quote:Op vrijdag 29 mei 2009 12:32 schreef Vicky het volgende:
Dwingen doe ik sowieso niet, dat werkt alleen maar averechts.
Laten plassen voordat ik naar bed ga zou kunnen maar Amber is 9 van de 10 keer ook met geen mogelijkheid wakker te krijgen, en ik vind het dan ook weer zo zielig dat ik d'r wakker moet maken..
Ik heb toch maar besloten om er niet echt op in te gaan en open en bloot te zetten ivm slachtoffertjes, maar het was best heftig wat ik allemaal hoorde!quote:
oke, groot gelijk !quote:Op vrijdag 29 mei 2009 18:08 schreef moussy het volgende:
[..]
Ik heb toch maar besloten om er niet echt op in te gaan en open en bloot te zetten ivm slachtoffertjes, maar het was best heftig wat ik allemaal hoorde!
Santa Lucia volgens mijquote:Op vrijdag 29 mei 2009 22:11 schreef snoopy het volgende:
LB, wat een lieve foto's weer. Het doet me denken aan die oude zweedse kinderseries waarin ze ook altijd feest hadden in witte jurkjes en lente en bloemen![]()
Dat is rond Kerst, de brenger van licht in de duisternis. Zomers zijn er wel de midsommerfesten, waar ze rond zo'n paal dansen met linten, op de langste dag volgens mij.quote:
St Lucia valt op de 13e van december (en gaat luchtbel vast in de toekomst ook foto's van laten zien want wordt op veel scholen gewoon nog gevierdquote:Op zaterdag 30 mei 2009 00:10 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Dat is rond Kerst, de brenger van licht in de duisternis. Zomers zijn er wel de midsommerfesten, waar ze rond zo'n paal dansen met linten, op de langste dag volgens mij.
Zaterdag meteen ook maar even navraag naar gaan doen dus..quote:Er wordt gezwommen van dinsdag t/m vrijdag van 08.00 - 10.00 uur, in totaal 8 uren per week. Alle deelnemende kinderen krijgen tussendoor een versnapering. Na afloop van de les is er gelegenheid om lekker vrij te zwemmen. Broertjes en/of zusjes en/of ouders/verzorgers kunnen tegen betaling van een entreekaartje ook vrij zwemmen. Dit geldt voor beide weken.
Mocht uw kind in aanmerking komen voor een zwemdiploma tijdens dit zomerturbozwemmen, wordt ook dit afgenomen in deze periode, zodat uw kind met een zwemdiploma op zak op vakantie kan gaan. Van de zwemonderwijzer ontvangt u dan een afzwembriefje. Op vrijdag 10 juli en op vrijdag 17 juli vindt het diplomazwemmen plaats van 12.00 -13.00 uur.
ik hoorde dat veel scholen deze hele week nog dicht zijn. dus voor veel mensen was 't geen gewone doordeweekse dag.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 22:15 schreef livelink het volgende:
Het was vandaag toch gewoon een normale doordeweekse dag, Lady? En dan toch heel druk in de Efteling. Wanneer is het daar dan wel rustig?
yep, vandaag gaat luca naar duinrellquote:Op dinsdag 2 juni 2009 22:27 schreef snoopy het volgende:
Volgens mij is het nu schoolreisjestijd.
Iedereen gefeliciteerd met de zwemdiploma's!
[ afbeelding ]
Als het regentquote:Op dinsdag 2 juni 2009 22:15 schreef livelink het volgende:
Het was vandaag toch gewoon een normale doordeweekse dag, Lady? En dan toch heel druk in de Efteling. Wanneer is het daar dan wel rustig?
quote:Op woensdag 3 juni 2009 16:28 schreef moussy het volgende:
Gefeliciteerd met de diploma's!
Hier nog geen A hoor, nog lang nietMaar wel na 1 les in groepje 2 door naar 3, Cas heeft de smaak te pakken!
En nog zoiets schattigs, hier kan je Lubberdingen sparen bij de supermarkt. Ze zijn lelijk, klein en je kan er net niks mee, maar nu is er 1 die heet muis, dus tja, diewilik! en Cas weet dat, kregen ze beide een lubberding, maar niet die ene muis, Cas zag hem wel bij het meisje van de kassa aan dr naambordje hangen en hij vroeg gewoon of ze wilde ruilenstoer en lief.. Zegt ie tegen mij, Kijk mam, omdat je het allerliefste schatje bent
![]()
hier ook een afteller : de jongste is de 27e jarig. die telt geloof ik al vanaf januari af...quote:Op woensdag 3 juni 2009 21:28 schreef chacama het volgende:
Dat gaat allemaal lekker zeg!
Cas wat ben jij lief voor jouw mama, zeg!
Hier dag 2 van de avondvierdaagse erop zitten. En het gaat super. Ze heeft er zoveel lol in dat mama het echt ook leuk vind
En vanavond toen ze in bed lag, kwam ze naar beneden:
mama, moet mijn kalender omgedraaid?
- Ja, dat klopt het is nu juni.
Ah, dat dacht ik al. Dan is het weer dichterbij mijn verjaardag. Nu hoef ik maar 77 nachtjes te slapen. En morgen nog maar 76. Fijn, dat ze al zo goed kan tellen. Kleine wijsneus.
Denk niet dat die er dan is. Ze staan immers onder controle. Voor Fleur is dat iets anders. Die komt eigenlijk nooit bij een HA of KA, dus vandaar dat ik het wel prettig vind dat ze naar de schoolarts gaat. Dan zien we meteen of alles inderdaad zo OK is als ik zelf denk. Denk dat het voor mij met Maud ook een ander verhaal zou zijn. Die loopt immers ook bij de KA onder controle. Wordt daar elke half jaar gewogen en gemeten, gecheckt in oren en geluisterd naar longen. Dus hoe het dan is, zie ik wel. (sorry voor de rare zinsconstructie.)quote:Op donderdag 4 juni 2009 14:38 schreef Stout het volgende:
Wij gaan ook niet naar de schoolarts, beide kids gaan elk half jaar naar de kinderarts (ivm lengte) en 1x per jaar naar de optometriste....ik vraag me dan af wat de toegevoegde waarde is..
Vind ik ook hoor. Ik wist wel dat Iris goede oren had, daar komen dingen uit waarvan wij dachten dat ze die niet gehoord hadquote:Op donderdag 4 juni 2009 15:31 schreef bixister het volgende:
de meeste kinderen staan inderdaad niet zo uitgebreid onder controle, dus daar lijkt het me wel goed voor. beter een keer te vaak dan te weinig toch.
Oudste heeft HP al een tijdje helemaal uit en zit nu helemaal in historische boeken....(leest Thea Beckman, de arthur serie en zo voort) Kwa leesniveau zit hij dus net als Christan heel hoogquote:Op donderdag 4 juni 2009 21:45 schreef Rewimo het volgende:
Hij leert ook nog Engels, dat is sinds dit jaar verplicht vanaf de eerste klas. Overigens heeft ie Harry Potter samen met mij in het Nederlands gelezen hoor
Ohh leuk !quote:Op vrijdag 5 juni 2009 10:52 schreef Rewimo het volgende:
O, Christan had gisteren post van TimoHij was weer helemaal blij
We gaan nu zorgen voor verjaardagspost
Een aanrader volgens mijn oudste is de serie van de Grijze Jager. En als ik zie hoe moeilijk ze hier te pakken zijn te krijgen vinden meer kinderen dat.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 10:20 schreef Stout het volgende:
[..]
Oudste heeft HP al een tijdje helemaal uit en zit nu helemaal in historische boeken....(leest Thea Beckman, de arthur serie en zo voort) Kwa leesniveau zit hij dus net als Christan heel hoog
Jongste leest nu vooral de griezelbusserie en zit in deel 6 van HP. Beide heren zijn avi-uit, das wel handig.
Engels krijgen ze hier pas in groep 7, maar beide leren vlot engels door veel BBC te kijken en ik weiger nog langer GBA spelletjes te vertalen.. wonderbaarlijk hoe snel het dan gaat.
Ik noteer hemquote:Op vrijdag 5 juni 2009 12:12 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Een aanrader volgens mijn oudste is de serie van de Grijze Jager. En als ik zie hoe moeilijk ze hier te pakken zijn te krijgen vinden meer kinderen dat.Het speelt zich af in de middeleeuwen. Wellicht ook iets voor jullie?
Ja, die is het! Hij vond het prachtig!quote:Op vrijdag 5 juni 2009 12:36 schreef Rewimo het volgende:
Deze denk ik, Stout:
http://www.zoekkinderboek(...)ines_van_gorlan.html
Oh echt? hier staan ze onder B wat vanaf 9 is. Ik las in de link van Rewimo dat het idd vanaf 11 wordt geadviseerd. oudste is 9 en vindt het dus prachtig!quote:Op zondag 7 juni 2009 10:56 schreef Stout het volgende:
Wat leuk Rewimo !!!
Dankje voor de titel ! Ik heb even in de catalogus gekeken en het valt hier onder de Young collectie, die mag hij nog niet lenen van de bieb...geloof dat ik maar even moet gaan praten
Hier hebben ze een speciale young collectie, die word geloof ik op je 12e actief. Ik zoek t ff uit momentoquote:Op zondag 7 juni 2009 14:51 schreef Spuuglokje het volgende:
Dat is raar, iets niet mogen lenen... Alsof je dat niet zelf kunt uitmaken. Adviseren, daar kan ik inkomen, maar het verbieden?
Morgen de bieb eens even bellen hoe het precies zit want zoonlief heeft bij rad van Fortuin van Thea beckman op mijn pas moeten lenen (was young collectie) maar op internet kan ik er 1-2-3 niets van terug vinden...dus beetje vreemd.quote:Op zondag 7 juni 2009 16:01 schreef Stout het volgende:
[..]
Hier hebben ze een speciale young collectie, die word geloof ik op je 12e actief. Ik zoek t ff uit momento
quote:Op maandag 8 juni 2009 19:10 schreef Rewimo het volgende:
We hebben de uitslag van de test gekregen![]()
De kinderen kunnen 3 niveaus scoren, waarvan 3 het hoogst is.
Christan heeft niveau 2 voor Duits lezen, schrijven en voor rekenen met ruimte en vormen. En niveau 3 voor de rest van rekenen (het rekenen zelf en dingen als kansberekening)
Echt super, ik ben hartstikke trots op hem
je hebt helemaal gelijk.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 22:54 schreef Spuuglokje het volgende:
Dat mag niet van mij.Ik wil er toch altijd toezicht bij, dus in de kantine is niet goed genoeg voor mij. Stom eigenlijk misschien, want toen ik Wouters leeftijd had lag ik hele dagen zonder toezicht in het openluchtzwembad. Bij regen en zon.
Ik denk dat het echt per kind verschillend is, René is ontzettend onzeker.quote:Op woensdag 10 juni 2009 10:32 schreef poemojn het volgende:
moedig je met zulke vergelijkingen niet juist aan dat een kind blijft vergelijken of het eigen cadeautje wel leuker is?
Dat klinkt ook heel leuk !!quote:Op woensdag 10 juni 2009 20:13 schreef Rewimo het volgende:
Christan gaat volgende week naar een kinderfeestje. Vriendje wilde graag een bon voor een winkel hier in de stad, die hebben we vanmiddag gehaald met nog een kleinigheidje erbij (ik verklap niet wat, Stout - we hebben er twee gekocht). Ik vraag meestal wel even wat ze graag willen hebben, wel zo makkelijk.
Ze gaan trouwens 2 uur voetballen in de Soccerhalle (zaal met kunstgrasvelden) en daarna frietjes eten. Ik denk dat ie daarna wel lekker zal slapen
quote:Op donderdag 11 juni 2009 21:51 schreef m@x het volgende:
* m@x komt even heel ongegeneerd trots doen![]()
Mijn kind, het kind wat twee jaar terug pas leerde lopen, heeft deze week gewoon de hele avondvierdaagse uitgelopen. Ik vind het zo ontzettend knap van hem. Hij had zichzelf tot doel gesteld om een 'meedajjer' te halen en niks of niemand kon hem daarvan afbrengen. Uiteindelijk hebben we besloten om hem het te laten proberen (afhaken kan tenslotte altijd) en meneer heeft het gewoon gehaald
Hoe werkt dat dan?quote:Op vrijdag 12 juni 2009 17:01 schreef chacama het volgende:voor Kai..... echt super!
Leuke kinderfeestje! Lijkt me erg gezellig. Hier ben ik altijd blij als er een mandje bij de speelgoedwinkel staat waar we uit kunnen kiezen. Zo weet dat je altijd iets geeft wat de jarige leuk vind.
En wat dat zwemmen betreft.... ik weet het niet. Ik zou het denk ik niet zo snel doen.
Vakantie......nog zo ver weg. Komende week is ze gelukkig vrij, omdat groep 8 kamp heeft. Nog even een weekje op adem voordat het eind juli is. Pfffff, laat!
Jawel, maar ik wil je enthousiasme niet gelijk de grond in boren.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 22:57 schreef dutchie het volgende:
Bedoelen jullie niet gewoon: veel succes?
Jarige Job/Jet gaat naar de speelgoedwinkel en zoekt bij elkaar wat ze graag cadeau zou willen krijgen. Zowel kleine als wat grotere dingen. Meer dan dat ze wrs. zou gaan krijgen zodat het nog steeds een verrassing is wat ze van wie krijgt. Zij die op het feestje komen kunnen dan bij de speelgoedwinkel langs en zoeken uit het mandje uit wat ze willen geven. Dit rekenen zij af en geven het aan de jarige. Alles wat overblijft in het mandje gaat weer terug de rekken in.quote:
het is geen verplichting hoorquote:Op dinsdag 16 juni 2009 12:17 schreef snoopy het volgende:
Fijn dat het aansluit bij je eigen gevoel livelink.
Zou het heel raar zijn om nu nog geen kinderpartijtje te geven?
M. wordt begin augustus 5 en dan zijn we op vakantie. Een week later willen we het wel thuisvieren voor wat familie enzo. En we laten hem wel trakteren op school in het nieuwe schooljaar. Maar zelf boeien die dingen hem volgens mij nog helemaal niet (feestjes van klasgenootjes dus). Ik dacht misschien volgend jaar gewoon eens mee beginnen.
René wil zelfs nog steeds geen feestje geven, waarom, geen idee, ze vindt het idee alleen al he-le-maal niets!quote:Op dinsdag 16 juni 2009 12:17 schreef snoopy het volgende:
Zou het heel raar zijn om nu nog geen kinderpartijtje te geven?
Ja, dat zou je denken hè? Dat dacht ik eerst ook hoor. Maar het kan toch niet zo zijn dat alle ouders hun hoofd in het zand steken bij eerdere gesprekken? Enniehoe, het is nog lang onrustig denk ik.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 20:06 schreef snoopy het volgende:
dan zou ik behoorlijk schrikken buuf
Zoiets moet toch veel en veel eerder al duidelijk zijn voor iedereen?
Kijk, dit vind ik nu gewoon erg fijn om te lezen. Niet dat Christan geschopt is natuurlijkquote:Op dinsdag 16 juni 2009 20:50 schreef Rewimo het volgende:
chaca, ik denk inderdaad dat negatieve dingen meer indruk maken. Christan wist over zijn kinderfeestje maandag in eerste instantie ook alleen maar te vertellen dat ie een schop tegen zijn been had gekregen. Pas later kwamen de leuke dingen eruit
't Gaat verder wel goed? En verwachten ze dat dat volgend schooljaar verholpen is?quote:Op dinsdag 16 juni 2009 22:10 schreef debuurvrouw het volgende:
Tweede rondje gesprekken is geweest!Weer alleen maar lof en kool, op een klein motivatieprobleempje van middelste na.
![]()
Wat voor dingen?quote:Er gaan allemaal spannende dingen gebeuren met onze oudste dus we zijn zeer benieuwd.
![]()
Ja, ondanks géén motivatie wel hoge scores. Ze gaan een handelingsplan maken om hem wat meer structuur te geven, waardoor ze hopen dat hij zijn werk weer gaat oppakken. Ik denk ook wel dat dit hem gaat helpen.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 22:24 schreef Grijs het volgende:
[..]
't Gaat verder wel goed? En verwachten ze dat dat volgend schooljaar verholpen is?
[..]
Wat voor dingen?
quote:Op woensdag 17 juni 2009 06:56 schreef Belana het volgende:
livelink, ik vind het op zich wel positief klinken eigenlijk over Job
en zeker fijn dat het overeen stemt met je eigen gevoel!
buuf, wat een goeie plannen allemaal voor je oudste!! en wat fijn dat ie nu een juf heeft die hem snapt!!
Hier zijn er komend jaar 5 (!) groepen 1/2
ze zijn ook bezig met een nieuw gebouw en de directrice wil naar iets toe wat "brede school" heet.
Kent iemand dat?
Dat heeft hij al, die verrijking. Maar toch heeft hij geen motivatie meer. Hoe is het met jullie dames op dit moment op school?quote:Op dinsdag 16 juni 2009 23:40 schreef poemojn het volgende:
Wij krijgen donderdag het rapport, en het tienminutengesprek op Myrthe's verjaardag. Wordt nog druk volgende week.Ze heeft dan ook haar eerste feestje.
Spannend debuuf, maar fijn dat hij is toegelaten!
Succes ook met de middelste. Wordt verrijking etc als standaardstof in die structuur opgenomen?
Zo heeft Morris laatst 10 judolessen gevolgd na school. En waren er nog veel meer activiteiten georganiseerd voor alle groepen. Voor groep 1/2 was er bijvoorbeeld kleuterballet, timmeren, knutselen, verschillende sporten etc. Erg leukquote:Naschoolse activiteiten
Samen met de xxx en de xxx vormen wij de brede school Breedbeeld. Een brede school is een samenwerkingsverband tussen verschillende instanties zoals het buurthuis, de ouderkamer, de peuterspeelzalen, de tussen- en naschoolse opvang en de zorginstanties.
Doelstellingen zijn gericht op het verbeteren van ontwikkelkansen voor kinderen en een passend aanbod te bieden van 's morgens tot 's avonds voor kinderen en hun ouders in de buurt.
Nu al worden er veel activiteiten na schooltijd georganiseerd.
Maar er zijn nog veel meer mogelijkheden voor een brede school. Daar wordt door de buurtscholen en een projectleider van het stadsdeel nog hard aan gewerkt .
ah kijk! Ik vroeg me dat ook al af, want hier zou helemaal geen ruimte zijn voor alles bij elkaar iddquote:Op woensdag 17 juni 2009 11:16 schreef E.T. het volgende:
Wat leuk Belaan! wat een lief kaboutertje![]()
Brede School hoeft trouwens niet te betekenen dat alles in een gebouw zit. Hier zitten diverse dingen gewoon op eigen/andere locaties. Voor activiteiten die onder het BSN (Brede School Netwerk) georganiseerd worden zorgt de BSO bijv. wel voor vervoer en wegbrengen enzo
quote:Op woensdag 17 juni 2009 11:15 schreef Belana het volgende:
lief he, mijn DommeltjeGod wat ben je dan trots op je kind he
ow en kleren zijn altijd welkomvorlopig staat Liam nog steeds volkomen stil, mijn ukje zit met broeken nog steeds in 110. shirts dan wel 122
heel weird
en heel gezellig als jullie komen!!
goh, dat lees ik dan weer anders.quote:Op donderdag 18 juni 2009 07:14 schreef Rewimo het volgende:
Noli, als hij zo enthousiast is, zal hij dus ook wel echt last hebben...
Wij hebben hier dan ook pas vakantie, maar de rapporten hebben de kinderen al wel gehadquote:Op vrijdag 19 juni 2009 10:19 schreef Sjeen het volgende:
Rapporten, overgaan, vakantie... Dat duurt hier nog een eeuwigheid25 juli begint de grote vakantie pas. Ben wel benieuwd naar het rapport van Isa, maar volgens mij zit dat wel goed.
Geloof dat ze het ook digitaal doen tegenwoordigquote:Op vrijdag 19 juni 2009 11:35 schreef Rewimo het volgende:
Cito voor kleuters is toch ook schriftelijk? Ik kan me herinneren dat ze plaatjes moesten aanstrepen. Het goede plaatje kiezen bij een verhaaltje/situatie, zoiets.
zeg ik dat ergensquote:Op vrijdag 19 juni 2009 11:38 schreef bixister het volgende:
lady-wrb, je kunt toch ook nog wel ergens mee bezig zijn / aan werken/ mee oefenen als 't rapport al geweest is? het lijkt me juist goed als dat niet teveel aan elkaar gekoppeld wordt, zodat je niet onnodig aanleert dat je alleen voor een goed rapport je best moet doen.
ik dacht dat je dat bedoelde ja. dat er bij grijs wel een rapport was maar nog geen vakantie, daar verbaasde je je toch over? dat had ik blijkbaar verkeerd geïnterpreteerd.quote:
De cito's zijn al geweest, voor de rest gaan ze gewoon verder met hun werk. En over een week beginnen ze aan een schoolbreed project (doen ze elk jaar), waarbij ze bijv. ook een half dagje op excursie gaan. Dat project duurt 2 weken en dan komt er een afsluiting van dat project waarbij alle belangstellenden mogen komen kijken.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 11:28 schreef lady-wrb het volgende:
hoe kan dat dan, grijs? hier zitten we nog steeds tussen de proefwerken en cito's.
ligt het bij jouw kinderen dan helemaal stil, zijn ze overal al mee klaar?
aha, zit dat zo.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 21:15 schreef Grijs het volgende:
[..]
De cito's zijn al geweest, voor de rest gaan ze gewoon verder met hun werk. En over een week beginnen ze aan een schoolbreed project (doen ze elk jaar), waarbij ze bijv. ook een half dagje op excursie gaan. Dat project duurt 2 weken en dan komt er een afsluiting van dat project waarbij alle belangstellenden mogen komen kijken.
Heeft Zoë met Morris gesprokenquote:Op zaterdag 20 juni 2009 08:16 schreef snoopy het volgende:
Maar van de week zij hij tegen mij: 'als ik 5 ben dan kan ik mezelf aankleden, dan hoeven jullie me niet meer te helpen'.
een kastdeur of een la opentrekken en dan, zonder iets aan te raken, meteen roepen: ik zie het niet hoor!quote:Op zondag 21 juni 2009 10:24 schreef Rewimo het volgende:
Alles ligt overigens bij elkaar in 1 kast, maar mannen en zoeken...
quote:Op zondag 21 juni 2009 17:44 schreef bixister het volgende:
gefeliciteerd tristan! jij gaat zeker voor de wisselbeker!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |