abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69555528
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 16:36 schreef gebrokenglas het volgende:
Hij doet ut nog.
Jammer Maar hoe dan ook is die val toch een bekorting van de levensduur
pi_69573625
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 18:14 schreef Henno het volgende:

[..]

Het verbaast me nog steeds dat mensen wel geld voor de fysieke spullen, de hardware, willen neerleggen... maar dat de hand zoveel mogelijk op de knip wordt gehouden zodra het gaat over software en dan vooral de kwaliteit/het gebruiksgemak hiervan. Dat men liever kiest voor het gehannes met een 'hackintosh' project waarbij je nooit 100% zeker bent of je computer nog start na de eerstvolgende officiële OS X update, in plaats van een paar keer klikken en het is geregeld.

Als tijd echt geld begint te kosten draaien ze nog wel bij.
Dat laatste inderdaad. Ik heb het vroeger toen ik studeerde ook allemaal gedaan: zelf PC bouwen, helemaal tweaken, grafische kaart om de zo veel tijd vervangen om te optimaliseren voor games. Ik was toen niet echt een standaardgebruiker (integendeel zelfs).

Die gebruiker ben ik niet meer. Mijn levensstandaard is gestegen en eigenlijk gebruik ik mijn pc hoofdzakelijk voor internet, muziek en wat tv-series en films kijken. Ik heb meer geld en minder tijd, dus ik verwacht kwaliteit in de weinige tijd die ik voor mezelf heb. Daarom game ik ook op mijn X360/plasma en voor internet/media heb ik mijn mac. Ondanks dat ik voor 700 euro minder qua specs een op papier technisch gelijkwaardige laptop had kunnen kopen, is die MBP toch beter voor mij: betere afwerking van de behuizing, smal in afmeting, heel stil, goede accu die lang meegaat, backlight in keyboard, zeer goede kwaliteit scherm en dat allemaal perfect aansluitend op een OS dat me alleen met de noodzakelijke dingen lastigvalt en dat er by design voor zorgt dat alles werkt en dat het geen langzame, onbruikbare teringzooi wordt als je niet oppast/je niet helemaal inleest in hoe het OS exact werkt. Allemaal zaken die, als je harde specs naast elkaar zet, niet meegenomen kunnen worden in een prijs/kwaliteit-vergelijking (zoals die in dit soort discussies doorgaans gemaakt wordt), maar die voor mij doorslaggevend zijn omdat ze me tijd (=geld) en ergernis besparen.

Ik denk verder niet dat zo'n mac het geld waard is voor iedereen: voor sommige mensen hoeven bv. beeldscherm en keyboard niet van uitstekende kwaliteit te zijn, en maakt het niet uit dat ze altijd on the lookout moeten zijn voor malware/virusssen bij iedere actie die ze uitvoeren, want of ze interesseren zich voor hoe hun PC werkt (waardoor het een no brainer is om probs te voorkomen) en/of hebben de tijd om er redelijk constant mee bezig te zijn om het ding snel te houden, of ze gebruiken het ding echt minimaal, waardoor het ze niet boeit. En voor mensen die nog op Windows gamen of die het voor andere specifieke zaken gebruiken waar macs in zuigen is het natuurlijk ook slimmer om een PC te nemen.

Tegen beter weten in ben ik bij de criticasters overigens wel benieuwd naar 1. wie er überhaupt echte ervaring heeft op een mac en wat die ervaring is, 2. wie iets weet van usability design en wat hun professionele ervaring precies is en 3. wie van de heren een fulltime baan heeft ipv studerend of nog erger: middelbare scholier/(V)MBO'er is.
  zondag 31 mei 2009 @ 14:01:53 #153
131603 Afwazig
Serious business
pi_69573858
Macbooks
Apple
Macfags
Fanboys
Prijs van een Apple product
Kwaliteit van een Apple product
Prijs / kwaliteitverhouding
pi_69573994
quote:
Op zondag 31 mei 2009 14:01 schreef Afwazig het volgende:
Macbooks
Apple
Macfags
Fanboys
Kijk, daar hebben we al een student.
  zondag 31 mei 2009 @ 15:10:07 #155
131603 Afwazig
Serious business
pi_69575472
Oh ik was deze vergeten;
Mensen die helemaal in de bres springen om een product / merk te gaan verdedigen.
pi_69575826
quote:
Op zondag 31 mei 2009 15:10 schreef Afwazig het volgende:
Oh ik was deze vergeten;
Mensen die helemaal in de bres springen om een product / merk te gaan verdedigen. [ afbeelding ]
lol, ik wist dat ik een samenvatting had moeten posten voor de troglodieten.
  zondag 31 mei 2009 @ 15:27:52 #157
204963 Kankerkachelsverkopert
2 halen, 3 betalen!
pi_69575869
Macbooks
Apple
Macfags
Fanboys
  zondag 31 mei 2009 @ 15:28:28 #158
131603 Afwazig
Serious business
pi_69575883
Misplaatste arrogantie siert je niet
  zondag 31 mei 2009 @ 15:30:15 #159
204963 Kankerkachelsverkopert
2 halen, 3 betalen!
pi_69575921
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 21:53 schreef Kill_em_all het volgende:
[ afbeelding ]
Dat plaatje is echt het toppunt van onwetendheid, ik heb hier laatst nog een TB bijgeplaatst, wat GBtjes aan werkgeugen en de videokaart en DVD drive even eruit gehaald.
  zondag 31 mei 2009 @ 15:36:05 #160
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_69576034
quote:
Op zondag 31 mei 2009 13:52 schreef Vagere_Hein het volgende:
lang verhaal
Helemaal mee eens.
Liever een computer die wat specs betreft wat minder uitpakt dan een gelijkwaardig PC laptop, maar wel een die blijft werken. Geen zin meer om elke paar uur geconfronteerd te worden met gele popups dat er een virus-spyware-security update moet plaatsvinden en dat ik vooral mijn msn acocunt moet instellen.

Updates die je voor de zekerheid maar uitstelt omdat je niet weet of je laptop nog blijft doen waar je hem voor nodig hebt omdat je 'm morgen ook nog voor een klant moet gebruiken (bv VPN icm IE8)

Een goed toetsenbord en goed scherm waar je na een paar uur nog goed naar kunt kijken vind ik veel belangrijker dan 50fps of 60fps.
pi_69576653
quote:
Op zondag 31 mei 2009 15:28 schreef Afwazig het volgende:
Misplaatste arrogantie siert je niet
Jezus, naast dom speel je het klaar om jezelf ook nog als kansloos neer te zetten, ontzettende non-valeur. Je moet echt een kansloze droeftoeter zijn om je tijd te verdoen met het schrijven van reacties aan mensen die volgens jouzelf nutteloos in een topic reageren.
  zondag 31 mei 2009 @ 16:39:09 #162
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_69577373
quote:
Op zondag 31 mei 2009 13:52 schreef Vagere_Hein het volgende:

[..]

Dat laatste inderdaad. Ik heb het vroeger toen ik studeerde ook allemaal gedaan: zelf PC bouwen, helemaal tweaken, grafische kaart om de zo veel tijd vervangen om te optimaliseren voor games. Ik was toen niet echt een standaardgebruiker (integendeel zelfs).

Die gebruiker ben ik niet meer. Mijn levensstandaard is gestegen en eigenlijk gebruik ik mijn pc hoofdzakelijk voor internet, muziek en wat tv-series en films kijken. Ik heb meer geld en minder tijd, dus ik verwacht kwaliteit in de weinige tijd die ik voor mezelf heb. Daarom game ik ook op mijn X360/plasma en voor internet/media heb ik mijn mac. Ondanks dat ik voor 700 euro minder qua specs een op papier technisch gelijkwaardige laptop had kunnen kopen, is die MBP toch beter voor mij: betere afwerking van de behuizing, smal in afmeting, heel stil, goede accu die lang meegaat, backlight in keyboard, zeer goede kwaliteit scherm en dat allemaal perfect aansluitend op een OS dat me alleen met de noodzakelijke dingen lastigvalt en dat er by design voor zorgt dat alles werkt en dat het geen langzame, onbruikbare teringzooi wordt als je niet oppast/je niet helemaal inleest in hoe het OS exact werkt. Allemaal zaken die, als je harde specs naast elkaar zet, niet meegenomen kunnen worden in een prijs/kwaliteit-vergelijking (zoals die in dit soort discussies doorgaans gemaakt wordt), maar die voor mij doorslaggevend zijn omdat ze me tijd (=geld) en ergernis besparen.

Ik denk verder niet dat zo'n mac het geld waard is voor iedereen: voor sommige mensen hoeven bv. beeldscherm en keyboard niet van uitstekende kwaliteit te zijn, en maakt het niet uit dat ze altijd on the lookout moeten zijn voor malware/virusssen bij iedere actie die ze uitvoeren, want of ze interesseren zich voor hoe hun PC werkt (waardoor het een no brainer is om probs te voorkomen) en/of hebben de tijd om er redelijk constant mee bezig te zijn om het ding snel te houden, of ze gebruiken het ding echt minimaal, waardoor het ze niet boeit. En voor mensen die nog op Windows gamen of die het voor andere specifieke zaken gebruiken waar macs in zuigen is het natuurlijk ook slimmer om een PC te nemen.

Tegen beter weten in ben ik bij de criticasters overigens wel benieuwd naar 1. wie er überhaupt echte ervaring heeft op een mac en wat die ervaring is, 2. wie iets weet van usability design en wat hun professionele ervaring precies is en 3. wie van de heren een fulltime baan heeft ipv studerend of nog erger: middelbare scholier/(V)MBO'er is.
De spijker op zijn kop!

Toen ik nog studeerde had ik ook tijd zat om met pc's te kloten, videokaarten te overclocken en wat al niet meer. Maar sinds ik werk (en internet ook een steeds invloedrijker gebruiksmiddel wordt) ben ik geswitcht naar mac en ik zou niet meer terug willen, precies om die redenen die jij noemt. Ja, het kost wat meer geld, maar dat heb ik graag over voor usability en stabiliteit.
En het altijd terugkerende argument in deze discussie is wat mij betreft doorslaggevend: de meeste mensen die met OSX werken hebben al dan niet uitgebreide ervaring met Windows en kunnen gefundeerd zeggen welk OS ze beter bevalt. De meeste mensen die zeiken op Apple hebben vaak alleen maar ervaring met Windows en kennen OSX niet als gebruiker (dan zouden ze nl wel wat minder hard zeiken, denk ik).
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_69577655
quote:
Op zondag 31 mei 2009 16:39 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

*knip*
De meeste mensen die zeiken op Apple hebben vaak alleen maar ervaring met Windows en kennen OSX niet als gebruiker (dan zouden ze nl wel wat minder hard zeiken, denk ik).
Ik zeg altijd maar: ze verdienen windows.
  zondag 31 mei 2009 @ 16:53:53 #164
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_69577709
quote:
Op zondag 31 mei 2009 16:39 schreef Svyatagor het volgende:
De meeste mensen die zeiken op Apple hebben vaak alleen maar ervaring met Windows en kennen OSX niet als gebruiker (dan zouden ze nl wel wat minder hard zeiken, denk ik).
Het punt is dat kennis maken met Windows makkelijker is, dan met OSX. Als ik in mijn omgeving kijk, dan is er een minderheid dat OSX draait. En overstappen van Windows naar OSX (en daar het bijbehorende geldbedrag voor neer te leggen nl minimaal de prijs van een Mini) vind ik een kostbare zaak om 'even te proberen'.
  zondag 31 mei 2009 @ 16:54:54 #165
244403 Mefistoteles
www.gnosticteachings.org
pi_69577738
Je moet ook eerst je laptop naar beneden gooien en dan pas zelf gaan lopen.
  zondag 31 mei 2009 @ 16:59:52 #166
165643 Triptamine
Je Moeâh
pi_69577849
quote:
Op zondag 31 mei 2009 16:54 schreef Mefistoteles het volgende:
Nee, zelf head first naar beneden springen met die klaptop boven je kop
A king in the making, and the throne is for the taking
So I climb the mountain top and put my stake in
Got the weight of the world on my shoulder
Not a nigga nor a hoodrat bitch can stop me from taking it over
  zondag 31 mei 2009 @ 17:13:46 #167
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_69578324
quote:
Op zondag 31 mei 2009 16:54 schreef Mefistoteles het volgende:
Met een Apple gooi je niet.
  zondag 31 mei 2009 @ 18:08:29 #168
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_69579873
quote:
Op zondag 31 mei 2009 16:53 schreef TeleluvR het volgende:

[..]

Het punt is dat kennis maken met Windows makkelijker is, dan met OSX. Als ik in mijn omgeving kijk, dan is er een minderheid dat OSX draait. En overstappen van Windows naar OSX (en daar het bijbehorende geldbedrag voor neer te leggen nl minimaal de prijs van een Mini) vind ik een kostbare zaak om 'even te proberen'.
Da's zeker waar, maar dat is nog geen reden om het dan maar blindelings af te gaan zeiken als te duur en overrated, 'het zal wel niks zijn want het is duur en veel te hip'. Eerst zelf uitchecken, dan pas oordelen, zou ik zeggen.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  zondag 31 mei 2009 @ 21:20:42 #169
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_69584745
quote:
Op zondag 31 mei 2009 18:08 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Da's zeker waar, maar dat is nog geen reden om het dan maar blindelings af te gaan zeiken als te duur en overrated, 'het zal wel niks zijn want het is duur en veel te hip'. Eerst zelf uitchecken, dan pas oordelen, zou ik zeggen.
Ja, maar dat is dus een duur grapje. vandaar dat ik mij ook nooit meng in de discussie, behalve dan dat ik ze schijnbaar overpriced vind.
  zondag 31 mei 2009 @ 21:53:44 #170
98700 cygnusx
Manisch Positief
pi_69585721
Echte Mac gebruikers zijn veel te cool om van een trap te vallen. Als ik jou was zou ik hem uit zijn lijden verlossen!
Jesus loves you, the rest of us think you`re an idiot.
pi_69595755
Apple gebruikers voelen zich altijd zo superieur boven Windows gebruikers.
  maandag 1 juni 2009 @ 10:34:57 #172
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_69596271
HP, jongens! HP!
Feyenoord Rotterdam
pi_69596910
quote:
Op zondag 31 mei 2009 17:13 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Met een Apple gooi je niet.
Klopt, kunt er beter een Tigertank overheen laten rijden.
  maandag 1 juni 2009 @ 11:15:36 #174
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_69597041
quote:
Op maandag 1 juni 2009 10:02 schreef Roflpantoffel het volgende:
Apple gebruikers voelen zich altijd zo superieur boven Windows gebruikers.
Dat komt omdat Apple gebruikers weten hoe een computer echt gebruikt kan worden, en de Windows mensen hardnekkig blijven doorklungelen.
Windows mensen zijn beetje te vergelijken met door blijven grasmaaien met een roestige handmaaier, omdat ze de voordelen van de electrische maaier maar niet willen inzien, want die is namelijk duurder en kost stroom.
pi_69597762
quote:
Op maandag 1 juni 2009 11:15 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Dat komt omdat Apple gebruikers weten hoe een computer echt gebruikt kan worden, en de Windows mensen hardnekkig blijven doorklungelen.
Als je dan echt wist hoe een computer gebruikt moest worden dan had je niet zo geklungeld met Windows.
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')