Nou, met al die kattenliefhebbers daar kan het zijn dat hij alleen maar emotionele reactie's krijgt.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 16:48 schreef Re het volgende:
beter in F&F te plaatsen voor wat subtiele feedback
Haha ja ik wou dit net ook zeggenquote:Op vrijdag 29 mei 2009 16:48 schreef Re het volgende:
beter in F&F te plaatsen voor wat subtiele feedback
Aan de andere kant, als mijn kind op dat terrein loopt en die word doodgebeten, is dat dan ook jammer maar helaas? Ik heb geen idee, dus ik lees even mee.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 16:45 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ik denk als het op jouw eigen terrein is gebeurd van niet.
Dit zijn de risico's van het buiten laten rondlopen van je kat. Hij kan ook overreden worden.
Dat hangt er vanaf of het terrein afdoende is afgeschermd voor toegang door onbevoegden, en dus op welke manier dat kind op dat terrein is gekomen.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 16:51 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Aan de andere kant, als mijn kind op dat terrein loopt en die word doodgebeten, is dat dan ook jammer maar helaas? Ik heb geen idee, dus ik lees even mee.
Een (huis)dier wordt wettelijk gezien als een goed, met wat regeltjes erlangs tegen dierenmishandeling. En omdat het op jouw terrein is gebeurt zal ze weinig kunnen maken. Aard van het beestje en zo.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 16:51 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Aan de andere kant, als mijn kind op dat terrein loopt en die word doodgebeten, is dat dan ook jammer maar helaas? Ik heb geen idee, dus ik lees even mee.
quote:Op vrijdag 29 mei 2009 16:55 schreef r3gi3boy het volgende:
Wat heb jij voor zieke hond dat die meteen zo'n arme kat doodbijt? Gelijk heeft die buurvrouw, je mormel is vals en moet per direct afgemaakt worden! AFMAKEN ZEG IK JE, AFMAKEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Onze teckel heeft ooit eens een kat finaal doormidden gebeten....links lag een stuk...en rechts lag een stukquote:
Ja hallo, die kat kan dat toch helemaal niet lezen!quote:Op vrijdag 29 mei 2009 16:43 schreef PietPrak het volgende:
Overigens is mijn tuin omheind en ik heb waarschuwingsbordjes hangen.
En dit is eigenlijk de enige goede manier.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 16:55 schreef mighty_myte het volgende:
Jezus, wat is dat voor monsterlijke hond!Post eens een foto!
En je buurvrouw kun je best een bloemetje geven. Zij kan ook niet altijd controleren waar die kat is en ze is vast verdrietig. Je moet wel op goede voet met je buren blijven, dus doe wat water bij de wijn!
Waarom niet dan? Ze doen je toch geen kwaad. Ze schijten misschien wel in je tuin maar begraven dat ook netjes: gratis bemesting. Dan zijn vogels die in je tuin komen toch veel erger, die schijten immers de tegels onder.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 17:24 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Wat in overigens altijd maar vreemd vind is dat mensen met katten het altijd maar normaal vinden dat ze in andermans tuin komen. Ik heb geen hekel aan katten maar wil ze absoluut niet in mijn tuin.
Jeetje, legt ze haar kat niet eens netjes uit waar die wel en niet mag lopen?quote:Op vrijdag 29 mei 2009 16:53 schreef PietPrak het volgende:
ik heb zelfs ijzerdraad over de schutting gespannen zodat de kat niet over de schutting kan lopen.
ik word er een beetje moe van. Steeds probeer ik het te voorkomen maar de eigenaar vindt het de normaalste zaak van de wereld dat haar kat overal kan lopen.
quote:Op vrijdag 29 mei 2009 16:55 schreef r3gi3boy het volgende:
Wat heb jij voor zieke hond dat die meteen zo'n arme kat doodbijt? Gelijk heeft die buurvrouw, je mormel is vals en moet per direct afgemaakt worden! AFMAKEN ZEG IK JE, AFMAKEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
quote:Op vrijdag 29 mei 2009 17:16 schreef Levolution het volgende:
[..]
Ja hallo, die kat kan dat toch helemaal niet lezen!
Omdat ik absoluut geen vreemde beesten in mijn tuin wil. Dat een kat dat wel wilt is jammer voor de kat. Als je zo graag een kat wilt dan hou je hem maar lekker de hele dag binnen. Maar ga er geen andere mensen mee lastig vallen die geen kat willen.quote:
Behalve dat ze ook meteen je hele tuin vernielen. Waaronder pas aangelegde plantjes. Ik kom voortaan ook wel even in jou tuin schijten en stamp al je bloemen plat. Als bonus wil ik ook nog wel een hoopje zand over mijn bolus leggen. En dan niet klagen he...want daar heb je toch helemaal geen last van.quote:Ze doen je toch geen kwaad. Ze schijten misschien wel in je tuin maar begraven dat ook netjes: gratis bemesting. Dan zijn vogels die in je tuin komen toch veel erger, die schijten immers de tegels onder.
quote:Op vrijdag 29 mei 2009 17:54 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
[..]
Omdat ik absoluut geen vreemde beesten in mijn tuin wil. Dat een kat dat wel wilt is jammer voor de kat. Als je zo graag een kat wilt dan hou je hem maar lekker de hele dag binnen. Maar ga er geen andere mensen mee lastig vallen die geen kat willen.
[..]
Behalve dat ze ook meteen je hele tuin vernielen. Waaronder pas aangelegde plantjes. Ik kom voortaan ook wel even in jou tuin schijten en stamp al je bloemen plat. Als bonus wil ik ook nog wel een hoopje zand over mijn bolus leggen. En dan niet klagen he...want daar heb je toch helemaal geen last van.
Ja, leuk. Tot je in de tuin aan het werk bent en met je handen in de kattendrollen graait.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 17:26 schreef Levolution het volgende:
[..]
Waarom niet dan? Ze doen je toch geen kwaad. Ze schijten misschien wel in je tuin maar begraven dat ook netjes: gratis bemesting. Dan zijn vogels die in je tuin komen toch veel erger, die schijten immers de tegels onder.
Had je maar voor een tegeltuin moeten kiezen!quote:Op vrijdag 29 mei 2009 18:14 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ja, leuk. Tot je in de tuin aan het werk bent en met je handen in de kattendrollen graait.
Best kneusje,quote:Op vrijdag 29 mei 2009 17:12 schreef TheFrankey het volgende:
mja mja mja een moeilijk verhaal. Ik zou overigens ook niet blij zijn als mijn kat doodgebeten word door wat voor hond dan ook.
Maar feit blijft wel dat geen enkel huisdier zo mag bijten. Stel dat het een kind was...begrijp je wat ik bedoel. En kom nou niet met "een kind zou hij nooit iets aandoen" Honden blijven onbetrouwbaar zeker dit type honden.
Mijn kat loopt ook los rond dus er bestaat een kans dat mij ook gebeurd.
Ik houdt het overigens nog netjes: Mijn katten zijn snachts binnen.
Zoals ik al zei een moeilijk verhaal. Ik vind dat de buurvrouw een punt heeft. Want een kat mag vrij rondlopen en een hond niet. Dat de buurvrouw moet zorgen dat de kat niet in je tuin komt is bijna niet te doen en daar worden mensen in nederland nou eenmaal niet op veroordeeld.
De hond daarentegen mag natuurlijk niet zomaar de kat bijten. Alhoewel ik ook wel weer begrijp dat dit gebeurd. Maar waarschijnlijk doet hij dit ook als hij een kat te pakken krijgt buiten je tuin om.
Dus... mijn conclusie. Erg zielig voor de buurvrouw, niet goed voor jullie buren-relatie en ook wel lullig voor jou want dit had je waarschijnlijk niet gewild.
Ik vind dat je er een hoop aan gedaan hebt om het te voorkomen dus buurvrouw heeft pech. Overigens kun je dat boeltje weer naar beneden halen want het heeft toch geen zin.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen
Kat had ook onder een auto kunnen lopen, kattenaids op kunnen lopen, een muis op kunnen eten (moettie doen met de muizen die hier op bezoek zijn geweest, die krijgen na een dag of drie interne bloedingen, de kat dus ook) etc.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 18:47 schreef lennart12 het volgende:
Net als dat je voor een kind onder de 14 aansprakelijk bent, ben je dat ook voor schade die een huisdier aanricht. Kan me niet voorstellen ijzerdraad daar iets aan af doet
Ja dus...? Als-ie onder een auto was gekomen was de bestuurder aansprakelijk... wij mogen jou toch ook niet omleggen omdat je ook wel onder een auto had kunnen komen?quote:Op vrijdag 29 mei 2009 19:21 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Kat had ook onder een auto kunnen lopen, kattenaids op kunnen lopen, een muis op kunnen eten (moettie doen met de muizen die hier op bezoek zijn geweest, die krijgen na een dag of drie interne bloedingen, de kat dus ook) etc.
Ze doen mij en mijn tuin wel kwaad. De aanwezigheid van katten schrikt vogels af, die ik juist wel in mijn tuin wil hebben. Mijn honden mogen het niet in mijn tuin doen waarom zou een kat van een ander dat dan wel mogen? Mijn honden mogen hun botten niet begraven, uitwerpselen dus al helemaal niet!!!!quote:Op vrijdag 29 mei 2009 17:26 schreef Levolution het volgende:
[..]
Waarom niet dan? Ze doen je toch geen kwaad. Ze schijten misschien wel in je tuin maar begraven dat ook netjes: gratis bemesting. Dan zijn vogels die in je tuin komen toch veel erger, die schijten immers de tegels onder.
Ondertussen krassen op je auto maakt, in zandbakken van kinderen zit te poepen, beschermde inheemse diersoorten verwond om ze vervolgens te laten liggen, etc.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 19:26 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Ze doen mij en mijn tuin wel kwaad. De aanwezigheid van katten schrikt vogels af, die ik juist wel in mijn tuin wil hebben. Mijn honden mogen het niet in mijn tuin doen waarom zou een kat van een ander dat dan wel mogen? Mijn honden mogen hun botten niet begraven, uitwerpselen dus al helemaal niet!!!!
Jij wil naar alle waarschijnlijkheid toch ook niet dat mijn hond in je tuin komt om de tuin om te spitten, alles gaat zitten te "bemesten" je kat wegjagen enz. Of is dat heel normaal?
quote:Op vrijdag 29 mei 2009 19:19 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Best kneusje,
Honden komen niet in types. En ook niet in valse en niet valse typesDaarnaast mogen katten [b]niet[/b] buiten los lopen. Sterker nog, als ik een jager ben, en ik wil een kat aan poezemoes schieten, dan moet ik mij er eerst van op de hoogte stellen dat het niet per ongeluk om een verdwaalde europese boskat gaat. Pas als het een tamme kat blijkt, mag het
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |