quote:Ajax’ grote wisseltruc: Trainer Martin Jol en technisch manager Danny Blind moeten na aantal jaren van stoel ruilen
door Valentijn Driessen & Mike Verweij
HAMBURG, dinsdag
De komst van Martin Jol naar Ajax hangt nog slechts af van HSV. De trainer wil graag naar de Amsterdam ArenA verhuizen en een persoonlijk vier- of vijfjarig akkoord lijkt een kwestie van tijd, maar de Amsterdammers wensen de Duitsers geen transfersom te betalen. Hoewel de onderhandelingen tussen HSV en Ajax volgens ingewijden in een ’uiterst prettige sfeer’ verlopen en Rik van den Boog vandaag hoogstwaarschijnlijk weer vol goede moed in het vliegtuig naar Hamburg stapt, blijft het nog even de vraag of de Noord-Duitsers instemmen met het ontbinden van zijn één jaar doorlopende contract. Mocht de deal mislukken dan staat Danny Blind komend seizoen bij Ajax voor de groep.
Amsterdammers in afwachting van akkoord met HSV
Van den Boog vindt de huidige technisch manager óók een geschikte kandidaat, maar zou afgezien van de continuiteit met diens aanstelling liever twee tot drie jaar wachten. Dat past in het kader van de ’grote wisseltruc’. Jol zou in dat geval in 2011 of 2012 de – eveneens door de commissie Coronel voorgestelde – sterke technische man kunnen worden met Blind als veldtrainer. Indien hij door het eventuele afketsen van Jol nu al voor de leeuwen wordt geworpen, is het afbreukrisico voor Blind vrij groot. In het seizoen 2005/ ’06 eindigde hij 24 punten achter PSV op de vierde plaats, kreeg hij zijn ontslag, maar plaatste hij zich via de playoffs alsnog voor de voorronde van de Champions League. Daarnaast won hij de beker. De afgelopen drie jaar stond hij niet meer op het veld, maar zat hij als technische man bij Sparta en Ajax achter een bureau. Dat zijn zoon Daley in de Aselectie speelt, is ook geen pre. Daarom hoopt iedereen binnen Ajax op Jol en dus de medewerking van HSV.
Jol baarde in Hamburg dit seizoen opzien door Hamburger SV– ondanks het vertrek van belangrijke spelers als Vincent Kompany, Nigel de Jong en Rafael van der Vaart – naar de halve finale van zowel de DFB-Pokal als de UEFA Cup te leiden. Daarnaast speelden de Rothosen lange tijd mee om de Duitse landstitel. In een tijdsbestek van tien dagen greep de oud-trainer van onder meer Roda JC, RKC Waalwijk en Tottenham Hotspur echter naast alle prijzen, waardoor een vertrek bespreekbaar zou zijn.
Indien HSV instemt, krijgt Jol dan eindelijk toch de technische leiding over een Nederlandse topclub. In zijn RKC Waalwijk-periode werd hij met Feyenoord, Ajax en PSV in verband gebracht en ten tijde van de aanstelling van Henk ten Cate bij Ajax circuleerde zijn naam ook in de Amsterdam ArenA.
Nummer drie op de shortlist Morten Olsen (met Blind en Jol) meldde waarom Ajax een streep door zíjn naam moest halen. „De club deed me een dusdanig aanbod en ik wilde zo graag, dat ik wel contact moest opnemen met de Deense bond.” Die hield de huidige bondscoach van Denemarken aan zijn nog één jaar doorlopende contract. „Een duobaan was niet mogelijk”, aldus Olsen, die zijn teleurstelling niet onder stoelen of banken stak. „Of ik in een perfecte wereld beide banen zou hebben geaccepteerd? Ja.” Olsen werd gepolst door Blind.
Na de korte gesprekken met Jol, Olsen en Blind werd de naam van Jol op de ’shortlist’ gezet. Van den Boog, die Louis van Gaal de onhaalbare topkandidaat vond, gooide daarvoor weliswaar al een visje uit bij Guus Hiddink en Frank Rijkaard en polste Co Adriaanse, maar die bedankten om diverse redenen allen op voorhand voor de Ajax-eer.
Door de pijlen volledig op Jol te richten, wisten de Amsterdammers dat zij financieel een zware dobber zouden krijgen, omdat het geschatte jaarinkomen van de Hagenaar bij HSV 2,5 miljoen euro netto bedraagt. Hoewel Ajax stap voor stap wil handelen, dus eerst een akkoord met HSV wil hebben en dan pas formeel met Jol om de tafel gaat zitten, is er door een 6,5 uur durend onderhoud tussen Ajax en Jols zaakwaarnemer Mino Raiola de overtuiging dat beide partijen eruit komen.
In de ’aftastende gesprekken’ tussen Ajax en Raiola zou zijn afgesproken dat Jols huidige assistenten bij HSV – Zeljko Petrovic en Martins broer Cock – bij een akkoord tussen de Amsterdammers en HSV, plus overeenstemming tussen Jol en Ajax, niet met de hoofdtrainer meegaan naar de ArenA. De hoofdstedelingen willen de vacatures van de assistent-trainers (conform het rapport Coronel) invullen met trainers uit eigen geledingen.
quote:Jol moet Wenger van Ajax worden
Door Patrick Leemans
Dinsdag, 26 mei 2009, 09:09
EXCLUSIEF -- Ajax en Martin Jol hebben gisteren overeenstemming bereikt over een langdurige overeenkomst.
Het is de bedoeling dat de geboren Scheveninger drie jaar lang sturing gaat geven aan zowel het eerste elftal als ook de jeugdopleiding van de Amsterdamse club. Een rol dus, die gelijk is aan die van Arsène Wenger bij Arsenal.
Omdat -- naar verwachting -- Jol ook nagenoeg z'n gehele technische staf mee zal nemen naar Amsterdam, ontstaat er bij Ajax voor het eerst een duidelijke breuk met het verleden.
Het enige dat de komst van Jol nog in de weg kan staan, is een weigering van HSV om Jol te laten gaan. Vandaag zijn daarvoor in Hamburg de laatste besprekingen over de voorwaarden van een vertrekregeling.
Omdat direct na het vertrek van Marco van Basten Ajax in de overtuiging verkeerde dat het aantrekken van Martin Jol een onhaalbare zaak was, duurde het tot afgelopen week dat de Amsterdammers in contact kwamen met Jols zaakwaarnemer Mino Raiola.
Op Hemelvaartsdag bracht een delegatie van Ajax voor het eerst een bezoek aan Jol in Hamburg; vier dagen later leidde dat tot een akkoord tussen club en trainer.
weet ik ook wel rug tegen de muur enzo...quote:Op dinsdag 26 mei 2009 10:11 schreef Chadi het volgende:
Net of Jol voor een jaar contract naar Amsterdam zou komen.. get real
Stel nou dat het daar aan ligt, ik geloof daar niet in maar goed, dan wil jij ze dus maar tot in lengte van jaren laten aanrommelen?quote:Op dinsdag 26 mei 2009 10:08 schreef Chadi het volgende:
[..]
Niks bull je ziet het toch bij Ajax gebeuren. Alleen hele uitzonderlijke talenten schieten omhoog de rest blijft waar het was .
Volgens mij loop jij de hele dag te schelden en corona's te zuipen.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 10:18 schreef Barca het volgende:
Ook volgens www.vi.nl is Jol een 5 jarig contract aangeboden. Nou ja ... veel betere kandidaten zijn er niet. Neemt hij Joris ook mee?
Blind ooit trainer? Alsjeblieft zeg! Hef dan de club nu meteen maar op.
Denk dat het verschil tussen drie en vijf jaar ontstaat door de plannen met betrekking tot Blind enzo.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 10:18 schreef Barca het volgende:
Ook volgens www.vi.nl is Jol een 5 jarig contract aangeboden.
Feyenoord oké.. maar waarom denk je dat PSV volgend jaar niet mee zal kunnen doen? Rutten heeft zich bij Twente bewezen en PSV is druk bezig op de transfermarkt. Vlak ze aub niet uit. Onderschatting is a bitch. Feyenoord zie ik niet mee doen, maar die kunnen ook zomaar 6 punten van Ajax afsnoepen omdat die wedstrijden ALTIJD op zich staan. En ook hier ligt onderschatting van Ajax kant wegens de perikelen zwaar op de loer.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 09:48 schreef BoNi het volgende:
[..]
[..]
[q]
Kom op, we spelen in de Nederlandse competitie, zijn dat traditioneel de meest succesvolle club met het hoogste budget en iedereen ziet dat de traditionele kandidaten voor het kampioenschap gewoon verzwakt zullen zijn bij de start van volgend seizoen. PSV en Feyenoord zijn duidelijk
Want? De spelers die men sowieso laat vertrekken voegen uberhaupt al niks toe en Schaars zou gezegd hebben in ieder geval nog een jaar te willen blijven. Heb je gelijk de sterkste schakel te pakken.quote:en ik verwacht dat de combinatie leegloop van spelers en Koeman niet echt succesvol zullen zijn in Alkmaar,
Afgelopen seizoen verloor Twente met Rutten, Engelaar en El Ahmadi de drie belangrijkste pionnen in het behalen van de CL voorrondes. Ondanks het verllies van deze uiterst belangrijke onderdelen van het geheel, heeft men het beter gedaan dan vorig jaar. Je onderschat hier de scouting van de subtoppers. Elk jaar wordt er gezegd dat de subtoppers het "wel minder zullen doen omdat ze die en die speler gaan verliezen" en vrijwel elk jaar blijkt daar weinig van terecht te komenquote:daarnaast verwacht ik dat de subtoppers ook wel wat belangrijke spelers zullen verliezen (kijk alleen al naar Elia en Arnautovic bij Twente)
Want? Er is belangstelling genoeg voor allerlei spelers dacht ik begrepen te hebben.quote:terwijl bij Ajax de verkoop redelijk beperkt zal blijven.
Dit verwachten jullie elk jaar en gebeurd ook elk jaar. Dus wat dat betreft is er weinig verschil met de vorige coaches. Alleen onder Blind niet echt meegedaan om het kampioenschap, maar alle andere jaren toch zeker wel. Het verschil zit er in dat "jullie" in prijzen denken.. begrijpelijk, maar voor 90% van alle clubs in de Eredivisie zouden jullie afgelopen jaren gewoon goed zijn geweest.quote:Met een paar gerichte aankopen en de juiste trainer moet je volgend seizoen gewoon in staat zijn om in ieder geval mee te doen om het kampioenschap en zelfs dit seizoen hebben we Europees overwinterd, dus zo spannend blijkt dat ook weer niet te zijn.
Dit zijn zaken die er voor zorgen dat er op korte termijn successen mogelijk zijn en ik vind dat we dit ook zeker mogen verwachten.
De korte termijn bij Ajax is ALTIJD wel gewaarborgd, daarvoor is geld en materiaal genoeg. Er moet nu gekeken worden naar de lange termijn. Een vast gezicht voor de groep, een trainer hoeft niet zo snel verversd te worden, omdat een groep toch vrijwel jaarlijks wijzigt.quote:Los hiervan moet er natuurlijk ook gekeken worden naar de langere termijn, maar het één moet en hoeft het ander zeker niet uit te sluiten.
Inderdaad. Alsjeblieft niet zegquote:Op dinsdag 26 mei 2009 10:25 schreef TUFKAL het volgende:
En waarom dat stoeltje ruilen met Blind? Is hij of 3 jaar ineens een goede coach ofzo?
dat dus.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 10:25 schreef lighted het volgende:
Wat een onzin is het dat ze de "Wenger" constructie willen met Jol. Volgens mij wilden ze dat met van Basten ook? Misschien moeten ze er eerst voor zorgen dat de trainer langer dan een jaar wilt blijven of mag blijven.
Hopelijk bovenaan.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 10:27 schreef Aanvoerder het volgende:
Ben benieuwd waar het schip strand komend seizoen.
PSV zal inderdaad afhankelijk zijn van de komende transfers, maar feit is dat zij niet meer de stabiele basis hebben die zij onder van Raaij wel hadden en ik zie dit eigenlijk ook niet snel meer terugkeren. Uiteraard kan ik me vergissen, maar mijn gevoel is dat het beleid onder Reker een stuk minder is en dat dit ten koste gaat van de prestaties.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 10:02 schreef Prosac het volgende:
[..]
Feyenoord oké.. maar waarom denk je dat PSV volgend jaar niet mee zal kunnen doen? Rutten heeft zich bij Twente bewezen en PSV is druk bezig op de transfermarkt. Vlak ze aub niet uit. Onderschatting is a bitch. Feyenoord zie ik niet mee doen, maar die kunnen ook zomaar 6 punten van Ajax afsnoepen omdat die wedstrijden ALTIJD op zich staan. En ook hier ligt onderschatting van Ajax kant wegens de perikelen zwaar op de loer.
Ook dit is natuurlijk afwachten, maar als AZ spelers als Dembele, de Zeeuw en Moreno vertrekken dan is dat toch echt een aderlating voor AZ en ik heb niet bepaald een hoge pet van Koeman op v.w.b. transfers en zijn tactische beleid. Indien Schaars blijft dan houden ze idd een sterke speler, maar ik ben benieuwd of jongens als Klavan en Moisander onder een andere trainer niet alsnog door de mand vallen.quote:Want? De spelers die men sowieso laat vertrekken voegen uberhaupt al niks toe en Schaars zou gezegd hebben in ieder geval nog een jaar te willen blijven. Heb je gelijk de sterkste schakel te pakken.
Eens, hier heb je absoluut een punt. Twente kan volgend seizoen absoluut als subtopper een gevaarlijke outsider zijn voor de titel en ik denk dat Munsterman een goed beleid voert.quote:Afgelopen seizoen verloor Twente met Rutten, Engelaar en El Ahmadi de drie belangrijkste pionnen in het behalen van de CL voorrondes. Ondanks het verllies van deze uiterst belangrijke onderdelen van het geheel, heeft men het beter gedaan dan vorig jaar. Je onderschat hier de scouting van de subtoppers. Elk jaar wordt er gezegd dat de subtoppers het "wel minder zullen doen omdat ze die en die speler gaan verliezen" en vrijwel elk jaar blijkt daar weinig van terecht te komen
Belangstelling is er altijd, maar er is nog helemaal niks concreet. Daarnaast is (voor mij) Suarez de enige speler die écht een aderlating voor Ajax zou zijn, maar ook nog eens de enige die op basis van zijn vertoonde spel vorig seizoen een transfer zou verdienen. De andere spelers hebben zich vorig seizoen niet (structureel) onderscheiden.quote:Want? Er is belangstelling genoeg voor allerlei spelers dacht ik begrepen te hebben.
quote:Dit verwachten jullie elk jaar en gebeurd ook elk jaar. Dus wat dat betreft is er weinig verschil met de vorige coaches. Alleen onder Blind niet echt meegedaan om het kampioenschap, maar alle andere jaren toch zeker wel. Het verschil zit er in dat "jullie" in prijzen denken.. begrijpelijk, maar voor 90% van alle clubs in de Eredivisie zouden jullie afgelopen jaren gewoon goed zijn geweest.
Zelfs bij een PSV is het redelijk rustig, ondanks geen kampioenschap
Daar zit dan ook het verschil. Ondanks dat er al een aantal jaren geen kampioenschap is behaald is Ajax geen subtopper die probeert aan te klampen bij de top van de Nederlandse competitie. PSV heeft een aantal jaren gedomineerd (vandaar ook de relatieve rust, wacht maar af hoe dat zal zijn als ze nog twee/drie jaar zo presteren) en Europees behoort Ajax absoluut niet meer tot de 'groten', maar nationaal is Ajax nog altijd gewoon een topclub. Ajax is financieel gezond, maar is wel toe aan rigoreuze veranderingen om zowel nationaal als Europees weer structureel op hoog niveau te presteren. Hoe dit daadwerkelijk gaat uitpakken blijft giswerk, maar ik zie dat er op dit moment wel mensen bij Ajax op de juiste posities zitten om deze veranderingen door te voeren.quote:De korte termijn bij Ajax is ALTIJD wel gewaarborgd, daarvoor is geld en materiaal genoeg. Er moet nu gekeken worden naar de lange termijn. Een vast gezicht voor de groep, een trainer hoeft niet zo snel verversd te worden, omdat een groep toch vrijwel jaarlijks wijzigt.
Korte termijn denken hoort bij veel Ajacieden nog altijd "gewoon" een kampioenschap in, dat werkt blijkbaar niet. Lange termijn zorgt er voor dat je uiteindelijk weer prijzen pakt. Kijk naar Twente, kijk naar Heerenveen.. kijk naar Groningen, vasthouden aan een visie..
Kijk desnoods naar NEC, vorig seizoen.. kansloos onderaan in de eredivisie, Been kreeg het vertrouwen en haalde potdomme Europees voetbal. Dat is vergelijkbaar met een Ajax dat 11e staat met de winter en dan in april toch die schaal uitgereikt krijgt.
Ja, dat merkte ik ook al op.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 10:25 schreef TUFKAL het volgende:
En waarom dat stoeltje ruilen met Blind? Is hij of 3 jaar ineens een goede coach ofzo?
Dat zie ik dan toch heel anders. Van den B00g, Blind ... weg d'r mee!quote:Op dinsdag 26 mei 2009 10:38 schreef BoNi het volgende:
Daar zit dan ook het verschil. Ondanks dat er al een aantal jaren geen kampioenschap is behaald is Ajax geen subtopper die probeert aan te klampen bij de top van de Nederlandse competitie. PSV heeft een aantal jaren gedomineerd (vandaar ook de relatieve rust, wacht maar af hoe dat zal zijn als ze nog twee/drie jaar zo presteren) en Europees behoort Ajax absoluut niet meer tot de 'groten', maar nationaal is Ajax nog altijd gewoon een topclub. Ajax is financieel gezond, maar is wel toe aan rigoreuze veranderingen om zowel nationaal als Europees weer structureel op hoog niveau te presteren. Hoe dit daadwerkelijk gaat uitpakken blijft giswerk, maar ik zie dat er op dit moment wel mensen bij Ajax op de juiste posities zitten om deze veranderingen door te voeren.
quote:Op dinsdag 26 mei 2009 10:27 schreef Aanvoerder het volgende:
Ben benieuwd waar van't schip strand komend seizoen.
Dus Blind in de dugout om de ploeg te coachen tijdens wedstrijden. Dat bedoel ik: hou dan nu meteen op met Ajax! Of is de 6e klasse zo leuk?quote:Op dinsdag 26 mei 2009 10:40 schreef w00h00 het volgende:
[..]
Blind zal dan veldtrainer worden, en Jol een coach/td.
Ik denk andersom, Blind traint en Jol coacht tijdens de wedstrijd.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 10:45 schreef Barca het volgende:
[..]
Dus Blind in de dugout om de ploeg te coachen tijdens wedstrijden. Dat bedoel ik: hou dan nu meteen op met Ajax! Of is de 6e klasse zo leuk?
Eindelijk iemand die goed leest..quote:Op dinsdag 26 mei 2009 10:40 schreef w00h00 het volgende:
[..]
Zo'n gevoel dat we vandaag wel wat officieels zullen horen denk ikquote:Op dinsdag 26 mei 2009 10:45 schreef marcb1974 het volgende:
Eerst maar eens zien of ze wel echt in gesprek zijn met Jol
Dat zeiden we vorige week met Olsen ook. Vrijdag word Olsen gepresenteerdquote:Op dinsdag 26 mei 2009 10:51 schreef Silaz het volgende:
[..]
Zo'n gevoel dat we vandaag wel wat officieels zullen horen denk ik
Gelukkig wist alleen de clubreporter van het AD het zeker!quote:Op dinsdag 26 mei 2009 10:52 schreef bloodysunday het volgende:
[..]
Dat zeiden we vorige week met Olsen ook. Vrijdag word Olsen gepresenteerden er gebeurde niks.
Ze kunnen wel overeen met Jol zijn maar als HSV hem niet wil laten gaan ben je nog nergens.
Ze zijn niet goed genoeg op dit moment omdat ze niet vooruit zijn gegaan al die jaren en maar aanrommelden. Het eerste van Ajax is nog steeds deel van de opleiding. Het is niet meer het eind traject. Spelers zoals Urby die hadden een boel baggage maar die moet je wel ontwikkelen. Dat doe je niet door ze iedere week op een andere positie te zetten. Dat doe je door ritme erin te bouwen en vastigheid.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 10:19 schreef navigator het volgende:
[..]
Stel nou dat het daar aan ligt, ik geloof daar niet in maar goed, dan wil jij ze dus maar tot in lengte van jaren laten aanrommelen?
Wat de reden ook is, ze zijn niet goed genoeg voor het niveau dat Ajax moet nastreven. En dus moet je er afscheid van nemen.
Damn, het is toch niet zo moeilijk allemaal.
Duidelijk, er zullen nog flink wat Feyenoordachtige jaren moeten komen voordat jullie het predikaat topclub kwijt zijn. Binnen Nederland raak je die status sowieso niet snel kwijt.quote:Daar zit dan ook het verschil. Ondanks dat er al een aantal jaren geen kampioenschap is behaald is Ajax geen subtopper die probeert aan te klampen bij de top van de Nederlandse competitie. PSV heeft een aantal jaren gedomineerd (vandaar ook de relatieve rust, wacht maar af hoe dat zal zijn als ze nog twee/drie jaar zo presteren) en Europees behoort Ajax absoluut niet meer tot de 'groten', maar nationaal is Ajax nog altijd gewoon een topclub. Ajax is financieel gezond, maar is wel toe aan rigoreuze veranderingen om zowel nationaal als Europees weer structureel op hoog niveau te presteren. Hoe dit daadwerkelijk gaat uitpakken blijft giswerk, maar ik zie dat er op dit moment wel mensen bij Ajax op de juiste posities zitten om deze veranderingen door te voeren.
waarom zou je in hemelsnaam nu Blind al die toezegging doen? raar beleid...quote:Op dinsdag 26 mei 2009 10:40 schreef w00h00 het volgende:
[..]
Anders sla je de krant es open of kijk je op elke bekende nieuwssitequote:Op dinsdag 26 mei 2009 10:57 schreef Frankz0rz het volgende:
Waaat? Ik heb alles ff snel bijgelezen, maar wat moet ik nu van die Jol "geruchten" denken? Is het serieus of is het gewoon uit de duim gezogen?
Hij heeft zeker 2,5 seizoen linksback gespeeld en nu al anderhalf jaar half of soms linksbuiten. Hoeveel vastigheid heb je nodigquote:Op dinsdag 26 mei 2009 10:54 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ze zijn niet goed genoeg op dit moment omdat ze niet vooruit zijn gegaan al die jaren en maar aanrommelden. Het eerste van Ajax is nog steeds deel van de opleiding. Het is niet meer het eind traject. Spelers zoals Urby die hadden een boel baggage maar die moet je wel ontwikkelen. Dat doe je niet door ze iedere week op een andere positie te zetten. Dat doe je door ritme erin te bouwen en vastigheid.
En als je er dan toch een naam aan wilt geven van een trainer uit de Premier League, zeg dan Ferguson. Die is heel wat succesvoller...quote:Op dinsdag 26 mei 2009 10:25 schreef lighted het volgende:
Wat een onzin is het dat ze de "Wenger" constructie willen met Jol. Volgens mij wilden ze dat met van Basten ook? Misschien moeten ze er eerst voor zorgen dat de trainer langer dan een jaar wilt blijven of mag blijven.
Blind gaat niet coachen, alleen trainen. Jol blijft coach en word later TD.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 10:52 schreef Barca het volgende:
Eerste paar jaren zal Jol de ploeg trainen en coachen. Blind is dan TD (Waarom in hemelsnaam hij!?). Na enkele jaren wordt Jol TD en gaat Blind de ploeg trainen en coachen. (Jezus kolere Christus! Willen we nu een topclub of eentobclub zijn!?!)
Kloptquote:Op dinsdag 26 mei 2009 10:59 schreef lighted het volgende:
[..]
Anders sla je de krant es open of kijk je op elke bekende nieuwssite.
Precies, we zitten nu met de gebakken peren van jaren lang kut beleid. Dat moet nu met een lange termijn visie worden veranderd. En dat zal niet binnen een paar jaar lukken. En dat gebrek aan kampioenschappen ligt inderdaad aan een gebrek aan mentaliteit want als je van HSV en Fiorentina kunt winnen dan moet je ook kunnen winnen van Heracles, WII, Ado, Sparta en helemaal van Volendam.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 10:55 schreef Prosac het volgende:
[..]
Duidelijk, er zullen nog flink wat Feyenoordachtige jaren moeten komen voordat jullie het predikaat topclub kwijt zijn. Binnen Nederland raak je die status sowieso niet snel kwijt.
Waar ik op doelde is dat Ajax meer als "subtopper" moet gaan denken en dat is helemaal niet denigrerend bedoeld. Eigenlijk moeten de supporters meer als subtopper gaan denken, het past misschien niet bij Ajax, maar ik zie ook hier steeds meer fans "realistischer" worden.
Hoewel ik ook begrijp dat het na 5 jaar ook wel weer eens tijd wordt voor een kampioenschap, maar zolang er totaal geen continuiteit is, werkt dat niet. Vervelend is ook de groep supporters die meent dat ze het heft in eigen hand moeten nemen, ook dat werkt niet. Ik denk zelfs dat dat ook een deel van de reden van het opstappen van Marco is hoor.
Ik zeg, Jol kan echt wel wat en laat hem eens langer dan 2 jaar zitten, dan krijg je het Wenger model. Niet na 2 jaar zonder kampioenschap weer een ander.. dan blijf je in dezelfde vicieuze cirkel.
Overigens ligt het gebrek aan kampioenschappen de laatste jaren meer aan de mentaliteit dan de kwaliteit in de groep volgens mij.
Ik had bij Groningen dan liever het Ferguson model gehad, dan haal je tenminste nog prijzen binnen. Met Wenger totaal niet.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 11:00 schreef koningdavid het volgende:
Ajax wil bij iedereen de Wengerconstructie. Sterker nog, elke Nederlandse club wil in principe bij iedere trainer de Wengerconstructie. Het lukt desondanks vrijwel nooit (op Foppe en Jans na).
ik vind Jol een beetje op een bulldog lijkenquote:Op dinsdag 26 mei 2009 11:00 schreef koningdavid het volgende:
Ajax wil bij iedereen de Wengerconstructie. Sterker nog, elke Nederlandse club wil in principe bij iedere trainer de Wengerconstructie. Het lukt desondanks vrijwel nooit (op Foppe en Jans na).
Ik hoop dat Jol komt. Een man die tactisch sterk is, ervaring heeft, een goede people-manager is en uitstraling naar de supporters heeft. Bovendien heeft hij die Amsterdamse brutaliteit/bluf, ook al komt hij uit Den Haag.
Dat was de eerste en laatste keer dat hij zich op Fok! heeft laten zien denk ikquote:Op dinsdag 26 mei 2009 10:54 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Gelukkig wist alleen de clubreporter van het AD het zeker!
Wat een figuur.
Oh ja, bij elke nieuwe trainer is het ook de bedoeling dat men het 'Ferguson-model' gaat hanteren.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 11:03 schreef Prosac het volgende:
[..]
Ik had bij Groningen dan liever het Ferguson model gehad, dan haal je tenminste nog prijzen binnen. Met Wenger totaal niet.
Haha na dat bericht heeft hij geen andere verhalen meer verzonnenquote:Op dinsdag 26 mei 2009 11:05 schreef Nashje het volgende:
[..]
Dat was de eerste en laatste keer dat hij zich op Fok! heeft laten zien denk ik.
Precies.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 11:07 schreef Suijk het volgende:
Waarom meteen zulke dingen gaan roepen over dat soort constructies? Zorg nou maar gewoon dat je het komende jaar een trainer hebt. Kijken we in de loop van het jaar wel hoe we het daarna gaan doen.
Klinkt in ieder geval beter dan het Aad de Mos-model he.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 11:07 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Oh ja, bij elke nieuwe trainer is het ook de bedoeling dat men het 'Ferguson-model' gaat hanteren.
Nee, want dan tel je de Graafschap en PSV ook mee.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 11:13 schreef Kopbal het volgende:
Het boerenmodel bedoel je?
en met het Wengermodel 1 plekje hoger. Vooruit.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 11:14 schreef Suijk het volgende:
Dan worden we ook ieder seizoen 5e of 6e.
Daarom, dat schiet allemaal niet op. Leuk al die modellen, maar als het echt overal zo zou werken zouden wel veel meer ploegen dat doen.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 11:18 schreef Prosac het volgende:
[..]
en met het Wengermodel 1 plekje hoger. Vooruit.
En op een ander HSV forum lees ik zo'n beetje het tegenovergestelde.. Ik hoop dat hij komt, maar het lijkt me niet reëel.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 11:17 schreef koningdavid het volgende:
De meeste HSV supporters lijken ervan uit te gaan dat Jol gewoon blijft:
http://forum.hsv.de/index.php?page=Thread&threadID=17696&pageNo=515
quote:
Ik vind dat een veel te goeie trainer voor Ajax en daarnaast ben ik best wel een Jol-fan....quote:Op dinsdag 26 mei 2009 11:20 schreef Nashje het volgende:
[..]
Ja, dat zie ik aan z'n avatar, maar waarom moet Jol bij HSV blijven.
Reeel is het zeker, anders zat Rik daar nu niet.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 11:20 schreef Frankz0rz het volgende:
[..]
En op een ander HSV forum lees ik zo'n beetje het tegenovergestelde.. Ik hoop dat hij komt, maar het lijkt me niet reëel.
Jolquote:Op woensdag 13 mei 2009 19:36 schreef RayMania het volgende:
[..]
Wie weet wat er in Duitsland gebeurt met Jol? Geen UEFA-Cup finale, geen bekerfinale, titel lijkt verspeelt. Als een club in de running is voor drie prijzen en het dan af laat weten, dan kunnen er gekke dingen gebeuren. Kijk maar naar Adriaanse in 2005.
Misschien is dat ook helemaal zo slecht nog niet, dat er iemand 'out of the blue' en met open vizier instapt.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 11:45 schreef Suijk het volgende:
Maar wat heeft Jol dan met Ajax? Heeft er helemaal geen verleden, komt niet uit Amsterdam, HSV is qua club gewoon verder en heeft meer mogelijkheden.
Ik lees net ergens dat hij gebotst zou zijn met het bestuur van HSV een tijdje terug over het aankoopbeleid, maar in de 'Welt' lees ik weer dat HSV zijn contract wilt verlengenquote:Op dinsdag 26 mei 2009 11:34 schreef w00h00 het volgende:
[..]
Reeel is het zeker, anders zat Rik daar nu niet.
Blijkbaar voelt Jol er ook iets voor, het is alleen of de vraag of HSV hem wil laten gaan.
Voor Ajax is het niet zo slecht inderdaad, maar als ik Jol was zou ik er niet warm of koud van worden. Ook niet omdat je weet dat ze eerst Rijkaard, Adriaanse, Olsen ook al hebben benaderd.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 11:46 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Misschien is dat ook helemaal zo slecht nog niet, dat er iemand 'out of the blue' en met open vizier instapt.
Misschien dat hij als Nederlander graag een keer een topclub wil trainen.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 11:45 schreef Suijk het volgende:
Maar wat heeft Jol dan met Ajax? Heeft er helemaal geen verleden, komt niet uit Amsterdam, HSV is qua club gewoon verder en heeft meer mogelijkheden.
Nou ja, op het moment dat Van Basten opstapte kon HSV nog drie prijzen winnen en had iedereen hier geroepen dat Ajax zich belachelijk maakt omdat het Jol probeert los te weken.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 11:48 schreef Suijk het volgende:
[..]
Voor Ajax is het niet zo slecht inderdaad, maar als ik Jol was zou ik er niet warm of koud van worden. Ook niet omdat je weet dat ze eerst Rijkaard, Adriaanse, Olsen ook al hebben benaderd.
Hij wil graag in NL werken?Hij heeft bovendien geen enkele prijs gewonnen terwijl hij kans had op 3. Het kan toch niet zo zijn dat HSV volledig tevreden is?quote:Op dinsdag 26 mei 2009 11:11 schreef Frankz0rz het volgende:
Ik geloof er eigenlijk niet veel van. Duitse media besteden er totaal geen aandacht aan, en wees eerlijk; Waarom zou Jol weg gaan nu bij HSV? Ja hij heeft in korte tijd naast alle prijzen gegrepen maar het ging voor de rest het hele seizoen uitstekend bij HSV.
Ik meen me te herinneren dat hij juist zei dat hij nooit meer in Nederland zou trainen. Nou betekent dat niet veel in de voetbalwereld maar ik weet het niet.quote:
Sinds wanneer moet iemand een verleden bij de club hebben of uit Amsterdam komen dan? Had Olsen dat dan wel..?quote:Op dinsdag 26 mei 2009 11:45 schreef Suijk het volgende:
woojjooooooo daar begint het dus ook door te komen!quote:Op dinsdag 26 mei 2009 11:58 schreef Mr.Mills het volgende:
http://www.bild.de/BILD/s(...)dertext=8484772.html
Reageren op Barca moet je ook niet doenquote:Op dinsdag 26 mei 2009 11:57 schreef Rumille het volgende:
[..]
Barca als Fok!ker moet je ook niet doen.
Amsterdam is een toffe stad om te werken. Hamburg is zo afgelegen van de bewoonde wereld.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 11:54 schreef Frankz0rz het volgende:
[..]
Ik meen me te herinneren dat hij juist zei dat hij nooit meer in Nederland zou trainen. Nou betekent dat niet veel in de voetbalwereld maar ik weet het niet.
quote:Op dinsdag 26 mei 2009 11:58 schreef Mr.Mills het volgende:
oeh...interestingquote:Op dinsdag 26 mei 2009 11:58 schreef Mr.Mills het volgende:
Daarom, ik begin er nu wel meer in te geloven, maar moet mezelf niet gek gaan maken he, is nog niks zeker tot het op de Ajax site staat..quote:Op dinsdag 26 mei 2009 12:10 schreef Suijk het volgende:
Ze zijn er echt niet blij mee in Hamburg. Hopen dat het waar is, Bild is ook niet altijd de meest betrouwbare krant in Duitsland.
quote:Ich glaubs ja nicht! Hoffentlich nur irgend ne scheiße die sich so ein Schreiberling aus den Fingern gezogen hat.
Jol hat doch immer gesagt dass er was aufbauen und bleiben will...
Mooi.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 11:58 schreef Mr.Mills het volgende:
Die Jol/Shrek-fotoquote:Op dinsdag 26 mei 2009 12:04 schreef Mr.Mills het volgende:
http://www.bild.de/BILD/s(...)-ajax-amsterdam.html
HIj lijkt inderdaad.quote:
quote:Op woensdag 6 mei 2009 14:42 schreef RayMania het volgende:
Ik zou alleen maar tevreden zijn met iemand uit het rijtje Frank Rijkaard, Martin Jol (waarom niet?) of Frank de Boer (al prefereer ik iemand met meer ervaring).
Joris?quote:Op dinsdag 26 mei 2009 12:09 schreef versteegrob het volgende:
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
Zou die nog spelers mee kunnen nemen? Zo ja wie?
Soms verlang ik toch best wel terug naar die ouderwetse oerhollandse namen.quote:
Peter Bosz is vrij...quote:Op dinsdag 26 mei 2009 12:18 schreef koningdavid het volgende:
Arme HSV.
Stevens was succesvol ---> ging naar PSV
Jol was succesvol ---> gaat naar Ajax
Welke Nederlandse trainer gaan ze nu nemen?
Ron Jans of Gertjan Verbeekquote:Op dinsdag 26 mei 2009 12:18 schreef koningdavid het volgende:
Arme HSV.
Stevens was succesvol ---> ging naar PSV
Jol was succesvol ---> gaat naar Ajax
Welke Nederlandse trainer gaan ze nu nemen?
Is ook leraar Duits geweest dus hoeft niet het klooster in om de taal te leren.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 12:24 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ron Jans zou wel in Duitsland passen denk ik.
quote:Mit dem Jol-Aus wird jetzt wohl auch der Top-Transfer vopn Stürmer-Star Eljelo Elija (Twente Enschede) scheitern. Der Jung-Star, an dem unter anderem auch Ajax, Bayern und Chelsea dran sein sollen, hatte sein Kommen nach Hamburg mit der Person verbunden.
Ja, daar dacht ik pas aan nadat ik het had gepost. Maar qua mentaliteit en persoonlijkheid past hij er wel denk ik.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 12:24 schreef Suijk het volgende:
[..]
Is ook leraar Duits geweest dus hoeft niet het klooster in om de taal te leren.
Als Elia slim is gaat 'ie nu dus niet meer naar HSV.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 12:26 schreef Prosac het volgende:
Kijk.. De transfer van Elia zou al een reden zijn om Jol niet zonder slag of stoot te laten gaan.
Er zitten enkele pareltjes bij hoor.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 12:23 schreef Aanvoerder het volgende:
HSV-fans-forum-posts post-topic. Kom op met die reacties om van te smullen!
Die "SCHEISSSEEEE"'s krijgen me altijd aan het lachen.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 12:27 schreef Silenus het volgende:
Wat hebben ze toch geile scheldwoorden in Duitsland.
quote:Ich könnte kotzen.
quote:Ich könnte KOTZEN !!!!!!
Hoffmann raus.............
quote:Für mich ist er gestorben...
Das wars mit der neuen Saison.
Tschüss Europaleague-Finale im eigenen Stadion...
quote:wenn bernd uns den trainer vergrault kotz ich im kreis
Nou, dan weet je wel waar hij heengaat.quote:
Duitsers en humor. Hier ga je al de mist in.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 12:29 schreef Barca het volgende:
Jans voelt de Duitse pers denk ik beter aan dan Lowietje. De humor van Ron wekt denk ik meer sympathie dan het sarcastische geblaf van Von Gal.
Nog een bron...quote:Jol vor Abschied zu Ajax
Martin Jol (53) steht nach nur einer Saison beim HSV vor dem Wechsel zu Ajax Amsterdam. In niederländischen Medien kursieren bereits seit Tagen Gerüchte über eine Rückkehr. Nach kicker-Informationen soll es am Donnerstag ein erstes Gespräch zwischen Jol und Ajax und am gestrigen Montag eine weitgehende Einigung gegeben haben. Hamburgs Verantwortliche sind bereits informiert und sollen derzeit mit Ajax und Jol über Ablöse- und Auflöse-Modalitäten verhandeln.
Jol hatte den HSV im Sommer von Landsmann Huub Stevens übernommen und das Team nach sportlicher Talfahrt am Saisonende auf der Zielgraden doch noch ins internationale Geschäft geführt - Risse im Verhältnis zwischen dem teuersten HSV-Trainer aller Zeiten (Jahresgehalt 2,5 Millionen Euro) und der Führung hatte es zuletzt dennoch gegeben, da Jol immer wieder öffentlich fehlende Qualität im Kader sowie die Transferpolitik beklagt hatte.
Eine Politik, der er in den jeweiligen Transferperioden jedoch immer zugestimmt hat. Jol soll bei Ajax einen Dreijahresvertrag unterschreiben. Geht der Deal wie zu erwarten über die Bühne, werden seine Assistenten Cornelis Jol, Ricardo Moniz, Zeljko Petrovic und Michael Lindeman die Hanseaten ebenfalls verlassen. Und der HSV wäre wie vor einem Jahr erneut auf Trainersuche.
Bron: kicker.de
Ik ga er ook nog niet van uit, maar die paniek bij die HSV-fans nemen ze ons niet meer af.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 12:30 schreef toma het volgende:
Is het nou al zeker? Ik heb nog niets gezien op een betrouwbare Nederlandse site?
In Bild staat dus dat Elia zijn transfer naar HSV verbonden heeft aan Jol. Gaat Jol weg, komt Elia ook niet.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 12:27 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Als Elia slim is gaat 'ie nu dus niet meer naar HSV.
Dit seizoen toch duidelijk niet hoor.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 12:32 schreef Chadi het volgende:
Als het ze lukt om Jol daar weg te kapen hebben ze een wereld deal gemaakt hoor. Jol is toch een redelijke goede en ervaren trainer die altijd het maximaal haalbare uit een groep weet te halen.
Laat die andere pitbull maar eens terugkerenquote:Op dinsdag 26 mei 2009 11:05 schreef toma het volgende:
[..]
ik vind Jol een beetje op een bulldog lijken
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ok, ok. Maar Jans voelt denk ik beter aan hoe je moet reageren op een domme journalist. Hoewel ... dat is een pleonasme.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 12:31 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
Duitsers en humor. Hier ga je al de mist in.
Als je meedoet om 3 prijzen vlak voor het einde en er met 0 prijzen vandoor gaat heb je niet het maximale uit de groep gehaald lijkt me. Van Werder Bremen bijvoorbeeld hadden ze kunnen winnen.quote:
Komt hij dus naar Ajax?quote:Op dinsdag 26 mei 2009 12:32 schreef Prosac het volgende:
[..]
In Bild staat dus dat Elia zijn transfer naar HSV verbonden heeft aan Jol. Gaat Jol weg, komt Elia ook niet.
Ik weet zeker dat Jol dat i.i.g. gaat proberen.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 12:38 schreef M0NTANA het volgende:
Khalid Boulahrouz zal nu ook wel naar Ajax komen.
Hoe meer Nederlanders hoe beter. Met een paar tropische verrassingen.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 12:38 schreef M0NTANA het volgende:
quote:Op dinsdag 26 mei 2009 12:38 schreef M0NTANA het volgende:
Daar had ik het al eens over.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 12:38 schreef M0NTANA het volgende:
Wielaert met een grote strik eromheen als wisselgeld gebruiken.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 12:39 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Ik weet zeker dat Jol dat i.i.g. gaat proberen.
Het feit dat hij meedeed tot de laatste weken met HSV is al een succes op zich.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 12:37 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Als je meedoet om 3 prijzen vlak voor het einde en er met 0 prijzen vandoor gaat heb je niet het maximale uit de groep gehaald lijkt me. Van Werder Bremen bijvoorbeeld hadden ze kunnen winnen.
als er een aanvaller weggaat niet zo'n slechte optie hoor. Oke een beetje gehyped maar er zit wel wat in deze jongen.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 12:40 schreef Frankz0rz het volgende:
[..]
Doe maar niet. Tenzij hij op de bank wil zitten
Sulejmani vergeten?quote:Op dinsdag 26 mei 2009 12:41 schreef Prosac het volgende:
[..]
Denk je dat Ajax ook die 10/12 miljoen euro voor Elia wil neerleggen?
Denk dat hij nog even doorgaat met zakkenvullen. Die transfers leveren hem meer geld op dan zijn salaris volgens mijquote:Op dinsdag 26 mei 2009 12:38 schreef M0NTANA het volgende:
Jip Bartels.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 12:19 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
Soms verlang ik toch best wel terug naar die ouderwetse oerhollandse namen.
Vrij zeker. Zo rond de 95% als je het mij vraagt.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 12:44 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Hoe zeker is de gerucht van Jol nou? Anders ga ik zo ff Ajax toevoegen aan mijn aandelenportefeuille.
Natuurlijk niet, hoe kan je dat nou vergeten.quote:
Dat gerucht is 100% zekerquote:Op dinsdag 26 mei 2009 12:44 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Hoe zeker is de gerucht van Jol nou? Anders ga ik zo ff Ajax toevoegen aan mijn aandelenportefeuille.
Jij bent zoooo niet grappig.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 12:46 schreef Barca het volgende:
Ik sprak net Blackcard G op Twitter en hij gaf aan dat Jol een aantal Duitse regels wil gaan invoeren:
- UNIFORM gekleed
- geen uitspraken over de trainer, collega's, trainingen, wedstrijden of reisjes naar wedstrijden op Twitter
- geen geshow met backcards
- ZWARTE schoenen
- geen geneuzel over joden
- kein geloel als "wir sind die Besten!"
- geen gezwets met capusjonnies, die worden ergens in oostelijke richting vervoerd per trein voor tewerkstelling
Zie je het Bayern forum al voor je?quote:Op dinsdag 26 mei 2009 12:43 schreef BliksemSchigt het volgende:
Al doen wij straks niets anders wanneer Suarez volkomen uit het niets naar Bayern vertrekt natuurlijk.
Mooiquote:Op dinsdag 26 mei 2009 12:48 schreef koningdavid het volgende:
Elia gaat niet naar Ajax.
Ik denk dat hij naar Bayern of Man City gaat.
Vind ik ook. Zo goed is die selectie niet.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 12:41 schreef Chadi het volgende:
[..]
Het feit dat hij meedeed tot de laatste weken met HSV is al een succes op zich.
quote:Op dinsdag 26 mei 2009 12:49 schreef Prosac het volgende:
[..]
Zie je het Bayern forum al voor je?![]()
"hahahaha, LOL, kuck mal auf Fok! nach das Ajax thread, macht spass, die blöde Hollander kasekopfen sind alle verpist uber Suarez"
[..]
"hahahaha, LOL, kuck mal auf Fok! nach das Ajax thread, macht spass, die blöde Hollander kasekopfen sind alle verpist uber Suarez"
In de wedstrijd tegen Ajax vond ik HSV echt een matig team hebben. Fysiek zijn ze sterk maar vooral technisch legden ze het af tegen Ajacieden. Misschien dat Jol erachter is gekomen dat het Duitse voetbal hem gewoon niet echt aanpreekt ofzo?quote:Op dinsdag 26 mei 2009 12:51 schreef Cavalier1 het volgende:
[..]
Vind ik ook. Zo goed is die selectie niet.
NOS TTquote:***OETBAL******************************
**** Ajax rond met coach Martin Jol
**Ajax heeft met Martin Jol een akkoord
bereikt over een meerjarig contract als
trainer.De Amsterdammers moeten met de
huidige club van de Scheveninger,HSV,
nog een afkoopsom overeenkomen.Bij de
Bundesligaclub staat Jol nog tot eind
volgend seizoen onder contract.
In Hamburg kende Jol in zijn debuutjaar
een succesvol seizoen.HSV streed lang
mee om de titel en reikte zowel in de
UEFA Cup als in de Duitse beker tot de
laatste vier.HSV eindigde als vijfde in
de competitie en plaatste zich zo voor
de voorronde van de Europa League.
Jol (53) was na zijn spelerscarrière
als coach eerder werkzaam bij Roda JC,
RKC Waalwijk en Tottenham Hotspur.
[..]
Als je Jol neemt, krijg je Petro erbijquote:
quote:
Als ze nou eens respect voor het rapport hebbenquote:
Nee, maar spelen wel goed als TEAM! Vond ik in 1e halve finale tegen Bremen althans wel.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 12:51 schreef Cavalier1 het volgende:
[..]
Vind ik ook. Zo goed is die selectie niet.
Waarom is die vraag om buitenlanders zo groot?quote:Op dinsdag 26 mei 2009 12:58 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
![]()
Ik hoopte echt op een buitenlander maar ik hoop dat hij t goed zal doen. Wordt weer eens tijd...
Zo hoog zal dat aandeel echt niet gaan stijgen hoor, we gaan niet opeens CL spelen nu.quote:
Wat maakt jou het uit? Je bent toch Fries?quote:Op dinsdag 26 mei 2009 12:58 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
![]()
Ik hoopte echt op een buitenlander maar ik hoop dat hij t goed zal doen. Wordt weer eens tijd...
Iedereen is wel een beetje een jood hèquote:
Het verleden wijst uit dat bij het aanstellen van een nieuwe trainer de koers altijd wat omhoog gaat.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 13:00 schreef Silenus het volgende:
[..]
Zo hoog zal dat aandeel echt niet gaan stijgen hoor, we gaan niet opeens CL spelen nu.
Dat klopt, maar volgens mij staat het aandeel nu op 6 euro zoveel, ik vraag me af of je hier heel veel winst op gaat pakken. (Straks wordt Blind het alsnog en ben je al je geld kwijt.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 13:01 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Het verleden wijst uit dat bij het aanstellen van een nieuwe trainer de koers altijd wat omhoog gaat.
Laten we het hopen dat er van geleerd is.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 12:46 schreef Prosac het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, hoe kan je dat nou vergeten.![]()
Maar ik denk dat Ajax zich nog wel een paar keer achter de oren krabt om zoveel uit te trekken voor een speler. Daarbij, waarom Elia halen als je Sulejmani ook al hebt?
Dan mag je er wel een flinke berg van gekocht hebben wil je er echt leuk profijt van hebben.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 13:01 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Het verleden wijst uit dat bij het aanstellen van een nieuwe trainer de koers altijd wat omhoog gaat.
Al is de winst nog zo klein, als er snel geld te verdienen valt is het altijd mooi meegenomenquote:Op dinsdag 26 mei 2009 13:02 schreef Silenus het volgende:
[..]
Dat klopt, maar volgens mij staat het aandeel nu op 6 euro zoveel, ik vraag me af of je hier heel veel winst op gaat pakken. (Straks wordt Blind het alsnog en ben je al je geld kwijt.)
1250 stuksquote:Op dinsdag 26 mei 2009 13:03 schreef Bullebak het volgende:
[..]
Dan mag je er wel een flinke berg van gekocht hebben wil je er echt leuk profijt van hebben.
Hoop voor jou dat het toch geen Blind word omdat Ajax en HSV er niet uit kunnen komenquote:
Omdat goede buitenlandse trainers zijn. Meer dan Nederlandse. Ajax zou bijna(als we de geruchten mogen geloven) Blind weer aanstellen. Zij hebben toch ook gezien wat voor seizoen t was in 04/05. Waarom een betere laten liggen? Omdat ie geen Nederlands spreekt? Ajax is hier erg terughoudend in altijd.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 12:59 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Waarom is die vraag om buitenlanders zo groot?
Als hij Martino Jolez uit Spanje had geheten was het wel prima geweest?
Waar de neuk slaat dit op? Dus!?quote:Op dinsdag 26 mei 2009 13:00 schreef TC03 het volgende:
[..]
Wat maakt jou het uit? Je bent toch Fries?
versteegrobje?quote:
Dat is toch een avondje gratis zuipen.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 13:06 schreef koemleit het volgende:
[..]
dat gaat je denk ik nog geen 100 euro opleveren, maar geld is geld.
Ik hoop dat het zonder commissie is, want 10% stijging ga je denk niet halen.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 13:01 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Net of ik er alles voor opzij moet zetten om Ajax aandelen te kopenquote:Op dinsdag 26 mei 2009 13:09 schreef rompompom het volgende:
[..]
Sowieso zou ik nooit of te nimmer Feyenoord aandelen kopen, ik snap jou echt niet. Het levert geld op, dus daar zet je alles voor opzij? Je lijkt wel een Jood...
Je zet er een hoop sentiment voor opzij, me dunkt. Maar goed, handel is handel inderdaad. Een typisch Joodse eigenschap. Welkom bij de club.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 13:12 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Net of ik er alles voor opzij moet zetten om Ajax aandelen te kopenHandel is handel.
Morgen gaan ze er gewoon weer uit.
quote:Op dinsdag 26 mei 2009 13:11 schreef Silenus het volgende:
Dirk Kuijt die mede-eigenaar is van AFC Ajax. Dat we dit nog moge meemaken jongens.
feyenoorders in het feyenoord-topic ook niet hoor. Dirk-Kuijt wordt toch door iedereen uitgekotst, dus laten we geen aandacht aan dat jongetje bestedenquote:
En ik maar denken dat de haven in Rotterdam juist het meeste geld voor Nederland binnen haaltquote:Op dinsdag 26 mei 2009 13:13 schreef rompompom het volgende:
[..]
handel is handel inderdaad. Een typisch Joodse eigenschap. Welkom bij de club..
Ik kan er ook op zetten dat Messi vanaf volgend seizoen voor Ajax speeltquote:Op dinsdag 26 mei 2009 13:16 schreef Rnnz het volgende:
Keek toevallig op Wikipedia.. :
Maarten Cornelius (Martin) Jol (Den Haag, 16 januari 1956) is een Nederlandse voormalig voetballer. Tegenwoordig is hij voetbaltrainer van Ajax Amsterdam.
[..]
Voor Nederland ja.. maar voor zichzelf is een heel ander verhaalquote:Op dinsdag 26 mei 2009 13:16 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
En ik maar denken dat de haven in Rotterdam juist het meeste geld voor Nederland binnen haalt
Dat DK mede-eigenaar is van AFC Ajax?quote:Op dinsdag 26 mei 2009 13:15 schreef Frankz0rz het volgende:
Ik weiger het nog steeds te geloven. Ik wil bevestiging zien op Ajax.nl
Ja, weet ik, ik bedoelde er alleen mee te zeggen dat ze er al weer snel bij zijn daar.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 13:17 schreef Frankz0rz het volgende:
[..]
Ik kan er ook op zetten dat Messi vanaf volgend seizoen voor Ajax speelt
Maarten Cornelius (Martin) Jol (Den Haag, 16 januari 1956) is een Nederlandse voormalig voetballer. Tegenwoordig is hij voetbaltrainer van Ajax Amsterdam. Messi speelt vanaf volgend seizoen bij Ajax.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 13:17 schreef Frankz0rz het volgende:
[..]
Ik kan er ook op zetten dat Messi vanaf volgend seizoen voor Ajax speelt
Sure....quote:Op dinsdag 26 mei 2009 13:22 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
En na 20 minuten met 4% winst verkocht.
300 euro winst. Gratis seizoenskaart van Feyenoord dus
Weggegooid geld dus.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 13:22 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 26 mei 2009 13:20 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Maarten Cornelius (Martin) Jol (Den Haag, 16 januari 1956) is een Nederlandse voormalig voetballer. Tegenwoordig is hij voetbaltrainer van Ajax Amsterdam. Messi speelt vanaf volgend seizoen bij Ajax.
Nee, over Jolquote:Op dinsdag 26 mei 2009 13:18 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
Dat DK mede-eigenaar is van AFC Ajax?
Dat dus..quote:
bron: http://www.spitsnieuws.nl(...)nitief_naar_aja.htmlquote:Martin Jol definitief naar Ajax
De kogel is door de kerk. Martin Jol is de nieuwe trainer van Ajax. Hij tekent een contract tot 2012.
Het Duitse Bild meldt dat de overgang definitief rond is.
De 53-jarige trainer volgt Marco van Basten op, die begin deze maand het bijlte erbij neergooide. Voetbal International meldde eerder nog dat de Amsterdammers Jol voor vijf jaar wilden vastleggen.
Zijn huidige club HSV betreurt de overgang. Dit seizoen speelde de club een goed seizoen onder Jol. De Hamburgers werden vijfde in de competitie en bereikten de halve finale van de DFB-Pokal en de UEFA Cup. Toen Jol vorig seizoen binnenstapte bij HSV streed de club nog tegen degradatie.
quote:Op dinsdag 26 mei 2009 13:20 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Maarten Cornelius (Martin) Jol (Den Haag, 16 januari 1956) is een Nederlandse voormalig voetballer. Tegenwoordig is hij voetbaltrainer van Ajax Amsterdam. Messi speelt vanaf volgend seizoen bij Ajax.
voor dat geld heb je de hele feyenoord selectie. krijg je nog wisselgeld terugquote:Op dinsdag 26 mei 2009 13:22 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 26 mei 2009 13:22 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Wat een sukkels. Zolang er geen contract getekend is, is er niks definitief.quote:
Was dat maar waar, dan had iedere supporter 10 cent bijgelegd om heel de selectie op te kopen om ze ergens te lozen.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 13:24 schreef sjimz het volgende:
[..]
voor dat geld heb je de hele feyenoord selectie. krijg je nog wisselgeld terug
Doe toch niet altijd zo irritant nuchter jij.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 13:25 schreef TC03 het volgende:
[..]
Wat een sukkels. Zolang er geen contract getekend is, is er niks definitief.
Je kunt er ook nòg een routinier van kopen voor je clubquote:Op dinsdag 26 mei 2009 13:22 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Doe wat je niet laten kan. Alsof het ons ene flikker interesseertquote:Op dinsdag 26 mei 2009 13:26 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Moet ik een printscreentje maken dan? Gekocht op 6,25 verkocht op 6,45.
http://www.telegraaf.nl/dft/bedrijven/afc_ajax/?tabid=bedrijven&tab=7quote:Op dinsdag 26 mei 2009 13:26 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
afc ajaxquote:Op dinsdag 26 mei 2009 13:29 schreef Breach het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/dft/bedrijven/afc_ajax/?tabid=bedrijven&tab=7
Ouwehoer
Nee, maar gebruik dan niet expliciet het woord definitief als daar geen reden toe is.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 13:26 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Doe toch niet altijd zo irritant nuchter jij.Sommige dingen zijn gewoon bijna vanzelfsprekend. Die ene procent kans dat het niet doorgaat neem je maar op de koop toe.
Ja, misschien hadden ze dat woordje weg moeten laten idd. Maar dit trekt meer views.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 13:31 schreef TC03 het volgende:
[..]
Nee, maar gebruik dan niet expliciet het woord definitief als daar geen reden toe is.
jij had even voor de grap voor 7.500 euro aandelen Ajax gekocht?quote:Op dinsdag 26 mei 2009 13:22 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Laagste koers vandaag was 6,20 en de hoogste 6,45. Dus waar zit het geouwehoer?quote:Op dinsdag 26 mei 2009 13:29 schreef Breach het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/dft/bedrijven/afc_ajax/?tabid=bedrijven&tab=7
Ouwehoer
Nee, je gaat niet zomaar ff voor de grap 7500 euro in steken. Alleen als je weet dat er nieuws aan gaat komen die voor een koersverhoging kan gaan zorgen. Dat was zo'n nieuwtje.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 13:32 schreef rubbereend het volgende:
[..]
jij had even voor de grap voor 7.500 euro aandelen Ajax gekocht?
Dat de koers voor het laatst op 6.25 stond om 11.20. Toen zijn er geen aandelen gekocht volgens de grafiek. En sowieso is een hoeveelheid van 1250 aandelen vrij hoog. Waar is je printscreen trouwens?quote:Op dinsdag 26 mei 2009 13:32 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Laagste koers vandaag was 6,20 en de hoogste 6,45. Dus waar zit het geouwehoer?
Leg mij dat spelletje eens uit?quote:Op dinsdag 26 mei 2009 13:33 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Nee, je gaat niet zomaar ff voor de grap 7500 euro in steken. Alleen als je weet dat er nieuws aan gaat komen die voor een koersverhoging kan gaan zorgen. Dat was zo'n nieuwtje.
Goed planquote:Op dinsdag 26 mei 2009 13:33 schreef Frankz0rz het volgende:
Op hsv-forum.de willen ze dat HSV 15 miljoen als afkoopsom gaat vragen voor Jol.
Beukenootjes?quote:Op dinsdag 26 mei 2009 13:33 schreef Frankz0rz het volgende:
Op hsv-forum.de willen ze dat HSV 15 miljoen als afkoopsom gaat vragen voor Jol.
Als je kijkt wat je voor Babel kunt vangenquote:Op dinsdag 26 mei 2009 13:33 schreef Frankz0rz het volgende:
Dat hij geen Financieel Directeur wordt bij Feyenoordquote:Op dinsdag 26 mei 2009 13:34 schreef Rnnz het volgende:
[..]
Leg mij dat spelletje eens uit?
![]()
Snel verdiend.
Da's 3,2%. Exclusief commissie. ¤0,20 × 1250 = 250 EUR. Exclusief comissie.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 13:26 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Lirequote:
Kan je mooi wat rekeningetjes voor je club van betalen.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 13:32 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Laagste koers vandaag was 6,20 en de hoogste 6,45. Dus waar zit het geouwehoer?
Net of je op de grafiek kunt zien dat er iemand een keer 7500 in een aandeel steekt.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 13:34 schreef Breach het volgende:
[..]
Dat de koers voor het laatst op 6.25 stond om 11.20. Toen zijn er geen aandelen gekocht volgens de grafiek. En sowieso is een hoeveelheid van 1250 aandelen vrij hoog. Waar is je printscreen trouwens?
ownedquote:Op dinsdag 26 mei 2009 13:34 schreef Breach het volgende:
[..]
Dat de koers voor het laatst op 6.25 stond om 11.20. Toen zijn er geen aandelen gekocht volgens de grafiek. En sowieso is een hoeveelheid van 1250 aandelen vrij hoog. Waar is je printscreen trouwens?
Mja, gezien het aantal stuks dat er gemiddeld verhandeld wordt wel. Maar we weten weer genoeg Dirkie. Je hebt je weer eens belachelijk gemaakt.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 13:39 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Net of je op de grafiek kunt zien dat er iemand een keer 7500 in een aandeel steekt.
quote:Op dinsdag 26 mei 2009 13:39 schreef BertMaalderink het volgende:
Dan heeft de gehele tradiotionele top-3 toch een aardige trainer op de bank zitten.
En AZ heeft Koeman
quote:Op dinsdag 26 mei 2009 13:41 schreef Breach het volgende:
[..]
Mja, gezien het aantal stuks dat er gemiddeld verhandeld wordt wel. Maar we weten weer genoeg Dirkie. Je hebt je weer eens belachelijk gemaakt.
Dat kan je heel goed zien! Zo kan ik zien dat er vandaag nog maar 228 aandelen AFC Ajax zijn verhandeld.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 13:39 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Net of je op de grafiek kunt zien dat er iemand een keer 7500 in een aandeel steekt.
quote:Op dinsdag 26 mei 2009 13:25 schreef TC03 het volgende:
[..]
Wat een sukkels. Zolang er geen contract getekend is, is er niks definitief.
Ik zie 'm nietquote:Op dinsdag 26 mei 2009 13:23 schreef Frankz0rz het volgende:
[..]http://wikipedia.org/wiki/AFC_Ajax#Current_squad
Weg ge-editquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |