abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69514170
Kabinet en Tweede Kamer zijn geschokt door de bijdrage van PVV-leider Geert Wilders donderdag aan het jaarlijkse Verantwoordingsdebat.

Wilders uitte zijn onbegrip over de Nederlandse journaliste Joanie de Rijke die door de Taliban is verkracht, maar daar vergoelijkende woorden over sprak. Volgens hem is dat ''tekenend voor het morele verval van onze elite''.
Vrijwel alle fractievoorzitters reageerden meteen fel. Volgens hen schoffeerde Wilders met zijn opmerkingen de vrouw die zich verder niet kon verdedigen. Bekijk hier het filmpje.

Premier Jan Peter Balkenende sprak eveneens zijn afkeuring uit. ''Ik vond die vergelijking eerlijk gezegd uiterst pijnlijk en smakeloos.''
De vrouw is volgens de premier door Wilders ''op een beschamende manier'' weggezet. ''Ze is nu weer slachtoffer omdat ze zich hier niet kon verweren.'' Balkenende zei dat hij het gevoel had dat Wilders zich diep in zijn hart ook zou schamen voor zijn eigen optreden.

Wilders toonde zich totaal niet onder de indruk van de kritiek. Hij zei ''voor geen millimeter'' afstand te willen nemen van zijn woorden of zich te schamen.
''Het morele verval van het goedpraten van een verkrachting is tekenend voor de elite waar u ook toe behoort. U kunt bezwaar maken tot u een ons weegt'', wierp Wilders de premier voor de voeten.
Ook vorig jaar bij Prinsjesdag wees Balkenende de PVV-leider terecht, toen vanwege de manier waarop Wilders sprak over Marokkanen in ons land.

Bron nu.nl

Hahaha wat een sukkels zijn het toch.
We hebben het over een vrouw die zelf een boek schreef en die zelf in diverse tv programma's ging zitten waar elke keer weer veel onbegrip was over de vergoelijkende woorden die de vrouw sprak over haar gijzelnemers en verkrachter.
Kennelijk is dit de politieke elite ontgaan en daarmee is het gelijk van Wilders weer eens bewezen.
Audaces fortuna juvat
  vrijdag 29 mei 2009 @ 03:08:57 #2
104871 remlof
Europees federalist
pi_69514308
Wat hier tekenend is, is vooral het morele verval van de discussies in de tweede kamer door populisten als Wilders die alleen maar harde uitspraken doen om zo te scoren bij kiezers die zich helemaal niet in politiek (kunnen) verdiepen.
pi_69514314
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 03:08 schreef remlof het volgende:
Wat hier tekenend is, is vooral het morele verval van de discussies in de tweede kamer door populisten als Wilders die alleen maar harde uitspraken doen om zo te scoren bij kiezers die zich helemaal niet in politiek (kunnen) verdiepen.
Zo werkt de politiek, jammer genoeg, nu eenmaal. Niet degene met de beste plannen wint, maar diegene die zijn plannen, hoe kut ze ook zijn, het best kan brengen.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 03:12:01 #4
104871 remlof
Europees federalist
pi_69514320
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 03:10 schreef Siniti het volgende:

[..]

Zo werkt de politiek, jammer genoeg, nu eenmaal. Niet degene met de beste plannen wint, maar diegene die zijn plannen, hoe kut ze ook zijn, het best kan brengen.
Ik heb Wilders nog nooit kunnen betrappen op het uiteenzetten van samenhangende plannen voor de toekomst. Hij schreeuwt alleen maar.
pi_69514327
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 03:12 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik heb Wilders nog nooit kunnen betrappen op het uiteenzetten van samenhangende plannen voor de toekomst. Hij schreeuwt alleen maar.
Ok ik had het wat kut geformuleerd, diegene met de slechtste plannen of totaal geen plannen die een beetje goed kan praten, als in weet wat het publiek wil horen, wint
  vrijdag 29 mei 2009 @ 03:37:39 #6
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_69514423
quote:
Precies.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_69514526
quote:

[..]

Daarentegen stelt Wilders wel problemen aan de kaak waar ons land nu mee zit en waar mensen ook echt onder lijden en even eens komt hij met al dan niet radicale oplossingen. Dat is iets wat het kabinet te weinig doet. Het succes van Wilders komt vooral dankzij het falen van de andere partijen, zij ontkennen problemen die er zijn, problemen met allochtonen, problemen betreft de criminaliteit en veiligheid. Daarin ben ik het volledig eens met Wilders. Ik geloof ook niet dat het kabinet of andere partijen criminaliteit toejuichen of blij zijn met Marokkanen die stenen gooien naar politie-auto's, maar ze praten liever over iets anders, ''plannen voor de toekomst'' misschien, maar veel Nederlanders willen NU resultaat zien.

Dat is mijn verwijt ook aan de overige partijen, bespreek ook de HUIDIGE problemen, verplaats je in Nederlanders die slachtoffers worden van al dan niet allochtonen criminelen en kom NU met duidelijke, structurele oplossingen.
De Tweede Kamer, maar vooral het Kabinet moeten Wilders gewoon voor zijn. Nu kan Wilders makkelijk weglopen (vooral in de peilingen) met vrij simpele punten, enkel en alleen omdat hij Kabinet het nalaat.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 06:50:07 #8
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_69514651
quote:
mwah, mede daarom stemmen veel mensen PVV.
die bijna tot op het achterlijke en autistische gedachtengang, om kiezers te kleineren die deze politiek vanuit Den Haag meer dan beu zijn, en daarom Wilders gaan steunen, zegt meer over de linkse geitenwollensokken kliek, dan over de kiezer.
blijf jij maar lekker op je linkse roze, politiek correcte wolk zweven
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
  vrijdag 29 mei 2009 @ 06:52:41 #9
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_69514661
Ze zijn ook vaak "verbaasd". Ze staan veelteveel af van 'de burger'.

Nou maar als jij weer eens in elkaar getimmerd bent door 'een getinte jongeman tussen de 20 en 30 jaar met een buitenlands accent', dan is het heel begrijpelijk dat je zeer voor de PVV bent.
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Een feature die je relatie kan verpesten met één letter.
pi_69514667
quote:
[b]Op vrijdag 29 mei 2009 02:47
We hebben het over een vrouw die zelf een boek schreef en die zelf in diverse tv programma's ging zitten waar elke keer weer veel onbegrip was over de vergoelijkende woorden die de vrouw sprak over haar gijzelnemers en verkrachter.
Kennelijk is dit de politieke elite ontgaan en daarmee is het gelijk van Wilders weer eens bewezen.
En door allemaal 'Ach ende wee' te roepen is de aandacht weer mooi afgeleid van kritiek op het pappen, nathouden, uitstellen en kop in het zand steken waar dit kabinet in uitblinkt.
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 06:57:25 #11
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_69514679
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 06:54 schreef Metatron het volgende:

[..]

En door allemaal 'Ach ende wee' te roepen is de aandacht weer mooi afgeleid van kritiek op het pappen, nathouden, uitstellen en kop in het zand steken waar dit kabinet in uitblinkt.
ik zou het meer het verlies van het gevoel met de samenleving en de realiteit willen noemen
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_69514693
quote:

[..]

Ik heb Wilders ook nooit kunnen betrappen op leugens en bedrog dit itt tot het huidige kabinet en dan praat ik nog geeneens over de miljarden belastinggeld over de balk gooien. Jammer, de huidige machthebbers schreeuwen niet alleen, ze verneuken het land er nog bij ook naïeveling.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 07:06:14 #13
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_69514707
Wilders heeft gelijk maar had het wellicht anders kunnen verwoorden
pi_69514713
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 05:14 schreef Shreyas het volgende:
Daarentegen stelt Wilders wel problemen aan de kaak waar ons land nu mee zit en waar mensen ook echt onder lijden
hmmm. Denk dat ons land meer met de krediet crisis zit dan bijvoorbeeld de allochtone doelgroep waar hij iedere keer op hamert of dat hij Engeland niet in kan. Behoud van banen, behoud van inkomen, behoud van huis is denk ik allemaal veel en veel belangrijker. Op die gebieden heeft de huidige kabinet keuzes gemaakt en ook ingegrepen waar nodig. Een passieve opstelling zoals jij dat voordraagt kun je het kabinet niet van beschuldigen. Ik zie je hele probleem niet.
Bendk: [url=http://forum.fok.nl/topic/1308080/7/25#70351740]
Iedereen die een hybride rijdt behoort tot de domme mensengroep...immers: waar komt de electriciteit vandaan, juist ja van centrales die massaal een enorme uitstoot hebben....
pi_69514758
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 07:08 schreef kdijkstra het volgende:

[..]

hmmm. Denk dat ons land meer met de krediet crisis zit dan bijvoorbeeld de allochtone doelgroep waar hij iedere keer op hamert of dat hij Engeland niet in kan. Behoud van banen, behoud van inkomen, behoud van huis is denk ik allemaal veel en veel belangrijker. Op die gebieden heeft de huidige kabinet keuzes gemaakt en ook ingegrepen waar nodig. Een passieve opstelling zoals jij dat voordraagt kun je het kabinet niet van beschuldigen. Ik zie je hele probleem niet.
OMG.

Je dicht de huidige regering heldendaden toe terwijl als je maar een klein beetje wakker bent overal ter wereld min of meer de regeringen dezelfde maatregegelen ziet treffen tegen de kredietcrisis als onze geweldige politici.
pi_69519056
quote:
Het gaat niet zozeer om de harde uitspraken maar om de eerlijkheid.
Zo stelde Wilders aan Hamer een vraag en ze deed er van alles aan om die vraag niet te hoeven beantwoorden.
Zo ook de reactie op het betoog van Wilders en ook dit was weer een staaltje van het niet willen ingaan op het punt wat Wilders maakte.
Het meest vreemde was van Geel die Wilders verweet niet de oorlog in Afghanistan te steunen en het had over afspraak is afspraak.
Wilders zei toen dat de PVV voor de missie was maar niet voor de verlenging omdat daar nou juist afspraken over gemaakt waren.
Audaces fortuna juvat
pi_69519135
quote:

Dan moet je maar eens leren luisteren.
Wilders had een heel verhaal over de aanpak van de criminaliteit en zo'n verhaal heeft de rest dus niet.
Nou hoef je niet met Wilders eens te zijn maar zeg dan niet dat Wilders niks zegt en de rest wel.
Audaces fortuna juvat
pi_69519159
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 06:54 schreef Metatron het volgende:

Inderdaad, die truuk is weer van stal gehaald.
Audaces fortuna juvat
  vrijdag 29 mei 2009 @ 10:51:05 #19
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_69519274
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 02:47 schreef Colnago het volgende:

Nee dus, niks vergoeilijks aan. Typisch deze compleet stupide ongenuanceerde en gewoon domme logica is precies wat ze Wilders ook verwijten.

De man kan kennelijk net zoals jij niet luisteren of lezen.

Maar we wisten van iemand die de Koran, terroristen en relmarokkaantjes eenvoudig met elkaar verweeft natuurlijk al langer dat hij oorzaak-gevolg relaties nog niet ziet als ze hem in de bek schijten.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_69519302
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 07:08 schreef kdijkstra het volgende:

Die kredietcrisis is er nog niet zo lang hoor en daarvoor was er ook geen aandacht voor de samenleving van het kabinet.
Toen was het klimaat het grote probleem en daarvoor weer het terrorisme en voor de burgers is er verder geen aandacht.
Audaces fortuna juvat
  vrijdag 29 mei 2009 @ 10:52:22 #21
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_69519322
quote:

[..]

Daarentegen stelt Wilders wel problemen aan de kaak waar ons land nu mee zit en waar mensen ook echt onder lijden en even eens komt hij met al dan niet radicale oplossingen.
Dat hij problemen aan kaart die er zijn en andere partijen niet is echt een mythe.

Andere partijen kaarten net zo goed problemen aan die er zijn. Wat betreft de kredietcrisis zelfs veel meer dan Wilders zelf. Het haalt alleen de krant niet of nauwelijks.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 29 mei 2009 @ 10:53:45 #22
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_69519374
quote:

[..]

Daarentegen stelt Wilders wel problemen aan de kaak waar ons land nu mee zit
.
pi_69519383
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 10:51 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Nee dus, niks vergoeilijks aan. Typisch deze compleet stupide ongenuanceerde en gewoon domme logica is precies wat ze Wilders ook verwijten.

De man kan kennelijk net zoals jij niet luisteren of lezen.

Maar we wisten van iemand die de Koran, terroristen en relmarokkaantjes eenvoudig met elkaar verweeft natuurlijk al langer dat hij oorzaak-gevolg relaties nog niet ziet als ze hem in de bek schijten.
Ik heb de dame in een programma horen vertellen dat ze respect had voor haar gijzelnemers dus ga jij eerst maar eens kijken wat die dame gezegd heeft.
Audaces fortuna juvat
  vrijdag 29 mei 2009 @ 10:54:35 #24
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_69519409
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 10:53 schreef Colnago het volgende:

[..]

Ik heb de dame in een programma horen vertellen dat ze respect had voor haar gijzelnemers dus ga jij eerst maar eens kijken wat die dame gezegd heeft.
Iets al context komt niet voor in je woordenboek he? .
pi_69519517
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 07:19 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

OMG.

Je dicht de huidige regering heldendaden toe terwijl als je maar een klein beetje wakker bent overal ter wereld min of meer de regeringen dezelfde maatregegelen ziet treffen tegen de kredietcrisis als onze geweldige politici.
Iets goeds doen betekent niet dat je iets "bijzonders" moet doen.

Niet iedereen is zo'n narcist als Wilders.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')