Hallo? TS? Ben je daar?quote:Op woensdag 27 mei 2009 09:48 schreef Trannellius het volgende:
Watvoor mongool ben je dat je niet normaal over een trap kunt lopen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kun je hem in ieder geval niks kwalijk nemen betreft het kopen van een MacBook.quote:
Nou, dan is het toch wel héél erg met je gesteld hoorquote:Op woensdag 27 mei 2009 09:52 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Kun je hem in ieder geval niks kwalijk nemen betreft het kopen van een MacBook.
Op de prijs/kwaliteit verhouding na.quote:Op woensdag 27 mei 2009 09:54 schreef Surveillance-Driewieler het volgende:
Niets mis met MacBooks, trouwens.
Wel als je ermee van de trap valt!quote:Op woensdag 27 mei 2009 09:54 schreef Surveillance-Driewieler het volgende:
quote:Op woensdag 27 mei 2009 09:54 schreef Surveillance-Driewieler het volgende:
Beter had je dat ding zelf gewoon van de trap geschopt, scheelt je zorgen met je mac en je spaart je rugquote:
Prijs van het apparaatje mag dan wel hoog zijn, maar de prijs/kwaliteit verhouding is niets mis mee.quote:Op woensdag 27 mei 2009 09:55 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Op de prijs/kwaliteit verhouding na.
Voor wat je krijgt voor de prijs wel.quote:Op woensdag 27 mei 2009 09:57 schreef Surveillance-Driewieler het volgende:
[..]
Prijs van het apparaatje mag dan wel hoog zijn, maar de prijs/kwaliteit verhouding is niets mis mee.
Haquote:Op woensdag 27 mei 2009 09:57 schreef Surveillance-Driewieler het volgende:
[..]
Prijs van het apparaatje mag dan wel hoog zijn, maar de prijs/kwaliteit verhouding is niets mis mee.
Ik dacht dat Mac geen bescherming nodig had.quote:Op woensdag 27 mei 2009 09:58 schreef Strolie75 het volgende:
Prutser. In zo'n geval gebruik je je lichaam om jeMac
te beschermen.
Dat dus, je betaald vooral voor het 'hippe' uiterlijk en de naam Apple.quote:Op woensdag 27 mei 2009 09:59 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ha
Haha
hahaha
hahahahahahahaha
.
Zijn gewoon standaard hardewarecomponenten hoor.. alleen dan in een witte huls gehangen.
Ach, in een BMW zitten ook standaardonderdelen. En toch zijn er zat mensen die het extra geld over hebben voor de betrouwbaarheid, comfor en design.quote:Op woensdag 27 mei 2009 09:59 schreef Isdatzo het volgende:
Zijn gewoon standaard hardewarecomponenten hoor.. alleen dan in een witte huls gehangen.
reed jij geen bmw omdat het een bmw is?quote:Op woensdag 27 mei 2009 10:01 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dat dus, je betaald vooral voor het 'hippe' uiterlijk en de naam Apple.
Kerel, weet je wel wat je zegt, een "Mac drive".quote:Op woensdag 27 mei 2009 09:57 schreef Ericjuh het volgende:
Goede klacht! een mac drive is tegenwoordig al kapot als die van de trap afvalt!
Precies! elk ander merk zal dat noooit doenquote:Op woensdag 27 mei 2009 10:01 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Toen moest ik toch even lachen...quote:Op woensdag 27 mei 2009 10:03 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Ach, in een BMW zitten ook standaardonderdelen. En toch zijn er zat mensen die het extra geld over hebben voor de betrouwbaarheid, comfor en design.
Zal ik het nog leuker maken? De motoren komen bij Citroën vandaanquote:Op woensdag 27 mei 2009 10:03 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Ach, in een BMW zitten ook standaardonderdelen. En toch zijn er zat mensen die het extra geld over hebben voor de betrouwbaarheid, comfor en design.
Nee, omdat ik het een mooi ding vind en vele malen beter afgewerkt is dan andere merken. En omdat hij heel erg fijn rijd.quote:Op woensdag 27 mei 2009 10:03 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
reed jij geen bmw omdat het een bmw is?_!!
auwtzzzzquote:Op woensdag 27 mei 2009 10:03 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
reed jij geen bmw omdat het een bmw is?_!!
Tuurlijk wel, maar bij Apple is het wel heel erg overdreven.quote:Op woensdag 27 mei 2009 10:05 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
Precies! elk ander merk zal dat noooit doen
Prutserquote:Op woensdag 27 mei 2009 10:06 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Toen moest ik toch even lachen...
BMW en betrouwbaar in één post!
En dat heb ik nu met een Mac.quote:Op woensdag 27 mei 2009 10:06 schreef jitzzzze het volgende:
Nee, omdat ik het een mooi ding vind en vele malen beter afgewerkt is dan andere merken. En omdat hij heel erg fijn rijd.
quote:Op woensdag 27 mei 2009 09:54 schreef Surveillance-Driewieler het volgende:
Ahquote:Op woensdag 27 mei 2009 10:06 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Zal ik het nog leuker maken? De motoren komen bij Citroën vandaan![]()
[..]
Nee, omdat ik het een mooi ding vind en vele malen beter afgewerkt is dan andere merken. En omdat hij heel erg fijn rijd.
Maar dat doet niet ter zake nu.
Het gaat meer om het geheel. Inhoud mag dezelfde zijn, maar de behuizing en batterijduur zijn bijvoorbeeld beter. En dan heb ik het niet eens gehad over Mac OS X.quote:Op woensdag 27 mei 2009 09:59 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ha
Haha
hahaha
hahahahahahahaha
.
quote:Op woensdag 27 mei 2009 09:52 schreef Billenhoofd het volgende:
[..]
Hallo? TS? Ben je daar?
Is dat Herman!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.?
Vigilante +1 The Coon strikes again!
Op vrijdag 10 juli 2009 09:51 schreef Zith het volgende:
TS is met z'n çollega's lunchtsverkeersleider op de comodoren.
¤ 2500quote:Op woensdag 27 mei 2009 10:08 schreef AngryNerd het volgende:
2000 euro kosten en niet eens een trapval kunnen overleven![]()
Tsskk
Nee, ik betaalt voor het algehele apparaat. Het geheel is namelijk een topproduct.quote:Op woensdag 27 mei 2009 10:01 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Nog even afgezien van OSX, is die extra accuduur (minimaal tegenover een andere kwaliteitslaptop) en de kwalitatief betere behuizing (zijn de meningen over verdeeld) die meerprijs écht waardquote:Op woensdag 27 mei 2009 10:11 schreef Surveillance-Driewieler het volgende:
[..]
Het gaat meer om het geheel. Inhoud mag dezelfde zijn, maar de behuizing en batterijduur zijn bijvoorbeeld beter. En dan heb ik het niet eens gehad over Mac OS X.
Dus ja, met de prijs/kwaliteit verhouding zit het wel goed.
Turkish Airlines is zelfs luxer dan KLMquote:Op woensdag 27 mei 2009 10:15 schreef Surveillance-Driewieler het volgende:
Het is net vliegen met KLM, als je ook kan vliegen met Turkish Airlines.
Geen idee of dat klopt, maar lees je zin nou eens nogmaals en kijken of je mij dan begrijpt.quote:Op woensdag 27 mei 2009 10:18 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Turkish Airlines is zelfs luxer dan KLM
Okay.quote:Op woensdag 27 mei 2009 10:18 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Nog even afgezien van OSX, is die extra accuduur (minimaal tegenover een andere kwaliteitslaptop) en de kwalitatief betere behuizing (zijn de meningen over verdeeld) die meerprijs écht waard?
Ik vind 't leuke dingen om te zien en OSX werkt ook wel aardig, als ze niet zo schandalig duur waren had ik er misschien wel 1 gekocht. Die meerprijs is echt niet te rechtvaardigen hoor.
Jij suggereert dat KLM beter is dan TA. Terwijl het tegenovergestelde de waarheid is.quote:Op woensdag 27 mei 2009 10:19 schreef Surveillance-Driewieler het volgende:
[..]
Geen idee of dat klopt, maar lees je zin nou eens nogmaals en kijken of je mij dan begrijpt.
Nee, wel handig en gemakkelijk.quote:Op woensdag 27 mei 2009 10:15 schreef Titus-Pullo het volgende:
Geef nou maar gewoon toe dat je het gewoon interessant vindt om een mac te hebben
Precies, ze hadden zonder meer een groter marktaandeel kunnen hebben als er 10-20% van de prijs af zou kunnen!quote:Op woensdag 27 mei 2009 10:18 schreef Isdatzo het volgende:
Ik vind 't leuke dingen om te zien en OSX werkt ook wel aardig, als ze niet zo schandalig duur waren had ik er misschien wel 1 gekocht. Die meerprijs is echt niet te rechtvaardigen hoor.
Jij Hij suggereert dat macbooks beter zijn dan kwaliteitslaptops (dus geen budget acer oid) van andere merken terwijl dat gewoon niet zo is.quote:Op woensdag 27 mei 2009 10:20 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Jij suggereert dat KLM beter is dan TA. Terwijl het tegenovergestelde de waarheid is.
Kraanwater versus mineraalwater.. en dat terwijl aan kraanwater hogere eisen gesteld wordt dan aan mineraalwaterquote:Op woensdag 27 mei 2009 10:21 schreef boem-dikkie het volgende:
Maargoed. Dit is hetzelfde als A en B merkjes. Pindakaas A is duurder en ziet er wat beter uit dan Pindakaas B terwijl het verschil meestal miniem is.
Nee, ik suggereer juist het tegenovergesteldequote:Op woensdag 27 mei 2009 10:22 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Jij suggereert dat macbooks beter zijn dan kwaliteitslaptops (dus geen budget acer oid) van andere merken terwijl dat gewoon niet zo is.
Ja ik zag 't, dat was als reactie op die andere knakker.. even edittenquote:Op woensdag 27 mei 2009 10:23 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Nee, ik suggereer juist het tegenovergestelde
Ja nou klopt het welquote:Op woensdag 27 mei 2009 10:24 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja ik zag 't, dat was als reactie op die andere knakker.. even editten.
Ook lekker handig meenemen, zo'n 17" grindtegelquote:Op woensdag 27 mei 2009 10:26 schreef AdBlocker het volgende:
[..]
Prijs begint al rond de ¤ 1.000 euro.
¤2.500 is de prijs van 17" MacBook Pro.
Ja, I know. Maar ik haalde julie door elkaar, dacht dat jij precies 't tegenovergestelde zei. Moet niet zo snel lezenquote:Op woensdag 27 mei 2009 10:26 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ja nou klopt het wel
En om daar op terug te komen; dat had ik door. Maar bleef even hangen bij zijn vliegtuig voorbeeldje.
Whehehequote:Op woensdag 27 mei 2009 10:27 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja, I know. Maar ik haalde julie door elkaar, dacht dat jij precies 't tegenovergestelde zei. Moet niet zo snel lezen.
Kan je iig een designer-terras mee aanleggen! Zijn ze tenminste ergens goed voor.quote:Op woensdag 27 mei 2009 10:26 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ook lekker handig meenemen, zo'n 17" grindtegel
ooit BMW gereden? Betrouwbaarheid ervan staat nochtans vrij hoog aangeschreven hoorquote:Op woensdag 27 mei 2009 10:06 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Toen moest ik toch even lachen...
BMW en betrouwbaar in één post!
quote:Op woensdag 27 mei 2009 10:28 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Kan je iig een designer-terras mee aanleggen! Zijn ze tenminste ergens goed voor.
voor 1000 euro heb je ook een Sony Vaio 17", waarom dan een Macbook Pro nemen voor 2.5x meer?quote:Op woensdag 27 mei 2009 10:26 schreef AdBlocker het volgende:
[..]
Een Sony laptopquote:Op woensdag 27 mei 2009 10:30 schreef Tain het volgende:
[..]
voor 1000 euro heb je ook een Sony Vaio 17", waarom dan een Macbook Pro nemen voor 2.5x meer?
Ik dacht dat die beweerde dat KLM kan vliegen.. en dat TA wellicht niet vliegt.. (ALS TA.. ... )quote:Op woensdag 27 mei 2009 10:20 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Jij suggereert dat KLM beter is dan TA. Terwijl het tegenovergestelde de waarheid is.
Ik heb nu een Dell E6400.. en ik moet zeggen.. ik kan zo een uurtje of 4 a 5 werken op de accu hoor..quote:Op woensdag 27 mei 2009 10:18 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Nog even afgezien van OSX, is die extra accuduur (minimaal tegenover een andere kwaliteitslaptop) en de kwalitatief betere behuizing (zijn de meningen over verdeeld) die meerprijs écht waard?
KLM heeft meer ongevallen op zijn naam dan TAquote:Op woensdag 27 mei 2009 10:35 schreef Parzival het volgende:
[..]
Ik dacht dat die beweerde dat KLM kan vliegen.. en dat TA wellicht niet vliegt.. (ALS TA.. ... )
Doe maar wel, ben benieuwdquote:Op woensdag 27 mei 2009 10:37 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dat hoef ik toch niet uit te leggen hoop ik?
Dat lijkt me niet ..quote:Op woensdag 27 mei 2009 10:37 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
KLM heeft meer ongevallen op zijn naam dan TA
Dat is nog van vroegah, tegenwoordig gaat TA met gemak KLM voorbij.quote:Op woensdag 27 mei 2009 10:40 schreef Parzival het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet ..
http://www.airsafe.com/events/airlines/turkish.htm (10 stuks)
http://www.airsafe.com/events/airlines/klm.htm (3 stuks)
wellicht voor een ander topic.. maar goed..quote:Op woensdag 27 mei 2009 10:41 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dat is nog van vroegah, tegenwoordig gaat TA met gemakt KLM voorbij.
Dat vind ik moeilijk om te gelovenquote:Op woensdag 27 mei 2009 10:18 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Turkish Airlines is zelfs luxer dan KLM
Ach, wat maakt het ook uitquote:Op woensdag 27 mei 2009 10:44 schreef Parzival het volgende:
[..]
wellicht voor een ander topic.. maar goed..
KLM 1994 en dan 1998
TA.. 2009 dan 2003 1999 ik zie niet zo snel een verbetering hoor..
Kan wel wezen, maar het is echt zo.quote:Op woensdag 27 mei 2009 10:45 schreef Titus-Pullo het volgende:
[..]
Dat vind ik moeilijk om te geloven
Ja idd .. dat zou ik ook doen.. want mijn dell heeft accidental coverage.. dus laat je m pleuren.. fixen ze m alsnog!.. dat doet Apple volgens mij niet.. die laten je flappie gewoon barsten!quote:Op woensdag 27 mei 2009 10:44 schreef gebrokenglas het volgende:
Ik heb mijn lichaam ook gebruikt om de macbook te beschermen. Ik had 'm in 1 hand klem (samen met de voeding) en ik liet niet los. Daardoor moest wel met mijn volle lichaam zelf de klap opvangen. Lekker op de betonnen vloer
Had ik de macbook losgelaten had ik plots 2 macbooks gehad. het scherm en het toetsendeel. Dus de schade valt mee. Hij kan nog aan, zal straks even verder testen wat er loos is. Gelukkig was 'ie gehybernate anders was me harddisk misschien ook wel stuk geweest.
Was het mijn dell geweest had ik vrolijk losgelaten en me vastgegrepen aan de leuning.
Ik maar denken dat die behuizing van apple zo superieur was maar blijkbaar heb je meer vertrouwen in de behuizing van een dell-laptop?quote:Op woensdag 27 mei 2009 10:44 schreef gebrokenglas het volgende:
Ik heb mijn lichaam ook gebruikt om de macbook te beschermen. Ik had 'm in 1 hand klem (samen met de voeding) en ik liet niet los. Daardoor moest wel met mijn volle lichaam zelf de klap opvangen. Lekker op de betonnen vloer
Had ik de macbook losgelaten had ik plots 2 macbooks gehad. het scherm en het toetsendeel. Dus de schade valt mee. Hij kan nog aan, zal straks even verder testen wat er loos is. Gelukkig was 'ie gehybernate anders was me harddisk misschien ook wel stuk geweest.
Was het mijn dell geweest had ik vrolijk losgelaten en me vastgegrepen aan de leuning.
Heel vreemd inderdaad, en ik maar denken dat je voor ¤1500,- toch wel een magnesium behuizing krijgtquote:Op woensdag 27 mei 2009 10:47 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik maar denken dat die behuizing van apple zo superieur was maar blijkbaar heb je meer vertrouwen in de behuizing van een dell-laptop?
Volgens mijquote:Op woensdag 27 mei 2009 10:45 schreef Parzival het volgende:
[..]
Ja idd .. dat zou ik ook doen.. want mijn dell heeft accidental coverage.. dus laat je m pleuren.. fixen ze m alsnog!.. dat doet Apple volgens mij niet.. die laten je flappie gewoon barsten!
quote:Op woensdag 27 mei 2009 09:52 schreef Billenhoofd het volgende:
[..]
Hallo? TS? Ben je daar?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op woensdag 27 mei 2009 11:17 schreef gebrokenglas het volgende:
Nou ik heb nu na een jaar gebruik wel een scheurtje aan de voorkant, daar waar de muis van de hand altijd op rust.
Een bekend euvel, en wel zonde.
quote:Op woensdag 27 mei 2009 10:11 schreef Surveillance-Driewieler het volgende:
[..]
Het gaat meer om het geheel. Inhoud mag dezelfde zijn, maar de behuizing en batterijduur zijn bijvoorbeeld beter.
"Moment, ik moet even iemand opbellen met mijn Apple iPhone (tm) 3G!"quote:Op woensdag 27 mei 2009 10:50 schreef H.Moody het volgende:
Je moest er echt percé Macbook bij vermelden hé.
Dus kwalitatief toch niet beter?quote:Op woensdag 27 mei 2009 11:38 schreef Surveillance-Driewieler het volgende:
[..]
Klopt, daar heb je me. Heb ik ook last van gehad. Ik bedoelde meer de design, uiterlijk.
En die 17 Inch is trager dan de laptop die ik hier te koop aanbiedt.quote:Op woensdag 27 mei 2009 10:26 schreef AdBlocker het volgende:
[..]
design is iets wat van geen belang is voor een gebruiksvoorwerp als een laptop. Als het eerder een showvoorwerp dan een gebruiksvoorwerp is dan weer wel... Als er barstjes in je behuizing komen & dat nog een bekend euvel is, zou ik al dat toestel helemaal niet willen hebben, een laptopbehuizing hoort niet te barsten. In de bovenkant van mijn laptop zitten al putje van bijna een mm diep van stukken die erop gevallen zijn, en dan nog blijft hij het perfect doen... Zo moet een behuizing zijn. Stevig, goed beschermend, en hoe die der dan uit ziet maakt niet zoveel uit.quote:Op woensdag 27 mei 2009 11:38 schreef Surveillance-Driewieler het volgende:
[..]
Klopt, daar heb je me. Heb ik ook last van gehad. Ik bedoelde meer de design, uiterlijk.
Een computer is meer dan hardware alleen beste man.quote:Op woensdag 27 mei 2009 09:59 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ha
Haha
hahaha
hahahahahahahaha
.
Ja, het is EMOTIE!quote:Op woensdag 27 mei 2009 12:34 schreef zovty het volgende:
[..]
Een computer is meer dan hardware alleen beste man.
Ja, software.quote:Op woensdag 27 mei 2009 12:34 schreef zovty het volgende:
[..]
Een computer is meer dan hardware alleen beste man.
Gisteren nog een hamburgertje gehaaldquote:Op woensdag 27 mei 2009 09:57 schreef Ericjuh het volgende:
Goede klacht! een mac drive is tegenwoordig al kapot als die van de trap afvalt!
quote:Op woensdag 27 mei 2009 12:36 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja, het is EMOTIE!
Bij gebruikers van apple dan, hè.
Alleen kan Mac OSX ook op een niet MAC laptop/computer.quote:Op woensdag 27 mei 2009 10:11 schreef Surveillance-Driewieler het volgende:
[..]
Het gaat meer om het geheel. Inhoud mag dezelfde zijn, maar de behuizing en batterijduur zijn bijvoorbeeld beter. En dan heb ik het niet eens gehad over Mac OS X.
Dus ja, met de prijs/kwaliteit verhouding zit het wel goed.
Kan. Met een Suzuki Swift kun je ook meedoen aan Formula 1. Afrukken kun je ook op Jocelyn Wildenstein. Hotmail kun je ook gebruiken om te mailen. Prettig is wat anders.quote:Op woensdag 27 mei 2009 16:08 schreef Roflpantoffel het volgende:
[..]
Alleen kan Mac OSX ook op een niet MAC laptop/computer.
Alsof mac OSX slecht draait op een computer/notebook met vergelijkbare hardware als de apple variant.quote:Op woensdag 27 mei 2009 16:13 schreef Surveillance-Driewieler het volgende:
[..]
Kan. Met een Suzuki Swift kun je ook meedoen aan Formula 1. Afrukken kun je ook op Jocelyn Wildenstein. Hotmail kun je ook gebruiken om te mailen. Prettig is wat anders.
Ooit geprobeerd?quote:Op woensdag 27 mei 2009 16:18 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Alsof mac OSX slecht draait op een computer/notebook met vergelijkbare hardware als de apple variant.
Wanneer je hardware ondersteund wordt door Mac OS dan merk je als gebruiker het verschil niet meer of je op een Mac werkt of nietquote:
Inderdaad.quote:Op woensdag 27 mei 2009 16:44 schreef Tain het volgende:
[..]
Wanneer je hardware ondersteund wordt door Mac OS dan merk je als gebruiker het verschil niet meer of je op een Mac werkt of niet
Definieer 'kwaliteit', je bedoelt puur de hoeveelheid gigahertzen en megabytes?quote:Op woensdag 27 mei 2009 09:55 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Op de prijs/kwaliteit verhouding na.
Het verbaast me nog steeds dat mensen wel geld voor de fysieke spullen, de hardware, willen neerleggen... maar dat de hand zoveel mogelijk op de knip wordt gehouden zodra het gaat over software en dan vooral de kwaliteit/het gebruiksgemak hiervan. Dat men liever kiest voor het gehannes met een 'hackintosh' project waarbij je nooit 100% zeker bent of je computer nog start na de eerstvolgende officiële OS X update, in plaats van een paar keer klikken en het is geregeld.quote:Op woensdag 27 mei 2009 16:44 schreef Tain het volgende:
[..]
Wanneer je hardware ondersteund wordt door Mac OS dan merk je als gebruiker het verschil niet meer of je op een Mac werkt of niet
Denk dat de mensen die een 'hackintosh' projectje draaidende hebben genoeg verstand hebben van pc's dat ze niet zomaar zullen updaten op dat systeem. Je moet al behoorlijk kloten om het aan de praat te krijgen als ik die tutorials zo ziequote:Op woensdag 27 mei 2009 18:14 schreef Henno het volgende:
[..]
Het verbaast me nog steeds dat mensen wel geld voor de fysieke spullen, de hardware, willen neerleggen... maar dat de hand zoveel mogelijk op de knip wordt gehouden zodra het gaat over software en dan vooral de kwaliteit/het gebruiksgemak hiervan. Dat men liever kiest voor het gehannes met een 'hackintosh' project waarbij je nooit 100% zeker bent of je computer nog start na de eerstvolgende officiële OS X update, in plaats van een paar keer klikken en het is geregeld.
Als tijd echt geld begint te kosten draaien ze nog wel bij.
quote:Op woensdag 27 mei 2009 18:56 schreef Zotheid het volgende:
Windowsgebruikers zijn net gelovigen, er is een beter alternatief maar dat willen ze maar niet zien.
leer dan werken met een pcquote:Op woensdag 27 mei 2009 21:46 schreef gebrokenglas het volgende:
Nou, toch maar even reageren op het Macosx - Windows verhaal.
Mac OS X blijft gewoon werken. Natuurlijk zijn ook hiermee wel eens probleempjes, maar 't is een stuk minder gekut dan met Windows.
Met Windows zit je constant te configureren en soms gebruik je het; en Mac OS X zit je constant te gebruiken en soms configureer je wat.
Hoevaak ik met Vista wel niet die UAC krijg, meerdere keren per uur.![]()
quote:Op woensdag 27 mei 2009 21:46 schreef gebrokenglas het volgende:
Nou, toch maar even reageren op het Macosx - Windows verhaal.
Mac OS X blijft gewoon werken. Natuurlijk zijn ook hiermee wel eens probleempjes, maar 't is een stuk minder gekut dan met Windows.
Met Windows zit je constant te configureren en soms gebruik je het; en Mac OS X zit je constant te gebruiken en soms configureer je wat.
Hoevaak ik met Vista wel niet die UAC krijg, meerdere keren per uur.![]()
Dat jij met een notebook van anderhalf jaar oud nog 4 tot 5 jaar kan doen, en nooit op 100% cpu load werkt, zegt meer over hoe jij je notebook gebruikt. Ik heb een extreme performance notebook en ik kan echt niet 4 tot 5 jaar met deze laptop doen, hoe snel die voor deze tijd ook is, de software die nogal wat eisen aan de cpu en gpu stelt houd ik niet bij op die manier. Laat staan dus met een macbook die bij voorbaat al een enorm stuk trager is dan deze notebook is (maakt niet uit welke macbook pro, allemaal trager, qua gpu sowieso). Apple loopt qua hardware nou eenmaal achter en de laatste tijd telkens grotere stappen, een 9600GT in een notebook, en dan is dat de duurste optie.quote:En over de prijs van een Apple: JA, het is wat duurder, maar het gaat ook langer mee in praktisch opzicht. Een PC schrijf je af al binnen 3 jaar, terwijll je dat met een apple pas na pakweg 5 of 6 jaar doet. mijn imac is dus al 7 jaar up and running. Mijn macbook (als 'ie het nog doet, nog niet gecheckt) is nu anderhalf jaar maar ik zie geen problemen om hier ook minstens 4 tot 5 jaar mee te gaan doen. Ik zit NOOIT op 100% cpu belasting. Ik kan er alles mee doen wat ik wil, en zelfs meer.
Het UAC beleid van Vista is erg aggressief, maar ik verbaas me er nog steeds over dat de meeste Windows-gebruikers dan maar liever de Windows XP gewoonte houden (al hun software als beheerder draaien zonder enige vorm van systeemafscherming). Zullen ze ooit nog doorkrijgen wat computerbeveiliging inhoudt?quote:Op donderdag 28 mei 2009 02:39 schreef Inverted_World het volgende:
Maar als je liever een Apple aanschaft omdat je niet weet hoe je UAC kunt uitzetten en niet verder komt dan een aantal mailtjes typen, be my guest.
Daar bedoelde ik duidelijk mee dat als je 4/5 jaar met de performance kan doen van een 1,5 jaar oude macbook, je dus geen prestaties verwacht. Ik upgrade sowieso jaarlijks, mijn alienware is mijn 5e high-performance notebook, simpelweg omdat ik jaarlijks weer graag sneller mijn 3D renders, wil renderen, en tegelijkertijd mobiel wil blijven, en ik heb het geld er wel over.quote:Op donderdag 28 mei 2009 21:28 schreef Henno het volgende:
[..]
En niet verder komen dan een paar mailtjes typenHet enige waar Windows qua functionaliteit een streepje op voor heeft zijn de games, dus waar dat vandaan komt?
Jammer van je rug, beterschap daarmee. Voor de macbook is dat het enige goeie dat daarmee kan gebeuren.quote:
Hee, ik heb nieuws voor je. Hij doet ut nog.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 10:49 schreef Osramp het volgende:
Jammer van je rug, beterschap daarmee. Voor de macbook is dat het enige goeie dat daarmee kan gebeuren.
Dudequote:Op woensdag 27 mei 2009 10:13 schreef Surveillance-Driewieler het volgende:
[..]
Nee, ik betaalt voor het algehele apparaat. Het geheel is namelijk een topproduct.
Nou, toen Microsoft Vista uitbracht verneukte ze het toch een beetje voor zichzelf. Dat is grafisch helemaal kutquote:Op woensdag 27 mei 2009 10:20 schreef boem-dikkie het volgende:
Vroegáh waren die dingen beter in design en grafisch dat is tegenwoordig al lang niet meer zo.
Dat laatste inderdaad. Ik heb het vroeger toen ik studeerde ook allemaal gedaan: zelf PC bouwen, helemaal tweaken, grafische kaart om de zo veel tijd vervangen om te optimaliseren voor games. Ik was toen niet echt een standaardgebruiker (integendeel zelfs).quote:Op woensdag 27 mei 2009 18:14 schreef Henno het volgende:
[..]
Het verbaast me nog steeds dat mensen wel geld voor de fysieke spullen, de hardware, willen neerleggen... maar dat de hand zoveel mogelijk op de knip wordt gehouden zodra het gaat over software en dan vooral de kwaliteit/het gebruiksgemak hiervan. Dat men liever kiest voor het gehannes met een 'hackintosh' project waarbij je nooit 100% zeker bent of je computer nog start na de eerstvolgende officiële OS X update, in plaats van een paar keer klikken en het is geregeld.
Als tijd echt geld begint te kosten draaien ze nog wel bij.
Kijk, daar hebben we al een student.quote:Op zondag 31 mei 2009 14:01 schreef Afwazig het volgende:
Macbooks
Apple
Macfags
Fanboys
Prijs van een Apple product
Kwaliteit van een Apple product
Prijs / kwaliteitverhouding
lol, ik wist dat ik een samenvatting had moeten posten voor de troglodieten.quote:Op zondag 31 mei 2009 15:10 schreef Afwazig het volgende:
Oh ik was deze vergeten;
Mensen die helemaal in de bres springen om een product / merk te gaan verdedigen. [ afbeelding ]
Dat plaatje is echt het toppunt van onwetendheid, ik heb hier laatst nog een TB bijgeplaatst, wat GBtjes aan werkgeugen en de videokaart en DVD drive even eruit gehaald.quote:
Helemaal mee eens.quote:
Jezus, naast dom speel je het klaar om jezelf ook nog als kansloos neer te zetten, ontzettende non-valeur. Je moet echt een kansloze droeftoeter zijn om je tijd te verdoen met het schrijven van reacties aan mensen die volgens jouzelf nutteloos in een topic reageren.quote:
De spijker op zijn kop!quote:Op zondag 31 mei 2009 13:52 schreef Vagere_Hein het volgende:
[..]
Dat laatste inderdaad. Ik heb het vroeger toen ik studeerde ook allemaal gedaan: zelf PC bouwen, helemaal tweaken, grafische kaart om de zo veel tijd vervangen om te optimaliseren voor games. Ik was toen niet echt een standaardgebruiker (integendeel zelfs).
Die gebruiker ben ik niet meer. Mijn levensstandaard is gestegen en eigenlijk gebruik ik mijn pc hoofdzakelijk voor internet, muziek en wat tv-series en films kijken. Ik heb meer geld en minder tijd, dus ik verwacht kwaliteit in de weinige tijd die ik voor mezelf heb. Daarom game ik ook op mijn X360/plasma en voor internet/media heb ik mijn mac. Ondanks dat ik voor 700 euro minder qua specs een op papier technisch gelijkwaardige laptop had kunnen kopen, is die MBP toch beter voor mij: betere afwerking van de behuizing, smal in afmeting, heel stil, goede accu die lang meegaat, backlight in keyboard, zeer goede kwaliteit scherm en dat allemaal perfect aansluitend op een OS dat me alleen met de noodzakelijke dingen lastigvalt en dat er by design voor zorgt dat alles werkt en dat het geen langzame, onbruikbare teringzooi wordt als je niet oppast/je niet helemaal inleest in hoe het OS exact werkt. Allemaal zaken die, als je harde specs naast elkaar zet, niet meegenomen kunnen worden in een prijs/kwaliteit-vergelijking (zoals die in dit soort discussies doorgaans gemaakt wordt), maar die voor mij doorslaggevend zijn omdat ze me tijd (=geld) en ergernis besparen.
Ik denk verder niet dat zo'n mac het geld waard is voor iedereen: voor sommige mensen hoeven bv. beeldscherm en keyboard niet van uitstekende kwaliteit te zijn, en maakt het niet uit dat ze altijd on the lookout moeten zijn voor malware/virusssen bij iedere actie die ze uitvoeren, want of ze interesseren zich voor hoe hun PC werkt (waardoor het een no brainer is om probs te voorkomen) en/of hebben de tijd om er redelijk constant mee bezig te zijn om het ding snel te houden, of ze gebruiken het ding echt minimaal, waardoor het ze niet boeit. En voor mensen die nog op Windows gamen of die het voor andere specifieke zaken gebruiken waar macs in zuigen is het natuurlijk ook slimmer om een PC te nemen.
Tegen beter weten in ben ik bij de criticasters overigens wel benieuwd naar 1. wie er überhaupt echte ervaring heeft op een mac en wat die ervaring is, 2. wie iets weet van usability design en wat hun professionele ervaring precies is en 3. wie van de heren een fulltime baan heeft ipv studerend of nog erger: middelbare scholier/(V)MBO'er is.
Ik zeg altijd maar: ze verdienen windows.quote:Op zondag 31 mei 2009 16:39 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
*knip*
De meeste mensen die zeiken op Apple hebben vaak alleen maar ervaring met Windows en kennen OSX niet als gebruiker (dan zouden ze nl wel wat minder hard zeiken, denk ik).
Het punt is dat kennis maken met Windows makkelijker is, dan met OSX. Als ik in mijn omgeving kijk, dan is er een minderheid dat OSX draait. En overstappen van Windows naar OSX (en daar het bijbehorende geldbedrag voor neer te leggen nl minimaal de prijs van een Mini) vind ik een kostbare zaak om 'even te proberen'.quote:Op zondag 31 mei 2009 16:39 schreef Svyatagor het volgende:
De meeste mensen die zeiken op Apple hebben vaak alleen maar ervaring met Windows en kennen OSX niet als gebruiker (dan zouden ze nl wel wat minder hard zeiken, denk ik).
Nee, zelf head first naar beneden springen met die klaptop boven je kopquote:Op zondag 31 mei 2009 16:54 schreef Mefistoteles het volgende:
Je moet ook eerst je laptop naar beneden gooien en dan pas zelf gaan lopen.
Met een Apple gooi je niet.quote:Op zondag 31 mei 2009 16:54 schreef Mefistoteles het volgende:
Je moet ook eerst je laptop naar beneden gooien en dan pas zelf gaan lopen.
Da's zeker waar, maar dat is nog geen reden om het dan maar blindelings af te gaan zeiken als te duur en overrated, 'het zal wel niks zijn want het is duur en veel te hip'. Eerst zelf uitchecken, dan pas oordelen, zou ik zeggen.quote:Op zondag 31 mei 2009 16:53 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Het punt is dat kennis maken met Windows makkelijker is, dan met OSX. Als ik in mijn omgeving kijk, dan is er een minderheid dat OSX draait. En overstappen van Windows naar OSX (en daar het bijbehorende geldbedrag voor neer te leggen nl minimaal de prijs van een Mini) vind ik een kostbare zaak om 'even te proberen'.
Ja, maar dat is dus een duur grapje. vandaar dat ik mij ook nooit meng in de discussie, behalve dan dat ik ze schijnbaar overpriced vind.quote:Op zondag 31 mei 2009 18:08 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Da's zeker waar, maar dat is nog geen reden om het dan maar blindelings af te gaan zeiken als te duur en overrated, 'het zal wel niks zijn want het is duur en veel te hip'. Eerst zelf uitchecken, dan pas oordelen, zou ik zeggen.
Dat komt omdat Apple gebruikers weten hoe een computer echt gebruikt kan worden, en de Windows mensen hardnekkig blijven doorklungelen.quote:Op maandag 1 juni 2009 10:02 schreef Roflpantoffel het volgende:
Apple gebruikers voelen zich altijd zo superieur boven Windows gebruikers.
Als je dan echt wist hoe een computer gebruikt moest worden dan had je niet zo geklungeld met Windows.quote:Op maandag 1 juni 2009 11:15 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Dat komt omdat Apple gebruikers weten hoe een computer echt gebruikt kan worden, en de Windows mensen hardnekkig blijven doorklungelen.
Huh?quote:Op maandag 1 juni 2009 11:15 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Dat komt omdat Apple gebruikers weten hoe een computer echt gebruikt kan worden, en de Windows mensen hardnekkig blijven doorklungelen.
Windows mensen zijn beetje te vergelijken met door blijven grasmaaien met een roestige handmaaier, omdat ze de voordelen van de electrische maaier maar niet willen inzien, want die is namelijk duurder en kost stroom.
Dat is niet helemaal waar. In de grafische sector is OSX nog altijd de norm en de meeste hebben ook vrij minimaal kennis als het om Windows gaat.quote:Op zondag 31 mei 2009 16:39 schreef Svyatagor het volgende:
En het altijd terugkerende argument in deze discussie is wat mij betreft doorslaggevend: de meeste mensen die met OSX werken hebben al dan niet uitgebreide ervaring met Windows en kunnen gefundeerd zeggen welk OS ze beter bevalt.
Nee. Ik heb ruime ervaring met bijna alle soorten OS-en die er zijn. Linux alle versies, MacOS, Mac OS X, Windows alle smaken, VMS, AS/400, en zelfs een heel klein beetje Unisys Mainframe.quote:Op maandag 1 juni 2009 13:01 schreef Mefistoteles het volgende:
[..]
Huh?
Apple is juist degene die hardnekkig dingen te simpel, irritant, en onpraktisch houdt omdat ze anders niet "appelig" overkomen maar windows-comformistisch...
Wat jij zegt is duidelijk een geval van, "nou eenmaal in het gehandicapte mac-kamp zitten en er dan maar trots op zijn".
Nouja, dit is een Dell 2GB 2GHz Sempron Laptop. Van de Zaak. Toch niet zo heel erg slecht?quote:Op maandag 1 juni 2009 14:52 schreef Athmozz het volgende:
20 seconden voor een configuratiescherm dat vult? Windows die druk is?
Koop je een degelijke pc
Zelfs op mijn laptop met 5400rpm schijfje met bijna 2 jaar oude vista install heeft het nog geen 5 seconden nodig om alle icoontjes weer te geven. Dat jouw install blijkbaar op niets trekt heeft niets met windows te maken (op mijn desktop is het er trouwens binnen de seconde)
Hoe krijg je het voor elkaar dat ie dan zo traag is met Vista?quote:Op maandag 1 juni 2009 14:58 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Nouja, dit is een Dell 2GB 2GHz Sempron Laptop. Van de Zaak. Toch niet zo heel erg slecht?
quote:Op maandag 1 juni 2009 12:27 schreef Osramp het volgende:
Apple is gewoon uitgevonden voor mensen die te dom zijn om een Windows machine te leren gebruiken. Tel daarbij de overdreven prijs op en je weet meteen waarom mac geen groot marktaandeel heeft.
2 gighz sempronquote:Op maandag 1 juni 2009 14:58 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Nouja, dit is een Dell 2GB 2GHz Sempron Laptop. Van de Zaak. Toch niet zo heel erg slecht?
Tsja hij is ook in de benchmarken niet vlot idd, maar deze laptop kreeg ik gewoon, en de snellere gaat naar de Managers (die alleen er hun email mee doen).quote:Op maandag 1 juni 2009 17:38 schreef Athmozz het volgende:
[..]
2 gighz sempronkomaan, zelfs een pentium 3 tualatin trekt er die dingen nog uit...
sempron's en denken dat je een redelijke cpu hebt. Semprons zijn de traagste cpu's die je kan vinden, op die voor GSM's en rekenmachine's na. Gelijk welke dell laptop van 300¤ heeft een cpu zitten die minstens 2x zo sterk is of een sempron 2 gighz.
Verwonderlijk toch dat je apple van 1500¤ sneller is dan iets wat nog trager is dan een 300¤ kostend toestel
en op zo'n achterlijke basis zeg jij iets over de prestatie van vista? Omdat jij afgedankte rommel van je baas krijgt waarop vista niet soepel draait ligt het aan vista, maar omdat je voor jezelf 1st grade spul koopt, is MacOS ineens "snel"?quote:Op maandag 1 juni 2009 17:58 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Tsja hij is ook in de benchmarken niet vlot idd, maar deze laptop kreeg ik gewoon, en de snellere gaat naar de Managers (die alleen er hun email mee doen).
whehehehequote:Op woensdag 27 mei 2009 10:28 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Kan je iig een designer-terras mee aanleggen! Zijn ze tenminste ergens goed voor.
Me spellingsnaziquote:
quote:Op zondag 31 mei 2009 15:27 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
Macbooks
Apple
Macfags
Fanboys
Prijs van een Apple product
Me
quote:Op zondag 31 mei 2009 15:27 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
Macbooks![]()
Apple![]()
Macfags![]()
Fanboys![]()
Prijs van een Apple product![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |