Hij doet het hoorquote:Op dinsdag 26 mei 2009 13:43 schreef SpeedyGJ het volgende:
Zeg doet je Vp2 het goed? Of heb je alles nog in doos
Iddquote:Op dinsdag 26 mei 2009 17:27 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Dat in combinatie met statief en afstandsbediening (al dan niet bekabeld) moet mooie plaatjes opleveren.
quote:Op donderdag 28 mei 2009 20:31 schreef SiGNe het volgende:
Hopelijk wordt het niet alleen een mooie pinksteren maar ook nog een mooie zomer met weer zo'n onweer als vorige week..
Mooie foto'squote:Op donderdag 28 mei 2009 20:16 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Idd. Ik zet mijn D50 op een statief, in manual, zoek de juiste instelling voor de omstandigheden, sluitertijd op bulb, met de afstandsbediening de sluiter openen, en dan maar wachten op die ontlading.
Overdag draait het wel meer om geluk. Dan is het het gewoon aan één stuk door foto's maken, en hopen dat je wat te pakken krijgt. En als je de bui een beetje goed observeert weet je ongeveer wel wanneer de volgende ontlading plaats zal vinden.
Hier meer info over bliksemfotografie: http://www.weerfotografie.nl/technieken.php?cat=bliksem&pagina=bliksem
Hier nog wat foto's van mijn kant:
Wallcloud:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
http://weerwoord.be/includes/forum_read.php?id=988204
Damn das wel bizar veel zeg! Jammer van je windmeter.quote:Op donderdag 28 mei 2009 20:08 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Hij doet het hoor. Heb met het onweer van afgelopen week een rain rate van 274mm/h gemeten
. Enige punt is dat de windmeter ook op 1,5 meter hoogte in de achtertuin staat
. Anders had ik misschien wel wat windstoten van rond de 100 km/h kunnen meten... Maar de komende maand zal dat ding wel een mooi plekje krijgen
.
Foto's volgen zo meteenquote:
Weer.nlquote:Op donderdag 28 mei 2009 21:12 schreef Kwaliteit het volgende:
Komt er weer onweer de komende dagen???
Waar kijken jullie nu precies vooruit? voor onweer?
Nee, volgens mij gaan we een droge periode tegemoet.quote:Op zondag 31 mei 2009 19:41 schreef Burnie88 het volgende:
Volgende week woensdag wordt het weer veel koeler, gaat dat ('s nachts) gepaard met onweer/regen?
Netjes gedaanquote:Op zondag 31 mei 2009 18:17 schreef Fredo55 het volgende:
@ Speedy:
Heb jij alles op het dak staan?![]()
Mijn windmeter heb ik aan een, wat voorheen een satelietpaal was, gehangen.
[ afbeelding ]
Windmeter.
[ afbeelding ]
De paal.
[ afbeelding ]
En als functie; vlaggenmast.
En die komt dan deze kant op, Ossquote:Op maandag 1 juni 2009 15:54 schreef PallominnoX het volgende:
D'r komt een rode vlek recht op Arnhem af, we are surrounded!
Fantastische foto's! Wat zal de fotograaf geschrokken zijn van deze klappen..quote:Op maandag 1 juni 2009 16:30 schreef SiGNe het volgende:
Kwam nog wat leuke foto's tegen van het onweer in Vlissingen, op de eerste kan je zelfs streamers uit de zee zien komen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik begreep dat die eerste op +/-40meter afstand insloeg..quote:Op maandag 1 juni 2009 16:49 schreef Burnie88 het volgende:
[..]
Fantastische foto's! Wat zal de fotograaf geschrokken zijn van deze klappen..
Die zal nu wel weer uit zijn.....quote:Op maandag 1 juni 2009 17:42 schreef Vanquish_ het volgende:
Buren hadden net hun BBQ op temperatuur gekregen hier in Eindhoven1!EINZ1.!!
Het blijft geen feest, de laatste 3 weekenden hebben we niets te klagen gehad qua weer.quote:
GFS oper knalt ook al de lucht inquote:Op woensdag 3 juni 2009 15:32 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
Oper op weg naar iets warms.
En dan met de zo'n ongeveer op het hoogste punt kan het denk ik bestwel heel warm worden.
Mooi? Ik denk dat Fok! er dan meteen uitklapt door alle topics die dan in KLB worden geopend vanwege de hitte.quote:
Het satellietsysteem heeft deze vanmiddag mooi vast kunnen leggenquote:Op woensdag 3 juni 2009 20:10 schreef Frutsel het volgende:
[ afbeelding ]
Krijgen we nog last van deze depressie op de Atlantische Oceaan dan?
Gave picsquote:Op zaterdag 6 juni 2009 13:17 schreef MosPos het volgende:
Hier wat foto's die ik een maand geleden (8 Mei) heb genomen hier in Bradford (Engeland).
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Omdat je het zo lief vraagt, vooruit!quote:Op zaterdag 6 juni 2009 14:10 schreef leroytje het volgende:
Laat het droog blijven vanavond in Nijmegen!
Mwah, ik hoop 't toch niet hier mee te maken, eerlijk gezegdquote:Op zondag 7 juni 2009 12:08 schreef SpeedyGJ het volgende:
Wordt steeds leukernog even en we zien ze hier straks bij elke onwersbui
Kleintjes zijn wel leuk maar als je een F5 op je af ziet komen, hmmz kweet nietquote:Op zondag 7 juni 2009 12:12 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Mwah, ik hoop 't toch niet hier mee te maken, eerlijk gezegd.
Foutje bedankt , niks maar dan ook niks blijf dan overeind staan bij zo windstootquote:Op zondag 7 juni 2009 12:17 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Kleintjes zijn wel leuk maar als je een F5 op je af ziet komen, hmmz kweet niet![]()
hetweeractueel.nl:
Maximale windstoot 1290.0 km/uur Haaksbergen (12:15u)
Euh dit moet wel een superdeluxeongelovelijkemega tornado zijn geweest![]()
Lijkt wel of het beeld versneld is.quote:
Alles wordt met de grond gelijk gemaakt, de stoelen, hout, bomen etc zullen 10tallen kilometers verder komen te liggenquote:Op zondag 7 juni 2009 12:46 schreef Stephan1237 het volgende:
[..]
Foutje bedankt , niks maar dan ook niks blijf dan overeind staan bij zo windstoot
Hehe, hier in Zutphen ook weer wat laf gespetter en denk dat ik strax weer 1mm erbij hebquote:Op zondag 7 juni 2009 18:07 schreef Adelante het volgende:
In Arnhem weer wat laffe buitjes, niks geen spektakel
ziet er leuk uit op de radar iddquote:Op zondag 7 juni 2009 21:29 schreef DemonRage het volgende:
Scherp getekende buienlijn boven Noord-België op het moment. Naar het zuiden zijn van hieruit de wolkentoppen goed te zien.
Er zit trouwens veel onweer op volgens de buienradar!
Roger.... viiel me ook op.quote:Op zondag 7 juni 2009 21:29 schreef DemonRage het volgende:
Scherp getekende buienlijn boven Noord-België op het moment. Naar het zuiden zijn van hieruit de wolkentoppen goed te zien.![]()
Er zit trouwens veel onweer op volgens de buienradar, en de het zware neerslaggebied breidt zich erg snel naar het oosten toe uit!
Mooie foto zegquote:Op zondag 7 juni 2009 20:37 schreef Roel_Jewel het volgende:
Buitje wat net in noordelijke richting over Maastricht trok.
het heeft er wat van weg, maar een rolwolk staat een beetje los van de rest van de bui. Deze foto heeft meer iets weg van een shelfquote:Op zondag 7 juni 2009 21:35 schreef tralalala het volgende:
Is dat niet zo'n rolwolk?![]()
Niet dat ik er verstand van heb ofzo.![]()
Hetzelfde buitje gezien vanuit Venlo waar het een beetje uit hommelde .quote:Op zondag 7 juni 2009 20:37 schreef Roel_Jewel het volgende:
Oeh.. da's niet goedquote:Op zondag 7 juni 2009 21:37 schreef JackHerrer het volgende:
Het begint hier te rommelen onder Tilburg.
quote:
ziet er ook prima uit nu met die ondergaande zon natuurlijkquote:Op zondag 7 juni 2009 21:42 schreef Drugshond het volgende:
Zo ziet de lucht er ook uit ten westen van EHV.
Het begint al een beetje te rommelen en te flitsen.
Hier inmiddels ook een aantal keer.quote:Op zondag 7 juni 2009 21:42 schreef DemonRage het volgende:
Diep gerommel is al hoorbaar hier in Eindhoven.
[Fun] DE- Youtube clipsquote:
De bui begint hier binnen te trekken. Nog niet echt spannend.quote:Op zondag 7 juni 2009 21:45 schreef Againzender het volgende:
Tjonge, begint flnk te knetteren daar in het zuiden van Brabant als ik de radar mag geloven
Wat is hier FUN aanquote:
GRRRrrrrrr.....quote:Op zondag 7 juni 2009 21:54 schreef DemonRage het volgende:
Nu ook bliksems zichtbaar.
Volgens de radar zit het meest intense deel ten zuiden van Eindhoven. (heb ik ff geluk)
Hier zal het voornamelijk veel water zijnquote:Op zondag 7 juni 2009 21:54 schreef DemonRage het volgende:
Nu ook bliksems zichtbaar.
Volgens de radar zit het meest intense deel ten zuiden van Eindhoven. (heb ik ff geluk)
En dan moet het hier nog regenen.... wat het zit nog steeds ten westen van mij. (Schat Oirschot).quote:Op zondag 7 juni 2009 21:57 schreef Roel_Jewel het volgende:
Het weerlicht van die buienlijn over EIndhoven zie ik zelfs hier vanuit Maastricht.
Ik heb vanmiddag al 11mm gehad.quote:Op zondag 7 juni 2009 21:59 schreef SpeedyGJ het volgende:
De regen op de radar....het mag hier allemaal niet veel voorstellen. Momenteel 0.2mm maar, al zou het volgens de radar toch flink moeten regen...
Een kilometertje of vijftien westwaarts begint de bewolking alleen nog maar toe te nemen. Geen überdonkere luchten ofzo.quote:Op zondag 7 juni 2009 22:00 schreef Drugshond het volgende:
[..]
En dan moet het hier nog regenen.... wat het zit nog steeds ten westen van mij. (Schat Oirschot).
Begint wel goed donker te worden.
Idd. En erg actief als ik die flitsen zo ziequote:Op zondag 7 juni 2009 22:03 schreef Fredo55 het volgende:
Wel een grote onweerslijn zeg, van pakweg Roermond tot Breda.
quote:Op zondag 7 juni 2009 20:37 schreef Roel_Jewel het volgende:
Fijne kleurenquote:Op zondag 7 juni 2009 22:12 schreef Vanquish_ het volgende:
Pikdonker hier in Eindhoven.
Zojuist gemaakt:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gaafquote:Op zondag 7 juni 2009 22:12 schreef Vanquish_ het volgende:
Zojuist gemaakt:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dan moet dat ergens tussen Venlo en Mestreech zittenquote:Op zondag 7 juni 2009 22:05 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Idd. En erg actief als ik die flitsen zo zie.
Zal wel bij Weert zitten dan, ff op de radar afgaandquote:Op zondag 7 juni 2009 22:16 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Dan moet dat ergens tussen Venlo en Mestreech zitten
Als ik richting Eindhoven kijk zie ik afentoe een vage weerlicht.
quote:Op zondag 7 juni 2009 22:12 schreef Vanquish_ het volgende:
Zojuist gemaakt:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 7 juni 2009 22:20 schreef -CRASH- het volgende:
Als ik m'n raam uitkijk komt er een onweersbui recht op me af.... FF fotocamera klaarzetten
Dat had ik dus _heel_ de tijd he.. in die ene nacht in mei, met dat onweer. En dat mijn batterijen steeds op waren.. zo fucking hatelijk. Eens in de zoveel jaar dat je zulk mooi onweer hebt, en dan lukt het nietquote:Op zondag 7 juni 2009 22:27 schreef Vanquish_ het volgende:
Camera op statief, sluiter 15 seconden open, foto is klaar en in nog in dezelfde seconde verschijnt er toch een bliksemschicht![]()
Dat is ook 1 van de redenen dan je je batterijen van te voren moet opladen, anders krijg je spijtquote:Op zondag 7 juni 2009 23:14 schreef sander-3 het volgende:
[..]
Dat had ik dus _heel_ de tijd he.. in die ene nacht in mei, met dat onweer. En dat mijn batterijen steeds op waren.. zo fucking hatelijk. Eens in de zoveel jaar dat je zulk mooi onweer hebt, en dan lukt het niet
Dat is ECHT donker ..quote:Op maandag 8 juni 2009 12:47 schreef Sj0rSz het volgende:
Even wat plaatjes van gisteren, vlak voordat de bui losbarstte.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Avond en wolken = meestal donkerquote:
De belichting en sluitertijd van de camera doet ook heel veel toevoegen aan de donkerheid.......quote:
Ik kan je zeggen dat de foto niet veel verschilde met de werkelijkheid.quote:Op maandag 8 juni 2009 16:23 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
De belichting en sluitertijd van de camera doet ook heel veel toevoegen aan de donkerheid.......
http://rtl.nl/components/(...)_Weer_08-06-2009.xmlquote:Op maandag 8 juni 2009 19:52 schreef marcel-o het volgende:
zometeen bij RTL weer beelden van een Tornado in duitsland en een rolwolk vlak voor t onweer van gisteravond
Youtube en DEquote:Op maandag 8 juni 2009 21:27 schreef Isiolo het volgende:
Er moeten eigenlijk foto topics komen voor onweer/bliksem en wolken.
Zeer mooi om de meeste eens terug te zien.
Bestaat reedsquote:Op maandag 8 juni 2009 21:27 schreef Isiolo het volgende:
Er moeten eigenlijk foto topics komen voor onweer/bliksem en wolken.
Zeer mooi om de meeste eens terug te zien.
kan je dit de volgende keer time-laps filmenquote:Op maandag 8 juni 2009 21:50 schreef -CRASH- het volgende:
Mooie golvende wolken boven het huis Venlo
foto's gemaat van 21:12 tot 21:21
achterkant van het huis
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
voorkant van het huis
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dankquote:Op maandag 8 juni 2009 21:45 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Bestaat reeds![]()
[picdump] Onweer / Noodweer / Pleurisweer
ja, dat hebben we laatst wel gezienquote:Op maandag 8 juni 2009 22:57 schreef marcel-o het volgende:
onstabiliteit uit Frankrijk is vaak veelbelovend
Als 't golft, dan golft 't goedquote:Op maandag 8 juni 2009 21:50 schreef -CRASH- het volgende:
Mooie golvende wolken boven het huis Venlo
foto's gemaat van 21:12 tot 21:21
achterkant van het huis
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
voorkant van het huis
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dan moet ik m'n andere camera (Canon 350D) op de comp aansluiten.quote:Op maandag 8 juni 2009 22:27 schreef marcel-o het volgende:
[..]
kan je dit de volgende keer time-laps filmen
mn huidige foto-cam kan dat nietmn viorige wel, kan je mooi het ontstaan van wolken mee zien
Het Zuidoosten vooral, volgens RTL... kan er wat van krijgen.quote:Op maandag 8 juni 2009 22:52 schreef Againzender het volgende:
Ik ben benieuwd wagt er morgen overdag gaat gebeuren. Boven Frankrijk blijkt nogal wat onstabiliteit te zitten, dat komt uiteindelijk deze kant op. Toch wel iets om in de gaten te houden.
JE bedoelt zeker de SP-590?quote:Op maandag 8 juni 2009 23:10 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Dan moet ik m'n andere camera (Canon 350D) op de comp aansluiten.
Want met deze (Olympus SP-950UZ die ik net ong. een week heb) weet ik nog niet of het ook daarmee gaat.
dr hangt dan ook een behoorlijke pit boven EHVquote:
Inderdaadquote:Op dinsdag 9 juni 2009 13:32 schreef marcel-o het volgende:
[..]
dr hangt dan ook een behoorlijke pit boven EHV
Wat zit ik hier toch goedquote:Op dinsdag 9 juni 2009 13:27 schreef marcel-o het volgende:
er ontstaan flink wat buitjes in brabant en limburg
Dat spul wat vannacht is overgekomen stelde ook niets. Ik hoop dat we vanavond toch wel iets beters krijgen mét onweer. Het is hier gewoon nog warm.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 15:56 schreef Cassius het volgende:
Hopelijk pakken we hier in Groningen ook nog net even wat meeVooralsnog aardig zonnig en flink wat wind.
Ja, die komt mijn kant op.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 16:55 schreef marcel-o het volgende:
vlak onder zeeland zit ook nog een mooi apparaat
Ja, dat rode pitje is bij mij ontstaan.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 17:42 schreef marcel-o het volgende:
OMG, dr komt zo een rode pit over rdam heen !
IDD de 590quote:
Mooi foto. Links zijn de bomen compleet zwart. En op rechts zie je nog iets van groen.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 17:51 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
IDD de 590
Vanmiddag ff naar de Mediamarkt in Roermond geweest. op de terugweg via Asselt weer naar huis.
En daar zag ik een mooi buitje hagen
[ afbeelding ]
Wat een (miezer) buitje zegquote:Op dinsdag 9 juni 2009 17:42 schreef marcel-o het volgende:
OMG, dr komt zo een rode pit over rdam heen !
Is niets meer van over, naast regenval.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 18:43 schreef Sj0rSz het volgende:
Tweede front is ook op weg naar het Zeeland en Noord-Brabant.
Klopt:quote:Op dinsdag 9 juni 2009 19:59 schreef sander-3 het volgende:
Er was zelfs een windhoos bij de Moerdijk, volgens Helga van leur![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |