abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69531202
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 16:55 schreef mighty_myte het volgende:
Jezus, wat is dat voor monsterlijke hond! Post eens een foto!
En je buurvrouw kun je best een bloemetje geven. Zij kan ook niet altijd controleren waar die kat is en ze is vast verdrietig. Je moet wel op goede voet met je buren blijven, dus doe wat water bij de wijn!
En dit is eigenlijk de enige goede manier.
pi_69531452
Wat in overigens altijd maar vreemd vind is dat mensen met katten het altijd maar normaal vinden dat ze in andermans tuin komen. Ik heb geen hekel aan katten maar wil ze absoluut niet in mijn tuin.

En hond die een schaap of kat grijpt is niet vals, zowel dan moeten een hele hoop katten worden afgemaakt aangezien die vogels/muizen/ratten verorberen.
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
  vrijdag 29 mei 2009 @ 17:26:44 #28
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_69531523
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 17:24 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Wat in overigens altijd maar vreemd vind is dat mensen met katten het altijd maar normaal vinden dat ze in andermans tuin komen. Ik heb geen hekel aan katten maar wil ze absoluut niet in mijn tuin.
Waarom niet dan? Ze doen je toch geen kwaad. Ze schijten misschien wel in je tuin maar begraven dat ook netjes: gratis bemesting. Dan zijn vogels die in je tuin komen toch veel erger, die schijten immers de tegels onder.
This isn't even my final form.
pi_69531744
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 16:53 schreef PietPrak het volgende:
ik heb zelfs ijzerdraad over de schutting gespannen zodat de kat niet over de schutting kan lopen.

ik word er een beetje moe van. Steeds probeer ik het te voorkomen maar de eigenaar vindt het de normaalste zaak van de wereld dat haar kat overal kan lopen.
Jeetje, legt ze haar kat niet eens netjes uit waar die wel en niet mag lopen?
Dus...
  vrijdag 29 mei 2009 @ 17:35:19 #30
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_69531783
Je kan het beste trouwens telkens een emmer water over de kat heen gooien als ze in je tuin komen, dan blijven ze na een tijdje wel weg.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 17:46:11 #31
215322 er1969
blablabla
pi_69532063
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 16:55 schreef r3gi3boy het volgende:
Wat heb jij voor zieke hond dat die meteen zo'n arme kat doodbijt? Gelijk heeft die buurvrouw, je mormel is vals en moet per direct afgemaakt worden! AFMAKEN ZEG IK JE, AFMAKEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Als die hond ziek was had ie die kat niet gebeten ( Honden mogen katten meestal niet zo graag), bovendien zat de hond op eigen terrein ,wel zielig voor die kat natuurlijk maar jou reactie is eigenlijk veel zieker vind ik
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 17:16 schreef Levolution het volgende:

[..]

Ja hallo, die kat kan dat toch helemaal niet lezen!
  vrijdag 29 mei 2009 @ 17:50:27 #32
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_69532208
Als kat bezitter hou ik mijn kat gewoon binnen.. Niet jou fout. Buurvrouw haar fout... Lullig voor haar
pi_69532314
Troost je, ze zal je niks kunnen maken.

In het verleden heeft mijn hond eens de kat van de buren ernstig verwond, ik was er nog net op "tijd" bij, dat wil zeggen, de kat heeft het overleefd, weliswaar 36 hechtingen rijker waarvan het merendeel inwendig maar toch.

Mijn toenmalige buurvrouw wilde ook dat ik voor de dierenartskosten zou opdraaien, heb toen ook duidelijk uitgelegd dat het om mijn terrein ging waar het gebeurde en haar kat had daar niets te zoeken.

Later heb ik wel aangeboden om de helft te betalen om de goede buurhouderschap te handhaven, maar zij had het er toen ook al met haar man over gehad, en was tot dezelfde conclusie gekomen dat ze zelf dan ook niet zou willen betalen, heb dus niets betaald, en altijd prima buren aan gehad verder.

Je zou natuurlijk kunnen voorstellen dat je een deel van de kosten van cremeren op je wilt nemen, maar je bent dit niet verplicht.
pi_69532330
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 17:26 schreef Levolution het volgende:

[..]

Waarom niet dan?
Omdat ik absoluut geen vreemde beesten in mijn tuin wil. Dat een kat dat wel wilt is jammer voor de kat. Als je zo graag een kat wilt dan hou je hem maar lekker de hele dag binnen. Maar ga er geen andere mensen mee lastig vallen die geen kat willen.
quote:
Ze doen je toch geen kwaad. Ze schijten misschien wel in je tuin maar begraven dat ook netjes: gratis bemesting. Dan zijn vogels die in je tuin komen toch veel erger, die schijten immers de tegels onder.
Behalve dat ze ook meteen je hele tuin vernielen. Waaronder pas aangelegde plantjes. Ik kom voortaan ook wel even in jou tuin schijten en stamp al je bloemen plat. Als bonus wil ik ook nog wel een hoopje zand over mijn bolus leggen. En dan niet klagen he...want daar heb je toch helemaal geen last van.
pi_69532421
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 17:54 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:

[..]

Omdat ik absoluut geen vreemde beesten in mijn tuin wil. Dat een kat dat wel wilt is jammer voor de kat. Als je zo graag een kat wilt dan hou je hem maar lekker de hele dag binnen. Maar ga er geen andere mensen mee lastig vallen die geen kat willen.
[..]

Behalve dat ze ook meteen je hele tuin vernielen. Waaronder pas aangelegde plantjes. Ik kom voortaan ook wel even in jou tuin schijten en stamp al je bloemen plat. Als bonus wil ik ook nog wel een hoopje zand over mijn bolus leggen. En dan niet klagen he...want daar heb je toch helemaal geen last van.
pi_69532827
quote:

[..]

Waarom niet dan? Ze doen je toch geen kwaad. Ze schijten misschien wel in je tuin maar begraven dat ook netjes: gratis bemesting. Dan zijn vogels die in je tuin komen toch veel erger, die schijten immers de tegels onder.
Ja, leuk. Tot je in de tuin aan het werk bent en met je handen in de kattendrollen graait.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 18:24:25 #37
230418 waterkip
Klaar?Ik niet!
pi_69533116
Gwoon uit nieuwsgierigheid : Is het een teef ? (de herder ,niet de buurvrouw)
Ten Yellow Pointy Kities
Eleven Blue Egyptians
If it wern't so purdy I'd call it skin flute
  vrijdag 29 mei 2009 @ 18:30:06 #38
154193 TheYoung1
Lief zijn loont nog steeds!!
pi_69533299
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 18:14 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ja, leuk. Tot je in de tuin aan het werk bent en met je handen in de kattendrollen graait.
Had je maar voor een tegeltuin moeten kiezen!
ik zeg maar zoo, dierentuin is me te lang.
Patat, dat is het!!
pi_69533703
Net als dat je voor een kind onder de 14 aansprakelijk bent, ben je dat ook voor schade die een huisdier aanricht. Kan me niet voorstellen ijzerdraad daar iets aan af doet
pi_69534309
Tja, had de buurvrouw d'r kat maar binnen moeten houden. Al helemaal nadat je haar al een paar keer verzocht had (eenmaal schriftelijk, nota bene) dat beest binnen te houden. Buurvrouw heeft schijnbaar nogal moeite met verantwoordelijkheid nemen voor haar hobbies.
pi_69534509
Katten worden gezien als een bedreiging voor de binnenlandse flora en fauna, en mogen simpelweg niet buiten komen.
pi_69534643
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 17:12 schreef TheFrankey het volgende:
mja mja mja een moeilijk verhaal. Ik zou overigens ook niet blij zijn als mijn kat doodgebeten word door wat voor hond dan ook.

Maar feit blijft wel dat geen enkel huisdier zo mag bijten. Stel dat het een kind was...begrijp je wat ik bedoel. En kom nou niet met "een kind zou hij nooit iets aandoen" Honden blijven onbetrouwbaar zeker dit type honden.

Mijn kat loopt ook los rond dus er bestaat een kans dat mij ook gebeurd.

Ik houdt het overigens nog netjes: Mijn katten zijn snachts binnen.

Zoals ik al zei een moeilijk verhaal. Ik vind dat de buurvrouw een punt heeft. Want een kat mag vrij rondlopen en een hond niet. Dat de buurvrouw moet zorgen dat de kat niet in je tuin komt is bijna niet te doen en daar worden mensen in nederland nou eenmaal niet op veroordeeld.

De hond daarentegen mag natuurlijk niet zomaar de kat bijten. Alhoewel ik ook wel weer begrijp dat dit gebeurd. Maar waarschijnlijk doet hij dit ook als hij een kat te pakken krijgt buiten je tuin om.

Dus... mijn conclusie. Erg zielig voor de buurvrouw, niet goed voor jullie buren-relatie en ook wel lullig voor jou want dit had je waarschijnlijk niet gewild.

Ik vind dat je er een hoop aan gedaan hebt om het te voorkomen dus buurvrouw heeft pech. Overigens kun je dat boeltje weer naar beneden halen want het heeft toch geen zin.

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen
Best kneusje,

Honden komen niet in types. En ook niet in valse en niet valse types Daarnaast mogen katten [b]niet[/b] buiten los lopen. Sterker nog, als ik een jager ben, en ik wil een kat aan poezemoes schieten, dan moet ik mij er eerst van op de hoogte stellen dat het niet per ongeluk om een verdwaalde europese boskat gaat. Pas als het een tamme kat blijkt, mag het
pi_69534687
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 18:47 schreef lennart12 het volgende:
Net als dat je voor een kind onder de 14 aansprakelijk bent, ben je dat ook voor schade die een huisdier aanricht. Kan me niet voorstellen ijzerdraad daar iets aan af doet
Kat had ook onder een auto kunnen lopen, kattenaids op kunnen lopen, een muis op kunnen eten (moettie doen met de muizen die hier op bezoek zijn geweest, die krijgen na een dag of drie interne bloedingen, de kat dus ook) etc.
pi_69534813
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 19:21 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Kat had ook onder een auto kunnen lopen, kattenaids op kunnen lopen, een muis op kunnen eten (moettie doen met de muizen die hier op bezoek zijn geweest, die krijgen na een dag of drie interne bloedingen, de kat dus ook) etc.
Ja dus...? Als-ie onder een auto was gekomen was de bestuurder aansprakelijk... wij mogen jou toch ook niet omleggen omdat je ook wel onder een auto had kunnen komen?
pi_69534827
quote:

[..]

Ze doen mij en mijn tuin wel kwaad. De aanwezigheid van katten schrikt vogels af, die ik juist wel in mijn tuin wil hebben. Mijn honden mogen het niet in mijn tuin doen waarom zou een kat van een ander dat dan wel mogen? Mijn honden mogen hun botten niet begraven, uitwerpselen dus al helemaal niet!!!!

Jij wil naar alle waarschijnlijkheid toch ook niet dat mijn hond in je tuin komt om de tuin om te spitten, alles gaat zitten te "bemesten" je kat wegjagen enz. Of is dat heel normaal?
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
pi_69534870
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 19:26 schreef ArcticBlizzard het volgende:

[..]

Ze doen mij en mijn tuin wel kwaad. De aanwezigheid van katten schrikt vogels af, die ik juist wel in mijn tuin wil hebben. Mijn honden mogen het niet in mijn tuin doen waarom zou een kat van een ander dat dan wel mogen? Mijn honden mogen hun botten niet begraven, uitwerpselen dus al helemaal niet!!!!

Jij wil naar alle waarschijnlijkheid toch ook niet dat mijn hond in je tuin komt om de tuin om te spitten, alles gaat zitten te "bemesten" je kat wegjagen enz. Of is dat heel normaal?
Ondertussen krassen op je auto maakt, in zandbakken van kinderen zit te poepen, beschermde inheemse diersoorten verwond om ze vervolgens te laten liggen, etc.
pi_69534918
Ik rem voor alle dieren behalve een kat.
Facts don't care about your feelings
pi_69534963
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 19:19 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Best kneusje,

Honden komen niet in types. En ook niet in valse en niet valse types Daarnaast mogen katten [b]niet[/b] buiten los lopen. Sterker nog, als ik een jager ben, en ik wil een kat aan poezemoes schieten, dan moet ik mij er eerst van op de hoogte stellen dat het niet per ongeluk om een verdwaalde europese boskat gaat. Pas als het een tamme kat blijkt, mag het

Om het zelfs nog wat sterker te stellen, het mishandelen van huisdieren is bij wet verboden, het doden van huisdieren niet.
Iemand die niet meer voor zijn kat, hond, konijn of wat voor huisdier dan ook wilt zorgen, kan het zonder gevolgtrekking doden.

Dit door de bekende mazen in de wet.
pi_69535058
Gelukkig wel. In veel gevallen zijn die dieren dood beter af, helaas.

[ Bericht 3% gewijzigd door YoshiBignose op 29-05-2009 21:03:57 ]
Facts don't care about your feelings
pi_69535128
je hebt geluk dat je buurvrouw een dropje is en die kat niet van mij was ;D
Te dom voor wetenschap? Probeer religie!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')