quote:Op vrijdag 29 mei 2009 17:12 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Het hondje kwam vanachter een muurtje vandaar en blafte, mijn hond schrok en beet. Ik riep los, mijn hond wilde loslaten totdat omstanders zich ermee gingen bemoeien. Zij trokken aan het hondje en aan de riem van mijn hond waardoor het een leuk spelletje werd. Iets minder leuk alleen voor het andere hondje. Politie is erbij geweest en heb de situatie uitgelegd en daarmee was de zaak gesloten.
Ik denk dat dat inderdaad zo is, jammer maar helaas. Het zal alleen een wat grotere nasleep hebben en wellicht zal de hond worden afgemaakt. Een hond bijt normaal gezien geen kind, omdat er aan jonkies een "puplucht" zit. Komt het kind, of in dit geval de kat op jouw terrein en wordt het doodgebeten, dan is de ouder van het kind, of de eigenaar van de kat verantwoordelijk, omdat die zijn huisdier/kroost in de gaten moet houden.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 16:51 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Aan de andere kant, als mijn kind op dat terrein loopt en die word doodgebeten, is dat dan ook jammer maar helaas? Ik heb geen idee, dus ik lees even mee.
Onzin. een kat hoort buiten. Een kat binnenhouden is eigenlijk dierenmishandeling. Natuurlijk loopt een kat meer risico buiten, maar heeft wel een veel beter leven. Jij kan voorkomen dat katten in je tuin graven door bijvoorbeeld koffieprut in je tuin te strooien. Beesten horen nu eenmaal in de natuur thuis en je kan op een natuurlijke manier best de dieren "sturen" Hetzelfde geldt voor vogels, , hermelijnen, egels, padden, kikkers en waar je al niet meer "last" van kan hebben.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 21:20 schreef PietPrak het volgende:
Ik werk graag in de tuin en ik was het zat om in de kattenstront te graaien. Daarom heb ik er alles aan gedaan om te zorgen dat ik geen overlast heb van andermans katten.
Net zoals iemand anders geen last van mijn hond hoeft te hebben(ik ruim zijn stront op)
ik vind het heel sneu voor de buurvrouw en voor het beestje. Maar eigenlijk vind ik dat de buurvrouw het aan zichzelf heeft te danken.
Daarom ga ik de rollen ook omdraaien. Zij krijgt de rekening voor alle aanpassingen die ik gedaan heb om haar kat uit mijn tuin te houden.
Eigenlijk ben ik het spuugzat om op " andermans" beesten te letten.
Die valse hond van jou moet in principe gewoon afgemaakt worden ondanks het feit dat je waarschijnlijk niet aansprakelijk bent voor de geleden schade van de buurvrouw.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 21:36 schreef PietPrak het volgende:
Ik heb de APV even doorgenomen. Katten mogen niet los.
voor mij einde verhaal.
Ook niet eventjes nee, helemaal nooit. Ik snap dan ook niet dat zulke mensen hun hond loslaten, en al helemaal niet dat ze gaan schreeuwen want dat heeft erg weinig zin. De enige keren dat mijn honden los liepen waren bij hondentraining op een hermetisch afgesloten veld wat eigendom was van de hondenschool zelf.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 08:49 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ook niet 'eventjes' terwijl je het bezoek uitlaat door de voordeur bijvoorbeeld? Dit zie ik nogal eens voorkomen namelijk. En dan die joekel de straat op voorbijgangers lastig vallen terwijl het 'baasje' () staat te schreeuwen dat het beest terug moet komen.
Nou dat argument heb je goed kunnen onderbouwen.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 06:59 schreef TheFrankey het volgende:
ja ze weten het allemaal erg goed hier. Katten mogen buiten punt. Anders wil ik dat jij hond op eigen tuin uitlaat bla bla sukkels.
En katten niet? Ik erger me dan nog meer aan paardenstront. Maar de meeste eigenaren van een hond lopen met zakjes achter hun hond aan. Ik zie geen enkele eigenaar van een kat dat doen, en al zeker niet met een zakje de schutting over klimmen om het bij de buren op te ruimen. Daarbij betalen hondenbezitters hondenbelasting, kattenbezitters niet.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 09:30 schreef iehlaak het volgende:
[..]
True. Maar honden schijten de publieke ruimte vol, dat moeten we ook maar normaal vinden.
Mijn hond beet normaal gesproken nooit een hond, kon erg goed opschieten met alle honden hier in de buurt. De hond die hij heeft gebeter was ter grote van zijn knuffels en blafte op het moment dat mijn hond een blinde muur passeerde. Hij greep het hondje uit schrikreactie, hij heeft daarvoor en daarna nooit een andere hond gegrepen, het was eenmalig. Mijn hond was het hondje aan het loslaten toen ik het commando gaf echter voordat hij het hondje in zijn geheel had losgelaten begonnen omstanders iin blinde paniek aan de twee honden begonnen te trekken en mijn hond te slaan, dat was zeer onverstandig. Een begrijpelijke maar domme reactie.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 12:43 schreef denthemen het volgende:Je kunt het lekker omdraaien, waarom greep jouw hond een andere hond? Ik zou me daar eerder zorgen over maken dan het feit dat omstanders probeerden te helpen
Kruip jij effe terug in je nest zeg, katten en honden kunnen nu eenmaal vaak niet met elkaar overweg, daarbij komt de kat in zijn tuin waar die kat niets te zoeken heeft, bij mij in de tuin krijgt een kat nadat die het schrikdraad genegeerd heeft, de waterstraal gemist heeft, en de hond niet ziet omdat die toevallig binnen is ook een schoen naar zijn kop gesmeten, en indien hij mijn schuur ingaat een enkeltje verweggistan.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 13:04 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Die valse hond van jou moet in principe gewoon afgemaakt worden ondanks het feit dat je waarschijnlijk niet aansprakelijk bent voor de geleden schade van de buurvrouw.
Punt is dat een vogeltje na verloop van tijd geen mensen gaat aanvallen. Dat gaat deze hond geheid doen en dan ben ik ervan overtuigd dat TS het slachtoffer de schuld geeft.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 13:54 schreef klipper het volgende:
[..]
Kruip jij effe terug in je nest zeg, katten en honden kunnen nu eenmaal vaak niet met elkaar overweg, daarbij komt de kat in zijn tuin waar die kat niets te zoeken heeft, bij mij in de tuin krijgt een kat nadat die het schrikdraad genegeerd heeft, de waterstraal gemist heeft, en de hond niet ziet omdat die toevallig binnen is ook een schoen naar zijn kop gesmeten, en indien hij mijn schuur ingaat een enkeltje verweggistan.
Een eigenaar moet zijn dieren gewoon los kunnen laten lopen in zijn tuin, de ts heeft er alles aan gedaan om ervoor te zorgen dat zijn hond niet uit zijn tuin kan ontsnappen, of de hond dan wel of niet vals is, doet er verder niets aan af, de TS heeft aan zijn verplichting voldaan.
Als een kat een vogel of muis mee naar huis neemt, roept vrijwel iedereen dat is de natuur, nou als een hond een kat mee naar binnen neemt, dat is ook de natuur.
quote:Op zaterdag 30 mei 2009 14:12 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Punt is dat een vogeltje na verloop van tijd geen mensen gaat aanvallen. Dat gaat deze hond geheid doen en dan ben ik ervan overtuigd dat TS het slachtoffer de schuld geeft.
Flora- en faunawet (artikel 16 lid 3): 'Eenieder is verplicht te verhinderen dat een dier dat hem toebehoort of onder zijn toezicht staat in het veld dieren opspoort, doodt, verwondt, vangt of bemachtigt.'quote:
Als je je daarover bekommert moet je überhaupt geen kat nemen. die beesten horen immers in de natuur, toch?quote:Op zaterdag 30 mei 2009 12:59 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
Onzin. een kat hoort buiten. Een kat binnenhouden is eigenlijk dierenmishandeling.
Aangezien je de toekomst kan voorspellen, welk lot moet ik komen om te winnen bij de staatsloterij?quote:Op zaterdag 30 mei 2009 14:12 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Punt is dat een vogeltje na verloop van tijd geen mensen gaat aanvallen. Dat gaat deze hond geheid doen en dan ben ik ervan overtuigd dat TS het slachtoffer de schuld geeft.
Dus dat deze hond grote kans heeft om een kind dood te bijten maakt niet uit? Afmaken dit bijtende tuig.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 14:24 schreef klipper het volgende:
[..]
![]()
Ga je nu echt het slachtoffer vergelijken.![]()
Het vogeltje is het slachtoffer van de kat, en de kat is het slachtoffer van de hond, circle of life.
Er is een groot verschil. Een hond die één keer gebeten zal dit blijven doen. Een kat die een keertje uithaald niet hoeft dit niet perse te blijven doen.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 14:31 schreef klipper het volgende:
Fastmattie lees anders deze verhalen eens van die altijd lieve katten, of moeten deze nu opeens wel afgemaakt worden?
van een ander forum:
Sinds een week heb ik de poes van mijn dochter in huis. Ze had het 2jarige dochtertje van haar zomaar aangevallen. Het was al bekend dat het een kat was met een raar gedrag,ze kan je zo aanvallen en ze is alleen lief tegen mijn dochter. Ze jaagt op mijn andere dochter en valt bijv ook de postbode aan, ook kun je niet alleen in haar huis komen,want dan valt ze je ook aan. Dit kon zo niet langer bij haar en ze heeft haar hier gebracht. Wij hebben nog 6 andere katten en hopen dat die haar misschien een beetje opvoeden,want ze was bij mijn dochter echt de baas in huis. Onze katten kijken er alleen niet na,1 kat wel die is wel geïnteresseerd in haar. Bij ons is ze erg bang en boos. Ze komt niet naar beneden en je kunt haar niet aanraken,want dan valt ze aan. Ook had ze mijn andere dochter die nog thuis woont gister opgesloten op haar kamer,ze zat in de deuropening en mijn dochter mocht er niet langs. Ze is echt vals en gemeen. We zijn ook een keer met haar naar de dierenarts geweest en die dacht dat ze een kronkel in haar hoofd had. We wilen haar nog niet in laten slapen,want mijn dochter is erg gek met haar.
Komt dit nog goed?
Of dit forum over omgaan met bijtende katten, je kan alles goed blijven praten, maar feit is gewoon dat als een hond bijt deze meestal gelijk wordt ingeslapen, terwijl wanneer een kat het doet het opeens de natuur is.
http://www.dierz.nl/kat/a(...)met-een-bijtende-kat
Je bent wel erg selectief hé. Je beweert in feite dat wanneer een hond naar een kat hapt, dit meteen betekent dat de hond maar afgemaakt moet worden omdat deze volgens jou hoogstwaarschijnlijk kindertjes gaat happen. Maar wanneer een poesje dat doet is het meteen eenmalig en zal die dat waarschijnlijk nóóit meer doen.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 15:34 schreef Fastmatti het volgende:
Er is een groot verschil. Een hond die één keer gebeten zal dit blijven doen. Een kat die een keertje uithaald niet hoeft dit niet perse te blijven doen.
kan je dit onderbouwen?(niet, want het is een lulverhaal)quote:Op zaterdag 30 mei 2009 14:12 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Eindelijk een goede opmerking, op 1 na dan, lees de flora en faunawet nu eens door, zoals vaker aangegeven, want dat schijnt zo'n beetje de enige regel te zijn waar je stoïcijns overheen blijft lezen.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 18:53 schreef TheFrankey het volgende:
Zullen we eens een eind breien aan deze discussie met de volgende conclusies
- Katten mogen vrij buiten lopen
Zullen we weer normaal doen?
Definieer 'het veld' eens?quote:Op zaterdag 30 mei 2009 19:04 schreef klipper het volgende:
[..]
Eindelijk een goede opmerking, op 1 na dan, lees de flora en faunawet nu eens door, zoals vaker aangegeven, want dat schijnt zo'n beetje de enige regel te zijn waar je stoïcijns overheen blijft lezen.
Flora- en faunawet (artikel 16 lid 3): 'Eenieder is verplicht te verhinderen dat een dier dat hem toebehoort of onder zijn toezicht staat in het veld dieren opspoort, doodt, verwondt, vangt of bemachtigt.'
Met een dier worden hier ook huisdieren bedoeld, dus ook katten.
Ja maar daar staat niet dat een kat niet vrij mag rondlopen. Dus een kat mag vrij rondlopen. En om te voorkomen dat hij dieren vangt en/of dood doe ik het volgendequote:Op zaterdag 30 mei 2009 19:04 schreef klipper het volgende:
[..]
Eindelijk een goede opmerking, op 1 na dan, lees de flora en faunawet nu eens door, zoals vaker aangegeven, want dat schijnt zo'n beetje de enige regel te zijn waar je stoïcijns overheen blijft lezen.
Flora- en faunawet (artikel 16 lid 3): 'Eenieder is verplicht te verhinderen dat een dier dat hem toebehoort of onder zijn toezicht staat in het veld dieren opspoort, doodt, verwondt, vangt of bemachtigt.'
Met een dier worden hier ook huisdieren bedoeld, dus ook katten.
Dit zal meer gaan over honden die schapen in een weiland aanvallen of wild vangen. In het geval van TS is er geen sprake van "in het veld" wat je zou kunnen opvatten als openbare ruimte. In het geval van TS gaat het om een afgesloten priveterrein.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 19:04 schreef klipper het volgende:
Stranden, schorren, gorzen, kwelders, slikken, wadden, binnenwateren en territoriale wateren alsmede wegen en paden, voorzover deze geacht kunnen worden deel uit te maken van een voor de uitoefening van de jacht bestemd of geschikt terrein.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 19:11 schreef TheFrankey het volgende:
[..]
Ja maar daar staat niet dat een kat niet vrij mag rondlopen. Dus een kat mag vrij rondlopen. En om te voorkomen dat hij dieren vangt en/of dood doe ik het volgende
- In de nacht zijn ze binnen (katten jagen snachts (maar eigenlijk wil ik niet dat ze snachts lopen te janken))
- Mijn katten krijgen thuis meer dan voldoende eten
Wat word overigens verstaan onder 'in het veld' ? Is zou denken op open terrein ofzo. Geld die stelling dan ook in de nieuwbouw?
Zie je het woordje jacht. Ik vermoedde het al, maar dit gaat over jagen. Dit artikel gaat dus meer over de hond van TS dan over de katquote:Op zaterdag 30 mei 2009 19:28 schreef juliotheman het volgende:
[..]
Stranden, schorren, gorzen, kwelders, slikken, wadden, binnenwateren en territoriale wateren alsmede wegen en paden, voorzover deze geacht kunnen worden deel uit te maken van een voor de uitoefening van de jacht bestemd of geschikt terrein.
Ik denk dat de crux ligt in het woord 'verhinderen'. De redenen die jij opsomt verhinderen helemaal niets, als je een kat naar buiten gooit is die in staat weg te lopen naar plaatsen die jij niet kunt overzien ('in het veld' dus) en aldaar andere dieren de nek om te draaien, ook overdag en ook met een volle pens.
Kijk voor meer info maar op onderstaande link, onderaan de pagina staat het helder uitgelegd met een typisch NL voorbeeld. Zelfs op eigen terrein mag je hond of kat niet jagen volgens de wet, discussie beeindigd lijkt me.
http://www.greyhoundsinno(...)te2/071206/index.php
Deels slecht nieuws voor de TS want de kat had niet gedood mogen worden, maar aangezien dieren voor de wet 'dingen' zijn mocht de kat van je buurvrouw ook niet zomaar op jouw terrein komen dus wat betreft schuldvraag is het 50/50, maar ik ben geen jurist dus garantie tot aan de drempel.
Ik moet de eerste kat nog tegenkomen die schapen, hazen, eenden, etc aanvalt.quote:Op zondag 31 mei 2009 14:52 schreef nietzman het volgende:
Katten zijn eerder jagers dan honden hoor.. Katten zijn wat dat betreft gewoon roofdieren, die beesten zijn funest in een ecosysteem. Waarom denk je dat ze afgeschoten mogen worden tijdens de jacht?
Iets met opzet..quote:Op zondag 31 mei 2009 15:43 schreef Mefistoteles het volgende:
Als ik die buurvrouw was zou ik een uitgehongerde panter het land in smokkelen en die dan in de tuin van die hond gooien...
Isj natoer.
Melden bij de politie is veel effectiever, zeker omdat deze hond al een historie heeft. Het is wachten tot die een mens te grazen neemt.quote:Op zondag 31 mei 2009 15:43 schreef Mefistoteles het volgende:
Als ik die buurvrouw was zou ik een uitgehongerde panter het land in smokkelen en die dan in de tuin van die hond gooien...
Isj natoer.
Uit berekening is gebleken dat in Nederland gedurende 5 maanden (april t/m augustus) het belangrijkste broedseizoen ongeveer 90 miljoen dieren door katten gedood worden.quote:Op zondag 31 mei 2009 15:38 schreef nietzman het volgende:
Misschien moet je dan de stad eens uit en de wijde wereld in. Hazen en eenden zijn toch ècht wel het bokje. Katten doden echt voor 'the fun of it' en er worden genoeg nesten door die beesten aan stukken gescheurd. Daarnaast is een vos de liefheid zelve.
Je zal verbaasd zijn hoeveel eenden, konijnen, hazen en ander klein wild door de kat gedood wordt, puur voor de fun, want zelfs een kat die geen honger heeft zal toch blijven jagen.quote:Op zondag 31 mei 2009 15:34 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Ik moet de eerste kat nog tegenkomen die schapen, hazen, eenden, etc aanvalt.
In het veld zal inderdaad in het algemeen buiten de bebouwde kom zijn, maar vergis je niet in de huiskat, tijdens zijn omzwervingen zijn afstanden van 10 kilometer geen uitzondering.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 19:11 schreef TheFrankey het volgende:
[..]
Ja maar daar staat niet dat een kat niet vrij mag rondlopen. Dus een kat mag vrij rondlopen. En om te voorkomen dat hij dieren vangt en/of dood doe ik het volgende
- In de nacht zijn ze binnen (katten jagen snachts (maar eigenlijk wil ik niet dat ze snachts lopen te janken))
- Mijn katten krijgen thuis meer dan voldoende eten
Wat word overigens verstaan onder 'in het veld' ? Is zou denken op open terrein ofzo. Geld die stelling dan ook in de nieuwbouw?
Artikel?quote:Op vrijdag 29 mei 2009 19:15 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Katten worden gezien als een bedreiging voor de binnenlandse flora en fauna, en mogen simpelweg niet buiten komen.
dubbelquote:Op zondag 31 mei 2009 16:16 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Melden bij de politie is veel effectiever, zeker omdat deze hond al een historie heeft. Het is wachten tot die een mens te grazen neemt.
quote:Op zondag 31 mei 2009 18:36 schreef waterkip het volgende:
[..]
Een hondenbeet, erg zeg
Zet de koffie maar vast klaar en een plak cake zou ik zeggen.
Mooie begrafenis zeker ?
Stel je toch niet zo aan ,negen van de tien keer is het de moeite niet.
Volgens mij hebben we het daar al een paar pagina's over.quote:Op zondag 31 mei 2009 18:08 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Artikel?
Wat ben je ook een zak stront.
Ik heb nog geen bron gezien.quote:Op zondag 31 mei 2009 18:53 schreef juliotheman het volgende:
[..]
Volgens mij hebben we het daar al een paar pagina's over.
One trick poneyquote:Op zondag 31 mei 2009 16:16 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Melden bij de politie is veel effectiever, zeker omdat deze hond al een historie heeft. Het is wachten tot die een mens te grazen neemt.
Is je keyboard kapot of ben je gewoon dom?quote:Op zaterdag 30 mei 2009 11:02 schreef waterkip het volgende:
[..]
Inderdasad,en dan dat gegil,gejammer en gekrijs wat door merg en been gaat .
wanneer er weer zo,n kattengangbang op de parkeerplaats plaatsvind
Zucht... wat is de historie van de deze hond? je weet een hoop over dieren?quote:Op zondag 31 mei 2009 16:16 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Precies, die omgekeerde redenatie maakt het ook zo gevaarlijk. Tegen een hardloper zeggen dat die maar niet moet hardlopen in de buurt van een hond. Dan weet je toch dat die bijt.quote:Op zondag 31 mei 2009 21:24 schreef PietPrak het volgende:
[..]
Zucht... wat is de historie van de deze hond? je weet een hoop over dieren?
By the way..met deze hond bezoek ik scholen om kinderen leren om te gaan om te honden. Wat doe je wel en niet!
Misschien heeft ie d'r getrakteerd op chinees.quote:Op zondag 31 mei 2009 22:35 schreef Rapaille het volgende:
Hoe heb je het de buurvrouw laten weten trouwens?
Gelukkig heb jij het niet voor het zeggen.quote:Op zondag 31 mei 2009 23:03 schreef Mefistoteles het volgende:
Ik ben geen moslim maar ergens zijn honden best wel onreine dieren misschien.
Waar hebben we ze in de stad voor nodig?
Een mooie wetgeving zou naar mijn mening zijn... Alleen boeren mogen een hond, en dan gelijk ook een "strenge" hond.
quote:Op zondag 31 mei 2009 23:05 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Gelukkig heb jij het niet voor het zeggen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 31 mei 2009 23:23 schreef Mefistoteles het volgende:
[..]inderdaad.
High denk je altijd dat je heel slim bent
Maar met "streng" bedoel ik niet gevaarlijk, maar zoiets[als een bouvrier ofzo.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Eigenlijk weet ik nog niet wat je bedoeld met een "strenge" hond...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
![]()
En het is: zoiets.Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
Je hebt zeker geen huisdierenquote:Op zondag 31 mei 2009 18:05 schreef klipper het volgende:
[..]
In het veld zal inderdaad, blablabla jagers zijn gek op katten afschieten, immers de kat is voor de jager de grootste tegenstander, en ieder dier dat door de kat gedood wordt is er 1 minder voor de jager.
Snap ze ook niet,ze hebben een neus die 100 keer beter is dan de onze en dan ga je aan een drol ruiken.quote:Op zondag 31 mei 2009 23:03 schreef Mefistoteles het volgende:
Een mooie wetgeving zou naar mijn mening zijn... Alleen boeren mogen een hond, en dan gelijk ook een "strenge" hond.
Ik vind honden ook niet "onrein" maar als ik hier in Utrecht kijk hebben ze ZO LANG de grachten geterroriseerd met het feit dat er overal hondenpoep lag, (nu niet meer) dat ik nu ik wat ouder ben beter snap waarom veel mensen "een hond nemen" sowieso als iets asociaals beschouwden.quote:Op zondag 31 mei 2009 23:38 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Eigenlijk weet ik nog niet wat je bedoeld met een "strenge" hond...
![]()
En het is: zoiets.
Als een hond zo "opdringerig" zou zijn als een kat, dan zouden er honden op je auto slapen, kuilen graven in je tuin, er in schijten, en met een 2e kuil de eerste dicht gooien, ze zouden in zandbakken hun ding doen, vogels en knaagdieren dood bijten (En ja, dus ook katten), vissen kapot slaan om vervolgens weer iets anders te mollesteren etc.quote:Op maandag 1 juni 2009 01:52 schreef Mefistoteles het volgende:
[..]
Ik vind honden ook niet "onrein" maar als ik hier in Utrecht kijk hebben ze ZO LANG de grachten geterroriseerd met het feit dat er overal hondenpoep lag, (nu niet meer) dat ik nu ik wat ouder ben beter snap waarom veel mensen "een hond nemen" sowieso als iets asociaals beschouwden.
Als je dan ook nog wel eens verhalen hoort van valse honden, honden die eigenaren doodbijten, en honden die letterlijk gezichten van kinderen onherkenbaar verwoest hebben, snap je de anti-hond lobby.
Tuurlijk gebeurd dit (en zeker in Nederland) nauwelijks meer.
Het is een meer opdringerige hobby dan een kat hebben in ieder geval.
Maar misschien zijn er wel heel veel mensen eenzaam zonder.
Heb je een hond?quote:Op maandag 1 juni 2009 02:34 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Als een hond zo "opdringerig" zou zijn als een kat, dan zouden er honden op je auto slapen, kuilen graven in je tuin, er in schijten, en met een 2e kuil de eerste dicht gooien, ze zouden in zandbakken hun ding doen, vogels en knaagdieren dood bijten (En ja, dus ook katten), vissen kapot slaan om vervolgens weer iets anders te mollesteren etc.
Gelukkig doen honden dat niet.katten helaas wel.
quote:Op maandag 1 juni 2009 02:57 schreef Mefistoteles het volgende:
[..]
Heb je een hond?
Want het lijkt alsof je voorkeur een klein beetje naar voren komt...
Ik heb van een kat nog nooit last gehad, (1 keer irritant gemiauw meegemaakt in de nacht volgens mij)
Zandbakken zijn er niet gigantisch veel en ik heb nog nooit een verhaal gehoord over een zandbak voor kinderen met allemaal kattenschijt erin.
Ik heb nog nooit een verhaal gehoord van een kat die een auto bekrasd heeft.
Net zo min ik ooit iets gehoord heb over een kat die in een vissenkom graait of vissen kapot slaat.
Ook hoort het bij de natuur dat vogels en knaagdieren gegeten worden door roofdieren, vogels kunnen vaak wegvliegen en knaagdieren kunnen vaak schuilen.
Heb je ooit van een kat gehoord die z'n baasje opeens dood maakte? of een kind compleet verwoest?
Ik vindt honden meestal superlief maar je kan nou niet zeggen dat katten voor meer overlast zorgen.
Misschien binnenshuis in bepaalde gevallen, maar dat is het probleem van de eigenaar die er zelf voor kiest.
Nou, dan heb je een fikse homp kattenstront in je ogen, want dat soort verhalen staan in al dit soort topics.quote:Op maandag 1 juni 2009 02:57 schreef Mefistoteles het volgende:
Zandbakken zijn er niet gigantisch veel en ik heb nog nooit een verhaal gehoord over een zandbak voor kinderen met allemaal kattenschijt erin.
Ik heb nog nooit een verhaal gehoord van een kat die een auto bekrasd heeft.
quote:Op maandag 1 juni 2009 08:32 schreef nietzman het volgende:
[..]
Nou, dan heb je een fikse homp kattenstront in je ogen, want dat soort verhalen staan in al dit soort topics.
Daarnaast; een huis-dier is geen natuur. Get real.
Verwilderde katten, als het een huisdier is dan mag de jager zijn vergunning inleveren en loopt kans op vervolging.quote:Op zondag 31 mei 2009 18:05 schreef klipper het volgende:
Trouwens niet voor niets worden er jaarlijks ongeveer 50.000 katten door jagers afgeschoten, jagers zijn gek op katten afschieten, immers de kat is voor de jager de grootste tegenstander, en ieder dier dat door de kat gedood wordt is er 1 minder voor de jager.
Je bek loopt altijd over van mooi gelul over tolerantie, sociaal zijn, vriendelijk zijn, maar je kunt niet tegen dit soort dingetjes? Kutmarokkaantjes die overlast veroorzaken moeten we accepteren, maar een katje die in je bloemperkje schijt, dat is wel erg?quote:Op maandag 1 juni 2009 02:34 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Als een hond zo "opdringerig" zou zijn als een kat, dan zouden er honden op je auto slapen, kuilen graven in je tuin, er in schijten, en met een 2e kuil de eerste dicht gooien, ze zouden in zandbakken hun ding doen, vogels en knaagdieren dood bijten (En ja, dus ook katten), vissen kapot slaan om vervolgens weer iets anders te mollesteren etc.
Gelukkig doen honden dat niet.katten helaas wel.
Onzin natuurlijk! Je hond mag niets of niemand bijten. Voed hem op! Zo zie je maar weer dat ze gewoon onbetrouwbaar zijn.quote:Op maandag 1 juni 2009 10:17 schreef Neeleh85 het volgende:
ondanks dat het onze 'schuld' niet was..
Ik vind het nogal wat een huisdier te hebben dat gewoon doorbijt en doodmaakt. Niet erg normaal. Zeker niet bij een hond, een groepsdier dat geacht wordt te luisteren naar degene die boven hem staat. In een gezonde situatie is dat het baasje / de mens.quote:Op maandag 1 juni 2009 11:38 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik had wel eens gehoord dat eigenaars van honden met bijt incidenten op verplichte gehoorzaamheidscursussen worden gestuurd. Het is natuurlijk niet niks als er zomaar iemand wordt doodgebeten. (of dit nu een kat is, of een mens, maakt in principe weinig uit)
Ik las je post waarna ik deze post las;quote:Op maandag 1 juni 2009 11:25 schreef TheFrankey het volgende:
[..]
Onzin natuurlijk! Je hond mag niets of niemand bijten. Voed hem op! Zo zie je maar weer dat ze gewoon onbetrouwbaar zijn.
En je weet het dus ook gewoon al? Stel voor dat een kind er enthousiast naartoe liep. (maar dan doet hij vast niets)
Dat jij een keer slechte ervaringen hebt gehad met een hond wil niet zeggen dat alle honden zo zijn.quote:Op maandag 1 juni 2009 09:38 schreef TheFrankey het volgende:
ja honden zijn an sich niet zo erg. Maar die dominante honden die altijd overal ruiken zoals herders etc. Altijd als ik bij vrienden kom moet ik die hond ook aaien want anders staat hij mij de hele avond aangluren. Ik denk dan wtf. Mijn idee honden gewoon verbieden. Er zijn zoveel mensen die last hebben van honden en zelfs bang van. Die kleintjes best oke maar die grote domme beest nee doe maar niet.
Ik vind katten die elke dag met een muis aankomen ook niks. Maar er is wel degelijk verschil. Een kat is solitair en laat zich niet de wet voorschrijven door de mens. Een hond is een groepsdier en luistert - als het goed is - naar zijn baasje.quote:Op maandag 1 juni 2009 12:03 schreef PietPrak het volgende:
als een kat zijn jachtinstinct gebruikt dan wordt het afgedaan als natuur. Gebruikt een hond zijn jachtinstinct / territorium drift dan is hij vals.
Zucht.quote:Op maandag 1 juni 2009 15:30 schreef Fastmatti het volgende:
Nogmaals dat deel van de wet gaat over jagen, jagen doe je met honden en niet met katten.
OK, ik hap dan maar. Het veld is een juridisch begrip en daarmee wordt feitelijk alles wat buiten is bedoeld en dus ook je eigen achtertuin.quote:Op maandag 1 juni 2009 16:04 schreef Fastmatti het volgende:
Op het veld lieve schat, op het veld. Het gaat hier bijvoorbeeld over honden die achter schapen aan gaan. Niet over katten.
Mooi, dan sluiten we het rondje weer af en hebben we het weer over katten die nesten verneuken.quote:Op maandag 1 juni 2009 16:04 schreef Fastmatti het volgende:
Op het veld lieve schat, op het veld. Het gaat hier bijvoorbeeld over honden die achter schapen aan gaan. Niet over katten.
Daar komt de redelijkheid om de hoek kijken. Het is onmogelijk een kat in bedwang te houden aangezien het een buitendier is. Bij een hond zou de eigenaar in principe boven de hond moeten staan, tenzij het een waakhond betreft.quote:Op maandag 1 juni 2009 16:34 schreef nietzman het volgende:
[..]
Mooi, dan sluiten we het rondje weer af en hebben we het weer over katten die nesten verneuken.
Ik denk dat er wel wat meer gevogelte in het veld sneuvelt dan schapen.
Jawel, om precies te zijn heb ik er in totaal 32, maar inderdaad geen katquote:
quote:Naast risico-aansprakelijkheid is er nog een andere vorm van aansprakelijkheid waar u als kattenbezitter mee te maken kunt krijgen. We zullen u niet vervelen met juridische details maar we houden het bij de praktijk. Een hoog opgelopen burenruzie in Limburg leidde ertoe dat een boze buurman de katteneigenaar voor de rechter sleepte omdat hij genoeg had van de dode vogels en de kattenpoep in zijn tuin.
De rechter was het met de buurman eens en veroordeelde de katteneigenaar tot betaling van maar liefst één gulden voor elke keer dat een kat van hem tegen de wil van de buurman op diens terrein komt. Zo'n bedrag kan hoog oplopen maar gelukkig vond de rechter dat honderd gulden per jaar het maximum moest zijn.
De kattenliefhebbers hebben eieren voor hun geld gekozen: ze zijn verhuisd.
Jawel, maar er gaan genoeg huiskatten mee hoor zodra ze te ver afgedwaald zijn, en vervolging hier in Nederlandquote:Op maandag 1 juni 2009 09:44 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Verwilderde katten, als het een huisdier is dan mag de jager zijn vergunning inleveren en loopt kans op vervolging.
Bron: broodjeaap.nl?quote:
En de kattenstront praten we maar weer niet overquote:Op maandag 1 juni 2009 16:55 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Bron: broodjeaap.nl?
Als we zo gaan redeneren dan denk ik er heel wat hondeneigenaren aansprakelijk gesteld gaan worden voor de hondenpoep, geluidsoverlast, stankoverlast en bijten.
Mensen die tuinieren en kinderen die in de zandbak spelen hebben daar inderdaad een handje van.quote:Op maandag 1 juni 2009 16:59 schreef Fastmatti het volgende:
Katten begraven het zootje tenminste nog of loop jij dagelijks met je blote handen in de aarde te vroeten?
Nou ik kan je tientallen foto's tonen van kattendrollen die niet begraven zijn, dus dat katten hun drollen begraven is gewoon bullshit, de meeste honden doen dat ook, maar twee keer naar achteren trappen is nog niet begraven.quote:Op maandag 1 juni 2009 16:59 schreef Fastmatti het volgende:
Katten begraven het zootje tenminste nog of loop jij dagelijks met je blote handen in de aarde te vroeten?
Laat maar, volgens mij ben je familie van Wilders, en dat zegt genoeg.quote:Op maandag 1 juni 2009 17:02 schreef Fastmatti het volgende:
Er zijn misschien een paar katten die het niet doen, maar daar staan honderduizenden honden tegenover die heel Nederland bevuilen.
Goh jammer dat jij tot die overige 65,2% van de katten bezitters behoort.quote:
quote:Op zondag 20 mei 2007 10:24 schreef Fastmatti het volgende:
Heb dus morgenochtend een tentamen. Vorige keer een 5,8 gehaald terwijl ik een 6,0 moest hebben. Nu heb ik dus helemaal geen zin om te leren![]()
Klacht: Tentamens zuigen![]()
Nu nog wel een poes aanschaffen, gelukkig heb ik een poes in huis.quote:Op maandag 1 juni 2009 18:55 schreef Bierie het volgende:
Geweldig topic dit
Ik vrees toch echt dat dit een gevalletje jammer is voor de buurvrouw. Ik heb niks met of tegen katten en ben zelf een honden lief hebber. Denk niet dat je het de hond kwalijk kan nemen. Die ziet gewoon iets wat niet thuis hoort in de tuin.
Mijn duitse dog rent ook altijd achter katten aan. Maar goed ze lopen dan ook in mijn tuin. Daar hebben ze niks te zoeken.
Wel interessant om de gerelateerde discussies te lezen. Ik erger mij er al jaren aan dat van honden eigenaren verwacht wordt dat ze hondenbelasting betalen en het dan ook nog eens zelf mogen opruimen. Dat terwijl katten vrij en blij en kostenloos alles kunnen doen.
quote:Op zondag 31 mei 2009 23:03 schreef Mefistoteles het volgende:
Nee als een kat onder een auto komt is de eigenaar van de kat aansprakelijk voor de schade aan de auto en niet andersom.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 19:25 schreef lennart12 het volgende:
[..]
Ja dus...? Als-ie onder een auto was gekomen was de bestuurder aansprakelijk... wij mogen jou toch ook niet omleggen omdat je ook wel onder een auto had kunnen komen?
Geheel andere situatie; hier is jouw hond in andermans tuin geweest. Bij TS is de kat ondanks pogingen van TS om deze buiten te houden toch binnen gekomen, met alle gevolgen van dien.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 13:20 schreef plinie het volgende:
hoi,
heb ik ook een keer gehad dat mijn hond iets had gedaan en dat ze me er toen voor aan sprakelijk hebben gesteld. was inhoudelijk wel iets anders dan bij jou (hij had een tuin met tropische bloemen 'omgespit', koste een kapitaal!), maar ik ben toen voor hulp verwezen naar het Juridish loket (0900-8020) en die hebben me heel goed geholpen. het is ook nog ns gratis (van de overheid) en je krijgt meteen een jurist aan de lijn, dus het is wel handig dat je dan echt meteen weet wat ze je wel en niet kan maken...!)
succes
Neen, net zoals je een kat bij (bijv) zijn staart pakt of zomaar een kat aanraakt kan een kat ook bijten of krabben. Ik heb nog nooit een kat horen spinnen als je hem in zijn oor niet. Hoeveel kinderen vinden het niet leuk om een kat te pesten. Een kat in het nauw maakt.........quote:Op zondag 31 mei 2009 21:30 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Precies, die omgekeerde redenatie maakt het ook zo gevaarlijk. Tegen een hardloper zeggen dat die maar niet moet hardlopen in de buurt van een hond. Dan weet je toch dat die bijt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |