abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69604928
Op het veld lieve schat, op het veld. Het gaat hier bijvoorbeeld over honden die achter schapen aan gaan. Niet over katten.
pi_69605215
had ze maar op die klote kat letten.....

hond lekker houden, kat minder is altijd +1
I'm not the man you think I am!
pi_69605567
quote:
Op maandag 1 juni 2009 16:04 schreef Fastmatti het volgende:
Op het veld lieve schat, op het veld. Het gaat hier bijvoorbeeld over honden die achter schapen aan gaan. Niet over katten.
OK, ik hap dan maar. Het veld is een juridisch begrip en daarmee wordt feitelijk alles wat buiten is bedoeld en dus ook je eigen achtertuin.
  maandag 1 juni 2009 @ 16:34:39 #179
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_69605807
quote:
Op maandag 1 juni 2009 16:04 schreef Fastmatti het volgende:
Mooi, dan sluiten we het rondje weer af en hebben we het weer over katten die nesten verneuken.

Ik denk dat er wel wat meer gevogelte in het veld sneuvelt dan schapen.
Ik ga naar huis.
pi_69605982
quote:
Op maandag 1 juni 2009 16:34 schreef nietzman het volgende:

[..]

Mooi, dan sluiten we het rondje weer af en hebben we het weer over katten die nesten verneuken.

Ik denk dat er wel wat meer gevogelte in het veld sneuvelt dan schapen.
Daar komt de redelijkheid om de hoek kijken. Het is onmogelijk een kat in bedwang te houden aangezien het een buitendier is. Bij een hond zou de eigenaar in principe boven de hond moeten staan, tenzij het een waakhond betreft.
pi_69606197
quote:
Op maandag 1 juni 2009 00:00 schreef Prospera het volgende:

[..]

Je hebt zeker geen huisdieren
Jawel, om precies te zijn heb ik er in totaal 32, maar inderdaad geen kat
En nee ik jaag er ook niet op, maar vrienden die op een jachtvereniging zitten wel zodra het mag.
pi_69606272
quote:
Naast risico-aansprakelijkheid is er nog een andere vorm van aansprakelijkheid waar u als kattenbezitter mee te maken kunt krijgen. We zullen u niet vervelen met juridische details maar we houden het bij de praktijk. Een hoog opgelopen burenruzie in Limburg leidde ertoe dat een boze buurman de katteneigenaar voor de rechter sleepte omdat hij genoeg had van de dode vogels en de kattenpoep in zijn tuin.
De rechter was het met de buurman eens en veroordeelde de katteneigenaar tot betaling van maar liefst één gulden voor elke keer dat een kat van hem tegen de wil van de buurman op diens terrein komt. Zo'n bedrag kan hoog oplopen maar gelukkig vond de rechter dat honderd gulden per jaar het maximum moest zijn.
De kattenliefhebbers hebben eieren voor hun geld gekozen: ze zijn verhuisd.
pi_69606317
quote:
Op maandag 1 juni 2009 09:44 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Verwilderde katten, als het een huisdier is dan mag de jager zijn vergunning inleveren en loopt kans op vervolging.
Jawel, maar er gaan genoeg huiskatten mee hoor zodra ze te ver afgedwaald zijn, en vervolging hier in Nederland
Was de wet maar wat strenger, maar het is natuurlijk een stelletje watjes bij elkaar, waar een huiseigenaar na een korte vakantie zijn huis niet in kan omdat het gekraakt is, een schop onder de reet moet de politie hebben.
pi_69606368
quote:
Op maandag 1 juni 2009 16:52 schreef PietPrak het volgende:

[..]
Bron: broodjeaap.nl?

Als we zo gaan redeneren dan denk ik er heel wat hondeneigenaren aansprakelijk gesteld gaan worden voor de hondenpoep, geluidsoverlast, stankoverlast en bijten.
pi_69606469
quote:
Op maandag 1 juni 2009 16:55 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Bron: broodjeaap.nl?

Als we zo gaan redeneren dan denk ik er heel wat hondeneigenaren aansprakelijk gesteld gaan worden voor de hondenpoep, geluidsoverlast, stankoverlast en bijten.
En de kattenstront praten we maar weer niet over , over het gebrul van die krolse katers maar te zwijgen.
En het sproeien van ongecastreerde katers stinkt natuurlijk ook niet, en nee er is nog nooit een kat geweest die uitgehaald heeft.
Stelletje kutbeesten.

In het begin had ik hier weleens kattenstront in de tuin, maar nadat het retour eigenaar gegaan was via luchtpost en een enkele keer via brievenpost is dat ook opgehouden, maar dat zal dan wel weer door het schrikdraad komen en de hond die zeer vaak in de tuin waakt.
pi_69606488
Katten begraven het zootje tenminste nog of loop jij dagelijks met je blote handen in de aarde te vroeten?
  maandag 1 juni 2009 @ 17:01:20 #187
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_69606549
quote:
Op maandag 1 juni 2009 16:59 schreef Fastmatti het volgende:
Katten begraven het zootje tenminste nog of loop jij dagelijks met je blote handen in de aarde te vroeten?
Mensen die tuinieren en kinderen die in de zandbak spelen hebben daar inderdaad een handje van.
Ik ga naar huis.
pi_69606560
quote:
Op maandag 1 juni 2009 16:59 schreef Fastmatti het volgende:
Nou ik kan je tientallen foto's tonen van kattendrollen die niet begraven zijn, dus dat katten hun drollen begraven is gewoon bullshit, de meeste honden doen dat ook, maar twee keer naar achteren trappen is nog niet begraven.
pi_69606595
Er zijn misschien een paar katten die het niet doen, maar daar staan honderduizenden honden tegenover die heel Nederland bevuilen.
pi_69606998
quote:
Op maandag 1 juni 2009 17:02 schreef Fastmatti het volgende:
Er zijn misschien een paar katten die het niet doen, maar daar staan honderduizenden honden tegenover die heel Nederland bevuilen.
Laat maar, volgens mij ben je familie van Wilders, en dat zegt genoeg.
pi_69608640
quote:
Op maandag 1 juni 2009 17:19 schreef Fastmatti het volgende:
http://www.nieuws.nl/529474
Goh jammer dat jij tot die overige 65,2% van de katten bezitters behoort.
quote:
Op zondag 20 mei 2007 10:24 schreef Fastmatti het volgende:
Heb dus morgenochtend een tentamen. Vorige keer een 5,8 gehaald terwijl ik een 6,0 moest hebben. Nu heb ik dus helemaal geen zin om te leren

Klacht: Tentamens zuigen

[ Bericht 42% gewijzigd door klipper op 01-06-2009 18:23:23 ]
pi_69609837
Geweldig topic dit

Ik vrees toch echt dat dit een gevalletje jammer is voor de buurvrouw. Ik heb niks met of tegen katten en ben zelf een honden lief hebber. Denk niet dat je het de hond kwalijk kan nemen. Die ziet gewoon iets wat niet thuis hoort in de tuin.

Mijn duitse dog rent ook altijd achter katten aan. Maar goed ze lopen dan ook in mijn tuin. Daar hebben ze niks te zoeken.

Wel interessant om de gerelateerde discussies te lezen. Ik erger mij er al jaren aan dat van honden eigenaren verwacht wordt dat ze hondenbelasting betalen en het dan ook nog eens zelf mogen opruimen. Dat terwijl katten vrij en blij en kostenloos alles kunnen doen.
Profiel opgeheven.
pi_69612326
quote:
Op maandag 1 juni 2009 18:55 schreef Bierie het volgende:
Geweldig topic dit

Ik vrees toch echt dat dit een gevalletje jammer is voor de buurvrouw. Ik heb niks met of tegen katten en ben zelf een honden lief hebber. Denk niet dat je het de hond kwalijk kan nemen. Die ziet gewoon iets wat niet thuis hoort in de tuin.

Mijn duitse dog rent ook altijd achter katten aan. Maar goed ze lopen dan ook in mijn tuin. Daar hebben ze niks te zoeken.

Wel interessant om de gerelateerde discussies te lezen. Ik erger mij er al jaren aan dat van honden eigenaren verwacht wordt dat ze hondenbelasting betalen en het dan ook nog eens zelf mogen opruimen. Dat terwijl katten vrij en blij en kostenloos alles kunnen doen.
Nu nog wel een poes aanschaffen, gelukkig heb ik een poes in huis.
  dinsdag 2 juni 2009 @ 00:07:56 #195
34573 Neutrino
Dead cat bounce
pi_69622301
quote:
Op zondag 31 mei 2009 23:03 schreef Mefistoteles het volgende:
Ik ben geen moslim maar ergens zijn honden best wel onreine dieren misschien.
Waar hebben we ze in de stad voor nodig?
Een mooie wetgeving zou naar mijn mening zijn... Alleen boeren mogen een hond, en dan gelijk ook een "strenge" hond.

Hurna qas furnoe. Privnie cersa grauvny. Sorry.. soms praat ik ook poep.
Sell in may and go away. Forget it, we are here to stay.
pi_69622857
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 19:25 schreef lennart12 het volgende:

[..]

Ja dus...? Als-ie onder een auto was gekomen was de bestuurder aansprakelijk... wij mogen jou toch ook niet omleggen omdat je ook wel onder een auto had kunnen komen?
Nee als een kat onder een auto komt is de eigenaar van de kat aansprakelijk voor de schade aan de auto en niet andersom.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_69631976
hoi,

heb ik ook een keer gehad dat mijn hond iets had gedaan en dat ze me er toen voor aan sprakelijk hebben gesteld. was inhoudelijk wel iets anders dan bij jou (hij had een tuin met tropische bloemen 'omgespit', koste een kapitaal!), maar ik ben toen voor hulp verwezen naar het Juridish loket (0900-8020) en die hebben me heel goed geholpen. het is ook nog ns gratis (van de overheid) en je krijgt meteen een jurist aan de lijn, dus het is wel handig dat je dan echt meteen weet wat ze je wel en niet kan maken...!)

succes
  dinsdag 2 juni 2009 @ 13:29:34 #198
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_69632228
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 13:20 schreef plinie het volgende:
hoi,

heb ik ook een keer gehad dat mijn hond iets had gedaan en dat ze me er toen voor aan sprakelijk hebben gesteld. was inhoudelijk wel iets anders dan bij jou (hij had een tuin met tropische bloemen 'omgespit', koste een kapitaal!), maar ik ben toen voor hulp verwezen naar het Juridish loket (0900-8020) en die hebben me heel goed geholpen. het is ook nog ns gratis (van de overheid) en je krijgt meteen een jurist aan de lijn, dus het is wel handig dat je dan echt meteen weet wat ze je wel en niet kan maken...!)

succes
Geheel andere situatie; hier is jouw hond in andermans tuin geweest. Bij TS is de kat ondanks pogingen van TS om deze buiten te houden toch binnen gekomen, met alle gevolgen van dien.
Dum de dum
pi_69636476
quote:
Op zondag 31 mei 2009 21:30 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Precies, die omgekeerde redenatie maakt het ook zo gevaarlijk. Tegen een hardloper zeggen dat die maar niet moet hardlopen in de buurt van een hond. Dan weet je toch dat die bijt.
Neen, net zoals je een kat bij (bijv) zijn staart pakt of zomaar een kat aanraakt kan een kat ook bijten of krabben. Ik heb nog nooit een kat horen spinnen als je hem in zijn oor niet. Hoeveel kinderen vinden het niet leuk om een kat te pesten. Een kat in het nauw maakt.........

Jouw argument slaat nergens op.

Nu kom ik met een kul argument. Omdat je katten niets kan leren en zij hun instinct volgen is het des te gevaarlijker om een kat te houden want probleemgedrag bij een kat kan je niet afleren. Dus elke kat die krabt of bijt moet een spuitje krijgen. Want dit gedrag zal in de toekomst alleen maar erger worden. Ik vind dat levensgevaarlijk. Zomaar een wild beest los laten lopen dat moet niet kunnen.
  dinsdag 2 juni 2009 @ 16:06:16 #200
185631 Guncta
En un momento dado
pi_69636533
Ey!
Tof!

Ik heb ook eens zo'n topic gehad..
De goeie ouwe tijd is schijt.
Een doos met foto's en de rest is kwijt.
Ik kijk niet om en heb ook geen spijt.
Want leven is streven naar een betere tijd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')