Hondenbezitters betalen wel hondenbelasting , kattenbezitters hoeven dat niet terwijl katten juist alles vol pissen en kakken tot in andermans tuinen toequote:Op vrijdag 29 mei 2009 21:44 schreef klipper het volgende:
[..]
Wat zijn hondenbezitters toch goed burgers hé.
nou nog 1 reactie dan. Dat van die belasting is te gek voor woorden. Ik vind dat je daar alles gelijk moet trekken. Krijg je ook geen kattenvrouwtjes.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 21:57 schreef er1969 het volgende:
[..]
Hondenbezitters betalen wel hondenbelasting , kattenbezitters hoeven dat niet terwijl katten juist alles vol pissen en kakken tot in andermans tuinen toe. Ik heb in principe niks tegen katten maar ik vind wel dat hondenbezitters in deze gediscrimineerd worden , wij moeten zelfs de stront opruimen en dat terwijl er dus voor betaald wordt
Aangezien doodmaken op zijn minst mishandeling is kan een rechter je ervoor veroordelen en dit is ook al eens gebeurd. Maar wat jij zegt is ook waar, het komt in de praktijk zelden voor. Nederland he, lekker alles gedogen.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 21:06 schreef klipper het volgende:
[..]
Jaja en vandaar dat er geen enkele fokker vervolgd wordt die zijn eigen dieren afmaakt, omdat het te duur is via de dierenarts, of omdat de dierenarts weigert omdat het diertje geheel gezond is, maar niet voldoet aan de standaard die gesteld wordt.
Het doodmaken van huisdieren mag mits het snel en pijnloos gebeurt, de pijnscheut van het sterven niet meegerekend.
Flikker toch een eind op man, TS probeert met de nodige middelen die kat uit zijn tuin te houden, en toch komt die kat erin wat resulteerd in dode kat. Die buurvrouw heeft zelfs meerdere waarschuwingen gehad.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 21:23 schreef TheFrankey het volgende:
[..]
nederland op zijn smalst. Trap het er maar in bij haar.
Ik, dus dat is er minimaal 1.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 21:40 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
En daar gaan ze ook allemaal netjes naar toe? Hier niet in ieder geval. En dus vraag ik me af hoeveel van de hondenbezitters die hier moeilijk doen over loslopende katten hun hond nooit los laten lopen waar dat niet mag. Ik vermoed 0.
Waar haal je dat vandaan?quote:Op vrijdag 29 mei 2009 20:58 schreef juliotheman het volgende:
Je kunt wel veroordeeld worden voor het zonder redelijk doel mishandelen van (huis)dieren dus als je je dier gewoon beu bent en dan maar slacht dan ben je wel degelijk strafbaar. Je zult er niet voor vervolgd worden, maar toch.
Alhoewel ik katten zelf heel leuk vind, hebben veel kattenbezitters een dikke plank voor het hoofd. een kat mag net zoals een hond niet zomaar loslopen. Laatst dikke ruzie gehad met een vrouw omdat onze windhonden aan de riem (!!!) stonden te kijken naar een kat die over straat liep te dartelen.
Ik heb ook last van een buurkat, maar het is een huisdier van een ander.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 00:41 schreef RainofDeath het volgende:
[..]
Flikker toch een eind op man, TS probeert met de nodige middelen die kat uit zijn tuin te houden, en toch komt die kat erin wat resulteerd in dode kat. Die buurvrouw heeft zelfs meerdere waarschuwingen gehad.
precies maar maak dat die sbs6ers wijs.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 07:04 schreef Prospera het volgende:
[..]
Ik heb ook last van een buurkat, maar het is een huisdier van een ander.
Een huisdier is iemands bezit.
Een huisdier die een ander huisdier doodmaakt is strafbaar.
Bv. iemands hond dood een andere hond.
En dat het op het erf van de 1 gebeurt maakt niets uit.
Stel: ik heb een waardevolle duif, die landt in jouw tuin. Hond hapt ernaar en duif is dood.
Het feit, dat die grond van jou is geeft je geen recht om je hond een dier van een ander dood te bijten.
Ook niet 'eventjes' terwijl je het bezoek uitlaat door de voordeur bijvoorbeeld? Dit zie ik nogal eens voorkomen namelijk. En dan die joekel de straat op voorbijgangers lastig vallen terwijl het 'baasje' (quote:
True. Maar honden schijten de publieke ruimte vol, dat moeten we ook maar normaal vinden.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 17:24 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Wat in overigens altijd maar vreemd vind is dat mensen met katten het altijd maar normaal vinden dat ze in andermans tuin komen. Ik heb geen hekel aan katten maar wil ze absoluut niet in mijn tuin.
Supersoakerquote:Op vrijdag 29 mei 2009 17:35 schreef Kopbal het volgende:
Je kan het beste trouwens telkens een emmer water over de kat heen gooien als ze in je tuin komen, dan blijven ze na een tijdje wel weg.
Doet ie anders nooit hoorquote:Op zaterdag 30 mei 2009 08:49 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ook niet 'eventjes' terwijl je het bezoek uitlaat door de voordeur bijvoorbeeld? Dit zie ik nogal eens voorkomen namelijk. En dan die joekel de straat op voorbijgangers lastig vallen terwijl het 'baasje' () staat te schreeuwen dat het beest terug moet komen.
Ik weet niet hoe dat bij jullie zit maar hier moeten hondenbezitters de shit gewoon opruimen hoorquote:Op zaterdag 30 mei 2009 09:30 schreef iehlaak het volgende:
[..]
True. Maar honden schijten de publieke ruimte vol, dat moeten we ook maar normaal vinden.
Je dat moeten ze hier ook. Maar ze doen het niet, he?quote:Op zaterdag 30 mei 2009 09:36 schreef er1969 het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe dat bij jullie zit maar hier moeten hondenbezitters de shit gewoon opruimen hoor
Klopt, maar jij hebt ook geen recht om schadevergoeding te eisen voor je dode duif.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 07:04 schreef Prospera het volgende:
[..]
Stel: ik heb een waardevolle duif, die landt in jouw tuin. Hond hapt ernaar en duif is dood.
Het feit, dat die grond van jou is geeft je geen recht om je hond een dier van een ander dood te bijten.
Ja, en die gratis bemesting kan toxoplasmose veroorzaken, als je zwanger bent kan je kind daar doof, blind of achterlijk van worden, plus dat je juist door dat begraven niet weet dat het er is en er ineens inzit met je troffel of je handen.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 17:26 schreef Levolution het volgende:
[..]
Waarom niet dan? Ze doen je toch geen kwaad. Ze schijten misschien wel in je tuin maar begraven dat ook netjes: gratis bemesting. Dan zijn vogels die in je tuin komen toch veel erger, die schijten immers de tegels onder.
Gut wat een kattentrauma's....stel je niet aan vent/wijfquote:Op vrijdag 29 mei 2009 19:27 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ondertussen krassen op je auto maakt, in zandbakken van kinderen zit te poepen, beschermde inheemse diersoorten verwond om ze vervolgens te laten liggen, etc.
Ik ben dol op mijn katten, daarom houd ik ze binnen en zet ik ze hier niet buiten (we wonen aan de snelweg).quote:Op vrijdag 29 mei 2009 16:49 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Nou, met al die kattenliefhebbers daar kan het zijn dat hij alleen maar emotionele reactie's krijgt.
Inderdasad,en dan dat gegil,gejammer en gekrijs wat door merg en been gaat .quote:Op vrijdag 29 mei 2009 19:27 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ondertussen krassen op je auto maakt, in zandbakken van kinderen zit te poepen, beschermde inheemse diersoorten verwond om ze vervolgens te laten liggen, etc.
de meesten doen het wel maar van de betaalde hondenbelasting kunnen ze het opruimen van de rest financierenquote:Op zaterdag 30 mei 2009 09:41 schreef iehlaak het volgende:
[..]
Je dat moeten ze hier ook. Maar ze doen het niet, he?
ik heb het dikwijls gevraagd.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 10:21 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
[..]
Ik zou doen wat al eerder is voorgesteld, geef de buurvrouw een bloemetje en zeg dat je het heel erg vind van haar kat, maar vraag wel of ze zorgt dat eventueel andere/volgende katten niet in jouw tuin kunnen komen.
Dat lijkt me een betere oplossing dan de stoere internetridder uit te hangen, daar wordt de relatie met je buren niet beter op.
quote:Op vrijdag 29 mei 2009 17:12 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Het hondje kwam vanachter een muurtje vandaar en blafte, mijn hond schrok en beet. Ik riep los, mijn hond wilde loslaten totdat omstanders zich ermee gingen bemoeien. Zij trokken aan het hondje en aan de riem van mijn hond waardoor het een leuk spelletje werd. Iets minder leuk alleen voor het andere hondje. Politie is erbij geweest en heb de situatie uitgelegd en daarmee was de zaak gesloten.
Ik denk dat dat inderdaad zo is, jammer maar helaas. Het zal alleen een wat grotere nasleep hebben en wellicht zal de hond worden afgemaakt. Een hond bijt normaal gezien geen kind, omdat er aan jonkies een "puplucht" zit. Komt het kind, of in dit geval de kat op jouw terrein en wordt het doodgebeten, dan is de ouder van het kind, of de eigenaar van de kat verantwoordelijk, omdat die zijn huisdier/kroost in de gaten moet houden.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 16:51 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Aan de andere kant, als mijn kind op dat terrein loopt en die word doodgebeten, is dat dan ook jammer maar helaas? Ik heb geen idee, dus ik lees even mee.
Onzin. een kat hoort buiten. Een kat binnenhouden is eigenlijk dierenmishandeling. Natuurlijk loopt een kat meer risico buiten, maar heeft wel een veel beter leven. Jij kan voorkomen dat katten in je tuin graven door bijvoorbeeld koffieprut in je tuin te strooien. Beesten horen nu eenmaal in de natuur thuis en je kan op een natuurlijke manier best de dieren "sturen" Hetzelfde geldt voor vogels, , hermelijnen, egels, padden, kikkers en waar je al niet meer "last" van kan hebben.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 21:20 schreef PietPrak het volgende:
Ik werk graag in de tuin en ik was het zat om in de kattenstront te graaien. Daarom heb ik er alles aan gedaan om te zorgen dat ik geen overlast heb van andermans katten.
Net zoals iemand anders geen last van mijn hond hoeft te hebben(ik ruim zijn stront op)
ik vind het heel sneu voor de buurvrouw en voor het beestje. Maar eigenlijk vind ik dat de buurvrouw het aan zichzelf heeft te danken.
Daarom ga ik de rollen ook omdraaien. Zij krijgt de rekening voor alle aanpassingen die ik gedaan heb om haar kat uit mijn tuin te houden.
Eigenlijk ben ik het spuugzat om op " andermans" beesten te letten.
Die valse hond van jou moet in principe gewoon afgemaakt worden ondanks het feit dat je waarschijnlijk niet aansprakelijk bent voor de geleden schade van de buurvrouw.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 21:36 schreef PietPrak het volgende:
Ik heb de APV even doorgenomen. Katten mogen niet los.
voor mij einde verhaal.
Ook niet eventjes nee, helemaal nooit. Ik snap dan ook niet dat zulke mensen hun hond loslaten, en al helemaal niet dat ze gaan schreeuwen want dat heeft erg weinig zin. De enige keren dat mijn honden los liepen waren bij hondentraining op een hermetisch afgesloten veld wat eigendom was van de hondenschool zelf.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 08:49 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ook niet 'eventjes' terwijl je het bezoek uitlaat door de voordeur bijvoorbeeld? Dit zie ik nogal eens voorkomen namelijk. En dan die joekel de straat op voorbijgangers lastig vallen terwijl het 'baasje' () staat te schreeuwen dat het beest terug moet komen.
Nou dat argument heb je goed kunnen onderbouwen.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 06:59 schreef TheFrankey het volgende:
ja ze weten het allemaal erg goed hier. Katten mogen buiten punt. Anders wil ik dat jij hond op eigen tuin uitlaat bla bla sukkels.
En katten niet? Ik erger me dan nog meer aan paardenstront. Maar de meeste eigenaren van een hond lopen met zakjes achter hun hond aan. Ik zie geen enkele eigenaar van een kat dat doen, en al zeker niet met een zakje de schutting over klimmen om het bij de buren op te ruimen. Daarbij betalen hondenbezitters hondenbelasting, kattenbezitters niet.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 09:30 schreef iehlaak het volgende:
[..]
True. Maar honden schijten de publieke ruimte vol, dat moeten we ook maar normaal vinden.
Mijn hond beet normaal gesproken nooit een hond, kon erg goed opschieten met alle honden hier in de buurt. De hond die hij heeft gebeter was ter grote van zijn knuffels en blafte op het moment dat mijn hond een blinde muur passeerde. Hij greep het hondje uit schrikreactie, hij heeft daarvoor en daarna nooit een andere hond gegrepen, het was eenmalig. Mijn hond was het hondje aan het loslaten toen ik het commando gaf echter voordat hij het hondje in zijn geheel had losgelaten begonnen omstanders iin blinde paniek aan de twee honden begonnen te trekken en mijn hond te slaan, dat was zeer onverstandig. Een begrijpelijke maar domme reactie.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 12:43 schreef denthemen het volgende:Je kunt het lekker omdraaien, waarom greep jouw hond een andere hond? Ik zou me daar eerder zorgen over maken dan het feit dat omstanders probeerden te helpen
Kruip jij effe terug in je nest zeg, katten en honden kunnen nu eenmaal vaak niet met elkaar overweg, daarbij komt de kat in zijn tuin waar die kat niets te zoeken heeft, bij mij in de tuin krijgt een kat nadat die het schrikdraad genegeerd heeft, de waterstraal gemist heeft, en de hond niet ziet omdat die toevallig binnen is ook een schoen naar zijn kop gesmeten, en indien hij mijn schuur ingaat een enkeltje verweggistan.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 13:04 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Die valse hond van jou moet in principe gewoon afgemaakt worden ondanks het feit dat je waarschijnlijk niet aansprakelijk bent voor de geleden schade van de buurvrouw.
Punt is dat een vogeltje na verloop van tijd geen mensen gaat aanvallen. Dat gaat deze hond geheid doen en dan ben ik ervan overtuigd dat TS het slachtoffer de schuld geeft.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 13:54 schreef klipper het volgende:
[..]
Kruip jij effe terug in je nest zeg, katten en honden kunnen nu eenmaal vaak niet met elkaar overweg, daarbij komt de kat in zijn tuin waar die kat niets te zoeken heeft, bij mij in de tuin krijgt een kat nadat die het schrikdraad genegeerd heeft, de waterstraal gemist heeft, en de hond niet ziet omdat die toevallig binnen is ook een schoen naar zijn kop gesmeten, en indien hij mijn schuur ingaat een enkeltje verweggistan.
Een eigenaar moet zijn dieren gewoon los kunnen laten lopen in zijn tuin, de ts heeft er alles aan gedaan om ervoor te zorgen dat zijn hond niet uit zijn tuin kan ontsnappen, of de hond dan wel of niet vals is, doet er verder niets aan af, de TS heeft aan zijn verplichting voldaan.
Als een kat een vogel of muis mee naar huis neemt, roept vrijwel iedereen dat is de natuur, nou als een hond een kat mee naar binnen neemt, dat is ook de natuur.
quote:Op zaterdag 30 mei 2009 14:12 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Punt is dat een vogeltje na verloop van tijd geen mensen gaat aanvallen. Dat gaat deze hond geheid doen en dan ben ik ervan overtuigd dat TS het slachtoffer de schuld geeft.
Flora- en faunawet (artikel 16 lid 3): 'Eenieder is verplicht te verhinderen dat een dier dat hem toebehoort of onder zijn toezicht staat in het veld dieren opspoort, doodt, verwondt, vangt of bemachtigt.'quote:
Als je je daarover bekommert moet je überhaupt geen kat nemen. die beesten horen immers in de natuur, toch?quote:Op zaterdag 30 mei 2009 12:59 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
Onzin. een kat hoort buiten. Een kat binnenhouden is eigenlijk dierenmishandeling.
Aangezien je de toekomst kan voorspellen, welk lot moet ik komen om te winnen bij de staatsloterij?quote:Op zaterdag 30 mei 2009 14:12 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Punt is dat een vogeltje na verloop van tijd geen mensen gaat aanvallen. Dat gaat deze hond geheid doen en dan ben ik ervan overtuigd dat TS het slachtoffer de schuld geeft.
Dus dat deze hond grote kans heeft om een kind dood te bijten maakt niet uit? Afmaken dit bijtende tuig.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 14:24 schreef klipper het volgende:
[..]
![]()
Ga je nu echt het slachtoffer vergelijken.![]()
Het vogeltje is het slachtoffer van de kat, en de kat is het slachtoffer van de hond, circle of life.
Er is een groot verschil. Een hond die één keer gebeten zal dit blijven doen. Een kat die een keertje uithaald niet hoeft dit niet perse te blijven doen.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 14:31 schreef klipper het volgende:
Fastmattie lees anders deze verhalen eens van die altijd lieve katten, of moeten deze nu opeens wel afgemaakt worden?
van een ander forum:
Sinds een week heb ik de poes van mijn dochter in huis. Ze had het 2jarige dochtertje van haar zomaar aangevallen. Het was al bekend dat het een kat was met een raar gedrag,ze kan je zo aanvallen en ze is alleen lief tegen mijn dochter. Ze jaagt op mijn andere dochter en valt bijv ook de postbode aan, ook kun je niet alleen in haar huis komen,want dan valt ze je ook aan. Dit kon zo niet langer bij haar en ze heeft haar hier gebracht. Wij hebben nog 6 andere katten en hopen dat die haar misschien een beetje opvoeden,want ze was bij mijn dochter echt de baas in huis. Onze katten kijken er alleen niet na,1 kat wel die is wel geïnteresseerd in haar. Bij ons is ze erg bang en boos. Ze komt niet naar beneden en je kunt haar niet aanraken,want dan valt ze aan. Ook had ze mijn andere dochter die nog thuis woont gister opgesloten op haar kamer,ze zat in de deuropening en mijn dochter mocht er niet langs. Ze is echt vals en gemeen. We zijn ook een keer met haar naar de dierenarts geweest en die dacht dat ze een kronkel in haar hoofd had. We wilen haar nog niet in laten slapen,want mijn dochter is erg gek met haar.
Komt dit nog goed?
Of dit forum over omgaan met bijtende katten, je kan alles goed blijven praten, maar feit is gewoon dat als een hond bijt deze meestal gelijk wordt ingeslapen, terwijl wanneer een kat het doet het opeens de natuur is.
http://www.dierz.nl/kat/a(...)met-een-bijtende-kat
Je bent wel erg selectief hé. Je beweert in feite dat wanneer een hond naar een kat hapt, dit meteen betekent dat de hond maar afgemaakt moet worden omdat deze volgens jou hoogstwaarschijnlijk kindertjes gaat happen. Maar wanneer een poesje dat doet is het meteen eenmalig en zal die dat waarschijnlijk nóóit meer doen.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 15:34 schreef Fastmatti het volgende:
Er is een groot verschil. Een hond die één keer gebeten zal dit blijven doen. Een kat die een keertje uithaald niet hoeft dit niet perse te blijven doen.
kan je dit onderbouwen?(niet, want het is een lulverhaal)quote:Op zaterdag 30 mei 2009 14:12 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Eindelijk een goede opmerking, op 1 na dan, lees de flora en faunawet nu eens door, zoals vaker aangegeven, want dat schijnt zo'n beetje de enige regel te zijn waar je stoïcijns overheen blijft lezen.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 18:53 schreef TheFrankey het volgende:
Zullen we eens een eind breien aan deze discussie met de volgende conclusies
- Katten mogen vrij buiten lopen
Zullen we weer normaal doen?
Definieer 'het veld' eens?quote:Op zaterdag 30 mei 2009 19:04 schreef klipper het volgende:
[..]
Eindelijk een goede opmerking, op 1 na dan, lees de flora en faunawet nu eens door, zoals vaker aangegeven, want dat schijnt zo'n beetje de enige regel te zijn waar je stoïcijns overheen blijft lezen.
Flora- en faunawet (artikel 16 lid 3): 'Eenieder is verplicht te verhinderen dat een dier dat hem toebehoort of onder zijn toezicht staat in het veld dieren opspoort, doodt, verwondt, vangt of bemachtigt.'
Met een dier worden hier ook huisdieren bedoeld, dus ook katten.
Ja maar daar staat niet dat een kat niet vrij mag rondlopen. Dus een kat mag vrij rondlopen. En om te voorkomen dat hij dieren vangt en/of dood doe ik het volgendequote:Op zaterdag 30 mei 2009 19:04 schreef klipper het volgende:
[..]
Eindelijk een goede opmerking, op 1 na dan, lees de flora en faunawet nu eens door, zoals vaker aangegeven, want dat schijnt zo'n beetje de enige regel te zijn waar je stoïcijns overheen blijft lezen.
Flora- en faunawet (artikel 16 lid 3): 'Eenieder is verplicht te verhinderen dat een dier dat hem toebehoort of onder zijn toezicht staat in het veld dieren opspoort, doodt, verwondt, vangt of bemachtigt.'
Met een dier worden hier ook huisdieren bedoeld, dus ook katten.
Dit zal meer gaan over honden die schapen in een weiland aanvallen of wild vangen. In het geval van TS is er geen sprake van "in het veld" wat je zou kunnen opvatten als openbare ruimte. In het geval van TS gaat het om een afgesloten priveterrein.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 19:04 schreef klipper het volgende:
Stranden, schorren, gorzen, kwelders, slikken, wadden, binnenwateren en territoriale wateren alsmede wegen en paden, voorzover deze geacht kunnen worden deel uit te maken van een voor de uitoefening van de jacht bestemd of geschikt terrein.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 19:11 schreef TheFrankey het volgende:
[..]
Ja maar daar staat niet dat een kat niet vrij mag rondlopen. Dus een kat mag vrij rondlopen. En om te voorkomen dat hij dieren vangt en/of dood doe ik het volgende
- In de nacht zijn ze binnen (katten jagen snachts (maar eigenlijk wil ik niet dat ze snachts lopen te janken))
- Mijn katten krijgen thuis meer dan voldoende eten
Wat word overigens verstaan onder 'in het veld' ? Is zou denken op open terrein ofzo. Geld die stelling dan ook in de nieuwbouw?
Zie je het woordje jacht. Ik vermoedde het al, maar dit gaat over jagen. Dit artikel gaat dus meer over de hond van TS dan over de katquote:Op zaterdag 30 mei 2009 19:28 schreef juliotheman het volgende:
[..]
Stranden, schorren, gorzen, kwelders, slikken, wadden, binnenwateren en territoriale wateren alsmede wegen en paden, voorzover deze geacht kunnen worden deel uit te maken van een voor de uitoefening van de jacht bestemd of geschikt terrein.
Ik denk dat de crux ligt in het woord 'verhinderen'. De redenen die jij opsomt verhinderen helemaal niets, als je een kat naar buiten gooit is die in staat weg te lopen naar plaatsen die jij niet kunt overzien ('in het veld' dus) en aldaar andere dieren de nek om te draaien, ook overdag en ook met een volle pens.
Kijk voor meer info maar op onderstaande link, onderaan de pagina staat het helder uitgelegd met een typisch NL voorbeeld. Zelfs op eigen terrein mag je hond of kat niet jagen volgens de wet, discussie beeindigd lijkt me.
http://www.greyhoundsinno(...)te2/071206/index.php
Deels slecht nieuws voor de TS want de kat had niet gedood mogen worden, maar aangezien dieren voor de wet 'dingen' zijn mocht de kat van je buurvrouw ook niet zomaar op jouw terrein komen dus wat betreft schuldvraag is het 50/50, maar ik ben geen jurist dus garantie tot aan de drempel.
Ik moet de eerste kat nog tegenkomen die schapen, hazen, eenden, etc aanvalt.quote:Op zondag 31 mei 2009 14:52 schreef nietzman het volgende:
Katten zijn eerder jagers dan honden hoor.. Katten zijn wat dat betreft gewoon roofdieren, die beesten zijn funest in een ecosysteem. Waarom denk je dat ze afgeschoten mogen worden tijdens de jacht?
Iets met opzet..quote:Op zondag 31 mei 2009 15:43 schreef Mefistoteles het volgende:
Als ik die buurvrouw was zou ik een uitgehongerde panter het land in smokkelen en die dan in de tuin van die hond gooien...
Isj natoer.
Melden bij de politie is veel effectiever, zeker omdat deze hond al een historie heeft. Het is wachten tot die een mens te grazen neemt.quote:Op zondag 31 mei 2009 15:43 schreef Mefistoteles het volgende:
Als ik die buurvrouw was zou ik een uitgehongerde panter het land in smokkelen en die dan in de tuin van die hond gooien...
Isj natoer.
Uit berekening is gebleken dat in Nederland gedurende 5 maanden (april t/m augustus) het belangrijkste broedseizoen ongeveer 90 miljoen dieren door katten gedood worden.quote:Op zondag 31 mei 2009 15:38 schreef nietzman het volgende:
Misschien moet je dan de stad eens uit en de wijde wereld in. Hazen en eenden zijn toch ècht wel het bokje. Katten doden echt voor 'the fun of it' en er worden genoeg nesten door die beesten aan stukken gescheurd. Daarnaast is een vos de liefheid zelve.
Je zal verbaasd zijn hoeveel eenden, konijnen, hazen en ander klein wild door de kat gedood wordt, puur voor de fun, want zelfs een kat die geen honger heeft zal toch blijven jagen.quote:Op zondag 31 mei 2009 15:34 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Ik moet de eerste kat nog tegenkomen die schapen, hazen, eenden, etc aanvalt.
In het veld zal inderdaad in het algemeen buiten de bebouwde kom zijn, maar vergis je niet in de huiskat, tijdens zijn omzwervingen zijn afstanden van 10 kilometer geen uitzondering.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 19:11 schreef TheFrankey het volgende:
[..]
Ja maar daar staat niet dat een kat niet vrij mag rondlopen. Dus een kat mag vrij rondlopen. En om te voorkomen dat hij dieren vangt en/of dood doe ik het volgende
- In de nacht zijn ze binnen (katten jagen snachts (maar eigenlijk wil ik niet dat ze snachts lopen te janken))
- Mijn katten krijgen thuis meer dan voldoende eten
Wat word overigens verstaan onder 'in het veld' ? Is zou denken op open terrein ofzo. Geld die stelling dan ook in de nieuwbouw?
Artikel?quote:Op vrijdag 29 mei 2009 19:15 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Katten worden gezien als een bedreiging voor de binnenlandse flora en fauna, en mogen simpelweg niet buiten komen.
dubbelquote:Op zondag 31 mei 2009 16:16 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Melden bij de politie is veel effectiever, zeker omdat deze hond al een historie heeft. Het is wachten tot die een mens te grazen neemt.
quote:Op zondag 31 mei 2009 18:36 schreef waterkip het volgende:
[..]
Een hondenbeet, erg zeg
Zet de koffie maar vast klaar en een plak cake zou ik zeggen.
Mooie begrafenis zeker ?
Stel je toch niet zo aan ,negen van de tien keer is het de moeite niet.
Volgens mij hebben we het daar al een paar pagina's over.quote:Op zondag 31 mei 2009 18:08 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Artikel?
Wat ben je ook een zak stront.
Ik heb nog geen bron gezien.quote:Op zondag 31 mei 2009 18:53 schreef juliotheman het volgende:
[..]
Volgens mij hebben we het daar al een paar pagina's over.
One trick poneyquote:Op zondag 31 mei 2009 16:16 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Melden bij de politie is veel effectiever, zeker omdat deze hond al een historie heeft. Het is wachten tot die een mens te grazen neemt.
Is je keyboard kapot of ben je gewoon dom?quote:Op zaterdag 30 mei 2009 11:02 schreef waterkip het volgende:
[..]
Inderdasad,en dan dat gegil,gejammer en gekrijs wat door merg en been gaat .
wanneer er weer zo,n kattengangbang op de parkeerplaats plaatsvind
Zucht... wat is de historie van de deze hond? je weet een hoop over dieren?quote:Op zondag 31 mei 2009 16:16 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Precies, die omgekeerde redenatie maakt het ook zo gevaarlijk. Tegen een hardloper zeggen dat die maar niet moet hardlopen in de buurt van een hond. Dan weet je toch dat die bijt.quote:Op zondag 31 mei 2009 21:24 schreef PietPrak het volgende:
[..]
Zucht... wat is de historie van de deze hond? je weet een hoop over dieren?
By the way..met deze hond bezoek ik scholen om kinderen leren om te gaan om te honden. Wat doe je wel en niet!
Misschien heeft ie d'r getrakteerd op chinees.quote:Op zondag 31 mei 2009 22:35 schreef Rapaille het volgende:
Hoe heb je het de buurvrouw laten weten trouwens?
Gelukkig heb jij het niet voor het zeggen.quote:Op zondag 31 mei 2009 23:03 schreef Mefistoteles het volgende:
Ik ben geen moslim maar ergens zijn honden best wel onreine dieren misschien.
Waar hebben we ze in de stad voor nodig?
Een mooie wetgeving zou naar mijn mening zijn... Alleen boeren mogen een hond, en dan gelijk ook een "strenge" hond.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |