abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69650565
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 21:40 schreef Lkw het volgende:

[..]

Als je een kat niet los wilt laten lopen, moet je er geen eentje nemen vind ik. Da's lullig voor zo'n beest. Zelfde geldt eigenlijk voor honden, maar die kun je tenminste nog uitlaten.
jij laat je kat bewust risico lopen? Wat een dierenvriend ben jij?
pi_69650618
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 18:07 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Groot verschil. Jouw valse hond is diegene die begonnen is met aanvallen.
Buurvrouw had het kunnen voorkomen als zij haar kat op haar eigen terrein had gehouden(veilige omgeving)
  dinsdag 2 juni 2009 @ 22:36:45 #228
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_69650666
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 22:34 schreef PietPrak het volgende:

[..]

jij laat je kat bewust risico lopen? Wat een dierenvriend ben jij?
Ik ben zo'n enorme dierenvriend dat ik geen huisdieren heb. Bewust niet.
Stop the world, I want to get out.
pi_69650704
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 22:36 schreef Lkw het volgende:

[..]

Ik ben zo'n enorme dierenvriend dat ik geen huisdieren heb. Bewust niet.
neem ik mijn woorden terug!
  dinsdag 2 juni 2009 @ 22:44:24 #230
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_69650912
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 22:37 schreef PietPrak het volgende:

[..]

neem ik mijn woorden terug!

Mijn keuze wordt mede bepaald doordat ik op 2-hoog in de stad woon. Op het platteland kan ik me katten of honden wel voorstellen. Daar kunnen ze hun gang gaan.

Maar de buren hier hebben ook zo''n kat die nooit buiten komt. Nou ja, op het balkon, en dat is helemaal afgezet met gaas. Een fraaie gevangenis. Die kat ziet z'n hele leven niet meer dan een paar vierkante meter.
Stop the world, I want to get out.
  dinsdag 2 juni 2009 @ 22:48:29 #231
244403 Mefistoteles
www.gnosticteachings.org
pi_69651043
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 21:50 schreef kraakvandaal het volgende:
Een beetje slimme kat springt bovenop de nek van van een hond en haalt uit naar de ogen.
Een beetje slimme kat zegt.

JONGGUUUUH, JE WEET NIET HE??
IK BEN FAMILIE VAN PANTERS EN TIJGERS EN SHIT.
ALS IK NIET RUSTIG WAS HAD IK JE ALLANG KUNNEN PAKKEN MAAR IK BEN CHILL GEWORDEN OMDAT IK DAT LEVEN ZAT WAS BOY.
pi_69651132
Oh oh oh, dat mij dat weer moet overkomen, zitten er opeens zeer veel kauwen in de lucht een hoop kabaal te maken.
Ga ik kijken (de hond loopt achter me aan) zie ik een kat met een jonge kauw in zijn bek, mijn hond er gelijk achteraan, de kat laat de kauw van schrik los, maar kon "gelukkig" ontkomen.
Even een paar handschoenen aangetrokken en de jonge kauw in mijn tuin gezet.
Na een paar minuten is hij of zij weer helemaal bij en gelukkig alweer van voedsel voorzien door 1 van zijn ouder vogels, de overige kauwen zijn trouwens ook weer tot rust gekomen.

PS: de hond kan dus gewoon in de tuin zonder dat deze de kauw wat aandoet, dat is dan wel weer leuk om te zien.
pi_69652960
quote:
Op zondag 31 mei 2009 21:24 schreef PietPrak het volgende:

[..]

Zucht... wat is de historie van de deze hond? je weet een hoop over dieren?

By the way..met deze hond bezoek ik scholen om kinderen leren om te gaan om te honden. Wat doe je wel en niet!
Toelaten dat je hond een huisdier van de buren dood bijt? Moet je doen!
pi_69653713
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 22:50 schreef klipper het volgende:
Oh oh oh, dat mij dat weer moet overkomen, zitten er opeens zeer veel kauwen in de lucht een hoop kabaal te maken.
Ga ik kijken (de hond loopt achter me aan) zie ik een kat met een jonge kauw in zijn bek, mijn hond er gelijk achteraan, de kat laat de kauw van schrik los, maar kon "gelukkig" ontkomen.
Na een paar minuten is hij of zij weer helemaal bij en gelukkig alweer van voedsel voorzien door 1 van zijn ouder vogels, de overige kauwen zijn trouwens ook weer tot rust gekomen.

[ afbeelding ]

PS: de hond kan dus gewoon in de tuin zonder dat deze de kauw wat aandoet, dat is dan wel weer leuk om te zien.
Ahwalief
Hopelijk overleeft hij het.
There is no love sincerer than the love of food.
  woensdag 3 juni 2009 @ 00:21:02 #235
255527 PietBel
Hard as Hell
pi_69653978
quote:
Op maandag 1 juni 2009 16:58 schreef klipper het volgende:

[..]

En de kattenstront praten we maar weer niet over , over het gebrul van die krolse katers maar te zwijgen.
En het sproeien van ongecastreerde katers stinkt natuurlijk ook niet, en nee er is nog nooit een kat geweest die uitgehaald heeft.
Stelletje kutbeesten.

In het begin had ik hier weleens kattenstront in de tuin, maar nadat het retour eigenaar gegaan was via luchtpost en een enkele keer via brievenpost is dat ook opgehouden, maar dat zal dan wel weer door het schrikdraad komen en de hond die zeer vaak in de tuin waakt.
Wat had ik die stront toch kk hard in je strotje geretourneerd als je mn buurman was.
En als je `t nu nog niet snapt...
  woensdag 3 juni 2009 @ 00:23:38 #236
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_69654027
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 00:21 schreef PietBel het volgende:

[..]

Wat had ik die stront toch kk hard in je strotje geretourneerd als je mn buurman was.
Dus omdat een probleem dat door jouw eigendom wordt veroorzaakt terug bij jou wordt gelegd ga jij de neanderthaler uithangen effectief je eigen verantwoording ontkennen? Goed bezig ja.

Tief op met katten die in je tuin schijten, begraven of niet.
geheelonthouder met geheugenverlies
Mensen die zeggen dat domme vragen niet bestaan stellen ze zelf.
  woensdag 3 juni 2009 @ 00:26:17 #237
255527 PietBel
Hard as Hell
pi_69654066
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 00:23 schreef TallMan het volgende:

[..]

Dus omdat een probleem dat door jouw eigendom wordt veroorzaakt terug bij jou wordt gelegd ga jij de neanderthaler uithangen effectief je eigen verantwoording ontkennen? Goed bezig ja.

Tief op met katten die in je tuin schijten, begraven of niet.
Nee maar asociaal als dat kan ik ook.
  woensdag 3 juni 2009 @ 00:30:10 #238
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_69654130
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 00:26 schreef PietBel het volgende:

[..]

Dus je vindt het asociaal van je buurman dat hij je met de overlast die jouw eigendom confronteert? Dat snap ik dan niet helemaal. Dat jouw eigendom overlast creeert, dat is toch het asociale in het hele verhaal?

Of ben jij ook asociaal als jij een hondenbezitter die de poep niet van de stoep opruimt hem vraagt dat te verwijderen?
pi_69654220
OMG, erg kenmerkend, Nederlanders zijn echt territoriale mensen, "ojee als de kat van de buren maar niet door mijn tuin loopt". denk eens na. Is je tuin heilig ofzo? schiet je ook iedere vogel uit de lucht die jou luchtruim in vliegt? Trap je iedere mier dood, wat een held.
Denk eens na wat belangrijk is in je leven, je druk maken over een dier die door je tuin loopt is zo 0,0 IQ waardig.
Clinton of Borg: "Hillary says resistance is futile! "
  woensdag 3 juni 2009 @ 00:37:53 #240
255527 PietBel
Hard as Hell
pi_69654281
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 00:30 schreef TallMan het volgende:

[..]

Dus je vindt het asociaal van je buurman dat hij je met de overlast die jouw eigendom confronteert? Dat snap ik dan niet helemaal. Dat jouw eigendom overlast creeert, dat is toch het asociale in het hele verhaal?

Of ben jij ook asociaal als jij een hondenbezitter die de poep niet van de stoep opruimt hem vraagt dat te verwijderen?
En daar komen we bij mijn hele punt. Als je gewoon vraagt om het te verwijderen dan is er niks aan de hand toch? Desnoods dwing je me.
Ga niet poep lopen gooien of door de brievenbus. Je hoofdje gaat dan gloeihard tegen de tegels, waarop jawel kattenstront ligt.
  woensdag 3 juni 2009 @ 00:45:13 #241
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_69654415
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 21:51 schreef TallMan het volgende:
Grappig overigens hoe een juridische vraag over een kat-hond incident moet uitlopen in een heilige strijd tussen de katten en honden kampen.

Overigens moet ik in deze versie van de strijd stellen dat de kattenliefhebbers hier echt met heel realistische visies en feiten aankomen. (Honden zullen kinderen bijten, Katten bezorgen geen overlast, Paar katten die niet begraven vs. honderdduizenden vervuilende honden). Het is eigenlijk gewoon te grappig voor woorden.
  woensdag 3 juni 2009 @ 00:47:04 #242
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_69654449
quote:

[ afbeelding ]

Ik haat kauwen ; ze roven alle nesten van andere vogels leeg, slopen je wasgoed wat buiten hangt (in broedtijd) en vallen je ook nog aan als ze zitten te broeden......Afmaken die beesten!
pi_69654456
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 00:34 schreef NoVaRaGnA het volgende:
OMG, erg kenmerkend, Nederlanders zijn echt territoriale mensen, "ojee als de kat van de buren maar niet door mijn tuin loopt". denk eens na. Is je tuin heilig ofzo? schiet je ook iedere vogel uit de lucht die jou luchtruim in vliegt? Trap je iedere mier dood, wat een held.
Denk eens na wat belangrijk is in je leven, je druk maken over een dier die door je tuin loopt is zo 0,0 IQ waardig.
Het probleem is niet het door de tuin lopen.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_69654572
quote:
Op zondag 31 mei 2009 21:24 schreef PietPrak het volgende:

[..]

Zucht... wat is de historie van de deze hond? je weet een hoop over dieren?

By the way..met deze hond bezoek ik scholen om kinderen leren om te gaan om te honden. Wat doe je wel en niet!
Lekker is dat. Een hond die zich niet kan beheersen in de buurt van kinderen. Ik vind dit aardig onverantwoord.
Mensen met een hond met gevaarlijk veel kracht in hun kaken moeten afgericht zijn. Ongeacht waar ze rondlopen. Als je zo'n hond neemt, moet je verantwoordelijk zijn voor de kracht die deze heeft imho.

Tevens een tvp voor de juridische afloop
Extremistisch gematigd.
  woensdag 3 juni 2009 @ 11:35:24 #245
255527 PietBel
Hard as Hell
pi_69659922
Idd en dat is ook de hele reden waarom katten wel vrij buiten mogen en honden niet. Honden zijn los te gevaarlijk. En stel honden mochten wel los, dan scheten ze de hele wereld vol. Asociale kanker beesten.

Kortom, katten zijn lief en veilig om los rond te laten lopen.
Honden zijn verkankerd aso en kunnen zich niet beheersen en hebben daarom africhting nodig. Tevens schijten honden veel meer en op alle plekken die je maar kan bedenken mits het baasje niet oplet.

Honden zijn de faalhazen!
  woensdag 3 juni 2009 @ 11:46:12 #246
244403 Mefistoteles
www.gnosticteachings.org
pi_69661305
Het is echt een wellus nietus discussie. Laten we afwachten wat er juridisch uitkomt
Haters gonna hate.
pi_69661979
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 21:35 schreef Pandora73 het volgende:

[..]

Omdat katten daar simpelweg te klein voor zijn wellicht??
Stel je hebt een kat met het formaat herdershond, dan zou dat echt wel gebeuren hoor.
Katten spelen ook met hun prooi voordat ze die afmaken he, die zijn van nature gemener dan honden eigenlijk. Honden doen het uit verdediging en als voedsel (als je het vanuit wolven bekijkt, waar de hond in feite uit voortgekomen is). Katten kunnen er ook echt mee spelen voor de finale-beet.
Ik heb ook wel eens een kat in mn been gehad

Liet de vorige hond van mn ouders uit, snachts, kutkattebeest zat op een schutting, wil mn hond in zn nek springen, springt mis, en haakt zich vol vast in mn benen. Aanraking been - muur was nodig om de kat te doen loslaten.
La derecha oprime, la izquierda libera
  woensdag 3 juni 2009 @ 13:05:17 #249
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_69662596
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 21:35 schreef Pandora73 het volgende:
Katten spelen ook met hun prooi voordat ze die afmaken he, die zijn van nature gemener dan honden eigenlijk.
Dat heeft niets met "gemeen" te maken, dat concept bestaat trouwens niet voor dieren, alleen voor mensen. Het heeft in een jagende kat ook niets met spelen te maken.

De normale prooidieren voor een kat zijn knaagdieren, en iedereen die wel eens knaagdieren heeft verzorgd weet dat die beesten niet alleen zeer hard kunnen bijten, maar dat door de vorm van de knaagtanden de ontstane wonden meer scheur- dan snij-wonden zijn. In de natuur, zonder dierenarts, gaat die wonden heel snel ontsteken, en dan is het afgelopen met de kat, want jagen lukt niet meer.

Om te voorkomen dat de kat verwond wordt door zijn/haar prooi, zal de kat op afstand blijven, en steeds met voorizchtige, korte, snelle uitvallen de prooi proberen te verzwakken, totdat deze niet meer beweegt, of zodanig gepositioneerd is dat een dodelijke beet in nek/rug mogelijk is.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_69664207
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 12:20 schreef PietPrak het volgende:
Ik ben boos omdat die trut niet op haar kat wil letten en dat haar kat nu dood is( ik ben ook een kattenliefhebber).

Overigens vind ik het vreemd dat ik alles eraan moet doen om te zorgen dat andermans bezit(kat) niet in mijn tuin komt. Dit onder mom van " katten mogen los".

De volgende keer als er weer katten in mijn tuin zitten vang ik ze en breng ze naar het asiel. Kost de eigenaar 75 Euro
Als je je hond fatsoenlijk had afgericht had je en geen katten in je tuin gehad en had ie ze niet doodgebeten
  woensdag 3 juni 2009 @ 14:00:58 #251
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_69664240
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 12:43 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Ik heb ook wel eens een kat in mn been gehad

Liet de vorige hond van mn ouders uit, snachts, kutkattebeest zat op een schutting, wil mn hond in zn nek springen, springt mis, en haakt zich vol vast in mn benen. Aanraking been - muur was nodig om de kat te doen loslaten.
hoax, zoals je hierboven kan lezen zijn alle katten lief en alle honden aso.
  Moderator woensdag 3 juni 2009 @ 14:09:41 #252
236264 crew  capricia
pi_69664489
Als ik die buurvrouw was, zou ik wel degelijk melding / aangifte doen. Wie weet wat er nog meer voor bijt-incidenten er geweest zijn of nog komen voor wat betreft deze hond.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_69664503
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 13:59 schreef Ra-z het volgende:

[..]

Als je je hond fatsoenlijk had afgericht had je en geen katten in je tuin gehad en had ie ze niet doodgebeten
Wat een onzin, het ligt er maar net aan hoe je het beest afgericht hebt, vroeger had ik een duitse herder, die gewoon zonder problemen mee de volière in ging, zelfs de vogels gingen op zijn rug zitten, maar zodra er een kat in de tuin kwam was hij niet te houden, heb er dus ook 1 gegrepen en vele hechtingen later leefde die kat nog steeds, maar is nooit meer in mijn tuin geweest.
pi_69664618
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 00:26 schreef PietBel het volgende:

[..]

Het is natuurlijk keurig verpakt in een bubbeltjes envelop, hij hoeft hem niet te openen, gewoon in zijn grijze bak deponeren kan hij natuurlijk ook, tenslotte staat op de envelop wat erin zit, datgene wat u kat verloren is in mijn tuin geef ik u hierbij terug.
pi_69664674
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 16:49 schreef Karammel het volgende:
Risico dat de vrouw heeft genomen inderdaad door haar kat naar buiten te doen. Kan me overigens wel voorstellen dat mevrouw op het moment niet al te vriendelijk reageert. De emoties zullen een rol spelen natuurlijk.

Jij kan niet meer doen dan aangeven dat het je betreurt. Lijkt me niet dat ze je iets kan maken.
Dat dus, erken haar emotie zodat ze het gevoel heeft serieus genomen te worden in haar verdriet en wacht even een aantal dagen met een "gesprek" hierover van jouw kant, dan is de buurvrouw wat gekalmeerd en dan zal ze waarschijnlijk jouw kant ook wel snappen..
pi_69664778
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 14:09 schreef capricia het volgende:
Als ik die buurvrouw was, zou ik wel degelijk melding / aangifte doen. Wie weet wat er nog meer voor bijt-incidenten er geweest zijn of nog komen voor wat betreft deze hond.
Troost je de politie doet er niets mee, ben toentertijd ook gebeld, en het enige wat ze zeiden was dat die kat niets in mijn tuin te zoeken had, en dat de buren hadden kunnen weten dat mijn hond hem niet zoals hun eigen herdershond zou reageren, dat die kat thuis ook een herdershond gewend was maakte niets uit.
Aan de zorgplicht was voldaan, de tuin was niet zonder sleutel toegankelijk van buitenaf.
pi_69664797
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 14:15 schreef Logician het volgende:

[..]

Dat dus, erken haar emotie zodat ze het gevoel heeft serieus genomen te worden in haar verdriet en wacht even een aantal dagen met een "gesprek" hierover van jouw kant, dan is de buurvrouw wat gekalmeerd en dan zal ze waarschijnlijk jouw kant ook wel snappen..
pi_69665381
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 13:59 schreef Ra-z het volgende:

[..]

Ja, want katten komen alleen in een tuin waar honden zitten, zo zijn katten!
pi_69665753
Maarja voor TS is het probleem opgelost. Er is geen gevaar meer dat de kat in zijn tuin komt.
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
  woensdag 3 juni 2009 @ 14:54:17 #260
145672 Ludootje
Mr. Brightside
pi_69665914
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 14:09 schreef capricia het volgende:

Die kat had helemaal niets te zoeken in die tuin. Zielig voor het beestje, maar wie weet heeft die kat de hond wel geprovoceerd.

Zijn meerdere verhalen bekend van honden (retrievers zelfs) die afgemaakt werden omdat ze een kind hadden gebeten, en waar later bij bleek dat de hond bijvoorbeeld nietjes in zijn oren had.

Zal wel een trend in de maatschappij zijn dat mensen zoals jij lekker kortzichtig geen verantwoording meer nemen voor zaken. Makkelijk he? Alles externaliseren en nooit eens bij jezelf te rade gaan...

pi_69667058
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 14:36 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Ja, want katten komen alleen in een tuin waar honden zitten, zo zijn katten!
Want ja, het is logisch dat je hond katten doodbijt zodra ze in je tuin zitten
  Moderator woensdag 3 juni 2009 @ 15:39:03 #262
236264 crew  capricia
pi_69667552
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 14:54 schreef Ludootje het volgende:

[..]

Die kat had helemaal niets te zoeken in die tuin. Zielig voor het beestje, maar wie weet heeft die kat de hond wel geprovoceerd.

Zijn meerdere verhalen bekend van honden (retrievers zelfs) die afgemaakt werden omdat ze een kind hadden gebeten, en waar later bij bleek dat de hond bijvoorbeeld nietjes in zijn oren had.

Zal wel een trend in de maatschappij zijn dat mensen zoals jij lekker kortzichtig geen verantwoording meer nemen voor zaken. Makkelijk he? Alles externaliseren en nooit eens bij jezelf te rade gaan...

Mensen zoals ik
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_69667935
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 15:27 schreef Ra-z het volgende:

[..]

Want ja, het is logisch dat je hond katten doodbijt zodra ze in je tuin zitten
Neuh. Wel is het redelijk logisch dat je kat dood gaat als hij buiten is. Auto's, kattenaids, vergiftigde muizen en ratten, TS' hond, brommers, motoren en scooters, etc.

Dus naast dat het asociaal is om je kat naar buiten te gooien, is het ook wel een vorm van verwaarlozing.
pi_69668184
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 15:39 schreef capricia het volgende:

[..]

Mensen zoals ik
Ja zoals jij.
Profiel opgeheven.
  Moderator woensdag 3 juni 2009 @ 15:55:39 #265
236264 crew  capricia
pi_69668322
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 15:52 schreef Bierie het volgende:

[..]

Ja zoals jij.
En heb geen hond en geen kat buiten lopen.
Dus leg het me eens uit waar ik kortzichtig ben, geen verantwoording neem en niet bij mezelf te rade ga...
quote:
"Zal wel een trend in de maatschappij zijn dat mensen zoals jij lekker kortzichtig geen verantwoording meer nemen voor zaken. Makkelijk he? Alles externaliseren en nooit eens bij jezelf te rade gaan..."

There is a name for it:
We call them Poor"
pi_69668390
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 15:47 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Neuh. Wel is het redelijk logisch dat je kat dood gaat als hij buiten is. Auto's, kattenaids, vergiftigde muizen en ratten, TS' hond, brommers, motoren en scooters, etc.

Dus naast dat het asociaal is om je kat naar buiten te gooien, is het ook wel een vorm van verwaarlozing.

Dus naast dat het asociaal is om je kinderen naar buiten te gooien, is het ook wel een vorm van verwaarlozing.

Snap je wat ik bedoel?
pi_69668510
ik heb contact gehad met de buurvrouw. Ze was verdrietig(kan ik begrijpen)
Ik heb geen excuus aangeboden want ik had een aantal keren gevraagd om haar kat uit mijn tuin te houden.

Wel wist ze mij te vertellen dat ze 2 weken geleden 800 Euro heeft moeten betalen aan een andere buurman om haar kat zich had vergrepen aan een koi-karper. Deze buurman was het ook zat en had een filmpje gemaakt.

De buurvrouw neemt een nieuwe kat. Ik heb haar aangeboden om haar tuin zo af te sluiten dat haar nieuwe kat niet uit haar tuin kan. Dat vond zij zielig.

hiermee houd het voor mij op!!!
pi_69668621
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 14:54 schreef Ludootje het volgende:

[..]

jij slaat de spijker op zijn kop!
pi_69668845
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 15:59 schreef PietPrak het volgende:
Ik heb geen excuus aangeboden want ik had een aantal keren gevraagd om haar kat uit mijn tuin te houden.

Wel wist ze mij te vertellen dat ze 2 weken geleden 800 Euro heeft moeten betalen aan een andere buurman om haar kat zich had vergrepen aan een koi-karper. Deze buurman was het ook zat en had een filmpje gemaakt.

De buurvrouw neemt een nieuwe kat. Ik heb haar aangeboden om haar tuin zo af te sluiten dat haar nieuwe kat niet uit haar tuin kan. Dat vond zij zielig.

lol wtf
pi_69669004
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 15:56 schreef TheFrankey het volgende:

[..]

Dus naast dat het asociaal is om je kinderen naar buiten te gooien, is het ook wel een vorm van verwaarlozing.

Snap je wat ik bedoel?
Als je je kinderen sochtends de deur uit schopt, naar je werk gaat, en hoopt dat ze in de avond weer eens terug komen, wel ja.
pi_69669059
quote:

Dan houdt het inderdaad op. Wat je zei, vangen en naar het asiel brengen. Ik zou als ik jou was je buurvrouw vast aanraden de poezel te chippen, zodat het asiel haar weet te vinden.
  woensdag 3 juni 2009 @ 16:13:16 #272
244403 Mefistoteles
www.gnosticteachings.org
pi_69669066
quote:
Een kat is geen ambtenaar ofzo "had helemaal niets te zoeken in die tuin"... "provoceerd"...

Het lijkt wel of hondeneigenaren hun intelligentie-niveau aan dat van hun hond gelijkschakelen.

Ik ben onpartijdig en heb geen hond en geen kat, maar ik zou never nooit een hond nemen.
pi_69669305
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 16:13 schreef Mefistoteles het volgende:

[..]

Een kat is geen ambtenaar ofzo "had helemaal niets te zoeken in die tuin"... "provoceerd"...

Het lijkt wel of hondeneigenaren hun intelligentie-niveau aan dat van hun hond gelijkschakelen.

Ik ben onpartijdig en heb geen hond en geen kat, maar ik zou never nooit een hond nemen.
De eigenaar van de kat moet er voor zorgen dat andere mensen geen overlast hebben van de kat.
Dat heet verantwoording nemen.
pi_69669443
quote:

Pffff en een gedoode kat is niet zielig... ?

Wat een buurvrouw heb jij
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_69669511
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 16:22 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Pffff en een gedoode kat is niet zielig... ?

Wat een buurvrouw heb jij
wel een hele mooie vrouw!!!!
pi_69669671
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 16:23 schreef PietPrak het volgende:

[..]

pic's
pi_69669697
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 16:23 schreef PietPrak het volgende:

[..]

"Maar wel een beetje dom."
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_69669788
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 16:19 schreef PietPrak het volgende:

[..]

De eigenaar van de kat moet er voor zorgen dat andere mensen geen overlast hebben van de kat.
Dat heet verantwoording nemen.
Waarbij het uiteraard ook voor een hond geld. Verschil is alleen dat over het algemeen honden-eigenaren die verantwoording wel nemen, en katteneigenaren niet.
  woensdag 3 juni 2009 @ 17:57:17 #279
145672 Ludootje
Mr. Brightside
pi_69672678
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 15:39 schreef capricia het volgende:

[..]

Mensen zoals ik
Omdat jij er automatisch vanuit gaat dat de hond wel fout zou zitten, alleen omdat het resultaat een dode kat is. Met verantwoordelijkheid nemen bedoel ik dat de eigenaar van de kat de verantwoordelijkheid moet nemen voor het doen en laten van de kat. In dit geval dus het na herhaaldelijke verzoeken haar kat alsnog in de tuin van de buurman laten komen, ondanks het feit dat ze er van op de hoogte is dat deze daar geen prijs op stelt en ook nog eens een hond heeft.
De link die ik maakte tussen haar en jou slaat erop dat jij klakkeloos aanneemt dat de hond gevaarlijk is, terwijl dat beest zich als een doodnormale hond gedroeg.
pi_69673384
Het is anders maatschappelijk aanvaard dat katten loslopen. Bijtende honden daarentegen....
  Moderator woensdag 3 juni 2009 @ 18:26:10 #281
236264 crew  capricia
pi_69673411
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 17:57 schreef Ludootje het volgende:

[..]

Omdat jij er automatisch vanuit gaat dat de hond wel fout zou zitten, alleen omdat het resultaat een dode kat is. Met verantwoordelijkheid nemen bedoel ik dat de eigenaar van de kat de verantwoordelijkheid moet nemen voor het doen en laten van de kat. In dit geval dus het na herhaaldelijke verzoeken haar kat alsnog in de tuin van de buurman laten komen, ondanks het feit dat ze er van op de hoogte is dat deze daar geen prijs op stelt en ook nog eens een hond heeft.
De link die ik maakte tussen haar en jou slaat erop dat jij klakkeloos aanneemt dat de hond gevaarlijk is, terwijl dat beest zich als een doodnormale hond gedroeg.
Dan heb jij mijn post verkeerd gelezen, denk ik zo.
Nergens schrijf ik dat die hond fout zit. En nergens schrijf ik dat de hond gevaarlijk is. Of wel soms?
Ook het tegendeel kan ik niet beweren (dat het zo'n lief beestje is of zo), want ik ken die hond helemaal niet.

Maar punt blijft wel dat het hier een bijtincident met dodeljke afloop betreft.

[ Bericht 3% gewijzigd door capricia op 03-06-2009 18:31:39 ]
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 3 juni 2009 @ 18:37:55 #282
145672 Ludootje
Mr. Brightside
pi_69673777
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 18:26 schreef capricia het volgende:

[..]

Nergens schrijf ik dat die hond fout zit. En nergens schrijf ik dat de hond gevaarlijk is. Of wel soms?
Ook het tegendeel kan ik niet beweren (dat het zo'n lief beestje is of zo), want ik ken die hond helemaal niet.

Ok, daar heb je feitelijk gezien gewoon gelijk in. Maar ik vind deze situatie toch niet te vergelijken met een hond die een kind of een mens aanvalt. Katten en honden gaan vaak gewoon niet zo samen, zelfde met katten en vogels (hoewel er uiteraard genoeg uitzonderingen zijn, getuige mijn broer met twee American Staffordshire Terriërs die prima met zijn drie katten overweg kunnen).
pi_69675989
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 18:26 schreef capricia het volgende:

[..]

....en ik vraag mij af of de hond uit agressie heeft gebeten. Misschien was het wel spel???
pi_69676249
is dit topic nog niet vol? Dan kan het eens klaar zijn net deze (onderhand) onzinne discussie.
pi_69681397
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 14:00 schreef TallMan het volgende:

[..]

hoax, zoals je hierboven kan lezen zijn alle katten lief en alle honden aso.
Honden zijn gewoon k#tbeesten, afschieten allemaal

Mijn kat eet iedere dag twee chih tzu's, dus hij braakt de hele dag haarballen op
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_69681717
quote:

[ afbeelding ]

Wat lief.
Hoe is het met het kauwtje?
pi_69681804
Dat dit hele topic nog bijna vol is zeg. TS staat in zijn recht maar dat wist-ie bij het openen ervan al.
Leuk reltopic maar in F&F nog lolliger natuurlijk. .
pi_69682194
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 22:04 schreef Stali het volgende:

[..]

Wat lief.
Hoe is het met het kauwtje?
Okee een probleem met katten is dat ze vogels doden en kikkers mee naar huis nemen. Ik zet dus regelmatig kikkers terug in de sloot en vorig jaar heb ik een vogeltje moeten euthanaseren welke zwaar gewond achter de koelkast zat. Ik heb mijn katten wel toegesproken maar de boodschap komt niet over
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_69682616
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 22:16 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Okee een probleem met katten is dat ze vogels doden en kikkers mee naar huis nemen. Ik zet dus regelmatig kikkers terug in de sloot en vorig jaar heb ik een vogeltje moeten euthanaseren welke zwaar gewond achter de koelkast zat. Ik heb mijn katten wel toegesproken maar de boodschap komt niet over
Ja, ken het hele geleur want van dieren houden is best ook ruk af en toe. .
pi_69682882
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 22:07 schreef Stali het volgende:
Dat dit hele topic nog bijna vol is zeg. TS staat in zijn recht maar dat wist-ie bij het openen ervan al.
Leuk reltopic maar in F&F nog lolliger natuurlijk. .
Deel 2 daar?
pi_69683178
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 22:31 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Deel 2 daar?
Dat mag die held op sokken van een TS lekker doen. .
  woensdag 3 juni 2009 @ 22:41:33 #292
89647 Cappy
Gelegenheids dichter
pi_69683362
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 22:26 schreef Stali het volgende:

[..]

Ja, ken het hele geleur want van dieren houden is best ook ruk af en toe. .
Jup. 2dagen geleden een nieuwe "woning"betrokken.

Net beloofd dat mijn kat noooooit buitenkomt ( zelfs voor moeten krabbelen )... kom net binnen zit meneer boven op het dak ( huur een zolder verdieping. van vloer naar dak is minstens 2 meter dus hij heeft de "muurwalk "gedaan.

Zit meneer in de dakgoot vogels te bekijken (is echt nog nooit buiten geweest) en de hond van een huis verder maar blaffen..

en nu maar spinnen na het natvoer ... Bastard.
Success, recognition, and conformity are the bywords of the modern world where everyone seems to crave the anesthetizing security of being identified with the majority.
Martin Luther King, Jr., Strength to Love, 1963.
pi_69683977
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 22:41 schreef Cappy het volgende:

[..]

Net beloofd dat mijn kat noooooit buitenkomt ( zelfs voor moeten krabbelen )... kom net binnen zit meneer boven op het dak ( huur een zolder verdieping. van vloer naar dak is minstens 2 meter dus hij heeft de "muurwalk "gedaan.

Zit meneer in de dakgoot vogels te bekijken (is echt nog nooit buiten geweest) en de hond van een huis verder maar blaffen..

Ik ben absoluut geen F&F fundi, echt niet. Dat je het wel even duidelijk hebt he?

Maar ik zit wel te lachen om je post. Alle zorgen die je erom hebt is wel zo herkenbaar en lief. .
pi_69684562
De Pietprak heeft al een deel 2 geopend in WGR. Ze denkt echt dat het wat gaat worden. .
  woensdag 3 juni 2009 @ 23:13:07 #295
89647 Cappy
Gelegenheids dichter
pi_69684877
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 22:54 schreef Stali het volgende:

[..]

Ik ben absoluut geen F&F fundi, echt niet. Dat je het wel even duidelijk hebt he?

Maar ik zit wel te lachen om je post. Alle zorgen die je erom hebt is wel zo herkenbaar en lief. .
Het is dat ik hem niet aan zijn staart terug naar binnen kon slepen, arggg. Maarjah over een puppy en een kitten samen in een mand .. dat is gewoon .

Honden en katten mensen zeggen eigenlijk altijd hetzelfde en over het topic : TS heeft niets te vrezen tenzij er al iets eerder kantje boord is gebeurt waar de eigenaar wel iets te verwijten valt.

ennuh ... na puppy en kitten in mandje .. een jaar later samen andere katten uit de tuin jagen als een team .. priceless
Success, recognition, and conformity are the bywords of the modern world where everyone seems to crave the anesthetizing security of being identified with the majority.
pi_69685718
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 23:13 schreef Cappy het volgende:

[..]

Het is dat ik hem niet aan zijn staart terug naar binnen kon slepen, arggg. Maarjah over een puppy en een kitten samen in een mand .. dat is gewoon .
ennuh ... na puppy en kitten in mandje .. een jaar later samen andere katten uit de tuin jagen als een team .. priceless
Vertederend als dat zo goed samengaat en ze er samen gewoon duivelse praktijken op nahouden. .

Ik ben wel nog erg benieuwd naar het kauwtje van Klipper. Heb zelf ook eens een jong kauwtje gehad.
En dat ging gewoon samen met Olliehondje in de mand he? Maar hij sliep 's nachts op een tak in de boekenkast. Werelds was dat. Camiel. .

Klipper, post nog eens het verloop? TS heeft zonder problemen al een tweede deel geopend zelfs. .
  woensdag 3 juni 2009 @ 23:25:09 #297
89647 Cappy
Gelegenheids dichter
pi_69685769
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 23:24 schreef Stali het volgende:

[..]

Vertederend als dat zo goed samengaat en ze er samen gewoon duivelse praktijken op nahouden. .

Ik ben wel nog erg benieuwd naar het kauwtje van Klipper. Heb zelf ook eens een jong kauwtje gehad.
En dat ging gewoon samen met Olliehondje in de mand he? Maar hij sliep 's nachts op een tak in de boekenkast. Werelds was dat. Camiel. .

Klipper, post nog eens het verloop? TS heeft zonder problemen al een tweede deel geopend zelfs. .
Ik heb een casus erin gegooid wie weet wordt het ooit nog wat
  donderdag 4 juni 2009 @ 00:22:59 #298
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_69687771
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 22:41 schreef Cappy het volgende:

[..]

Yep, een kat is nou eenmaal geen hond, zo simpel ligt het. Een hond is een roedeldier en vind het fijn een ander (hoger staande dan hijzelf) te plezieren (ook al doet hij dan iets wat maatschappelijk ongewenst is, hij denkt zijn meerdere er een plezier mee te doen). Een kat is dat niet en doet zijn eigen ding. Ik heb beiden en dat gaat heel goed samen. Mijn hond probeert wel andere katten te bijten, maar krijgt van mij vervolgens flink op zijn lazer. Daarmee laat ik hem zien wat er van hem verwacht wordt en dat hij maar moet aanvaarden wat ik acceptabel vind en welk gedrag ik van hem verwacht. Zo moeilijk is dat niet.
  donderdag 4 juni 2009 @ 00:48:53 #299
89647 Cappy
Gelegenheids dichter
pi_69688317
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 00:22 schreef childintime het volgende:

[..]

Yep, een kat is nou eenmaal geen hond, zo simpel ligt het. Een hond is een roedeldier en vind het fijn een ander (hoger staande dan hijzelf) te plezieren (ook al doet hij dan iets wat maatschappelijk ongewenst is, hij denkt zijn meerdere er een plezier mee te doen). Een kat is dat niet en doet zijn eigen ding. Ik heb beiden en dat gaat heel goed samen. Mijn hond probeert wel andere katten te bijten, maar krijgt van mij vervolgens flink op zijn lazer. Daarmee laat ik hem zien wat er van hem verwacht wordt en dat hij maar moet aanvaarden wat ik acceptabel vind en welk gedrag ik van hem verwacht. Zo moeilijk is dat niet.
Dat klopt, maar een kat weet ook donders goed wie de baas is en wie niet en wat wenselijk gedrag is en wat niet. Huisdieren zijn allen experts in het herkennen van gedrag zoals wij "denken"hun gedrag te herkennen.

Een hond zal het eerder doen om zijn Baasje te zien "kwispelen" dan een kat. Deze zal eerder wachten wetende dat baasje om 2:36 of rond die tijd zijn PC uitzet en gaat slapen om DAN de speelgoed muis rond de kamer te gaan meppen ( hels kabaal ) wetende dat ik na 10 minuten naar beneden kom om de Muis te pakken en gaat dan slapen. Een hond hoort 1 of 2 keer zijn naam ( mits afgericht) .... slaap tijd.

Een hond kan dat ook bij iemand die niet duidelijk de baas is.
  donderdag 4 juni 2009 @ 01:15:12 #300
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_69688677
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 00:48 schreef Cappy het volgende:

[..]

Dat klopt, maar een kat weet ook donders goed wie de baas is en wie niet en wat wenselijk gedrag is en wat niet. Huisdieren zijn allen experts in het herkennen van gedrag zoals wij "denken"hun gedrag te herkennen.

Een hond zal het eerder doen om zijn Baasje te zien "kwispelen" dan een kat. Deze zal eerder wachten wetende dat baasje om 2:36 of rond die tijd zijn PC uitzet en gaat slapen om DAN de speelgoed muis rond de kamer te gaan meppen ( hels kabaal ) wetende dat ik na 10 minuten naar beneden kom om de Muis te pakken en gaat dan slapen. Een hond hoort 1 of 2 keer zijn naam ( mits afgericht) .... slaap tijd.

Een hond kan dat ook bij iemand die niet duidelijk de baas is.
Ja, het heeft er veel mee te maken of de hond weet wie zijn baas is. Mijn hond raakt mijn konijnen, vogels, kat niet aan omdat ik hem zeg (laat merken/voelen) dat het niet mag. Mijn kat weet al jarenlang dat hij geen vogels/muizen mag vangen. Maar toch doet hij dit en legt ze vervolgens gewoon in de tuin ipv binnen. Het jachtinstinct is bij een kat nou eenmaal veel meer aanwezig/ heel anders dan bij een hond. Een hond jaagt groepsgewijs, met een duidelijke roedelleider, om een prooi te vangen wat vervolgens gedeelt moet worden, een kat doet dat individueel, puur en alleen maar voor zichzelf.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')