, op de 22e plaats.

De opstellers van de lijst vergeleken voor het derde jaar indicatoren zoals geweld, georganiseerde misdaad, de omvang van de militaire uitgaven en de relatie met buurlanden. In de ranglijst scoren kleine, stabiele en democratische landen het hoogst. Veertien van de eerste twintig landen komen uit Europa.

De Verenigde Staten staan op de 83e plaats, Groot-Brittannië op de 35e en China op de 74e.

Nieuw-Zeeland stond vorig jaar nog op de derde plaats. Met de komst van een nieuwe regering is er meer interne stabiliteit, aldus de onderzoekers. De politieke en economische crisis in IJsland, dat vorig jaar op een stond, is ook behulpzaam geweest. Denemarken en Noorwegen hebben hun gezamenlijke tweede plaats in de lijst weten te behouden.
pi_69696531
kick
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 4 juni 2009 @ 12:15:13 #73
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_69696779
Lang verhaal kort, na veel wikken en wegen, twijfels, lezen, stemgedrag in verleden bekijkend, voor NL stem ik geen pvv, ver van.
Voor de EU wEl, gewoon ter 'test' voor mezelf, hoe ik mij daarna voel.
Sowieso ga ik wat google alerts instellen voor de pvv in de EU.

De stem blanco of ongeldig maken heeft namelijk geen invloed op de Eu uitslag voor partijen. Zo schrijft de anti stemcomputer club:

"Er is een wijdverbreid misverstand. De mythe wil dat ongeldige stemmen en blanco stemmen de verkiezingsuitslag anders zouden beïnvloeden. Dit is niet het geval."

De SP is m.i. pvda-2 verworden, valt af.

GL , de groenen of partij voor de dieren was een optie, maar pvdd is merendeel 1 issue en voorlopig te klein voor eu beinvloeding, en de groenen , gl is weinig verschillend van D66, dus die vallen af voor mij.

Onbekend maakt onbemind, dus libertaarse en newropean e.d. vallen af, want ook hun 'wij willen' programmas passen me niet.

Solidara, ff gelezen, niet mijn kopje thee.

Klokkenluiders partij, heb ik 1 maal op gestemd, maar hoorde weinig tot niets, oftewel, klonk goed, deed weinig.

Partij voor Eu politiek, fok dat, ik was en ben anti-opgelegde Eu as is, dus wat rest, is middels een establishment ballen kickend protest , PVV.
Zoals ze met slogan zelf op de site zeggen: http://www.pvv-europa.nl/ "Voor meer Nederland en minder Europa!"
Daar kan men ze op afrekenen als ze het niet zo trachten te doen.
Dat zij gEEn lijstverbinding aangaan met vlaams blok of andere rechtse 'aparte partijen', daar ben ik als anti EU as is ook juist helemaal voor.

Op een andere EU partij, uit een ander land, stemmen kan niet eens, dus...

De bottomline is wat rest, niet eens het minst kwade uit vele kwaden kiezen, maar protest.

Een partij die nog meer anti zittende macht is dan ik, nou laat maar zien dan !
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
pi_69700080
Smoeki, je heeft in alle punten groot gelijk !
pi_69700848
Ik heb zojuist mijn stem op onze Barry uitgebracht
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
  donderdag 4 juni 2009 @ 14:46:42 #76
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_69702087
uit een ander topic:
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 11:29 schreef HarryP het volgende:

[..]

Vaak weet rechts toch beter waar de politiek mee bezig is dan de links mensen.

[knip]
in welk opzicht?
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
pi_69702701
Oeps, verkeerde topic.
There was
a HOLE
here.
It's gone now.
pi_69702705
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 14:46 schreef FunkyHomosapien het volgende:
uit een ander topic:
[..]

in welk opzicht?
Mensen die rechts stemmen gaan meer uit van het nu en de realiteit. Mensen die links stemmen schuiven de zaken voor zich uit en streven naar utopie (niet haalbaar dus).
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
  donderdag 4 juni 2009 @ 15:05:47 #79
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_69702872
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 15:01 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]

Mensen die rechts stemmen gaan meer uit van het nu en de realiteit. Mensen die links stemmen schuiven de zaken voor zich uit en streven naar utopie (niet haalbaar dus).
En jij hebt net op Wilders gestemd? Die dude die het leger de straten in wil sturen, ouders van hier geboren crimineeltjes uit wil zetten, de Koran wil verbieden en denkt dat hij ondanks alle maatregelen en verboden die hij voorstelt de belastingen flink kan verlagen?

Mên.
  donderdag 4 juni 2009 @ 15:11:08 #80
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_69703068
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 15:01 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]

ojajoh? streven naar een utopie is links?
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')