Zie je het woordje jacht. Ik vermoedde het al, maar dit gaat over jagen. Dit artikel gaat dus meer over de hond van TS dan over de katquote:Op zaterdag 30 mei 2009 19:28 schreef juliotheman het volgende:
[..]
Stranden, schorren, gorzen, kwelders, slikken, wadden, binnenwateren en territoriale wateren alsmede wegen en paden, voorzover deze geacht kunnen worden deel uit te maken van een voor de uitoefening van de jacht bestemd of geschikt terrein.
Ik denk dat de crux ligt in het woord 'verhinderen'. De redenen die jij opsomt verhinderen helemaal niets, als je een kat naar buiten gooit is die in staat weg te lopen naar plaatsen die jij niet kunt overzien ('in het veld' dus) en aldaar andere dieren de nek om te draaien, ook overdag en ook met een volle pens.
Kijk voor meer info maar op onderstaande link, onderaan de pagina staat het helder uitgelegd met een typisch NL voorbeeld. Zelfs op eigen terrein mag je hond of kat niet jagen volgens de wet, discussie beeindigd lijkt me.
http://www.greyhoundsinno(...)te2/071206/index.php
Deels slecht nieuws voor de TS want de kat had niet gedood mogen worden, maar aangezien dieren voor de wet 'dingen' zijn mocht de kat van je buurvrouw ook niet zomaar op jouw terrein komen dus wat betreft schuldvraag is het 50/50, maar ik ben geen jurist dus garantie tot aan de drempel.
Ik moet de eerste kat nog tegenkomen die schapen, hazen, eenden, etc aanvalt.quote:Op zondag 31 mei 2009 14:52 schreef nietzman het volgende:
Katten zijn eerder jagers dan honden hoor.. Katten zijn wat dat betreft gewoon roofdieren, die beesten zijn funest in een ecosysteem. Waarom denk je dat ze afgeschoten mogen worden tijdens de jacht?
Iets met opzet..quote:Op zondag 31 mei 2009 15:43 schreef Mefistoteles het volgende:
Als ik die buurvrouw was zou ik een uitgehongerde panter het land in smokkelen en die dan in de tuin van die hond gooien...
Isj natoer.
Melden bij de politie is veel effectiever, zeker omdat deze hond al een historie heeft. Het is wachten tot die een mens te grazen neemt.quote:Op zondag 31 mei 2009 15:43 schreef Mefistoteles het volgende:
Als ik die buurvrouw was zou ik een uitgehongerde panter het land in smokkelen en die dan in de tuin van die hond gooien...
Isj natoer.
Uit berekening is gebleken dat in Nederland gedurende 5 maanden (april t/m augustus) het belangrijkste broedseizoen ongeveer 90 miljoen dieren door katten gedood worden.quote:Op zondag 31 mei 2009 15:38 schreef nietzman het volgende:
Misschien moet je dan de stad eens uit en de wijde wereld in. Hazen en eenden zijn toch ècht wel het bokje. Katten doden echt voor 'the fun of it' en er worden genoeg nesten door die beesten aan stukken gescheurd. Daarnaast is een vos de liefheid zelve.
Je zal verbaasd zijn hoeveel eenden, konijnen, hazen en ander klein wild door de kat gedood wordt, puur voor de fun, want zelfs een kat die geen honger heeft zal toch blijven jagen.quote:Op zondag 31 mei 2009 15:34 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Ik moet de eerste kat nog tegenkomen die schapen, hazen, eenden, etc aanvalt.
In het veld zal inderdaad in het algemeen buiten de bebouwde kom zijn, maar vergis je niet in de huiskat, tijdens zijn omzwervingen zijn afstanden van 10 kilometer geen uitzondering.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 19:11 schreef TheFrankey het volgende:
[..]
Ja maar daar staat niet dat een kat niet vrij mag rondlopen. Dus een kat mag vrij rondlopen. En om te voorkomen dat hij dieren vangt en/of dood doe ik het volgende
- In de nacht zijn ze binnen (katten jagen snachts (maar eigenlijk wil ik niet dat ze snachts lopen te janken))
- Mijn katten krijgen thuis meer dan voldoende eten
Wat word overigens verstaan onder 'in het veld' ? Is zou denken op open terrein ofzo. Geld die stelling dan ook in de nieuwbouw?
Artikel?quote:Op vrijdag 29 mei 2009 19:15 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Katten worden gezien als een bedreiging voor de binnenlandse flora en fauna, en mogen simpelweg niet buiten komen.
dubbelquote:Op zondag 31 mei 2009 16:16 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Melden bij de politie is veel effectiever, zeker omdat deze hond al een historie heeft. Het is wachten tot die een mens te grazen neemt.
quote:Op zondag 31 mei 2009 18:36 schreef waterkip het volgende:
[..]
Een hondenbeet, erg zeg
Zet de koffie maar vast klaar en een plak cake zou ik zeggen.
Mooie begrafenis zeker ?
Stel je toch niet zo aan ,negen van de tien keer is het de moeite niet.
Volgens mij hebben we het daar al een paar pagina's over.quote:Op zondag 31 mei 2009 18:08 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Artikel?
Wat ben je ook een zak stront.
Ik heb nog geen bron gezien.quote:Op zondag 31 mei 2009 18:53 schreef juliotheman het volgende:
[..]
Volgens mij hebben we het daar al een paar pagina's over.
One trick poneyquote:Op zondag 31 mei 2009 16:16 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Melden bij de politie is veel effectiever, zeker omdat deze hond al een historie heeft. Het is wachten tot die een mens te grazen neemt.
Is je keyboard kapot of ben je gewoon dom?quote:Op zaterdag 30 mei 2009 11:02 schreef waterkip het volgende:
[..]
Inderdasad,en dan dat gegil,gejammer en gekrijs wat door merg en been gaat .
wanneer er weer zo,n kattengangbang op de parkeerplaats plaatsvind
Zucht... wat is de historie van de deze hond? je weet een hoop over dieren?quote:Op zondag 31 mei 2009 16:16 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Precies, die omgekeerde redenatie maakt het ook zo gevaarlijk. Tegen een hardloper zeggen dat die maar niet moet hardlopen in de buurt van een hond. Dan weet je toch dat die bijt.quote:Op zondag 31 mei 2009 21:24 schreef PietPrak het volgende:
[..]
Zucht... wat is de historie van de deze hond? je weet een hoop over dieren?
By the way..met deze hond bezoek ik scholen om kinderen leren om te gaan om te honden. Wat doe je wel en niet!
Misschien heeft ie d'r getrakteerd op chinees.quote:Op zondag 31 mei 2009 22:35 schreef Rapaille het volgende:
Hoe heb je het de buurvrouw laten weten trouwens?
Gelukkig heb jij het niet voor het zeggen.quote:Op zondag 31 mei 2009 23:03 schreef Mefistoteles het volgende:
Ik ben geen moslim maar ergens zijn honden best wel onreine dieren misschien.
Waar hebben we ze in de stad voor nodig?
Een mooie wetgeving zou naar mijn mening zijn... Alleen boeren mogen een hond, en dan gelijk ook een "strenge" hond.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |