Zo werkt de politiek, jammer genoeg, nu eenmaal. Niet degene met de beste plannen wint, maar diegene die zijn plannen, hoe kut ze ook zijn, het best kan brengen.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 03:08 schreef remlof het volgende:
Wat hier tekenend is, is vooral het morele verval van de discussies in de tweede kamer door populisten als Wilders die alleen maar harde uitspraken doen om zo te scoren bij kiezers die zich helemaal niet in politiek (kunnen) verdiepen.
Ik heb Wilders nog nooit kunnen betrappen op het uiteenzetten van samenhangende plannen voor de toekomst. Hij schreeuwt alleen maar.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 03:10 schreef Siniti het volgende:
[..]
Zo werkt de politiek, jammer genoeg, nu eenmaal. Niet degene met de beste plannen wint, maar diegene die zijn plannen, hoe kut ze ook zijn, het best kan brengen.
Ok ik had het wat kut geformuleerd, diegene met de slechtste plannen of totaal geen plannen die een beetje goed kan praten, als in weet wat het publiek wil horen, wintquote:Op vrijdag 29 mei 2009 03:12 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik heb Wilders nog nooit kunnen betrappen op het uiteenzetten van samenhangende plannen voor de toekomst. Hij schreeuwt alleen maar.
Precies.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 03:08 schreef remlof het volgende:
Wat hier tekenend is, is vooral het morele verval van de discussies in de tweede kamer door populisten als Wilders die alleen maar harde uitspraken doen om zo te scoren bij kiezers die zich helemaal niet in politiek (kunnen) verdiepen.
Daarentegen stelt Wilders wel problemen aan de kaak waar ons land nu mee zit en waar mensen ook echt onder lijden en even eens komt hij met al dan niet radicale oplossingen. Dat is iets wat het kabinet te weinig doet. Het succes van Wilders komt vooral dankzij het falen van de andere partijen, zij ontkennen problemen die er zijn, problemen met allochtonen, problemen betreft de criminaliteit en veiligheid. Daarin ben ik het volledig eens met Wilders. Ik geloof ook niet dat het kabinet of andere partijen criminaliteit toejuichen of blij zijn met Marokkanen die stenen gooien naar politie-auto's, maar ze praten liever over iets anders, ''plannen voor de toekomst'' misschien, maar veel Nederlanders willen NU resultaat zien.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 03:12 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik heb Wilders nog nooit kunnen betrappen op het uiteenzetten van samenhangende plannen voor de toekomst. Hij schreeuwt alleen maar.
mwah, mede daarom stemmen veel mensen PVV.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 03:08 schreef remlof het volgende:
En door allemaal 'Ach ende wee' te roepen is de aandacht weer mooi afgeleid van kritiek op het pappen, nathouden, uitstellen en kop in het zand steken waar dit kabinet in uitblinkt.quote:[b]Op vrijdag 29 mei 2009 02:47
Hahaha wat een sukkels zijn het toch.
We hebben het over een vrouw die zelf een boek schreef en die zelf in diverse tv programma's ging zitten waar elke keer weer veel onbegrip was over de vergoelijkende woorden die de vrouw sprak over haar gijzelnemers en verkrachter.
Kennelijk is dit de politieke elite ontgaan en daarmee is het gelijk van Wilders weer eens bewezen.
ik zou het meer het verlies van het gevoel met de samenleving en de realiteit willen noemenquote:Op vrijdag 29 mei 2009 06:54 schreef Metatron het volgende:
[..]
En door allemaal 'Ach ende wee' te roepen is de aandacht weer mooi afgeleid van kritiek op het pappen, nathouden, uitstellen en kop in het zand steken waar dit kabinet in uitblinkt.
Ik heb Wilders ook nooit kunnen betrappen op leugens en bedrog dit itt tot het huidige kabinet en dan praat ik nog geeneens over de miljarden belastinggeld over de balk gooien. Jammer, de huidige machthebbers schreeuwen niet alleen, ze verneuken het land er nog bij ook naïeveling.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 03:12 schreef remlof het volgende:
[..]
hmmm. Denk dat ons land meer met de krediet crisis zit dan bijvoorbeeld de allochtone doelgroep waar hij iedere keer op hamert of dat hij Engeland niet in kan. Behoud van banen, behoud van inkomen, behoud van huis is denk ik allemaal veel en veel belangrijker. Op die gebieden heeft de huidige kabinet keuzes gemaakt en ook ingegrepen waar nodig. Een passieve opstelling zoals jij dat voordraagt kun je het kabinet niet van beschuldigen. Ik zie je hele probleem niet.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 05:14 schreef Shreyas het volgende:
Daarentegen stelt Wilders wel problemen aan de kaak waar ons land nu mee zit en waar mensen ook echt onder lijden
OMG.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 07:08 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
hmmm. Denk dat ons land meer met de krediet crisis zit dan bijvoorbeeld de allochtone doelgroep waar hij iedere keer op hamert of dat hij Engeland niet in kan. Behoud van banen, behoud van inkomen, behoud van huis is denk ik allemaal veel en veel belangrijker. Op die gebieden heeft de huidige kabinet keuzes gemaakt en ook ingegrepen waar nodig. Een passieve opstelling zoals jij dat voordraagt kun je het kabinet niet van beschuldigen. Ik zie je hele probleem niet.
Het gaat niet zozeer om de harde uitspraken maar om de eerlijkheid.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 03:08 schreef remlof het volgende:
Dan moet je maar eens leren luisteren.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 03:12 schreef remlof het volgende:
Inderdaad, die truuk is weer van stal gehaald.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 06:54 schreef Metatron het volgende:
En door allemaal 'Ach ende wee' te roepen is de aandacht weer mooi afgeleid van kritiek op het pappen, nathouden, uitstellen en kop in het zand steken waar dit kabinet in uitblinkt.
Nee dus, niks vergoeilijks aan. Typisch deze compleet stupide ongenuanceerde en gewoon domme logica is precies wat ze Wilders ook verwijten.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 02:47 schreef Colnago het volgende:
We hebben het over een vrouw die zelf een boek schreef en die zelf in diverse tv programma's ging zitten waar elke keer weer veel onbegrip was over de vergoelijkende woorden die de vrouw sprak over haar gijzelnemers en verkrachter.
Die kredietcrisis is er nog niet zo lang hoor en daarvoor was er ook geen aandacht voor de samenleving van het kabinet.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 07:08 schreef kdijkstra het volgende:
hmmm. Denk dat ons land meer met de krediet crisis zit dan bijvoorbeeld de allochtone doelgroep waar hij iedere keer op hamert of dat hij Engeland niet in kan. Behoud van banen, behoud van inkomen, behoud van huis is denk ik allemaal veel en veel belangrijker. Op die gebieden heeft de huidige kabinet keuzes gemaakt en ook ingegrepen waar nodig. Een passieve opstelling zoals jij dat voordraagt kun je het kabinet niet van beschuldigen. Ik zie je hele probleem niet.
Dat hij problemen aan kaart die er zijn en andere partijen niet is echt een mythe.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 05:14 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Daarentegen stelt Wilders wel problemen aan de kaak waar ons land nu mee zit en waar mensen ook echt onder lijden en even eens komt hij met al dan niet radicale oplossingen.
quote:Op vrijdag 29 mei 2009 05:14 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Daarentegen stelt Wilders wel problemen aan de kaak waar ons land nu mee zit
Ik heb de dame in een programma horen vertellen dat ze respect had voor haar gijzelnemers dus ga jij eerst maar eens kijken wat die dame gezegd heeft.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 10:51 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Nee dus, niks vergoeilijks aan. Typisch deze compleet stupide ongenuanceerde en gewoon domme logica is precies wat ze Wilders ook verwijten.
De man kan kennelijk net zoals jij niet luisteren of lezen.
Maar we wisten van iemand die de Koran, terroristen en relmarokkaantjes eenvoudig met elkaar verweeft natuurlijk al langer dat hij oorzaak-gevolg relaties nog niet ziet als ze hem in de bek schijten.
Iets al context komt niet voor in je woordenboek he?quote:Op vrijdag 29 mei 2009 10:53 schreef Colnago het volgende:
[..]
Ik heb de dame in een programma horen vertellen dat ze respect had voor haar gijzelnemers dus ga jij eerst maar eens kijken wat die dame gezegd heeft.
Iets goeds doen betekent niet dat je iets "bijzonders" moet doen.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 07:19 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
OMG.
Je dicht de huidige regering heldendaden toe terwijl als je maar een klein beetje wakker bent overal ter wereld min of meer de regeringen dezelfde maatregegelen ziet treffen tegen de kredietcrisis als onze geweldige politici.
Ga jij je eerst maar eens verdiepen in de zaak.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 10:54 schreef Posdnous het volgende:
Iets al context komt niet voor in je woordenboek he?.
Klimaat en terrorisme heeft niets met de burgers te maken?quote:Op vrijdag 29 mei 2009 10:51 schreef Colnago het volgende:
[..]
Die kredietcrisis is er nog niet zo lang hoor en daarvoor was er ook geen aandacht voor de samenleving van het kabinet.
Toen was het klimaat het grote probleem en daarvoor weer het terrorisme en voor de burgers is er verder geen aandacht.
Ik reageerde op een post waarin men stelde dat de kredietcrisis nu belangrijker was dan al het andere.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 10:59 schreef Dichtpiet. het volgende:
Klimaat en terrorisme heeft niets met de burgers te maken?
Of bedoel je met "burgers" alleen het PVV-stemmende deel.
Ik meen dat de Nederlandse aanpak juist uniek is. Vooral de regelingen die onze kabinet heeft gemaakt om ING te stutten. In plaats van geld in een bedrijf te stoppen staan ze alleen garant voor slechte hypotheken die vooraf al geherwaardeerd. Als de informatie die nu uit de VS kloppen dat de hypotheek markt aantrekt en dat de Amerikaanse consumenten meer vertrouwen krijgen gaan wij daar financieel alleen maar op vooruit. Borg staan voor een bedrag die in de eerste plaats al niet is uitgegeven en dan vervolgens wel geld vangen voor de borg. Er is een reden waarom Hommen van de leningen en borg af wil van de staat.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 07:19 schreef Dr.Nikita het volgende:
OMG.
Je dicht de huidige regering heldendaden toe terwijl als je maar een klein beetje wakker bent overal ter wereld min of meer de regeringen dezelfde maatregegelen ziet treffen tegen de kredietcrisis als onze geweldige politici.
Nou nee, had liever gezegd 'wat ben je voor een kansloze proleet die tof wil doen met andermans leed' . dat was on point geweest.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 13:51 schreef Robin__ het volgende:
had gewoon gezegd 'ik vind uw voorbeeld ongepast maar.. *inhoud*
Hahaha wat een sukkel ben je toch.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 02:47 schreef Colnago het volgende:
Kabinet en Tweede Kamer zijn geschokt door de bijdrage van PVV-leider Geert Wilders donderdag aan het jaarlijkse Verantwoordingsdebat.
Wilders uitte zijn onbegrip over de Nederlandse journaliste Joanie de Rijke die door de Taliban is verkracht, maar daar vergoelijkende woorden over sprak. Volgens hem is dat ''tekenend voor het morele verval van onze elite''.
Vrijwel alle fractievoorzitters reageerden meteen fel. Volgens hen schoffeerde Wilders met zijn opmerkingen de vrouw die zich verder niet kon verdedigen. Bekijk hier het filmpje.
Premier Jan Peter Balkenende sprak eveneens zijn afkeuring uit. ''Ik vond die vergelijking eerlijk gezegd uiterst pijnlijk en smakeloos.''
De vrouw is volgens de premier door Wilders ''op een beschamende manier'' weggezet. ''Ze is nu weer slachtoffer omdat ze zich hier niet kon verweren.'' Balkenende zei dat hij het gevoel had dat Wilders zich diep in zijn hart ook zou schamen voor zijn eigen optreden.
Wilders toonde zich totaal niet onder de indruk van de kritiek. Hij zei ''voor geen millimeter'' afstand te willen nemen van zijn woorden of zich te schamen.
''Het morele verval van het goedpraten van een verkrachting is tekenend voor de elite waar u ook toe behoort. U kunt bezwaar maken tot u een ons weegt'', wierp Wilders de premier voor de voeten.
Ook vorig jaar bij Prinsjesdag wees Balkenende de PVV-leider terecht, toen vanwege de manier waarop Wilders sprak over Marokkanen in ons land.
Bron nu.nl
Kennelijk is dit de politieke elite ontgaan en daarmee is het gelijk van Wilders weer eens bewezen.
Hoera aan de laatste reactie.quote:Hahaha wat een sukkels zijn het toch.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hahaha wat een sukkel ben je toch.
We hebben het over een vrouw die zelf in een boek schreef en op TV aangaf dat ze zeker wel een trauma heeft, de verkrachter haat, maar ook wel een bepaalde vorm van respect heeft, een bizar dubbel gevoel.
Kennelijk is dit de PVV ontgaan en daarmee is het ongelijk van Wilders en zijn aanhang weer eens bewezen.
Erm.. als het voorbeeld onjuist is is de stelling per definitie ook onjuist?.. dat zou wat zijnquote:Op vrijdag 29 mei 2009 14:04 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Kennelijk is dit de PVV ontgaan en daarmee is het ongelijk van Wilders en zijn aanhang weer eens bewezen.
PVV stemmers zijn korte termijn denkers.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 16:13 schreef Fedor_von_Bock het volgende:
PVV stemmers zijn lange termijn denkers.
Zij zien een Nederland a la het Zuid-Afrika van heden niet zo zitten.
Als in: op de lange termijn beginnen ze wellicht met denken?quote:Op vrijdag 29 mei 2009 16:13 schreef Fedor_von_Bock het volgende:
Gut.. hij had het gevoel dat wilders zich diep van binnen ook zou schamen. Wat lul je nou man, wat weet hij daar nou van.. en als hij bij al zn collegas die iets roepen denkt "goh van binnen schamen ze zich.. stiekem menen ze het niet zo" zit er ook een steekje bij je los.. waarom dat kinderachtige elitaire toontje.. wilders is een volwassen vent die je 100% verantwoordelijk mag houden voor wat ie zegt, en je mag er van uitgaan dat een politicus meent wat ie zegt..quote:Premier Jan Peter Balkenende sprak eveneens zijn afkeuring uit. ''Ik vond die vergelijking eerlijk gezegd uiterst pijnlijk en smakeloos.''
De vrouw is volgens de premier door Wilders ''op een beschamende manier'' weggezet. ''Ze is nu weer slachtoffer omdat ze zich hier niet kon verweren.'' Balkenende zei dat hij het gevoel had dat Wilders zich diep in zijn hart ook zou schamen voor zijn eigen optreden.
Dat lijkt mij wishful thinkingquote:Op vrijdag 29 mei 2009 16:23 schreef en_door_slecht het volgende:
Als in: op de lange termijn beginnen ze wellicht met denken?
Eh, de logica ontbreekt enigzins in jouw betoog hierboven, als men niet meer luistert dan vervalt ook het nadenken over wat Wilders zegt. Ik heb Wilders nog nooit iets relevants horen roepen wat niet al door andere partijen opgepakt was overigens, hij schopt alleen maar hard om zich heen, duldt geen tegenspraak of kritiek en loopt weg voor iedere discussie.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 16:29 schreef Robin__ het volgende:
Wilders lult een hoop onzin, maar hij dwingt wel tot nadenken.. Persoonlijk lijkt het me een goede zaak als een aantal van zijn ideeen in afgezwakte vorm (taak van de andere partijen om het te nuanceren) werkelijkheid zouden worden. Hij zet alleen vaak wel extreem hoog in.. waardoor alle monden open vallen en gelijk niemand meer luisterd
Wat feiten:quote:Op vrijdag 29 mei 2009 16:13 schreef Fedor_von_Bock het volgende:
Zij zien een Nederland a la het Zuid-Afrika van heden niet zo zitten.
En nu naar mijn vorige post. Waarom meet GW hier wel een zelfde houding aan richting die journaliste?quote:Op vrijdag 29 mei 2009 16:29 schreef Robin__ het volgende:
Gut.. hij had het gevoel dat wilders zich diep van binnen ook zou schamen. Wat lul je nou man, wat weet hij daar nou van..
Qua PR dan. Maar als ik naar een clown wil kijken ga ik liever naar het circus. Voor de rest moet ik nog zien dat GW het goed blijft doen tot aan de parlamentaire verkiezingen. Dat duurt nog even en het blijven hameren op een ~2.1% bevolkingsgroep wordt op den duur steeds ongeloofwaardiger.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 21:01 schreef en_door_slecht het volgende:
En toch doet Wilders dat weer fantastisch. Eerst leunt hij o.a. Bas van der Vlies aan dat hij verkrachtingen goed vindt, om in een paar stapjes, zonder dat zelfs Pechtold dat door heeft, zijn verhaal af te zwakken tot een vrouw die iets vindt (wat hij (Geert) gek vindt) en een Kamer die iets vindt dat Geert gek vindt.
En weer heeft de Kamer de feiten niet paraat terwijl Geert voor de zoveelste keer uit zijn nek staat te kletsen: die vrouw had helemaal geen begrip voor die verkrachting, maar omdat de Kamer dat niet zeker wist, gooiden ze het op het argument 'ze kan zich niet verdedigen'.
En ik dan? Ik heb tot 2 keer toe klappen gekregen van niet getinte jongemannen tussen de 20 en 30 jaar. Op welke partij moet ik dan stemmen?quote:Op vrijdag 29 mei 2009 06:52 schreef gebrokenglas het volgende:
Ze zijn ook vaak "verbaasd". Ze staan veelteveel af van 'de burger'.
Nou maar als jij weer eens in elkaar getimmerd bent door 'een getinte jongeman tussen de 20 en 30 jaar met een buitenlands accent', dan is het heel begrijpelijk dat je zeer voor de PVV bent.
Ik woon in een grote stad en kom zo af en toe in aanraking met buitenlanders. Het ergste wat me ooit overkomen is, is dat een Marokkaan me vroeg om geld, waarop ik zei: "Nee, krijg je niet" en ik liep weer verder.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 06:52 schreef gebrokenglas het volgende:
Ze zijn ook vaak "verbaasd". Ze staan veelteveel af van 'de burger'.
Nou maar als jij weer eens in elkaar getimmerd bent door 'een getinte jongeman tussen de 20 en 30 jaar met een buitenlands accent', dan is het heel begrijpelijk dat je zeer voor de PVV bent.
Daar heb je een goed punt.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 13:51 schreef Robin__ het volgende:
Weinig van mee gekregen..
maar balkenende reagreede dus niet inhoudelijk (vind het opzich wel een aardig voorbeeld van alles maar goed willen praten) en vervolgens moesten alle partijen ook even laten weten dat ze de woordkeus van wilders 'onsmakkelijk' 'ongepast' 'verwierpen' 'afkeurde' etc.?
had gewoon gezegd 'ik vind uw voorbeeld ongepast maar.. *inhoud*
dit soort blabla over randzaken is precies waarom wilders stemmers niets van balkenende etc. moeten hebben.
Van het zelfde gewenst.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 14:04 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Hahaha wat een sukkel ben je toch.
En jij bent zeer waarschijnlijk die elite waar Wilders het over heeft.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 14:43 schreef BigMick het volgende:
En by the way...
[..]
Hoera aan de laatste reactie.
Die bovenste was de gekst mogelijke reactie op dit soort nieuwsbericht, dat bericht hoort objectief te zijn maar nijgt duidelijk naar het ongelijk van Wilders, en jij gebruikt het om je standpunt te verdedigen?
Mijn vorige reactie insinueerde al dat de Wilders-aanhangers niet zo slim waren, maar nu vind ik dat ik gerechtigd ben om te zeggen: PVV'ers zijn doorgaans DOM.
Of als Hamer die nu zegt dat het neo liberale systeem achteraf toch niet zo'n goed idee was om vervolgens wel te verwachten dat iedereen gewoon af gaat wachten wat dat soort partijen nu weer voor plannen hebben?quote:Op vrijdag 29 mei 2009 16:23 schreef en_door_slecht het volgende:
Als in: op de lange termijn beginnen ze wellicht met denken?
Ik ben het weer met je eens.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 16:29 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Gut.. hij had het gevoel dat wilders zich diep van binnen ook zou schamen. Wat lul je nou man, wat weet hij daar nou van.. en als hij bij al zn collegas die iets roepen denkt "goh van binnen schamen ze zich.. stiekem menen ze het niet zo" zit er ook een steekje bij je los.. waarom dat kinderachtige elitaire toontje.. wilders is een volwassen vent die je 100% verantwoordelijk mag houden voor wat ie zegt, en je mag er van uitgaan dat een politicus meent wat ie zegt..
Maar nee, we lullen liever over de correctheid van wilders zn voorbeelden en over die arme vrouw (die zelfs naar een onveilig land gaat, die er zelf een boek over schrijft en met dr bek op tv gaat zitten) dan over het morele verval waar wilders het voorbeeld uberhaupt voor uit de kast trok. Het zijn toch ook allemaal een stelletje watjes geworden, politiek correct geneuzel, mooie praatjes, maar niemand maakt zich nog ergens echt hard voor, laat staan dat ze daadwerkelijk verantwoording nemen voor de fuckups.
Wilders lult een hoop onzin, maar hij dwingt wel tot nadenken.. Persoonlijk lijkt het me een goede zaak als een aantal van zijn ideeen in afgezwakte vorm (taak van de andere partijen om het te nuanceren) werkelijkheid zouden worden. Hij zet alleen vaak wel extreem hoog in.. waardoor alle monden open vallen en gelijk niemand meer luisterd
Dan kun je dus ook zeggen dat mensen het niet over het Stockholmsyndroom mogen hebben als je jouw gedachte neemt.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 22:28 schreef Falco het volgende:
Wat nog het meest idioot is, dat Wilders gewoon voor de journaliste bepaalt hoe ZIJ zich moet voelen na zo'n ontvoering en verkachting: "Je moet verbolgen zijn, de islam haten, laat staan respect tonen aan je ontvoerder" Zulke Afghaanse praktijken kunnen normale mensen zich nauwelijks beseffen en zeker de reacties op zulke vreselijke gebeurtenissen kunnen heel uiteenlopend zijn. Wederom slaat de naam "Partij van de Vrijheid" als een tang op een varken.
Tuurlijk mag je er het over hebben, het werd ook bijvoorbeeld aangekaart in DWDD, waar ze te gast was. Het is alleen absurd om het slachtoffer te veroordelen op haar gedrag (dat geen kwaad in de zin heeft) en een nogal negatief waardeoordeel daaraan te verbinden.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 23:37 schreef Colnago het volgende:
[..]
Dan kun je dus ook zeggen dat mensen het niet over het Stockholmsyndroom mogen hebben als je jouw gedachte neemt.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Stockholmsyndroom
Die journaliste was net bij Knevel&tenBrink.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 22:28 schreef Falco het volgende:
Wat nog het meest idioot is, dat Wilders gewoon voor de journaliste bepaalt hoe ZIJ zich moet voelen na zo'n ontvoering en verkachting: "Je moet verbolgen zijn, de islam haten, laat staan respect tonen aan je ontvoerder".
Dat Stockholmsyndroom is toch ook een bepaalde vorm van veroordeling?quote:Op zaterdag 30 mei 2009 01:05 schreef Falco het volgende:
Tuurlijk mag je er het over hebben, het werd ook bijvoorbeeld aangekaart in DWDD, waar ze te gast was. Het is alleen absurd om het slachtoffer te veroordelen op haar gedrag (dat geen kwaad in de zin heeft) en een nogal negatief waardeoordeel daaraan te verbinden.
quote:Op zaterdag 30 mei 2009 01:16 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Die journaliste was net bij Knevel&tenBrink.
Ze voelt zich misbruikt door W. en ze las een stukje voor uit haar boek waar ze in haar fantasie die verkrachter wel zou willen vermoorden.
Haar rustige manier van haar genuanceerd verhaal vertellen op de televisie is door een vreemdelinghater als W. opgevat als goedpraten wat haar is aangedaan.
Een smerige conclusie voortkomend uit een smerige mentaliteit van Wilders.
Als W.. een gelijk voorbeeld genomen van een karakter uit een film -zodat niemand misbruikt zou zijn--
is die idiote generalisering tot in het leugenachtige meer iets om te lachen... zoiets van: daar heb je die dorpsgek weer.
Wat triest blijft is dat veel van zijn aanhangers graag in "de waarheid" van deze vergelijking willen geloven.
Ze scheppen hun eigen 'waarheid" om hun ethnische haat te rationaliseren.
Foutief geciteerd door een journalist?quote:Op zaterdag 30 mei 2009 01:53 schreef Colnago het volgende:
[..]
De Rijke, geboren in Dordrecht, vraagt om begrip voor de moslimstrijders die haar ontvoerden. ‘Ik wil de Taliban niet afschilderen als monsters. Ik ben ook niet kwaad op Ghazi Gul. Hij heeft me per slot van rekening in leven gelaten,’ zegt ze tegen Dagblad De Pers. Gul kwam later om bij een bombardement van ISAF-troepen.
In 'In handen van de taliban' toont de journaliste ondanks alles begrip voor haar ontvoerders. Ze zegt geen wrok te koesteren tegen Gul, omdat die ook had kunnen besluiten haar om te brengen. Ghazi Gul zou overigens later zijn omgekomen bij een NAVO-bombardement.
Tja, hoe moet je dit dan rijmen met wat ze bij Knevel&tenBrink zegt?
In de bekrompen denkwijze waarin Wilders en zijn volgelingen leeft, kun je dat vreemd vinden. Ik zelf kan de journaliste wel enigszins begrijpen en probeer me sowieso voor te stellen hoe zo iets gegaan is. Nogal moeilijk is dat, omdat Afghanistan en alles wat daar gebeurt een ver-weg-van-mijn-bed-show is. Voorzichtigheid is dus geboden en zeker wanneer je waardeoordelen erover velt. Hoe Wilders als een knurft die vrouw veroordeelt vind ik veel meer normafwijkend trouwens. Het doet me denken aan een horrorbeeld dat voor jou bepaald wordt hoe je moet reageren in alle soorten (en dus ook schokkende) situatiesquote:Op zaterdag 30 mei 2009 01:48 schreef Colnago het volgende:
[..]
Dat Stockholmsyndroom is toch ook een bepaalde vorm van veroordeling?
Dat soort verklaringen geeft men als mensen niet aan de norm voldoen.
Zo vinden wij het vreemd of ongepast of zelfs strafbaar als iemand de holocaust ontkent, dat is in onze ogen een vreemde gedachtegang omdat dat afwijkt van de norm die wij stellen.
Hij veroordeelde haar helemaal niet. Hij gebruikte haar situatie als voorbeeld, als metafoor, voor wat de linkse elite doen. Alsof de personen van de linkse elite massaal aan het stockholm syndroom lijden. Het goedpraten aan de ene kant en het niet willen zien van dingen aan de andere kant. Dat zijn voorbeeld hard is en niet zo slim gekozen vind ik ook, maar ik vond het nog typischer hoe vervolgens de kamer viel over zijn voorbeeld om zo maar niet inhoudelijk te hoeven reageren. Afleiden van hetgeen waar het daadwerkelijk over ging.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 10:15 schreef Falco het volgende:
[..]
In de bekrompen denkwijze waarin Wilders en zijn volgelingen leeft, kun je dat vreemd vinden. Ik zelf kan de journaliste wel enigszins begrijpen en probeer me sowieso voor te stellen hoe zo iets gegaan is. Nogal moeilijk is dat, omdat Afghanistan en alles wat daar gebeurt een ver-weg-van-mijn-bed-show is. Voorzichtigheid is dus geboden en zeker wanneer je waardeoordelen erover velt. Hoe Wilders als een knurft die vrouw veroordeelt vind ik veel meer normafwijkend trouwens. Het doet me denken aan een horrorbeeld dat voor jou bepaald wordt hoe je moet reageren in alle soorten (en dus ook schokkende) situaties. Wederom wordt voor mij de conclusie bevestigd dat Wilders een smerig en slecht persoon is. Overigens wordt het Stockholmsyndroom te pas en te onpas er bij gehaald bij ontvoeringen, dus je kunt nog gaan twisten in hoeverre de Rijke nou wel of niet aan de norm voldoet van iemand die ontvoerd is
.
Kom op, we zijn niet achterlijk. De link tussen De Rijke en de 'lamlendige linkse kerk', die aan het stockholm-syndroom lijdt, wordt zo onlosmakelijk geïmpliceerd.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 10:27 schreef Mdk het volgende:
[..]
Hij veroordeelde haar helemaal niet. Hij gebruikte haar situatie als voorbeeld, als metafoor, voor wat de linkse elite doen. Alsof de personen van de linkse elite massaal aan het stockholm syndroom lijden. Het goedpraten aan de ene kant en het niet willen zien van dingen aan de andere kant. Dat zijn voorbeeld hard is en niet zo slim gekozen vind ik ook, maar ik vond het nog typischer hoe vervolgens de kamer viel over zijn voorbeeld om zo maar niet inhoudelijk te hoeven reageren. Afleiden van hetgeen waar het daadwerkelijk over ging.
Ik vraag me ook af hoeveel mensen die hier reageren het ook echt zelf hebben gezien of puur reageren op de stukjes in de media of reacties van andere users.
Ten eerste is het extreem onbeschoft van hem om zich uit te laten over hoe een verkrachte vrouw zich zou moeten voelen. Ten tweede trekt hij haar woorden volledig uit hun verband en ten derde is het ook nog een belachelijke metafoor.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 10:27 schreef Mdk het volgende:
Hij veroordeelde haar helemaal niet. Hij gebruikte haar situatie als voorbeeld, als metafoor, voor wat de linkse elite doen. Alsof de personen van de linkse elite massaal aan het stockholm syndroom lijden. Het goedpraten aan de ene kant en het niet willen zien van dingen aan de andere kant. Dat zijn voorbeeld hard is en niet zo slim gekozen vind ik ook, maar ik vond het nog typischer hoe vervolgens de kamer viel over zijn voorbeeld om zo maar niet inhoudelijk te hoeven reageren. Afleiden van hetgeen waar het daadwerkelijk over ging.
De Wildersaanhang staat niet erg bekend om hun neiging om zichzelf goed te informeren. Wilders zelf heeft dat al verzaakt.quote:Ik vraag me ook af hoeveel mensen die hier reageren het ook echt zelf hebben gezien of puur reageren op de stukjes in de media of reacties van andere users.
Inderdaad, ze is ook als voorbeeld gebruikt, als metafoor... Of wil je zeggen dat de gehele linkse elite daadwerkelijk is verkracht door de taliban?quote:Op zaterdag 30 mei 2009 10:30 schreef Falco het volgende:
[..]
Kom op, we zijn niet achterlijk. De link tussen De Rijke en de 'lamlendige linkse kerk', die aan het stockholm-syndroom lijdt, wordt zo onlosmakelijk geïmpliceerd.
Het feit dat er zoiets is als het Stockholm Syndroom wil al zeggen dat het afwijkt van wat 'normaal' is. In feite zit daar al het verschil tussen hoe je je (logisch gezien) zou moeten voelen en hoe je je daadwerkelijk voelt.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 10:37 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ten eerste is het extreem onbeschoft van hem om zich uit te laten over hoe een verkrachte vrouw zich zou moeten voelen. Ten tweede trekt hij haar woorden volledig uit hun verband en ten derde is het ook nog een belachelijke metafoor.
[..]
De Wildersaanhang staat niet erg bekend om hun neiging om zichzelf goed te informeren. Wilders zelf heeft dat al verzaakt.
Dat vind ik erg kinderachtig. Zij doen het niet, dus doe ik het ook nietquote:De Wildersaanhang staat niet erg bekend om hun neiging om zichzelf goed te informeren. Wilders zelf heeft dat al verzaakt.
Gebruikt? Misbruikt zul je bedoelen. Om een argument kracht bij te zetten wordt het gedrag van de getraumatiseerde journaliste als voorbeeld gesteld. Hoe goedkoop misselijkmakend is datquote:Op zaterdag 30 mei 2009 10:51 schreef Mdk het volgende:
[..]
Inderdaad, ze is ook als voorbeeld gebruikt, als metafoor... Of wil je zeggen dat de gehele linkse elite daadwerkelijk is verkracht door de taliban?
Ach, als ze dat echt zo erg zou vinden had ze in eerste instantie al niet de publiciteit moeten zoeken met haar radio, tv en krantenoptredens en haar eigen boek. Maar via die manier wil ze nu wel haar geld verdienen.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 11:07 schreef Falco het volgende:
[..]
Gebruikt? Misbruikt zul je bedoelen. Om een argument kracht bij te zetten wordt het gedrag van de getraumatiseerde journaliste als voorbeeld gesteld. Hoe goedkoop misselijkmakend is dat.
Ten eerste kan Wilders helemaal niet vaststellen of bij haar sprake is van het Stockholm-syndroom, en ten tweede is het belachelijk om als buitenstaander te vertellen hoe iemand zich logisch gezien zou moeten voelen. Of er nou sprake is van een Stockholmsyndroom of niet.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 11:05 schreef Mdk het volgende:
Het feit dat er zoiets is als het Stockholm Syndroom wil al zeggen dat het afwijkt van wat 'normaal' is. In feite zit daar al het verschil tussen hoe je je (logisch gezien) zou moeten voelen en hoe je je daadwerkelijk voelt.
Nee, het gaat niet aan om je een oordeel aan te meten hoe een verkrachtingsslachtoffer zich zou moeten voelen. Het gaat al niet aan om een Goudse mishandelde buschauffeur zich daarover zou moeten voelen, laat staan een vrouw, wiens lichamelijke integriteit is aangetast, een lichamelijk integriteit die Wilders niet eens zelf heeft omdat hij een man is, en dan ook nog in een situatie waarin hij zich in de verste verte niet kan inleven, simpelweg omdat dat helemaal los staat van andere ervaringen die een mens kan hebben.quote:Het is niet zo dat Wilders oplegt van: 'IK vind dat je je zus en zo moet voelen' maar als 'Je zou je zus en zo moeten voelen'. Toch een behoorlijk verschil.
Maar het is ook een schandalige metafoor.quote:Dat het een belachelijke metafoor is ben ik verder met je eens, het leid af van de rest van de punten.
Hij pikt er één zinnetje uit, terwijl die journaliste er nog een heleboel andere dingen over heeft gezegd. Uit zijn verband trekken is nog zacht uitgedrukt.quote:Welke woorden trekt hij dan uit zijn verband trouwens?
Ik informeer mijzelf uitstekend. Wilders doet dat niet, omdat er met meer informatie niks van zijn verhaal overblijft. Zijn aanhangers doen dat ook niet, ten eerste omdat het gros niet in staat is om informatie te verwerken, en ten tweede omdat ze hun gratuite geklaag niet graag verpest zien met feiten.quote:Dat vind ik erg kinderachtig. Zij doen het niet, dus doe ik het ook niet
Tja dat ben ik dan niet helemaal met je eens. Het is juist een syndroom omdat het niet de normale manier is waarop iemand zich zou moeten voelen, m.a.w. het wijkt af. Als het WEL normaal zou zijn zo het immers geen syndroom / ziektebeeld zijn maar is het gewoon.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 13:05 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ten eerste kan Wilders helemaal niet vaststellen of bij haar sprake is van het Stockholm-syndroom, en ten tweede is het belachelijk om als buitenstaander te vertellen hoe iemand zich logisch gezien zou moeten voelen. Of er nou sprake is van een Stockholmsyndroom of niet.
[..]
Ik denk best dat je kan oordelen hoe iemand zich logischer wijze zou moeten voelen. Wijkt het daar van af dan zal daar ongetwijfeld een reden voor zijn. Dat kan bijv zijn het stockholm syndroom, maar het kan ook bewust zijn omdat anders je beeld van de wereld in gevaar komt om maar wat voorbeelden te noemen.quote:Nee, het gaat niet aan om je een oordeel aan te meten hoe een verkrachtingsslachtoffer zich zou moeten voelen. Het gaat al niet aan om een Goudse mishandelde buschauffeur zich daarover zou moeten voelen, laat staan een vrouw, wiens lichamelijke integriteit is aangetast, een lichamelijk integriteit die Wilders niet eens zelf heeft omdat hij een man is, en dan ook nog in een situatie waarin hij zich in de verste verte niet kan inleven, simpelweg omdat dat helemaal los staat van andere ervaringen die een mens kan hebben.
Andere kamerleden gaan van Wilders toch ook niet zeggen dat hij aan een of ander syndroom lijdt omdat hij bedreigd is en dat zijn oordeelsvermogen aantast? En dan hebben we het nog niet eens over verkrachting.
Dat mag je natuurlijk vinden, maar dat neemt niet weg dat de vergelijking nog steeds staat. Bij het stockholmsyndroom vergoeilijk je dingen en kijk je de andere kant op, en in zijn ogen doet de linkse elite dat ook.quote:Daarom alleen al is het inderdaad schandalig en belachelijk.
[..]
Maar het is ook een schandalige metafoor.
[..]
Tja, als ik een stuiver zou krijgen voor elke keer dat dat bij Wilders gebeurd zou ik nu rijk zijn. Maar nogmaals: slim vind ik het ook nietquote:Hij pikt er één zinnetje uit, terwijl die journaliste er nog een heleboel andere dingen over heeft gezegd. Uit zijn verband trekken is nog zacht uitgedrukt.
[..]
Tja dit is denk ik een beetje de elitisten houding die Wilders bedoelde. Ik informeer mij uitstekend, maar omdat zij een ander standpunt hebben zullen ze zich vast wel niet uitstekend geinformeerd hebben, of zijn ze te dom om zich uitstekend te informeren. Ik vind dat persoonlijk een zwaktebod. Als je echt slim bent hoef je niet continu neerbuigend te doen over iemand met een andere mening.quote:Ik informeer mijzelf uitstekend. Wilders doet dat niet, omdat er met meer informatie niks van zijn verhaal overblijft. Zijn aanhangers doen dat ook niet, ten eerste omdat het gros niet in staat is om informatie te verwerken, en ten tweede omdat ze hun gratuite geklaag niet graag verpest zien met feiten.
Je haalt alles door elkaar dus hier is geen zinnig antwoord op mogelijk.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 10:15 schreef Falco het volgende:
[..]
In de bekrompen denkwijze waarin Wilders en zijn volgelingen leeft, kun je dat vreemd vinden. Ik zelf kan de journaliste wel enigszins begrijpen en probeer me sowieso voor te stellen hoe zo iets gegaan is. Nogal moeilijk is dat, omdat Afghanistan en alles wat daar gebeurt een ver-weg-van-mijn-bed-show is. Voorzichtigheid is dus geboden en zeker wanneer je waardeoordelen erover velt. Hoe Wilders als een knurft die vrouw veroordeelt vind ik veel meer normafwijkend trouwens. Het doet me denken aan een horrorbeeld dat voor jou bepaald wordt hoe je moet reageren in alle soorten (en dus ook schokkende) situaties. Wederom wordt voor mij de conclusie bevestigd dat Wilders een smerig en slecht persoon is. Overigens wordt het Stockholmsyndroom te pas en te onpas er bij gehaald bij ontvoeringen, dus je kunt nog gaan twisten in hoeverre de Rijke nou wel of niet aan de norm voldoet van iemand die ontvoerd is
.
En om terug te komen op je laatste zin, waarin je meldt dat holocaust ontkennen een vreemde en ongepaste gedachtengang is, die strafbaar is. Hoe rijm je dat met zijn partijnaam 'Partij van de Vrijheid'? "Partij van het Fascisme" is een geschiktere naam als je bepaalde meningen wel en niet wilt toelaten. Bij vrijheid denk ik juist aan vrijheid van meningsuiting, de mogelijkheid om ook extreme dingen te kunnen zeggen. Hoewel wetenschappelijk onjuist, brengt Holocaust ontkennen maar weinig kwaad toe aan mensen. Degene die die uitlatingen doet, zet zichzelf in een hoek door zijn eigen waanzin en je krijgt van de rest geschokte reacties mee. Is dat nou zo erg? Zo ongewoon zijn geschokte reacties ook weer niet, als je nu.nl checkt nadat Wilders weer als een aap allemaal domme dingen heeft gebrabbeld.
Nee want ik heb haar hetzelfde horen vertellen bij P&W.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 09:55 schreef ethiraseth het volgende:
Foutief geciteerd door een journalist?
Ik denk er net zo over als jij.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 10:27 schreef Mdk het volgende:
Ik vraag me ook af hoeveel mensen die hier reageren het ook echt zelf hebben gezien of puur reageren op de stukjes in de media of reacties van andere users.
De situatie is ook niet normaal. De verschijnselen die vaak bij een dergelijke situatie voorkomen zijn dan wel weer vrij normaal. Maar wie bepaalt de norm hoe je je moet voelen in zo'n situatie? Mensen die een dergelijke situatie niet hebben meegemaakt? Dat is natuurlijk volslagen van de pot gerukt. Ten eerste bepalen mensen niet hoe anderen zich moeten voelen, en ten tweede al helemaal niet over situaties die ze totaal niet kennen.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 13:38 schreef Mdk het volgende:
Tja dat ben ik dan niet helemaal met je eens. Het is juist een syndroom omdat het niet de normale manier is waarop iemand zich zou moeten voelen, m.a.w. het wijkt af. Als het WEL normaal zou zijn zo het immers geen syndroom / ziektebeeld zijn maar is het gewoon.
Dan denk je niet goed na, want logica is überhaupt geen instrument om mee te bepalen hoe iemand zich zal voelen, laat staan moet voelen. Dát is namelijk neerbuigend.quote:Ik denk best dat je kan oordelen hoe iemand zich logischer wijze zou moeten voelen.
Dat niet nee. Het feit dat het hufterig, onbeschoft, neerbuigend en feitelijk onjuist is wel.quote:Dat andere kamerleden dat niet doen wil toch niet zeggen dat hij het niet zou moeten doen?
Dan moet hij die vergelijking maken. Daar is ook niks mis mee. Maar hij moet burgers er buiten laten, zeker niet valselijk weergeven wat die gezegd hebben, en zeker geen verkrachtingsslachtoffers proberen politiek uit te melken. En de neerbuigende minachting voor andermans gevoel waar hij geen enkele kijk op kan hebben maakt het helemaal walgelijk.quote:Dat mag je natuurlijk vinden, maar dat neemt niet weg dat de vergelijking nog steeds staat. Bij het stockholmsyndroom vergoeilijk je dingen en kijk je de andere kant op, en in zijn ogen doet de linkse elite dat ook.
Nee, niet netjes nee, en dat is heel zacht uitgedrukt.quote:Dat is wat hij ermee bedoelde te zeggen. Of het netjes was om die journaliste erbij te pakken, ik vind van niet.
Hij heeft weer zijn relletje, over wiens rug dat gaat maakt hem kennelijk niet uit. Ik heb nooit iets met zijn standpunten gehad, maar ik vond het altijd nog wel een sympathiek figuur met onsympathieke ideeen. Nu heeft hij zijn ware aard laten zien, en het blijkt gewoon een laaghartige hufter die zelfs uit een verkrachting nog politieke munt probeert te slaan. Dan zak je ook als mens door het ijs.quote:Of het slim was, dat denk ik ook niet omdat nu mensen blijven hameren op de journaliste en niet over het punt in het algemeen.
Dat lijkt me stug, zoals veel politici gebruikt hij juist soundbites en oneliners omdat die blijven hangen en makkelijk gereproduceerd kunnen worden zonder dat het een hele lap tekst wordt. Dus dan is er niks om uit zijn verband te rukken. Een politicus weet dat hij geciteerd wordt en dat zijn woorden dus niet een andere indruk mogen wekken wanneer ze los van hun verband worden geciteerd. Dat is heel wat anders dan een heel boek waarin verschillende gevoelens worden beschreven.quote:Tja, als ik een stuiver zou krijgen voor elke keer dat dat bij Wilders gebeurd zou ik nu rijk zijn. Maar nogmaals: slim vind ik het ook niet
Nee, maar sommige meningen staan gewoon heel laag. Niet alle meningen zijn gelijk. Ten eerste hoeft niet iedereen een mening te hebben, en zeker niet overal over, dat schijnt de laatste jaren anders ervaren te worden, en ten tweede is niet elke mening wat waard. Iedereen mag een mening hebben ja, maar het hoeft niet, en als die mening dan toch komt en stompzinnig is, dan mag ik mijn mening geven dat die stompzinnig is.quote:Tja dit is denk ik een beetje de elitisten houding die Wilders bedoelde. Ik informeer mij uitstekend, maar omdat zij een ander standpunt hebben zullen ze zich vast wel niet uitstekend geinformeerd hebben, of zijn ze te dom om zich uitstekend te informeren. Ik vind dat persoonlijk een zwaktebod. Als je echt slim bent hoef je niet continu neerbuigend te doen over iemand met een andere mening.
Kun je me uitleggen wat ik allemaal door elkaar haalquote:Op zaterdag 30 mei 2009 14:23 schreef Colnago het volgende:
[..]
Je haalt alles door elkaar dus hier is geen zinnig antwoord op mogelijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |