ik hoorde dat veel scholen deze hele week nog dicht zijn. dus voor veel mensen was 't geen gewone doordeweekse dag.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 22:15 schreef livelink het volgende:
Het was vandaag toch gewoon een normale doordeweekse dag, Lady? En dan toch heel druk in de Efteling. Wanneer is het daar dan wel rustig?
yep, vandaag gaat luca naar duinrellquote:Op dinsdag 2 juni 2009 22:27 schreef snoopy het volgende:
Volgens mij is het nu schoolreisjestijd.
Iedereen gefeliciteerd met de zwemdiploma's!
[ afbeelding ]
Als het regentquote:Op dinsdag 2 juni 2009 22:15 schreef livelink het volgende:
Het was vandaag toch gewoon een normale doordeweekse dag, Lady? En dan toch heel druk in de Efteling. Wanneer is het daar dan wel rustig?
quote:Op woensdag 3 juni 2009 16:28 schreef moussy het volgende:
Gefeliciteerd met de diploma's!
Hier nog geen A hoor, nog lang nietMaar wel na 1 les in groepje 2 door naar 3, Cas heeft de smaak te pakken!
En nog zoiets schattigs, hier kan je Lubberdingen sparen bij de supermarkt. Ze zijn lelijk, klein en je kan er net niks mee, maar nu is er 1 die heet muis, dus tja, diewilik! en Cas weet dat, kregen ze beide een lubberding, maar niet die ene muis, Cas zag hem wel bij het meisje van de kassa aan dr naambordje hangen en hij vroeg gewoon of ze wilde ruilenstoer en lief.. Zegt ie tegen mij, Kijk mam, omdat je het allerliefste schatje bent
![]()
hier ook een afteller : de jongste is de 27e jarig. die telt geloof ik al vanaf januari af...quote:Op woensdag 3 juni 2009 21:28 schreef chacama het volgende:
Dat gaat allemaal lekker zeg!
Cas wat ben jij lief voor jouw mama, zeg!
Hier dag 2 van de avondvierdaagse erop zitten. En het gaat super. Ze heeft er zoveel lol in dat mama het echt ook leuk vind
En vanavond toen ze in bed lag, kwam ze naar beneden:
mama, moet mijn kalender omgedraaid?
- Ja, dat klopt het is nu juni.
Ah, dat dacht ik al. Dan is het weer dichterbij mijn verjaardag. Nu hoef ik maar 77 nachtjes te slapen. En morgen nog maar 76. Fijn, dat ze al zo goed kan tellen. Kleine wijsneus.
Denk niet dat die er dan is. Ze staan immers onder controle. Voor Fleur is dat iets anders. Die komt eigenlijk nooit bij een HA of KA, dus vandaar dat ik het wel prettig vind dat ze naar de schoolarts gaat. Dan zien we meteen of alles inderdaad zo OK is als ik zelf denk. Denk dat het voor mij met Maud ook een ander verhaal zou zijn. Die loopt immers ook bij de KA onder controle. Wordt daar elke half jaar gewogen en gemeten, gecheckt in oren en geluisterd naar longen. Dus hoe het dan is, zie ik wel. (sorry voor de rare zinsconstructie.)quote:Op donderdag 4 juni 2009 14:38 schreef Stout het volgende:
Wij gaan ook niet naar de schoolarts, beide kids gaan elk half jaar naar de kinderarts (ivm lengte) en 1x per jaar naar de optometriste....ik vraag me dan af wat de toegevoegde waarde is..
Vind ik ook hoor. Ik wist wel dat Iris goede oren had, daar komen dingen uit waarvan wij dachten dat ze die niet gehoord hadquote:Op donderdag 4 juni 2009 15:31 schreef bixister het volgende:
de meeste kinderen staan inderdaad niet zo uitgebreid onder controle, dus daar lijkt het me wel goed voor. beter een keer te vaak dan te weinig toch.
Oudste heeft HP al een tijdje helemaal uit en zit nu helemaal in historische boeken....(leest Thea Beckman, de arthur serie en zo voort) Kwa leesniveau zit hij dus net als Christan heel hoogquote:Op donderdag 4 juni 2009 21:45 schreef Rewimo het volgende:
Hij leert ook nog Engels, dat is sinds dit jaar verplicht vanaf de eerste klas. Overigens heeft ie Harry Potter samen met mij in het Nederlands gelezen hoor
Ohh leuk !quote:Op vrijdag 5 juni 2009 10:52 schreef Rewimo het volgende:
O, Christan had gisteren post van TimoHij was weer helemaal blij
We gaan nu zorgen voor verjaardagspost
Een aanrader volgens mijn oudste is de serie van de Grijze Jager. En als ik zie hoe moeilijk ze hier te pakken zijn te krijgen vinden meer kinderen dat.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 10:20 schreef Stout het volgende:
[..]
Oudste heeft HP al een tijdje helemaal uit en zit nu helemaal in historische boeken....(leest Thea Beckman, de arthur serie en zo voort) Kwa leesniveau zit hij dus net als Christan heel hoog
Jongste leest nu vooral de griezelbusserie en zit in deel 6 van HP. Beide heren zijn avi-uit, das wel handig.
Engels krijgen ze hier pas in groep 7, maar beide leren vlot engels door veel BBC te kijken en ik weiger nog langer GBA spelletjes te vertalen.. wonderbaarlijk hoe snel het dan gaat.
Ik noteer hemquote:Op vrijdag 5 juni 2009 12:12 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Een aanrader volgens mijn oudste is de serie van de Grijze Jager. En als ik zie hoe moeilijk ze hier te pakken zijn te krijgen vinden meer kinderen dat.Het speelt zich af in de middeleeuwen. Wellicht ook iets voor jullie?
Ja, die is het! Hij vond het prachtig!quote:Op vrijdag 5 juni 2009 12:36 schreef Rewimo het volgende:
Deze denk ik, Stout:
http://www.zoekkinderboek(...)ines_van_gorlan.html
Oh echt? hier staan ze onder B wat vanaf 9 is. Ik las in de link van Rewimo dat het idd vanaf 11 wordt geadviseerd. oudste is 9 en vindt het dus prachtig!quote:Op zondag 7 juni 2009 10:56 schreef Stout het volgende:
Wat leuk Rewimo !!!
Dankje voor de titel ! Ik heb even in de catalogus gekeken en het valt hier onder de Young collectie, die mag hij nog niet lenen van de bieb...geloof dat ik maar even moet gaan praten
Hier hebben ze een speciale young collectie, die word geloof ik op je 12e actief. Ik zoek t ff uit momentoquote:Op zondag 7 juni 2009 14:51 schreef Spuuglokje het volgende:
Dat is raar, iets niet mogen lenen... Alsof je dat niet zelf kunt uitmaken. Adviseren, daar kan ik inkomen, maar het verbieden?
Morgen de bieb eens even bellen hoe het precies zit want zoonlief heeft bij rad van Fortuin van Thea beckman op mijn pas moeten lenen (was young collectie) maar op internet kan ik er 1-2-3 niets van terug vinden...dus beetje vreemd.quote:Op zondag 7 juni 2009 16:01 schreef Stout het volgende:
[..]
Hier hebben ze een speciale young collectie, die word geloof ik op je 12e actief. Ik zoek t ff uit momento
quote:Op maandag 8 juni 2009 19:10 schreef Rewimo het volgende:
We hebben de uitslag van de test gekregen![]()
De kinderen kunnen 3 niveaus scoren, waarvan 3 het hoogst is.
Christan heeft niveau 2 voor Duits lezen, schrijven en voor rekenen met ruimte en vormen. En niveau 3 voor de rest van rekenen (het rekenen zelf en dingen als kansberekening)
Echt super, ik ben hartstikke trots op hem
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |