abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69636616
quote:
Op maandag 1 juni 2009 10:33 schreef Provinciaal het volgende:

[..]

Je bek loopt altijd over van mooi gelul over tolerantie, sociaal zijn, vriendelijk zijn, maar je kunt niet tegen dit soort dingetjes? Kutmarokkaantjes die overlast veroorzaken moeten we accepteren, maar een katje die in je bloemperkje schijt, dat is wel erg?
Als er ooit een Marokkaan op mn balkon zit te schijten dan trap ik hem er ook af.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_69636902
quote:
Op maandag 1 juni 2009 10:58 schreef Flying_Phoenix het volgende:
Je moet mi toch wel oppassen als je hond zo waaks is dat hij katten in de tuin doodbijt.
Dat een hond waaks is, daar is niets mis mee, maar als het goed is, sta jij als eigenaar bovenaan de roedel. Hiermee gaat direct gepaart dat je hond niet zal aanvallen zonder dat jij in de buurt bent. dit eigengereide ingrijpen van de hond laat zien dat je hond niet onder appel staat. Hij is zich niet bewust van zijn positie onder jouw.... dat resulteert vanzelf in een bijtincident.

Ik zal je toch een gehoorzaamheidscursus aanraden ... al was het alleen maar om de onderlinge verstandhouding met je hond te regelen voordat het fout gaat met een mens.
even een opmerking. Voor een gedeelte klopt het wat je schrijft. Echter Ethologen zijn er achter gekomen (bij wolven) dat er tijdens de jacht een andere wolf de leiding (kan) nemen. De Alpha in de roedel hoeft niet altijd de Alpha tijdens de jacht te zijn.

Vertoont de hond waaks gedrag, territoriumdrift, prooidrift, angst of is de kat tijdens het spel doodgebeten. Overigens heeft de kat de neus van mijn hond beschadigt. Misschien wilde mijn hond alleen meer snuffelen en gedroeg de kat zich agressief en dat mijn hond alleen maar een correctie wilde geven.
pi_69636962
Wat raar dat de kat terugvocht terwijl de hond hem doodbeet.
pi_69637255
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 16:20 schreef Fastmatti het volgende:
Volgens mij is de kat begonnen.
pi_69637275
Heb ooit eens een dikke blauwe pers (binnenkat) gehad die elke hond sloopte die te dicht langs kwam.
Eenmaal dwars door de luxaflex naar buiten gerend om een pekinees aan te vallen, de tweede maal was het de beurt aan een jonge mechelaar die toch wel vele malen groter was dan poeslief. De eerste kwam er zonder kleerscheuren vanaf de tweede had een flinke winkelhaak aan zijn voorpoot voordat we in konden grijpen.
Had wel iets voor de buuf van TS geweest. Helaas ligt poes alweer enkele jaren onder de groene zoden (ouderdom).
pi_69637299
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 16:20 schreef Fastmatti het volgende:
jij gaat van 1 scenario uit. Jammer maar beperkt, kan je niets aan doen.
pi_69637335
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 16:33 schreef gargamel het volgende:
Heb ooit eens een dikke blauwe pers (binnenkat) gehad die elke hond sloopte die te dicht langs kwam.
Eenmaal dwars door de luxaflex naar buiten gerend om een pekinees aan te vallen, de tweede maal was het de beurt aan een jonge mechelaar die toch wel vele malen groter was dan poeslief. De eerste kwam er zonder kleerscheuren vanaf de tweede had een flinke winkelhaak aan zijn voorpoot voordat we in konden grijpen.
Had wel iets voor de buuf van TS geweest. Helaas ligt poes alweer enkele jaren onder de groene zoden (ouderdom).
moest niet afgemaakt worden?? Die kat was vals.
pi_69637849
Ik heb vroeger 2 katten gehad. 1 daarvan is doodgereden. Wiens schuld was dat?? Mijn schuld, ik had voor dat beest een veilige omgeving moeten creeren en niet zomaar los moeten laten lopen.
pi_69638507
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 16:35 schreef PietPrak het volgende:

[..]

moest niet afgemaakt worden?? Die kat was vals.
Hij was hartstikke liev alleen niet tegen hondjes
pi_69640128
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 16:51 schreef PietPrak het volgende:
Ik heb vroeger 2 katten gehad. 1 daarvan is doodgereden. Wiens schuld was dat?? Mijn schuld, ik had voor dat beest een veilige omgeving moeten creeren en niet zomaar los moeten laten lopen.
Groot verschil. Jouw valse hond is diegene die begonnen is met aanvallen.
pi_69641560
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 17:12 schreef gargamel het volgende:

[..]

Hij was hartstikke liev alleen niet tegen hondjes
Nee hij was vals, hij zal waarschijnlijk 26 kinderen hebben verwond als het er niet meer zijn!!!! Als een kat eenmaal bloed heeft gezien dan stop hij niet. Ja echt een valse kat heb je. Eigenlijk zouden ze katten moeten verbieden, alleen de grote roofkatten niet want die zitten toch achter een hek.
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
pi_69643607
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 18:07 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Valse hond

Blijf het een raar gegeven vinden dat mensen het de normaalste zaak van de wereld vinden als een kat met een muis. vogel, rat of konijn thuis komt. Maar zodra een hond opeens zijn erf verdedigd tegen een kat is het huis te klein

Imho is het dus ook de normaalste zaak van de wereld als katten dat doen. En ik sta er ook niet echt van te kijken als een hond katten van het erf probeert te houden.
Profiel opgeheven.
pi_69644147
Maar zo'n hond neemt vroeg of laat een kind te pakken.
pi_69644180
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 19:46 schreef Bierie het volgende:

[..]

Valse hond

Blijf het een raar gegeven vinden dat mensen het de normaalste zaak van de wereld vinden als een kat met een muis. vogel, rat of konijn thuis komt. Maar zodra een hond opeens zijn erf verdedigd tegen een kat is het huis te klein

Imho is het dus ook de normaalste zaak van de wereld als katten dat doen. En ik sta er ook niet echt van te kijken als een hond katten van het erf probeert te houden.
Moet je kijken hoe mensen reageren als een hond met een konijn thuis zou komen. En als katten, zelfs tamme, konijnen de dood in jagen, is het normaal, want dan is het ineens instinct.
  dinsdag 2 juni 2009 @ 20:33:50 #215
244403 Mefistoteles
www.gnosticteachings.org
pi_69645389
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 20:04 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Moet je kijken hoe mensen reageren als een hond met een konijn thuis zou komen. En als katten, zelfs tamme, konijnen de dood in jagen, is het normaal, want dan is het ineens instinct.
Omdat katten hun valsheid nooit zou devolueren in het afslachten van babies.
pi_69647330
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 20:03 schreef Fastmatti het volgende:
Maar zo'n hond neemt vroeg of laat een kind te pakken.
Bewijs?
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
  dinsdag 2 juni 2009 @ 21:34:48 #217
21112 ArnoKlaassen
The Magnificient One
pi_69648294
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 21:14 schreef ArcticBlizzard het volgende:

[..]

Bewijs?
Dat zal iedere dierendeskundige bevestigen. Het jachtinstinct komt dan naar boven en het is een kwestie van tijd voordat het gebeurt. Ik heb het gelukkig nog nooit meegemaakt dat mijn hond aangevallen werd, maar mocht dat ooit gebeuren dan weet ik wel zeker dat dat dier het niet na zal vertellen.
pi_69648324
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 20:33 schreef Mefistoteles het volgende:

[..]

Omdat katten daar simpelweg te klein voor zijn wellicht??
Stel je hebt een kat met het formaat herdershond, dan zou dat echt wel gebeuren hoor.
Katten spelen ook met hun prooi voordat ze die afmaken he, die zijn van nature gemener dan honden eigenlijk. Honden doen het uit verdediging en als voedsel (als je het vanuit wolven bekijkt, waar de hond in feite uit voortgekomen is). Katten kunnen er ook echt mee spelen voor de finale-beet.
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  dinsdag 2 juni 2009 @ 21:40:36 #219
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_69648521
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 16:51 schreef PietPrak het volgende:
Als je een kat niet los wilt laten lopen, moet je er geen eentje nemen vind ik. Da's lullig voor zo'n beest. Zelfde geldt eigenlijk voor honden, maar die kun je tenminste nog uitlaten.
Stop the world, I want to get out.
pi_69648904
Een beetje slimme kat springt bovenop de nek van van een hond en haalt uit naar de ogen.
*****Kraak........
  dinsdag 2 juni 2009 @ 21:51:04 #221
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_69648937
Grappig overigens hoe een juridische vraag over een kat-hond incident moet uitlopen in een heilige strijd tussen de katten en honden kampen.

Overigens moet ik in deze versie van de strijd stellen dat de kattenliefhebbers hier echt met heel realistische visies en feiten aankomen. (Honden zullen kinderen bijten, Katten bezorgen geen overlast, Paar katten die niet begraven vs. honderdduizenden vervuilende honden). Het is eigenlijk gewoon te grappig voor woorden.
geheelonthouder met geheugenverlies
Mensen die zeggen dat domme vragen niet bestaan stellen ze zelf.
pi_69650383
quote:

[..]

waar staat dat?
pi_69650466
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 21:34 schreef ArnoKlaassen het volgende:

[..]

Dat zal iedere dierendeskundige bevestigen. Het jachtinstinct komt dan naar boven en het is een kwestie van tijd voordat het gebeurt. Ik heb het gelukkig nog nooit meegemaakt dat mijn hond aangevallen werd, maar mocht dat ooit gebeuren dan weet ik wel zeker dat dat dier het niet na zal vertellen.
geen argument!! Verdiep je eens in het gedrag van honden.
pi_69650471
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 21:34 schreef ArnoKlaassen het volgende:

[..]

Vreemd aangezien mijn hond gewoon veilig overweg kon met kinderen.

Nog vreemder omdat mijn andere hond na het grijpen van een eend niet compleet vals is geworden en een massaslachting onder 3 tot 7 jarige kinderen heeft aangericht.

Overigens zijn de dierenartsen van de praktijk waar ik naar toe ga het niet met je niet nader genoemde deskundigen eens.

Geen bewijs dus?
pi_69650528
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 20:33 schreef Mefistoteles het volgende:

[..]

hoe kom jij aan al die wijsheid??
pi_69650565
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 21:40 schreef Lkw het volgende:

[..]

Als je een kat niet los wilt laten lopen, moet je er geen eentje nemen vind ik. Da's lullig voor zo'n beest. Zelfde geldt eigenlijk voor honden, maar die kun je tenminste nog uitlaten.
jij laat je kat bewust risico lopen? Wat een dierenvriend ben jij?
pi_69650618
quote:

[..]

Buurvrouw had het kunnen voorkomen als zij haar kat op haar eigen terrein had gehouden(veilige omgeving)
  dinsdag 2 juni 2009 @ 22:36:45 #228
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_69650666
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 22:34 schreef PietPrak het volgende:

[..]

jij laat je kat bewust risico lopen? Wat een dierenvriend ben jij?
Ik ben zo'n enorme dierenvriend dat ik geen huisdieren heb. Bewust niet.
pi_69650704
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 22:36 schreef Lkw het volgende:

[..]

Ik ben zo'n enorme dierenvriend dat ik geen huisdieren heb. Bewust niet.
neem ik mijn woorden terug!
  dinsdag 2 juni 2009 @ 22:44:24 #230
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_69650912
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 22:37 schreef PietPrak het volgende:

[..]

neem ik mijn woorden terug!

Mijn keuze wordt mede bepaald doordat ik op 2-hoog in de stad woon. Op het platteland kan ik me katten of honden wel voorstellen. Daar kunnen ze hun gang gaan.

Maar de buren hier hebben ook zo''n kat die nooit buiten komt. Nou ja, op het balkon, en dat is helemaal afgezet met gaas. Een fraaie gevangenis. Die kat ziet z'n hele leven niet meer dan een paar vierkante meter.
  dinsdag 2 juni 2009 @ 22:48:29 #231
244403 Mefistoteles
www.gnosticteachings.org
pi_69651043
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 21:50 schreef kraakvandaal het volgende:
Een beetje slimme kat springt bovenop de nek van van een hond en haalt uit naar de ogen.
Een beetje slimme kat zegt.

JONGGUUUUH, JE WEET NIET HE??
IK BEN FAMILIE VAN PANTERS EN TIJGERS EN SHIT.
ALS IK NIET RUSTIG WAS HAD IK JE ALLANG KUNNEN PAKKEN MAAR IK BEN CHILL GEWORDEN OMDAT IK DAT LEVEN ZAT WAS BOY.
pi_69651132
Oh oh oh, dat mij dat weer moet overkomen, zitten er opeens zeer veel kauwen in de lucht een hoop kabaal te maken.
Ga ik kijken (de hond loopt achter me aan) zie ik een kat met een jonge kauw in zijn bek, mijn hond er gelijk achteraan, de kat laat de kauw van schrik los, maar kon "gelukkig" ontkomen.
Even een paar handschoenen aangetrokken en de jonge kauw in mijn tuin gezet.
Na een paar minuten is hij of zij weer helemaal bij en gelukkig alweer van voedsel voorzien door 1 van zijn ouder vogels, de overige kauwen zijn trouwens ook weer tot rust gekomen.

PS: de hond kan dus gewoon in de tuin zonder dat deze de kauw wat aandoet, dat is dan wel weer leuk om te zien.
pi_69652960
quote:
Op zondag 31 mei 2009 21:24 schreef PietPrak het volgende:

[..]

Zucht... wat is de historie van de deze hond? je weet een hoop over dieren?

By the way..met deze hond bezoek ik scholen om kinderen leren om te gaan om te honden. Wat doe je wel en niet!
Toelaten dat je hond een huisdier van de buren dood bijt? Moet je doen!
pi_69653713
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 22:50 schreef klipper het volgende:
Oh oh oh, dat mij dat weer moet overkomen, zitten er opeens zeer veel kauwen in de lucht een hoop kabaal te maken.
Ga ik kijken (de hond loopt achter me aan) zie ik een kat met een jonge kauw in zijn bek, mijn hond er gelijk achteraan, de kat laat de kauw van schrik los, maar kon "gelukkig" ontkomen.
Na een paar minuten is hij of zij weer helemaal bij en gelukkig alweer van voedsel voorzien door 1 van zijn ouder vogels, de overige kauwen zijn trouwens ook weer tot rust gekomen.

[ afbeelding ]

PS: de hond kan dus gewoon in de tuin zonder dat deze de kauw wat aandoet, dat is dan wel weer leuk om te zien.
Ahwalief
Hopelijk overleeft hij het.
There is no love sincerer than the love of food.
  woensdag 3 juni 2009 @ 00:21:02 #235
255527 PietBel
Hard as Hell
pi_69653978
quote:
Op maandag 1 juni 2009 16:58 schreef klipper het volgende:

[..]

En de kattenstront praten we maar weer niet over , over het gebrul van die krolse katers maar te zwijgen.
En het sproeien van ongecastreerde katers stinkt natuurlijk ook niet, en nee er is nog nooit een kat geweest die uitgehaald heeft.
Stelletje kutbeesten.

In het begin had ik hier weleens kattenstront in de tuin, maar nadat het retour eigenaar gegaan was via luchtpost en een enkele keer via brievenpost is dat ook opgehouden, maar dat zal dan wel weer door het schrikdraad komen en de hond die zeer vaak in de tuin waakt.
Wat had ik die stront toch kk hard in je strotje geretourneerd als je mn buurman was.
En als je `t nu nog niet snapt...
  woensdag 3 juni 2009 @ 00:23:38 #236
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_69654027
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 00:21 schreef PietBel het volgende:

[..]

Wat had ik die stront toch kk hard in je strotje geretourneerd als je mn buurman was.
Dus omdat een probleem dat door jouw eigendom wordt veroorzaakt terug bij jou wordt gelegd ga jij de neanderthaler uithangen effectief je eigen verantwoording ontkennen? Goed bezig ja.

Tief op met katten die in je tuin schijten, begraven of niet.
  woensdag 3 juni 2009 @ 00:26:17 #237
255527 PietBel
Hard as Hell
pi_69654066
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 00:23 schreef TallMan het volgende:

[..]

Dus omdat een probleem dat door jouw eigendom wordt veroorzaakt terug bij jou wordt gelegd ga jij de neanderthaler uithangen effectief je eigen verantwoording ontkennen? Goed bezig ja.

Tief op met katten die in je tuin schijten, begraven of niet.
Nee maar asociaal als dat kan ik ook.
  woensdag 3 juni 2009 @ 00:30:10 #238
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_69654130
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 00:26 schreef PietBel het volgende:

[..]

Nee maar asociaal als dat kan ik ook.
Dus je vindt het asociaal van je buurman dat hij je met de overlast die jouw eigendom confronteert? Dat snap ik dan niet helemaal. Dat jouw eigendom overlast creeert, dat is toch het asociale in het hele verhaal?

Of ben jij ook asociaal als jij een hondenbezitter die de poep niet van de stoep opruimt hem vraagt dat te verwijderen?
pi_69654220
OMG, erg kenmerkend, Nederlanders zijn echt territoriale mensen, "ojee als de kat van de buren maar niet door mijn tuin loopt". denk eens na. Is je tuin heilig ofzo? schiet je ook iedere vogel uit de lucht die jou luchtruim in vliegt? Trap je iedere mier dood, wat een held.
Denk eens na wat belangrijk is in je leven, je druk maken over een dier die door je tuin loopt is zo 0,0 IQ waardig.
Clinton of Borg: "Hillary says resistance is futile! "
  woensdag 3 juni 2009 @ 00:37:53 #240
255527 PietBel
Hard as Hell
pi_69654281
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 00:30 schreef TallMan het volgende:

[..]

Dus je vindt het asociaal van je buurman dat hij je met de overlast die jouw eigendom confronteert? Dat snap ik dan niet helemaal. Dat jouw eigendom overlast creeert, dat is toch het asociale in het hele verhaal?

Of ben jij ook asociaal als jij een hondenbezitter die de poep niet van de stoep opruimt hem vraagt dat te verwijderen?
En daar komen we bij mijn hele punt. Als je gewoon vraagt om het te verwijderen dan is er niks aan de hand toch? Desnoods dwing je me.
Ga niet poep lopen gooien of door de brievenbus. Je hoofdje gaat dan gloeihard tegen de tegels, waarop jawel kattenstront ligt.
  woensdag 3 juni 2009 @ 00:45:13 #241
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_69654415
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 21:51 schreef TallMan het volgende:
Grappig overigens hoe een juridische vraag over een kat-hond incident moet uitlopen in een heilige strijd tussen de katten en honden kampen.

Overigens moet ik in deze versie van de strijd stellen dat de kattenliefhebbers hier echt met heel realistische visies en feiten aankomen. (Honden zullen kinderen bijten, Katten bezorgen geen overlast, Paar katten die niet begraven vs. honderdduizenden vervuilende honden). Het is eigenlijk gewoon te grappig voor woorden.
  woensdag 3 juni 2009 @ 00:47:04 #242
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_69654449
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 22:50 schreef klipper het volgende:

[ afbeelding ]

Ik haat kauwen ; ze roven alle nesten van andere vogels leeg, slopen je wasgoed wat buiten hangt (in broedtijd) en vallen je ook nog aan als ze zitten te broeden......Afmaken die beesten!
pi_69654456
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 00:34 schreef NoVaRaGnA het volgende:
OMG, erg kenmerkend, Nederlanders zijn echt territoriale mensen, "ojee als de kat van de buren maar niet door mijn tuin loopt". denk eens na. Is je tuin heilig ofzo? schiet je ook iedere vogel uit de lucht die jou luchtruim in vliegt? Trap je iedere mier dood, wat een held.
Denk eens na wat belangrijk is in je leven, je druk maken over een dier die door je tuin loopt is zo 0,0 IQ waardig.
Het probleem is niet het door de tuin lopen.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_69654572
quote:
Op zondag 31 mei 2009 21:24 schreef PietPrak het volgende:

[..]

Zucht... wat is de historie van de deze hond? je weet een hoop over dieren?

By the way..met deze hond bezoek ik scholen om kinderen leren om te gaan om te honden. Wat doe je wel en niet!
Lekker is dat. Een hond die zich niet kan beheersen in de buurt van kinderen. Ik vind dit aardig onverantwoord.
Mensen met een hond met gevaarlijk veel kracht in hun kaken moeten afgericht zijn. Ongeacht waar ze rondlopen. Als je zo'n hond neemt, moet je verantwoordelijk zijn voor de kracht die deze heeft imho.

Tevens een tvp voor de juridische afloop
Extremistisch gematigd.
  woensdag 3 juni 2009 @ 11:35:24 #245
255527 PietBel
Hard as Hell
pi_69659922
Idd en dat is ook de hele reden waarom katten wel vrij buiten mogen en honden niet. Honden zijn los te gevaarlijk. En stel honden mochten wel los, dan scheten ze de hele wereld vol. Asociale kanker beesten.

Kortom, katten zijn lief en veilig om los rond te laten lopen.
Honden zijn verkankerd aso en kunnen zich niet beheersen en hebben daarom africhting nodig. Tevens schijten honden veel meer en op alle plekken die je maar kan bedenken mits het baasje niet oplet.

Honden zijn de faalhazen!
  woensdag 3 juni 2009 @ 11:46:12 #246
244403 Mefistoteles
www.gnosticteachings.org
pi_69661305
Het is echt een wellus nietus discussie. Laten we afwachten wat er juridisch uitkomt
Haters gonna hate.
pi_69661979
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 21:35 schreef Pandora73 het volgende:

[..]

Omdat katten daar simpelweg te klein voor zijn wellicht??
Stel je hebt een kat met het formaat herdershond, dan zou dat echt wel gebeuren hoor.
Katten spelen ook met hun prooi voordat ze die afmaken he, die zijn van nature gemener dan honden eigenlijk. Honden doen het uit verdediging en als voedsel (als je het vanuit wolven bekijkt, waar de hond in feite uit voortgekomen is). Katten kunnen er ook echt mee spelen voor de finale-beet.
Ik heb ook wel eens een kat in mn been gehad

Liet de vorige hond van mn ouders uit, snachts, kutkattebeest zat op een schutting, wil mn hond in zn nek springen, springt mis, en haakt zich vol vast in mn benen. Aanraking been - muur was nodig om de kat te doen loslaten.
  woensdag 3 juni 2009 @ 13:05:17 #249
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_69662596
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 21:35 schreef Pandora73 het volgende:
Katten spelen ook met hun prooi voordat ze die afmaken he, die zijn van nature gemener dan honden eigenlijk.
Dat heeft niets met "gemeen" te maken, dat concept bestaat trouwens niet voor dieren, alleen voor mensen. Het heeft in een jagende kat ook niets met spelen te maken.

De normale prooidieren voor een kat zijn knaagdieren, en iedereen die wel eens knaagdieren heeft verzorgd weet dat die beesten niet alleen zeer hard kunnen bijten, maar dat door de vorm van de knaagtanden de ontstane wonden meer scheur- dan snij-wonden zijn. In de natuur, zonder dierenarts, gaat die wonden heel snel ontsteken, en dan is het afgelopen met de kat, want jagen lukt niet meer.

Om te voorkomen dat de kat verwond wordt door zijn/haar prooi, zal de kat op afstand blijven, en steeds met voorizchtige, korte, snelle uitvallen de prooi proberen te verzwakken, totdat deze niet meer beweegt, of zodanig gepositioneerd is dat een dodelijke beet in nek/rug mogelijk is.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_69664207
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 12:20 schreef PietPrak het volgende:
Ik ben boos omdat die trut niet op haar kat wil letten en dat haar kat nu dood is( ik ben ook een kattenliefhebber).

Overigens vind ik het vreemd dat ik alles eraan moet doen om te zorgen dat andermans bezit(kat) niet in mijn tuin komt. Dit onder mom van " katten mogen los".

De volgende keer als er weer katten in mijn tuin zitten vang ik ze en breng ze naar het asiel. Kost de eigenaar 75 Euro
Als je je hond fatsoenlijk had afgericht had je en geen katten in je tuin gehad en had ie ze niet doodgebeten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')