abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69514170
Kabinet en Tweede Kamer zijn geschokt door de bijdrage van PVV-leider Geert Wilders donderdag aan het jaarlijkse Verantwoordingsdebat.

Wilders uitte zijn onbegrip over de Nederlandse journaliste Joanie de Rijke die door de Taliban is verkracht, maar daar vergoelijkende woorden over sprak. Volgens hem is dat ''tekenend voor het morele verval van onze elite''.
Vrijwel alle fractievoorzitters reageerden meteen fel. Volgens hen schoffeerde Wilders met zijn opmerkingen de vrouw die zich verder niet kon verdedigen. Bekijk hier het filmpje.

Premier Jan Peter Balkenende sprak eveneens zijn afkeuring uit. ''Ik vond die vergelijking eerlijk gezegd uiterst pijnlijk en smakeloos.''
De vrouw is volgens de premier door Wilders ''op een beschamende manier'' weggezet. ''Ze is nu weer slachtoffer omdat ze zich hier niet kon verweren.'' Balkenende zei dat hij het gevoel had dat Wilders zich diep in zijn hart ook zou schamen voor zijn eigen optreden.

Wilders toonde zich totaal niet onder de indruk van de kritiek. Hij zei ''voor geen millimeter'' afstand te willen nemen van zijn woorden of zich te schamen.
''Het morele verval van het goedpraten van een verkrachting is tekenend voor de elite waar u ook toe behoort. U kunt bezwaar maken tot u een ons weegt'', wierp Wilders de premier voor de voeten.
Ook vorig jaar bij Prinsjesdag wees Balkenende de PVV-leider terecht, toen vanwege de manier waarop Wilders sprak over Marokkanen in ons land.

Bron nu.nl

Hahaha wat een sukkels zijn het toch.
We hebben het over een vrouw die zelf een boek schreef en die zelf in diverse tv programma's ging zitten waar elke keer weer veel onbegrip was over de vergoelijkende woorden die de vrouw sprak over haar gijzelnemers en verkrachter.
Kennelijk is dit de politieke elite ontgaan en daarmee is het gelijk van Wilders weer eens bewezen.
Audaces fortuna juvat
  vrijdag 29 mei 2009 @ 03:08:57 #2
104871 remlof
Europees federalist
pi_69514308
Wat hier tekenend is, is vooral het morele verval van de discussies in de tweede kamer door populisten als Wilders die alleen maar harde uitspraken doen om zo te scoren bij kiezers die zich helemaal niet in politiek (kunnen) verdiepen.
pi_69514314
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 03:08 schreef remlof het volgende:
Wat hier tekenend is, is vooral het morele verval van de discussies in de tweede kamer door populisten als Wilders die alleen maar harde uitspraken doen om zo te scoren bij kiezers die zich helemaal niet in politiek (kunnen) verdiepen.
Zo werkt de politiek, jammer genoeg, nu eenmaal. Niet degene met de beste plannen wint, maar diegene die zijn plannen, hoe kut ze ook zijn, het best kan brengen.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 03:12:01 #4
104871 remlof
Europees federalist
pi_69514320
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 03:10 schreef Siniti het volgende:

[..]

Zo werkt de politiek, jammer genoeg, nu eenmaal. Niet degene met de beste plannen wint, maar diegene die zijn plannen, hoe kut ze ook zijn, het best kan brengen.
Ik heb Wilders nog nooit kunnen betrappen op het uiteenzetten van samenhangende plannen voor de toekomst. Hij schreeuwt alleen maar.
pi_69514327
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 03:12 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik heb Wilders nog nooit kunnen betrappen op het uiteenzetten van samenhangende plannen voor de toekomst. Hij schreeuwt alleen maar.
Ok ik had het wat kut geformuleerd, diegene met de slechtste plannen of totaal geen plannen die een beetje goed kan praten, als in weet wat het publiek wil horen, wint
  vrijdag 29 mei 2009 @ 03:37:39 #6
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_69514423
quote:
Precies.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_69514526
quote:

[..]

Daarentegen stelt Wilders wel problemen aan de kaak waar ons land nu mee zit en waar mensen ook echt onder lijden en even eens komt hij met al dan niet radicale oplossingen. Dat is iets wat het kabinet te weinig doet. Het succes van Wilders komt vooral dankzij het falen van de andere partijen, zij ontkennen problemen die er zijn, problemen met allochtonen, problemen betreft de criminaliteit en veiligheid. Daarin ben ik het volledig eens met Wilders. Ik geloof ook niet dat het kabinet of andere partijen criminaliteit toejuichen of blij zijn met Marokkanen die stenen gooien naar politie-auto's, maar ze praten liever over iets anders, ''plannen voor de toekomst'' misschien, maar veel Nederlanders willen NU resultaat zien.

Dat is mijn verwijt ook aan de overige partijen, bespreek ook de HUIDIGE problemen, verplaats je in Nederlanders die slachtoffers worden van al dan niet allochtonen criminelen en kom NU met duidelijke, structurele oplossingen.
De Tweede Kamer, maar vooral het Kabinet moeten Wilders gewoon voor zijn. Nu kan Wilders makkelijk weglopen (vooral in de peilingen) met vrij simpele punten, enkel en alleen omdat hij Kabinet het nalaat.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 06:50:07 #8
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_69514651
quote:
mwah, mede daarom stemmen veel mensen PVV.
die bijna tot op het achterlijke en autistische gedachtengang, om kiezers te kleineren die deze politiek vanuit Den Haag meer dan beu zijn, en daarom Wilders gaan steunen, zegt meer over de linkse geitenwollensokken kliek, dan over de kiezer.
blijf jij maar lekker op je linkse roze, politiek correcte wolk zweven
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
  vrijdag 29 mei 2009 @ 06:52:41 #9
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_69514661
Ze zijn ook vaak "verbaasd". Ze staan veelteveel af van 'de burger'.

Nou maar als jij weer eens in elkaar getimmerd bent door 'een getinte jongeman tussen de 20 en 30 jaar met een buitenlands accent', dan is het heel begrijpelijk dat je zeer voor de PVV bent.
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Een feature die je relatie kan verpesten met één letter.
pi_69514667
quote:
[b]Op vrijdag 29 mei 2009 02:47
We hebben het over een vrouw die zelf een boek schreef en die zelf in diverse tv programma's ging zitten waar elke keer weer veel onbegrip was over de vergoelijkende woorden die de vrouw sprak over haar gijzelnemers en verkrachter.
Kennelijk is dit de politieke elite ontgaan en daarmee is het gelijk van Wilders weer eens bewezen.
En door allemaal 'Ach ende wee' te roepen is de aandacht weer mooi afgeleid van kritiek op het pappen, nathouden, uitstellen en kop in het zand steken waar dit kabinet in uitblinkt.
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 06:57:25 #11
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_69514679
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 06:54 schreef Metatron het volgende:

[..]

En door allemaal 'Ach ende wee' te roepen is de aandacht weer mooi afgeleid van kritiek op het pappen, nathouden, uitstellen en kop in het zand steken waar dit kabinet in uitblinkt.
ik zou het meer het verlies van het gevoel met de samenleving en de realiteit willen noemen
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_69514693
quote:

[..]

Ik heb Wilders ook nooit kunnen betrappen op leugens en bedrog dit itt tot het huidige kabinet en dan praat ik nog geeneens over de miljarden belastinggeld over de balk gooien. Jammer, de huidige machthebbers schreeuwen niet alleen, ze verneuken het land er nog bij ook naïeveling.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 07:06:14 #13
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_69514707
Wilders heeft gelijk maar had het wellicht anders kunnen verwoorden
pi_69514713
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 05:14 schreef Shreyas het volgende:
Daarentegen stelt Wilders wel problemen aan de kaak waar ons land nu mee zit en waar mensen ook echt onder lijden
hmmm. Denk dat ons land meer met de krediet crisis zit dan bijvoorbeeld de allochtone doelgroep waar hij iedere keer op hamert of dat hij Engeland niet in kan. Behoud van banen, behoud van inkomen, behoud van huis is denk ik allemaal veel en veel belangrijker. Op die gebieden heeft de huidige kabinet keuzes gemaakt en ook ingegrepen waar nodig. Een passieve opstelling zoals jij dat voordraagt kun je het kabinet niet van beschuldigen. Ik zie je hele probleem niet.
Bendk: [url=http://forum.fok.nl/topic/1308080/7/25#70351740]
Iedereen die een hybride rijdt behoort tot de domme mensengroep...immers: waar komt de electriciteit vandaan, juist ja van centrales die massaal een enorme uitstoot hebben....
pi_69514758
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 07:08 schreef kdijkstra het volgende:

[..]

hmmm. Denk dat ons land meer met de krediet crisis zit dan bijvoorbeeld de allochtone doelgroep waar hij iedere keer op hamert of dat hij Engeland niet in kan. Behoud van banen, behoud van inkomen, behoud van huis is denk ik allemaal veel en veel belangrijker. Op die gebieden heeft de huidige kabinet keuzes gemaakt en ook ingegrepen waar nodig. Een passieve opstelling zoals jij dat voordraagt kun je het kabinet niet van beschuldigen. Ik zie je hele probleem niet.
OMG.

Je dicht de huidige regering heldendaden toe terwijl als je maar een klein beetje wakker bent overal ter wereld min of meer de regeringen dezelfde maatregegelen ziet treffen tegen de kredietcrisis als onze geweldige politici.
pi_69519056
quote:
Het gaat niet zozeer om de harde uitspraken maar om de eerlijkheid.
Zo stelde Wilders aan Hamer een vraag en ze deed er van alles aan om die vraag niet te hoeven beantwoorden.
Zo ook de reactie op het betoog van Wilders en ook dit was weer een staaltje van het niet willen ingaan op het punt wat Wilders maakte.
Het meest vreemde was van Geel die Wilders verweet niet de oorlog in Afghanistan te steunen en het had over afspraak is afspraak.
Wilders zei toen dat de PVV voor de missie was maar niet voor de verlenging omdat daar nou juist afspraken over gemaakt waren.
Audaces fortuna juvat
pi_69519135
quote:

Dan moet je maar eens leren luisteren.
Wilders had een heel verhaal over de aanpak van de criminaliteit en zo'n verhaal heeft de rest dus niet.
Nou hoef je niet met Wilders eens te zijn maar zeg dan niet dat Wilders niks zegt en de rest wel.
Audaces fortuna juvat
pi_69519159
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 06:54 schreef Metatron het volgende:

Inderdaad, die truuk is weer van stal gehaald.
Audaces fortuna juvat
  vrijdag 29 mei 2009 @ 10:51:05 #19
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_69519274
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 02:47 schreef Colnago het volgende:

Nee dus, niks vergoeilijks aan. Typisch deze compleet stupide ongenuanceerde en gewoon domme logica is precies wat ze Wilders ook verwijten.

De man kan kennelijk net zoals jij niet luisteren of lezen.

Maar we wisten van iemand die de Koran, terroristen en relmarokkaantjes eenvoudig met elkaar verweeft natuurlijk al langer dat hij oorzaak-gevolg relaties nog niet ziet als ze hem in de bek schijten.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_69519302
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 07:08 schreef kdijkstra het volgende:

Die kredietcrisis is er nog niet zo lang hoor en daarvoor was er ook geen aandacht voor de samenleving van het kabinet.
Toen was het klimaat het grote probleem en daarvoor weer het terrorisme en voor de burgers is er verder geen aandacht.
Audaces fortuna juvat
  vrijdag 29 mei 2009 @ 10:52:22 #21
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_69519322
quote:

[..]

Daarentegen stelt Wilders wel problemen aan de kaak waar ons land nu mee zit en waar mensen ook echt onder lijden en even eens komt hij met al dan niet radicale oplossingen.
Dat hij problemen aan kaart die er zijn en andere partijen niet is echt een mythe.

Andere partijen kaarten net zo goed problemen aan die er zijn. Wat betreft de kredietcrisis zelfs veel meer dan Wilders zelf. Het haalt alleen de krant niet of nauwelijks.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 29 mei 2009 @ 10:53:45 #22
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_69519374
quote:

[..]

Daarentegen stelt Wilders wel problemen aan de kaak waar ons land nu mee zit
.
pi_69519383
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 10:51 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Nee dus, niks vergoeilijks aan. Typisch deze compleet stupide ongenuanceerde en gewoon domme logica is precies wat ze Wilders ook verwijten.

De man kan kennelijk net zoals jij niet luisteren of lezen.

Maar we wisten van iemand die de Koran, terroristen en relmarokkaantjes eenvoudig met elkaar verweeft natuurlijk al langer dat hij oorzaak-gevolg relaties nog niet ziet als ze hem in de bek schijten.
Ik heb de dame in een programma horen vertellen dat ze respect had voor haar gijzelnemers dus ga jij eerst maar eens kijken wat die dame gezegd heeft.
Audaces fortuna juvat
  vrijdag 29 mei 2009 @ 10:54:35 #24
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_69519409
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 10:53 schreef Colnago het volgende:

[..]

Ik heb de dame in een programma horen vertellen dat ze respect had voor haar gijzelnemers dus ga jij eerst maar eens kijken wat die dame gezegd heeft.
Iets al context komt niet voor in je woordenboek he? .
pi_69519517
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 07:19 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

OMG.

Je dicht de huidige regering heldendaden toe terwijl als je maar een klein beetje wakker bent overal ter wereld min of meer de regeringen dezelfde maatregegelen ziet treffen tegen de kredietcrisis als onze geweldige politici.
Iets goeds doen betekent niet dat je iets "bijzonders" moet doen.

Niet iedereen is zo'n narcist als Wilders.
pi_69519545
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 10:54 schreef Posdnous het volgende:

Iets al context komt niet voor in je woordenboek he? .
Ga jij je eerst maar eens verdiepen in de zaak.
Audaces fortuna juvat
pi_69519579
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 10:51 schreef Colnago het volgende:

[..]

Die kredietcrisis is er nog niet zo lang hoor en daarvoor was er ook geen aandacht voor de samenleving van het kabinet.
Toen was het klimaat het grote probleem en daarvoor weer het terrorisme en voor de burgers is er verder geen aandacht.
Klimaat en terrorisme heeft niets met de burgers te maken?

Of bedoel je met "burgers" alleen het PVV-stemmende deel.
pi_69519676
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 10:59 schreef Dichtpiet. het volgende:

Klimaat en terrorisme heeft niets met de burgers te maken?

Of bedoel je met "burgers" alleen het PVV-stemmende deel.
Ik reageerde op een post waarin men stelde dat de kredietcrisis nu belangrijker was dan al het andere.
Audaces fortuna juvat
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 29 mei 2009 @ 11:03:33 #29
163650 Greys
pi_69519722
Waarom meerdere topics over hetzelfde onderwerp?
Dit heb ik gister in een ander topic ook allemaal al langs zien komen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_69520280
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 07:19 schreef Dr.Nikita het volgende:
OMG.

Ik meen dat de Nederlandse aanpak juist uniek is. Vooral de regelingen die onze kabinet heeft gemaakt om ING te stutten. In plaats van geld in een bedrijf te stoppen staan ze alleen garant voor slechte hypotheken die vooraf al geherwaardeerd. Als de informatie die nu uit de VS kloppen dat de hypotheek markt aantrekt en dat de Amerikaanse consumenten meer vertrouwen krijgen gaan wij daar financieel alleen maar op vooruit. Borg staan voor een bedrag die in de eerste plaats al niet is uitgegeven en dan vervolgens wel geld vangen voor de borg. Er is een reden waarom Hommen van de leningen en borg af wil van de staat.

Nederland heeft bewust niet voor een bad bank gekozen zoals veel landen doen. Ook niet niet massaal kredieten verstrekt. We staan alleen borg voor de obligaties die banken (dus geld komt uit de markt) aangaan. Zoiets als jij als zoon een hypotheek wilt nemen. Bank wil die niet verstrekken. Maar je vader zegt tegen de bank dat hij borg wil staan voor zijn zoon en dan heeft de bank wel het vertrouwen om het geld te lenen. Hiermee hoeft de vader niet de lening zelf aan te gaan (dat doen de meeste landen) maar heeft enkel een schriftelijke borg gegeven aan de bank. Verder betaal jij als zoon een bepaald bedrag aan je vader voor het borg staan.

De krediet crisis is vele malen belangrijker dan de punten die Wilders aandraagt. We gaan dit jaar als de voorspellingen uitkomen maar liefst 5,2% achteruit t.o.v. vorig jaar en dan is het einde nog niet in zicht. Denk dat werkgelegenheid, behoud van huis, aow, etc allemaal vele malen belangrijker is. Dat los je niet op door het potje van ontwikkelingssamenwerking te legen, of een paar straaljagers niet te kopen of alle militairen naar Nederland te halen. Ook niet door het allemaal uit te voeren. Dhr Wilders houdt wijzelijk zijn mond hierover want als hij hier regeringsverantwoordelijkheid draagt dan ontkomt hij ook niet aan pijnlijke maatregelen. Je aandacht vestigen op een kleine minderheid is in het verleden al wel eens gedaan en dat was niet zo'n succes.

[ Bericht 0% gewijzigd door kdijkstra op 29-05-2009 15:14:01 ]
Iedereen die een hybride rijdt behoort tot de domme mensengroep...immers: waar komt de electriciteit vandaan, juist ja van centrales die massaal een enorme uitstoot hebben....
  vrijdag 29 mei 2009 @ 13:51:14 #31
87694 Robin__
letitredno
pi_69525160
Weinig van mee gekregen..

maar balkenende reagreede dus niet inhoudelijk (vind het opzich wel een aardig voorbeeld van alles maar goed willen praten) en vervolgens moesten alle partijen ook even laten weten dat ze de woordkeus van wilders 'onsmakkelijk' 'ongepast' 'verwierpen' 'afkeurde' etc.?

had gewoon gezegd 'ik vind uw voorbeeld ongepast maar.. *inhoud*

dit soort blabla over randzaken is precies waarom wilders stemmers niets van balkenende etc. moeten hebben.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 13:54:11 #32
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_69525254
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 13:51 schreef Robin__ het volgende:

had gewoon gezegd 'ik vind uw voorbeeld ongepast maar.. *inhoud*

Nou nee, had liever gezegd 'wat ben je voor een kansloze proleet die tof wil doen met andermans leed' . dat was on point geweest.
pi_69525578
Kennelijk heeft Wilders een politiek standpunt over hoe slachtoffers van verkrachting zich moeten voelen. Dat gaat nogal ver.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_69525588
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 02:47 schreef Colnago het volgende:
Kabinet en Tweede Kamer zijn geschokt door de bijdrage van PVV-leider Geert Wilders donderdag aan het jaarlijkse Verantwoordingsdebat.

Wilders uitte zijn onbegrip over de Nederlandse journaliste Joanie de Rijke die door de Taliban is verkracht, maar daar vergoelijkende woorden over sprak. Volgens hem is dat ''tekenend voor het morele verval van onze elite''.
Vrijwel alle fractievoorzitters reageerden meteen fel. Volgens hen schoffeerde Wilders met zijn opmerkingen de vrouw die zich verder niet kon verdedigen. Bekijk hier het filmpje.

Premier Jan Peter Balkenende sprak eveneens zijn afkeuring uit. ''Ik vond die vergelijking eerlijk gezegd uiterst pijnlijk en smakeloos.''
De vrouw is volgens de premier door Wilders ''op een beschamende manier'' weggezet. ''Ze is nu weer slachtoffer omdat ze zich hier niet kon verweren.'' Balkenende zei dat hij het gevoel had dat Wilders zich diep in zijn hart ook zou schamen voor zijn eigen optreden.

Wilders toonde zich totaal niet onder de indruk van de kritiek. Hij zei ''voor geen millimeter'' afstand te willen nemen van zijn woorden of zich te schamen.
''Het morele verval van het goedpraten van een verkrachting is tekenend voor de elite waar u ook toe behoort. U kunt bezwaar maken tot u een ons weegt'', wierp Wilders de premier voor de voeten.
Ook vorig jaar bij Prinsjesdag wees Balkenende de PVV-leider terecht, toen vanwege de manier waarop Wilders sprak over Marokkanen in ons land.

Bron nu.nl

Hahaha wat een sukkel ben je toch.
We hebben het over een vrouw die zelf in een boek schreef en op TV aangaf dat ze zeker wel een trauma heeft, de verkrachter haat, maar ook wel een bepaalde vorm van respect heeft, een bizar dubbel gevoel.

Kennelijk is dit de PVV ontgaan en daarmee is het ongelijk van Wilders en zijn aanhang weer eens bewezen.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_69526269
Dit is zo typisch Wilders.
Ik erger mij al aan hem sinds het begin van zijn politieke carrière: hij roept veel, maakt shows van zijn toespraken en onderbouwt niets. Op deze manier krijgt hij toch het "kortzichtige" deel van onze samenleving achter zich te staan.
Vooral in deze periode zal de macht van Wilders alleen maar groeien: economische tegenvallers en weinig vertrouwen in de politiek. Hierdoor zullen mensen sneller voor de extremere partijen kiezen (PVV, ToN).

Ik hoor graag een reactie...
Mensen van Nederland: Wees kritisch!
pi_69526622
En by the way...
quote:
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hahaha wat een sukkel ben je toch.
We hebben het over een vrouw die zelf in een boek schreef en op TV aangaf dat ze zeker wel een trauma heeft, de verkrachter haat, maar ook wel een bepaalde vorm van respect heeft, een bizar dubbel gevoel.

Kennelijk is dit de PVV ontgaan en daarmee is het ongelijk van Wilders en zijn aanhang weer eens bewezen.
Hoera aan de laatste reactie.
Die bovenste was de gekst mogelijke reactie op dit soort nieuwsbericht, dat bericht hoort objectief te zijn maar nijgt duidelijk naar het ongelijk van Wilders, en jij gebruikt het om je standpunt te verdedigen?
Mijn vorige reactie insinueerde al dat de Wilders-aanhangers niet zo slim waren, maar nu vind ik dat ik gerechtigd ben om te zeggen: PVV'ers zijn doorgaans DOM.
Mensen van Nederland: Wees kritisch!
  vrijdag 29 mei 2009 @ 16:08:13 #37
87694 Robin__
letitredno
pi_69529093
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 14:04 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Erm.. als het voorbeeld onjuist is is de stelling per definitie ook onjuist?.. dat zou wat zijn
pi_69529269
PVV stemmers zijn lange termijn denkers.

Zij zien een Nederland a la het Zuid-Afrika van heden niet zo zitten.
pi_69529403
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 16:13 schreef Fedor_von_Bock het volgende:

PVV stemmers zijn korte termijn denkers.

Met hun apartheidsregime zal Nederland een beetje het Zuid-Afrika van heden worden.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_69529554
quote:
Als in: op de lange termijn beginnen ze wellicht met denken?
  vrijdag 29 mei 2009 @ 16:29:16 #41
87694 Robin__
letitredno
pi_69529729
quote:
Gut.. hij had het gevoel dat wilders zich diep van binnen ook zou schamen. Wat lul je nou man, wat weet hij daar nou van.. en als hij bij al zn collegas die iets roepen denkt "goh van binnen schamen ze zich.. stiekem menen ze het niet zo" zit er ook een steekje bij je los.. waarom dat kinderachtige elitaire toontje.. wilders is een volwassen vent die je 100% verantwoordelijk mag houden voor wat ie zegt, en je mag er van uitgaan dat een politicus meent wat ie zegt..

Maar nee, we lullen liever over de correctheid van wilders zn voorbeelden en over die arme vrouw (die zelfs naar een onveilig land gaat, die er zelf een boek over schrijft en met dr bek op tv gaat zitten) dan over het morele verval waar wilders het voorbeeld uberhaupt voor uit de kast trok. Het zijn toch ook allemaal een stelletje watjes geworden, politiek correct geneuzel, mooie praatjes, maar niemand maakt zich nog ergens echt hard voor, laat staan dat ze daadwerkelijk verantwoording nemen voor de fuckups.

Wilders lult een hoop onzin, maar hij dwingt wel tot nadenken.. Persoonlijk lijkt het me een goede zaak als een aantal van zijn ideeen in afgezwakte vorm (taak van de andere partijen om het te nuanceren) werkelijkheid zouden worden. Hij zet alleen vaak wel extreem hoog in.. waardoor alle monden open vallen en gelijk niemand meer luisterd
pi_69532006
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 16:23 schreef en_door_slecht het volgende:

Als in: op de lange termijn beginnen ze wellicht met denken?
Dat lijkt mij wishful thinking
pi_69532100
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 16:29 schreef Robin__ het volgende:

Wilders lult een hoop onzin, maar hij dwingt wel tot nadenken.. Persoonlijk lijkt het me een goede zaak als een aantal van zijn ideeen in afgezwakte vorm (taak van de andere partijen om het te nuanceren) werkelijkheid zouden worden. Hij zet alleen vaak wel extreem hoog in.. waardoor alle monden open vallen en gelijk niemand meer luisterd
Eh, de logica ontbreekt enigzins in jouw betoog hierboven, als men niet meer luistert dan vervalt ook het nadenken over wat Wilders zegt. Ik heb Wilders nog nooit iets relevants horen roepen wat niet al door andere partijen opgepakt was overigens, hij schopt alleen maar hard om zich heen, duldt geen tegenspraak of kritiek en loopt weg voor iedere discussie.
pi_69533663
quote:

Wat feiten:
CBS (definitie): Persoon die in Nederland woonachtig is en van wie ten minste één ouder in het buitenland is geboren. Wie zelf in het buitenland is geboren, hoort tot de eerste generatie, wie in Nederland is geboren, hoort tot de tweede generatie.

20% van de Nederlandse bevolking van allochtone afkomst: 9% Westers en 11% niet-Westers.
Oftewel: 45% westerse allochtoon en 55% niet westerse allochtoon.

Van die 55% zijn: 21% Turks, 19% Surinaams en 19% Marokkaans.

Dus in totaal is het Marokkaanse deel maar 10,45% (~2,1% van totale Nederlandse bevolking). Daarvan is ook nog eens een deel die WEL een positieve brijdrage levert. Ik durf wel te stellen dat ook daarvan de minderheid overlast zorgt.

Nu mag je mij vertellen hoe een minderheid (~2,1% waarvan daar ook weer een minderheid raddraaiers zijn) (en het zal ook een minderheid blijven) een gevaar vormt voor de meerderheid. Het is leuk om met een vergrootglas naar een bepaalde bevolkingsgroep te kijken maar daar schieten we als Nederland niet mee op. Ik zie ook niet in hoe we Zuid Afrikaanse toestanden krijgen in Nederland.

Voor rest mag een ieder maar voor zich zelf bepalen voor hoeveel miljard schade de Marokkaanse raddraaiers hebben geproduceerd. Zet dat eens af aan de miljarden die de krediet crisis heeft geproduceerd. Oftewel in geld uitgedrukt wat levert de meeste schade en waar gaan we naar de toekomst toe het meeste last van hebben. Rabobank spreekt al van een teruggang van 6% dit jaar.
Ongetwijfeld is de Rabobank nu opeens een linkse bank.

Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Allochtoon_(persoon)

[ Bericht 1% gewijzigd door kdijkstra op 29-05-2009 18:51:19 ]
  vrijdag 29 mei 2009 @ 20:27:53 #45
99433 Tup
Tupperwaar
pi_69536574
Ik lig er niet zo wakker van, behalve de logische tegenstrijdigheid: heeft deze journaliste niet bij uitstek het recht om iets te vinden van haar behandeling? Natuurlijk mag een ander daar een mening over hebben, maar telt de mening van een ander (die vrouw dus) - hoe onbegrijpelijk ook- dan niet? Van de gedachtenpoliticus Geert Wilders moeten we blijkbaar dezelfde verontwaardiging voelen, want anders ben je maar een zelfontkennende linkse knuffelallochtoon. Het hele idee dat je weggezet wordt als je niet vindt wat GW vindt, vind ik best ver gaan. Wat jullie?
Wasserwunderland
  vrijdag 29 mei 2009 @ 20:29:44 #46
99433 Tup
Tupperwaar
pi_69536614
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 16:29 schreef Robin__ het volgende:
Gut.. hij had het gevoel dat wilders zich diep van binnen ook zou schamen. Wat lul je nou man, wat weet hij daar nou van..
En nu naar mijn vorige post. Waarom meet GW hier wel een zelfde houding aan richting die journaliste?
Wasserwunderland
pi_69536773
Ik vind het ook wat ver gaan die vergelijking. Vooral doordat de vrouw zich niet kan verdedigen. De journaliste heeft al te kennen gegeven dat ze verbolgen is over het feit dat GW haar verhaal heeft gebruikt in een debat.

Voor de rest vind ik GW weinig relativeringsvermogen te hebben. Proberen de volk bang te maken voor een bevolkingsdoelgroep die ~2.1% van de totale bevolking uitmaakt waarvan ook de meerderheid geen raddraaiers zijn.

Ach de kiezer krijgt de leider die hij/zij om vraagt. Laat GW maar wat zieltjes winnen en regeringsverantwoordelijkheid nemen na de eerstkomende verkiezing. Dan zakt PVV daarna wel als een kartenhuis in elkaar en kunnen we gaan besparen op de beveiligingskosten van GW. Als iemand bang moet zijn voor de ~2.1% van de bevolking dan is het GW die ze continu kleineert. En met besparen van beveiligingskosten bedoel ik niet meer de kosten tijdens campagnes en de zieltjeswinnen avond want dat kost allemaal veel geld. Zou me niets verbazen als beveiligen GW zomaar meer dan 20 miljoen euro op jaarbasis kost.
pi_69537563
En toch doet Wilders dat weer fantastisch. Eerst leunt hij o.a. Bas van der Vlies aan dat hij verkrachtingen goed vindt, om in een paar stapjes, zonder dat zelfs Pechtold dat door heeft, zijn verhaal af te zwakken tot een vrouw die iets vindt (wat hij (Geert) gek vindt) en een Kamer die iets vindt dat Geert gek vindt.
En weer heeft de Kamer de feiten niet paraat terwijl Geert voor de zoveelste keer uit zijn nek staat te kletsen: die vrouw had helemaal geen begrip voor die verkrachting, maar omdat de Kamer dat niet zeker wist, gooiden ze het op het argument 'ze kan zich niet verdedigen'.
pi_69537717
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 21:01 schreef en_door_slecht het volgende:
En toch doet Wilders dat weer fantastisch. Eerst leunt hij o.a. Bas van der Vlies aan dat hij verkrachtingen goed vindt, om in een paar stapjes, zonder dat zelfs Pechtold dat door heeft, zijn verhaal af te zwakken tot een vrouw die iets vindt (wat hij (Geert) gek vindt) en een Kamer die iets vindt dat Geert gek vindt.
En weer heeft de Kamer de feiten niet paraat terwijl Geert voor de zoveelste keer uit zijn nek staat te kletsen: die vrouw had helemaal geen begrip voor die verkrachting, maar omdat de Kamer dat niet zeker wist, gooiden ze het op het argument 'ze kan zich niet verdedigen'.
Qua PR dan. Maar als ik naar een clown wil kijken ga ik liever naar het circus. Voor de rest moet ik nog zien dat GW het goed blijft doen tot aan de parlamentaire verkiezingen. Dat duurt nog even en het blijven hameren op een ~2.1% bevolkingsgroep wordt op den duur steeds ongeloofwaardiger.
pi_69539915
De PVV-leider noemde het gisteren bij het verantwoordingsdebat tekenend voor het morele verval in ons land, dat de Nederlandse journaliste Joanie de Rijke, die vorig jaar door de Taliban in Afghanistan werd ontvoerd en verkracht, naderhand begrip had getoond voor de daders.
Wilders wilde daarmee aantonen dat de politieke elite massaal de weg kwijt is en lijdt aan het stockholmsyndroom omdat wangedrag van allochtonen wordt goedgepraat.
En het kabinet en de tweede kamer reageerden woedend.........................
Ha ha, Wilders hield HUN een spiegel voor,waarbij zij zichzelf zagen zoals zij werkelijk zijn!!
Daarom werd men woedend.............lozers!
Kom eens in actie, pak dat straattuig eens aan. laat NIET met je sollen.

Kortom, stem PVV.
http://www.forum-voor-de-vrijheid.nl/index.php
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')