Mwah, het gaatquote:
quote:Op donderdag 28 mei 2009 11:31 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Mwah, het gaatEn daar?
Ik had btw in Tilburg mét HI gewoon normaal bereik
hier geen zak te doen op het werkquote:Op donderdag 28 mei 2009 11:31 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Mwah, het gaatEn daar?
Ik had btw in Tilburg mét HI gewoon normaal bereik
Mijn mobiel staat op de zaakquote:Op donderdag 28 mei 2009 11:31 schreef -_Tommy_- het volgende:
Niets mis met schuine daken (mits goed geisoleerd)!
Verder heeft idd KPN een storing in regio Tilburg en helaas voor alle mensen met Hi... KPN Mobiel bellers hebben voorrang (want voornamelijk zakelijk)
Ik kan het allebeiquote:Op donderdag 28 mei 2009 11:34 schreef hetzusjevan het volgende:
Ja lieverd, ik heb ook wel bereik, maar ik kan niet bellen en niet smsen, en niet gebeld worden/gesmst worden.. Hoe ging je toets of waarom was je zo vroeg op?
Alfred, mijn jeugdvriendquote:
Ik ookquote:Op donderdag 28 mei 2009 12:27 schreef toma het volgende:
[..]
mijne ook. Had als klein toma'tje een knuffel van Alfred
Alfred is echt een geniale kinderserie. Soms lijkt het wel of de makers er een maatschappelijke diepere betekenis in hebben willen stoppen want het is stiekem erg educatief.quote:
zoals de nazipartij van adolfquote:Op donderdag 28 mei 2009 12:30 schreef toma het volgende:
[..]
Alfred is echt een geniale kinderserie. Soms lijkt het wel of de makers er een maatschappelijke diepere betekenis in hebben willen stoppen want het is stiekem erg educatief.
quote:In tegenstelling tot vele andere tekenfilms voor de doelgroep van kleine kinderen, wordt in Alfred J. Kwak een groot aantal maatschappelijke en politieke problemen aan de kaak gesteld, zoals ontwikkelingssamenwerking en machtsmisbruik, maar ook thema's als vriendschap en solidariteit.
Zo evolueert het karakter Dolf, die Alfred aanvankelijk nog als vriend ziet, al gauw in een evenbeeld van Adolf Hitler, hoewel hij veelal gekleed gaat in een napoleontisch uniform. Dolf is leider van de Kraaienpartij, welke sterke overeenkomsten kent met de NSDAP en later een oorlog start op een manier die veel doet denken aan Nazi-Duitsland in de Tweede Wereldoorlog. Dolf, wiens naam ook lijkt op Adolf, past zelfs rassenleer toe, ondanks het feit dat ook hij half kraai, half merel is. Zijn afkomst is onduidelijk, waardoor Dolf zijn gele merelsnavel zwart moet kleuren om op een echte kraai te lijken. Toch wordt Dolf in het begin van de serie op een genuanceerde manier benaderd, alsof hij slachtoffer is geworden van een moeilijke jeugd.
Ook de apartheid komt in de tekenfilm aan de orde. Zo vlucht het vriendinnetje van Alfred, Winnie, naar alle waarschijnlijkheid vernoemd naar Winnie Mandela, uit een land met een regime gelijkend op dat van Zuid-Afrika ten tijde van de daar heersende apartheid. Kwah Wanna lijkt daarbij gebaseerd te zijn op Nelson Mandela.
Andere maatschappelijke problemen die in de tekenfilmserie verwerkt zijn, zijn onder andere de walvisvaart, de armoede in Afrika (waarbij verwezen wordt naar het in 1985 door Bob Geldof georganiseerde project Live Aid voor Ethiopië), de milieubeschadiging door oliewinning en het conflict in het Midden-Oosten.
quote:Op donderdag 28 mei 2009 12:30 schreef toma het volgende:
[..]
Alfred is echt een geniale kinderserie. Soms lijkt het wel of de makers er een maatschappelijke diepere betekenis in hebben willen stoppen want het is stiekem erg educatief.
Mja, dat wist ik welquote:
En zondag?quote:Op donderdag 28 mei 2009 13:50 schreef Tegan het volgende:
[..]
Lijkt me niet. Officiële feestdag enzo.
Godsamme.... ben ik een keer vrij kan ik nog niet naar de stadquote:Op donderdag 28 mei 2009 13:57 schreef _Ophelia_ het volgende:
Zondag is eerste pinksterdag, koopzondag is voor deze maand al geweest.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 28 mei 2009 15:23 schreef theKiD het volgende:
Klotehumeur
Heeft jan-ellen je verlaten?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
alleen die naam alquote:Op donderdag 28 mei 2009 15:32 schreef theKiD het volgende:
[..]
![]()
Nee iets op me werkMet Jan-Ellen nog steeds goed hoor
sorryquote:Op donderdag 28 mei 2009 15:56 schreef existenz het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn lambo, wat doe je?!?@!?
een blauwequote:Op donderdag 28 mei 2009 15:56 schreef existenz het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn lambo, wat doe je?!?@!?
Neem ik aan?quote:Op donderdag 28 mei 2009 16:02 schreef PierreTT het volgende:
Hoi
Vandaag aangemeld bij Boekanier voor de TikweekMet al mn kindjes beetje daar zitten zuipen
heee, ik ben ook tikpapaquote:Op donderdag 28 mei 2009 16:02 schreef PierreTT het volgende:
Hoi
Vandaag aangemeld bij Boekanier voor de TikweekMet al mn kindjes beetje daar zitten
1quote:Op donderdag 28 mei 2009 16:12 schreef existenz het volgende:
Ik ben altijd tikschoonfamilie. Ik zuip vrolijk mee, maar ik hoor er niet bij.
Maar nu wil ik het wetenquote:Op donderdag 28 mei 2009 16:14 schreef theKiD het volgende:
[..]
1
2
3
4
5
6..
Die is te makkelijk Existenz..![]()
7
8
9
10....