abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69530152
Heb ik weer.

Vanmiddag komt de kat van de buren mijn tuin een bezoekje brengen. Jammer genoeg was mijn hond net iets te snel en bijt die kat dood. Nu begint mijn buurvrouw te jammeren dat mijn hond vals is. Overigens is mijn tuin omheind en ik heb waarschuwingsbordjes hangen.

Ook heb ik de buurvrouw diverse malen gevraagd om op haar kat te letten(het was een buitenkat!!) Zelfs 1 maal schriftelijk.

Kan de buurvrouw mij iets maken?
pi_69530217
Ik denk als het op jouw eigen terrein is gebeurd van niet.
Dit zijn de risico's van het buiten laten rondlopen van je kat. Hij kan ook overreden worden.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 16:46:47 #3
154193 TheYoung1
Lief zijn loont nog steeds!!
pi_69530261
Tip Voor Poezen, kom nooit bij prietprak in de tuin
ik zeg maar zoo, dierentuin is me te lang.
Patat, dat is het!!
  vrijdag 29 mei 2009 @ 16:48:18 #4
262 Re
Kiss & Swallow
pi_69530305
beter in F&F te plaatsen voor wat subtiele feedback
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_69530339
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 16:48 schreef Re het volgende:
Nou, met al die kattenliefhebbers daar kan het zijn dat hij alleen maar emotionele reactie's krijgt.
pi_69530340
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 16:48 schreef Re het volgende:
Haha ja ik wou dit net ook zeggen goed dat ie daar niet staat.
pi_69530351
Risico dat de vrouw heeft genomen inderdaad door haar kat naar buiten te doen. Kan me overigens wel voorstellen dat mevrouw op het moment niet al te vriendelijk reageert. De emoties zullen een rol spelen natuurlijk.

Jij kan niet meer doen dan aangeven dat het je betreurt. Lijkt me niet dat ze je iets kan maken.
"In case of dissension, never dare to judge till you've heard the other side."
  vrijdag 29 mei 2009 @ 16:50:26 #8
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_69530366
Dat is de natuur, daar doe je niets tegen .
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_69530368
Ik vind dit toch meer onder 'recht' vallen. Zeker wat te doen als de buurvrouw hem aansprakelijk wilt stellen.
pi_69530418
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 16:45 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ik denk als het op jouw eigen terrein is gebeurd van niet.
Dit zijn de risico's van het buiten laten rondlopen van je kat. Hij kan ook overreden worden.
Aan de andere kant, als mijn kind op dat terrein loopt en die word doodgebeten, is dat dan ook jammer maar helaas? Ik heb geen idee, dus ik lees even mee.
pi_69530490
ik heb zelfs ijzerdraad over de schutting gespannen zodat de kat niet over de schutting kan lopen.

ik word er een beetje moe van. Steeds probeer ik het te voorkomen maar de eigenaar vindt het de normaalste zaak van de wereld dat haar kat overal kan lopen.
pi_69530539
Wat heb jij voor zieke hond dat die meteen zo'n arme kat doodbijt? Gelijk heeft die buurvrouw, je mormel is vals en moet per direct afgemaakt worden! AFMAKEN ZEG IK JE, AFMAKEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
pi_69530556
Jezus, wat is dat voor monsterlijke hond! Post eens een foto!
En je buurvrouw kun je best een bloemetje geven. Zij kan ook niet altijd controleren waar die kat is en ze is vast verdrietig. Je moet wel op goede voet met je buren blijven, dus doe wat water bij de wijn!
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
  vrijdag 29 mei 2009 @ 16:55:52 #14
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_69530557
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 16:51 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Aan de andere kant, als mijn kind op dat terrein loopt en die word doodgebeten, is dat dan ook jammer maar helaas? Ik heb geen idee, dus ik lees even mee.
Dat hangt er vanaf of het terrein afdoende is afgeschermd voor toegang door onbevoegden, en dus op welke manier dat kind op dat terrein is gekomen.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_69530583
quote:

[..]

Een (huis)dier wordt wettelijk gezien als een goed, met wat regeltjes erlangs tegen dierenmishandeling. En omdat het op jouw terrein is gebeurt zal ze weinig kunnen maken. Aard van het beestje en zo.

Kat bijt duif
Hier een vergelijkbaar verhaal, maar dan met een kat en een (prijs)duif.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 16:57:16 #16
192856 -SG-
PSV Eindhoven!
pi_69530596
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 16:55 schreef r3gi3boy het volgende:
Wat heb jij voor zieke hond dat die meteen zo'n arme kat doodbijt? Gelijk heeft die buurvrouw, je mormel is vals en moet per direct afgemaakt worden! AFMAKEN ZEG IK JE, AFMAKEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
.
A little knowledge is a dangerous thing.
pi_69530644
een herder....
  vrijdag 29 mei 2009 @ 17:02:16 #18
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_69530768
Nice. Waar koop je zo'n hond?
pi_69530874
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 16:58 schreef PietPrak het volgende:
een herder....
Onze teckel heeft ooit eens een kat finaal doormidden gebeten....links lag een stuk...en rechts lag een stuk

Was ook een domme kat....klom in een boom en viel eruit...precies in de bek van onze teckel

Maar ontopic. Ze kan je helemaal niks maken. Katten zijn niet beschermd (en net zoals katten vogels doodbijten) moet die vrouw gewoon accepteren dat een hond wel eens een kat kan doodbijten.
pi_69530881
uit het asiel...
pi_69531057
Mijn vorige hond heeft 3 katten op zijn naam staan en een klein hondje wat losliep (al was de laatste alleen gewond).

De 3 katten waren in de tuin, eigenaren waren niet blij, gaven echter zelf aan dat de kat niet in de tuin had moeten komen.

Het hondje kwam vanachter een muurtje vandaar en blafte, mijn hond schrok en beet. Ik riep los, mijn hond wilde loslaten totdat omstanders zich ermee gingen bemoeien. Zij trokken aan het hondje en aan de riem van mijn hond waardoor het een leuk spelletje werd. Iets minder leuk alleen voor het andere hondje. Politie is erbij geweest en heb de situatie uitgelegd en daarmee was de zaak gesloten.

Ik zou het dus gewoon zo laten, je hebt diverse waarschuwingen aan de buurvrouw gegeven, daarbij heb je zelf nog extra maatregelen getroffen door ijzerdraad te spannen (m.i. ga je dan al te ver, de kat had gewoon niet in je tuin moeten komen). Ze kan de politie bellen die hoogstwaarschijnlijk niets zal doen. Ze kan je civielrechtelijk aansprakelijk stellen (he bent risico aansprakelijk voor je hond) denk dat de rechter ook zal zien dat jij al dat wat mogelijk is hebt gedaan om dit te voorkomen.
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
pi_69531070
mja mja mja een moeilijk verhaal. Ik zou overigens ook niet blij zijn als mijn kat doodgebeten word door wat voor hond dan ook.

Maar feit blijft wel dat geen enkel huisdier zo mag bijten. Stel dat het een kind was...begrijp je wat ik bedoel. En kom nou niet met "een kind zou hij nooit iets aandoen" Honden blijven onbetrouwbaar zeker dit type honden.

Mijn kat loopt ook los rond dus er bestaat een kans dat mij ook gebeurd.

Ik houdt het overigens nog netjes: Mijn katten zijn snachts binnen.

Zoals ik al zei een moeilijk verhaal. Ik vind dat de buurvrouw een punt heeft. Want een kat mag vrij rondlopen en een hond niet. Dat de buurvrouw moet zorgen dat de kat niet in je tuin komt is bijna niet te doen en daar worden mensen in nederland nou eenmaal niet op veroordeeld.

De hond daarentegen mag natuurlijk niet zomaar de kat bijten. Alhoewel ik ook wel weer begrijp dat dit gebeurd. Maar waarschijnlijk doet hij dit ook als hij een kat te pakken krijgt buiten je tuin om.

Dus... mijn conclusie. Erg zielig voor de buurvrouw, niet goed voor jullie buren-relatie en ook wel lullig voor jou want dit had je waarschijnlijk niet gewild.

Ik vind dat je er een hoop aan gedaan hebt om het te voorkomen dus buurvrouw heeft pech. Overigens kun je dat boeltje weer naar beneden halen want het heeft toch geen zin.

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen
pi_69531164
nog een toevoeging, in neem. na mijn katten, nooit weer een kat. Alleen maar omdat er zo ontzettend veel kattenhaters zijn. Ook mijn buren miepen wel eens dat mijn kat in hun tuin komt. Niet om te schijten hoor ze hebben alleen tegels.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 17:16:01 #24
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_69531177
Ja maar er zit nogal verschil tussen een kind en een kat. Kat en honden zijn van nature gezworen vijanden.
Hij is dus niet vals hij doet gewoon wat ie evolutie technisch hoort te doen.

En nou niet iedereen gaan piepen van mijn kat leeft prima samen met mijn hond, ja als je ze samen op laat groeien lukt dat wel. Maar dat wil niet zeggen dat ie vals is.

Hangt er trouwens op jouw poort een bordje pas op voor de hond?
  vrijdag 29 mei 2009 @ 17:16:10 #25
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_69531179
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 16:43 schreef PietPrak het volgende:
Overigens is mijn tuin omheind en ik heb waarschuwingsbordjes hangen.
Ja hallo, die kat kan dat toch helemaal niet lezen!
This isn't even my final form.
pi_69531202
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 16:55 schreef mighty_myte het volgende:
Jezus, wat is dat voor monsterlijke hond! Post eens een foto!
En je buurvrouw kun je best een bloemetje geven. Zij kan ook niet altijd controleren waar die kat is en ze is vast verdrietig. Je moet wel op goede voet met je buren blijven, dus doe wat water bij de wijn!
En dit is eigenlijk de enige goede manier.
pi_69531452
Wat in overigens altijd maar vreemd vind is dat mensen met katten het altijd maar normaal vinden dat ze in andermans tuin komen. Ik heb geen hekel aan katten maar wil ze absoluut niet in mijn tuin.

En hond die een schaap of kat grijpt is niet vals, zowel dan moeten een hele hoop katten worden afgemaakt aangezien die vogels/muizen/ratten verorberen.
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
  vrijdag 29 mei 2009 @ 17:26:44 #28
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_69531523
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 17:24 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Wat in overigens altijd maar vreemd vind is dat mensen met katten het altijd maar normaal vinden dat ze in andermans tuin komen. Ik heb geen hekel aan katten maar wil ze absoluut niet in mijn tuin.
Waarom niet dan? Ze doen je toch geen kwaad. Ze schijten misschien wel in je tuin maar begraven dat ook netjes: gratis bemesting. Dan zijn vogels die in je tuin komen toch veel erger, die schijten immers de tegels onder.
This isn't even my final form.
pi_69531744
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 16:53 schreef PietPrak het volgende:
ik heb zelfs ijzerdraad over de schutting gespannen zodat de kat niet over de schutting kan lopen.

ik word er een beetje moe van. Steeds probeer ik het te voorkomen maar de eigenaar vindt het de normaalste zaak van de wereld dat haar kat overal kan lopen.
Jeetje, legt ze haar kat niet eens netjes uit waar die wel en niet mag lopen?
Dus...
  vrijdag 29 mei 2009 @ 17:35:19 #30
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_69531783
Je kan het beste trouwens telkens een emmer water over de kat heen gooien als ze in je tuin komen, dan blijven ze na een tijdje wel weg.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 17:46:11 #31
215322 er1969
blablabla
pi_69532063
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 16:55 schreef r3gi3boy het volgende:
Als die hond ziek was had ie die kat niet gebeten ( Honden mogen katten meestal niet zo graag), bovendien zat de hond op eigen terrein ,wel zielig voor die kat natuurlijk maar jou reactie is eigenlijk veel zieker vind ik
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 17:16 schreef Levolution het volgende:

[..]

Ja hallo, die kat kan dat toch helemaal niet lezen!
  vrijdag 29 mei 2009 @ 17:50:27 #32
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_69532208
Als kat bezitter hou ik mijn kat gewoon binnen.. Niet jou fout. Buurvrouw haar fout... Lullig voor haar
pi_69532314
Troost je, ze zal je niks kunnen maken.

In het verleden heeft mijn hond eens de kat van de buren ernstig verwond, ik was er nog net op "tijd" bij, dat wil zeggen, de kat heeft het overleefd, weliswaar 36 hechtingen rijker waarvan het merendeel inwendig maar toch.

Mijn toenmalige buurvrouw wilde ook dat ik voor de dierenartskosten zou opdraaien, heb toen ook duidelijk uitgelegd dat het om mijn terrein ging waar het gebeurde en haar kat had daar niets te zoeken.

Later heb ik wel aangeboden om de helft te betalen om de goede buurhouderschap te handhaven, maar zij had het er toen ook al met haar man over gehad, en was tot dezelfde conclusie gekomen dat ze zelf dan ook niet zou willen betalen, heb dus niets betaald, en altijd prima buren aan gehad verder.

Je zou natuurlijk kunnen voorstellen dat je een deel van de kosten van cremeren op je wilt nemen, maar je bent dit niet verplicht.
pi_69532330
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 17:26 schreef Levolution het volgende:

[..]

Waarom niet dan?
Omdat ik absoluut geen vreemde beesten in mijn tuin wil. Dat een kat dat wel wilt is jammer voor de kat. Als je zo graag een kat wilt dan hou je hem maar lekker de hele dag binnen. Maar ga er geen andere mensen mee lastig vallen die geen kat willen.
quote:
Ze doen je toch geen kwaad. Ze schijten misschien wel in je tuin maar begraven dat ook netjes: gratis bemesting. Dan zijn vogels die in je tuin komen toch veel erger, die schijten immers de tegels onder.
Behalve dat ze ook meteen je hele tuin vernielen. Waaronder pas aangelegde plantjes. Ik kom voortaan ook wel even in jou tuin schijten en stamp al je bloemen plat. Als bonus wil ik ook nog wel een hoopje zand over mijn bolus leggen. En dan niet klagen he...want daar heb je toch helemaal geen last van.
pi_69532421
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 17:54 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:

[..]

Omdat ik absoluut geen vreemde beesten in mijn tuin wil. Dat een kat dat wel wilt is jammer voor de kat. Als je zo graag een kat wilt dan hou je hem maar lekker de hele dag binnen. Maar ga er geen andere mensen mee lastig vallen die geen kat willen.
[..]

Behalve dat ze ook meteen je hele tuin vernielen. Waaronder pas aangelegde plantjes. Ik kom voortaan ook wel even in jou tuin schijten en stamp al je bloemen plat. Als bonus wil ik ook nog wel een hoopje zand over mijn bolus leggen. En dan niet klagen he...want daar heb je toch helemaal geen last van.
pi_69532827
quote:

[..]

Waarom niet dan? Ze doen je toch geen kwaad. Ze schijten misschien wel in je tuin maar begraven dat ook netjes: gratis bemesting. Dan zijn vogels die in je tuin komen toch veel erger, die schijten immers de tegels onder.
Ja, leuk. Tot je in de tuin aan het werk bent en met je handen in de kattendrollen graait.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 18:24:25 #37
230418 waterkip
Klaar?Ik niet!
pi_69533116
Gwoon uit nieuwsgierigheid : Is het een teef ? (de herder ,niet de buurvrouw)
Ten Yellow Pointy Kities
Eleven Blue Egyptians
If it wern't so purdy I'd call it skin flute
  vrijdag 29 mei 2009 @ 18:30:06 #38
154193 TheYoung1
Lief zijn loont nog steeds!!
pi_69533299
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 18:14 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ja, leuk. Tot je in de tuin aan het werk bent en met je handen in de kattendrollen graait.
Had je maar voor een tegeltuin moeten kiezen!
ik zeg maar zoo, dierentuin is me te lang.
Patat, dat is het!!
pi_69533703
Net als dat je voor een kind onder de 14 aansprakelijk bent, ben je dat ook voor schade die een huisdier aanricht. Kan me niet voorstellen ijzerdraad daar iets aan af doet
pi_69534309
Tja, had de buurvrouw d'r kat maar binnen moeten houden. Al helemaal nadat je haar al een paar keer verzocht had (eenmaal schriftelijk, nota bene) dat beest binnen te houden. Buurvrouw heeft schijnbaar nogal moeite met verantwoordelijkheid nemen voor haar hobbies.
pi_69534509
Katten worden gezien als een bedreiging voor de binnenlandse flora en fauna, en mogen simpelweg niet buiten komen.
pi_69534643
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 17:12 schreef TheFrankey het volgende:
mja mja mja een moeilijk verhaal. Ik zou overigens ook niet blij zijn als mijn kat doodgebeten word door wat voor hond dan ook.

Maar feit blijft wel dat geen enkel huisdier zo mag bijten. Stel dat het een kind was...begrijp je wat ik bedoel. En kom nou niet met "een kind zou hij nooit iets aandoen" Honden blijven onbetrouwbaar zeker dit type honden.

Zoals ik al zei een moeilijk verhaal. Ik vind dat de buurvrouw een punt heeft. Want een kat mag vrij rondlopen en een hond niet. Dat de buurvrouw moet zorgen dat de kat niet in je tuin komt is bijna niet te doen en daar worden mensen in nederland nou eenmaal niet op veroordeeld.

De hond daarentegen mag natuurlijk niet zomaar de kat bijten. Alhoewel ik ook wel weer begrijp dat dit gebeurd. Maar waarschijnlijk doet hij dit ook als hij een kat te pakken krijgt buiten je tuin om.

Dus... mijn conclusie. Erg zielig voor de buurvrouw, niet goed voor jullie buren-relatie en ook wel lullig voor jou want dit had je waarschijnlijk niet gewild.

Ik vind dat je er een hoop aan gedaan hebt om het te voorkomen dus buurvrouw heeft pech. Overigens kun je dat boeltje weer naar beneden halen want het heeft toch geen zin.

Best kneusje,

Honden komen niet in types. En ook niet in valse en niet valse types Daarnaast mogen katten [b]niet[/b] buiten los lopen. Sterker nog, als ik een jager ben, en ik wil een kat aan poezemoes schieten, dan moet ik mij er eerst van op de hoogte stellen dat het niet per ongeluk om een verdwaalde europese boskat gaat. Pas als het een tamme kat blijkt, mag het
pi_69534687
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 18:47 schreef lennart12 het volgende:
Net als dat je voor een kind onder de 14 aansprakelijk bent, ben je dat ook voor schade die een huisdier aanricht. Kan me niet voorstellen ijzerdraad daar iets aan af doet
Kat had ook onder een auto kunnen lopen, kattenaids op kunnen lopen, een muis op kunnen eten (moettie doen met de muizen die hier op bezoek zijn geweest, die krijgen na een dag of drie interne bloedingen, de kat dus ook) etc.
pi_69534813
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 19:21 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Kat had ook onder een auto kunnen lopen, kattenaids op kunnen lopen, een muis op kunnen eten (moettie doen met de muizen die hier op bezoek zijn geweest, die krijgen na een dag of drie interne bloedingen, de kat dus ook) etc.
Ja dus...? Als-ie onder een auto was gekomen was de bestuurder aansprakelijk... wij mogen jou toch ook niet omleggen omdat je ook wel onder een auto had kunnen komen?
pi_69534827
quote:

[..]

Ze doen mij en mijn tuin wel kwaad. De aanwezigheid van katten schrikt vogels af, die ik juist wel in mijn tuin wil hebben. Mijn honden mogen het niet in mijn tuin doen waarom zou een kat van een ander dat dan wel mogen? Mijn honden mogen hun botten niet begraven, uitwerpselen dus al helemaal niet!!!!

Jij wil naar alle waarschijnlijkheid toch ook niet dat mijn hond in je tuin komt om de tuin om te spitten, alles gaat zitten te "bemesten" je kat wegjagen enz. Of is dat heel normaal?
pi_69534870
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 19:26 schreef ArcticBlizzard het volgende:

[..]

Ze doen mij en mijn tuin wel kwaad. De aanwezigheid van katten schrikt vogels af, die ik juist wel in mijn tuin wil hebben. Mijn honden mogen het niet in mijn tuin doen waarom zou een kat van een ander dat dan wel mogen? Mijn honden mogen hun botten niet begraven, uitwerpselen dus al helemaal niet!!!!

Jij wil naar alle waarschijnlijkheid toch ook niet dat mijn hond in je tuin komt om de tuin om te spitten, alles gaat zitten te "bemesten" je kat wegjagen enz. Of is dat heel normaal?
Ondertussen krassen op je auto maakt, in zandbakken van kinderen zit te poepen, beschermde inheemse diersoorten verwond om ze vervolgens te laten liggen, etc.
pi_69534918
Ik rem voor alle dieren behalve een kat.
Facts don't care about your feelings
pi_69534963
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 19:19 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Best kneusje,

Honden komen niet in types. En ook niet in valse en niet valse types Daarnaast mogen katten [b]niet[/b] buiten los lopen. Sterker nog, als ik een jager ben, en ik wil een kat aan poezemoes schieten, dan moet ik mij er eerst van op de hoogte stellen dat het niet per ongeluk om een verdwaalde europese boskat gaat. Pas als het een tamme kat blijkt, mag het

Om het zelfs nog wat sterker te stellen, het mishandelen van huisdieren is bij wet verboden, het doden van huisdieren niet.
Iemand die niet meer voor zijn kat, hond, konijn of wat voor huisdier dan ook wilt zorgen, kan het zonder gevolgtrekking doden.

Dit door de bekende mazen in de wet.
pi_69535058
Gelukkig wel. In veel gevallen zijn die dieren dood beter af, helaas.

[ Bericht 3% gewijzigd door YoshiBignose op 29-05-2009 21:03:57 ]
pi_69535128
je hebt geluk dat je buurvrouw een dropje is en die kat niet van mij was ;D
Te dom voor wetenschap? Probeer religie!
pi_69537389
Je kunt wel veroordeeld worden voor het zonder redelijk doel mishandelen van (huis)dieren dus als je je dier gewoon beu bent en dan maar slacht dan ben je wel degelijk strafbaar. Je zult er niet voor vervolgd worden, maar toch.
pi_69537458
Je kunt wel veroordeeld worden voor het zonder redelijk doel mishandelen van (huis)dieren dus als je je dier gewoon beu bent en dan maar slacht dan ben je wel degelijk strafbaar. Je zult er niet voor vervolgd worden, maar toch.

Alhoewel ik katten zelf heel leuk vind, hebben veel kattenbezitters een dikke plank voor het hoofd. een kat mag net zoals een hond niet zomaar loslopen. Laatst dikke ruzie gehad met een vrouw omdat onze windhonden aan de riem (!!!) stonden te kijken naar een kat die over straat liep te dartelen.
pi_69537560
ik heb vandaag nog een kat doodgereden en doorgereden, want mag niet stoppen van mijn werkgever

Oja en katteneigenaren nemen het risico dat hun kat op straat komt te overlijden omdat de eigenaar zijn katten buiten laat lopen zonder begeleiding. Ik heb ook een kat die buiten loopt en als ie dood gaat, pech gehad....
pi_69537565
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 19:36 schreef dddour het volgende:
En wat zou er dan moeten gebeuren?

Die kat was op het terrein van de ts, en de ts heeft een waakhond die het terrein beschermt.
pi_69537670
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 20:56 schreef juliotheman het volgende:
Jaja en vandaar dat er geen enkele fokker vervolgd wordt die zijn eigen dieren afmaakt, omdat het te duur is via de dierenarts, of omdat de dierenarts weigert omdat het diertje geheel gezond is, maar niet voldoet aan de standaard die gesteld wordt.

Het doodmaken van huisdieren mag mits het snel en pijnloos gebeurt, de pijnscheut van het sterven niet meegerekend.
pi_69537905
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 19:19 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Best kneusje,

beste oetlul. Een kat afschieten mag niet binnen een kilometer bewoonde bebouwing. Daarnaast mag een kat wel buiten komen. Ook op zichzelf. Het is niet verboden.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 29-05-2009 21:14:45 ]
pi_69538125
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 21:13 schreef TheFrankey het volgende:

[..]

beste oetlul. Een kat afschieten mag niet binnen een kilometer bewoonde bebouwing. Daarnaast mag een kat wel buiten komen. Ook op zichzelf. Het is niet verboden.
In de flora- en faunawet (artikel 16 lid 3) staat: 'Eenieder is verplicht te verhinderen dat een dier dat hem toebehoort of onder zijn toezicht staat in het veld dieren opspoort, doodt, verwondt, vangt of bemachtigt.' Met een dier worden hier ook huisdieren bedoeld. Dus ook katten.
pi_69538178
Ik werk graag in de tuin en ik was het zat om in de kattenstront te graaien. Daarom heb ik er alles aan gedaan om te zorgen dat ik geen overlast heb van andermans katten.
Net zoals iemand anders geen last van mijn hond hoeft te hebben(ik ruim zijn stront op)

ik vind het heel sneu voor de buurvrouw en voor het beestje. Maar eigenlijk vind ik dat de buurvrouw het aan zichzelf heeft te danken.

Daarom ga ik de rollen ook omdraaien. Zij krijgt de rekening voor alle aanpassingen die ik gedaan heb om haar kat uit mijn tuin te houden.

Eigenlijk ben ik het spuugzat om op " andermans" beesten te letten.
pi_69538265
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 19:36 schreef dddour het volgende:
Tuurlijk...de hond is niet vals, ik ben het!!! Ja, ik ben boos
pi_69538269
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 21:20 schreef PietPrak het volgende:
Ik werk graag in de tuin en ik was het zat om in de kattenstront te graaien. Daarom heb ik er alles aan gedaan om te zorgen dat ik geen overlast heb van andermans katten.
Net zoals iemand anders geen last van mijn hond hoeft te hebben(ik ruim zijn stront op)

ik vind het heel sneu voor de buurvrouw en voor het beestje. Maar eigenlijk vind ik dat de buurvrouw het aan zichzelf heeft te danken.

Daarom ga ik de rollen ook omdraaien. Zij krijgt de rekening voor alle aanpassingen die ik gedaan heb om haar kat uit mijn tuin te houden.

Eigenlijk ben ik het spuugzat om op " andersmans" beesten te letten.
nederland op zijn smalst. Trap het er maar in bij haar.
pi_69538377
quote:

Zelf heb ik schrikdraad om mijn tuin en dat gaat prima, de kat die er nog wel inkomt en gevangen wordt, laat ik wel weer los in groningen.
pi_69538403
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 17:12 schreef TheFrankey het volgende:

Hoe kan jij ooit de verantwoording voor jou kat nemen?
pi_69538478
Vroeger schoot mijn vrouw ze gewoon van het erf af. Volgens haar mocht dat..?
pi_69538506
wat harteloze reacties allemaal. Ben benieuwd hoe je reageerd als jouw hond word doodgereden door een aso die het had kunnen voorkomen. Zegt die aso: had je hem maar moeten aanlijnen.
pi_69538560
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 21:27 schreef PietPrak het volgende:

[..]

Hoe kan jij ooit de verantwoording voor jou kat nemen?
dat is ook moeilijk. Geven en nemen.
pi_69538711
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 21:29 schreef TheFrankey het volgende:
wat harteloze reacties allemaal. Ben benieuwd hoe je reageerd als jouw hond word doodgereden door een aso die het had kunnen voorkomen. Zegt die aso: had je hem maar moeten aanlijnen.
Ben benieuwd hoe veel van die brave hondenbezitters hier hun hond nooit los laten lopen eerlijk gezegd
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_69538725
quote:
start relmodus

Wat een onzin, je kan het ook omdraaien.
Honden moeten aangelijnd lopen, indien deze los loopt buiten en hij wordt inderdaad aangereden, dan is die bestuurder niet verantwoordelijk, de hondenbezitter is daartegen wel verantwoordelijk voor de eventuele schade aan de auto.

Echter de meeste mensen die van dieren houden, kopen een hond, want daar kunnen ze lekker samen (de hond aangelijnd) buiten een flinke wandeling maken.

Luie mensen nemen eerder een kat, vaak ook gratis, want de kattenbezitter is maar wat blij dat hij van die kittens afkomt, vervolgens kijkt de "kattenliefhebber" nauwelijks meer om naar het beestje, ok hij krijgt zijn brokjes en melk en water nog wel, de kattenbak verschonen wil vaak ook nog wel lukken, maar verder moet de kat maar naar buiten, want hoe meer die buiten is, des te minder de luie kattenliefhebber de kattenbak moet verschonen,

einde relmodus.
pi_69538759
Ik heb de APV even doorgenomen. Katten mogen niet los.

voor mij einde verhaal.
pi_69538773
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 21:34 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ben benieuwd hoe veel van die brave hondenbezitters hier hun hond nooit los laten lopen eerlijk gezegd
Er zijn dan ook meer dan genoeg en tevens vaak omheinde terreinen waar honden veilig en vertrouwd los mogen lopen.
pi_69538800
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 21:36 schreef PietPrak het volgende:

voor mij einde verhaal.
Dat had je ook al in de flora en faunawet kunnen lezen, huisdieren mogen de fauna niet beïnvloeden.
pi_69538904
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 21:36 schreef klipper het volgende:

[..]

Er zijn dan ook meer dan genoeg en tevens vaak omheinde terreinen waar honden veilig en vertrouwd los mogen lopen.
En daar gaan ze ook allemaal netjes naar toe? Hier niet in ieder geval. En dus vraag ik me af hoeveel van de hondenbezitters die hier moeilijk doen over loslopende katten hun hond nooit los laten lopen waar dat niet mag. Ik vermoed 0.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_69538971
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 21:35 schreef klipper het volgende:

[..]

start relmodus

Wat een onzin, je kan het ook omdraaien.
Honden moeten aangelijnd lopen, indien deze los loopt buiten en hij wordt inderdaad aangereden, dan is die bestuurder niet verantwoordelijk, de hondenbezitter is daartegen wel verantwoordelijk voor de eventuele schade aan de auto.

Echter de meeste mensen die van dieren houden, kopen een hond, want daar kunnen ze lekker samen (de hond aangelijnd) buiten een flinke wandeling maken.

Luie mensen nemen eerder een kat, vaak ook gratis, want de kattenbezitter is maar wat blij dat hij van die kittens afkomt, vervolgens kijkt de "kattenliefhebber" nauwelijks meer om naar het beestje, ok hij krijgt zijn brokjes en melk en water nog wel, de kattenbak verschonen wil vaak ook nog wel lukken, maar verder moet de kat maar naar buiten, want hoe meer die buiten is, des te minder de luie kattenliefhebber de kattenbak moet verschonen,

einde relmodus.
ik ben niet zo lui hoor. Mijn kat is graag buiten maar is snachts altijd binnen. Omdat ik niet wil dat ze snachts gaan zitten janken. Maar ik haak af in dit topic word bashen en dat schiet niet op. Ik heb overigens een kat omdat ik te weinig thuis voor een hond die zichzelf niet vermaken.
pi_69539073
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 21:40 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

En daar gaan ze ook allemaal netjes naar toe? Hier niet in ieder geval. En dus vraag ik me af hoeveel van de hondenbezitters die hier moeilijk doen over loslopende katten hun hond nooit los laten lopen waar dat niet mag. Ik vermoed 0.
Dus jij gelooft dat van alle hondenbezitters er 0 zijn die hun hond los laten lopen op plaatsen waar dat niet mag.

Wat zijn hondenbezitters toch goed burgers hé.
pi_69539310
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 21:44 schreef klipper het volgende:

[..]

Dus jij gelooft dat van alle hondenbezitters er 0 zijn die hun hond nooit los laten lopen op plaatsen waar dat niet mag.

Volgens mij lees je over het woordje 'nooit' heen.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 21:52:27 #75
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_69539347
quote:
Ik zou het de automobilist in ieder geval niet kwalijk nemen als m'n hond roekeloos over de straat rende, tijdzij 'ie natuurlijk rijdt als een aso.
Ik ga naar huis.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 21:57:57 #76
215322 er1969
blablabla
pi_69539540
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 21:44 schreef klipper het volgende:

[..]

Hondenbezitters betalen wel hondenbelasting , kattenbezitters hoeven dat niet terwijl katten juist alles vol pissen en kakken tot in andermans tuinen toe . Ik heb in principe niks tegen katten maar ik vind wel dat hondenbezitters in deze gediscrimineerd worden , wij moeten zelfs de stront opruimen en dat terwijl er dus voor betaald wordt
pi_69540040
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 21:57 schreef er1969 het volgende:

[..]

Hondenbezitters betalen wel hondenbelasting , kattenbezitters hoeven dat niet terwijl katten juist alles vol pissen en kakken tot in andermans tuinen toe . Ik heb in principe niks tegen katten maar ik vind wel dat hondenbezitters in deze gediscrimineerd worden , wij moeten zelfs de stront opruimen en dat terwijl er dus voor betaald wordt
nou nog 1 reactie dan. Dat van die belasting is te gek voor woorden. Ik vind dat je daar alles gelijk moet trekken. Krijg je ook geen kattenvrouwtjes.
pi_69542394
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 21:06 schreef klipper het volgende:

[..]

Jaja en vandaar dat er geen enkele fokker vervolgd wordt die zijn eigen dieren afmaakt, omdat het te duur is via de dierenarts, of omdat de dierenarts weigert omdat het diertje geheel gezond is, maar niet voldoet aan de standaard die gesteld wordt.

Het doodmaken van huisdieren mag mits het snel en pijnloos gebeurt, de pijnscheut van het sterven niet meegerekend.
Aangezien doodmaken op zijn minst mishandeling is kan een rechter je ervoor veroordelen en dit is ook al eens gebeurd. Maar wat jij zegt is ook waar, het komt in de praktijk zelden voor. Nederland he, lekker alles gedogen.
pi_69542582
Volgens de buren graaft mijn kat in hun tuin.

Net goed
pi_69544805
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 21:23 schreef TheFrankey het volgende:

[..]

nederland op zijn smalst. Trap het er maar in bij haar.
Flikker toch een eind op man, TS probeert met de nodige middelen die kat uit zijn tuin te houden, en toch komt die kat erin wat resulteerd in dode kat. Die buurvrouw heeft zelfs meerdere waarschuwingen gehad.
Bovenstaande post hoeft geen waarheden te bevatten
pi_69546706
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 21:40 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ik, dus dat is er minimaal 1.
  zaterdag 30 mei 2009 @ 06:55:06 #82
143001 Prospera
Verfrissend
pi_69546985
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 20:58 schreef juliotheman het volgende:

Alhoewel ik katten zelf heel leuk vind, hebben veel kattenbezitters een dikke plank voor het hoofd. een kat mag net zoals een hond niet zomaar loslopen. Laatst dikke ruzie gehad met een vrouw omdat onze windhonden aan de riem (!!!) stonden te kijken naar een kat die over straat liep te dartelen.
Waar haal je dat vandaan?
Alles wordt tussen de regels bepaald.
pi_69546992
ja ze weten het allemaal erg goed hier. Katten mogen buiten punt. Anders wil ik dat jij hond op eigen tuin uitlaat bla bla sukkels.
  zaterdag 30 mei 2009 @ 07:04:58 #84
143001 Prospera
Verfrissend
pi_69546999
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 00:41 schreef RainofDeath het volgende:

[..]

Flikker toch een eind op man, TS probeert met de nodige middelen die kat uit zijn tuin te houden, en toch komt die kat erin wat resulteerd in dode kat. Die buurvrouw heeft zelfs meerdere waarschuwingen gehad.
Ik heb ook last van een buurkat, maar het is een huisdier van een ander.
Een huisdier is iemands bezit.
Een huisdier die een ander huisdier doodmaakt is strafbaar.
Bv. iemands hond dood een andere hond.
En dat het op het erf van de 1 gebeurt maakt niets uit.

Stel: ik heb een waardevolle duif, die landt in jouw tuin. Hond hapt ernaar en duif is dood.
Het feit, dat die grond van jou is geeft je geen recht om je hond een dier van een ander dood te bijten.
Alles wordt tussen de regels bepaald.
pi_69547007
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 07:04 schreef Prospera het volgende:

[..]

Ik heb ook last van een buurkat, maar het is een huisdier van een ander.
Een huisdier is iemands bezit.
Een huisdier die een ander huisdier doodmaakt is strafbaar.
Bv. iemands hond dood een andere hond.
En dat het op het erf van de 1 gebeurt maakt niets uit.

Stel: ik heb een waardevolle duif, die landt in jouw tuin. Hond hapt ernaar en duif is dood.
Het feit, dat die grond van jou is geeft je geen recht om je hond een dier van een ander dood te bijten.
precies maar maak dat die sbs6ers wijs.
pi_69547286
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 03:33 schreef ArcticBlizzard het volgende:

[..]

Ik, dus dat is er minimaal 1.
Ook niet 'eventjes' terwijl je het bezoek uitlaat door de voordeur bijvoorbeeld? Dit zie ik nogal eens voorkomen namelijk. En dan die joekel de straat op voorbijgangers lastig vallen terwijl het 'baasje' ( ) staat te schreeuwen dat het beest terug moet komen.
pi_69547591
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 17:24 schreef ArcticBlizzard het volgende:
True. Maar honden schijten de publieke ruimte vol, dat moeten we ook maar normaal vinden.
"You can't be a real country unless you have a beer and an airline - it helps if you have some kind of football team, or some nuclear weapons, but in the very least you need a beer." (Frank Zappa)
pi_69547597
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 17:35 schreef Kopbal het volgende:
Je kan het beste trouwens telkens een emmer water over de kat heen gooien als ze in je tuin komen, dan blijven ze na een tijdje wel weg.
Supersoaker
"You can't be a real country unless you have a beer and an airline - it helps if you have some kind of football team, or some nuclear weapons, but in the very least you need a beer." (Frank Zappa)
pi_69547626
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 08:49 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ook niet 'eventjes' terwijl je het bezoek uitlaat door de voordeur bijvoorbeeld? Dit zie ik nogal eens voorkomen namelijk. En dan die joekel de straat op voorbijgangers lastig vallen terwijl het 'baasje' ( ) staat te schreeuwen dat het beest terug moet komen.
Doet ie anders nooit hoor
  zaterdag 30 mei 2009 @ 09:36:52 #90
215322 er1969
blablabla
pi_69547645
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 09:30 schreef iehlaak het volgende:

[..]

True. Maar honden schijten de publieke ruimte vol, dat moeten we ook maar normaal vinden.
Ik weet niet hoe dat bij jullie zit maar hier moeten hondenbezitters de shit gewoon opruimen hoor
pi_69547683
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 09:36 schreef er1969 het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe dat bij jullie zit maar hier moeten hondenbezitters de shit gewoon opruimen hoor
Je dat moeten ze hier ook. Maar ze doen het niet, he?
pi_69548000
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 07:04 schreef Prospera het volgende:

[..]

Klopt, maar jij hebt ook geen recht om schadevergoeding te eisen voor je dode duif.
pi_69548021
quote:

[..]

Ja, en die gratis bemesting kan toxoplasmose veroorzaken, als je zwanger bent kan je kind daar doof, blind of achterlijk van worden, plus dat je juist door dat begraven niet weet dat het er is en er ineens inzit met je troffel of je handen.
Ik ben gek op katten, vind het ook niet erg als ze door de tuin forenzen maar als ze gaan zitten kakken jaag ik ze weg.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  zaterdag 30 mei 2009 @ 10:15:46 #94
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_69548060
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 19:27 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Ondertussen krassen op je auto maakt, in zandbakken van kinderen zit te poepen, beschermde inheemse diersoorten verwond om ze vervolgens te laten liggen, etc.
Gut wat een kattentrauma's....stel je niet aan vent/wijf
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
pi_69548152
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 16:49 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Nou, met al die kattenliefhebbers daar kan het zijn dat hij alleen maar emotionele reactie's krijgt.
Ik ben dol op mijn katten, daarom houd ik ze binnen en zet ik ze hier niet buiten (we wonen aan de snelweg).
Als die buurvrouw zit te miepen dat zijn hond vals is, waar is ze dan mee bezig wanneer ze haar kat buiten laat zodat dat dier bij die hond kan komen ? Ik vind het echt heel erg voor die kat maar ook heel stom van de buurvrouw.

Ik zou doen wat al eerder is voorgesteld, geef de buurvrouw een bloemetje en zeg dat je het heel erg vind van haar kat, maar vraag wel of ze zorgt dat eventueel andere/volgende katten niet in jouw tuin kunnen komen.
Dat lijkt me een betere oplossing dan de stoere internetridder uit te hangen, daar wordt de relatie met je buren niet beter op.
pi_69548237
geef je buurvrouw een kitten als verassing

No Guts, No Glory
  zaterdag 30 mei 2009 @ 11:02:05 #97
230418 waterkip
Klaar?Ik niet!
pi_69548667
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 19:27 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Inderdasad,en dan dat gegil,gejammer en gekrijs wat door merg en been gaat .
wanneer er weer zo,n kattengangbang op de parkeerplaats plaatsvind
Ten Yellow Pointy Kities
Eleven Blue Egyptians
  zaterdag 30 mei 2009 @ 11:44:32 #98
215322 er1969
blablabla
pi_69549482
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 09:41 schreef iehlaak het volgende:

[..]

Je dat moeten ze hier ook. Maar ze doen het niet, he?
de meesten doen het wel maar van de betaalde hondenbelasting kunnen ze het opruimen van de rest financieren
pi_69550154
Ik ben boos omdat die trut niet op haar kat wil letten en dat haar kat nu dood is( ik ben ook een kattenliefhebber).

Overigens vind ik het vreemd dat ik alles eraan moet doen om te zorgen dat andermans bezit(kat) niet in mijn tuin komt. Dit onder mom van " katten mogen los".

De volgende keer als er weer katten in mijn tuin zitten vang ik ze en breng ze naar het asiel. Kost de eigenaar 75 Euro
pi_69550175
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 10:21 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

[..]

Ik zou doen wat al eerder is voorgesteld, geef de buurvrouw een bloemetje en zeg dat je het heel erg vind van haar kat, maar vraag wel of ze zorgt dat eventueel andere/volgende katten niet in jouw tuin kunnen komen.
Dat lijkt me een betere oplossing dan de stoere internetridder uit te hangen, daar wordt de relatie met je buren niet beter op.
ik heb het dikwijls gevraagd.
pi_69550600
Ze kan je volgens mij niets doen, maar je kunt jezelf ook wel afvragen waarom je niets aan je hond laat doen, als je weet dat hij katten zal doodbijten. Onze hond was ook agressief richting katten, als je hem maar vaak genoeg corrigeert op een harde manier (en dan bedoel ik niet slaan, maar met je stem) dan is zo'n beest er vaak zo vanaf, puur omdat het bang is voor jouw reactie.
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 17:12 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Het hondje kwam vanachter een muurtje vandaar en blafte, mijn hond schrok en beet. Ik riep los, mijn hond wilde loslaten totdat omstanders zich ermee gingen bemoeien. Zij trokken aan het hondje en aan de riem van mijn hond waardoor het een leuk spelletje werd. Iets minder leuk alleen voor het andere hondje. Politie is erbij geweest en heb de situatie uitgelegd en daarmee was de zaak gesloten.
Je kunt het lekker omdraaien, waarom greep jouw hond een andere hond? Ik zou me daar eerder zorgen over maken dan het feit dat omstanders probeerden te helpen
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
Michael Jackson 1958-2009
  zaterdag 30 mei 2009 @ 12:52:41 #102
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_69550768
quote:

[..]

Ik denk dat dat inderdaad zo is, jammer maar helaas. Het zal alleen een wat grotere nasleep hebben en wellicht zal de hond worden afgemaakt. Een hond bijt normaal gezien geen kind, omdat er aan jonkies een "puplucht" zit. Komt het kind, of in dit geval de kat op jouw terrein en wordt het doodgebeten, dan is de ouder van het kind, of de eigenaar van de kat verantwoordelijk, omdat die zijn huisdier/kroost in de gaten moet houden.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zaterdag 30 mei 2009 @ 12:59:40 #103
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_69550880
quote:

Onzin. een kat hoort buiten. Een kat binnenhouden is eigenlijk dierenmishandeling. Natuurlijk loopt een kat meer risico buiten, maar heeft wel een veel beter leven. Jij kan voorkomen dat katten in je tuin graven door bijvoorbeeld koffieprut in je tuin te strooien. Beesten horen nu eenmaal in de natuur thuis en je kan op een natuurlijke manier best de dieren "sturen" Hetzelfde geldt voor vogels, , hermelijnen, egels, padden, kikkers en waar je al niet meer "last" van kan hebben.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_69550970
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 21:36 schreef PietPrak het volgende:

voor mij einde verhaal.
Die valse hond van jou moet in principe gewoon afgemaakt worden ondanks het feit dat je waarschijnlijk niet aansprakelijk bent voor de geleden schade van de buurvrouw.
pi_69551117
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 08:49 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ook niet eventjes nee, helemaal nooit. Ik snap dan ook niet dat zulke mensen hun hond loslaten, en al helemaal niet dat ze gaan schreeuwen want dat heeft erg weinig zin. De enige keren dat mijn honden los liepen waren bij hondentraining op een hermetisch afgesloten veld wat eigendom was van de hondenschool zelf.

Ik snap ook heel goed dat mensen het niet prettig vinden wanneer een loslopende hond op ze afkomt en springt om ze te begroeten. Mijn honden springen zelf ook graag, bij sommige mensen mag dat omdat ze vooraf hun goedkeuring hebben gegeven (al ben ik daar zelf niet echt blij mee) anders mogen ze het niet.
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 06:59 schreef TheFrankey het volgende:
ja ze weten het allemaal erg goed hier. Katten mogen buiten punt. Anders wil ik dat jij hond op eigen tuin uitlaat bla bla sukkels.
Nou dat argument heb je goed kunnen onderbouwen. En dat maakt anderen uit voor sbs6ers
Meeste mensen zijn het hier met je eens, katten mogen buiten. Echter willen de meeste mensen niet dat je kat bij hen in de tuin komt. Doe je kat anders aan het lijn of zorg dat de kat niet in ANDERMANS tuin komt. Zou je het leuk vinden als ik mijn honden zomaar in je tuin laat komen om hun botten te begraven en territorium te laten afbakenen? Denk eens na voordat je mensen gaat proberen te beledigen.
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 09:30 schreef iehlaak het volgende:

[..]

En katten niet? Ik erger me dan nog meer aan paardenstront. Maar de meeste eigenaren van een hond lopen met zakjes achter hun hond aan. Ik zie geen enkele eigenaar van een kat dat doen, en al zeker niet met een zakje de schutting over klimmen om het bij de buren op te ruimen. Daarbij betalen hondenbezitters hondenbelasting, kattenbezitters niet.
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 12:43 schreef denthemen het volgende:
Je kunt het lekker omdraaien, waarom greep jouw hond een andere hond? Ik zou me daar eerder zorgen over maken dan het feit dat omstanders probeerden te helpen
Mijn hond beet normaal gesproken nooit een hond, kon erg goed opschieten met alle honden hier in de buurt. De hond die hij heeft gebeter was ter grote van zijn knuffels en blafte op het moment dat mijn hond een blinde muur passeerde. Hij greep het hondje uit schrikreactie, hij heeft daarvoor en daarna nooit een andere hond gegrepen, het was eenmalig. Mijn hond was het hondje aan het loslaten toen ik het commando gaf echter voordat hij het hondje in zijn geheel had losgelaten begonnen omstanders iin blinde paniek aan de twee honden begonnen te trekken en mijn hond te slaan, dat was zeer onverstandig. Een begrijpelijke maar domme reactie.

[ Bericht 15% gewijzigd door ArcticBlizzard op 30-05-2009 13:18:02 ]
pi_69551998
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 13:04 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Die valse hond van jou moet in principe gewoon afgemaakt worden ondanks het feit dat je waarschijnlijk niet aansprakelijk bent voor de geleden schade van de buurvrouw.
Kruip jij effe terug in je nest zeg, katten en honden kunnen nu eenmaal vaak niet met elkaar overweg, daarbij komt de kat in zijn tuin waar die kat niets te zoeken heeft, bij mij in de tuin krijgt een kat nadat die het schrikdraad genegeerd heeft, de waterstraal gemist heeft, en de hond niet ziet omdat die toevallig binnen is ook een schoen naar zijn kop gesmeten, en indien hij mijn schuur ingaat een enkeltje verweggistan.

Een eigenaar moet zijn dieren gewoon los kunnen laten lopen in zijn tuin, de ts heeft er alles aan gedaan om ervoor te zorgen dat zijn hond niet uit zijn tuin kan ontsnappen, of de hond dan wel of niet vals is, doet er verder niets aan af, de TS heeft aan zijn verplichting voldaan.

Als een kat een vogel of muis mee naar huis neemt, roept vrijwel iedereen dat is de natuur, nou als een hond een kat mee naar binnen neemt, dat is ook de natuur.
pi_69552334
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 13:54 schreef klipper het volgende:

[..]

Kruip jij effe terug in je nest zeg, katten en honden kunnen nu eenmaal vaak niet met elkaar overweg, daarbij komt de kat in zijn tuin waar die kat niets te zoeken heeft, bij mij in de tuin krijgt een kat nadat die het schrikdraad genegeerd heeft, de waterstraal gemist heeft, en de hond niet ziet omdat die toevallig binnen is ook een schoen naar zijn kop gesmeten, en indien hij mijn schuur ingaat een enkeltje verweggistan.

Een eigenaar moet zijn dieren gewoon los kunnen laten lopen in zijn tuin, de ts heeft er alles aan gedaan om ervoor te zorgen dat zijn hond niet uit zijn tuin kan ontsnappen, of de hond dan wel of niet vals is, doet er verder niets aan af, de TS heeft aan zijn verplichting voldaan.

Als een kat een vogel of muis mee naar huis neemt, roept vrijwel iedereen dat is de natuur, nou als een hond een kat mee naar binnen neemt, dat is ook de natuur.
Punt is dat een vogeltje na verloop van tijd geen mensen gaat aanvallen. Dat gaat deze hond geheid doen en dan ben ik ervan overtuigd dat TS het slachtoffer de schuld geeft.
pi_69552575
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 14:12 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Punt is dat een vogeltje na verloop van tijd geen mensen gaat aanvallen. Dat gaat deze hond geheid doen en dan ben ik ervan overtuigd dat TS het slachtoffer de schuld geeft.

Ga je nu echt het slachtoffer vergelijken.

Het vogeltje is het slachtoffer van de kat, en de kat is het slachtoffer van de hond, circle of life.
pi_69552660
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 06:55 schreef Prospera het volgende:

[..]

Waar haal je dat vandaan?
Flora- en faunawet (artikel 16 lid 3): 'Eenieder is verplicht te verhinderen dat een dier dat hem toebehoort of onder zijn toezicht staat in het veld dieren opspoort, doodt, verwondt, vangt of bemachtigt.'

Met een dier worden hier ook huisdieren bedoeld, dus ook katten.
pi_69552682
Fastmattie lees anders deze verhalen eens van die altijd lieve katten, of moeten deze nu opeens wel afgemaakt worden?

van een ander forum:
Sinds een week heb ik de poes van mijn dochter in huis. Ze had het 2jarige dochtertje van haar zomaar aangevallen. Het was al bekend dat het een kat was met een raar gedrag,ze kan je zo aanvallen en ze is alleen lief tegen mijn dochter. Ze jaagt op mijn andere dochter en valt bijv ook de postbode aan, ook kun je niet alleen in haar huis komen,want dan valt ze je ook aan. Dit kon zo niet langer bij haar en ze heeft haar hier gebracht. Wij hebben nog 6 andere katten en hopen dat die haar misschien een beetje opvoeden,want ze was bij mijn dochter echt de baas in huis. Onze katten kijken er alleen niet na,1 kat wel die is wel geïnteresseerd in haar. Bij ons is ze erg bang en boos. Ze komt niet naar beneden en je kunt haar niet aanraken,want dan valt ze aan. Ook had ze mijn andere dochter die nog thuis woont gister opgesloten op haar kamer,ze zat in de deuropening en mijn dochter mocht er niet langs. Ze is echt vals en gemeen. We zijn ook een keer met haar naar de dierenarts geweest en die dacht dat ze een kronkel in haar hoofd had. We wilen haar nog niet in laten slapen,want mijn dochter is erg gek met haar.
Komt dit nog goed?

Of dit forum over omgaan met bijtende katten, je kan alles goed blijven praten, maar feit is gewoon dat als een hond bijt deze meestal gelijk wordt ingeslapen, terwijl wanneer een kat het doet het opeens de natuur is.
http://www.dierz.nl/kat/a(...)met-een-bijtende-kat
pi_69552825
Het was sowieso een mislukte kat als ie zich laat grijpen door een hond.
*****Kraak........
pi_69553836
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 12:59 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

Onzin. een kat hoort buiten. Een kat binnenhouden is eigenlijk dierenmishandeling.
Als je je daarover bekommert moet je überhaupt geen kat nemen. die beesten horen immers in de natuur, toch? Hypocriet gezeik ook altijd.
pi_69553920
quote:

[..]

Aangezien je de toekomst kan voorspellen, welk lot moet ik komen om te winnen bij de staatsloterij?

Mijn vorige hond had 3 katten op zijn naam staan en heeft nooit en te nimmer een kind/mens aangevallen. Geen grom, geen hap helemaal niets. Maar ik ben blij dat jij een hondenkenner bent.
pi_69553926
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 14:24 schreef klipper het volgende:

[..]

Ga je nu echt het slachtoffer vergelijken.

Het vogeltje is het slachtoffer van de kat, en de kat is het slachtoffer van de hond, circle of life.
Dus dat deze hond grote kans heeft om een kind dood te bijten maakt niet uit? Afmaken dit bijtende tuig.
pi_69553945
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 14:31 schreef klipper het volgende:
Fastmattie lees anders deze verhalen eens van die altijd lieve katten, of moeten deze nu opeens wel afgemaakt worden?

van een ander forum:
Sinds een week heb ik de poes van mijn dochter in huis. Ze had het 2jarige dochtertje van haar zomaar aangevallen. Het was al bekend dat het een kat was met een raar gedrag,ze kan je zo aanvallen en ze is alleen lief tegen mijn dochter. Ze jaagt op mijn andere dochter en valt bijv ook de postbode aan, ook kun je niet alleen in haar huis komen,want dan valt ze je ook aan. Dit kon zo niet langer bij haar en ze heeft haar hier gebracht. Wij hebben nog 6 andere katten en hopen dat die haar misschien een beetje opvoeden,want ze was bij mijn dochter echt de baas in huis. Onze katten kijken er alleen niet na,1 kat wel die is wel geïnteresseerd in haar. Bij ons is ze erg bang en boos. Ze komt niet naar beneden en je kunt haar niet aanraken,want dan valt ze aan. Ook had ze mijn andere dochter die nog thuis woont gister opgesloten op haar kamer,ze zat in de deuropening en mijn dochter mocht er niet langs. Ze is echt vals en gemeen. We zijn ook een keer met haar naar de dierenarts geweest en die dacht dat ze een kronkel in haar hoofd had. We wilen haar nog niet in laten slapen,want mijn dochter is erg gek met haar.
Komt dit nog goed?

Of dit forum over omgaan met bijtende katten, je kan alles goed blijven praten, maar feit is gewoon dat als een hond bijt deze meestal gelijk wordt ingeslapen, terwijl wanneer een kat het doet het opeens de natuur is.
http://www.dierz.nl/kat/a(...)met-een-bijtende-kat
Er is een groot verschil. Een hond die één keer gebeten zal dit blijven doen. Een kat die een keertje uithaald niet hoeft dit niet perse te blijven doen.

Uiteraard zijn er ook gevallen bekend waarbij katten afgemaakt moeten worden, zoals dit geval, maar dan zijn ze meestal doorgedraai.
pi_69554025
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 15:34 schreef Fastmatti het volgende:
Er is een groot verschil. Een hond die één keer gebeten zal dit blijven doen. Een kat die een keertje uithaald niet hoeft dit niet perse te blijven doen.
Je bent wel erg selectief hé. Je beweert in feite dat wanneer een hond naar een kat hapt, dit meteen betekent dat de hond maar afgemaakt moet worden omdat deze volgens jou hoogstwaarschijnlijk kindertjes gaat happen. Maar wanneer een poesje dat doet is het meteen eenmalig en zal die dat waarschijnlijk nóóit meer doen.

Jij bent precies het voorbeeld waarom ik de discussie met kattenhouders- en liefhebbers hekel; altijd zo verdomde hypocriet en selectief met de feiten (en niet te vergeten zelfverzonnen waarschijnlijkheden).

* Tuvai.net vroeger ook een lelijke mep op zijn oog gehad heeft toen die 4 was, van de normaliter altijd zo 'lieve' kat van de buren.
pi_69556156
Laten we wel wezen, er is maar één goede kat, en dat is de kat bij de chinees.

Trouwens wel balen dat je er vroeger meer geld voor kreeg als je ze langs bracht.
pi_69557743
quote:

[..]

kan je dit onderbouwen?(niet, want het is een lulverhaal)

Eigenlijk neemt de buurvrouw geen verantwoording. Zij laat het beest los en we zien wel wat er gebeurt?
Hoe zou zij het vinden als mijn hond telkens over de schutting heen springt.
pi_69558026
je vergelijkt nu appels met peren. Katten zijn geen honden en hebben niet diezelfde regels. Sommige hondensoorten zijn bijvoorbeeld ook verboden (of zijn dat geweest) en katten niet. (trouwens, er was toch ook zon megakat tegen gehouden op schiphol? Ik bedoel natuurlijk) huis tuin en keukenkat.

Zullen we eens een eind breien aan deze discussie met de volgende conclusies

- Katten mogen vrij buiten lopen
- Honden mogen alleen aangelijnd buiten lopen
- De eigenaar van een kat dient er voor de zorgen dat een kat geen overlast veroorzaakt
- Jij moet je wat socialer opstellen
- De buurvrouw had niet moeten zeggen dat jouw hond vals is. Honden en katten zijn immers vijanden. Helaas voor de kat heb jij een Herder en die zijn een stuk groter dan katten.
- Als een hond een kind doodbijt, zelfs als dit gebeurd op het terein van de eigenaar dan is hij aansprakelijk en kan vervolgd worden. Honden mogen namelijk wel katten doodbijten maar NOOIT kinderen.

(ik neem aan dat die laatste conclusie eigenlijk niet nodig was om te zeggen maar ik zag het voorbij komen.)

Ik heb nog even onderzoek gedaan en kwam op de website van mijn gemeente de volgde passage tegen over katten:

OVERLAST VAN KATTEN?
Huisdieren zijn een bron van vreugde, maar kunnen soms ook voor
overlast zorgen. Met enige regelmaat besteden we in deze rubriek
aandacht aan honden, maar er bereiken ons ook wel klachten over katten.
Die gaan dan vooral over katten van buurtbewoners die in (andermans)
tuinen en in plantsoenen / speelplaatsen hun behoefte doen. De vraag is
wat hieraan te doen is. Net als bij honden horen eigenaren van katten
ervoor te zorgen dat hun huisdieren geen uitwerpselen achterlaten op de
stoep of op speelplaatsen. Nu is dit bij honden al moeilijk te controleren,
maar bij katten helemaal, aangezien die doorgaans los rondlopen zonder
baasje. Als gemeente kunnen we mensen ook niet verbieden om katten te
houden of afdwingen dat deze binnen
gehouden worden. In elk geval zou een
eigenaar ervoor moeten zorgen dat de kat
thuis een bak heeft of een plek in de eigen
tuin. Dit is alleen geen garantie dat een kat
niet ook in andermans tuin gaat graven.
Daarom volgen hier enkele eenvoudige
tips om ongewenste katten(poep) uit de
tuin te weren.

<<een zootje tips>>

Zullen we weer normaal doen?
pi_69558296
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 18:53 schreef TheFrankey het volgende:

Zullen we eens een eind breien aan deze discussie met de volgende conclusies

- Katten mogen vrij buiten lopen

Zullen we weer normaal doen?
Eindelijk een goede opmerking, op 1 na dan, lees de flora en faunawet nu eens door, zoals vaker aangegeven, want dat schijnt zo'n beetje de enige regel te zijn waar je stoïcijns overheen blijft lezen.

Flora- en faunawet (artikel 16 lid 3): 'Eenieder is verplicht te verhinderen dat een dier dat hem toebehoort of onder zijn toezicht staat in het veld dieren opspoort, doodt, verwondt, vangt of bemachtigt.'

pi_69558346
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 19:04 schreef klipper het volgende:

[..]

Eindelijk een goede opmerking, op 1 na dan, lees de flora en faunawet nu eens door, zoals vaker aangegeven, want dat schijnt zo'n beetje de enige regel te zijn waar je stoïcijns overheen blijft lezen.

Definieer 'het veld' eens?
pi_69558455
quote:

[..]

Ja maar daar staat niet dat een kat niet vrij mag rondlopen. Dus een kat mag vrij rondlopen. En om te voorkomen dat hij dieren vangt en/of dood doe ik het volgende

- In de nacht zijn ze binnen (katten jagen snachts (maar eigenlijk wil ik niet dat ze snachts lopen te janken))
- Mijn katten krijgen thuis meer dan voldoende eten

Wat word overigens verstaan onder 'in het veld' ? Is zou denken op open terrein ofzo. Geld die stelling dan ook in de nieuwbouw?
pi_69558738
quote:

Dit zal meer gaan over honden die schapen in een weiland aanvallen of wild vangen. In het geval van TS is er geen sprake van "in het veld" wat je zou kunnen opvatten als openbare ruimte. In het geval van TS gaat het om een afgesloten priveterrein.

Ik zou zegge, breng een bloemetje naar buuf voor de schrik en laat het daarbij.
pi_69558855
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 19:11 schreef TheFrankey het volgende:

[..]

Ja maar daar staat niet dat een kat niet vrij mag rondlopen. Dus een kat mag vrij rondlopen. En om te voorkomen dat hij dieren vangt en/of dood doe ik het volgende

- In de nacht zijn ze binnen (katten jagen snachts (maar eigenlijk wil ik niet dat ze snachts lopen te janken))

Wat word overigens verstaan onder 'in het veld' ? Is zou denken op open terrein ofzo. Geld die stelling dan ook in de nieuwbouw?
Stranden, schorren, gorzen, kwelders, slikken, wadden, binnenwateren en territoriale wateren alsmede wegen en paden, voorzover deze geacht kunnen worden deel uit te maken van een voor de uitoefening van de jacht bestemd of geschikt terrein.

Ik denk dat de crux ligt in het woord 'verhinderen'. De redenen die jij opsomt verhinderen helemaal niets, als je een kat naar buiten gooit is die in staat weg te lopen naar plaatsen die jij niet kunt overzien ('in het veld' dus) en aldaar andere dieren de nek om te draaien, ook overdag en ook met een volle pens.

Kijk voor meer info maar op onderstaande link, onderaan de pagina staat het helder uitgelegd met een typisch NL voorbeeld. Zelfs op eigen terrein mag je hond of kat niet jagen volgens de wet, discussie beeindigd lijkt me.

http://www.greyhoundsinno(...)te2/071206/index.php

Deels slecht nieuws voor de TS want de kat had niet gedood mogen worden, maar aangezien dieren voor de wet 'dingen' zijn mocht de kat van je buurvrouw ook niet zomaar op jouw terrein komen dus wat betreft schuldvraag is het 50/50, maar ik ben geen jurist dus garantie tot aan de drempel.

[ Bericht 3% gewijzigd door juliotheman op 30-05-2009 19:54:14 ]
pi_69573658
Dus...

Als ik per ongeluk ( niet expres natuurlijk) een kat doodrijd, omdat ie net onder mn auto schiet, ben ik dan aansprakelijk?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_69573856
nee dan is de eigenaar van de kat aansprakelijk voor de schade aan jouw auto.
pi_69574407
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 19:28 schreef juliotheman het volgende:

[..]

Stranden, schorren, gorzen, kwelders, slikken, wadden, binnenwateren en territoriale wateren alsmede wegen en paden, voorzover deze geacht kunnen worden deel uit te maken van een voor de uitoefening van de jacht bestemd of geschikt terrein.

Ik denk dat de crux ligt in het woord 'verhinderen'. De redenen die jij opsomt verhinderen helemaal niets, als je een kat naar buiten gooit is die in staat weg te lopen naar plaatsen die jij niet kunt overzien ('in het veld' dus) en aldaar andere dieren de nek om te draaien, ook overdag en ook met een volle pens.

Kijk voor meer info maar op onderstaande link, onderaan de pagina staat het helder uitgelegd met een typisch NL voorbeeld. Zelfs op eigen terrein mag je hond of kat niet jagen volgens de wet, discussie beeindigd lijkt me.

http://www.greyhoundsinno(...)te2/071206/index.php

Deels slecht nieuws voor de TS want de kat had niet gedood mogen worden, maar aangezien dieren voor de wet 'dingen' zijn mocht de kat van je buurvrouw ook niet zomaar op jouw terrein komen dus wat betreft schuldvraag is het 50/50, maar ik ben geen jurist dus garantie tot aan de drempel.
Zie je het woordje jacht. Ik vermoedde het al, maar dit gaat over jagen. Dit artikel gaat dus meer over de hond van TS dan over de kat
  zondag 31 mei 2009 @ 14:52:08 #128
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_69575013
Katten zijn eerder jagers dan honden hoor. . Katten zijn wat dat betreft gewoon roofdieren, die beesten zijn funest in een ecosysteem. Waarom denk je dat ze afgeschoten mogen worden tijdens de jacht?
Ik ga naar huis.
pi_69576007
quote:
Op zondag 31 mei 2009 14:52 schreef nietzman het volgende:
Katten zijn eerder jagers dan honden hoor. . Katten zijn wat dat betreft gewoon roofdieren, die beesten zijn funest in een ecosysteem. Waarom denk je dat ze afgeschoten mogen worden tijdens de jacht?
Ik moet de eerste kat nog tegenkomen die schapen, hazen, eenden, etc aanvalt.
  zondag 31 mei 2009 @ 15:38:59 #130
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_69576101
Misschien moet je dan de stad eens uit en de wijde wereld in. Hazen en eenden zijn toch ècht wel het bokje. Katten doden echt voor 'the fun of it' en er worden genoeg nesten door die beesten aan stukken gescheurd. Daarnaast is een vos de liefheid zelve.
Ik ga naar huis.
  zondag 31 mei 2009 @ 15:43:50 #131
244403 Mefistoteles
www.gnosticteachings.org
pi_69576236
Als ik die buurvrouw was zou ik een uitgehongerde panter het land in smokkelen en die dan in de tuin van die hond gooien...
Isj natoer.
pi_69576526
quote:
Op zondag 31 mei 2009 15:43 schreef Mefistoteles het volgende:
Als ik die buurvrouw was zou ik een uitgehongerde panter het land in smokkelen en die dan in de tuin van die hond gooien...
Isj natoer.
Iets met opzet..
pi_69576921
quote:
Op zondag 31 mei 2009 15:43 schreef Mefistoteles het volgende:
Isj natoer.
Melden bij de politie is veel effectiever, zeker omdat deze hond al een historie heeft. Het is wachten tot die een mens te grazen neemt.
pi_69579633
quote:
Op zondag 31 mei 2009 15:38 schreef nietzman het volgende:
Misschien moet je dan de stad eens uit en de wijde wereld in. Hazen en eenden zijn toch ècht wel het bokje. Katten doden echt voor 'the fun of it' en er worden genoeg nesten door die beesten aan stukken gescheurd. Daarnaast is een vos de liefheid zelve.
Uit berekening is gebleken dat in Nederland gedurende 5 maanden (april t/m augustus) het belangrijkste broedseizoen ongeveer 90 miljoen dieren door katten gedood worden.
Bij konijnen en/of hazen is de kat veruit de nummer 1 als het om jagen gaat, de vos dood er bij lange na niet zoveel, dat komt mede doordat de vos weinig geduld heeft, en de kat wat dat betreft een engelen geduld heeft, een kat vindt het dan ook helemaal niet erg om uren en soms zelfs dagen te wachten.
pi_69579755
quote:
Op zondag 31 mei 2009 15:34 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Ik moet de eerste kat nog tegenkomen die schapen, hazen, eenden, etc aanvalt.
Je zal verbaasd zijn hoeveel eenden, konijnen, hazen en ander klein wild door de kat gedood wordt, puur voor de fun, want zelfs een kat die geen honger heeft zal toch blijven jagen.
pi_69579780
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 19:11 schreef TheFrankey het volgende:

[..]

In het veld zal inderdaad in het algemeen buiten de bebouwde kom zijn, maar vergis je niet in de huiskat, tijdens zijn omzwervingen zijn afstanden van 10 kilometer geen uitzondering.

Er is trouwens meer wetgeving dan alleen artikel 16 lid 3 die het verbied, dat het gedoogd wordt is iets geheel anders, drugs zijn bij wet ook verboden, maar wordt ook gedoogd.

Een andere wetgeving zegt bijvoorbeeld dat je goed voor je huisdier moet zorgen, het los buiten laten lopen strookt daar in het geheel niet mee, immers de kat heeft daarmee een zeer grote kans dat deze aangereden wordt, en hiermee wordt dus de zorgplicht verzaakt, maar wederom het wordt gedoogd.

Trouwens niet voor niets worden er jaarlijks ongeveer 50.000 katten door jagers afgeschoten, jagers zijn gek op katten afschieten, immers de kat is voor de jager de grootste tegenstander, en ieder dier dat door de kat gedood wordt is er 1 minder voor de jager.
pi_69579847
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 19:15 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Katten worden gezien als een bedreiging voor de binnenlandse flora en fauna, en mogen simpelweg niet buiten komen.
Artikel?

Wat ben je ook een zak stront.
  zondag 31 mei 2009 @ 18:36:37 #138
230418 waterkip
Klaar?Ik niet!
pi_69580575
quote:
Op zondag 31 mei 2009 16:16 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Melden bij de politie is veel effectiever, zeker omdat deze hond al een historie heeft. Het is wachten tot die een mens te grazen neemt.
dubbel
Ten Yellow Pointy Kities
Eleven Blue Egyptians
  zondag 31 mei 2009 @ 18:37:20 #139
230418 waterkip
Klaar?Ik niet!
pi_69580594
quote:
Op zondag 31 mei 2009 18:36 schreef waterkip het volgende:

[..]

Een hondenbeet, erg zeg
Zet de koffie maar vast klaar en een plak cake zou ik zeggen.
Mooie begrafenis zeker ?
Stel je toch niet zo aan ,negen van de tien keer is het de moeite niet.
Ten Yellow Pointy Kities
Eleven Blue Egyptians
pi_69580943
quote:
Op zondag 31 mei 2009 18:08 schreef Provinciaal het volgende:

[..]

Artikel?

Wat ben je ook een zak stront.
Volgens mij hebben we het daar al een paar pagina's over.
pi_69580987
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 10:27 schreef nuget het volgende:
geef je buurvrouw een kitten als verassing

Ze moet nu al een kat verassen en dan wil je er nog kitten extra bij doen?
pi_69581563
quote:
Op zondag 31 mei 2009 18:53 schreef juliotheman het volgende:

[..]

Volgens mij hebben we het daar al een paar pagina's over.
Ik heb nog geen bron gezien.
pi_69581608
quote:

[..]

One trick poney
pi_69581690
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 11:02 schreef waterkip het volgende:

[..]

Inderdasad,en dan dat gegil,gejammer en gekrijs wat door merg en been gaat .
wanneer er weer zo,n kattengangbang op de parkeerplaats plaatsvind
Is je keyboard kapot of ben je gewoon dom?
pi_69584884
quote:

[..]

Zucht... wat is de historie van de deze hond? je weet een hoop over dieren?

By the way..met deze hond bezoek ik scholen om kinderen leren om te gaan om te honden. Wat doe je wel en niet!
pi_69585078
quote:
Op zondag 31 mei 2009 21:24 schreef PietPrak het volgende:

[..]

Zucht... wat is de historie van de deze hond? je weet een hoop over dieren?

By the way..met deze hond bezoek ik scholen om kinderen leren om te gaan om te honden. Wat doe je wel en niet!
Precies, die omgekeerde redenatie maakt het ook zo gevaarlijk. Tegen een hardloper zeggen dat die maar niet moet hardlopen in de buurt van een hond. Dan weet je toch dat die bijt.
pi_69586923
Hoe heb je het de buurvrouw laten weten trouwens?
pi_69587632
quote:
Op zondag 31 mei 2009 22:35 schreef Rapaille het volgende:
Hoe heb je het de buurvrouw laten weten trouwens?
Misschien heeft ie d'r getrakteerd op chinees.
  zondag 31 mei 2009 @ 23:03:39 #149
244403 Mefistoteles
www.gnosticteachings.org
pi_69587939
Ik ben geen moslim maar ergens zijn honden best wel onreine dieren misschien.
Waar hebben we ze in de stad voor nodig?
Een mooie wetgeving zou naar mijn mening zijn... Alleen boeren mogen een hond, en dan gelijk ook een "strenge" hond.
pi_69588031
quote:
Op zondag 31 mei 2009 23:03 schreef Mefistoteles het volgende:
Ik ben geen moslim maar ergens zijn honden best wel onreine dieren misschien.
Waar hebben we ze in de stad voor nodig?
Een mooie wetgeving zou naar mijn mening zijn... Alleen boeren mogen een hond, en dan gelijk ook een "strenge" hond.
Gelukkig heb jij het niet voor het zeggen.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')